با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402
نظرات

ابروها همیشه در زیبایی چهره و صورت خانم ها نقش مستقیمی دارند و شما اگر دارای ابروهای کوتاه و کم پشت هستید و می خواهید آنها را تقویت نمایید می توانید از سرم احیا کننده ابروی سریتا استفاده نمایید. برند سریتا یکی از بهترین برندهای تقویت مو و پرپشت نمودن ابروها و مژه ها می باشد که در بازار طرفداران زیادی دارد و توانسته نظرات مثبتی را برای محصولات خودش به وجود آورد. با توجه به اینکه امروزه هر محصول آرایشی که به بازار عرضه می شود دارای مزایا و معایب و روش های استفاده متنوعی است در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل به تقویت ابروها با استفاده از محصول سریتا بپردازیم که شما روش استفاده از آن را به طورکامل یاد خواهید گرفت.

اگر شما از خانم ها و آقایانی هستید که دارای ابروهای کم پشت و کوتاه هستید می توانید از سرم و محلول تقویتی سریتا در کوتاه ترین زمان ممکن به رشد و حجیم شدن ابروها کمک نمایید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با نحوه استفاده از محلول تقویت ابرو سریتا بیشتر آشنا شوید.

 

سرم احیا کننده ابروی سریتا

سرم تقویت ابرو سریتا چیست؟

معمولا با گذشت زمان ابروهای نازک جای خودشان را به ابروهای پرپشت و پهن داده است و امروزه ابروهای ضخیم در بین خانم ها مد شده است و کسانی که از ابروهای نازک و کوتاه برخوردار هستند، با استفاده از تقویت کننده های ابرو نظیر سریتا می توانند باعث افزایش ضخامت و پرپشتی موهای ابروها شوند. معمولا حتی با افزایش سن در انسان ها ابروها نیز کم پشت می شود و نیاز به محلول های تقویت کننده با اثر بخشی بالا بیش از پیش احساس می شود و محلول تقویت کننده مژه و ابرو سریتا بهترین گزینه برای شما است.

کرم ها و سرم های تقویت کننده ابرو برند سریتا که در ایران تولید شده و بعد از زمان کوتاهی نتایج مناسبی را برای مخاطبین ایجاد کرده تا بتوانید از این محصول فوق العاده در مدت زمان کوتاه بیشتری استفاده و تاثیرگذاری را داشته باشید. برند سریتا به دلیل کیفیت بالا توانسته تمامی رقیبان خودش را در این حوزه دور کند و حتی به کشورهای دیگر نیز صادر شده است.

محصول کرم تقویت کننده سریتا که از جمله بهترین کرم های کاملا گیاهی برای ابروهای شما می باشد که حاوی رزماری، گزنه، بابونه، نعنا فلقلی و … است که علاوه بر عصاره های گیاهی با ویتامین هایی نظیر B توانسته تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

مزیت های سرم احیا کننده ابرو سریتا

سرم های تقویت کننده و حیاء کننده ابرو اگر به درستی و کاملا اصولی استفاده گردد، مزیت های زیادی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • تقویت مناسب ابروها
  • جلوگیری از ریزش ابروهای خانم ها و آقایان
  • بازیابی ابروهای از دست رفته و ریخته شده
  • پرپشت شدن ابروها و افزایش ضخامت آنها
  • امکان استفاده برای ابروهای رنگ شده
  • استفاده کاملا آسان
  • بدون محدودیت سنی و مناسب برای آقایان و خانم ها
  • تاثیرگذاری فوق العاده بالا

 

ویژگی های مهم تقویت کننده ابرو سریتا

تقویت کننده ابروی سریتا بهترین ترکیبات را شامل رزماری و بیماتوپور برای تحریک ابروها دارا است و بیماتوپر یکی از مهم ترین عامل برای رشد فولیکول های مو است و می تواند تاثیر زیادی در کوتاه مدت داشته باشد.

همچنین این محصولات تقویت کننده ابرو به همراه گیاه رزماری هستند که تاثیر بالایی در گردش خون و رشد مجدد موهای از دست رفته دارد و باعث افزایش استحکام تارهای ابروی مو شود، محصول سریتا باعث افزایش رطوبت رسانی و جلوگیری از خشکی موها می شود و شما با استفاده از این محصول دیگر نگرانی بابت ریزش ابرو نخواهید داشت و چه خانم ها و چه آقایان می توانند در هر سنی از این محصول استفاده کنند و قابلیت رویش مجدد فولیکول های مو را در کوتاه مد خواهید داشت و حتی کسانی که ابروهای خود را تاتو کرده اند یا رنگ نموده اند نیز می توانند از کرم تقویت کننده ابرو سریتا استفاده نمایند.

سریتا بعد از کاشت ابرو هم میتواند تاثیر بسزایی در نتیجه عالی ابروها داشته باشد.

روش استفاده سرم و کرم تقویت ابرو سریتا

امروزه خانم های زیادی هستند که از مشکل کم پشتی و ریزش ابرو روبرو هستند و می توانید از کرم تقویت کننده ابرو سریتا استفاده کنید و حتی این محصول در مراکز درمانی توسط پزشکان نیز تجویز می شود و محلولی حرفه ای برای جلوگیری از ریزش و تقویت ابروها و مژه ها می باشد و روش استفاده آن نیز باید به طور اصولی و به ترتیب زیر انجام شود تا نتیجه بهتری حاصل شود:

در اولین مرحله شما باید سطح ابروهای تان را از آلودگی ها و غبارها پاکسازی نمایید و می توانید ابرو و صورت تان را با پاک کننده های صورت شستشو دهید.

در مرحله دوم باید ابروها و صورت تان را از مواد آرایشی و چربی و کرم ها پاک نمایید و موهای ابروی تان باید کاملا تمیز و شستشو داده شود.

در مرحله سوم مقدار کرم مد نظرتان را با توجه به حجم و وسعت ابروهای تان قرار دهید و بر طبق میزان موهای ابروهای تان مصرف نمایید.

در چهارمین مرحله باید محلول را در جهت موهای ابروهای تان بکشید. حتما دقت کنید که این مرحله بسیار مهم است.

در پنجمین مرحله نیز بعد از پخش نمودن محلول حالا باید با انگشت دستتان سطح مورد نظرتان را کامل ماساژ دهید.

در مرحله ششم باید برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود از این محلول های تقویتی در دو نوبت روز و شب استفاده نمایید. حتما باید این محلول تقویت کننده ابرو سریتا را با سرم و کرم های دیگر مصرف نکنید چون ممکن است تاثیر منفی بگذارد.

عوارض سرم ابرو سریتا  

معمولا در کنار مزیت های زیادی که این تقویت کننده های ابرو دارند، گاهی باعث ایجاد تاثیرات منفی نیز می شوند و با توجه به آمارهایی که وجود دارد استفاده از محصولات مراقبتی تا به حال هیچ موردی که نشان دهنده عوارض بد باشد وجود نداشته و در نهایت در زمان استفاده از این محصول با محصولات دیگر نباید استفاده شود و تداخل دارویی تنها معایب محلول های تقویت کننده هستند که سعی کنید آنها را به تنهایی استفاده نمایید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 30 ارديبهشت 1402
نظرات

نیاسینامید چیست

نام نیاسینامید Niacinamide در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و یا به‌شکل سرم، شنیده می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، حتما از این محصول استفاده کرده‌اید یا آن را در فروشگاه‌ محصولات مراقبت از پوست، زیاد دیده‌اید. بیشترین علت معروفیت نیاسینامید مربوط به عملکرد ضدجوش و التهاب آن است. اما به‌جز این ویژگی، خواص دیگری نیز دارد. برای آن‌که دقیقا بدانید مزایای سرم نیاسینامید چیست و چگونه باید یک محصول حاوی نیاسینامید اسید را انتخاب کرد، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

نیاسینامید Niacinamide چیست؟

ویتامینB3 یکی از انواع ویتامین‌های محلول در آب و از جمله مواد مغذی موردنیاز برای بدن است. این ویتامین مانند سایر ویتامین‌ها، دارای ساختارهای شیمیایی و اشکال کوفاکتوری مختلف است. نیاسینامید که با نام «نیکوتین‌آمید» نیز شناخته می‌شود، فرم آمیدی از ویتامین B3 است و در گوشت، ماهی، شیر، تخم مرغ، سبزیجات و غلات وجود دارد. کمبود ویتامینB3 می‌تواند منجر به اختلال در پوست، کلیه و مغز شود. با مصرف فرم نیاسینامید آن می‌توان از کمبود این ویتامین جلوگیری کرد.

 

منابع نیاسینامید niacinamide چیست

 

اما هنگامی که صحبت از سلامت عمومی پوست می‌شود، نمی‌توان نقش این ماده را نادیده گرفت. نیاسینامید در بهبود برخی از بیماری‌های پوستی، از جمله آکنه و اگزما موثر عمل می‌کند. به‌همین دلیل برای مصرف موضعی در محصولات مراقبت از پوست و به‌خصوص سرم‌ یافت می‌شود.

 

محصولات دارای نیاسینامید

 

محصولات حاوی نیاسینامید

 

سرم نیاسینامید چیست؟

 سرم، دارای مقدار زیادی ماده نیاسینامید و موثرترین محصول مراقبتی حاوی این ماده است. فرم سرم، بسیار سبک و زودجذب بوده و از آنجایی که نیاسین آمید محلول در چربی نیست، معمولا آن را در سرم‌های حاوی آب پیدا خواهیدکرد. بهترین روش استفاده از این محصول، بعد از پاکسازی کامل پوست و زدن تونر و قبل از کرم‌های آبرسان پوست است.

 

فواید سرم نیاسینامید برای پوست

برای نیاسین‌آمید، خواص زیادی برشمرده می‌شود که ازجمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کاهش التهاب پوست

2- درمان جوش و آکنه

3- کاهش رنگدانه‌های پوستی

3- افزایش میزان سرامیدها در پوست

4- تنظیم ترشح چربی پوست

5- کاهش اثرات استرس اکسیداتیو به پوست

7- بهبود ظاهر چین‌وچروک پوست

8- کاهش منافذ و هموارکردن صورت

 

سرم نیاسینامید چیست

 

1- کاهش التهاب پوست

هنگامی که این سوال مطرح می‌شود که یکی از مهمترین تاثیرات سرم نیاسینامید چیست، به‌نقش ضدالتهابی آن اشاره می‌شود. نیاسینامید قرمزی و لکه پوستی را به‌حداقل می‌رساند و باعث کم‌شدن التهاب می‌شود. به‌همین دلیل به کاهش اگزما، آکنه و سایر بیماری‌های التهابی کمک می‌کند.

2- درمان جوش و آکنه

این ماده برای درمان آکنه شدید، به‌خصوص اشکال التهابی مانند پاپول و جوش‌ها، مفید است.  در صورت استفاده مداوم از سرم نیاسینامید، با گذشت زمان ضایعات پوست کمتر و بافت آن بهبود می‌یابد.

3- کاهش رنگدانه‌های پوستی

تحقیقات مختلف نشان داده است که نیاسینامید می‌تواند به کاهش رنگدانه‌های پوستی کمک کند. البته مکانیسم این عملکرد هنوز به‌طور کامل شناخته‌شده نیست اما به‌نظرمی‌رسد با افزایش تولید کلاژن مرتبط باشد. تحقیقات نشان‌می‌دهد، افزودن سرم نیاسین‌آمید 5% به روتین پوستی، برای روشن‌شدن لکه‌های تیره پوست مفید است.

4- افزایش میزان سرامیدها در پوست

نیاسینامید، تولید سرامید و الاستین را افزایش می‌دهد که هر دو، جزء حیاتی موجود در سدپوستی هستند. اما مزیت افزایش سرامید توسط سرم نیاسینامید چیست؟ این ماده به تقویت سد طبیعی محافظ پوست کمک می‌کند. درنتیجه پوست هیدراته و سالم می‌شود و قادراست از خود در برابر ازدست‌دادن رطوبت و محرک‌های خارجی دفاع کند.

5- تنظیم ترشح چربی پوست

نیاسینامید، به تنظیم و تثبیت ترشح چربی پوست کمک می‌کند. به‌این ترتیب سرم حاوی niacinamide جلوی افزایش بیش‌ازحد سبوم را می‌گیرد و نقش موثرتری در بهبود جوش و آکنه در پوست چرب ایفا می‌کند.

 

پرفروش ترین سرم نیاسینامید چیست؟

 

6- کاهش اثرات استرس اکسیداتیو به پوست

هنگامی که نیاسینامید به صورت موضعی استفاده شود، در پوست به نیکوتین‌آمید آدنین دی نوکلئوتید(NAD) تبدیل خواهدشد. این ماده دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است و با رادیکال‌های آزاد درون پوست مقابله می‌کند. رادیکال‌های آزاد در اثر عوامل روزمره مثل آلودگی و اشعه خورشید ایجاد شده و با آسیب بهDNA سلول، باعث بروز مشکلات مختلف می‌شود. اما نقش سرم نیاسینامید چیست؟ این محصول با افزایش میزان NAD، باعث کاهش آسیب‌های سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد در سلول‌های پوست می‌شود.

7- بهبود ظاهر چین‌وچروک پوست

به‌حداقل‌رساندن خطوط و چین‌وچروک‌های ریز پوست، از دیگر خواص شگفت‌انگیز نیاسین‌آمید است. تحقیقات انجام‌گرفته نشان می‌دهد، که غلظت حدود 5% از این ماده، در کاهش چین‌وچروک ایجاد شده در اثر نور خورشید و بالارفتن سن موثراست.

8- کاهش منافذ و هموارکردن صورت

نیاسینامید به صاف و مرطوب‌ نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. مزیت ثانویه این عملکرد سرم نیاسینامید چیست؟  کاهش اندازه منافذ پوست صورت با گذشت زمان، مهمترین فایده ثانویه مرطوب‌شدن پوست خواهدبود.

 

مزیت نیاسینامید اسید برای پوست چیست ؟

 

 

تفاوت نیاسینامید و نیکوتینیک اسید چیست؟

نیاسینامید(نیکوتین‌آمید) نوعی ساختار شیمیایی خاص ویتامینB3 است و با نیاسین(نیکوتینک اسید) تفاوت دارد. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، نیاسینامید دارای گروه عاملی آمیدی بوده ولی نیاسین، یک اسید است و به‌راحتی در داروخانه‌ها نیز یافت می‌شود. اما فرم اسیدی عوارض ناخوشایدی ازجمله قرمزی و التهاب باخود به‌همراه دارد. به‌همین دلیل، مناسب‌ترین فرم ویتامینB3 برای مصرف موضعی و استفاده در سرم و محصولات مراقبت از پوست، نیکوتین‌آمید است.

 

آیا مواد غذایی و مکمل‌ها می‌تواند جایگزین استفاده از سرم پوست باشد؟

داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل، بهترین راه برای دریافت ریزمغذی‌های مختلف مانند ویتامینB3 است. برای درمان کمبود آن در بدن، حتما باید تحت نظر پزشک، از مکمل‌ها کمک گرفت. در مورد پوست و سلامتی آن نیز می‌توان برخی از خواص نیاسینامید را با مصرف غذاهای مختلف تامین کرد. ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که مواد مغذی موجود در رژیم غذایی، به‌طور مستقیم بر بهبود بافت پوست شما تاثیرگذارباشد. اما تنها راه حصول اطمینان از عملکرد نیاسینامید اسید چیست؟ متخصصان معتقدند برای هدف قراردادن مشکلات پوست، مصرف موضعی بهترین گزینه است.

 

محبوب‌ترین سرم نیاسینامید جهان چیست ؟

 

 

نکته مهم در انتخاب سرم نیاسینامید چیست؟

غلظت ماده موثر، یکی از نکات مهم در هنگام خرید محصولات حاوی نیاسینامید است. این غلظت می‌تواند در تولیدات مختلف، متفاوت باشد. برای مثال برند اوردینری، سرم نیاسینامید خود را با غلظت 10% ارائه می‌دهد که محبوب‌ترین و موثرترین سرم حاوی niacinamide در جهان محسوب می‌شود. اما بیشتر فرمولاسیون‌ها، حاوی 5% یا کمتر از نیاسین‌آمید است. این غلظت می‌تواند در بهبود هایپرپیگمنتیشن و آسیب‌های ناشی از قرارگرفتن در معرض نور خورشید قابل قبول باشد.

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است باغلظت‌های کمتر مانند 2% شروع کنید. این درصدها به تسکین علائم اگزما و التهاب در پوست کمک می‌کند. توجه کنید که نیاسینامید با نام «نیاسین» یا «نیکوتین‌آمید» در برچسب محصولات ذکرشده است.

 

نیاسینامید را با کدام ترکیبات مراقبت از پوست می‌توان ترکیب کرد؟

نیاسین آمید ممکن است درکنار سایر مواد فعال، نتیجه مطلوب‌تری ارائه دهد. برای مثال، مصرف آن در کنار مس، اسیدفولیک و روی(زینک)، برای درمان آکنه به‌خوبی عمل می‌کند.

از طرفی، استفاده از سرم نیاسینامید همراه با اسیدهیالورونیک، به جذب بهتر آن در پوست کمک می‌کند.

 

معروف ترین سرم نیاسینامید چیست ؟

 

 

عوارض جانبی مصرف سرم نیاسینامید چیست؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مصرف موضعی این ماده ایمن و حتی در دوران بارداری و شیردهی بلامانع است. اما به‌دلیل آن که نیاسینامید می‌تواند باعث ترشح هیستامین در بدن شود، افرادی که قبلا سابقه آلرژی داشته‌اند، ممکن است واکنش‌های حساسیت‌ شدید را تجربه کنند.

برای جلوگیری از این واکنش‌ها، مقدار کمی از سرم را روی ساعد دست بزنید و 24 ساعت صبر کنید. در صورت بروز قرمزی، خارش یا تورم، پوست خود را بشویید و مصرف را متوقف نمایید. در غیراین‌صورت، می‌توانید محصول را روی کل پوست صورت استفاده کنید.

 

مناسب‌ترین نوع پوست برای استفاده از سرم نیاسینامید Niacinamide  چیست؟

این محصول برای همه انواع پوست، در هر سن قابل استفاده است و به‌ندرت افرادی یافت می‌شوند که قادر به تحمل نیاسینامید نباشند. اگر پوست چرب دارید، از خواص کنترل چربی آن بهره بگیرید. این ماده در پوست‌های مستعد آکنه، به آرام‌کردن لکه‌های قرمز کمک می‌کند. برای افراد با پوست حساس و ملتهب، مهمترین ویژگی آن کاهش تحریک و تسکین پوست است. در پوست‌های خشک نیز، باعث تولید سرامید و بهبود هیدراتاسیون در پوست می‌شود. 

 

سرم نیاسینامید niacinamide چیست ؟

 

سخن پایانی و نتیجه‌گیری

 

سرم نیاسینامید Niacinamide چیست؟ نیاسینامید نوعی از ویتامینB3 است. این ماده در کاهش التهاب، بهبود جوش و آکنه، کنترل چربی پوست، کاهش تیرگی و بهبود هیدراتاسیون آن موثر است. انواع پوست می‌توانند از سرم نیاسینامید استفاده کنند و تغییرات ایجادشده توسط آن، پس از چهار هفته مصرف مداوم، قابل مشاهده خواهدبود. پس برای رسیدن به بهترین نتیجه، صبور باشید. بهتراست برای مصرف ویتامینB3 به شکل مکمل یا فرم نیاسینامید اسید که به آن نیاسین گفته می‌شود، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 179
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : جمعه 29 ارديبهشت 1402
نظرات

گاهی اوقات اتفاق می افتد که از مدل موهایمان خسته شده و سعی می کنیم که حالت آن ها را تغییر دهیم. ممکن است با قرار گرفتن در شرایط مختلف محیطی و آب و هوای مدل مو های ما به هم ریخته و بخواهیم که مدل موهای خود را ثابت نگه داریم. ژل مو یکی از بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی است که خانم ها و آقایان برای حالت دادن به موهای خود می توانند از آن استفاده نمایند. یک ژل مو مناسب می تواند تارهای مو را به یکدیگر متصل نموده و حجم مو را افزایش دهد.

طرز استفاده از ژل مو

در پاسخ به این سوال که چگونه به موهای خود ژل بزنیم، باید بگوییم که استفاده از ژل مو بسیار آسان بوده و چندان که به نظر می رسد کار سخت و پیچیده‌ای نیست! لوازم حالت دهنده مو مانند ژل مو باید به گونه ای مورد استفاده قرار گیرند که اتصال تارهای مو به یکدیگر را به خوبی انجام دهند. در صورتی که تارهای مو به خوبی به یکدیگر متصل شوند، موها حجم بیشتری گرفته و نیز حالت ملایم تر و طبیعی تری دارند.

برای حالت دادن موهای خود با استفاده از ژل مو، نخست باید موهای خود را به خوبی با آب و شامپوی مناسب موهای خود بشویید. سپس آب اضافی موهای خود را با کمک حوله به آرامی بگیرید. در صورتی که موهای شما کاملاً تمیز نباشند، ژل مو نمی تواند حداکثر تاثیر خود را بر روی موهای شما بگذارد. به علاوه ممکن است موهای شما نیز دچار آسیب شده و به موخوره دچار شوند.

بنابراین بهتر است از ژل مو پس از استحمام استفاده کنید. پس از آن که رطوبت موهای شما گرفته شد و اندکی رطوبت بر روی موهای خود احساس کردید، مقدار مناسبی از ژل را برداشته و بر روی دست های خود قرار دهید. سپس دست های خود را به هم بمالید تا محصول مورد نظر فعال شود.

دست های خود را به میان موها برده و آن را به طور یکنواخت بر روی موهای خود بکشید به گونه ای که یک لایه نازک از ژل روی تار موهای شما قرار گرفته و آن را بپوشاند. سپس به آرامی اقدام به شانه زدن موهای خود نمایید. توجه کنید که میزان ژل مورد استفاده باید مناسب بوده و بر حسب ضخامت و بلندی موها انتخاب شود.

هر چقدر میزان ژل استفاده شده کم تر باشد موهای شما شل تر ایستاده و مدت زمان حفظ حالت آن ها توسط ژل مو کوتاه تر خواهد بود. به علاوه مصرف زیاد ژل مو موجب کدر شدن موها و ایجاد شوره سر می شود. بنابراین بهتر است مقدار مناسبی از ژل را مورد استفاده قرار دهید

معرفی بهترین ژل مو

موها نقش زیادی در جذابیت و زیبای استایل و چهره ایفا می کنند. به همین دلیل استفاده از لوازم مناسب و با کیفیت برای موها بسیار حائز اهمیت است. در ادامه بهترین ژل موهایی که آسیبی را به موهای شما نرسانده و با این حال دارای کیفیت بسیار بالایی هستند را برای خرید ژل مو معرفی می کنیم.

ژل مو بیول مدل الترا استرونگ تیوپی حجم ۲۰۰ میلی لیتر

این ژل مو توسط کمپانی برتر بیول به بازار عرضه شده و حاوی ترکیبات موثری مانند روغن آرگان، ویتامین b۵ و کراتین است. این محصول قادر است موهای شما را برای طولانی مدت در حالت مورد علاقه قرار شما نگه داشته و هیچ گونه حالت سفیدک روی موها ظاهر ننماید.

 این ژل مو خاصیت آبرسانی داشته و حالت موها را تا ۱۲ ساعت به فرم دلخواه را نگه می دارد. استفاده از کراتین هیدرولیز شده در فرمولاسیون این محصول موجب حفاظت حداکثری از تارهای مو در مقابل آلودگی های محیطی شده و می تواند موهای آسیب دیده شما را ترمیم نماید.

 

ژل مو بیول مدل اکسترا هولد استرونگ حجم ۷۰۰ میلی لیتر

ژل های پمپی بیول آبی رنگ دارای استحکام بخشی فوق العاده ای به مو بوده و قادر است تمامی حالت های دلخواه را روی مو ایجاد نماید. پروتئین های هیدرولیز شده موجود در ترکیبات موثر این محصول، ساختار مو را ترمیم نموده و وجود کراتین در ترکیبات آن سبب احیای کوتیکول های آسیب دیده مو می شود. زیبایی و استحکام تارهای مو توسط استفاده از این محصول برای شما به ارمغان می آید. 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402
نظرات

طرز استفاده صحیح از لوسیون بدن

لوسیون بدن یک محصول بهداشتی و مراقبت از پوست است که برای پوست بیشتر قسمت های بدن از آن استفاده می شود. امروزه استفاده از این نوع لوسیون ها به دلیل آبرسانی بالا به پوست، بسیار رایج شده است. اما ممکن است از خود بپرسید که طرز استفاده از لوسیون بدن به چه صورت است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا هم نحوه استفاده از لوسیون بدن را آموزش دهیم و هم برندهای برتر و خرید آن ها را بررسی کنیم.

 

نحوه درست استفاده از لوسیون بدن

طرز استفاده body lotion بخشی ضروری از یک روتین مراقبت از پوست سالم است. لوسیون با خاصیت آبرسانی خود کمک می کند تا پوست شما مرطوب، نرم و لطیف بماند. با این حال استفاده نادرست از آن ممکن است حس ناخوشایند چربی را روی پوست ایجاد کند. به همین دلیل است که باید طرز استفاده صحیح از لوسیون را بدانید. ابتدا لوسیون بدن مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید.

انواع مختلفی از لوسیون های بدن بر پایه کرم، روغن و آب در بازار وجود دارند. افرادی که پوست خشک دارند باید از لوسیون های مبتنی بر کرم استفاده کنند، در حالی که لوسیون های مبتنی بر آب برای پوست های چرب مناسب است. پس از حمام یا دوش گرفتن روزانه، پوست خود را با یک حوله خشک کنید اما کمی از رطوبت آن را نگه دارید. لوسیون بدن را بلافاصله روی تمام بدن خود بمالید.

 

 این کار باعث می شود تا رطوبت در پوست محبوس شده و برای مدت زمان طولانی پوست بدن هیدراته و نرم باقی بماند. اگر مرطوب کننده بدن را روی پوست خشک بمالید ممکن است باعث جذب چربی طبیعی پوست شده و آن را خشک تر کند. از پاهای خود شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید و لوسیون را با حرکات دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید. لوسیون را روی نواحی خشک مانند زانو، بازوها و پاشنه پا بیشتر بمالید.

 

کدام لوسیون ها را خریداری کنیم؟

بعد از اینکه با نحوه درست استفاده از لوسیون بدن آشنا شدیم، در این قسمت سعی داریم تا دو برند عالی در این زمینه را معرفی کنیم تا با آن ها بیشتر آشنا شوید.

 

لوسیون بدن لیاشو

یکی از بهترین لوسیون های بدن لیاشو است. این محصول خاصیت نرم کنندگی و آب رسانی بالا برای انواع مختلف پوست دارد. هم چنین این لوسیون حاوی ویتامین های E, B3 و روغن آرگان است.

آب رسانی این لوسیون بدن سریع انجام شده و بعد از آن هیچ حس چرب بودن روی پوست باقی نمی گذارد. از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و کلاژن ساز بسیار عالی است. هم چنین با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهاب بسیار قوی که دارد به رفع آفتاب سوختگی هم کمک می کند.

 
 

لوسیون بدن ژوت

لوسیون بدن ژوت نیز از بهترین ها در بازار است که برای رطوبت و شادابی پوست بدن از آن استفاده می شود. این لوسیون بافتی بسیار سبک دارد که سریع جذب پوست می شود‌. هم چنین برای کل بدن مناسب بوده و خاصیت آرام بخشی برای پوست های ملتهب دارد. این لوسیون عصاره بابونه، روغن نارگیل، کالاندولا و کافئین دارد که آن را بسیار خوشبو نیز می کند. از دیگر مزایای لوسیون بدن ژوت لایه برداری مناسب پوست است که آبرسانی را به لایه های زیرین پوست هم می رساند. این لوسیون برای پوست های حساس و خشک مناسب است.

لوسیون بدن ژوت مدل choco

 

لوسیون بدن ژوت مدل mandarin

 

لوسیون بدن اکلت ژوت

 
 

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402
نظرات

همانطور که می دانید نوع پوست هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و مراقبت های انواع پوست نیز با هم تفاوت هایی دارند.پوست انسان بصورت معمول به چهار دسته تقسیم می شود که این تقسیم بندی در چهار دسته پوست طبیعی، پوست خشک، پوست چرب و پوست حساس قرار می گیرد.البته هر شخص می تواند در دوره های مختلف سنی، نوع های پوست متفائتی را تجربه نماید.بطور مثال افراد در کودکی پوستی نرمال دارند و در دوران بلوغ نوع پوست تغییر کرده و چرب می شود و در دوره های میانسالی این پوست چرب جای خودش را به پوست خشک می دهد.عوامل مختلفی در تعیین نوع پوست دخالت دارند که از جمله آن ها می توان به وراثت، آب و هوا و هم چنین میزان آب در بافت پوست که باعث ایجاد حالت کشسانی در پوست می شود و هم چنین چربی( لیپید) که باعث ایجاد نرمی می شود، اشاره کرد.

دکتر حسین طباطبایی در مورد روند تغییر نوع پوست در گذر زمان می گوید:

یک پوست طبیعی نه خشک است و نه چرب. برروی آن منافذ باز دیده نمی شود و این منافذ تنها با استفاده از ذره بین دیده می شوند.این نوع پوست بسیار با طراوت و شاداب است. حال آن که پوست های خشک نیز دارای منافذ کمی هستند و ظاهری خشک و خشن دارند.کشش در این کم است و خطوط بر روی آن مشخص است.این متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه می‌افزاید: انواع پوست خشک اگر در محیط های خشک قرار بگیرند، دچار ترک خوردگی شده و گاهی این ترک ها همراه با خارش و درد است. پوست خیلی خشک، خشن و مخصوصا در پشت دست‌ها، بازوها و ساق پا پوسته‌پوسته است.

 

پوست خشک و مراقبت هایش

مدت زمان استحمام در افرادی که دارای این نوع هستند باید کم باشد و بهتر است نهایتا یکبار در روز باشد.دکتر طباطبایی هم چنین می گوید: توجه به نکاتی مانند استفاده از مواد شوینده ملایم و غیرعطری، استفاده نکردن از لیف و کیسه، خشک‌کردن بدن به آرامی و ملایمت با حوله و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده قوی بعد از حمام برای کسانی که پوست خشک دارند، لازم است.برای این افراد استفاده از کرم و پماد نرم‌کننده بعد از هر حمام بهتر از لوسیون‌های نرم‌کننده برای پوست‌های خشک است، اما از آنجا که اغلب مردم از چرب شدن پوست احساس کثیفی می‌کنند، می‌توانند در عرض روز چند نوبت لوسیون نرم‌کننده بمالند، هوای اتاق محل زندگی را با دستگاه‌های تولید رطوبت مرطوب‌ نگه دارند و در هوای گرم از وسایل خنک‌کننده هوا استفاده کنند. استفاده از دستکش مخصوص موقع شست‌وشوی ظروف منزل یا تماس با هر ماده تمیزکننده بخصوص در خانم‌های خانه‌دار هم لازم است.

 

مراقبت از پوست خشک

 

پوست چرب و مراقبت هایش

منافذ در پوست های چرب گشاد است و به راحتی قابل دیده شدن.سطح براق و دارای لایه شاخی ضخیمی می باشد.بر روی آن جوش های سرسیاه و دانه های قرمز دیده می شود.این نوع با توجه به سن و شرایط آب و هوایی قابل تغییر می باشد. این متخصص پوست توضیح می‌دهد: برخی عوامل می‌تواند باعث بدتر شدن پوست‌های چرب شود. مثلا در دوران بلوغ با تغییرات هورمونی، استرس‌های عصبی، قرار گرفتن در معرض گرما یا رطوبت خیلی زیاد و بالاخره ابتلا به بعضی بیماری‌ها.برای مراقبت از این نوع باید روزانه دوبار صورت را  با استفاده از شوینده های ملایم شست و از لیف و کیسه نیز استفاده نکرد.علاوه بر این جوش های سرسیاه و سرسفید را نباید دستکاری کرد چون پروسه بهبود یافتن آن را طولانی تر می کند.امروزه برندهای مختلفی در زمینه مراقبت های پوستی در حال فعالیت هستند. برای نمونه یکی از این محصولات برند ویتالیر است که دارای محصولات مراقبتی پوست با محصولات متنوعی است.

اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که گاهی برخی دارای پوست های مختلطی هستند.در این گونه افراد، پیشانی، بر روی بینی و چانه دارای پوست چرب و در دیگر نواحی پوست خشک می باشد.این گونه افراد نیز بهتر است انواع محصولات را بصورت مختلط استفاده کنند.

 

پوست های حساس و مراقبت هایش

این نوع افراد به اکثر شوینده ها حساس هستند . این افراد باید تحقیق کنند که به چه موادی در شونده های خود حساسیت دارند و از شینده های ملایمی استفاده کنند که آن ترکیبات را در خود نداشته باشند.حساسیت در این گونه افراد متفاوت بوده و از خارش تا قرمزی کرفته تا حساسیت های دردناک ممکن است در افراد دیده شود.مراقبت از پوست حساس یعنی با استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، پوست را در حالت نرمال نگه داریم.

افرادی که دارای پوست های حساسی هستند حتما در زمان قرار گرفتن در برابر نورخورشید باید از ضدآفتاب های مخصوص پوست خود استفاده نمایند.هم چنین استفاده از کلاه های لبه دار و عینک نیز بسیار کمک کننده می باشد.این افراد بهتر است از دخانیات استفاده نکنند و پوست خود را همواره مرطوب نگه دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 280
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 26 ارديبهشت 1402
نظرات

 یکی از محصولات ضروری در روتین مراقبت از پوست تونر صورت می باشد که حتما اهمیت استفاده از آن را در روتین پوستی می دانید. این محصولات منافذ پوست را کوچک کرده و ph آن را تنظیم می کنند. اما شاید هنوز برخی تصور کنند افرادی که پوست خشک دارند اگر از تونر استفاده کنند خشکی پوستشان بیشتر شده و به آن آسیب می رسد. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است استفاده از تونر نه تنها آسیبی به انواع پوست نمی زند بلکه موجب پاکسازی و تقویت پوست می شود. در این مقاله می خواهیم به صورت جزئی تر به معرفی بهترین تونر برای پوست های خشک بپردازیم اگر شما جزء این افراد هستید این مقاله را از دست ندهید.

فواید تونر برای پوست خشک

1- آماده سازی پوست برای استفاده از محصولات مراقبت پوستی

تونر های مخصوص پوست خشک با آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست، آن را برای جذب دیگر محصولات پوستی آماده می کنند. در واقع استفاده از تونر موجب می شود محصولات مراقبت پوستی به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و تاثیر بیشتری داشته باشند.

2- پاکسازی عمیق پوست

جالب است بدانید میکاپ آرتیست های حرفه ای نیز از تونر برای پاکسازی پوست عمیق پوست استفاده می کنند تا صورت برای میکاپ و گریم شادابی و سلامت خود را از دست ندهد. تونر های صورت به گونه ای پوست را پاکسازی می کنند که شاید شوینده های صورت و شیر پاک کن ها قادر به انجام آن نباشند. این موضوع به کمی دقت و مهارت شما در زمان خرید نیاز دارد که بتوانید بهترین تونر برای پوست خشک را انتخاب کنید تا هم پوستتان پاکسازی شود و هم مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز آن تامین گردد.

3- تنظیم ph پوست

شاید برای شما هم پیش آمده باشد پس از استفاده از برخی محصولات یا به مرور زمان در پوستتان احساس التهاب، خارش و قرمزی داشته باشید. بهترین گزینه در این حالت استفاده از یک تونر مناسب برای پوست خشک است. ترکیبات تونر های مناسب پوست خشک به گونه ای هستند که علاوه بر آبرسانی پوست موجب تنظیم ph پوست نیز می شوند و التهاب پوست را برطرف می کنند.

4- بستن منافذ باز پوست

افرادی که پوست چربی دارند معمولا منافذ پوستشان باز است که ممکن است در این مورد ظاهر صورت به هم بریزد و جوش روی پوست ایجاد شود. بهترین محصول برای کوچک کردن منافذ پوست تونر صورت است فقط کافیست مقداری از تونر را روی پد آرایشی بریزید و به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید و شاهد تاثیرات بی نظیر آن باشید.

5- کاهش یا جلوگیری از رشد مو های زیر پوستی

تونر های حاوی اسید گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسید ها تاثیر بسزایی در کاهش مو های زیر پوستی دارند. مو های زیر پوستی موجب بوجود آمدن جوش های سرسیاه  و در بعضی موارد جوش های چرکی می شوند.

6- رفع چین و چروک

چین و چروک زمانی بوجود می آید که پوست به مقدار کافی مرطوب نباشد. تونر های صورت می‌توانند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و از ایجاد چروک جلوگیری می کنند.

رفع چین و چروک
 

7- کاهش جوش و آکنه

گلیکولیک، نیاسینامید ها و سالیسیلیک اسید ها از مواد مهم تشکیل دهنده ی تونر ها می باشند که با کنترل چربی صورت از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کنند. این مواد با کاهش قرمزی و التهاب جوش باعث شفافیت و درخشندگی پوست می شوند.

8- رفع آلودگی ها از عمق پوست

امروزه به دلیل آلودگی هوا و وجود ذرات آلاینده ها، پوست بیشتر در معرض آسیب و آلودگی قرار می گیرد اینجاست که استفاده از یک تونر مناسب اهمیت می یابد. شوینده های صورت بیشتر، آلودگی را از سطح پوست پاک می کنند اما تونر صورت پاکسازی را به صورت عمقی انجام می دهد.

9- جذب بهتر مرطوب کننده

تونر های مناسب پوست خشک در ترکیباتشان مقدار معینی مرطوب کننده دارند اما با این وجود با پاکسازی پوست شرایط را برای جذب بهتر مرطوب کننده و آبرسان آماده می کنند.

بهترین تونر برای پوست خشک چیست؟

بهترین تونر برای پوست خشک محصولی است که در کنار آبرسانی خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و موجب انسجام، سفتی و کشسانی پوست شود. پیشنهاد می شود تونر هایی را انتخاب کنید که علاوه بر خصوصیات ذکر شده از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کنند و حاوی ترکیبات التیام بخشی مانند گل رز، میخک، بابونه و نارون کوهی باشند و التهابات پوستی را کاهش دهند.

معرفی بهترین تونر های مخصوص پوست خشک

در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما با این محصولات به معرفی بهترین تونر های پوست خشک می پردازیم.

1- تونر شماره 2 پوست خشک تا مختلط کلینیک

تونر شماره 2 برند کلینیک یکی از بهترین تونر های پوست خشک می باشد. این محصول علاوه بر تنظیم ph پوست، با خاصیت لایه برداری ملایم پوست را شفاف کرده و از کدری آن جلوگیری می کند.

 
تونر کلینیک برای پوست خشک
 
اطلاعات کلی درباره تونر شماره 2 پوست خشک تا مختلط کلینیک
حجم 200 میلی لیتر
ویژگی ها لایه بردار ملایم، تنظیم pH پوست، رفع کدری پوست و شفاف کننده، از بین برنده سلول های مرده و آلودگی ها
کیفیت 100% اورجینال
نوع پوست پوست خشک و مختلط
مشاوره تخصصی قبل از خرید دارد
ضمانت اصالت کالا دارد
ارسال به سراسر ایران دارد
ساخت کشور آمریکا
 

2- تونر آبرسان کامفورت لانکوم

تونر آبرسان کامفورت برند لانکوم ناخالصی ها و آلودگی ها را از سطح پوست برطرف می کند. این محصول حاوی عصاره ی بادام شیرین و عسل بوده که برای پوست خشک و حساس بی نظیر است. تونر لانکوم علاوه بر پاکسازی، رطوبت مورد نیاز پوست را نیز تامین کرده و موجب نرمی، لطافت و تسکین پوست می شود.

تونر آبرسان کانفرت لانکوم
 
اطلاعات کلی درباره تونر آبرسان کامفورت لانکوم
حجم 200 میلی لیتر
ویژگی ها پاک کننده منافذ پوست بدون حس خشکی، تنظیم ph پوست، حفظ رطوبت و افزایش نرمی و لطافت
کیفیت 100% اورجینال
نوع پوست پوست خشک و حساس
مشاوره تخصصی قبل از خرید دارد
ضمانت اصالت کالا دارد
ارسال به سراسر ایران دارد
ساخت کشور فرانسه
 

3- تونر پاک کننده پوست نرمال تا خشک سیلکر

تونر پوست خشک تا نرمال سیلکر با ترکیبات رطوبت رسان یکی از بهترین تونر های صورت برای پوست خشک می باشد. این محصول با تنظیم ph پوست موجب التیام و تسکین آن شده و منافذ پوست را کوچک می کند.

تونر پوست خشک تا نرمال سیلکر
 
اطلاعات کلی درباره تونر پاک کننده پوست نرمال تا خشک سیلکر
حجم 260 میلی لیتر
ویژگی ها تنظیم Ph پوست، غنی شده با ترکیبات آبرسان، رفع قرمزی و التهابات پوستی، پاک کننده عمقی و کوچک کننده منافذ
کیفیت 100% اورجینال
نوع پوست پوست خشک و نرمال
مشاوره تخصصی قبل از خرید دارد
ضمانت اصالت کالا دارد
ارسال به سراسر ایران دارد
ساخت کشور ایران
 

4- تونر شاداب کننده و التیام بخش Fine Flowers لورال

تونر شاداب کننده لورال یک محصول عالی برای رفع التهاب و شادابی پوست می باشد. این محصول به طور عمیق پوست را پاکسازی کرده و از تجمع آلودگی و حساسیت جلوگیری می کند.

تونر شاداب کننده و التیام بخش Fine Flowers لورال
 
اطلاعات کلی درباره تونر شاداب کننده و التیام بخش Fine Flowers لورال
حجم 400 میلی لیتر
ویژگی ها شاداب کننده و طراوت بخش، پاک کننده آلودگی و آرایش اضافه در عمق منافذ، التیام بخش، ضد التهاب، ضد قرمزی
کیفیت 100% اورجینال
نوع پوست پوست خشک و حساس
مشاوره تخصصی قبل از خرید دارد
ضمانت اصالت کالا دارد
ارسال به سراسر ایران دارد
ساخت کشور فرانسه
 

5- تونر مولتی اکتیو پوست خشک و حساس لافارر

تونر لافارر پوست خشک و حساس یکی از بهترین انتخاب ها برای پاکسازی پوست خشک و حساس می باشد. این محصول علاوه بر پاکسازی صورت باعث آبرسانی، تغذیه، شادابی، التیام، و شفافیت پوست نیز می شود.

تونر مولتی اکتیو پوست خشک و حساس لافارر
 
اطلاعات کلی درباره تونر مولتی اکتیو پوست خشک و حساس لافارر
حجم 170 میلی لیتر
ویژگی ها پاک کننده پوست، رطوبت رسان، تسکین دهنده و التیام بخش، فاقد تست حیوانی
کیفیت 100% اورجینال
نوع پوست پوست خشک و حساس
مشاوره تخصصی قبل از خرید دارد
ضمانت اصالت کالا دارد
ارسال به سراسر ایران دارد
ساخت کشور ایران
 

جمع بندی

تونر یکی از محصولات مراقبت پوستی می باشد که استفاده از آن براب انواع روتین های پوستی مهم و ضروری است زیرا این محصول دو عملکرد را یک جا انجام می دهد یعنی هم پوست را پاکسازی کرده و هم مواد مورد نیاز آن را تامین می کند. ما در این مقاله به طور تخصصی بهترین تونر های پوست خشک را به شما معرفی کردیم تا بتوانید بهترین انتخابتان را داشته باشید و همیشه پوستتان سالم، شاداب و درخشان باشد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 266
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402
نظرات

دکلره مو چیست؟

دکلره یا رنگ مو به عنوان یکی از راه‌های تغییر رنگ مو، برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. با استفاده از دکلره، می‌توانید رنگ مو خود را به رنگ‌های جدید و جذابی تغییر دهید و به ظاهر خود افزوده شوید. پودر دکلره، یکی از انواع دکلره است که به صورت پودری تهیه می‌شود و برای رنگ کردن موهای سفید و خاکستری به کار می‌رود. این محصول، امکان تغییر رنگ مو به رنگ‌های مختلف و طبیعی را به شما می‌دهد و در مقایسه با دیگر انواع دکلره‌ها، قیمت بسیار مناسبی دارد. در این مقاله، به معرفی انواع دکلره و کاربردهای آن پرداخته شده است. همچنین نکاتی درباره استفاده از پودر دکلره در خانه و پاسخ به برخی از سوالات شایع کاربران مطرح شده است.

این مقاله در زمینه دکلره مو، انواع رنگ ها و کاربردهای آن ها، نکات مهم در دکلره کردن مو در خانه و سایر موضوعات مرتبط است. این محتوا با هدف ارائه اطلاعات دقیق و مفید در این زمینه به خوانندهان و علاقه مندان به زیبایی موها ارائه شده است. هدف ما از این محتوا، افزایش دانش و آگاهی خواننده در زمینه دکلره مو و انتخاب بهتر و هوشمندانه تر رنگ دکلره متناسب با نیاز خودشان است.

دکلره مو چیست؟

دکلره مو به عنوان یکی از روش‌های رنگ‌کردن مو، به معنی روشی است که در آن رنگ مو مستقیماً روی موها اعمال می‌شود و بدون نیاز به ایجاد حفره یا نفوذ در پوست سر انجام می‌شود. در این روش، رنگ در قسمت بیرونی موها قرار می‌گیرد و به همین دلیل نتواند برای مدت طولانی در موها باقی بماند. با این حال، دکلره مو معمولاً به عنوان یک روش سریع و مؤثر برای تغییر رنگ موها در مدت کوتاه زمان استفاده می‌شود.

عوارض دکلره کردن مو

همانطور که در هر روش رنگ کردن مویی که مواد شیمیایی دارد، دکلره مو هم ممکن است عوارضی داشته باشد. در برخی موارد، دکلره مو می‌تواند باعث خشکی، شکنندگی و ضعف موها شود. همچنین، استفاده بیش از حد از دکلره مو ممکن است باعث بروز حساسیت پوست سر، خارش، التهاب پوست سر و حتی سوختگی پوست سر شود. عوارض دیگر ممکن است شامل تغییر رنگ نامطلوب موها، بوی نامطبوع، ریزش موها و آسیب به ریشه موها باشد.

عوارض دکلره کردن مو

عوارض دکلره کردن مو

بنابراین، مهم است قبل از استفاده از دکلره مو، بهتر است با پزشک یا متخصص زیبایی مشورت کنید و همچنین همیشه دستورالعمل‌های استفاده را به دقت دنبال کنید.

غلظت دکلره

غلظت دکلره به عنوان یکی از موارد مهم در استفاده از این روش رنگ کردن مو باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. در واقع، انتخاب غلظت صحیح دکلره، به دلیل ویژگی های موها و نیاز های شما برای تغییر رنگ مو، بسیار مهم است. اگر غلظت دکلره انتخابی نادرست باشد، می‌تواند به موهای شما آسیب بزند و باعث ایجاد مشکلاتی مانند شکنندگی، خشکی، سوختگی پوست سر و حساسیت شود.

در حالت کلی، دکلره های با غلظت بالا معمولاً به عنوان گزینه های قوی تر در تغییر رنگ موها بکار می‌روند و زمان استفاده از آن ها نیز کمتر است. اما باید به یاد داشت که استفاده از دکلره های با غلظت بالا باید توسط کارشناسان حرفه ای صورت گیرد و به طور کلی، برای استفاده در خانه، بهتر است از دکلره های با غلظت کمتر استفاده کنید. به هر حال، توصیه می شود که قبل از استفاده از هر نوع دکلره، با یک متخصص زیبایی مشورت کرده و راهنمایی لازم را در این زمینه دریافت کنید.

طرز دكلره كردن موي سر در خانه

دکلره کردن موی سر در خانه، اگر با دقت و مراعات نکاتی که در زیر ذکر می‌شود انجام شود، می‌تواند به راحتی صورت پذیرد:

انتخاب رنگ دکلره: اولین مرحله در دکلره کردن مو در خانه، انتخاب رنگ دکلره است. این رنگ باید با رنگ پوست و موی شما همخوانی داشته باشد.

آماده‌سازی موها: قبل از استفاده از دکلره، موها باید به طور کامل شسته شده و خشک شوند.

حفاظت از پوست سر: قبل از استفاده از دکلره، باید پوست سر را با یک لایه از کرم واکسینه کنید تا در برابر تحریکات و عوامل شیمیایی محافظت شود.

تهیه دکلره: دکلره را با دقت و طبق دستورالعمل های روی بسته بندی تهیه کنید. از محتوای دکلره برای مدت زمان مشخص شده در دستورالعمل استفاده کنید.

استفاده دکلره روی موها: برای استفاده از دکلره، آن را به ترتیب روی موهای خشک و تمیز و به صورت یکنواخت بریزید.

طرز دكلره كردن موي سر در خانه

طرز دكلره كردن موي سر در خانه

انتظار برای تاثیر دکلره: باید برای مدت زمانی که در دستورالعمل دکلره ذکر شده است، صبر کنید.

شستشوی موها: پس از مدت زمان مشخص، باید موها را با آب به طور کامل شستشو دهید.

مراقبت از موها: پس از دکلره کردن موها، باید از موهای خود به خوبی مراقبت کنید. از محصولات مراقبت از موها استفاده کنید و مرتباً باشوید تا موهای خود را با مواد مرطوب نگه دارید.

دکلره ضعیف چیست؟

دکلره ضعیف به محصولی گفته می‌شود که در مقایسه با دکلره قوی، غلظت کمتری از اکسیدان دارد و به طور کلی برای روشن کردن رنگ موهای روشن و متوسط به کار می‌رود. دکلره ضعیف به دلیل غلظت پایین‌تر اکسیدان، برای موهایی که نیاز به روشن شدن کمتری دارند، مناسب است و به راحتی در خانه قابل استفاده است. با این حال، در هر صورت، باید دقت شود که در صورت اشتباه در استفاده از دکلره ضعیف، ممکن است باعث آسیب به موها شود. بهتر است قبل از استفاده از هر نوع دکلره، نکات ایمنی و راهنمایی های استفاده را به دقت مطالعه کنید.

انواع دکلره و کاربرد آن ها

دکلره‌ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام از آنها برای استفاده در شرایط و نیازهای خاصی مناسب هستند. برخی از انواع رنگ دکلره و کاربرد آنها عبارتند از:

  • دکلره طبیعی: این نوع دکلره اغلب حاوی موادی مانند هنا، بومادران، گیاه نیلوفر و… است. به دلیل محتوای طبیعی‌اش، برای رنگ کردن موهای ضعیف و نازک مناسب است.
  • دکلره بلندمدت: این نوع دکلره با فرمولاسیون خاصی تولید می‌شود که به طور معمول تا ۸ هفته روی موها باقی می‌ماند. این نوع دکلره برای کسانی مناسب است که به دنبال تغییر رنگ مو برای مدت زمان طولانی هستند.
  • دکلره ضد حساسیت: این نوع دکلره برای افراد حساس به مواد شیمیایی و قرمزی و خارش پوست به کار می‌رود.
  • دکلره با ترکیبات مرطوب کننده: این نوع دکلره برای افرادی مناسب است که موهای خشک و شکننده دارند و نیاز به مرطوب کننده دارند.
  • دکلره ضعیف: این نوع دکلره برای روشن کردن موهای روشن و متوسط، مناسب است و در غلظت پایین‌تری از اکسیدان تهیه می‌شود.

به هر حال، برای انتخاب مناسب‌ترین دکلره، بهتر است با متخصص زیبایی صحبت کنید و نکات ایمنی و راهنمایی های استفاده را به دقت مطالعه کنید.

پودر دکلره ژله ای

پودر دکلره ژله ای یک نوع دکلره است که اکثراً برای رنگ کردن موهای طرح دار و هایلایت به کار می‌رود. این دکلره به صورت پودری و در بسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شود و برای استفاده باید با مقداری از اکسیدان مخلوط شود تا به صورت پاستا ژله‌ای شود.

پودر دکلره ژله ای دارای قابلیت ایجاد رنگی شفاف و براق در موهاست و در مقایسه با دکلره های مایع، به دلیل آنکه با مواد اکسیدان ترکیب می‌شود، قابلیت فعالیت بیشتری در موها دارد. همچنین این دکلره، به دلیل داشتن فرمولاسیون خاص خود، باعث کاهش خطر آسیب دیدن موها می‌شود.

از دیگر مزایای استفاده از پودر دکلره ژله ای می‌توان به قابلیت اجرای سریع و آسان، کاهش زمان و هزینه در مقایسه با سایر دکلره ها، و همچنین پایداری رنگی بیشتر اشاره کرد. با این حال، بهتر است هرگز از این محصولات بدون مشورت با متخصصان مربوطه استفاده نکنید تا به خطرات مرتبط با رنگ‌آمیزی مو، از جمله حساسیت و خشکی موها، آسیب به پوست سر و خطر ریسک‌های مرتبط با شیمیایی شدن، نیز بیشتر مطلع شوید.

دکلره شامپویی

دکلره شامپویی یک نوع دکلره است که مانند یک شامپو عمل می‌کند و بدون نیاز به مواد شیمیایی شامل آمونیاک و پراکسید هیدروژن، رنگ مو را تغییر می‌دهد. این دکلره، اغلب برای رفع رنگ زدگی موهای خاکستری، پوشش دادن موهای سفید شده یا اضافه کردن رنگ به موهای کم رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مزایای دکلره شامپویی می‌توان به آسانی استفاده، عدم نیاز به ترکیب با مواد شیمیایی قوی، حفظ رطوبت موها و تغذیه آن‌ها اشاره کرد. همچنین، این نوع دکلره به عنوان یک راه سریع برای تغییر رنگ مو در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به هرحال، باید توجه داشت که دکلره شامپویی تنها برای تغییر رنگ موهای کم رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تغییر رنگ موهای تیره نمی‌تواند به عنوان جایگزینی برای دکلره های مایع عمل کند. همچنین، به دلیل داشتن فرمولاسیون خاص خود، ممکن است برای برخی افراد حساسیت ایجاد کند، بنابراین قبل از استفاده باید از احتمال واکنش آلرژیک به آن اطمینان حاصل کنید.

انواع رنگ دکلره

دکلره‌ها به طور کلی در دو دسته رنگی و بدون رنگ تولید می‌شوند. در دسته رنگی، دکلره‌ها در رنگ‌های مختلفی مانند سیاه، قهوه‌ای، طلایی، قرمز، بلوند و … عرضه می‌شوند. همچنین برخی از دکلره‌ها در طی مراحل استفاده، ترکیبی از دو یا چند رنگ هم می‌شوند. به طور کلی انواع دکلره به شرح زیر هستند:

دکلره آبی برای چیست؟

دکلره آبی یک نوع دکلره است که بیشتر برای رنگ کردن موهای زرد و سفید استفاده می‌شود. این دکلره در واقع مانند دیگر دکلره‌ها از ترکیبی از مواد شیمیایی تهیه می‌شود، اما معمولاً به عنوان یک رنگ‌دهنده قوی شناخته می‌شود.

دکلره آبی برای چیست؟

دکلره آبی برای چیست؟

دکلره آبی به دلیل قدرت رنگ‌دهی بالای خود معمولاً برای رنگ کردن موهای با رنگ طبیعی زرد و سفید به کار می‌رود. این دکلره به دلیل داشتن پایداری رنگ بالا و عدم تغییر رنگ در طول زمان، به عنوان یکی از محبوب‌ترین دکلره‌های مو در سراسر جهان شناخته شده است.

در هر صورت، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع دکلره‌ای، با متخصصین مرتبط مشورت کنید تا از انتخاب درست و مطمئن برای نوع مو و نیازهای خودتان اطمینان حاصل کنید.

دکلره صورتی برای چیست؟

دکلره صورتی یک نوع دکلره است که برای رنگ کردن موهای رنگ قهوه‌ای، بلوند و سفید به رنگ صورتی استفاده می‌شود. این دکلره معمولاً شامل ترکیبی از مواد شیمیایی است که به راحتی در آب حل می‌شوند و به طور خاص برای رنگ کردن موهای زیرین و نواحی پریده از موها به کار می‌رود.

استفاده از دکلره صورتی برای رنگ کردن موها در سبک‌های مختلف مانند لوکس، پاستل و رنگین کمانی بسیار محبوب است. همچنین، برخی افراد از دکلره صورتی برای ایجاد جلوه‌ی فانتزی در موهای خود استفاده می‌کنند.

به هر حال، در هنگام استفاده از دکلره صورتی یا هر نوع دیگری از دکلره، بهتر است به مواد و شرایط استفاده از آن‌ها توجه کنید و پیش از استفاده، با یک کارشناس مربوطه مشورت کنید.

دکلره صدفی برای چیست؟

دکلره صدفی یا دکلره مرواریدی، یک نوع دکلره است که برای رنگ کردن مو به رنگ صورتی مرواریدی یا صدفی به کار می‌رود. این دکلره به دلیل داشتن رنگ بسیار جذاب و شفاف، معمولاً برای رنگ کردن موهای روشن به کار می‌رود. همچنین، این دکلره برای رنگ کردن موهای خشک و سبک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکلره صدفی شامل ترکیبی از مواد شیمیایی است که برای رنگ کردن مو به صورت طبیعی به کار می‌رود. این دکلره باعث روشن شدن و روشن تر شدن رنگ موها می‌شود و برای ایجاد جلوه‌ی زیبا و جذاب در موها استفاده می‌شود. همچنین، دکلره صدفی به دلیل داشتن خواص مرطوب کننده، می‌تواند به بهبود وضعیت موهای خشک و آسیب دیده کمک کند.

به هر حال، در هنگام استفاده از دکلره صدفی، بهتر است دقت کافی داشته باشید و از مقدار مناسب و محصولات با کیفیت استفاده کنید. همچنین، پیش از استفاده از هر نوع دکلره‌ای، بهتر است با متخصصین مربوطه مشورت کنید تا از انتخاب درست و مطمئن برای نوع مو و نیازهای خودتان اطمینان حاصل کنید.

ژل دکلره مو چیست؟

ژل دکلره مو یک نوع دکلره مو است که در قالب ژل ارائه می‌شود. این محصول، شباهت زیادی به روش های دکلره مو با رنگ های مایع دارد، با این تفاوت که به عنوان یک ژل بافتی، از طریق لمس به موها می‌چسبد و به راحتی به موها جذب می‌شود.

از مزایای استفاده از ژل دکلره مو می‌توان به سهولت در استفاده، قابلیت توزیع بهتر روی موها و کارکرد مطلوب در موهای بلند اشاره کرد. همچنین، این نوع دکلره مو می‌تواند روی موهای خشک و آسیب دیده به طور مؤثری عمل کند و باعث تغذیه و تقویت موها شود.

ژل دکلره مو چیست؟

ژل دکلره مو چیست؟

استفاده از ژل دکلره مو به مانند سایر روش های دکلره، به دلیل داشتن مواد شیمیایی، باید با احتیاط و دقت انجام شود. همچنین، بهتر است قبل از استفاده، برای اطمینان از عدم وجود حساسیت یا واکنش آلرژیک با این محصول، تست آلرژیک انجام داده شود.

پودر دکلره چه مارکی خوبه؟

از آنجایی که هر شخصی نیاز های متفاوتی در مورد دکلره مو دارد و واکنش های مختلفی نیز ممکن است در پاسخ به محصولات مختلف نشان دهد، انتخاب بهترین برند پودر دکلره به صورت مطلق و بدون در نظر گرفتن نیازها و شرایط فردی، غیر ممکن است. با این حال، برخی از برندهای معروف و مورد اعتماد پودر دکلره شامل Loreal، Wella، Schwarzkopf، Garnier و Clairol هستند.

مواردی که برای انتخاب بهترین برند پودر دکلره باید مد نظر قرار دهید، شامل نوع مو، سطح حساسیت پوست سر، میزان دکلره مورد نیاز، هدف نهایی از دکلره، بودجه و سایر محدودیت های فردی شماست. بهتر است قبل از خرید هر محصولی، از نظر فنی و بهداشتی آن را بررسی کرده و با پزشک یا متخصص مشورت کنید.

پودر دکلره خوب ایرانی

با توجه به تولیدات متعدد در حوزه دکلره مو، برای انتخاب بهترین پودر دکلره ایرانی باید به عوامل مختلفی توجه کرد. برخی از برندهای معروف پودر دکلره ایرانی شامل آریما، آرامیس، باران، گلدن رز و ام وی بی می باشند.

در هر صورت، قبل از خرید پودر دکلره ایرانی، بهتر است با مشورت با متخصص مربوطه، بازخورد کاربرانی که از محصول استفاده کرده اند، نظرات مربوط به آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که محصول انتخابی برای شما مناسب است. همچنین مطمئن شوید که محصول انتخابی حاوی مواد ضد حساسیت است و با کیفیت و استاندارد های بهداشتی مربوطه ساخته شده است.

پودر دکلره خارجی خوب

در حوزه پودر دکلره، برخی برندهای خارجی نیز در بازار موجود هستند که از نظر کیفیت و عملکرد بسیار مطلوبی برخوردارند. برندهای معروف پودر دکلره خارجی شامل وللا، سشوارسکی، ولتاژ و … هستند.

پودر دکلره خارجی خوب

پودر دکلره خارجی خوب

با این حال، همانند پودر دکلره ایرانی، قبل از خرید پودر دکلره خارجی نیز باید به عوامل مختلفی توجه کرد. برای مثال، نوع مو، رنگ مورد نظر، نحوه استفاده، مدت زمان نگهداری و سایر فاکتورهای مرتبط با استفاده از دکلره را باید مد نظر قرار داد. همچنین، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خرید کنید تا مطمئن شوید که محصول اصل و با کیفیت است و نسبت به مواد حساسیت‌زا مانند آمونیاک و… حاوی مواد مناسب است.

دکلره چقدر باید روی مو بماند؟

مدت زمانی که دکلره باید روی مو بماند، بستگی به نوع دکلره و نوع مو دارد. در اکثر موارد، توصیه می شود که دکلره برای مدت حداقل 30 تا 40 دقیقه روی مو باقی بماند تا رنگ به طور کامل جذب شود و نتیجه مطلوب به دست آید.

بهتر است قبل از استفاده از دکلره، راهنمای استفاده آن را به دقت مطالعه کرده و مدت زمان مورد نیاز را بر اساس نوع دکلره و نوع مو تعیین کنید. همچنین، در صورتی که قصد استفاده از دکلره را برای اولین بار دارید، توصیه می شود ابتدا تست رنگ را روی یک موی کوچک انجام دهید تا از نتیجه نهایی راضی شوید و مشکلی برای موهای شما ایجاد نشود.

دکلره چقدر باید روی مو بماند؟

دکلره چقدر باید روی مو بماند؟

دکلره خیس چیست؟

دکلره خیس، نوعی دکلره است که به صورت مایع به فروش می‌رسد و برای رنگ کردن موهای خیس استفاده می‌شود. در مقایسه با دکلره خشک که به صورت پودری است، دکلره خیس به دلیل شکل فیزیکی مایع خود، به طور مستقیم بر روی موهای خیس قابل استفاده است و نیازی به مرحله قبلی خشک کردن موها ندارد.

بعضی از مزایای استفاده از دکلره خیس عبارتند از:

  • کاربرد آسان‌تر و سریع‌تر به دلیل عدم نیاز به خشک کردن موها قبل از استفاده
  • اطمینان بیشتر از ترکیب دکلره و آب به دلیل استفاده از دکلره در حالت مایع
  • به علاوه، دکلره خیس می‌تواند برای رنگ کردن موهایی که خیس شده‌اند پس از شستشو، مناسب باشد. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از دکلره خیس، راهنمای استفاده محصول را به دقت مطالعه کرده و نکاتی مانند زمان نگه داشتن موها در دکلره و ترکیب آن با آب را رعایت کنید.

سوالات کاربران برای پودر دکلره

آیا پودر دکلره مو باعث خشکی و آسیب به موها می‌شود؟

استفاده از پودر دکلره مو می‌تواند در برخی از افراد باعث خشکی و آسیب به موها شود، بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدگی موها، می‌توانید از محصولات مرطوب کننده مو قبل و بعد از استفاده از دکلره استفاده کنید.

آیا پودر دکلره برای همه افراد مناسب است؟

عوامل مختلفی مانند نوع پوست، حساسیت و غیره می‌تواند در تاثیر پودر دکلره بر روی مو و پوست سر تاثیر بگذارد. قبل از استفاده از پودر دکلره، بهتر است با پزشک یا کارشناس مربوطه مشورت کنید.

آیا می‌توان پودر دکلره را برای رنگ کردن موهای صورت استفاده کرد؟

استفاده از پودر دکلره برای رنگ کردن موهای صورت توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی پوست صورت شود. برای رنگ کردن موهای صورت، بهتر است از روش‌های دیگری مانند رنگ موهای ویژه صورت استفاده کنید.

آیا می‌توان پودر دکلره را برای رنگ کردن ابروها استفاده کرد؟

 استفاده از پودر دکلره برای رنگ کردن ابروها توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث تغییر شکل و شدت رنگ ابروها شود. برای رنگ کردن ابروها، بهتر است از روش‌های دیگری مانند رنگ ابروهای ویژه استفاده کنید.

دکلره به عنوان یکی از روش‌های رنگ کردن مو برای تغییر رنگ مو و یا پوشش موهای سفید استفاده می‌شود.

دکلره به عنوان یکی از روش‌های رنگ کردن مو برای تغییر رنگ مو و یا پوشش موهای سفید استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

مقاله‌ای که بررسی کردیم درباره دکلره و انواع آن بود. دکلره به عنوان یکی از روش‌های رنگ کردن مو برای تغییر رنگ مو و یا پوشش موهای سفید استفاده می‌شود. در این مقاله به توضیح انواع دکلره‌ها مانند پودر دکلره، دکلره شامپویی، دکلره ژله‌ای و… پرداختیم. همچنین در مورد رنگ‌های مختلف دکلره‌ها و کاربرد هر کدام از آن‌ها نیز توضیح دادیم.

علاوه بر این، در این مقاله به سوالاتی که کاربران ممکن است در مورد دکلره داشته باشند، پاسخ دادیم. برخی از این سوالات شامل انواع پودر دکلره، مدت زمانی که دکلره باید روی مو بماند و نحوه استفاده از دکلره در خانه بود.

با این حال، قبل از استفاده از هر نوع دکلره، بهتر است با کارشناسان زیبایی صحبت کرده و اطلاعات کافی در مورد نوع پوست و موی شما، محصولاتی که برای استفاده مناسب هستند، را بدست آورید. همچنین، برای اطمینان از اینکه موهای شما آسیب نمی‌بینند، حتما باید توجه کنید که دکلره را در موهای خشک و تمیز استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 192
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 23 ارديبهشت 1402
نظرات

10 راز ناگفته درباره آرایش طبیعی صورت که شما نمی دانید

به نظر شما چطور می توان یک آرایش طبیعی داشت؟ برای چنین آرایشی، به چه لوازم آرایشی نیاز داریم؟ رازهای داشتن یک آرایش طبیعی و نرمال چیست؟

اگرچه برای سالیان نه چندان طولانی، دنیای مد از هدف اصلی آرایش کردن که پوشاندن نواقص و کمک به زیباتر و آراسته تر دیده شدن است، دور شده بودیم؛ اما حالا همه چیز عوض شده است. اگر به عکس آرایش های چند سال پیش نگاه کنید، می بینید که به گونه ای افراطی سعی در تغییر قیافه اصلی افراد داشته اند. اما حالا از رژ لب های بسیار تیره، آرایش چشم با سایه های شلوغ، رژگونه های بسیار پر رنگ و … خبری نیست.

مدتی است که آرایش های کاملاً طبیعی و با رنگ های خنثی، طرفداران زیادی پیدا کرده و دیگر مردم نمی خواهند چهره اصلی خود را تغییر دهند. اما به نظر شما راز داشتن یک آرایش طبیعی چیست؟ 

 

چطور آرایش طبیعی داشته باشیم؟

اگر اهل گشتن در وب سایت های معروف مد و یا دنبال کردن مدل های معروف دنیای میکاپ باشید، احتمالاً متوجه شده اید که یکی از ترندهای آرایشی امسال، داشتن آرایش بسیار سبک و طبیعی است. حتی بسیاری از مدل های مطرح دنیای مد، آرایش خود را تنها به داشتن کمی کانسیلر و بالم لب محدود کرده اند. به طور کلی، شاید بتوان هدف اصلی چنین ترندهایی را افزایش اعتماد به نفس در خانم ها و پذیرش نواقص احتمالی پوست دانست.

اما ما اگر بخواهیم یک آرایش صورت طبیعی داشته باشیم که علاوه بر پوشاندن نواقص پوست، به زیباتر شدن ما کمک کند، باید چکار کنیم؟ نگران نباشید، ما 10 راز داشتن یک آرایش طبیعی را به شما می گوییم.

 

1 . پوست را قبل از آرایش بشوئید

بسیاری از ما فکر می کنیم که تنها باید بعد از آرایش کردن، از شوینده ها استفاده کنیم؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است. اگر پوست شما تمیز نبوده و چربی روی آن باشد، هر اندازه هم که از لوازم آرایشی خوبی استفاده کنید فایده ندارد. با توجه به این که بسیاری کرم های آرایشی پایه چرب دارند، روی پوست تمیز بهتر پخش شده و می خوابد.

 

پوست را قبل از آرایش بشوئید

 

2 . برای داشتن یک آرایش طبیعی صورت پرایمر (زیرساز آرایش) را فراموش نکنید

اگر منافذ باز و پرتقالی دارید، قطعاً به پرایمر نیاز دارید، اما این زیرسازی تنها مختص به پوست های با منافذ باز نیست. برای کنترل چربی پوست و یکدست کردن آن، بهتر است حتما پرایمر را فراموش نکنید.

 

3 . یک دست کردن رنگ پوست

اگر زیر چشم هایتان تیره شده و یا لک های ناشی از جای جوش و … دارید، بهتر است قبل از زدن کرم پودر حتماً به کمک کانسیلر رنگ پوست را یکدست کنید. حتی اگر می خواهید آرایش شما خیلی طبیعی تر دیده شود، می توانید تنها از کانسیلر برای رفع تیرگی و لک ها استفاده کرده و کرم پودر نزنید.

 

4 . انتخاب کرم پودر مناسب

داشتن کرم پودر مناسب، می تواند به بهتر و طبیعی تر شدن آرایش شما کمک کند. هر کرم آرایشی برای نوع مشخصی از پوست ساخته شده و بهتر است شما هم با شناخت پوست خود، کرم پودر مناسب آن را انتخاب کنید. انتخاب رنگ مناسب هم بسیار مهم است و داشتن پوستی با رنگ متفاوت نسبت به پوست قسمت های دیگر، یک آرایش طبیعی به شما نمی دهد.

 

انتخاب کرم پودر مناسب

 

5 . خط لب پر رنگ از مد افتاده است

شاید قبلاً داشتن خط لب های پر رنگ تر از رژ لب، زیبا به نظر می رسید، اما حالا اصلاً اینطور نیست و به شدت آرایش شما را مصنوعی می کند.

 

6 . برای داشتن یک آرایش طبیعی صورت ابروهایتان را بیش از حد پر رنگ نکنید

استفاده از سایه ابرو یا مداد ابروی پر رنگ تر از رنگ طبیعی ابروها، یک آرایش بسیار غیر طبیعی و مصنوعی به صورت می دهد. همیشه بهتر است رنگ مداد ابروی خود را یک تا دو درجه از رنگ ابروهای طبیعی خود روشن تر بگیرید.

 

7 . رژگونه پر رنگ را فراموش کنید

رژگونه های با تناژ نارنجی و برنز، آرایش شما را از حالت طبیعی در می آورد. بهتر است برای شاداب تر دیده شدن صورت‌تان‌ از رژگونه های هلویی و یا دارچینی کم رنگ استفاده کنید. برای نتیجه طبیعی تر، می توانید رژگونه را قبل از پنکک بزنید و بعد با یک لایه پنکک، آن ار کم رنگ تر کنید.

 

8 . آرایش چشم غلیظ نداشته باشید

آرایش چشم غلیظ، نه تنها آرایش شما را غیرطبیعی می کند، بلکه حتی تاثیر زیادی روی بالا بردن سن دارد. سیاه کردن دور تا دور چشم، آن ها را کوچکتر از حالت عادی نشان می دهد.

 

آرایش چشم غلیظ نداشته باشید

 

9 . برای یک آرایش طبیعی صورت می توانید به جای ریمل از فرمژه استفاده کنید

اگر مژه های شما در حالت طبیعی پر پشت و بلند است، می توانید تنها از فرمژه برای حالت دادن آن ها استفاده کنید. ریمل های حجم دهنده و بلند کننده ای که به صورت افراطی مژه های شما را سیاه و بلند می کنند، ظاهری غیرطبیعی به صورت می دهند. برای نتیجه بهتر، فرمژه را بلافاصله بعد از حمام که مژه ها نرم شده استفاده کنید.

 

10 . با پوست خود مهربان باشید.

در انتها، باز هم به همان مطالبی که در مورد ترندهای آرایشی این روزها گفتیم، برمی گردیم. به جای صرف هزینه های گزاف برای لوازم آرایشی، بهتر نیست که همان هزینه را صرف داشتن یک پوست خوب و سلامت کنید که دیگر به کرم های آرایشی هم نیاز نداشته باشد؟

 

تعداد بازدید از این مطلب: 234
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : جمعه 22 ارديبهشت 1402
نظرات

انواع مختلف ماسک صورت

ماسک های صورت یکی از انواع محصولات مراقبتی صورت هستند که برای موارد مختلفی در صورت مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع در یک تعریف کلی باید بگوییم که ماسک های صورت به مقدار زیادی از مواد غلیظ و بسیار مغذی که برای پوست صورت مفید هستند آغشته شده اند که مصرف آن مزایای فراوانی را برای پوست صورت به دنبال دارد. این نوع ماسک ابتدا در قرن 18 میلادی تولید شدند که به مرور با گذشت زمان به مدل ها و انواع آن افزوده شد و روز به روز ماسک هایی جدید تر با خواصی بیشتر به بازار عرضه شد و با رواج آن ها در میان مردم خصوصا خانم ها طرفداران خاصی را در سرتاسر جهان پیدا کرده است.

 

 

نگاهی کلی به انواع ماسک صورت و کاربرد آن ها

به طور کلی امروزه برای برطرف کردن هر یک از مشکلات پوستی یک نوع ماسک وجود دارد که شما کاربران می توانید بسته به نوع مشکلی که دارید ماسک مورد نظرتان  تهیه نمایید و سپس با مصرف آن به صورت مداوم و قرار دادن آن ها در روتین پوستی خود از خواص و ویژگی های آن بهره ببرید.

 

خواص و ویژگی های ماسک های صورت

همانطور که گفتیم ماسک های صورت از خواص بی نظیر و فوق العاده ای بهره می برند. در اصل این محصول به عنوان یک محصول درمانی مورد استفاده قرار می گیرد که در مدت زمانی مناسب با مصرف آن مشکلات پوستی را از بین می برد و برطرف خواهد کرد. به طور کلی از مشکلات پوستی که با این ماسک ها می توان از بین برد می توانیم به رفع و نابودی جوش، جای جوش، آکنه، التهاب، قرمزی، ناهماهنگی تون پوست و همچنین خشکی و پوسته پوسته شدن آن ها اشاره کنیم. به علاوه از دیگر مزایایی که دارد باید به پاکسازی و لایه ‌برداری پوست، جوانسازی، سفت کننده و لیفتینگ و … اشاره کنیم.

 

انواع ماسک صورت از نظر شیوه ی ساخت

ماسک های صورت دقیقا مانند سایر محصولات مراقبتی و بهداشتی دیگر از نظر نحوه و شیوه ی ساخت نیز به چند دسته تقسیم بندی خواهند شد که در این بند به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ماسک دست ساز و یا خانگی یا DIY

این نوع ماسک ها همانگونه که از نامشان پیداست به صورت دستی و در خانه توسط خود شخص ساخته می شود. پس تنها حاوی مواد طبیعی و ارگانیک می باشند. بنابراین باید طی ذوره های مختلفی استفاده شوند تا به مرور تاثیر خود را بر روی پوس بگذارند.

ماسک های تجاری

این مدل از ماسک ها یکی دیگر از ماسک های صورت هستند که معمولا در فروشگاه های لوازم آرایشی و یا همچنین داروخانه ها نیز در دسترس شما قرار می گیرد و می توانید آن ها را خریداری نمایید و در این مقاله نیز به معرفی مدل های گوناگونی از این نوع ماسک ها می پردازیم.

ماسک های نیمه حرفه ای

این نوع ماسک ها نیز در آرایشگاه ها و سالن هایی که خدمات پوستی یعنی پاکسازی و … را ارائه می دهند مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ماسک های کلینیکی

و در آخر از اصلی ترین و موثر ترین نوع ماسک هایی که می توانیم نام ببریم ماسک های کلینیکی هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند و بیشترین تاثیر را بر روی صورت می گذارند.

 

معرفی ویژگی و خواص چند مورد از ماسک های تجاری

انواع ماسک های مختلفی که در بازار موجو می باشند هر کدام برای اهداف مختلفی استفاده می شوند و خواص و ویژگی هایی دارند که در ادامه برخی از این ماسک ها و ویژگی هایی که دارند را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم.

ماسک صورت برای رفع جوش

نمونه ای از انواع ماسک صورتی که در بازار وجود دارد ماسک صورت برای رفع جوش های مختلف اعم از جوش های سرسیاه، جوش های چرکی، جوش های زیر پوستی و … می باشد. بدون شک می دانید که جوش صورت یکی از معضلات و مشکلاتی است که امکان دارد در هر سنی گریبانگیر هر فرد شود و همچنین از بین بردن و رهایی از آن نیز کمی دشوار و تاقت فرسا می باشد. به علاوه در کاهش اعتماد به نفس فرد نیز موثر است. در نتیجه در این صورت استفاده از ماسک های صورت برای رفع و از بین بردن جوش و جای جوش و لکه ها اهمیت بالایی پیدا می کند.

در این میان چندین نکته وجود دارد که باید در هنگام مصرف این نوع ماسک ها رعایت شود و این نکات این است که قبل از استفاده از ماسک باید حتما صورت خود را بشویید تا هیچگونه مواد آرایشی، آلودگی و گرد و غباری و چربی بر روی پوست باقی نماند. همچنین به مدت زمانی که ماسک بر روی صورت قرار می گیرد باید بسیار توجه کرد زیرا هر یک از ماسک ها مدت زمان مخصوص به خود را دارند تا بر روی صورت قرار بگیرند. به علاوه مراقبت از لب ها و چشم ها نیز به هیچ عنوان از یاد نرود.

ماسک روشن کننده صورت

روشن شدن و از بین رفتن تیرگی و لکه های صورت یکی ارزوهای هر فرد می باشد که همواره به دنبال آن می باشد و همیشه می خواهد از طریق راهی پوست صورت خود را شفاف و صاف و روشن کند. یکی از این راه ها که به شما معرفی می کنیم مصرف ماسک روشن کننده صورت می باشد که تاثیر بسزایی در روشن تر کردن پوست صورت دارد. در واقع این نوع ماسک ها به دلیل ویژگی هایی که دارند کی توانند به لایه برداری و پاکسازی پوست صورت بپردازند و در نتیجه سطح پوست را نیز شفاف تر و روشن تر از حالت عادی کنند.

ماسک سفید کننده صورت

ماسک سفید کننده صورت نیز نوع دیگری از ماسک های صورت به شمار می روند که خواص منحصر به فرد خود را دارند. همانطور که از نام این نوع ماسک ها نمایان است برای سفید تر شدن و روشن شدن رنگ پوست مورد استفاده قرار می گیرند. پس اگر دوست دارید همیشه و همه جا پوستی شفاف و صاف و در عین حال سفید داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم تا از استفاده از ماسک های خانگی غافل نشوید.

در واقع ملانین یکی از اصلی ترین نکات در تعیین رنگ پوست می باشد و هرچه تولید ملانین در پوست بیشتر و رنگدانه ها نیز بیشتر باشد رنگ پوست تیره تر است و بر عکس نیز اگر میزان تولید ملانین کم باشد رنگ پوست نیز روشن تر و سفید تر می باشد. این نوه ماسک ها نیز از طریق توانایی که دارند سبب مهار کردن تولید رنگدانه های ملانین به صورت کاملا طبیعی می شوند.

ماسک صورت ورقه ای

ماسک ورقه ای نمونه ی دیگری از ماسک هایی است که منشا تولید و ساخت آن به کره ی جنوبی بر می گردد و استفاده از آن به یکی از اصلی ترین اصول مراقبتی از پوست تبدیل شده است. این نوع ماسک ها به صورت ورقه و لایه های نازکی ساخته شده اند که به موادی مغذی و مقوی مورد نیاز برای پوست صورت مجهز شده اند و در بسته هایی در اختیار شما کاربران قرار می گیرد.

در اصل این محصول به دلیل مواد و ترکیباتی که در ساختار آن به کار می رود سبب آبرسانی، ایجاد تعادل پوستی، مرطوب کنندگی، آرام بخشی و روشن کردن پوست فرد مصرف کننده خواهد شد. همچنین باید بگوییم که طراحی این نوع ماسک ها به گونه ای است که هر قسمت آن درست بر روی اجزای صورت قرار می گیرد و بخش های چشم و لب در آن دارای شکاف هایی می باشد و موادی را که به آن غنی شده است به درون پوست نفوذ می دهد.

  • خواص ماسک ورقه ای:

از خواص و مزایای این ماسک باید به: آبرسانی، بهبود کیفیت پوست، سم زدایی، بهبود آکنه و از بین بردن جوش و جای جوش، روشن و سفید کردن پوست، جوانسازی و لیفت پوست اشاره کنیم.

  • نحوه ی مصرف:

نحوه ی مصرف این محصول نیز به این صورت است که در وهله ی اول صورت خود را با آب و شوینده ی مناسب پوست خود شست و شو دهید و سپس ماسک مورد نظرتان را از محفظه ی آن خارج نمایید و دقیق بر روی صورت خود قرار دهید و بگذارید به مدت 15 الی 30 دقیقه بر روی آن باقی بماند تا مواد آن کامل به خورد پوست برود. البته به یاد داشته باشید که باید این نوع ماسک را هر هفته 2 الی 3 بار مورد استفاده قرار دهید و آن را بیش از حد مصرف نکنید.

ماسک زیر چشم

از دیگر مشکلاتی که بیشتر افراد با افزایش سن و یا در اثر عوامل مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند به وجود آمدن تیرگی و هاله هایی سیاه و تیره در زیر چشم ها می باشد. البته خوشبختانه برای رفع آن ها راه حل هایی وجود دارد که استفاده از ماسک زیر چشم یکی از این راه ها می باشد. ماسک زیر چشم و یا همان پچ زیر چشم یکی دیگر از انواع ماسک ها و محصولات مراقبتی هستند که به صورت ورقه هایی نازک در محفظه هایی مخصوص به موادی مغذی و فوق العاده آغشته شده اند. در اصل این پچ ها تنها مخصوص زیر چشم ها ساخته شده اند تا مشکلات زیر چشم ها را برطرف کنند.

این پچ ها از موادی مغذی همچون: ویتامین ها، مواد معدنی و به علاوه تمامی مواد مفیدی که زیر چشم نیاز دارند بهره می برند که با مصرف ان ها فواید بی نظیری را نسیب خواهید شد. برای مثال خواصی که این ماسک ها دارند این است که تیرگی ها و  سیاهی دور چشم را درمان می کند و چین و چروک را از بین می برد و به عبارتی پیشگیری می کند. همچنین باعث رطوبت رسانی، آبرسانی و کلاژن سازی در اطراف چشم ها می شود. به علاوه این نوع ماسک ها در دو نوع ژله ای و ورقه ای تولید خواهند شد.

ماسک دور چشم

علاوه بر ماسک زیر چشم نوع دیگری از ماسک برای چشم ها وجود دارد که به ماسک دور چشم شناخته شده است. این مدل ماسک نیز همانند ماسک معرفی شده در بند قبلی از ویژگی هایی بی نظیر پشتیبانی می کند. از خواصی که این نوع ماسک دور چشم دارد باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رفع چین و چروک زیر چشم
  • کاهش تورم و پف زیر چشم ها
  • از بین بردن خستگی مزمن عضله های اطراف چشم
  • رفع چین وچروک پنجه کلاغی اطراف چشم ها
  • درمان موثر در چروک های ریز و کناره خارجی چشم ها
  • کمک به روشن کننده گی پوست دور چشم ها
  • کلاژن سازی و بازسازی خاصیت انعطاف پذیری

ماسک لب

علاوه بر چشم ها از دیگر نقاط حساسی که در صورت وجود دارد لب ها می باشد که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. در همین راستا برای مراقبت از آن ها نیز ماسک هایی مخصوص تولید شده است که به ماسک لب معروف می باشند. ماسک لب ها که یکی از انواع محصولات مراقبتی صورت هستند مزایای زیادی دارند.

برای نمونه باید بگوییم که ماسک لب به دلیل موادی که دارند می توانند رطوبت لب ها را حفظ کنند و با آبرسانی به آن ها از ایجاد ترک و خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن ها جلوگیری کنند و لب هایی شاداب و با طراوت را به وجود بیاورند. همچنین پوست لب را تغذیه می کنند و سبب به وجود آمدن رنگی زیبا و فوق العاده در لب ها می شوند. به علاوه لب ها را حجیم تر خواهد کرد و با نمایان کردن خط آن ها ظاهری فوق العاده زیبا و بی نظیر را به لب ها می بخشد.

ماسک کلاژن دار

ماسک کلاژن دار به دلیل اینکه سرشار از کلاژن می باشد برای جلوگیری از پیری زود رس و ایجاد چین و چروک گزینه ی مناسبی می باشد. در واقع کلاژن ماده ای است که برای از بین بردن چین و چروک و خطوط به وجود آمده در صورت فوق العاده است. البته با افزایش سن و بالا رفتن آن میزان کلاژن موجود در پوست کاهش می یابد و به کرور کم تر می شود. به همین دلیل علائم پیری یعنی خطوط مختلف ریز و کوچک، چین و چروک متفاوت و … در پوست ظاهر می شود.

در همین راستا ماسک کلاژن دار این کمبود کلاژن را به مرور رفع می کند. یعنی به بازسازی و ترمیم کلاژن پوست می پردازد تا مشکلات نام برده شده رفع شوند. پس در یک کلام باید بیان کنیم که این نوع ماسک، یعنی ماسک کلاژن دارد کمک شایانی به بازسازی و بازگرداندن استحکام پوست صورت و جوانسازی آن می کند. همچنین باعث کاهش لکه ها می شود و پوست را روشن تر خواهند کرد. به علاوه تغذیه و تقویت پوست صورت را به دنبال دارند.

ماسک حبابی

آخرین نوع ماسک صورتی که به شما معرفی می کنیم ماسک حبابی می باشد که طی سال های اخیر بسیار پرطرفدار و پر فروش می باشد. زیرا از کیفیت و خواص خارق العاده ای بهر می برد. در واقع باید در یک جمله بگوییم که این نوع ماسک از اکسیژن فشرده ساخته شده است که بلافاصله بعد از استفاده اکسیژن ‌ها بر روی پوست آزاد خواهند شد. البته باید بگوییم که حالتی بسیار بامزه و با نمک را به چهره فرد مصرف کننده می بخشد.

از فواید و خواصی که مصرف این ماسک به دنبال دارد باید به این اشاره کنیم که باعث پاکسازی عمیق پوست وآبرسانی صورت خواهد شد و همچنین به عنوان یک مرطوب کننده ی قوی برای پوست شناخته شده می باشد. پس اگر پوستی چرب و مستعد جوش دارید مصرف این نوع ماسک به شما توصیه می شود. زیرا به کمک محصول می توانید منافذ پوست خود را پاک کنید و به علاوه چربی و سبوم اضافی روی پوستتان را از بین ببرید.

 

قیمت انواع ماسک صورت 

خوشبختانه باید بگوییم که این محصولات مراقبتی مخصوص پوست یعنی این ماسک های صورت معرفی شده با وجود اینکه  از ویژگی ها و خواص خارق العاده و شگفت انگیزی بهره می برند اما قیمت های مناسبی دارند.  همچنین قیمت این محصولات مراقبتی چندان زیاد و سرسام آور نیست و به راحتی هر فرد می تواند آن را خریداری کند و مورد استفاده قرار دهد تا مشکلات پوستی خود را در سریع ترین زمان ممکن رفع کند و پوستی شفاف و کاملا صاف و بی نقص را برای خود به وجود بیاورد.

 

برند های معتبر و معروف تولید کننده ی انواع ماسک صورت

برند های مختلفی در سرتاسر جهان وجود دارد که به تولید ماسک های گوناگونی مشغول می باشند و همواره بسیار معتبر و خوش آوازه می باشد. این برند های متفاوت که ماسک های مختلف را تولید می کنند عبارتند از: ایمیجز IMAGES، آیچون بیوتی Aichun beauty، دیرشی Dearshe، کلاژن collagen و بیوآکوا Bioaqua.

در واقع شایان ذکر است که این برند ها انواع ماسک های صورت، پچ زیر چشم و دور چشم و … را که در بند های قبلی نام بردیم و به معرفی آن ها پرداختیم تولید می کنند. پس هر فرد می تواند با توجه به مشکل پوستی که دارد و یا اینکه با توجه به نوع خواصی که از مصرف یک ماسک انتظار دارد ماسک مورد نظر خود را خریداری کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 231
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1402
نظرات

انواع مدل خط چشم

آیا تمایل دارید که بفهمید چه نوع خط چشمی برای آرایش صورت شما مناسب است ( در اینجا خشم چشم منظر محصول می باشد )؟ می خواهید انواع مختلف این محصول پر استفاده و کاربردی را بشناسید؟ دوست دارید نحوه انتخاب مدل مناسب برای خط چشمی که بر روی چشم هایتان می کشید را بدانید؟ در مقاله ما انواع مدل خط چشم هایی که در بازار موجود می باشند را به شما معرفی کرده و به سوالات مهمی که معمولا در رابطه با آنها از ما پرسیده می شوند پاسخ خواهیم داد. پس با ما باشید با مطالعه این مقاله کاربردی

 

4 مدل از انواع خط چشم

همه ما می دانیم که خط چشم یکی از انواع لوازم آرایشی محبوب و محصولی است که به وسیله آن شما چشم هایتان را تعریف کرده و به آن حجم می دهید و برجسته اش خواهید کرد. اما برای کشیدن خط چشم محبوبتان باید از کدام یک از این چهار محصول استفاده کیند؟ آیا مدل درستی را انتخاب خواهید کرد؟ در ادامه با معرفی این 4 مدل با ما باشید تا در انتخاب و خرید خط چشم جدیدتان به شما کمک نماید.

 

1 – خط چشم مدادی

رایج ترین مدل در بین این محصول مخصوص آرایش چشم که از زمان های قدیم نیز موجود بوده و نسبت به سایر انواع دیگر قدمت بیشتری دارد. بسیاری از خانم ها حتی توانایی کار کردن با نمونه های جدیدتری که در ادامه معرفی می نماییم را نیز نداشته و از همین خط چشم مدادی های قدیمی استفاده می کنند.

 

البته نا گفته نماند که برای افراد مبتدی بسیار مناسب می باشند، زیرا خیلی راحت مورد استفاده قرار می گیرند و ریخت و پاش زیادی نیز ندارند. 

 

مزایا :

  • بسیار ساده استفاده می شوند
  • قابل ترکیب با رنگ های دیگر می باشند
  • خیلی راحت پخش می شوند و برای خط چشم های دودی مناسب هستند
  • برای کشیدن خط چشم روی خط آب چشم، مناسب می باشند
  • بهترین گزینه برای افرادی هستند که به تازگی شروع به استفاده از خط چشم کرده اند

معایب : 

  • ضد لک نیستند
  • برای استفاده باید نوکشان حتما تیز باشد.

 

خط چشم مدادی

 

2 – خط چشم ماژیکی

نوع جدیدی از خظ چشم ها هستند که در دسته مدل های مایع قرار گرفته و مزیت اصلیشان این است نیازی به تراشیدن نداشته و همیشه نوک تیزی دارند که بدین ترتیب به راحتی می توانید با آنها چشمکتان را کشیده و جهتش را خیلی راحت مشخص کنید، استفاده از خط چشم ماژیکی ممکن است کمی قلقی تر باشد نسبت به مدل های مدادی، اما باز برای افراد مبتدی نسبت به مدل های دیگر مناسب تر می باشند

 

مزایا :

  • نسبت به مدل های مدادی دیرتر پاک می شوند، یعنی ماندگاری بهتری دارند
  • در مدل های مشکی رنگ، رنگ تیره تر و پر رنگ تری دارند که چشم ها را بهتر نشان می دهند
  • نسبت به مدل های مدادی در مقابل اب مقاومت بهتری دارند.

معایب :

  • پاک کردنشان نسبت به خط چشم مدادی سخت تر است.
  • برای کشیدن خط چشم های دودی مناسب نیستند.

 

خط چشم ماژیکی

 

3 – خط چشم مویی

مدل دیگری که معمولا میکاپ ارتیست های حرفه ای و یا خانم هایی که در کشیدن خط چشم مهارت بالایی دارند از آن استفاده می کنند، خط چشم های مویی است. اما اگر واقعا می خواهید خط چشم خوبی داشته باشید، باید از مدل های مویی استفاده کنید، زیرا ظرافت کاری بسیار بالاتری داشته و به وسیله آنها می توانید حتی خط چشم های خیل باریک نیز طراحی کنید.

 

خط چشم مویی

 

مزایا :

  • ماندگاری فوق العاده بالا به دلیل مایع بودن موادشان و همچنین مقاومت در برابر تعریق و آب ( حتی گریه )
  • بدون ترک خوردگی و پاک شدن در مدت زمان طولانی هنگامی که در مراسمات و یا مهمانی های بلند مدت هستید
  • رنگ دانه های بسیار غلیظی دارند و در هر رنگی که مورد استفاده قرار می گیرند ( که معمولا رنگ مشکی آنها محبوب ترین است ) به بهترین نحو ممکن خود را نشان می دهند.

معایب : 

  • فقط برای افراد حرفه ای قابل استفاده است
  • برای کشیدن خط چشم های دودی مناسب نیست.
  • پاک کردن آن مستلزم استفاده از پاک کننده آرایش است.

 

4 – خط چشم های پالتی

استفاده از این نوع نیز، باز برای افراد حرفه ای ممکن است، و مبتدیان را شاید عصبانی و حتی نا امید از یادگیری کشیدن خط چشم کند. زیرا برای استفاده از آنها باید از براش آرایشی مخصوصی استفاده کنید که تنها با آموزش و یا پس از تمرین های متعدد، می توانید در استفاده از آن حرفه ای شوید. معمولا از این خط چشم ها فقط میکاپ آرتیست های حرفه ای استفاده می کنند.

 

مزایا : 

  • به وسیله آن می توانید انواع خط چشم را بکشید
  • دارای انواع رنگ ها می باشد
  • برای کشیدن خط چشم های دودی بسیار بسیار مناسب اند.
  • قابل ترکیب می باشند

معایب:

  • کار کردن با آنها بسیار سخت است
  • نیازمند براش آرایشی مخصوص می باشند.

 

پالت خط چشم

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 243
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402
نظرات

لایه بردار یا پیلینگ روش درمانی است که با حذف لایه های سطحی و فرسوده و سلول های مرده ی پوست سطح پوست را از نظر منافذ باز چین و چروک های ظریف چین و چروک های ناشی از تابش نور خورشید و عوامل محیطی، کک و مک و جوش های فعال و حتی جای جوش  هموار و یکنواخت می سازد.

لایه برداری به شما کمک می کند تا چروک های پوست و جای جوش و لک هایی که بر اثر سوختگی به وجود آمده رفع شود.

پوست انسان به طور ژنتیکی روشن، شفاف و سلامت است ولی طی گذر زمان عوامل محیطی و بیماری های پوستی و مراقبت نکردن از پوست موجب آسیب رسیدن به آن می شود.

اصلی ترین راه برای اینکه بتوانیم لایه برداری درست و اساسی انجام دهیم این است که بدانیم علت عارضه ی پوستی چیست؟ پس از کشف علت عارضه ی پوستی و تشخیص نوع پوست می توانیم اقدام به لایه برداری و درمان درست پوست نماییم.

لایه برداری انواع مختلف پوست

پوست حساس

این نوع پوست باید با لیف نرم و مرطوب لایه برداری شود و لایه برداری شیمیایی ملایم با درصد کم از مواد در صورتی مجاز است که هفته ای یک یا دو بار انجام شود.

پوست چرب

اگر پوست چرب دارید باید بدانید که پوست شما مقاومت و تحمل بیشتری نسبت به ابزار و مواد قوی دارد و می توانید چند بار در هفته از لایه بردارها استفاده نمایید. می توانید از دستگاه پاکسازی پوست در صبح و از سرم و ماسک لایه بردار در شب استفاده نمایید.

پوست خشک

این نوع پوست بهتر است از روش های غیر شیمیایی و گیاهی استفاده نماید.

پوست معمولی یا مختلط

افرادی که این نوع پوست را دارند می توانند از هر نوع روشی برای لایه برداری استفاده کنند فقط باید دقت کنند که بیش از 3 بار در هفته لایه بردار استفاده نکنند.

لایه بردار یا پیلینگ | کاربرد لایه بردار |

کاربرد لایه بردار

  • درمان جای جوش
  • درمان جای زخم
  • درمان سوختگی
  • درمان منافذ باز صورت
  • رفع تیرگی
  • آفتاب سوختگی
  • درمان شل شدگی و افتادگی پوست

انواع لایه برداری

 لایه برداری به سه نوع تقسیم می شود لایه برداری شیمیایی، لایه برداری مکانیکی و لایه برداری با لیزر.

لایه برداری شیمیایی

بر اساس نوع ماده به کار رفته، غلظت مواد و مدت زمان ماندن مواد روی پوست متفاوت است و به سه نوع سطحی، عمقی ( متوسط)، بسیار عمیق تقسیم می شود.

لایه برداری سطحی، معمولا این نوع لایه برداری با استفاده از آلفا هیدروکسی اسید (AHA) انجام می شود که عمدتا اسیدهای طبیعی میوه ها از جمله لاکتیک، اسید تارتاریک، اسید مالیک، اسید سیتریک، گلیکولیک می باشد. این لایه برداری یک لایه برداری ترکیبی است و برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه باید چند جلسه انجام شود.

لایه برداری متوسط، معمولا از تریکلورو استیک اسید( TCA) استفاده می شود که باعث تولید سرماریزه (یخ بستن) یا باعث سفید شدن پوست می گردد.

لایه برداری عمیق که معمولا در این نوع لایه برداری از فنل  استفاده می شود. این ماده اغلب با فرمولاسیون های مختلفی ترکیب می شود.

لایه برداری مکانیکی

در این نوع لایه برداری مواد ساینده ای را مثل سنباده روی سطح پوست می مالند تا سطح پوست را عاری از مواد آلوده نمایند.لایه بردار به صورت دستی مثل ( کرم اسکراب لایه بردار و استفاده از دستگاه فیس براش)

میکرودرم ابریژن

پودر کریستال های سخت اکسید آلومینیوم با فشار توسط دستگاهی روی پوست پاشیده می شود سپس این دستگاه به پوست فشار منفی وارد می کند و عملی شبیه بادکش کردن را انجام می دهد. ساباندن و این فشار منفی موجب می شود تا روی پوست یک لایه برداری انجام شود.

در 5 تا 6 جلسه پوست را احیا می کنند. خطوط ریز، زبری، تغییر رنگ، لکه های پوستی همه در این روش قابل درمان است. میکرودرم ابریژن با استفاده از اسپری نمک لایه رویی پوست را از بین می برند.

لایه برداری با لیزر

لیزر درمانی یکی از درمان های رایج در مطب متخصصان پوست و زیبایی می باشد و از این روش برای از بین بردن مشکلات پوستی استفاده می کنند.

لیزرهای لایه بردار پوست در 2 گروه وجود دارند که عبارتند از: لایه برداری مثل لیزر CO2 که به صورت سراسری یک لایه از پوست را لایه برداری می کند.

لایه برداری  فراکشنال، که عوارض کمتری نسبت به CO2 دارد و در هر جلسه مقداری از سطح پوست مورد درمان باقی می ماند بنابراین به سرعت پوست ترمیم می شود

میکرونیدلینگ

روشی تهاجمی است که فرایند طبیعی بدن را آغاز می کند و موجب افزایش کلاژن و افزایش جذب سرم و هیالورونیک اسید و جذب سرم و پلاسمای غنی از پلاکت می شود و موثر در مراقبت های ضد پیری است. این روش پوست را بالا می برد و سفت می کند و مناسب همه ی سنین و انواع پوست ها می باشد.

اگر به دنبال پوستی نرم تر و چهره ای صاف تر هستید لیزر می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد. این روش می تواند خطوط ریز اطراف چشم و دور لب را بر طرف نماید. همچنین جای زخم ناشی از آکنه و لک را بهبود می بخشد. لیزر اکثر لکه ها و تغییر رنگ های روی پوست را تغییر می دهد.

در لایه برداری شیمیایی به کمک مواد شیمیایی لایه خارجی و آسیب دیده پوست برداشته می شود و لایه زیرین که بدون چروک و آسیب دیدگی است نمایان می گردد. از جمله موادی که می توان برای لایه برداری شیمیایی استفاده کرد می توان به فنول، اسید بتا هیدروکسی، آلفا هیدروکسی اسید اشاره کرد. این مواد بسیار قوی هستند که می توانند برای دفع سلول های مرده بسیار مفید باشند.

روش درمان شیمیایی

در این روش ماده شیمیایی را به همه سطح پوست مالیده و ترکیبات شیمیایی لایه برداری را شروع می کنند. اول لایه خارجی پوست که شامل سلول های مرده است برداشته می شود سپس شروع به اثر گذاری بر لایه داخلی پوست می نماید این کار ده دقیقه طول می کشد و در این مدت بیمار احساس خنکی و یا گرمی و سوزن سوزن شدن دارد.

در روزهای بعد ممکن است پوست به رنگ قرمز و یا قهوه ای باشد، مرطوب نگه داشتن پوست در این مدت بسیار ضروری است.

لایه بردار یا پیلینگ | کاربرد لایه بردار |

مراقبت بعد از لایه برداری

بهتر است به تمامی صحبت های پزشک خود گوش دهید تا به نتیجه ی مطلوب برسید در این دو هفته بعد از لایه برداری از لوازم آرایشی استفاده نکنید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

لایه برداری پوست صورت را چه زمانی انجام بدهیم

به عنوان یک قانون کلی هرچه لایه برداری کمتر انجام شود بهتر است. هدف از لایه برداری به جا گذاشتن یک پوست قرمز و متورم و ملتهب نیست بلکه هدف این است که پوستی صاف برای ما باقی بماند. فاصله ی زمانی مناسب برای لایه برداری بستگی به نوع پوست هر فرد دارد.

پیلینگ اگر در فصل مناسب انجام نشود و یا اگر بیمار درست انتخاب نشود و یا اگر مراقبت دو هفته ای بعد از لایه برداری به درستی انجام نشود ممکن است لایه برداری برای جای جوش و لک به خوبی پیش نرود و حتی ممکن است پوست شما لک شود.

چه زمانی لایه برداری نیاز است؟

لایه برداری را زمانی پزشکان پیشنهاد می دهند که سلول های مرده سطح پوست تیره شده و اجازه نفس کشیدن به آن نمی دهد با استفاده از روش های نوین و داروها و ماسک های مختلف لایه نازک و تیره شده سطح پوست را پاکسازی می کنند.

مزایای پیلینگ و لایه برداری

  • بهبود بافت و کیفیت پوست
  • کاهش خطوط ظریف روی سطح پوست
  • صاف و نرم کردن پوست و بهبود زبری
  • یکنواخت کردن رنگ پوست و کاهش لکه های پوست
  • کند کردن سرعت علائم پیری
  • بهبود گردش جریان خون و آبرسانی
تعداد بازدید از این مطلب: 193
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402
نظرات

بالم لب چیست؟

در جواب به این سوال که بالم لب چیست باید بیان کرد که بالم لب نوعی موم مرطوب کننده می باشد که خاصیت آبرسانی، نرم کنندگی و محافظتی برای لب ها دارد. بالم لب اغلب به شکل رژلب بوده و همه افراد بدون هیچ مهارتی می توانند از آن استفاده کنند. می توان گفت اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ی بالم لب، ترکیبات نرم کننده و مرطوب کننده (وازلین، روغن دانه آفتابگردان، موم زنبور عسل، روغن نارگیل، لانولین و پارافین) می باشد که در اکثر محصولات به کار می رود. برای محافظت از پوست لب ها در مقابل اشعه های فرابنفش آفتاب بهتر است که بالم لب دارای SPF باشد.

بالم لب چیست و چه فوایدی دارد؟ ویژگی های یک بالم لب خوب چیست؟

ویژگی های یک بالم لب خوب چیست؟

امروزه انواع مختلفی از بالم لب ها از برند های متفاوت در بازار موجود است که این تنوع سبب سردرگمی مصرف کنندگان شده است. شما می توانید با داشتن اطلاعاتی در مورد بالم لب، بهترین محصول متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. در ادامه چند ویژگی مهم از بالم لب ها را بیان می کنیم.

  • حاوی ویتامین  Cو E : لب ها با استفاده از ویتامین E آبرسانی شده و نرم می شوند. ویتامین سی موجود در بالم لب به کلاژن سازی کمک کرده و سبب شادابی و جوانی لب ها می شود.
  • حاوی مرطوب کننده : از مواد مرطوب کننده ای که در همه بالم ها وجود دارد شی باتر است. علاوه بر شی باتر، موم زنبور عسل نیز به عنوان مرطوب کننده در بالم لب ها استفاده شده است. موم زنبور عسل، لایه ای محافظ برای حفظ رطوبت پوست است.
  • عدم استفاده از ترکیبات خنک کننده : با وجود اینکه استفاده از این ترکیبات در بالم ها، ممکن است باعث ایجاد حس خوبی شود اما اگر به صورت روتین از آنها استفاده شود سبب از بین رفتن لایه محافظ پوست لب می شود و یا ممکن است افرادی به این مواد حساسیت داشته باشند. بهتر است در هنگام خرید بالم لب به این موضوع دقت فرمایید.
  • حاوی سالیسیلیک اسید : سالیسیلیک اسید خاصیت لایه برداری دارد. این ماده تمامی سلول های مرده پوست را از بین برده و سبب می شود خون در بافت لب جریان پیدا کند. با این کار لب ها خوشرنگ تر می شود.
  • حاوی آنتی اکسیدان : اگر پوست لب های شما دچار آسیب دیدگی یا خشکی شدید شده است، بهتر است که از بالم لب دارای آنتی اکسیدان استفاده کنید.

بالم لب حرارتی چیست؟

رژلب یا بالم های لب حرارتی در ابتدا بی رنگ بوده، و با گذر زمان رنگ آن ها تغییر می‌کند. این نوع بالم جذاب که به رژ لب های جادویی معروف هستند از فرمولاسیون خاصی برخوردارند که با توجه به درجه حرارت بدن و PH پوست لب تغییر رنگ می‌دهند. رژ حرارتی علاوه بر این که رنگ لب ها را به صورت بسیار طبیعی تغییر می‌دهد، باعث براق شدن لب ها نیز می‌شود. و تفاوت اصلی آن با سایر محصولات این است که اینبار خود بالم لب تصمیم مگیرد چه رنگی برای لب هایتان به ارمغان بیاورد.

بالم حرارتی مانند سایر بالم های لب خاصیت ترمیم کنندگی و مرطوب کنندگی دارد و می‌تواند به آبرسانی پوست لب کمک کند.

روش های استفاده از بالم لب

با توجه به اینکه بالم لب در انواع طرح ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد هرکس مطابق با سلیقه خود می تواند محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری نماید. بالم های لب در سه مدل کاسه ای، تیوپی و به شکل رژلب قابل تولید می باشند. در ادامه به روش استفاده هر یک می پردازیم.

  • بالم لب به شکل رژلب : بالم هایی که به شکل رژ لب ساخته شده اند مانند رژلب جامد هستند. استفاده از این بالم بسیار ساده بوده و هر وقت خشکی پوست را احساس کردید، آن را روی پوست لب کشیده و لب ها را به خوبی به هم بمالید. با این کار بالم به خوبی روی لب ها پخش شده و آن را مرطوب می کند.
  •  بالم لب کاسه ای: از دیگر مدل های بالم لب، بالم لب کاسه ای می باشد که می توانید با استفاده از دست تمیزی مقداری از بالم را از ظرف بیرون آورده و روی لب ها ماساژ دهید.
  • بالم لب تیوپی: باید گفت این نوع بالم لب نسبت به دو نوع قبلی رقیق تر می باشد. استفاده از این نوع بالم نیز بسیار ساده بوده و کافیست دستان خود را تمیز کرده و مقداری از بالم را خارج کنید و با انگشت روی لب ماساژ دهید.

بالم لب چیست و چه فوایدی دارد؟ ویژگی های یک بالم لب خوب چیست؟

این نکته نیز قابل ذکر است که پزشکان توصیه نموده اند از بالم لب هنگام خواب و به طور منظم استفاده نمایید. دلیل آن نیز این است که در طول شب دمای پوست بالا رفته  و به راحتی می توان پوست های مرده را از بین برد و سلول های جدید را جایگزین کرد.

مزایای استفاده از بالم لب

•    درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها
•    حفاظت از لب ها در مقابل عوامل محیطی مانند گرما، تابش آفتاب و ..
•    جلوگیری از ترک خوردن لب
•    ایجاد حس نرمی و لطافت لب ها
•    مرطوب کنندگی عالی
•    حجیم نشان دادن لب‌ها
•    رنگ بخشیدن به لب‌ها

بالم لب چیست و چه فوایدی دارد؟ ویژگی های یک بالم لب خوب چیست؟

 

تعداد بازدید از این مطلب: 217
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402
نظرات

 

برای رفع خال کوبی  محلول Rejuvi فوق العاده ترین گزینه است

خالکوبی برای همیشه است. اما اگر می خواهید خالکوبی خود را از بین ببرید چه؟ شما تنها نیستید - در واقع، 17٪ از مردم به حذف خالکوبی فکر کرده اند. سال ها پیش آنها امید چندانی به انجام این کار نداشتند. اما فناوری امروزی به بیشتر مردم اجازه می‌دهد تا با جوهر ناخواسته خداحافظی کنند. حتی سرسخت‌ترین خالکوبی‌ها نیز با جدیدترین نوآوری‌ها در فناوری لیزر ناپدید می‌شوند و این اشتباه ناخوشایند چیزی جز خاطره باقی نمی‌گذارد.از طرفی رعایت کاربران برای دستورالعمل های مراقبت بعد از آن ضروری است و باید طبق دستورالعمل به طور کامل دنبال شود، این بخش مهمی از فرآیند حذف است. برداشتن پیشرفته یا نادرست پوسته ممکن است باعث عفونت شدید شود و خاراندن باعث ایجاد زخم می شود. مراقبت های بعد از آن به اندازه خود فرآیند استخراج رنگدانه مهم است. ناحیه تحت درمان باید حداقل به مدت 3 روز (72 ساعت) خشک بماند. پوست زیر پوسته حدود 3 روز سفت می شود (طبیعی است). حرکت به سمت ناحیه را به حداقل برسانید تا زمانی که پوسته به خودی خود پوست کنده شود. بعد از 3 روز ممکن است یک دوش کوتاه بگیرید.

سعی کنید به طور کلی از تماس آب خودداری کنید، سعی کنید ناحیه تحت درمان را در حین حمام کردن یا دوش گرفتن بپوشانید. پوسته را مستقیماً زیر اسپری دوش قرار ندهید. از مالش و تماس آن ناحیه با صابون خودداری کنید. بدون شنا، خیساندن و بخار دادن. اجازه ندهید پوسته در اثر رطوبت نرم شود. در صورت تماس با آب، هر چه سریعتر با استفاده از یک پد یا حوله، ناحیه را تمیز کنید و به آرامی پوسته را فشار دهید تا آب خارج شود و اجازه دهید فقط در هوا خشک شود.

پاک کننده خالکوبی Rejuvi یک روش منحصر به فرد برای پاک کردن تاتو شیمیایی است. راه حل حذف از طریق فرآیندی مشابه به کاربرد تاتو معرفی می شود. فرمولاسیون ویژه رنگدانه های خالکوبی نامطلوب را بسیج می کند و آنها را در یک ماتریکس مولکولی منحصر به فرد جذب می کند. ذره حاصل به قدری بزرگ است که در فرآیند ترمیم طبیعی پوست خارج شود.

پاک کننده خالکوبی Rejuvi چه مزایایی دارد؟

پاک کننده خالکوبی Rejuvi دارای مزایایی است که رنگ را انتخاب نمی کند و روی همه رنگ ها به طور یکسان عمل می کند. به طور کلی نسبت به روش های حذف مبتنی بر انرژی به درمان های کمتری نیاز است. 

مناسب برای لوازم آرایشی نیمه دائمی (ابرو) مانند سیستم های مبتنی بر انرژی باعث اکسیداسیون رنگدانه یا ریزش مو نمی شود.

 می توان برای حذف انتخابی بخش هایی از خالکوبی یا لوازم آرایشی دائمی، برای حذف انتخابی، تغییر شکل استفاده کرد.

مناسب برای روشن کردن رنگدانه ها قبل از رنگ آمیزی مجدد یا کار مجدد، (پوشش).

 بطری حاوی 10 میلی لیتر محلول، پوشش تقریباً 5 × 50×50 میلی متر بر اساس 2 میلی لیتر محصول استفاده شده است.

نکات مهمی که باید در مصرف این محصول باید بدانید!

بهترین محصول جهان برای خلاص شدن از شر خالکوبی های ناخواسته بدن و آرایش های دائمی اشتباه، این محصول فقط برای استفاده حرفه ای است، برای استفاده توسط متخصصان واجد شرایط خرید دوره آنلاین استفاده از این محصول. پاک کننده تاتو Rejuvi از مکانیزم استخراج شیمیایی منحصر به فرد برای نرم کردن رنگدانه های خالکوبی که به تدریج به سطح پوست حرکت می کنند، استفاده می کند. در واقع حذف خالکوبی Rejuvi فقط برای استفاده حرفه ای برای استادان یا متخصصان پوست معتبر است.

چرا مراقبت های بعد از آن اینقدر مهم است؟

پوسته یا  تیره روی ناحیه تحت درمان ایجاد می شود و به طور طبیعی در عرض 14 تا 25 روز پوسته پوسته می شود. بسیار مهم است که پوسته را پیش از موعد نچینید یا نکشید، این امر خطر ایجاد جای زخم را افزایش می دهد و زمان بهبودی را طولانی می کند.

پوسته می تواند در لبه ها در اثر بهبود یا حرکت شل شود. لبه های پوسته پوسته می شوند اما بقیه هنوز به خوبی چسبیده اند. برای نگه داشتن آنها در جای خود بانداژ توصیه می شود. گزینه بهتر یک باند تراوا است تا زخم بتواند نفس بکشد. لطفا لباس هایی بپوشید که تا زمانی که کل پوسته پوسته جدا نشود، ساییده نشود.

تزریق کرم Rejuvi به خالکوبی تنها نیمی از فرآیند این روش حذف خالکوبی است. هنگامی که کرم به جوهرهای خالکوبی چسبانده شد، باید توسط بدن دفع شود، ممکن است زمان ببرد. همانطور که بدن جوهر را به سطح پوست فشار می دهد، پوسته ای روی سطح تاتو ایجاد می کند. برای جلوگیری از عفونت و کاهش خطر هر گونه ترس، مهم است که ناحیه تحت درمان همیشه خشک و تمیز نگه داشته شود. رطوبت نسبت به رشد باکتری ها حساس است و با خشک نگه داشتن ناحیه تحت درمان همیشه خطر عفونت تا حد زیادی کاهش می یابد. فرآیند Rejuvi * همچنین نیاز به خشک شدن پوسته و افتادن طبیعی دارد تا بهترین نتیجه را به دست آورد و خطر ایجاد جای زخم را کاهش دهد. مانند دلمه‌های معمولی که در صورت چیدن می‌توانند جای زخم باقی بگذارند، به دلیل اینکه کرم Rejuvi در عمق بیشتر از حد معمول به پوست نفوذ می‌کند، هر گونه برداشتن ناحیه دلمه‌دار خطر ایجاد زخم را افزایش می‌دهد. پس از افتادن دلمه، پوست تازه ای تشکیل می شود و برای افزایش روند بهبودی و کاهش قرمزی به بیماران توصیه اکید می شود که از چسب های سیلیکونی و کرم تسکین دهنده استفاده کنند.

 

به هر

تعداد بازدید از این مطلب: 205
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402
نظرات

کرم روز چیست و معرفی پرطرفدارترین انواع کرم روز

کرم روز چیست؟ یکی از محصولات مراقبت از پوستی که ممکن است نام آن را از زبان متخصصین پوست، تبلیغات و صفحات اجتماعی شنیده باشید، کرم روز هستند. امروزه، کرم های مراقبت از پوستی متنوعی با کارکردهای گوناگون تولید شده اند که می توانند در حفظ زیبایی و سلامتی پوست تاثیر بسزایی داشته باشند که یکی از محصولات ضروری پوستی، کرم روز است. این نوع از کرم ها، در مقایسه با محصولاتی مانند ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده و…، جدید و نوین هستند.

ممکن است که بسیاری از افراد، از فواید معجزه آسا این کرم های مراقبت از پوستی، اطلاع نداشته باشند. بنابراین، اگر شما هم به زیبایی و سلامتی پوستتان اهمیت می دهید و می خواهید جوانی و شادابی پوستتان را حفظ کنید، 

کرم روز چیست؟

کرم روز، یکی از کرم های مراقبت از پوست است که باید در طی روز مورد استفاده قرار گیرد. فرمولاسیون کرم روز، به گونه ایست که از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب، خاک و گرد و غبار و آلودگی محافظت می کند و بافت سبک و فاقد چربی دارد و به سرعت جذب پوست می شود. اگر در طول روز آرایش می کنید، باید قبل از شروع میکاپ از کرم روز استفاده کنید. در واقع کارکرد اصلی کرم های روز، آبرسانی و حفظ رطوبت پوست در طول روز است تا پوست صورت، جلوه ای شفاف، شاداب و جوان داشته باشد و سلول های پوستی به خوبی تغذیه شوند.

 

کرم روز چیست

 فواید استفاده از کرم روز عبارتند از:

  • کاهش چین و چروک
  • آبرسانی عمقی به سلول های پوستی
  • افزایش و تحریک میزان کلاژن سازی در پوست
  • مناسب به عنوان زیرساز آرایش
  • بافت سبک و جذب سریع
  • افزایش نرمی و لطافت پوست
  • محافظت از پوست در برابر اشعه های مضرر آفتاب
  • حفظ رطوبت طبیعی پوست
  • اثر بخشی در کوتاه ترین زمان ممکن
  • محافظت از پوست در سنین بالا و جلوگیری از پیری پوست
  • مانع از نشست گرد و غبار بر روی لایه بیرونی پوست

ضرورت استفاده از کرم روز برای پوست

پوست صورت و بدن به مرور و با گذشت زمان، با افزایش سن دچار تغییرات می‌شود. برخی عوامل هم هستند که روی سلامت پوست اثر منفی می‌گذارند که عبارتند از:

  • آب ‌و هوای بد
  • شرایط فرد مانند بیماری‌ها و استرس‌های عصبی
  • صدمه‌های ناشی از اشعه‌ها و نور آفتاب
  • خراشیدگی‌ها و زخم‌های ایجاد شده روی پوست
  • سرمای هوا
  • گرد و غبار و شن موجود در هوا
  • استفاده از کرم‌های زیبایی و آرایشی غیر استاندارد و نامعتبر
  • تغذیه بد و نادرست
  • سیگار کشیدن
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی

اوج شادابی پوست در 25 سالگی است و از این سن به بعد، ساخت ‌و ساز کلاژن در پوست به تدریج کم می‌شود و چین و چروک‌ها روی پوست نمایان خواهند شد. حالا اگر از پوست به درستی مراقبت نشود، این روند پیر شدن پوست سریعتر رخ می‌دهد.

اگر می‌خواهید پوست جوان و شادابی داشته باشید باید از عوامل صدمه‌زایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم دوری کنید و به خوبی مراقب پوستتان باشید. یکی از راه‌های مراقبت از پوست استفاده از کرم روز و شب است که در کند کردن روند پیری تاثیر بسیاری دارند.

انواع کرم روز

برای انتخاب کرم روز مناسب علاوه بر کیفیت و اصل بودن محصول باید نوع پوست خود را نیز در نظر بگیرید.

  • کرم روز پوست چرب: حتی اگر پوست شما سبوم یا چربی اضافه تولید می کند باز هم نیاز به آبرسانی دارد و ترجیحا از کرمی استفاده کنید که فاقد روغن باشد.
  • کرم روز پوست خشک: پوست خشک نیاز به آبرسانی عمیق دارد تا بتواند علاوه بر مرطوب کنندگی و تغذیه پوست، لکه های خشک و پوسته پوسته های صورت را از بین ببرد.
  • کرم روز پوست مختلط: کرم روز اویل فری (بدون روغن) مناسب برای پوست مختلط، ظاهر براق منطقه T صورت را از بین می برد و پوست را آبرسانی می کند.
  • کرم روز پوست معمولی: کرم روز مناسب برای پوست نرمال علاوه بر آبرسانی به تقویت و تغذیه پوست نیز کمک می‌کند.
  • کرم روز پوست حساس: از آنجایی که پوست های حساس به محصولات بی کیفیت سریعا واکنش می‌دهند باید حتما از کرم روز فاقد پارابن، سولفات، الکل و عطر استفاده کنید.
  • کرم روز ضد چروک: این نوع کرم عملکرد ضد چروک هم دارد و از تشکیل خطوط روی پوست جلوگیری می‌کند.
  • کرم روز آبرسان: مرطوب کننده و آبرسان تاثیر بسزایی در سلامت و شادابی پوست دارد. شما می‌توانید برای مرطوب نگه داشتن پوستتان از کرم های روز آبرسان استفاده کنید.
  • کرم روز نرم کننده: برای اینکه همیشه پوستتان لطیف و نرم باشد می‌توانید از کرم های روز نرم کننده استفاده کنید.

کرم دست بی نظیر 100 درصد اورجینال وکالی Wokaly

 

بامبو باعث آبرسانی عمیق پوست، تغذیه کنندگی و نرم و لطافت پوست می شود.

واز پوست دست در مقابل رادیکال های آزاد محافظت میکند و از چین و چروک آن نیز جلوگیری می نماید.

کرم بامبو وزنی معادل 100 گرم دارد و برای انواع پوست به ویژه پوست های خشک و آسیب دیده بسیار مناسب است.

از این کرم می توان بعد از استحمام و یا هربار شستشوی دست استفاده کرد.

از ویژگی های این محصول

  • رفع احساس سوزش ، کشیدگی و خشکی
  • افزایش قدرت دفاعی پوست
  • ضد چروک
  • سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان
  • دارای بسته بندی زیبا
  • مناسب انواع پوست به ویژه پوست های خشک و آسیب دیده
کرم دست وکالی

کرم سفید کننده و از بین برنده چروک گردن بیوآکوا BIOAQUA

 

پوست گردن نیز مانند پوست صورت از بافت حساس و نازکی برخوردار است و با گذر زمان و افزایش سن، چین و چروک‌هایی را در خود نشان می‌دهد. این قسمت همچنین ممکن است افتادگی، شل شدگی و عدم قوام را تجربه کند و در ظاهر تاثیر بسیاری داشته باشد. ماسک ورقه ای گردن ضد چروک بیوآکوا آبرسان و مغذی است و پیری زودرس پوست را به تعویق می‌اندازد. این محصول روشن کننده، لیفت کننده، از بین برنده خطوط و چروک‌ها و افزایش دهنده خاصیت ارتجاعی است.

نحوه‌ی مصرف:

نقاب ماسک را از سایر محتویات موجود در محصول خارج کنید و آن را به آهستگی روی گردن خود قرار دهید. پس از 15 دقیقه می‌توانید ماسک را بردارید و تاثیر معجزه آسای آن را به چشم ببینید.

از ویژگی های این محصول

  • ضد چروک
  • رفع افتادگی پوست
  • حاوی سدیم هیالورونات
  • مرطوب کننده
  • نرم کننده و جلا دهنده
  • حفظ استحکام پوست
کرم سفید کننده بیوآکوا

کرم مرطوب کننده کاسه ای دست و صورت رایحه بلوبری و تمشک برند بناوان BONAVAN

 

از آنجا که پوست دست و صورت در معرض تماس مستقیم با محیط خارج می باشد. دچار بیش ترین آسیب می شود. همچنین با شست و شو و افزایش سن، رطوبت پوست از بین رفته و احساس کشیده شدن پوست به وجود می آید.

یکی از اولین فاکتورهای شادابی پوست، حفظ رطوبت آن بوده که درکنار عوامل رطوبت‌رسان، چربی‌های ترشح شده از غدد چربی سطح پوست نیز نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست ایفا می‌کنند. کرم مرطوب‌کننده بناوان برای صورت و دست دارای رطوبت رسانی عمقی، کند کننده روند پیری پوست، محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد است. از این کرم می‌توان برای پوست‌های معمولی و مختلط استفاده کرد.

از ویژگی های این محصول

  • عدم حس چربی، به سرعت جذب پوست می شود.
  • به راحتی به عمق پوست نفوذ می کند و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست را تامین می کند.
  • خشکی و التهابات پوست را رفع می کند.
  • پوست بسیار خشک دارای التهاب زیاد است کرم مرطوب کننده و آبرسان ژینووا دارای عصاره و مواد طبیعی هستند که خشکی پوست و همچنین التهاب ناشی از آن را رفع می کند و منجر به شادابی پوست می شود.
  • با انواع تیپ های پوستی سازگار است.
  • این محصول فرمولاسیون فوق العاده ملایم دارد و با هر نوع پوستی سازگار می شود و به تسکین تحریکات پوست نیز کمک می کند.
  • کیفیت عالی
  • نرم کننده و آبرسان
  • رایحه خوشبو
  • روشن کننده و نرم کننده پوست
  • از بین برنده خشکی پوست صورت و بدن
  • تغذیه کنندگی عالی پوست بدون ایجاد حس چربی
  • سرشار از آنتی اکسیدان ها
  • جذب سریع

 

کرم مرطوب کننده تمشک

کرم آبرسان آلوئه ورا هیدراتینک مدل تایلامی کیفیت عالی

آلوئه ورا جزو دسته گیاهانی محسوب می‌شود که خاصیت بسیار زیادی برای پوست و مو دارد از این رو امروزه از عصاره‌ی این گیاه در تولید بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو استفاده می‌شود. آلوئه ورا موجود در کرم دست مرطوب کننده پوست دست شما را نرم کرده و از آنجا که گیاه آلوئه ورا به خودی خود خاصیت ضد پیری دارد در نتیجه شادابی و جوانی پوست شما را حفظ می‌نماید.

سرعت جذب کرم های تایلامی بسیار بالا است و شما پس از استفاده از کرم دست مرطوب کننده تایلامی حاوی آلوئه ورا احساس چربی و سنگینی بر پوست خود نخواهید داشت.

از ویژگی های این محصول

  • مرطوب کننده
  • آبرسان
  • بهبود الاستیسیته پوست
  • جذب سریع و آسان
  • بسیار مغذی
  • نرم کننده
کرم دست مرطوب کننده تایلامی حاوی آلوئه ورا

کرم دست طرح گربه مرطوب کننده و آبرسان 30 گرم لوفامیس LUOFAMISS

کرم دست طرح گربه پاییون دار  از برند لوف میس با طرح گربه پاپیون دار آبرسان خیلی قوی برای پوست دستان شما میباشد . همچنین این

مرطوب کننده روشن کننده و ضد خشکی پوست میباشد .

کرم مرطوب کننده طرح گربه پاپیون دار بسیار خشبو است و بعد از استفاده کاملا جذب پوست شده و پوست دستان شما را نرم و لطیف میکند .

کرم نرم کننده دست و صورت از برند لوف میس از شیر ساخته شده است و بسیار با کیفیت و با رایحه خوشبو در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت .

این کرم عالی و با کیفیت برای همه نوع پوستی مناسب است و از خشک شدن و پوسته شدن دستان شما جلوگیری میکند و دستان شما را

ابریشمی خواهد کرد .

اندازه این کرم مرطوب کننده طوری است که به راحتی درون کیف شما جا میشود و همه جا میتوانید با خود ببرید .

از ویژگی های این محصول

مخصوص دست

مرطوب کننده و آبرسان پوست دست

وزن:30گرم

با رایحه گل رز

تاریخ انقضا:2024

اورجینال از برند لوف میس

حجم : 30 گرم

بسیار باکیفیت

جلوگیری از خشکی پوست

اورجینال و پلمپ

کرم دست طرح گربه پاپیون دار

کرم ویتامین سی بیوآکوا BIOAQUA

در این صفحه قصد معرفی بهترین محصول بیوآکوا به منظور دستیابی به پوستی شفاف و صاف که از اصلی ترین فاکتور های زیبایی چهره است، به شما خانم های دوست دار زیبایی و سلامت پوست، که یک سرم آبرسان ویتامین سی می باشد را داریم. زیرا همان طور که می دانید چین و چروک اطراف چشم ها و سایر قسمت های صورت یکی از معضلاتی است، که می تواند سن را بالا تر نشان دهد و از جذابیت و جوانی فرد بکاهد.

بنابراین قطعا هر کدام از شما به دنبال چنین محصولی از برند نوپا و محبوب بیوآکوا هستید که به صورت یک جا تمامی قسمت های صورت از جمله زیر چشم و … را شاداب ساخته و پوستتان را جوان تر نشان دهد.

این محصول چیزی نیست جز کرم ویتامین سی بیوآکوا با قابلیت آبرسان که پوست شما را سفت تر کرده، تیرگی ها را از بین برده و با کوچکتر کردن منافذ پوست، کلاژن سازی و ترمیم بافت ها. این محصول علاوه بر حفظ رطوبت، خاصیت ارتجاعی به پوست شما می دهد و در استفاده طولانی مدت نقش یک مرطوب کننده بی نظیر، تغذیه کننده و روشن کننده عالی جهت افزایش شفافیت، جلوگیری از خشکی پوست و در نهایت جوان سازی را ایفا می کند.

از ویژگی های این محصول

  • جوانسازی
  • کلاژنسازی و ترمیم
  • کوچک کردن منافذ
  • سفت کردن بافت پوست
  • افزایش شفافیت و شادابی
  • آبرسان قوی و جلوگیری از خشکی پوست
کرم ویتامین سی بیوآکوا

 

تعداد بازدید از این مطلب: 215
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1402
نظرات

بدن انسان دارای اجزا مختلفی هست که هر کدام بر زیبایی ما تاثیر گذار هستند یکی از آن ها مو های سر انسان هستند که در ظاهری زیبا نقش بسیار مهمی دارند بنابر این مراقبت از مو ها یک امر کاملا مهم و اساسی می باشد.این نکته زمانی اهمیت پیدا میکند که شما در محیط و شهری زندگی می کنید که عوامل بیرونی مانند الودگی هوا یا گرد و غبار بر ان اثر منفی داشته باشد.

در این مواقع هست که شما جهت اسیب ندیدن مو هایتان باید خرید لوازم ارایشی بهداشتی را انجام دهید و باید نکات مراقبتی مو را به خوبی یاد بگیرید و انجام دهید.

 

img

 

 

مهمترین بیماری های موی سر و راه حل درمان ان

شاید قدم اول در کار مراقبت مو دانستن این نکته است که ایا موهای ما جز موهای چرب دسته بندی می شوند یا موهای معمولی و خشک فهمیدن این نکته به ما کمکم خواهد کرد که بفهمیم به طور مثال انتخاب چه شامپو سر برای مو های ما مناسب تر هست بنابراین با شناخت مو های خود و مشکلاتی که با ان دست به گریبان هستیم نصف مشکل موهای سر مان را حل کرده ایم.

در این مقاله سعی میکنیم با هم مشکلات عمده مو و بهترین راه حل های ان را بیاموزیم.با ما تا پیان این مقاله اموزشی در موی سر همراه باشید و نظر خود را اعلام کنید.

چطور بفهمیم مو های ما دچار مشکل شده اند؟

تشخیص مو های اسیب دیده در وحله اول نیاز به پزشک هم ندارد و فرد با دیدن علائم ان میتواند به ان پی ببرد شایع ترین نشانه آن ریزش شدید مو می باشد که می تواند تاثیر بدی بر روی حجم و پر پشت بودن مو های ما داشته باشد این ریز مو قطعا دلایل پشت پرده ایی دارد که حتما تشخیص ان به عهده پزشک پوست و موی شما هست.

اگر بخواهیم برخی دلایل این حالت را شرح دهیم میتوان به ارثی بودن ریزش مو کرد و احتمالا این اتفاق در خانواده شما بسیار شایع بوده است که در عمل کنونی راه حل خاصی برای ان مطرح نشده است .دلیل دیگر میتوان به الودگی محیطی که ناشی از گرد و خاگ یا دود وسایل نقلیه در کلان شهر ها هست نام برد. نقش خرید شامپو و تقویت مو مناسب در کاهش اینگونه مشکلات بسیار مهم است.

دلیل دیگری که شاید بتوان به ان اشاره کرد استرس و مشکلات هرمونی هست.امروزه در زندگی ماشینی و الکترونیکی ما مدادم در مواجه با مسائل استرس زا هستیم و همین استری میتواند در ریزش مو و حتی پیری زودرس پوست ما نقش مهمی داشته باشد و با کم کردن از استرس روزانه خود میتوانید گامی مهم در زمینه سلامت کلی بدن خود بردارید.

 

 

img

 

 

حل مشکل شوره موی سر و ریزش مو

شوره سر از مشکلات بسیار بد شایع پوست و مو است که با ورقه ورقه شدن پوستسر روی پوستتشخیص داده می شود. اگر چه این مشکل قابلیت انتقال ندارد و به ندرت شدید است، ولی باعث خجالت فرد می شود و درمان شوره سر سخت و زمان براست. خوشبختانه این مشکل را عموما می توان کم کرد. 

موارد خفیف شوره ی سر تنها به شست و شوی روزانه با یک مشامپو ضد شوره ملایم نیاز دارند. موارد شدید آن اغلب به شامپوهای داروئی نیاز مبرم دارند.

درمان شوره به روش دارویی برای رفع شوره مختصر سر می توانید از شامپوهای طبی ضدشوره از جمله سلنیوم سولفید ، کتوکونازول ، پیریتنیوم زینک (پریتیون روی) و انواع شامپوهای پلی تار و شامپو های آنتی سپتیک مانند شامپو ستاولون و نیز لوسیون های نرم کننده پوست استفاده کنید.


 

بهترین شامپو ها و لوسیون تقویتی مو

اما لوسیون مراقبت مو چیست ؟ محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار زیادی برای مراقبت از مو به وجود اماده و روانه بازار شده است که در بین آن ها، لوسیون مو به علت تاثیرگذاری فوق العاده و آسانی در استفاده طرفداران زیادی دارند. 

این محصول معمولا در 3 نوع آبرسان، روغنی و متعادل کننده چربی سر در کارخانه های بهداشتی و با استاندارد های روز دنیا تولید می شود و می تواند تمام نیاز افراد مختلف با جنس موی را تامین کند.مارک های بیول و نئودرم و نیوا و لوسیون موی سینره مهمترین برند های تولید کننده لوسیون مو هستند.قیمت لوسیون مو هم به عوامل زیادی مانند برند تولید کننده و کشور سازنده محصول بستگی دارند اما اکثر لوسیون ها دارای قیمتی کمر از 200 هزار تومان هستند.

طرز استفاده از لوسیون مو

ابتدای مقاله طرز استفاده از لوسیون مو اکیدا پیشنهاد میکنیم به دستور پزشک پوست مشاور خود این محصول را استفاده نمایید، در مرحله دوم دستور العمل استفاده ی درج شده روی بسته بندی لوسیون را حتما بخوانید. در غیر این صورت، به طور عادی باید حداقل دو با در روز از لوسیون بهره ببرند.

برای استفاده از لوسیون موی سر، پس از شست‌ و شوی موها با شامپو وخشک کردن ان ها، ابتدا موها را با حوله خشک کنید به صورتی که آب از آن چکه نکند. سپس فرق موهای خود را باز کنید یا به عبارتی موهای خود را به دو قسمت مساوی تقسیم و لوسیون را بر روی سر خود بمالید تا به خوبی به آن آغشته شود.

در نهایت بدون شست ‌و شوی مجدد، آنها را خشک کرده و به ارامی خشک کنید.

پیشنهاد می کنیم رطوبت موها را کاملا نگیرید و تنها آن را از حالت خیس و آبدار بودن خارج کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 193
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : جمعه 15 ارديبهشت 1402
نظرات

لک صورت از مشکلات شایع پوستی است که هم خانم‌ها و هم آقایان را، به خصوص در سنین بالاتر، درگیر می‌کند و بیشتر افراد به دنبال بهترین ماسک های خانگی برای لک صورت می گردند. دلایل زیادی برای بروز این لک‌های سمج وجود دارد. عواملی مانند استرس، خواب ناکافی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، آلودگی‌های باقیمانده در منافذ پوست، جوش‌های درمان نشده و از همه مهم‌تر قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از محصولات ضدآفتاب مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن لک‌های پوستی هستند.

از آنجا که یکی از شاخصه‌های اصلی زیبایی داشتن پوستی صاف و بدون لک است، اکثر افراد حاضرند هزینه‌های بالایی برای درمان مشکلات پوستی خود بپردازند و به درمان‌های گران قیمتی مانند لیزر رو می‌آورند. اگر شما هم درگیر لک پوستی هستید و این مزاحم‌های زیبایی اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز ماسکهای خانگی برای لک صورت را امتحان کنید. در این مقاله به معرفی و طرز استفاده از چند ماسک خانگی برای لک صورت می‌پردازیم. اگر می‌خواهید با راهکارهای ارزان و ساده و البته بسیار موثری از لک‌های صورت‌تان خلاص شوید، این مقاله برای شماست تا با انواع ماسک ضد لک خانگی آشنا شوید.

 

بهترین ماسک ضد لک خانگی

در ادامه بهترین ماسک های خانگی برای لک صورت را معرفی می کنیم که به کمک آن ها بتوانید پوستی زیباتر و شاداب تر داشته باشید.

 

1- کره کاکائو

کره کاکائو با خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی خود، به از بین رفتن و محو شدن لک‌ صورت کمک می‌کند و به همین علت یک ماسک خانگی برای لک صورت محسوب می‌شود. همچنین این ماده طبیعی پوست را آبرسانی کرده و رطوبت مطلوبی به آن می‌بخشد.

  • مقدار کمی از کره کاکائو را روی نواحی آسیب دیده و لک دار صورت ماساژ دهید.
  • اجازه دهید یک شب روی پوست‌تان بماند و صبح روز بعد بشویید.

این کار را هر شب تکرار کنید.

 

2- ماسک جوپرک

ماسک جوپرک هم یک ماسک ضد لک خانگی است. جوپرک باعث شستشوی عمیق پوست و صاف شدن آن می‌شود و اثرات آنتی اکسیدانی بر نواحی آسیب دیده و لک دار دارد. ترکیب جوپرک و آبلیمو به روشن‌تر شدن پوست شما کمک می‌کند. برای ساخت ماسک ضد لک خانگی به این صورت عمل کنید:

  • دو قاشق غذاخوری جوپرک خام را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و مقداری گلاب به آن اضافه کرده تا خمیر نرمی به دست آید.
  • این ماسک را روی صورت‌تان بگذارید و بعد از 12-10 دقیقه صورت‌تان را بشویید.

از این ماسک هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

3- سفیده تخم مرغ

در بین اسامی ماسک های خانگی برای لک صورت همیشه نام سفیده تخم مرغ به چشم می‌خورد. تعجبی هم ندارد؛ چرا که سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم‌های طبیعی بوده و به روشن کردن لک پوستی و اسکار (جای جوش) کمک می‌کند.

  • با یک قلم‌مو یا انگشت‌ها سفیده تخم مرغ را روی پوست تمیز خود بزنید.
  • حدودا 10 دقیقه صبر کنید تا خشک شود.
  • با آب سرد بشویید، صورت‌تان را خشک و از مرطوب کننده استفاده کنید.

این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید.

ماسک ضد لک خانگی

4- سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر متعادل کردن pH پوست، میکروب‌های مضری را که منافذ پوستی را آلوده می‌کنند، از بین می‌برد. این اسید ملایم به روشن کردن لک‌های صورت کمک می‌کند. علاوه بر این سرکه سیب تولید چربی اضافی پوست را کنترل می‌کند.

  • آب و سرکه سیب را به نسبت 8 به 1 با هم مخلوط کنید و محلول را در یک بطری اسپری نگهداری کنید.
  • محلول حاصل را روی صورت‌تان اسپری کنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود.

این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

 

5- ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا ماده‌ای التیام بخش است که به جوان سازی پوست کمک می‌کند. در واقع این ژل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و پلی ساکاریدهایی است که برای این اثرات و از بین بردن لک صورت موثر هستند.

  • یک برگ آلوئه ورا را برش داده و باز کنید و ژل تازه درون آن را بیرون بیاورید.
  • یک تکه ژل را ببرید و آن را به مدت 2-1 دقیقه روی نواحی لک دار صورت ماساژ دهید.
  • بعد از 15-10 دقیقه صورت‌تان را با آب بشویید. اگر احساس چسبندگی ژل روی صورت اذیت‌تان نمی‌کند، اجازه دهید یک شبانه روز روی پوست‌تان بماند.

این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

 

6- ماسک خیار

خیار حاوی ویتامین‌های مورد نیاز پوست شماست و به جوانسازی و کاهش التهاب پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید از ترکیب خیار و آلوئه ورا به منظور ساخت یک ماسک خانگی برای لک صورت بهره مند شوید و به این ترتیب از شر لکه‌های تیره پوست‌تان خلاص شوید. برای ساخت این ماسک:

  • یک خیار را رنده کنید.
  • خیار رنده شده را با نصف قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید.
  • مخلوط را روی صورت خود بمالید و پس از نیم ساعت با آب بشویید.

از این ماسک سه بار در هفته استفاده کنید.

 

7- ماسک ماست

ماست صورت حاوی لاکتیک اسید است که به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و لک‌های پوستی را روشن و محو می‌کند. همچنین از ایجاد اسکار در اثر آکنه جلوگیری می‌کند. این ماسک برای رفع لک صورت بسیار موثر است.

  • 2 قاشق غذاخوری ماست ساده بدون چربی را با یک ساشه زردچوبه و نصف قاشق چای خوری آرد نخودچی مخلوط کنید.
  • ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت‌تان بزنید و سپس با آب بشویید.

هفته‌ای دو تا سه بار این کار را تکرار کنید.

ماسک ضد لک خانگی

8- ماسک عسل

یک ماسک خانگی برای درمان لک صورت عسل است که با خواص نرم کنندگی خود، سلول‌های پوست را تغذیه می‌کند و پوست را در سلامت‌ترین حالت خود نگه می‌دارد. آنتی اکسیدان‌های عسل رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و اسکارها را محو می‌کند؛ چرا که با استفاده از عسل، سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های آسیب دیده می‌شوند.

  • یک لایه عسل روی لک‌های صورت‌تان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید.
  • با آب ولرم صورت‌تان را بشویید.

این کار را هرروز تکرار کنید تا سریعا لک‌های صورت‌تان محو شوند.

 

9- آب سیب زمینی

سیب زمینی حاوی آنزیم‌هایی است که به عنوان یک سفید کننده ملایم عمل می‌کنند. از این رو می‌توان از سیب زمینی هم به منظور ساخت ماسک خانگی برای لک صورت استفاده کرد.

  • سیب زمینی کوچکی را رنده کنید و خوب بچلانید تا آب آن خارج شود.
  • آب سیب زمینی را روی لک‌های صورت‌تان بگذارید.
  • بعد از 10 دقیقه، صورت‌تان را بشویید.

این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهید.

 

 

10- ماسک صورت زردچوبه

اصلی‌ترین ماده موجود در زردچوبه که باعث محو شدن لک‌های پوستی می‌شود، کورکومین است. زردچوبه با خواص آنتی اکسیدانی خود، لکه‌های تیره پوستی، جای جوش و اسکار را از بین می‌برد. به تجربه ثابت شده که ماسک زیر قویترین ماسک خانگی برای لک صورت است.

  • نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آبلیمو مخلوط کنید.
  • مخلوط حاصل را به مدت 12-10 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید.
  • ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.

از این ماسک یک روز درمیان استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

11- شی باتر

شی باتر سرشار از ویتامین A است و پوست را تغذیه می‌کند. این ماده طبیعی برای از بین بردن و محو کردن جای جوش و لک صورت بسیار موثر است. همچنین شی باتر لطافت مطلوبی به پوست شما بخشیده و باعث جوان‌تر به نظر رسیدن آن می‌شود.

  • صورت‌تان را با شوینده مخصوص خود کاملا بشویید و خشک کنید.
  • شی باتر را به مدت چند دقیقه روی صورت‌تان ماساژ دهید تا جایی که کاملا جذب پوست شود.
  • سپس به رختخواب روید و صبح روز بعد صورت‌تان را بشویید.

ماسک ضد لک خانگی

 

نتیجه گیری

همانطور که می دانید لک‌های یکی از عذاب آورترین مشکلات پوستی هستند که ممکن است به دلایل متفاوت ایجاد شوند. داشتن پوستی یکدست و شفاف خواسته فردی همه ماست. اما گاها پیش آمده که با چنین لک‌های پوستی رو به رو خواهیم شد. استفاده از ماسک ضد لک خانگی یکی از رو‌ش‌های کم خطر و به صرفه است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، شما را به خواسته قلبی‌تان برساند. در این مقاله به معرفی 11 مورد از ماسک‌های خانگی پرداخته‌ایم که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. اگر شما هم تجربه استفاده از ماسک‌های خانگی روشن کننده و ضد لک را دارید؛ می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید.

تعداد بازدید از این مطلب: 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402
نظرات

 

شاید شما هم برای یک رنگ مو خاص، چندین ساعت را در آرایشگاه بوده و هزینه‌ای میلیونی پرداخت کرده‌اید. اما نتیجه کار و رنگ مورد علاقه شما، تنها یک هفته روی مو‌هایتان دوام آورده و پس از آن دچار تغییری ناخوشایند شده است. اگر به دنبال راهی هستید تا رنگ موی دلخواهتان را برای مدت‌ها حفظ کنید، باید ترفند‌های مراقبت از موی رنگ شده را بدانید. خبر خوب اینکه در ادامه مقاله قصد داریم، 4 کاری که برای مراقبت بعد از رنگ مو نباید انجام دهید را به شما بگوئیم. 

شستن موها بعد از رنگ؛ شستن مو با شامپو بعد از رنگ كردن

یکی از مهم‌ترین نباید‌ها درباره مراقبت از مو‌های رنگ شده، شستن مو با شامپو بعد از رنگ كردن است. شاید در نظر خیلی‌ها این موضوع بسیار عادی و طبیعی به نظر برسد؛ اما حقیقت این است که تا حداقل 24 ساعت پس از رنگ مو، باید از خیس کردن و شستشوی مو‌ها خودداری کنید. 
کوتیکول‌های مو تا سه روز پس از رنگ، همچنان باز و فعال هستند و این موضوع به نشستن بهتر رنگ روی تار‌های مو کمک می‌کند. استفاده از شامپو و آب داغ کیفیت رنگ را خراب کرده و باعث آسیب به تار مو می‌شود. شستن مو با آب داغ بعد از رنگ كردن، لایه بیرونی رنگ را از تار مو جدا کرده و باعث محو شدن آن می‌شود. در نظر داشته باشید که انتظار 24 الی 72 ساعته برای شستن مو‌های رنگ شده، باعث تولید سبوم و چربی روی پوست سر خواهد شد. این سبوم اضافی از تار مو رنگ شده شما محافظت کرده و آن را هیدراته نگه می‌دارد. البته فراموش نکنید که با هربار حمام و شستن مو‌ها، رنگ نیز یک درجه روشن‌تر خواهد شد. 

چگونه از موی رنگ شده مراقبت کنیم؟ با دوری از نور خورشید! 

شاید یکی از موارد مهمی که در هنگام مراقبت از موهای رنگ شده ندانید، دوری از نور خورشید باشد. حقیقت این است که قرار گرفتن زیر نور خورشید برای مدتی طولانی، می‌تواند باعث محو شدن رنگ مو شما شود. اشعه‌های uv و گرمای نور خورشید، رنگدانه‌های موجود در تار مو شما را به حداقل رسانده و باعث محو شدن رنگ می‌شوند. در چنین شرایطی بهتر است از یک سرم مو مناسب مو خود استفاده کنید؛ سرم مو با ایجاد یک لایه محافظتی روی فیبر مو از آن در برابر گرما و سایر عوامل حرارتی محافظت خواهد کرد. 

ساده‌ترین راه برای مراقبت بعد از رنگ مو؛ دوری از کلر 

کلر به عنوان یک ماده شیمیایی، می‌تواند روی روی مو‌های معمولی نیز تاثیر بگذارد؛ چه برسد به مویی که تازه رنگ شده و بسیار آسیب‌پذیر است. کلر موجود در آب استخر، می‌تواند باعث محو شدن و حتی تغییر رنگ مو شود. پس بهتر است قبل از ورود به استخر، مو‌های خود را زیر کلاه شنا پوشانده و آن‌ها را گوجه‌ای ببندید تا از خیس شدن مو جلوگیری کنید. 

مهم‌ترین ترفند برای مراقبت از موهای رنگ شده 

مو رنگ شده در معرض مواد شیمیایی بوده و بسیار شکننده‌تر و خشک‌تر از مو طبیعی است. یون منفی موجود در گرمای دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار و اتو، روی تار مو تاثیری منفی می‌گذارد. پس بهتر است تعداد دفعات استفاده از این وسایل را کاهش دهید. زیرا حتی اگر از بهترین محصولات مراقبتی از مو استفاده کنید، باز نمی‌توانید عوارض داغ شدن مو را به حداقل برسانید. همچنین بهتر است استفاده از اسپری مو یا ژل را تا زمانیکه مو‌هایتان رنگ دارد کنار بگذارید. چرا که این محصولات کوتیکول مو را باز کرده و رنگ مو را از بین می‌برند. 

ایا رنگ مو بعد از شستن روشن میشود؟

حقیقت این است که هرچه بیشتر مو‌های خود را بشوئید، رنگ مو شما سریع‌تر محو شده و روشن می‌شود. پس بهتر است از شستشوی بیش از اندازه مو‌های رنگ کرده خود خودداری کنید. بهترین راه برای مراقبت از موی رنگ شده این است که مو‌ها را فقط دو یا سه بار در هفته بشوئید.  

5 توصیه ضروری برای مراقبت از رنگ مو؛ برای تثبیت رنگ مو چه کنیم؟

تا به اینجای مقاله شما را با نباید‌های مهم برای مراقبت از موی رنگ شده آشنا کردیم. در ادامه قصد داریم نکاتی را به شما بگوئیم که باعث تثبیت رنگ مو و افزایش ماندگاری آن می‌شوند. 
1.    به شما گفتیم که رنگ مو بعد از شستن روشن می‌شود، پس بهتر است تعداد دفعات شستشوی مو را کاهش دهید. اما اگر شستن مو سر برای شما تبدیل به یک عادت شده است، باید نرم کننده را جایگزین شامپو کنید. نرم کننده مو را لطیف و درخشان کرده و هر تار مو را تغذیه می‌کند. 
2.    ممکن است حالا با این پرسش مواجه شده باشید که بعد از رنگ مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟ شامپو‌های معمولی، رنگ را شسته و آن را به سرعت محو می‌کنند اما شامپو محافظ رنگ یا فاقد سولفات از رنگدانه‌ها محافظت می‌کنند. 
3.    وقتی که مو‌های خود را رنگ می‌کنید، تار‌های مو شکننده‌تر می‌شوند؛ این موضوع باعث می‌شود رنگ سریع‌تر از روی ساقه‌ها رفته و محو شود. پس به سراغ محصولات مراقبت از مو مثل ماسک مو یا سرم مو رفته و از یک آبرسان بسیار قوی استفاده کنید. 
4.    رژیم غذایی شما و هر آنچه که می‌خورید، ارتباط مستقیمی با سلامت مویتان دارد. چرا که مواد مغذی حاصل از یک رژیم غذایی سالم است که انرژی لازم برای رشد و درخشندگی مو را فراهم می‌کند. غذا‌های غنی از پروتئین با ساخت کراتین، بافت مو را تقویت کرده و باعث رشد آن می‌شود. ماهی، سفیده تخم مرغ، پنیر کم چرب، اسفناج و سویا رنگ مو شما را به بهترین شکل ممکن حفظ خواهد کرد. 
5.    اگر به دنبال راهی برای ماندگاری رنگ مو هستید به شما، مصرف مکمل و ویتامین را پیشنهاد می‌کنیم. به عنوان مثال ویتامین سی، رگ‌های خونی پوست سر را سالم نگه می‌دارد؛ بیوتین نیز مو را تقویت کرده و باعث بهبود بافت آن می‌شود. 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 195
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402
نظرات

بی بی کرم چیست؟

کرم بی‌بی در واقع یکی از انواع کرم های مشهور است که در ترکیب آن چندین محصول به کار گرفته شده است. از جمله این ترکیبات می توان به مرطوب کننده، پایه آرایش، ضدآفتاب، کرم پودری و کانسیلر اشاره داشت. برای نخستین بار این محصول در کشور آلمان فرآوری شد. از آنجا که دارای ترکیبات مختلفی بود استفاده از آن در مدت زمان کوتاهی گسترده شد و امروزه توسط برندهای مختلف و با ویژگی های گوناگون تولید می شود. کرم های BB از آن دسته لوازم آرایشی اصل نیروان می باشد که علاوه بر پوشانندگی خاصیت مراقبتی نیز دارد.

 

روش استفاده از کرم بی بی

روش استفاده از بی بی کرم چگونه است؟

1.در ابتدا پوست خود را تمیز کرده و در صورت لازم از سرم یا مرطوب کننده مورد علاقه استفاده کنید.

2.کرم بی‌بی را بر روی پوست خود بمالید.

3.سپس برای پخش کردن کرم اقدام کنید که این کار می تواند با استفاده از برس مخصوص، اسفنج و یا انگشت باشد. استفاده از انگشت این مزیت را دارد که به دلیل گرم شدن کرم جذب آن را آسانتر خواهد کرد و به دلیل نشست خوب بر روی پوست حالت طبیعی خواهد داشت.

4.در بسیاری از موارد، کرم بی‌بی نیاز به پودر تثبیت کننده ندارد اما اگر برای رفع ایرادهای موجود از کرم پودر و یا کانسیلر استفاده کرده اید در این صورت استفاده از تثبیت کننده برای کامل کردن آرایش لازم و ضروری خواهد بود.

5.در صورتی که مدت زمان زیادی تحت تابش مستقیم آفتاب قرار خواهید گرفت در این صورت توصیه می شود که از کرم ضد آفتاب طیف وسیع بر روی بی‌بی کرم استفاده کنید.

کاربرد bb کرم چیست و چه تفاوتی با سایر کرم ها دارد؟

در واقع کرم بی‌بی، فراتر از کرم های دیگر هستند بدین معنی که برخلاف بسیاری از کرم ها که تنها یک خاصیت و یا دو خاصیت دارد این کرم دارای چندین خاصیت است. همچنین کرم های بی بی در قیاس با مرطوب کنندهای رنگی بسیاری در رطوبت رسانی قوی عمل می کنند. در کنار این که رطوبت رسانی بی‌بی کرم ها پوشش دهی مناسب نیز بر روی پوست ایجاد می کند و علاوه بر این از پوست شما در مقابل آسیب ها و ضایعات پوستی نیز محافظت خواهد کرد.

بی‌بی کرم چه خواصی دارد؟

انواع کرم های بی بی از خواص زیادی برای پوست برخوردار هستند، به دلیل این که کرم بی‌بی برای پوست های مختلف تولید می شود لذا از خواص آن همه می توانند بهره مند شوند. یکی از مهم ترین خاصیت هایی که این کرم دارد مربوط به خاصیت آبرسانی است کسانی که پوست چربی دارند برای بهره گیری از این خاصیت بهتر است از کرم بی‌بی حاوی مواد جاذب رطوبت استفاده کنند. کرم بی‌بی همچنین می توانند به عنوان یک ضد آفتاب نیز برای پوست های مختلف عمل کنند و در واقع از آفتاب سوختگی پوست شما جلوگیری بعمل می آید. در انتخاب بی بی کرم ها دقت داشته باشید که به دلیل تنوع رنگ زیادی که دارد رنگ آن متناسب با پوست شما باشد تا پوستتان خاکستری و یا کدر دیده نشود.

آموزش استفاده از BB کرم

آیا می توانم روزانه از بی بی کرم استفاده کنم؟

می توانید از کرم بی بی به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود به جای کرم پودر استفاده کنید . اگر پوست شما چرب است، مرطوب کننده موجود در کرم BB ممکن است کافی باشد. اما اگر پوست نرمال یا خشکی دارید، ممکن است بخواهید قبل از کرم بی بی از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

کرم BB مانند یک پرایمر عمل می کند ، پوست شما را مانند یک مرطوب کننده رنگی صاف می کند، عیوب کوچک و قرمزی را مانند کانسیلر می پوشاند، پوست شما را مانند کرم روز آبرسانی می کند، پوست های کدر را روشن می کند و اغلب حاوی SPF و سایر مواد ضد پیری هستند. !

بی بی کرم برای چه مواردی استفاده می شود؟

"BB" مخفف "Beauty Balm" بالم زیبایی یا "Blamish Balm"بالم ضد لک است. این محصول پوشش شفاف و یکدستی را روی پوست را ارائه می دهد، بنابراین برای پنهان کردن لک های جزئی بهترین است. روکش سبک آن را تبدیل به محصولی ایده آل برای آرایش طبیعی می کند. بی بی کرم دارای ترکیباتی است که اغلب در مراقبت از پوست استفاده می شود.

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم در چیست؟

تفاوت اصلی بین هر دو فرمول در شدت پوشش و بافت آنها نهفته است. کرم های بی بی مومیایی کننده های زیبایی هستند که لک ها را اصلاح می کنند. در حالی که CC کرم ها اصلاح کننده رنگ با پوشش نور هستند. کرم بی بی آبرسانی بیشتری دارد و می تواند درخشندگی وزیبایی به پوست بدهد که برای انواع پوست های خشک ایده آل است.

عوارض جانبی بی بی کرم چیست؟

در مورد کرم بی بی هیچ عارضه جانبی مانند تحریکات پوستی، قرمزی، یا جوش های آکنه گزارش نشده است. با این حال، اگر پوست بسیار خشکی دارید، کرم BB می تواند رطوبت را از پوست شما بمکد. همچنین ممکن است منافذ را برجسته کند. افراد حساس به عطرها و سیلیکون ها نیاز است روی پوست خود تست انجام دهند تا در صورت حساسیت از استفاده از آن پرهیز کنند. 

آیا بی بی کرم باعث ایجاد جوش می شود؟

برخی از کرم های BB خیلی سنگین هستند و منافذ را مسدود می کنند و باعث ایجاد جوش های مزاحم می شوند. برخی دیگر فاقد چربی نیستند، که اگر پوست شما از قبل چرب است و می خواهید از جوش و براق شدن دور شوید، می تواند مشکل ساز شود. بنابراین، هنگام انتخاب بهترین کرم بی بی برای پوست های چرب باید مراقب باشید.

آیا کرم بی بی شفاف برای جوش خوب است؟

این کرم رنگ ها را از بین می برد و خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد. رنگ و بافت پوست را شاداب و احیا می کند. همچنین با کاهش تولید ملانین پوست شما را شفاف تر می کند. کرم صورت بی بی، جوش ها را از بین نمی برد.

آیا بی بی کرم سیاهی دور چشم را پنهان می کند؟

فوراً ناحیه چشم را روشن می کند و رنگدانه های زیر چشم را پنهان می کند. کرم بی بی همچنین می تواند در مواقع اضطراری به عنوان کانسیلر نیز دو برابر شود. با این حال، سیاهی و پف شدید را پوشش نمی دهد . برای پوشش بیشتر و ظاهری بی عیب و نقص می توانید از کانسیلر روی کرم بی بی خود استفاده کنید.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 235
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402
نظرات

 

معرفی رژ لب‌های مک

 

برند آرایشی مک ساخت کشور کانادا است و توسط یک میکاپ آرتیست به نام فرانک توسکان، در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد. هدف فرانک توسکان ایجاد تحول بود و با ارائه تنوع رنگی بالا در رژ لب‌ها، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. اولین رژ لب مک، رژ لب صورتی مدل Flamingo بود و در حال حاضر، رژ لب قرمز این برند جزو معروف‌ترین رژ لب‌های قرمز است. برند آرایشی مک(M.A.C) مخفف کلمه‌ی Makeup Art Cosmetics و به معنی لوازم آرایشی هنری است و مورد استقبال هنرمندان و میکاپ‌ آرتیست‌های مختلفی قرار گرفت. در حال حاضر، برند ارایشی مک تحت لیسانس کشورهای مختلفی چون آمریکا ست.

مزایای استفاده از رژ لب مک

از مزایای فوق‌العاده رژ لب مک، می‌توان به استفاده آسان اشاره کرد؛ رژ لب این برند بافتی کرمی دارد، حاوی مقداری آب‌رسان است و پوست لب را خشک و پوسته پوسته نمی‌کند. بافت کرمی این رژ لب‌ها باعث می‌شود مقدار زیادی از رژ، روی لب جمع نشود و به لب حالتی طبیعی می‌دهد. از دیگر مزایای آن، کاربرد است؛ رژ لب مک جلوه‌ای نسبتا مات به لب می‌بخشد؛ از این رو، هم برای ملاقات‌های رسمی و هم دورهمی‌های دوستانه و صمیمی مناسب است. رژ لب مک ماندگاری خوبی دارد و نیاز نیست دفعات زیادی آن را تمدید کنید. این رژ لب ماندگاری ۶ ساعته ایجاد می‌کند و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای دیدارهای روزانه است. برند مک تنوع زیادی هم در رنگ‌بندی رژ لب‌ها به‌وجود آورده است و هنگام میکاپ، انتخاب‌های زیادی به شما می‌دهد. رژ لب مک ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن، بسته‌بندی شکیل است، این بسته‌بندی پیام‌های مختلفی را به خریداران القا می‌کند که یکی از آن‌ها، احترام تولید‌کننده به مشتری است. بسته‌بندی شکیل رژ لب‌ مک، در کنار تنوع رنگی بالا و کیفیت ساخت فوق‌العاده، باعث شده است که گزینه‌ی مناسبی برای هدیه دادن هم باشد.

رژ لب، خرید رژ لب، رژ لب مک، خرید رژ لب مک، قیمت رژ لب مک، آرایشی، کاج شاپ

 

ترکیبات رژ لب مک

رژ لب مک حداقل استانداردهای لازم یک رژ لب مرغوب و با کیفیت را دارد؛ رژ لب‌های این برند، فاقد سرب و آرسینک است و مورد تایید سازمان غذا و دارو است؛ از این رو آسیبی به سلامتی افراد وارد نمی‌کند.

رنگ‌بندی رژ لب مک

رژ لب مک تنوع رنگی بسیار بالایی دارد، به همین جهت می‌توانید با استفاده از رژ لب مک آرایش‌های گوناگونی را تجربه کنید. رژ لب مک ۴۲ رنگ دارد و از طیف خاکستری تا قرمز را پوشش می‌دهد‌. این رژ لب در انواع مات، نیمه براق و براق ارائه می‌شود و تمامی افراد با سلیقه‌های گوناگون می‌توانند رژ لب مناسب خود را در میان رژ لب مک پیدا کنند.

رژ لب، خرید رژ لب، رژ لب مک، خرید رژ لب مک، قیمت رژ لب مک، آرایشی، کاج شاپ

محبوبیت رژ لب مک

رژ لب مک نه تنها میان افراد عادی، بلکه میان چهره‌های مشهور نیز محبوبیت بالایی دارد؛ این رژ لب‌ها ظاهر خوبی به لب می‌دهند و برای بازیگران که مدام در مقابل دوربین عکاسان قرار دارند انتخاب خوبی است. کیفیت و رنگ جذاب این رژ لب‌ها، باعث شده است رژ لب محبوب چهره‌های سرشناسی چون مدونا باشد. رژ لب مک در دنیای مد و فشن نیز کاربرد زیادی دارد؛ میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگران حرفه‌ای رژ لب‌های این برند را برای آرایش‌ حرفه‌ای و خیره‌کننده توصیه می‌کنند.

تشخیص رژ لب مک اورجینال از رژلب‌های تقلبی

رژ لب‌های مک محبوبیت زیادی بین مصرف‌کنندگان دارد و این محبوبیت باعث شده است که نمونه‌های تقلبی این رژ لب‌ها وارد بازار شود‌‌؛ به همین جهت باید در تشخیص رژ لب اورجینال دقت کنید. رژ لب‌های اورجینال مشخصه‌هایی دارند که به کمک آن می‌توانید نمونه‌های اصلی را شناسایی نمایید.

مشخصه‌های رژ لب اورجینال

رژ لب، خرید رژ لب، رژ لب مک، خرید رژ لب مک، قیمت رژ لب مک، آرایشی، کاج شاپ

۱. توجه به نشان و لوگوی محصول؛ در نمونه‌های اورجینال، برند محصول نزدیک به درب رژلب چاپ شده است ولی در نمونه‌های تقلبی، لوگو محصول با فاصله بیشتری از درب چاپ شده است.

۲. رنگ و نوع بسته‌بندی محصول؛ نمونه‌های اورجینال رژلب‌ مک دارای بسته‌بندی براق و اکلیلی‌مانند است ولی نمونه‌های تقلبی رژ لب مک بسته‌بندی ساده و مات دارد.

۳. لیبل محصول؛ لیبل رژلب‌ مک اورجینال حالتی مات دارد و نوشته‌های روی لیبل با فونت ظریف کار شده است، در حالی که نمونه‌های تقلبی با لیبل براق و فونت درشت کار می‌شود‌.

۴. به رایحه رژ لب توجه کنید؛ رژ لب مک اورجینال عطری خوش و ملایم دارد در حالی که رژ لب‌ های‌کپی فاقد بو است.

۵. شکل رژ لب مک؛ نمونه اورجینال رژ لب مک، نوک مثلثی شکل با شیب کوتاه دارد ولی در نمونه‌های تقلبی، رژ لب شیب آن بلند است.

تعداد بازدید از این مطلب: 268
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1402
نظرات

SPF یا فاکتور محافظت در برابر نور خورشید، معیاری است که نشان می‌دهد یک کرم ضد آفتاب چقدر از پوست در برابر اشعه‌های UVB محافظت می‌کند، اشعه‌ای که باعث آفتاب سوختگی، آسیب به پوست و حتی منجر به سرطان پوست می‌شود. اما spf ضد آفتاب چیست؟ عدد آن چقدر باشد، خوب است؟ فرق spf30 و 50 چیست؟ با این مقاله از مجله خانومی همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود درباره اس پی اف و تفاوت درصد آن را بگیرید.

SPF چیست و در ضدآفتاب به چه معناست؟

SPF مخفف عبارت sun protection factor (فاکتور محافظت در برابر نور خورشید) است که نشان می‌دهد پوست تا چه مدتی می‌تواند در معرض نور خورشید بماند، بدون اینکه دچار آفتاب سوختگی یا التهاب شود. اما عدد کنار spf به چه معناست؟ یک تصور اشتباه رایج است که SPF مربوط به زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

به عنوان مثال، بسیاری از مصرف کنندگان ضد آفتاب بر این باورند که اگر به طور معمول در یک ساعت دچار آفتاب سوختگی شوند، یک کرم ضد آفتاب با SPF 15 به آنها اجازه می دهد تا 15 ساعت (یعنی 15 برابر بیشتر) بدون آفتاب سوختگی در آفتاب بمانند.

این تصور درست نیست زیرا SPF مستقیماً با زمان قرار گرفتن در معرض خورشید ارتباط ندارد، بلکه با مقدار (measure) نور خورشید ارتباط دارد. اگرچه مقدار انرژی خورشیدی با زمان قرار گرفتن در معرض خورشید مرتبط است، عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر میزان انرژی خورشیدی تأثیر می‌گذارند.

به عنوان مثال، شدت انرژی خورشیدی بر مقدار آن تأثیر می گذارد. قرار گرفتن زیر نور خورشید به مدت یک ساعت 9:00 صبح، ممکن است به همان مقدار انرژی خورشیدی منجر شود که 15 دقیقه اما 13:00 ظهر در معرض خورشید قرار می‌گیرید.

 

علاوه بر شدت خورشید، عوامل دیگری هم بر میزان انرژی خورشیدی که مصرف کننده SPF در معرض آن قرار می‌گیرد، موثر است:

– نوع پوست

– مقدار ضد آفتاب استفاده شده

– فرکانس استفاده مجدد

معنای SPF در ضد آفتاب

تفاوت بین مقادیر مختلف SPF

تصور اشتباه دیگر که عموما باعث گمراهی می‌شود این است که spf کرم ضد آفتاب هرچقدر بیشتر باشد، محافظت آن از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید بیشتر است. بهترین spf ضد آفتاب بالاترین عدد اس پی اف نیست! کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالا، مانند SPF 75 یا SPF 100، محافظت قابل‌توجهی بیشتر از SPF 30 ارائه نمی‌دهند.

علاوه بر این، برای داشتن حفاظت طیف گسترده، حفاظت UVA باید حداقل 1/3 حفاظت UVB باشد. کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا معمولاً محافظت بسیار بیشتری نسبت به UVA در برابر اشعه ماوراء بنفش UVB ارائه می‌کنند، بنابراین حس کاذب محافظت کامل را ارائه می‌دهند.

مقیاس SPF (عامل محافظت از خورشید) خطی نیست.

• SPF 15: تا 93% اشعه UVB را مسدود می‌کند
• SPF 30: تا 97% اشعه UVB را مسدود می‌کند
• SPF 50: تا 98% اشعه UVB را مسدود می‌کند

با توجه به اعداد بالا؛ یک راه برای بررسی تفاوت spf30 و spf50 این است که کرم ضد آفتاب با SPF 50 فقط 1 درصد بیشتر از ضد آفتاب با SPF 30 از پوست شما محافظت می‌کند. یا:

• SPF 30 (محافظت 97 درصد) به 7 فوتون از 100 فوتون اجازه عبور می‌دهد.
• SPF 50 (محافظت 98 درصد) اجازه عبور 8 فوتون از 100 فوتون را می‌دهد.

برای ساده کردن موضوع، به‌طور معمول اکثر متخصصان پوست استفاده از SPF 30 یا 50 را توصیه می‌کنند.

تفاوت میزان SPF کرم ضد آفتاب

علاوه بر ضد آفتاب از اس پی اف در محصولات آرایشی بهداشتی دیگر مثل رژ لب‌، کرم پودر، پنکک و پرایمر هم استفاده می‌شود؛ spf کرم پودر اغلب بین 15 تا 30 است. البته به این معنا نیست که کرم پودرهای حاوی SPF بالاتر وجود نداشته باشد. در صورتی‌که از ضد آفتاب حاوی اس پی اف استفاده می‌کنید، لازم نیست از کرم پودر spf دار استفاده کنید.

اما اگر به هر دلیلی در زیرسازی آرایش خود از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید،‌ حتما کرم پودری تهیه کنید که spf داشته باشد. به این ترتیب یکی از محصولات آرایشی شما دارای فاکتور مراقبت در برابر نور خورشید است.

دقت داشته باشید در طول روز و به‌مرور زمان spf در کرم پودر روی پوست صورت شما از بین می‌رود و به همین خاطر تجدید کرم پودر و کرم ضد آفتاب برای هر 2 الی 3 ساعت یک بار توصیه می‌شود.

 

چه درصدی از اس پی اف برای هر نوع پوست مناسب است؟

در مجموع اگر پوستی سالم دارید ضد آفتاب SPF30 بهترین گزینه برای شماست؛ اما اگر دچار بیماری‌های پوستی شدید مثل سرطان هستید، حتی یک درصد محاظفت بیشتر هم برای شما حیاتی است. پس بهتر است سراغ خرید ضد آفتاب‌هایی با SPF 50 یا 70 بروید.

به‌علاوه پوست روشن، درصد بیشتری از نور خورشید را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین اگر پوست روشنی دارید، بهتر است از کرم ضد آفتاب یا کرم‌ پودری با اس پی اف بالاتر استفاده کنید.

میزان SPF برای انواع پوست

چطور اثر SPF را بیشتر کنیم؟

بسیاری از افراد با اینکه بهترین spf ضد آفتاب را انتخاب می‌کنند اما با مصرف کرم ضد آفتاب باز هم پوست خود را در معرض آسیب‌های اشعه UVB قرار می‌دهند. متخصصان توصیه می‌کنند برای هر سانتی‌متر از پوست باید ۲ میلی‌گرم از محصول حاوی spf استفاده شود. این یعنی برای پوشش پوست صورت باید حداقل به اندازه دو بند انگشت از ضد آفتاب را روی تمام پوست خود پخش کنید.

 

از مهم‌ترین راه‌های افزایش اثر SPF ضد آفتاب این است که بدانید چه زمانی، چطور و در چه بازه زمانی‌ای از ضد آفتاب یا کرم‌های حاوی SPF استفاده کنید. در مقاله آموزش مصرف صحیح کرم ضد آفتاب اطلاعات مفیدی درباره این موضوع ارائه شده است.

از آنجایی‌ که اس پی اف یکی از اصلی‌ترین ترکیبات ضد آفتاب‌هاست، با مراقبت صحیح از کرم ضد آفتاب خود می‌توانید اثربخشی spf را حفظ کنید. ضد آفتاب یا محصولات مراقبت از پوست خود را همواره در جای خشک و خنک نگه دارید.

کرم ضد آفتاب طیف گسترده به چه معناست؟

همانطور که پیش از این گفته شد؛ اس‌ پی‌ اف در برابر اشعه UVB از پوست مراقبت می‌کند اما یکی دیگر از اشعه‌های خطرناک نور خورشید اشعه UVA است که می‌تواند باعث ایجاد چین‌ و چروک، پیری زودرس و لکه‌های پوستی شود. ضد آفتاب‌هایی که علاوه بر SPF مناسب، در دسته ضد آفتاب طیف گسترده قرار می‌گیرند، از پوست در برابر اشعه یو‌ وی‌ ای نیز محافظت می‌کنند.

اگر روی برچسب یک محصول عبارت‌هایی مثل Broad UVA/UVB، spectrum یا وسیع‌الطیف نوشته شده بود، این محصول در دسته طیف گسترده یا Protection Grade of UVA (PA) قرار می‌گیرد که از یک پلاس (+)  تا 4 پلاس درجه بندی می‌شود.

تفاوت SPF و طیف گسترده (PA)

نکات تکمیلی درباره استفاده از محصولات دارای اس پی اف

  • اگر در روتین پوستی خود از ویتامین سی یا رتینول استفاده می‌کنید، کرم ضد آفتاب یا کرم پودر دارای اس پی اف مناسب را فراموش نکنید؛ چراکه این محصولات حساسیت پوست را نسبت به نور خورشید افزایش می‌دهند.
  • اگر کرم ضد‌ آفتاب روی پوست شما سنگینی می‌کند، می‌توانید از محصولات سبک‌تر مثل کرم ژل و فلوئید‌های دارای SPF استفاده کنید.
  • حتما پیش از استفاده از محصولات مراقبت پوست، تاریخ انقضای آن‌ها را چک کنید. کرم ضد آفتاب تاریخ گذشته و فاسد می‌تواند باعث آسیب بیشتر نور خورشید به پوست شما شود. آیا می‌دانید چگونه باید فاسد شدن ضد آفتاب را تشخیص دهید؟
  • اگر پوست روشنی دارید، بیشتر از افراد دارای پوست تیره، در معرض آسیب نور خورشید هستید. زیرا پوست روشن ملاتونین بیشتری دارد که باعث جذب بیشتر اشعه‌های خورشید می‌شود.
  • نور خورشید در هر فصلی از سال آسیب‌هایی برای پوست دارد؛ پس تفاوتی در انتخاب SPF در تابستان و زمستان وجود ندارد.

بهتر است در خرید محصولات آرایشی مثل رژ لب و کرم پودر هم به سراغ دسته‌ای بروید که دارای مقادیری از spf هستند تا محافظت از بخش‌های مختلف صورت خود را افزایش دهید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 248
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1402
نظرات

یکی از کارهای جالب و جذابی که تقریبا تمام بانوان به آن علاقه دارند، حالت دادن به موها است. اغلب خانم‌ها تمایل دارند که هر مدت یک‌بار یه تغییر اساسی برای مدل موهاشون خلق کنند و از این راه زیبایی و حس قشنگ‌تری نسبت به خود داشته باشند.

کرلی کردن مو یا فر کردن موها و همچنین ماندگاری فر مو یکی از مدل‌هایی هست که طرفداران فراوانی دارد و می‌توان با استفاده از روش‌های گوناگون، این کار را بر روی موها انجام داد و جذابیت منحصر به فرد و زیبایی را برای موها پدید آورد. در حقیقت می‌توان گفت تمام بانوان به موهای فر خورده و بی‌عیب و نقص علاقه دارند؛ اما آیا می‌دانید چه چیزی باعث می‌شود احساس بسیار بهتری نسبت به موهای کرلی یا فر خورده پیدا نمایید؟ اینکه موهای فر خورده، مجعد و کرلی شما در کل طی روز زیبایی خودشان را حفظ کنند و با گذر زمان تغییری در حالت موها ایجاد نشود!

موضوعی که در این باره وجود دارد این است که چگونه می‌توان ماندگاری فر مو یا کرلی موها رو افزایش داد و برای درازمدت از جذابیت این مدل مو لذت برد. ممکن است کسانی به دنبال علت باز شدن فر مو باشند ولی گفتنی است که اگر اصولی را که می‌خواهیم برای شما شرح دهیم را رعایت کنید این مشکل را نخواهید داشت. این اصول به قدری مناسب و صحیح هستند که روش آرایشگرها برای ماندگاری فر مو نیز از همین روند پیروی می‌کنند.

 

موها را پیش از فر کردن نشویید

موها را پیش از فر کردن نشویید

اگرچه تمام خانم‌ها علاقه دارند موهایی مرتب و تمیز و در عین حال درخشان داشته باشند اما اگر می‌خواهید موهای خود را فر کنید و حالت کرلی در موهای خود ایجاد نمایید، لازم نیست که حتما پیش از این کار موها را شستشو دهید. در حقیقت، بهترین و مناسب‌ترین مو جهت حالت گرفتن موهایی هستند که در دو الی سه روز گذشته شسته و تمیز شده باشند. در این هنگام، موها بهتر فر می‌شوند و ماندگاری فر موها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

علت این مسئله این است که روغن‌های طبیعی پوست سر، بافت نرم‌تر و طبیعی‌تری بر روی موها پدید می‌آورند و برهمین اساس در این حالت ماندگاری فر موها بیشتر خواهد شد. اگر احساس می‌کنید موهای شما بسیار چرب شده است، می‌توانید به جای شستشوی موها از مقداری شامپو خشک برای ریشه موهای خود استفاده نمایید تا چربی زائد موها رو جذب کند.

شستشوی موها و عدم استفاده از نرم‌کننده مو

شستشوی موها و عدم استفاده از نرم‌کننده مو

اگرچه گفته می‌شود روز دوم یا سوم پس از حمام کردن و شستن موها بهترین و مناسب‌ترین زمان جهت ایجاد کرلی یا حالت فر روی موها است اما شما می‌تونید این کار را پس از شستشوی مو و دوش گرفتن نیز انجام دهید اما لازم است که به چند نکته مهم و اساسی در این زمینه دقت داشته باشید.

اگر می‌خواهید موهای خود را کرلی یا فر کنید، پیشنهاد می‌شود که از نرم‌کننده مو استفاده نکنید، چرا که نرم‌کننده باعث می‌شود تا تارهای مو بسیار نرم و لغزنده شده و حالت فر مو رو به خوبی حفظ نکنند. نکته مهمی که درباره فر کردن موها وجود دارد این است که موها باید به مقدار کافی ضخیم و خشک باشند تا بتوانند حالت فر را به خوبی نگه دارند. در این صورت حالت ماندگاری فر موها افزایش پیدا می‌کند.

آماده کردن موها

آماده کردن موها

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم برای فر کردن موها لازم است که موهای شما بافت مناسبی داشته باشد تا حالت کرلی یا فر مو در تمام طول روز باقی بماند. برای این کار باید حتما موها رو به بهترین نحو ممکن آماده نمایید.

پیش از شروع به فر کردن موها لازم است که یک موس موی غلیظ و ضخیم را بر روی موها بمالید. با توجه به اینکه موس مو دارای الکل است، مقداری از رطوبت موها رو جذب کرده و نرمی و لطافت مو را از بین می‌برد و همین مسئله کمک می‌کند تا فر موها ماندگاری بیشتری پیدا کند.

 

اگرچه به طور معمول توصیه می‌شود از محصولات دارای الکل یا سولفات روی موها استفاده نشود اما این بار از معدود مواردی است که استفاده از یک محصول مبتنی بر الکل پیشنهاد می‌شود.  بر همین اساس مقدار بسیار زیادی از موس مو را به طور سخاوتمندانه در کف دست ریخته و از ریشه تا انتهای مو را به موس مو آغشته نمایید تا موهایتان برای فر شدن آماده شود.

استفاده از محصولات مناسب مو

استفاده از محصولات مناسب مو

محافظ حرارت و گرما برای مو (Heat Protectant)

این محصول را می‌توانیم به منظور یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین محصولاتی که باید در زمان حالت دادن و فر کردن موها استفاده شود معرفی کنیم. عدم استفاده از این محصول یکی از اشتباهات معمولی است که باعث می‌شود تا در طی فرآیند کرلی کردن یا فر کردن موها، آسیب بسیار زیادی به موها وارد گردد.

 

اسپری مو (Hair spray)

استفاده از محصولات فیکس‌کننده مثل اسپری مو کمک می‌کند تا حالت کرلی و فر موها به بهترین شکل ممکن روی موها فیکس شود و ماندگاری بیشتری نیز پیدا کنند. شاید برای شما سوال شده باشد که چیکار کنم فر موهام باز نشه؟ بهتر است بدانید که در حین فر کردن مو و همچنین پس از فر کردن موها، می‌توانید مقداری اسپری مو را بر روی موها اسپری نمایید تا حالت بهتر و ماندگارتری داشته باشند و دیگر باز نشوند. این محصول بافت محکم و سفت‌تری را برای موها ایجاد می‌کند و تاثیر بسیار خوبی نیز در طولانی‌تر شدن یا ماندگاری فر موها خواهد داشت.

 

 

نکته ای که در رابطه با استفاده از اسپری مو وجود دارد این است که به هیچ‌وجه مقدار زیادی از اسپری مو را از فاصله نزدیک روی موها اسپری نکنید، چرا که این کار باعث می‌شود تا موها فوق‌العاده خشک شده و ظاهر مصنوعی به خود بگیرند. در حقیقت شما باید یک هاله سبک از این محصول را بر روی موها اسپری نمایید، سپس مقداری صبر کنید تا خشک شود و بعد موها را با ابزار گرم شونده حالت بدهید و یا نتیجه نهایی کار را فیکس نمایید.

ابزارهای گرم شونده با کیفیت را خریداری کنید

ابزارهای گرم شونده با کیفیت را خریداری کنید

برای اینکه حالت فر مو بسیار زیبا روی موها ایجاد شود و این حالت ماندگاری بالایی نیز داشته باشد لازم است از ابزارهای با کیفیت و درجه یک، که جهت این کار طراحی و تولید شده‌اند استفاده نمایید. اتو مو یا ابزارهای میله‌ای ویژه فر کردن مو (بابلیس مو) که از تورمالین tourmaline  یا سرامیک ceramic درست شده‌اند به طور معمول از ