با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
نظرات

علت ایجاد جوش پشت کمر و موثرترین روش های درمان آن چیست؟

درمان جوش پشت کمر می تواند چالش برانگیز باشد. متاسفانه ایجاد جوش به سال های نوجوانی شما برنمی گردد؛ بلکه آکنه می تواند در هر سنی بنا به دلایل مختلف ایجاد شود. جوش ها می توانند در هر قسمتی از بدن از جمله پشت کمر ظاهر شوند. این عارضه قابل درمان است و روش های مختلفی برای از بین بردن جوش های کمر وجود دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

جوش کمر نشانه چیست ؟

جوش پشت کمر می تواند نشانه های متعددی داشته باشد که از جمله آنها می توان به بلوغ نوجوانان اشاره کرد. در صورتی که سن فرد از دوران بلوغ گذشته باشد و همچنان با جوش پشت کمر مواجه شود، باید علت آن از طریق معاینه یا آزمایش مشخص گردد. به طور مثال برخی زنان هنگام تغییرات هورمونی مثل عادت ماهیانه یا دوران بارداری، جوش پشت کمر را تجربه می کنند. جوش پشت کمر می تواند نشانه ابتلا به برخی بیماری های کبدی مثل کبد چرب باشد.

 

علت جوش پشت کمر چیست

علت جوش پشت کمر چیست ؟

دلایل زیادی وجود دارد که افراد دچار آکنه می شوند، بنابراین مهم است که بدانید چرا و چگونه جوش ها ایجاد می شوند.

بدن شما چربی به نام سبوم تولید می کند. این چربی در غدد متصل به فولیکول های مو شما وجود دارد. سبوم فولیکول های مو را به سمت بالا حرکت می دهد تا به پوست و موی شما رطوبت بدهد.

جوش ها زمانی ایجاد می شوند که سبوم اضافی و سلول های مرده پوست در کنار هم قرار بگیرند. این تجمع چربی باعث مسدود شدن منافذ پوست و افزایش باکتری ها می شود. هنگامی که دیواره فولیکول مو متورم شود، یک جوش سرسفید ایجاد شده و هنگامی که منافذ مسدود شده در معرض هوا قرار بگیرند، جوش سرسیاه ایجاد می شود.

اما سوال اصلی اینجاست که علت جوش کمر چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از جمله رایج ترین علت جوش کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژنتیک: مشکل آکنه می تواند در خانواده شما وجود داشته باشد.

داروها: آکنه می تواند به عنوان نوعی عارضه جانبی برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ایجاد شود.

هورمون: در سنین نوجوانی اغلب تغییرات هورمونی علت ایجاد آکنه هستند اما در رابطه با بانوان پس از سن بلوغ باید بگوییم که علت جوش کمر در زنان می تواند با تغییرات هورمونی مرتبط باشد که در دوران قاعدگی و بارداری اتفاق می افتد.

تعریق: عرق، به خصوص اگر زیر لباس های تنگ گیر کرده باشد، می تواند آکنه را بدتر کند.

استرس: استرس دلیل مستقیم آکنه نیست، اما می تواند یک عامل موثر در آن باشد.

مواد غذایی: برخی تحقیقات نشان می دهند، مواد غذایی مصرفی در طول روز، می توانند با آکنه مرتبط باشند. با توجه به مطالعات آکادمی پوست آمریکا، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کربوهیدرات‌ های خاصی (مانند نان سفید، چیپس سیب‌زمینی) که سطح قند خون شما را افزایش می ‌دهند، می ‌توانند به افزایش آکنه کمک کنند. برای برخی افراد، محصولات لبنی نیز ممکن است محرک و علت جوش های کمر باشد.

تاثیر استرس بر پوست

قبل از اقدام برای درمان جوش کمر باید از علت دقیق ایجاد آن مطلع شوید.

درمان جوش پشت کمر

در بیشتر موارد، می‌ توانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و استفاده از درمان ‌های خانگی، جوش های پشت کمر را از بین ببرید. در اینجا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر جوش پشت کمر انجام دهید:

بعد از تمرین دوش بگیرید

ماندن عرق و کثیفی روی پوست شما بعد از تمرین می تواند نقش مهمی در ایجاد جوش پشت کمر داشته باشد. بعد از تمرین در اسرع وقت دوش بگیرید. شما همچنین باید لباس های ورزشی کثیف خود را بعد از هر بار تمرین بشویید.

درمان جوش پشت کمر

لایه برداری کنید

برای درمان جوش های کمر از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید. اسکراب لایه بردار با موادی مانند اسید سالیسیلیک برای از بین بردن آلودگی و چربی اضافی از روی پوست شما موثر واقع می شود. این کار می تواند به کاهش میزان سلول های مرده که در مسدود شدن منافذ پوست موثر هستند، کمک کند.

لباس های گشاد بپوشید

عادات تمرینی شما می تواند جوش پشت کمر را تحریک کند. به عنوان مثال، لباس های تنگ می توانند کثیفی و عرق را به دام بیندازند و آن را وارد منافذ پوست کنند. ورزش کردن بدون پیراهن روی دستگاه بدنسازی و کف زمین کثیف نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. پس برای درمان جوش کمر به دنبال لباس های گشاد بروید که به پوست شما اجازه تنفس داده و به دفع عرق کمک می کنند.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای از برگ های نوعی درخت در استرالیا تهیه می شود. استرالیایی ها سال هاست که از این گیاه برای درمان انواع مشکلات پوستی استفاده می کنند. امروزه می ‌توانید لوسیون‌ها، پاک‌ کننده‌ ها و کرم ‌های زیادی را با استفاده از این ترکیب پیدا کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن درخت چای ممکن است با از بین بردن باکتری ها به درمان آکنه کمک کند. به همین دلیل هم درمان جوش های پشت کمر با استفاده از روغن درخت چای رواج پیدا کرده است.

استفاده از روغن درخت چای

موهای سرتان را ببندید

موهای سر بلند ممکن است به پوست پشت شما برخورد کند و در صورت چرب یا آلوده بودن باعث شیوع آکنه شود. موهای خود را به طور منظم بشویید و در طول ساعات ورزش، آن را با کش به صورت دم اسبی ببندید. همچنین اجازه ندهید نرم کننده یا شامپو با پوست پشت شما تماس پیدا کند؛ چراکه مواد تشکیل دهنده این محصولات می توانند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شوند.

استفاده از ضد آفتاب مناسب

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار مهم است، به خصوص اگر پشت خود را به صورت برهنه در معرض آفتاب قرار می دهید. این در حالی است که یک کرم ضد آفتاب چرب هم می تواند به مسدود شدن منافذ کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که محصولاتی را انتخاب کنید که بدون چربی و سبک بوده و باعث ایجاد جوش پشت کمر نمی شوند. این نوع محصولات در درمان جوش کمر و شانه موثر هستند.

تغذیه سالم داشته باشید

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “شما همان چیزی هستید که می خورید؟ ”یک رژیم غذایی ناسالم می تواند بدن ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. اگر مستعد آکنه هستید، باید بدانید که برخی غذاها می توانند محرک ایجاد جوش باشند.

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای با شاخص گلیسمی (GI) بالا، به این معنی که باعث افزایش سریع قند خون می شوند، ممکن است آکنه را بدتر کنند. این غذاها شامل نان سفید، ماکارونی، برنج سفید و سیب زمینی سفید می شوند.

به جای مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سعی کنید برای درمان جوشهای پشت کمر موارد زیر را مصرف نمایید:

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • پروتئین بدون چربی
  • غلات کامل

تغذیه سالم

پوشیدن لباس های تنگ هنگام ورزش کردن باعث ایجاد جوش روی کمر می شود.

از بین بردن جوش کمر با دارو

درمان جوش های آکنه دردناک، عمیق کیستیک و ندولار به تنهایی دشوار است. برای استفاده از دارو برای درمان جوش پشت کمر به نسخه پزشک نیاز دارید. به گفته پزشکان، داروهای موضعی ممکن است کیست و ندول را درمان نکنند. آکنه ندولوسیستیک آنقدر عمیق رخ می دهد که داروهای موضعی نمی توانند تا این حد به پوست نفوذ کنند.

آنتی بیوتیک ها به توقف یا کاهش رشد آکنه شدید و کم شدن التهاب کمک می کنند. برخی آنتی ‌بیوتیک‌ ها مانند ترتینوئین، آداپالن، ایزوترتینوئین آکوتان می‌توانند به جلوگیری از ایجاد ضایعات جدید آکنه، از بین بردن جوش پشت کمر و کاهش احتمال بروز آکنه کمک نمایند.

سایر داروهایی که برای درمان آکنه متوسط ​​تا شدید استفاده می‌ شوند و ممکن است مورد استفاده قرار گیرند را در ادامه به شما معرفی می کنیم. اگرچه ممکن است پزشک شما نظر متفاوتی در مورد تأثیر آن ها روی جوش‌ های پشت کمر داشته باشد. این داروها شامل موارد زیر هستند:

  • داکسی سایکلین
  • اریترومایسین
  • تتراسایکلین

علاوه بر ناراحتی جسمی، جوش های عمیق روی پشت شما می توانند روی روان و روابط اجتماعی تأثیر بگذارند و منجر به استرس شوند. از آنجایی که استرس ممکن است آکنه را بدتر کند، توصیه می شود قبل از انجام هر اقدام دیگری در مورد وضعیت خود با پزشک مشورت کنید. اگر در مورد آکنه پشت خود مضطرب هستید، از یک مشاور کمک بگیرید.

یکی از این داروها یعنی ایزوترتینوئین، دارای عوارض جانبی عمده ای از جمله سردرد، خستگی، خشکی پوست، بینی و چشم است.به همین علت، مهم است که قبل از استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین باید بدانید که برای از بین بردن جای جوش کمر می توان از انواع کرم ها و پمادها با تجویز پزشک استفاده کرد.

درمان جوش کمر بعد از اپیلاسیون

یکی دیگر از علل بروز جوش پشت کمر، انجام اپیلاسیون است. برای جلوگیری از شدت و افزایش این نوع جوش می توانید راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

  • مناطق آسیب دیده پوست را بیش از دو بار در روز نشویید؛ زیرا می تواند باعث تحریک پوست و بدتر شدن علائم آن شود.
  • از یک صابون ملایم یا پاک کننده و آب ولرم استفاده کنید زیرا آب سرد یا گرم می تواند آکنه را بدتر کند.
  • از محصولات مبتنی بر آب استفاده کنید که به عنوان غیر کومدون زا توصیف می شوند. به دنبال محصولی باشید که روی بسته ‌بندی آن نوشته شده است: «غیر کومدون زا»، «غیر آکنه‌زا»، «منافذ پوست را مسدود نمی‌کند» یا «بدون روغن».
  • از چیزی که به پشت شما ساییده می شود، مانند کوله پشتی استفاده نکنید. هر چیزی که به پشت شما ساییده شود، می تواند پوست شما را تحریک کند.
  • لباس ‌های تمیز بپوشید؛ زیرا لباس ‌های کثیف می ‌توانند عرق، چربی و کثیفی را منتقل کرده و با تحریک بیشتر پوست به ایجاد آکنه کمک کنند.
  • توصیه می شود همیشه در حین ورزش، لباس های گشاد بپوشید و بعد از تمرین لباس ها را عوض کنید.

روش های خانگی برای درمان جوش پشت کمر

در صورتی که جوش پشت کمر خیلی عمیق نبوده و سطحی باشد، می توان از ماسک های خانگی برای درمان آن استفاده کرد.

استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن جوش پشت کمر

سرکه سیب حاوی اسید لاکتیک و اسید مالیک است که استفاده از آن باعث لایه برداری سطحی و ملایم سطح پوست شده و آلودگی ها و چربی های اضافه سطح آن را برطرف می کند. این ماده همچنین منجر به متعادل سازی سطح ph پوست نیز می شود و از شدت آکنه می کاهد.

سرکه سیب یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی است که برای پیشگیری از بروز جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. برای مصرف این ماده مفید کافی است سرکه سیب را با آب به نسبت یک به سه با هم ترکیب کرده و با پنبه تمیز روی سطح پوست ماساژ دهید. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس پوست را شستشو دهید.

استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن جوش پشت کمر

استفاده از کمپرس گرم برای از بین بردن جوش پشت کمر

کمپرس گرم باعث می شود باکتری ها و آلودگی ها که در منافذ باز پوست گیر افتاده اند، خارج شوند. این کار منجر به تسریع روند بهبود جوش پشت کمر می شود. علاوه بر این، درد و التهاب ناشی از آکنه را نیز کاهش می دهد. برای قرار دادن کمپرس گرم می توانید یک قاشق چایخوری نمک را درون یک فنجان آب گرم حل کرده و روی حوله بریزید. آب اضافی حوله را گرفته و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. برای این کار می توانید از کیسه آب گرم نیز کمک بگیرید که کاربرد راحت تری دارد.

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان جوش کمر استفاده از سرکه سیب است.

استفاده از جو دو سر برای درمان جوش پشت کمر

یکی دیگر از راهکارهای خانگی درمان جوش پشت کمر، لایه برداری ملایم و طبیعی پوست با استفاده از جو دو سر است. این محصول منجر به از بین بردن سلول های مرده پوست شده و رفته رفته آکنه را بهبود می بخشد. برای این کار کافی است یک فنجان پودر جو دو سر را درون وان حمام بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آن دراز بکشید.

همچنین می توانید جو دو سر را با مقداری عسل و آبلیمو طبیعی ترکیب کرده و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید این ترکیب روی پوست خشک شود و سپس آن را بردارید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

خواص جو دو سر

درمان جوش پشت کمر با زردچوبه

زردچوبه یک آنتی اکسیدان و ضد باکتری قوی است که مصرف آن منجر به از بین رفتن باکتری ها و آلودگی های سطح پوست می شود. برای تهیه این داروی خانگی باید زردچوبه را با ماست یا روغن نارگیل ترکیب کرده و روی کمر بمالید. اجازه دهید این مواد به مدت یک ساعت روی پوست پشت کمر بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را می توانید دو بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش پشت کمر با آلوئه ورا

خواص آلوورا برای درمان مشکلات پوستی اعم از جوش و آکنه به اثبات رسیده است. یکی از مهمترین این درمان ها، از بین بردن جوش پشت کمر است. آلوئه ورا خاصیت خشک کنندگی جوش را دارد و استفاده از آن باعث می شود روند بهبود آکنه سرعت یابد. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که از شدت جوش ها می کاهد.

طرز استفاده از آلوئه ورا بسیار راحت است. ابتدا یک برگ از این گیاه را برش داده و ژل آن را استخراج نمایید. سپس ژل را روی پوست کمر قرار داده و ماساژ دهید. این درمان خانگی را می توانید دو یا سه بار در طول روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش پشت کمر با آلوئه ورا

درمان جوش پشت کمر با سیر

سیر از خواص آنتی باکتریال و ضد قارچ قوی برخوردار است. علت این خواص وجود ماده ای به نام آلیسین در سیر است. آلیسین منجر به افزایش گردش خون در زیر پوست شده و التهاب را کاهش می دهد. علاوه بر این، روند تسریع جوش و آکنه را هم افزایش می دهد. البته هنگام مصرف سیر باید دقت کنید که ممکن است این ماده باعث تحریک و سوزش سطح پوست شود. به همین دلیل توصیه می شود که این ماسک نهایتا ۱۰ دقیقه روی پوست قرار گیرد. برای تهیه ماسک سیر ابتدا یک یا چند عدد سیر را بسته به میزان جوش ها رنده کرده و آن را روی پوست ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

تعداد بازدید از این مطلب: 149
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
نظرات

میکرودرم خانگی چیست

میکرودرم یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار و رایج برای رفع مشکلات پوستی است و نتایج آن در همان مرحله اول قابل رویت است. میکرودرم برای از بین بردن لکه‌های پوستی، منافذ و چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه‌های میکرودرم باعث شده تا بسیاری از افراد به میکرودم خانگی روی بیاورند. میکرودرم خانگی چیست؟ چه فوایدی دارد؟ بهتریین دستگاه‌های میکرودرم خانگی چیست؟ در این مقاله به تمامی پرسش‌ها در مورد میکرودرم خانگی پاسخ داده خواهد شد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • میکرودرم خانگی چیست؟
  • فواید میکرودرم خانگی برای پوست چیست؟
  • بهترین برندهای میکرودرم خانگی
  • مراقبت های بعد از میکرودرم در خانه

میکرودرم خانگی چیست؟

پیش از پاسخ دادن به سوال میکرودرم خانگی چیست، باید بدانیم میکرودرم چیست؟

میکرودرم یک روش تهاجمی برای رفع آسیب‌های پوستی است. در این روش با تحریک لایه اپیدرم پوست، کلاژنسازی افزایش پیدا می‌کند. در این روش از نوعی اسپری که دارای میکروکریستال است، برای از بین بردن لایه اول پوست که مرده و خشک است استفاده می‌شود.

میکرودرم خانگی دستگاهی است که به کمک آن می‌توانید هر هفته سلول‌های مرده پوست خود را  لایه برداری کنید

دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

دستگاه میکرودرم خانگی، محفظه‌ای، حاوی کریستال پودری است که با قرار گرفتن دستگاه روی پوست، نوعی حالت خلا و بی‌هوایی ایجاد می‌شود. کرندوم که پس از الماس سخت‌ترین ماده کره زمین است. در نوک دستگاه میکرودرم خانگی قرار دارد. نقش کروندوم در دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟ در واقع باید بدانید  نقش اصلی در خراشیدن پوست بر عهده این ماده است. این ماده با کشیده شدن روی سطح پوست، باعث جدا شدن لایه شاخی و در ادامه کوچک و بسته شدن منافذ می‌شود.

میکرودرم خانگی

انواع دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

به طور کلی دو نوع دستگاه میکرودرم خانگی وجود دارد:

دستگاه کریستالی

این دستگاه کریستال‌هایی از جنس سدیم کلراید و اکسید آلومینیوم را روی پوست اسپری می کند. کار با این دستگاه بسیار سخت و دشوار است زیرا باید کریستال‌ها را پس از ریختن روی پوست مجدد از روی پوست جمع کنید.

دستگاه الماسی

استفاده آسان‌تری دارند.از اولین دستگاه‌های میکرودرمی که وارد بازار شد و چون نوک این دستگاه‌ها، نسبت به کریستالی نرم تر است، مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

بهترین سری در دستگه میکرودرم خانگی چیست؟

دستگاه های میکرودرم بنا براستفاده دارای سری های متفاوتی هستند و هر سر برای  موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه به سوال: تفاوت سری های مختلف دستگاه میکرودرم خانگی در چیست؟ پاسخ خواهیم داد.

سری میکروکریستالی

این سریدارای میکرو کریستال‌های نسبتا بزرگ است این موضوع در سایش پوست و از بین بردن لایه‌های شاخی نقش مهمی دارد. استفاده روزانه از این سری معمولا توضیه نمی شود و بهتر است برای پوست های ضخیم هر هفته و برای پوست‌های نازک به صورت ماهانه مورد استفاده قرار گیرد. تحریک کلاژن‌سازی و همین‌طور جوانسازی پوست در این سری بسیار بیشتر از سری‌های دیگر است.

استفاده از میکرودرم خانگی نقش مهمی در بهبود و افزایش گردش خون در صورت دارد

سری با سوراخ‌های نسبتا بزرگ

این سری دارای سوراخ های بزرگ است و باعث مکش قوی می شود. معمولا از این سری برای مواردی مثل خالی کردن جوش‌های سری سیاه بزرگ و همین طور خالی کردن منافذ پوست در نواحی غیر حساس استفاده می شود. از این سری برای نواحی مثل زیر چشم که دارای پوست نازک است استفاده نمی شود.

دستگاه میکودرم خانگی

سری بیضی شکل

سری بیضی شکل برای استفاده روزانه است. این سری برای نواحی مثل خطور لبخند و پیشانی و خطوط اطراف بینی مورد استفاده قرار می گیرد. دقت کنید برای زیر چشم نیز مناسب است اما نباید استفاده به صورت روزانه باشد و پس از برخورد با پوست سریعا باید جدا شود.

سری صاف

این سری برای پاکسازی نهایی و عملکرد میکروب زدایی انجام می شود. اهمیت سری صاف در میکرودرم خانگی در چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت محیط خانه بر خلاف محیط های پزشکی استریل نیست و امکان ایجاد قارچ پوستی و حتی جوش پس از تخلیه و استفاده از سری های قبلی وجود دارد. بنابراین استفاده از این سری باعث می شود تا مشکلاتی نظیر جوش و دانه دانه شدن پوست رخ ندههد. برای استفاده از این سری باید دستگاه را در حالت نور آبی قرار دهید و روی پوست بکشید.

لازم به ذکر است که همه دستگاه‌ها، تمام سری ها را ندارند و با توجه به کاربر آن، یک تا چند سری دارند. بنابراین در حین خرید دستگاه حتما باید به این نکته توجه کنید.

انواع سطوح کار با میکرودرم

پوست سه لایه اصلی دارد. بنابراین استفاده از میکرودم هم بنابر نوع درمان در سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت.

لایه برداری در سطح خفیف

این روش بیشتر برای از بین بردن لکه های پوستی و شفاف کردن سطح پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش پوست زخمی شدن پوست وجود ندارد و بعد از چند روز از انجام میکرودرم اندکی پوست لایه لایه می شود و لایه جدید به جای پوست قبلی ایجاد می شود.

دستگاه میکرودرم خانگی معمولا در سطح خفیف کار می کند

لایه برداری در سطح متوسط

این نوع لایه برداری در دستگاه های قوی خانگی و همینطور در مطب پزشکان انجام می شود. نفوز مفدرای عمیق تر است و تمام سطح پوست برداشته می شود. پوست قرمز می شود و حتی در بعضی موارد امکان دارد پوست زخم شود. معملا برای اسکار های سطحی و جوش های سر سیاه از این روش استفاده می شود.

لایه برداری عمیق

این روش صرفا در مطب انجام می شود و نیازمند دستور پزشک و مراقبت های بسیار است چون ممکن است باعث عفونت شود. در این روش تمامی پوست زخم شده و لایه برداری عمیق انجام می شود. این کار به جهت افزایش کلاژن سازی سطح پوست انجام می شود و نتیجه ان صاف شدن پوست و از بین رفتن جای زخم و اسکار و بخیه است. دقت کنید که پس از انجام لایه برداری عمیق لازم است تا مدت ها از پوست در مقابل آفتاب محافظت کنید.

 

فواید میکرودرم خانگی برای پوست چیست؟

میکرودرم دارای خواص بیشماری برای پوست است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

افزایش کلاژنسازی

مناسب برای هر نوع از پوست با هر رنگی

تنظیم چربی پوست

مشاهده فوری نتیجه

صاف شدن پوست و از بین رفتن چروک

ازبین بردن جوش‌های زیرپوستی

سفت‌تر شدن پوست

از بین بردن زخم‌های سطحی و اسکارهای حاصل از آکنه.

پوست صاف

تفاوت عملکرد دستگاه میکرودرم خانگی با پزشکی در چیست؟

مهمترین تفاوت دستگاه میکرودرم خانگی با دستگاه های پزشکی در چیست؟ در ابتدا باید به این موضوضع اشاره کرد که دستگاه های موجود در مطب‌های پزشکی از اندازه بزرگتری نسبت به دستگاه‌های خانگی برخوردار هستند. مدل خانگی کوچتر است و می توان ان را در کیف حمل کرد در حالیکه اندازه دستگاه‌های پزشکی بسیار بزرگتر است.

تفاوت بعدی که بسیار مهم تر است در توانایی مکش این دو دستگاه است. دستگاه پزشکی به نسبت خانگی از قدرت مکش بسیار بالاتری برخوردار است و این موضوع باعث افزایش تاثیر گذاری آن می شود

دستگاه‌های میکرودرم پزشکی به نسبت خانگی از قیمت بالاتری برخوردار هستند

نکته مهمتر میزان رطوبت محیط است، محیط‌های پزشکی در مقایسه با منازل به دلیل شستشوی روزانه و اسفاده از مواد بهداشتی و ضدعفونی، دارای رطوبت بالاتری هستند و این موضوع به خصوص در دستگاه های دارای اکسید آلومینیوم باعث آسیب به دستگاه و کند شدن سری آنها می شود.

به عبارت دیگر، قدرت موتور دستگاه‌های پزشکی با دستگاه خانگی متفاوت است، بنابراین دستگاه‌های پزشکب به عمق بیشتری نفوذ می کنند و این موضوع باعث لایه‌برداری عمیق‌تر می‌شود.

مراحل کار با دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

پیش از استفاده از دستگاه میکرودرم خانگی، باید در ابتدا باید پوست خود را از هر نوع آلودگی پاک کنید، بنابراین با آب و صابون (بهتر است به جای صابون از ژل‌های شست و شو مناسب صورت استفاده کنید) پوست خود را بشورید. بهتر است برای خشک کردن پوست از حوله استفاده نکنید و اجازه دهید صورتتان در هوای آزاد خشک شود.

سر دستگاه را ضدعفونی کنید، دکمه استارت را بزنید و زمان و شدت کار دستگاه را تنظیم کنید.

روش کار

دستگاه را روی پوست خود قرار دهید و به ارامی حرکت دهید.

برای بهتر نتیجه گرفتن از این دستگاه، بهتر است 6 تا 10 جلسه میکرودرم انجام دهید. اما دقت کنید فاصله بین هر جلسه بهتر از یک الی 2 هفته باشد. اگر پوست نازکی دارید، بهتر است دو هفته صبر کنید.

در پایان می توان از مرطوب کننده‌ برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کرد.

مراقبت‌های پس از میکرودرم

پس از استفاده از دستگاه میکرودرم خانگی، بهتر است صورت خود را با آب سرد بشورید تا از التهابات بعدی جلوگیری شود. در ادامه می توانید از ژل‌های سرد کننده یا کمپرس سرد برای جلوگیری از کوفتگی و التهاب و ورم استفاده کنید. دقت کنید که در نواحی حساس مثل زیر چشم باید با احتیاط خیلی زیاد از یخ استفاده کنید. مایعات به خصوص آب زیادی مصرف کنید تا رطوبت رسانی به پوست انجام شود.

استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت پس از میکرودرم دارد.

بهترین دستگاه های میکرودرم خانگی

در ادامه این مطلب به معرفی پرفروش ترین و بهترین دستگاه‌های میکرودرم خانگی موجود در بازارهای ایران می پردازیم:

1-دستگاه میکرودم خانگی کیوت اسکین:

دستگاه کیوت اسکین یکی از پرطرفدارترین دستگاه های موجود در ایران است. این دستگاه دارای چهار سری مختلف است و سه سرعت متفاوت برای استفاده روی پوست‌های مختلف دارد. مهم ترین مزیت این دستگاه میکرودرم خانگی کیوت اسکین در مقایسه با سایر دستگاه ها چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، طراحی بسیار زیبای آن است که باعث می‌شود با فیزیک دست بسیار  همراه باشد و این قضیه باعث می شود تا استفاده از این دستگاه اصلا خسته کننده نباشد. این دستگاه می تواند جوش‌های سرسیاه را به طور کامل از بین ببرد و همینطور باعث  از بین بردن چروک‌های ریز پوستی نیز می‌شود. در قسمت‌های قبل در مورد استفاده از نور آبی برای استریل کردن پوست صحبت شد. این دستگاه با داشتن نور آبی می تواند پس از انجام میکرودرم، نسبت به محافظت و استریل کردن پوست واکنش خوبی داشته باشد.

برخی دستگاه های خانگی قابلیت تخلیه چربی زیر پوست را نیز دارند.

2- میکرودرم دکتر درم

این دستگاه دارای سه سریی مختلف است. اولین نکته در مورد این ستگاه عدم وجود سری آبی است این موضوع در نهایت باعث می شود تا  مرحله آخر پوست که اقدام به پاکسازی و ضد عفونی کردن پوست با دستگاه میکرودرم خانگی  است به طور کامل انجا نشود. اما این دستگاه دارای تنظیمات 5 سرعت متفاوت است که این ویژگی باعث می شود تا این دستگاه برای هر پوستی مناسب باشد.  همچنین دستگاه دکتر درم برای استفاده در زیر چشم نیز مناسب است.

این دستگاه به نوعی چربی‌ اضافی موجود در پوست شما را نیز از بین می برد و این امر باعث افزایش کاربرد آن می شود.

3-دستگاه میکرودرم خانگی ترانس دار

اولین ویژگی مهم در این دستگاه قدرت مکش بالای ان است. قدرت مکش این دستگاه از تمامی دستگاه‌های هم رده خود بالاتر است. این موضوع باعث می شود تا این دستگاه قدرت بالاتری در تخلیه جوش های سرسیاه داشته باشد. این دستگاه دارای سری با بلورهای اکسید آلومینیوم است و می تواند با عمل سایش روی سطح پوست، همچنین این دستگاه ضدآلرژی و ضدعفونی کننده پوست است .

 

بهترین دستگاه میکرودرم خانگی

4- دستگاه بای بابلیس

این دستگاه میکرودرم خانگی که به طور کامل با باتری کار می کند، دارای 3 سرعت و 3 سری متفاوت است. تفاوت اصلی این دستگاه با سایر دستگاه های مشابه ان است که دستگاه بای بلیس، علاوه بر ویژگی های معمول موجود در دستگاه‌های مختلف، دارای بخور سر همزمان است. یعنی در حین کار با سرد کردن پوست و صورت باعث کاهش التهاب آن می شود. این دستگاه دارای سری همراه با بلورهای اکسید الومینیوم است و این باعث استفاده راحت‌تر از دستگاه می شود. ویژگی دیگر دستگاه بای بلیس، وجود سری بیضی شکل است که باعث می شود چربی‌های موجود  در نواحی مثل اطراف بینی که دسترسی دشواری دارند به راحتی پاک و تمیز شوند. این دستگاه با هر بار شارژ قابلیت استفاده به مدت 2 ساعت را دارد.

5- دستگاه میکرودرم فلیپس

اخرین دستگاه میکرودرم خانگی پرطرفدار، دستگاه فیلیپس است. فیلیپس یکی از برترین مارک های موجود درر بازار است و دستگاه میکرودرم خانگی ان از کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار برخوردار است. یکی از جالب ترین ویژگی های این دستگاه، کاهش موهای زائد پوست و همچنین کاهش چربی پوست در نواحی مثل غبغب است. در واقع این دستگاه مانند یک دستگاه لیپوماتیک نیز عمل می کند. مدل های مختلفی از این دستگاه ساخته شده است که به دلیل اطتفاده از قطعات باکیفیت دارای قیمت بالاتری نیز نسبت به مدل های با کاربرد مشابه هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 95
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1402
نظرات

جدیدترین دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن Dr.Pen A7 Wired محصول 2021

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A7 یک قلم میکروسوزنی (درماپن) با کارتریج قابل تعویض است که با استفاده از ارتعاش درمان میکرونیدلینگ را انجام میدهد.

 

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A7 (درماپن)

دکتر پن a7

مشخصات دکتر پن A7

عملکرد

دستگاه دکتر پن A7 با ایجاد کردن میکرو سوراخ های بسیار ریز و بدون درد، جهت جذب کوکتل ها و داروهای مخصوص میکرونیدلینگ و مزوتراپی استفاده میشود. که در انواع درمان های مشکلات پوستی بسیار موثر است.

طبقه‌بندی‌ها

  • نوع حفاظت در برابر شک الکتریکی: تجهیزات کلاس II
  • درجه‌ی حفاظت در برابر شک الکتریکی: بخش اعمال شناوری
  • درجه حفاظت در برابر ورود آب: تجهیزات معمولی (IPXO)
  • مد عملیاتی: عملیات پیوسته

 

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A7 (درماپن)

درماپن جدید دکتر پنA7

مشخصات

  • نام محصول، ماشین Auto stamp Motoized Meso
  • نام مدل: Ultima A7
  • آداپتور: 5 ولت، 1000 میلی‌آمپر
  • وزن: بدنه اصلی 70 گرم
  • اندازه 160*23 (mm)
  • موتور با سرعت بالای 20000RPM
  • سرعت قابل تنظیم مینیاتور
  • بدون تماس مستقیم سوزن و درمان بدون درد
  • محدوده تنظیم 0.25 تا 2.5 میلی متر
  • درپوش برای کارتریج

جدیدترین سیستم میکرونیدلینگ قابل تنظیم درماپن A7 به طول 0.25 تا 2.5 میلی متر با کارتریج قابل تعویض

قلم میکروسوزنی اتوماتیک چیست؟

در قلم میکرو سوزنی اتوماتیک از چندین سوزن استفاده می‌شود که بر روی پوست به صورت عمودی سوراخ ایجاد می‌کند. این کار باعث طراوت دوباره پوست شده و برای مشتری بسیار ایمن‌تر است زیرا آسیب‌های پوستی به این روش بسیار کمتر است. عملکرد ارتعاشی اتوماتیک قلم میکروسوزنی باعث افزایش اثربخشی درمان و جذب محصولات می‌شود و همزمان درد و ناراحتی را کاهش می‌دهد. اگرچه قلم میکروسوزنی غیر تهاجمی است اما همانند روشهای درمان با لیزر فرکشنال، ای‌پی‌ال، لایه‌برداری لیزری و لایه‌برداری شیمیایی موثر است. شگفت‌انگیزترین مزیت آن این است که قیمت دستگاه میکرونیدلینگ ، قلم میکروسوزن کمتر از جایگزین‌های آن است.

مزایای این دستگاه میکرونیدلینگ جدید

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A7 (درماپن)

دکترپن A7 اورجینال

  • طراحی بسیار حرفه ای
  • کارتریج کاملا بدون لرزش
  • سوزن مخصوص بسیار بسیار ظریفتر از مدل های قبلی تا 0.2 میلیمتر ضخامت (بدون درد)
  • سرعت 20.000 دور در دقیقه

مزایا دکتر پن A7

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A7 (درماپن)

دکتر پن A7 اوریجینال

  • بدون ایجاد عفونت
  • سوزن یکبار مصرف
  • سرعت، بیشتر از MTS دستی
  • زمان درمان کوتاهتر
  • قابلیت تنظیم عمق سوزن
  • درد کمتر
  • دسته‌ی سبک
  • استفاده آسان
  • بدون عوارض جانبی
  • حمل آسان

قلم میکروسوزن برای یکی از مشکلات پوستی زیر استفاده می‌شود:

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A7 (درماپن) با طراحی جدید

طراحی جدید دکترپن A7

  • حذف جای زخم یا سوختگی- شامل حذف یا درمان زخم آکنه
  • درمان یا حذف ترک‌های پوستی
  • ضد پیری و چین و چروک
  • درمان سلولیت/ کاهش یا حذف سلولیت
  • درمان ریزش مو/ترمیم مو
  • درمان رنگدانه‌های پوستی (کک و مک)

چه زمانی از سوزن با طول های مختلف استفاده کنیم؟

شما باید طول سوزن میکرو را طوری انتخاب کنید که برای هدف درمان مورد نظر قبل از عمل مناسب باشد. در ادامه طول سوزن برای کاربرد‌های مختلف مشخص شده است:

  • برای بهبود رنگ پوست2-0.25-0.3-0.5 (برای بهبود کل رنگ پوست و برای حل مشکل رنگدانه‌های جزئی و غیره استفاده می‌شود)
  • برای بازسازی پوست:0-1.5(‌برای حل پوست‌های نازک، چروک‌های کم عمق و کاهش خاصیت ارتجاعی و غیره استفاده می شود)
  • برای ضد پیری و طراوت پوست‌های آسیب دیده:2-2(برای حل چروک‌های عمیق، منافذ بزرگ زخم جراحی، زخم جوش، کاهش شدید خاصیت ارتجاعی و غیره استفاده می‌شود)

چگونه از قلم میکروسوزن استفاده می شود؟

دستگاه میکرونیدلینگ دکتر پن A7 (درماپن)

طراحی جدید درماپن A7

  1. 5-1 تا 8 دقیقه با الکل 75% خیس کنید و یا از اشعه ماورا بنفش به مدت 45 دقیقه برای ضد عفونی‌کردن استفاده کنید. از اتوکلاو‌ها و روش‌های استرلیزاسیون با درجه حرارت و بخار بالا استفاده نکنید.
  2. استفاده از لوسیون/کرم مغذی مناسب بر روی ناحیه تحت درمان از پوست
  3. استفاده از محصولات ماسک بر روی پوستی که به جهت التهاب پوست، نیاز به مراقبت دارد

اغلب چگونه می‌توان از قلم میکرو‌سوزن استفاده کرد؟

توصیه می‌شود که از قلم میکروسوزن یک یا دوبار در هفته  برای یک ناحیه از پوست استفاده کنید یا می‌توانید درمان دیگری بلافاصله بعد از بهبودی پوست از آخرین درمان، انجام دهید و یا می‌توانید  از متخصص پوست خود بخواهید به صورت ویژه و شخصی به شما مشاوره دهد.

احتیاط

  • هر سوزن قلم میکروسوزن بهتر است که 4-6 بار استفاده شود.
  • سوزن‌های قلم میکروسوزنی را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • بیش از زمان نشان داده شده از قلم میکرو سوزن استفاده نکنید. اگر پوست تحت درمان، حساسیت نشان دهد با پزشک خود مشورت کنید
  • سوزن‌های قلم میکرو سوزن را همیشه تمیز نگه دارید
  • لطفا سوزن‌های قلم میکرو سوزن را دور از دسترس کودکان قرار دهید
تعداد بازدید از این مطلب: 120
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1402
نظرات

بستن موی کودک

صبح ها می تواند پرمشغله ترین زمان روز باشد. میان آشفته بازار پوشیدن لباس بچه‌ ها (و خودتان)، آماده کردن یک صبحانه خوشمزه، و اطمینان از درست جمع کردن کوله پشتی بچه ها، مدل بستن موی کودک اغلب فراموش می شود. بیایید صادق باشیم؛ بعضی روزها این یک معجزه است که حتی فرصت می کنید فقط موهای کودکتان را شانه بزنید!

اما خواسته اکثر دختر بچه ها چیز دیگری است. برخی از آن ها کاملا از یک مدل موی دم اسبی ساده راضی اند و بسیاری دیگر هم هستند که بافت مو یا گیسوبافته های چند بعدی را ترجیح می دهند تا ظاهر زیباتری داشته باشند. چه برای جشن تولد دوستانشان و چه حتی برای یک روز خرید، یک مدل موی مرتب و جذاب می تواند به آن ها احساس خاصی بدهد. در نتیجه شما هم به عنوان پدر و مادر از آراستگی و حس اعتماد به نفس کودکتان رضایت بیشتری خواهید داشت.

در این مقاله 33 مدل با عکس های بسیاری برای بستن موی کودک در هر سن و سالی آموزش می دهیم. برخی از این مدل ‌ها به قدری ساده هستند که تنها کافی است یکی دو دقیقه زمان بگذارید. بقیه مدل ها ممکن است کمی وقت گیرتر باشند؛ اما به شما قول می دهیم ارزشش را دارند. پس تا انتها همراه ما باشید.

  1. بستن موی کودک با تاج گل

یک تاج ریسه ای مانند تصویر زیر که با گل بابونه یا هر گل طبیعی دیگری تزیین شده، هر دختر بچه ای را شیرین ‌تر می کند. این مدل موی نوزاد دختر یک ساله برای جشن تولد، عروسی یا حتی پیک نیک و گردش در فضای باز مناسب است.

بستن موی کودک با تاج گل

بستن موی کودک با تاج گل

بستن موی کودک با تاج گل

بستن موی کودک با تاج گل

بستن موی کودک با تاج گل

  1. مدل بستن موی نوزاد با کش مدل گوجه ای

برای این مدل مو گوجه ای ابتدا موها را دم اسبی ببندید و سپس آن را دور خودش و حول کش موی بسته شده، بچرخانید. در صورت نیاز برای محکم کردن موها، می توانید از یک کش موی اضافی یا سنجاق سر استفاده کنید.

بستن موی کودک مدل گوجه ای

بستن موی کودک مدل گوجه ای

بستن موی کودک مدل گوجه ای

  1. بستن موی دم اسبی پیچشی

 چه برای زیباتر کردن دم اسبی کودک و چه برای محکم نگه داشتن موهایش در طول بازی‌، این مدل مو برای کودکان مناسب هر موقعیتی است و فقط پنج دقیقه طول می‌ کشد.

بستن موی دم اسبی پیچشی

بستن موی دم اسبی پیچشی

  1. بافت و مدل بستن موی دختر بچه با گیره

شاید این مدل بستن موی کودک در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد و فکر کنید فراتر از سطح مهارت شماست؛ اما اگر کمی دقت کنید، می بینید صرفا دو طرف مو بافته شده و با گیره های رنگارنگ به طرف مقابل محکم شده اند.

بافت موی کودک

  1. مدل بستن مو دخترانه با بافت فرانسوی

موها را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر طرف را به سمت پایین ببافید. این مدل بستن موی نوزاد با چهل گیس یک انتخاب عالی برای دختر بچه های شیطان و فعال است!

بافت فرانسوی دوتایی کودک

بافت فرانسوی دوتایی کودک

بافت فرانسوی دوتایی کودک

  1. مدل شینیون بالرین برای کودک

شینیون یا بان (bun) بالرین فقط برای مراسم هایی مانند عروسی و تولد نیست. این مدل بستن موی کودک انتخاب شیکی برای هر موقعیتی است.

مدل شینیون بالرین برای کودک

مدل شینیون بالرین برای کودک

مدل شینیون بالرین برای کودک

  1. بستن موی کودک با هدبند رنگی

هدبند (با پاپیون یا بدون آن) روش آسانی است برای اینکه همزمان موهای کودکتان روی صورتش نریزد و در عین حال رنگ شاد و جذابی به چهره دلنشین کودک یا نوزادتان بیافزاید. 

بستن موی کودک با هدبند رنگی

بستن موی کودک با هدبند رنگی

بستن موی کودک با هدبند رنگی

  1. بافت موی تیغ ماهی برای کودک

این یکی کمی تمرین می ‌خواهد، اما وقتی نتیجه را دیدید، متوجه می شوید یادگیری آن ارزش وقت گذاشتن را دارد. اگر کودک شما هم عاشق السا (در کارتون السا و آنا) است و دوست دارد شبیه این شخصیت محبوب کارتونی شود، بافت تیغ ماهی موهایش باید شل تر و درشت تر از حالت معمول باشد.

بافت موی تیغ ماهی برای کودک

بافت موی هلندی کودک

قبل از شروع کار، کمی اسپری حجم دهنده به موهای مرطوب کودک بزنید – و مطمئن شوید که دختر کوچک شما صبر کافی برای نشستن در یک نقطه را دارد!

بافت موی هلندی کودک

بافت موی هلندی کودک

بافت موی هلندی کودک

  1. بافت دوتایی پشت سر

اگر دو قلو دارید، پیشنهاد می کنیم این مدل بستن موی کودک را برای دوقلوهایتان امتحان کنید. شرط می بندیم عاشقش می شوند.

بافت دوتایی پشت سر

  1. مدل بستن موی دخترانه کودک در تابستان

مخصوصا برای روزهای گرم تابستان، موهای زیبای کودک خود را با کمی نرم کننده و یک مشت کش موی رنگارنگ یا گل سرهای رنگی به یک طرف بریزید.

مدل موی کودک در تابستان

مدل موی کودک در تابستان

  1. مدل بستن مو با کش برای بچه ها

این مدل موی گوجه ای دو طرفه هم انتخاب خوبی برای تابستان و هم برای اوقاتی است که کودکتان به دویدن و بازی مشغول است و نمی خواهید به راحتی موهایش باز شود.

بستن موی گوجه ای دو طرفه

بستن موی گوجه ای دو طرفه

بستن موی گوجه ای دو طرفه

  1. بستن موی نیمه باز و گوجه ای

این مدل برای دختران جوان با موهای بلند مناسب است و به سادگی موها را از صورتشان دور نگه می ‌دارد. بستن مو به این روش فقط چند ثانیه طول می‌کشد و یک دسته موی فوق ‌العاده حجیم ایجاد می ‌کند که بعضی دختران دوست دارند در آینه ببینند.

بستن موی نیمه باز و گوجه ای

بستن موی نیمه باز و گوجه ای

بستن موی نیمه باز و گوجه ای

  1. بافت موی ضربدری کودک

اگر به دنبال یک مدل جدید بافت موی کودک هستید، بافت ‌های X شکل و پاپیون ‌های صورتی بسیار جذاب اند. توجه  داشته باشید که این مدل روی موهای خیس یا مرطوب نتیجه بهتری دارد.

بافت موی متقاطع کودک

بافت موی متقاطع کودک

بافت موی متقاطع کودک

  1. مدل بستن موی کوتاه دخترانه با کش

این مدل موی کودک ساده و سریع و در عین حال شیک است و برای هر طول مویی زیباست – همانطور که در تصویر آئوبری اندرسون-امونز، هنرپیشه آمریکایی سریال خانواده مدرن می بینید که موها از پشت گردن حالت داده شده و در یک طرف دم اسبی بسته شده اند. این مدل بستن موی کوتاه دختر بچه ساده برای موقعیت های مختلف مناسب است.

مدل دم اسبی کناری

مدل دم اسبی کناری

مدل دم اسبی کناری

  1. بافت تیغ ماهی برای موهای خیلی بلند بچه ها

برای این مدل بستن موی کودک استفاده از گیره های پروانه ای را فراموش نکنید. این مدل برای بافت موی کوتاه کودک هم مناسب است.

بافت تیغ ماهی یک طرفه

  1. مدل بستن موی کوتاه دختر بچه با بافت دم اسبی

در تصویر زیر اسکای جکسون بازیگر آمریکایی را می بینید که دو طرف موها را بافته و به صورت دم اسبی دو طرف انداخته است. شما هم می توانید این مدل را در کمترین زمان ممکن روی دخترتان پیاده کنید.

بافت دم اسبی دو طرفه

  1. بستن موی کودک دم اسبی شکاف دار

برای این روش بستن موی کودک قسمت جلوی موهای او را با چتری محکم کنید و سپس پشت سر را به دو قسمت تقسیم کرده و دم اسبی ببندید.

بستن موی کودک دم اسبی شکاف دار

  1. موی کودک گوجه ای ضربدری

این مدل بسیار ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. به سادگی سه دسته مو جدا کنید، سپس آن ‌ها را از روی سرش رد کنید و در فواصلی که در تصویر می بینید با کش های کوچک ببندید. بعد دسته موها را  شکل گوجه های کوچک در دو طرف سر محکم کنید.

موی کودک گوجه ای ضربدری

موی کودک گوجه ای ضربدری

موی کودک گوجه ای ضربدری

  1. آموزش بستن موی گوجه ای برای بچه

برای این مدل، ابتدا موها را دم اسبی به پشت سر ببندید و سپس موها را به سمت بالا نگه دارید. بعد موها را داخل جوراب نازک تمیزی کنید و آن را به سمت پایین رول کنید. در نهایت به صورت گره بزرگی بالای سر جمع کنید. پایه ی موها را هم پاپیونی بزنید که با رنگ لباس کودکتان همخوانی داشته باشد.

بستن موی کودک با جوراب

بستن موی کودک با جوراب

بستن موی کودک با جوراب

  1. بستن موی کودک به صورت بان سه تایی

اگر کودک ماجراجویی دارید این مدل را پیشنهاد می کنیم. حتم داریم عاشق موهایش می شود!

بستن موی کودک به صورت بان سه تایی

  1. بافت حبابی موی کودک

کوچولوی شما با این مدل موی ساده بسیار زیبا به نظر می رسد. برای جذاب تر شدن این مدل بستن موی کودکان پایین آن را پاپیون کوچکی بزنید.

بافت حبابی موی کودک

بافت حبابی موی کودک

بافت حبابی موی کودک

  1. موی نیمه باز کودک

در زیر تصویر پرنسس شارلوت را می بینید که موهای متوسط او به صورت نیمه باز با روبانی سرمه ای رنگ بسته شده است.

موی نیمه باز کودک

  1. بستن موی کودک با پاپیون بزرگ

با الهام از جوجو سیوا، بازیگر و خواننده آمریکایی می توانید بالای موهای کودک خود پاپیون بزرگی بزنید. دسته ای از موها را هم می توانید ببافید تا جلوه زیباتری به آن ببخشید.

بستن موی کودک با پاپیون بزرگ

  1. مدل بستن موی کوتاه کودک با هدبند

اگر کودک شما از موهای بلندش شکایت دارد، می توانید برایش مدل مو کودک مانند روآن بلانچارد در نظر بگیرید. مهم نیست موهای کودکتان چه طولی دارد؛ بستن روبان هر مدل مویی را زیبا می کند.

مدل بستن موی کوتاه کودک با هدبند

  1. بستن موی کودک به صورت تاج بافته

وقتی کودکتان با این سبک موی بافته شده راه می ‌رود، احساس ملکه‌ بودن خواهد کرد؛ به‌ خصوص اگر چند گیره موی مهره ‌دار ناز دور بافت هایش بیندازید- همانطور که در مارسای مارتین، بازیگر آمریکایی می بینید.

بستن موی کودک به صورت تاج بافته

بستن موی کودک به صورت تاج بافته

  1. مدل گوجه ای دو طرفه با روبان ساتن

این سبک مدل بستن موی دخترانه با کش که پیش از این هم آن را معرفی کردیم، با روبان های ساتن در رنگ هایی که با لباس کودک هماهنگ است، جلوه به مراتب زیباتری پیدا می کند. در زیر تصویر میلی بابی براون را با این مدل می بینید.

مدل گوجه ای دو طرفه با روبان ساتن

  1. مینی بافت دو طرف موها

آیا به دنبال راه جدیدی می گردید تا به موهای کودک خود تنوعی ببخشید؟ از مکنزی هانکسیسک سریال This Is Us الهام بگیرید و موهای دخترتان را از وسط جدا کنید. سپس دو دسته موی کوچک از دو طرف بخش جلویی بیرون بکشید و آن ها را ببافید.

مینی بافت دو طرف موها

  1. مدل بستن مو با کش دخترانه

سبک موهای استورم رید، هم منحصر به فرد و هم شیک است. در ابتدا ممکن است خیلی پیچیده به نظر برسد، اما آموزش های بسیاری را در یوتیوب می توانید پیدا کنید.

گره های بانتو موی کودک

  1. مدل خرگوشی بستن موی کودک

با این مدل فوق ‌العاده شیک، درست مانند بروکلین پرینس، موهای دم اسبی و خرگوشی کودکتان زیباتر به نظر می رسد. برای خرگوشی مدل بستن موی کوتاه دختر بچه، موها را انتهای دم اسبی ها بپیچید و با کشی محکم کنید.

دم اسبی دوطرفه پیچشی

  1. گیره بستن موی نوزاد دختر

این مدل بستن موی کوتاه نوزاد و کودک برای کوچولوهایی که بیش از ده ثانیه ساکت نمی نشینند عالی است. با عقب کشیدن موهای سرگردان دخترتان و گیره زدن آن ها، از ستاره سریال This Is Us یعنی Faithe Herman الهام بگیرید.

بستن موی کودک با گیره های درخشان

  1. بستن موی کودک با سنجاق بابی

در اینجا مدرکی وجود دارد که نشان می دهد سنجاق های بابی می توانند به اندازه گیره های پروانه ای و پاپیون های پر زرق و برق زیبا باشند. مارسای مارتین شیک به نظر نمی رسد؟!

بستن موی کودک با سنجاق بابی

  1. بافت موی تلی دخترانه

موهای ساده کودک خود را با یک هدبند بافته شده مانند مک کنا گریس زیباتر کنید. تنها چیزی که برای آن نیاز دارید یک سنجاق بابی و مهارت بافت ساده موهاست.

بافت موی تلی دخترانه

5 راز آرایش موی کودکان

اگر شانه کردن و حالت دادن موهای کودکتان در نهایت به اشک و ناله او منتهی می شود، این نکات آرایشی حرفه ای به شما کمک خواهد کرد.

  1. برس مناسبی تهیه کنید

اسکالی، آرایشگر معروف در والت دیزنی و طراح مدل موی «پرنسس» می‌گوید: «موهای بچه ‌های کوچک گره ‌دار و ظریف هستند، بنابراین شما به یک برس و شانه مو مخصوص برای آن نیاز دارید». بنابراین قبل از هر چیز مطمئن شوید برسی که برای کودکتان تهیه کرده اید، به اندازه کافی نرم باشد و در موهایش گیر نکند.

  1. قبل از شروع گره ها را باز کنید

قبل از بستن موی کودک به هر حالتی که مدنظر شماست باید در حمام از نرم کننده استفاده و وقتی موها هنوز مرطوب هستند، گره ها را باز کنید. علاوه بر نرم کننده، می توانید از اسپری موهای گره باز کن استفاده کنید. البته در بسیاری از موارد نیازی به انجام این مرحله نیست، مگر آن که فرزندتان موهای بسیار مجعد و وزی داشته باشد.

  1. زرق و برق اضافه کنید

بچه ها عاشق درخشش و زرق و برق هستند. اسکالی می‌گوید: «من فکر می‌کنم با اکلیل و زرق و برق همه چیز بهتر به نظر می‌رسد – و همه احساس بهتری دارند. این یک راه عالی برای جادویی کردن روز کودک شما است.» برای این کار می توانید از میست موهایی که مخصوص کودکان طراحی شده اند (مانند Unicorn Hair Star Glitter Mist) استفاده کنید.

  1. اسپری تثبیت کننده بزنید

روسیو مدینا می‌گوید: «بسیاری از مادران دوست ندارند از محصولات شیمیایی برای بستن موهای کودک خود استفاده کنند، اما این چیزی است که از خراب شدن یک مدل مو، لااقل در موقعیت های خاصی مانند تولد و عروسی، جلوگیری می‌کند. یک اسپری موی سبک مخصوص کودکان به اندازه یک سکه کمک زیادی به شما می کند.

  1. موهای خیس را ببافید

ریسا باراش، بنیانگذار Fairy Tales Hair Care، می‌ گوید: «مدیریت موها با این کار بسیار ساده ‌تر است. و اگر کودک شما با موهای بافته شده بخوابد، صبح روز بعد دیگر خبری از گره خوردگی های آزاردهنده نخواهد بود.»

شانه کردن مو

 

تعداد بازدید از این مطلب: 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
نظرات

توضیحات محصول:

کوکتل سفت کننده پوست فیوژن محصول کشور اسپانیا و قابل تزریق می باشد.

سیلیکون ارگانیک یک پلی ساکارید استخراج شده است از جلبک و در ترکیبات با گروه Sylanoids است. که باعث بازسازی ماتریس پوستی، پیشگیری، حفاظت، ترمیم و افزایش متابولیسم و همچنین افزایش توان پوست می باشد. این ماده غیر سمی و غیر آلرژی است. این ماده علاوه بر تقویت کلاژن و الاستین باعث ایجاد ماتریس پوستی قوی می شود و باعث استحکام و رطوبت رسانی پوست شده و به عنوان یک آنتی اکسیدان به منظور جلوگیری از پیری پوست عمل می کند .

 کوکتل سفت کننده پوست فیوژن (F-SILORG)

 

محتویات کوکتل سفت کننده پوست فیوژن:

سیلیکون ارگانیک 5%

 

اندیکاسیون ها:

  • تقویت ساختار در مو- اپیدرمال
  • بازسازی ماتریس پوستی
  • محافظت در برابر رادیکال های آزاد
  • کنترل التهاب پوست
  • رطوبت رسانی و استحکام پوست
  • کاهش استرچ مارک
  • محافظت از سلول ها از استرس اکسیداتیو و پروتئین های ساختاری از قندی شدن
  • کاهش چین و چروک و خطوط سطحی
  • نرمال سازی فعالیت لیپولیتیک
تعداد بازدید از این مطلب: 103
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
نظرات

بهترین مارک کره بدن

همانطور که مراقبت از پوست صورت برای داشتن پوستی سالم و زیبا ضروری است، پوست بدن هم به رسیدگی مداوم و مراقبت برای سلامتی و شادابی نیاز دارد. از مهم ترین کارهایی که برای مراقبت از پوست بدن لازم است انجام دهیم، مرطوب کردن آن است. یکی از محصولات مراقبتی پوست که اخیرا برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست بدن در میان محصولات مراقبت از پوست مطرح شده، بادی باتر یا کره بدن است. بادی باترها توانایی فوق العاده ای در نرم و مرطوب کردن پوست بدن دارند. از آنجایی که کمپانی ها و برندهای متعددی دست به تولید کره بدن زده اند، شناخت بهترین مارک کره بدن می تواند شما را در خرید یاری کند. پس با این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر همراه باشید تا به شما بهترین مارک کره بدن را معرفی کنیم.

معرفی بهترین مارک کره بدن خارجی

در ابتدای این مطلب قصد داریم، چند مورد از بهترین مارک کره بدن خارجی را به شما معرفی نماییم و پس از آن به سراغ برندهای ایرانی برویم.

بهترین مارک کره بدن: گل رز و آرگان تری هات

محصولی که قصد داریم، صدر لیست بهترین مارک کره بدن را به آن اختصاص دهیم، کره بدن گل رز و آرگان تری هات است. این بادی باتر توسط برند Tree Hut که یک برند آمریکایی معتبر در زمینه تولید محصولات مراقبتی است، ساخته شده است. این کمپانی همواره سعی نموده محصولات خود را با عصاره های کاملا طبیعی، خالص و ارگانیک جمع آوری شده از منبع اصلی تولید کند. به همین خاطر است که کره بدن گل رز و آرگان تری هات هم حاوی شی باتر کاملا خالص و ارگانیک است و با تکیه بر آن می تواند پوست بدن را به صورت عمیق مرطوب کند و با استحکام بخشی پوست از فرایند پیری جلوگیری نماید.

همین دلیل به تنهایی کافی است، تا این بادی باتر بهتر مارک کره بدن نام بگیرد. وجود روغن آرگان مراکشی و گل رز در کره بدن تری هات آن را به یک تغذیه کننده و نرم کننده قوی به همراه رایحه دلپذیر تبدیل کرده است. جالب است که در فرمولاسیون این محصول از هیچ گونه پارابن و مواد شیمیایی مضری استفاده نشده است و بعد از استفاده از آن تا 24 ساعت پوستی لطیف و هیدراته خواهید داشت.

بهترین مارک کره بدن تری هات

با استفاده از بهترین بادی باترها به راحتی می توانید، زیبایی، نرمی و لطافت را برای پوست بدنتان به ارمغان آورید.

بهترین مارک کره بدن برای پوست خشک: اویتا

یکی دیگر از محصولاتی که می توان از آن به عنوان بهترین مارک کره بدن نام برد، کره بدن اویتا مدل توت آکایی است. برند اویتا Evita که یک کمپانی مطرح در کشور آلمان است، برای ساخت این کره بدن از توت آکایی که یک توت از درخت نخل آکسی که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است، استفاده کرده است. دلیل استفاده از این میوه در ساخت بادی باتر هم به این جهت است که توت آکایی حاوی مواد مغذی همچون امگا 3، 6 و 9 و ویتامین های A، C، E، B1، B2، B3، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، مس، روی و فیبر است و وجود آن می تواند کره بدن تولیدی آن ها را به بهترین مارک کره بدن تبدیل نماید.

علاوه بر این در فرمولاسیون این کره بدن مقادیر زیادی هم کره کاکائو که یک مرطوب کننده عالی برای پوست های فوق خشک است، یافت می شود. وجود چنین ماده ای به کره بدن اویتا مدل توت آکایی کمک می کند تا ترک های پوستی را هم بهبود ببخشد. استفاده از کره بدن اویتا مدل توت آکایی با این فرمولاسیون قدرتمند نرمی و لطافت را برای پوست شما به ارمغان خواهد آورد.

بهترین مارک کره بدن برای پوست خشک: اویتا 

بهترین مارک کره بدن پوست خیلی خشک: کاپوس

کمپانی کاپوس یا kappus که جزو اولین برندهای محصولات بهداشتی پوست و مو در جهان است، در زمینه تولید کره بدن هم موفق بوده و توانسته با عرضه کره بدن «Olive Oil» جایگاه بهترین مارک کره بدن را به خود اختصاص دهد. این کمپانی قدرتمند برای تولید کره بدن کاپوس مدل olivr oil از روغن زیتون که همه ما از خواص بی شمار آن برای نرم کردن پوست آگاه هستیم، استفاده کرده است. این محصول آلمانی به کمک همین روغن زیتون به خوبی می تواند، یک لایه چربی روی پوست خشک ایجاد نماید و خشکی آن را ترمیم کند و به دنبال آن نیز پوستی نرم و لطیف را به مصرف کنندگان هدیه دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید، که پوست خشک و بسیار خشکی دارید و به دنبال بهترین مارک کره بدن برای نرم کردن پوست خود هستید، از کنار کره بدن کاپوس مدل olive oil به سادگی عبور نکنید. با یک بار استفاده از این بادی باتر و مشاهده تاثیر شگفت آوری که روی پوست خشکتان می گذارد، برای همیشه آن را در کنار خود نگه خواهید داشت.

کمپانی های شون، تری هات، کاپوس و.. همواره بهترین مارک کره بدن را تولید می کنند.

بهترین مارک کره بدن پوست خیلی خشک: کاپوس 

بهترین مارک کره بدن انواع پوست: بی یلندا

دیگر بادی باتر خارجی کره بدن بی یلندا مدل Coconut است. این کره بدن که در لهستان تولید می شود، کاملا گیاهی است، که نه تنها در ترکیبات آن هیچ گونه ماده مضری به کار نرفته، بلکه از ترکیبات حیوانی همچون شیر، عسل و… هم استفاده نشده است. عصاره طبیعی روغن نارگیل اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این بادی باتر قدرتمند است و وجود همین روغن نارگیل باعث حفظ رطوبت، نرمی و لطافت پوست می شود.

به جرات می توان گفت، همین روغن نارگیل است که فرمولاسیون کره بدن بی یلندا مدل coconut را قدرتمند کرده و آن را به بهترین مارک کره بدن تبدیل نموده است. برای آشنایی با خواص روغن نارگیل برای پوست حتما مقاله دیگر ما را مطالعه کنید. هر نوع پوستی که داشته باشید، می توانید از این کره بدن استفاده نمایید و با کمکی که به بازسازی پوست و جلوگیری از خشکی آن می کنید، زیبایی و سلامتی را برای پوست بدنتان به ارمغان آورید.

بهترین مارک کره بدن انواع پوست: بی یلندا 

معرفی بهترین مارک کره بدن ایرانی

پس از آشنایی با بهترین بادی باتر خارجی وقت آن است تا با بهترین مارک های ایرانی هم آشنا شوید. در این بخش از مقاله چند مورد از بهترین مارک کره بدن ایرانی را معرفی خواهیم کرد.

بادی باتر لیمو شون

شون یکی از بهترین کمپانی هایی است که اقدام به تولید کره بدن نموده است. کره بدن لیمو شون از محصولات پرطرفدار این کمپانی معروف است که اگر به دنبال بهترین مارک کره بدن باشید، نام آن را زودتر از همه خواهید شنید. این محصول ایرانی که توسط یک شرکت آلمانی فرموله شده، همانطور که از نامش پیداست، حاوی عصاره لیموست. وجود عصاره لیمو علاوه بر قدرت مرطوب کنندگی فوق العاده به کره بدن شون توانایی جوان و شاداب کردن پوست بدن را هم می دهد.

بر خلاف نظر خیلی از افراد، برندهای ایرانی هم در زمینه تولید کره بدن بسیار خوب عمل کرده ‌اند و جز بهترین محصولات در این زمینه هستند.

كره بدن ليمو شون علاوه بر تأثيرات مرطوب كنندگی و نرم كنندگی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامین ها به ویژه ویتامین C و همچنین بیوفلاونوئیدها دارای خواص ضد التهابی است و به همین خاطر می تواند از پوست در برابر راديكال های آزاد مراقبت کند. یکی دیگر از دلایلی که کره بدن لیمو شون به بهترین مارک کره بدن تبدیل شده این است که برای ساخت آن از هیچ گونه پارابنی که خود یک ماده مضر برای پوست است، استفاده نشده است.

بادی باتر شون

کره بدن میوه های استوایی پوست خشک دیپ سنس

کره بدن میوه های استوایی پوست خشک دیپ سنس یکی دیگر از محصولات ایرانی است که به خوبی می تواند، با نمونه های مشابه خارجی اش رقابت کند. برای تولید این بادی باتر از موادی همچون کره کاکائو، روغن آووکادو، روغن نارگیل و روغن آملا استفاده شده است. کره کاکائو خود به تنهایی یک مرطوب کننده بسیار عالی است و قدرت این را دارد تا با رطوبت رسانی عمیق پوست، خشکی پوست را درمان کند. حال تصور کنید وقتی این ماده در کنار روغن نارگیل که آن هم توانایی بی نظیری در نرم و مرطوب کردن پوست دارد، قرار بگیرد، چه می شود.

تنها همین کافی است، تا با جرات کره بدن میوه های استوایی پوست خشک دیپ سنس را که ساخت متخصصین کارکشته کشور عزیزمان است، به عنوان بهترین مارک کره بدن معرفی نماییم. روغن آووکادو دیگر ماده تشکیل دهنده این بادی باتر است که همواره از آن به عنوان یک رطوبت رسان و بهترین آبرسان برای پوست ‎های خشک یاد می شود و وجود آن به بادی باتر دیپ سنس این قدرت را می دهد تا از اگزما و التهابات خشکی پوست جلوگیری کند.

کره بدن میوه های استوایی پوست خشک دیپ سنس

کره بدن ببک مدل A&M

اگر به دنبال بهترین مارک کره بدن با قیمت مناسب هستید، می توانید کره بدن ببک مدل A&M را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. برند ببک که یک برند ایرانی است که علاوه بر کیفیت، محصولات خود را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد. از آن جایی که بادی باتر ببک مدل A&M حاوی عصاره انبه و آلوئه ورا است، خاصیت ضد التهابی دارد و به همین خاطر می تواند، التیام بخش پوست باشد.

مواد دیگری که فرمولاسیون این کره بدن را تشکیل می دهند، شی باتر، ویتامین E و روغن بادام شیرین هستند که هر کدام از مغذی ترین مواد برای پوست به حساب می آیند. پس بی جهت نیست که نام کره بدن ببک مدل A&M هم در لیست بهترین مارک کره بدن جای گرفته است. یکی دیگر از مزایای این کره بدن ایرانی قدرت جذب بالای آن است. به همین خاطر به راحتی می توانید، از آن برای همه بدن به خصوص نواحی بسیار خشک مانند آرنج ها، زانوها، دست ها و پاها استفاده کنید و از نرمی و لطافت پوست خود لذت ببرید.

بادی باتر ببک

 

تعداد بازدید از این مطلب: 97
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1402
نظرات

کوکتل افزایش سوخت و ساز چربی و سوزاندن چربی جهت کاهش سلولیت و چربی موضعی

کوکتل F-CAFFEINE فیوژن

محتویات کوکتل چربی سوز فیوژن:

  • ال کارنیتین

اندیکاسیون ها در کوکتل چربی سوز فیوژن: 

  • بهبود فرآیند سوخت چربی
  • درمان سلولیت
  • بهبود سطح انرژی
  • محافظت از سلول ها در برابر اکسیداسیون
  • افزایش متابولیسم چربی
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 96
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402
نظرات

سفید شدن پوست صورت سبزه

پیش از هر چیز به یاد داشته باشید رنگ چهره تعیین کننده میزان زیبایی شما نیست. با این وجود اگر به دنبال راهکارهای سفید شدن پوست صورت سبزه خود هستید و در عین حال نمی خواهید به سلامت پوستتان آسیبی وارد شود، این مقاله برای شماست.

عوامل بسیاری از جمله ژنتیک، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در سبزه و تیره شدن پوست صورت موثر هستند. این عوامل بیرونی باعث ایجاد رنگدانه، برنزه شدن، بروز آکنه و مسدود شدن منافذ می شوند و پوست را کدر و تیره می کند. اما چه باید کرد؟

بلیچینگ روش موثری برای کاهش لکه های تیره و روشن کردن پوست شماست. اما سفید کننده های شیمیایی تاثیر مخربی روی پوست دارند. بهترین جایگزین برای سفید شدن پوست صورت سبزه استفاده از روش های طبیعی است که آسیبی برای پوست ندارند.

در این مقاله دلایل اجتناب از روش های شیمیایی مانند کرم سفید شدن پوست صورت سبزه و لیزر را توضیح می دهیم و سپس چند روش طبیعی را که می تواند به شما کمک کند پوست خود را بدون آسیب رساندن به آن روشن کنید، معرفی می کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

سفید شدن پوست صورت سبزه در یک روز!

سفید کردن پوست فرآیندی است که طی آن افراد رنگدانه ملانین را در پوست کاهش می‌ دهند تا چهره سفیدتری داشته باشند. کسانی که رنگ پوست تیره دارند؛ ملانین بیشتری دارند و در واقع مقدار ملانین، رنگ پوست افراد را تعیین می کند. ملانین توسط سلول هایی به نام ملانوسیت ساخته می شود. مقدار ملانین پوست افراد به تجمع ژنتیکی بستگی دارد. با این حال تولید ملانین تحت تاثیر نور خورشید، درجه آسیب دیدگی پوست و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی است.

اغلب افراد برای مواردی مانند از بین بردن جای زخم و آکنه، کک و مک، لک های ناشی از افزایش سن، خال های مادرزادی و همچنین افراد سبزه ای که مایل به داشتن پوستی روشن هستند، به روش های سفید کردن پوست متوسل می شوند و از محصولات سفید کننده یا روشن کننده مانند کرم های سفید کننده، کرم های محو کننده، لایه بردارهای شیمیایی و لیزر درمانی استفاده می کنند.

سفید شدن پوست صورت سبزه

آیا سفید شدن دائمی پوست سبزه با لیزر خطری ندارد؟

طبق آمار، نوعی وسواس ناسالم نسبت به روشن بودن پوست، به ویژه در میان زنان آفریقایی و آسیایی وجود دارد. تا جایی که 40 درصد از زنان آفریقایی پوست خود را سفید می کنند. تا سال 2024، ارزش بازار محصولات روشن کننده ای که به سفید شدن پوست صورت سبزه کمک می کنند، تا 31.2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

با این حال، واقعیت این است که با استفاده از لیزرهای بلیچینگ یا سفیدکننده های شیمیایی به پوست خود آسیب می رسانید. سفید شدن پوست صورت سبزه با این روش ها ممکن است عوارض جدی پوستی ایجاد کند. بنابراین، قبل از امتحان هر ماده سفید کننده یا بلیچینگ، باید خطرات و عوارض جانبی آن را بدانید.

سفید شدن پوست در سه روز با سفید کننده های شیمیایی یا آسیب بیشتر؟!

سفید کننده های شیمیایی – از جمله صابون ها، کرم ها و لوسیون های سفید کننده – حاوی موادی مانند هیدروکینون، جیوه (Hg) و استروئیدها هستند که می توانند عوارض جانبی جدی از جمله موارد زیر ایجاد کنند:

  • مسمومیت با جیوه
  • درماتیت (التهاب پوستی مانند بثورات، خارش، قرمزی و تاول)
  • اکرونوز اگزوژن (پیگمانتاسیون آبی-سیاه)
  • آکنه استروئیدی (برجستگی های قرمز، دردناک، جوش های سرسفید و سرسیاه)
  • سندرم نفروتیک (نوعی اختلال کلیوی که در آن عروق خونی کلیه ها آسیب می بینند)

پس برای روشن شدن پوست سبزه چه باید کرد و آیا پوست سبزه سفید میشود؟و اصلا بهترین روش برای روشن شدن پوست سبزه چیست؟ پاسخ این پرسش ها را در بخش بعدی بخوانید.

سفید شدن پوست صورت سبزه با لیزر

روش های خانگی برای سفید شدن پوست صورت سبزه

قبل از اینکه هر یک از این راه حل ها را برای سفید شدن پوست صورت سبزه امتحان کنید، یک پچ تست انجام دهید تا مطمئن شوید به هیچ یک از مواد آلرژی ندارید. همچنین به خاطر داشته باشید که این موارد روش های طبیعی هستند و مانند سفید کننده های شیمیایی اثر بلیچینگ شدیدی ندارند. بنابراین برای کسب بهترین نتیجه باید در استفاده از این روش های سفید شدن پوست صورت سبزه مداومت داشته باشید. در ادامه توضیح می دهیم چگونه پوست سبزه را روشن کنیم.

روشن کردن پوست سبزه با ماست

ماست (و سایر محصولات شیر) حاوی اسید لاکتیک است که به سفید شدن پوست صورت سبزه کمک می کند. همچنین ماساژ ماست روی پوست اثر آرام بخشی دارد.

یک قاشق غذاخوری ماست را بردارید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه قبل از شستشو بماند. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

سفید شدن پوست صورت سبزه در یک هفته با لیمو

لیمو ویتامین C دارد که از تشکیل ملانین جلوگیری می کند و از طرفی رنگدانه های پوست را کاهش می دهد. با این حال، اگر پوست حساسی دارید، از این روش اجتناب کنید؛ زیرا می تواند باعث قرمزی و سوزش شود. همچنین لیمو پوست را به نور حساس می کند. بنابراین پس از استفاده از این دارو قبل از بیرون آمدن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب مقطر رقیق کنید و به عنوان تونر روی صورت خود بمالید. بعد از 10-15 دقیقه آن را بشویید.

معجزه سفید شدن پوست در یک هفته با شیر

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، شیر حاوی اسید لاکتیک است که به روشن شدن پوست صورت سبزه کمک می کند. یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شیر خام مخلوط کنید و با پنبه آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس بشویید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

شیر برای روشن شدن پوست

سفید شدن پوست صورت سبزه درمان خانگی با آرد نخودچی

آرد نخودچی یکی از رایج ترین موادی است که برای مزایای زیبایی آن استفاده می شود. این ماده باعث لایه برداری پوست صورت شده و آن را کاملا تمیز می کند تا رنگ پوست سبزه شما روشن شود. همچنین به کاهش برنزه شدن و چربی پوست کمک می کند.

برای استفاده از آرد گرم برای روشن کردن پوست صورت سبزه، یک قاشق غذاخوری آرد را با گلاب مخلوط کنید و خمیر را روی پوست خود بمالید. بگذارید قبل از شستن خشک شود. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

زردچوبه برای سفید شدن پوست صورت سبزه

زردچوبه خواص فوق العاده ای در التیام زخم و اثرات ضد عفونی کنندگی دارد؛ به همین دلیل است که معمولا در طب آیورودا برای درمان تعدادی از بیماری های پوستی استفاده می شود. زردچوبه می تواند به کاهش رنگدانه ها، لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست کمک کند تا پوستی روشن و درخشان داشته باشید.

نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با خامه شیر مخلوط کرده و روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید قبل از شستن خشک شود. این درمان را یک بار در روز انجام دهید.

چوب صندل برای سفید شدن پوست صورت سبزه

پودر چوب صندل سفید برای درمان حساسیت های پوستی استفاده می شود. همچنین اثر خنک کنندگی و تسکین دهنده ای روی پوست دارد. علاوه بر این پودر چوب صندل سفید در کاهش اسکارها و جای جوش و آکنه مفید است تا رنگ پوست روشن تری به شما بدهد.

یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل سفید را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و خمیر را روی پوست خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

سفید شدن پوست صورت سبزه با سیب زمینی

آب سیب زمینی یکی از رایج ترین درمان های DIY برای مشکلات پوستی است. هیچ مطالعه علمی که مزایای پوستی استفاده موضعی از سیب زمینی را ثابت کند وجود ندارد. با این حال، بسیاری از مردم از سیب زمینی استفاده کرده اند و آن را برای سیاهی دور چشم، لکه ها و حتی سفید کردن پوست صورت سبزه مفید می دانند.

در ویدیوی زیر می توانید نحوه ساخت ماسک روشن کننده پوست را با سیب زمینی بیاموزید:

گیاه شیرین بیان برای سفید کردن پوست سبزه

شیرین بیان می تواند پوست شما را شفاف و روشن کند. در واقع این گیاه تولید بیش از حد ملانین را کاهش می دهد و آن را به طور مساوی در سراسر پوست پخش می کند تا هیپرپیگمانتاسیون را کاهش دهد. همچنین از ایجاد رنگدانه های ناشی از UVB جلوگیری می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثرات آن مورد نیاز است.

به منظور سفید شدن پوست صورت سبزه می توانید پودر شیرین بیان را با پودر چوب صندل و گلاب مخلوط کنید، سپس خمیر را هفته ای دو یا سه بار روی پوست خود بمالید.

هویج برای سفید شدن صورت سبزه

هویج حاوی لیکوپن و کاروتنوئید است که می تواند به کاهش قرمزی و آفتاب سوختگی ناشی از UV کمک کند. همچنین هویج بر درمان لک صورت و یکنواخت کردن رنگ پوست هم تاثیر دارد. اگرچه هویج زمان زیادی را می طلبد و باید به طور منظم استفاده شود، اما گفته می شود هویج برای انواع پوست جوان کننده است.

برای سفید شدن پوست صورت سبزه هویج رنده شده را با ماست و چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. از این دارو یک بار در روز استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 109
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402
نظرات

10 ویال 2 میلی لیتری از محلول ویتالیتی کنسانتره ژنوسیس

قیمت برای هر یک ویال میباشد

نحوه استفاده کوکتل جوانساز CVS ژنوسیس

پس از شستشوی اولیه صورت و پس از لایه برداری با ژنوسیس SRS از این کوکتل استفاده کنید. با استفاده از قطره چکان کوکتل را روی صورت مالیده و سپس به سرعت میکرونیدلینگ را شروع کنید.

کوکتل باید با درماپن روی صورت پهن شود. برای دستیابی به بیشترین اثربخشی، نیازی به ماساژ صورت با کوکتل و پد نیست.

مرحله  آخر استفاده از کرم ضد چروک چند کاره ژنوسیس است.

محلول CVSپاور حاوی سرم ترمیم کننده حرفه ای. سرم کنسانتره برای درمان حرفه ای تیرگی پوست، افتادگی یا عدم انعطاف پذیری پوست. این محصول با کمک به نرمی، مرطوب کردن و تغذیه پوست باعث بهبودی شکل ظاهری و استحکام سد حفاظتی طبیعی پوست می گردد.

محلول CVS پاور سرم ترمیم کننده حرفه ای

سرم کنسانتره برای درمان حرفه ای تیرگی، افتادگی یا عدم انعطاف پذیری پوست. این محصول با کمک به نرمی، مرطوب کردن و تغذیه پوست باعث بهبودی شکل ظاهری و استحکام سد حفاظتی طبیعی پوست می گردد.

همچنین مانع از خشکی پوست شده و به ببهبود حفظ رطوبت پوست و اشباع سلول های بافت از مواد معدنی مغذی می شود.

سرم به سرعت جذب پوست شده بدون این که لایه نازکی از چربی به جای بگذارد.

استفاده از این محصول همراه با یک درمارولر و نیز به شکل یک روش درمانی خودکفا  در محیط های بالینی یا سالن های زیبایی توصیه می شود، بهتر است که این محصول توسط یک متخصص آرایش و زیبایی تجویز شده باشد

این محصول از تاثیر مرطوب کنندگی و نرم کنندگی قابل ملاحطه ای برخوردار بوده و موجب تغذیه پوست با مواد غذایی ضروری و بدین ترتیب روشن شدن مجدد پوست می شود. محصول کنسانتره دارای تاثیر مرطوب کنندگی، لیفتینگ و تحریک کننده فرایندهای ترمیمی بوده، و به صاف شدن چین و چروکهای پوست کمک می کند.

مواد موثره موجود در محصول، پوست را از ویتامین ها و میکروالمان ها اشباع نموده و در افزایش تغذیه، ترمیم و جوان سازی مجدد پوست، پیشگیری از بروز پیری زودرس، ترمیم پوست و تاثیر تقویتی شدید بر عروق نقش دارد.

استفاده از این کنسانتره همراه با میکرونیدلینگ تاثیر محرک گونه بر فرایندهای نئوکلاژنز داشته و موجب افزایش استحکام فیبرهای کلاژنی می گردد. کنسانتره خاویار را می توان به شکل ترکیبی همراه با سرم های ژنوسیس استفاده کرد.

موارد مصرف:

  • تغییرات مرتبط با سن در پوست
  • کاهش قوام پوست
  • توانبخشی پوست تحت استرس
  • پوست دهیدراته، پوست صورت تیره

مواد موثره

SH-پلی پپتید-7، عصاره شیرسویای تخمیری، سدیم هیالورونات، کلاژن، سلول های بنیادی انگور و رز، عصاره عصاره ریشه گیاه قاشقک، عصاره چای سبز، عصاره خاویار، عصاره گیاه افسنطین، پالمیتوئیل تری پپتید-1، عصاره گیاه دم مارمولک، گلایسن، یوزو، عصاره سرو

10 ویال 2 میلی لیتری محلول PCSپاور ژنوسیس

توصیف کوکتل جوانساز CVS ژنوسیس

ضدجوش، کنترل سبوم & چربی پوست، پیشگیری از جوش های پوست

برای داشتن پوستی شفاف تر و صاف تر

برای استفاده شدن همراه با میکرونیدلینگ

ترکیبات کلیدی

SH-پلی پپتید-7

سلول های بنیادی گیاهی

نارون کوهی

پوست درخت کاج

عصاره گیاه دم مارمولک

عاری از ترکیباتی مانند: پارابن ها، اتانول، مواد معطر، SLS و SLES

مناسب برای پوست های دارای مشکل و مبتلا به آکنه

مناسب برای کسانی که پوست آن ها مبتلا به آکنه و سبورئیک می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 99
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402
نظرات

فاسد شدن ضد آفتاب

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که با وجود استفاده از کرم ضد آفتاب، در روزهای داغ تابستانی پوستتان سوخته و عملا کرمی که زده اید، کارکردی نداشته است. در واقع کرم های ضد آفتاب هم مانند دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی تاریخ انقضا دارند و همین مورد، یکی از مهم ترین نشانه های فاسد شدن ضد آفتاب است. اما چطور ضد آفتاب فاسد را شناسایی کنیم و از این مهم تر، چگونه باید محصولات ضد آفتاب را نگهداری کرد که حداقل تا پایان تاریخ انقضای خود، فاسد نشوند؟ و آیا علت گلوله شدن ضد آفتاب فاسد شدن آن است؟ در این مقاله به پاسخ این پرسش ها می پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

آیا ضد آفتاب فاسد می شود؟

لورتا سیرالدو، متخصص پوست و مو در FAD، توضیح می ‌دهد: «ضد آفتاب یک داروی بدون نسخه بسیار تحت نظارت FDA است. به این معنی که تک تک محصولات ضد آفتاب، چه شیمیایی و چه معدنی، باید دارای تاریخ انقضای تایید شده توسط FDA باشند. اگر تاریخ انقضای ضد آفتاب شما پاک شده، توجه داشته باشید که اکثر این محصولات تا 3 سال ماندگاری دارند.»

مواد فعال ضد آفتاب های فیزیکی یا بر پایه مواد معدنی، به جای جذب اشعه ماوراء بنفش، آن را منعکس می کنند. این ضدآفتاب‌ها معمولا به صورت لوسیون عرضه می ‌شوند؛ یعنی مواد فعال آن مانند اکسید روی یا دی ‌اکسید تیتانیوم در ترکیبات غیرفعال معلق هستند که به شما اجازه می ‌دهند ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید.

با این حال، نانوذرات ریز موجود در اکسید روی و دی ‌اکسید تیتانیوم، چگال ‌تر از محیط اطراف خود هستند و به مرور زمان به هم می‌ چسبند و در لوسیون به‌ طور نابرابر توزیع می‌ شوند. در نتیجه، هنگامی که بعد از فاسد شدن از ضد آفتاب استفاده می ‌کنید، حتی یک لایه پوشش کامل نخواهید داشت؛ زیرا برخی قسمت های پوست توده‌ هایی از مواد معدنی محافظ را دریافت می کنند و در برخی قسمت های دیگر پوست، اصلا محافظتی ندارید.

از طرف دیگر توجه داشته باشید هر چه SPF کمتر باشد، معمولا استفاده از ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته خطر بیشتری دارد. در واقع SPF ضد آفتاب بعد از فاسد شدن، به مراتب کمتر می شود و در نتیجه عملا هیچ تاثیری نخواهد داشت.

یک ضد آفتاب با SPF 15 ممکن است همان مواد فعالی را داشته باشد که ضد آفتابی با SPF 50 دارد، اما تفاوت در این است که ضد آفتاب اولی حاوی غلظت کمتری از مواد فعال است. بنابراین، اگر تاریخ مصرف آن تمام شده باشد، ضد آفتاب SPF 15 تقریبا تمام توانایی خود را برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش از دست داده است.

فاسد شدن ضد آفتاب

نشانه های خراب شدن کرم ضد افتاب

اما چطور می توان متوجه فاسد شدن ضد آفتاب شد و نشانه های لوازم آرایش فاسد چیست و در واقع از کجا بفهمیم کرم ضد افتاب خراب شده؟ نشانه های زیر را برای پاسخ به این سوال به یاد داشته باشید و همین امروز هر سه این موارد را در محصولات ضد آفتاب خود بررسی کنید:

تغییر بوی کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته

اگر کرم ضد آفتاب شما بوی تند و زننده ای دارد، این یکی از نشانه های قطعی فاسد شدن آن است. معمولا بوی نامطبوع نشانه آلوده بودن کرم ضد آفتاب به باکتری است. اگر با دست‌ های کثیف به سر تیوب دست می‌زنید یا مرتبا آن را بدون درب در معرض هوا قرار می ‌دهید، ذرات می ‌توانند در ضد آفتاب نفوذ کرده و به مرور زمان آن را فاسد کنند؛ به‌خصوص اگر کرم ضد آفتاب شما حاوی مواد طبیعی و در عین حال ناپایدار باشد.

فساد: علت جدا شدن روغن کرم ضد آفتاب

اغلب ضد آفتاب ‌های قدیمی آبکی ‌تر می‌ شوند یا ممکن است به صورت لخته جمع شوند. گاهی اوقات کرم ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته در ته بطری رسوب می کند. به همین دلیل ممکن است در اولین فشار متوجه بافت رقیق ضد آفتاب شوید؛ چرا که احتمالا تمام آن در ته رسوب کرده است.

تغییر رنگ ضد آفتاب

اگر متوجه یک رنگ زرد یا قهوه ‌ای در کرم ضد آفتاب خود شدید، این یکی از نشانه های فاسد شدن آن است و بهتر است آن را دور بیاندازید. این رنگ مایل به زرد معمولا به دلیل اکسیداسیون در طول زمان اتفاق می افتد (یعنی زمانی که محصول در معرض هوا و نور خورشید قرار می گیرد).

نشانه های فاسد شدن ضد آفتاب

چرا ضد آفتاب فاسد برای پوست بد است؟

ساده ترین جواب این است که در این صورت دیگر کرم ضد آفتاب شما اثر محافظتی ندارد. به خصوص ضد آفتاب های شیمیایی شما حاوی مواد فعال (مانند اکسی بنزون، اکتینوکسات، اکتیسالات و آووبنزون) و مولکول های ناپایداری هستند که در طول زمان در نور خورشید تجزیه می شوند و آن ها را بی اثر می کند. در نتیجه با ضد آفتاب زدن پوست شما را بیشتر مستعد سوختگی می شود.

البته ضد آفتاب های معدنی حاوی اکسید روی و دی ‌اکسید تیتانیوم چنین مشکلی ندارند (این ترکیبات معدنی در برابر نور خورشید پایدارتر هستند)، اما با این وجود ممکن است با گذشت سال ‌ها فاسد شوند. به علاوه، کرم ‌های ضد آفتاب اغلب مملو از امولسیفایرها، رنگ‌ ها و سایر موادی هستند که مطمئنا می ‌توانند فاسد شوند.

بنابراین علاوه بر عدم اثربخشی، ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته این پتانسیل را دارد که منجر به برخی واکنش های پوستی مانند بروز انواع جوش صورت شود. استفاده از کرم ضد آفتاب آلوده به باکتری راه ساده ای برای تحریک پوست شماست. پس توصیه می کنیم ضد آفتاب تاریخ گذشته خود را دور بیاندازید و محصول جدیدی تهیه کنید.

بهترین راه دور انداختن ضد آفتاب فاسد و تاریخ گذشته

بعد از اینکه با نشانه های فوق، متوجه فاسد شدن ضد آفتاب خود شدید، باید آن را دور بیاندازید. جالب است بدانید دور انداختن و بازیافت کرم های ضد آفتاب به محل زندگی شما بستگی دارد؛ چرا که قوانین بازیافت در هر کشوری کمی متفاوت است و هر برندی از مواد بسته بندی متفاوتی استفاده می کند. برخی از اجزای بطری ضد آفتاب مانند درب آن را می توان به راحتی بازیافت کرد. با این وجود ممکن است درپوش ضد آفتاب شما، قابل بازیافت نباشد. اغلب اوقات، قوطی های آلومینیومی را می توان به راحتی بازیافت کرد، اما همچنان بهتر است این مورد را در قوانین بازیافت کشور خود بررسی کنید.

اما قسمت سخت تر برای دور انداختن ضد آفتاب فاسد، محتویات آن است. شاید گمان کنید به سادگی می توان ضد آفتاب فاسد شده را در چاه ریخت. اما به یاد داشته باشید این مواد در نهایت به فاضلاب و آبراه‌ های محلی می ‌رسند؛ یعنی درست جایی که می ‌توانند به زندگی آبزیان آسیب بزنند.

در ایده آل ترین حالت، باید سعی کنید تمام کرم ضد آفتاب خود را قبل از اتمام تاریخ انقضا و فاسد شدن مصرف کنید، اما اگر تاریخ انقضا ضد آفتاب گذشته و کاملا خالی نیست، انداختن باقیمانده ضد آفتاب در سطل زباله ممکن است قابل قبول باشد. البته باید مطمئن شوید محل دفن زباله به صورت خطی است که از ورود اجزای ضد آفتاب استفاده نشده به منبع آب جلوگیری می کند.

بهترین راه دور انداختن ضدآفتاب

چگونه از فاسد شدن ضد آفتاب جلوگیری کنیم؟

چند نکته ساده اما مهم وجود دارد که رعایت آن ها ماندگاری ضد آفتاب را تا حد امکان تضمین می کند. در این بخش به توضیح این نکات می پردازیم.

نگهداری دور از نور تا قبل از تاریخ انقضای ضد آفتاب

درست مانند عطر و ادکلن، کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از انقضا و فاسد شدن زودهنگام نیاز به شرایط نگهداری خاصی دارد. اگر کرم ضد آفتاب خود را در فاصله زمانی بین استفاده در کنار پنجره قرار دهید، می تواند اشعه ماوراء بنفش را جذب کند و حتی دیگر اثر حفاظتی برای پوست شما نخواهد داشت. بنابراین توصیه می کنیم محصولات ضد آفتاب خود را در داخل کشو یا کمد نگهداری کنید.

نگهداری ضد آفتاب در جای خنک

لازم نیست کرم ضد آفتاب را در یخچال قرار دهید، اما مطمئن شوید که در معرض دمای بسیار بالا قرار نگیرد. اگر ضد آفتاب خیلی داغ شود، گرما می تواند باعث ناپایداری آن شده و به فاسد شدن ضد آفتاب منجر شود. به یاد داشته باشید دمای مناسب برای نگهداری کرم ضد آفتاب، 77 درجه فارنهایت یا 25 درجه سانتی گراد است.

نگهداری ضد آفتاب در جای خشک

این نکته به این معنی است که ضد آفتاب را از روی پیشخوان حمام خود بردارید، زیرا گرما و رطوبت می تواند باعث بی ثباتی و فاسد شدن ضد آفتاب شود و حتی ممکن است ضد آفتاب شما، بدون اینکه متوجه شوید، کپک بزند.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله توضیح دادیم، کرم های ضد آفتاب هم مانند محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر منقضی می ‌شوند و استفاده از ضدآفتاب ‌هایی که فاسد شده اند، از پوست شما در برابر آفتاب محافظت نکرده و از طرف دیگر می توانند سلامت پوست را به خطر بیاندازند. بنابراین ضروری است که هر چند ماه یک بار سلامت ضد آفتاب خود را بررسی کنید و در صورت فاسد شدن آن را دور بیاندازید.

تعداد بازدید از این مطلب: 95
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود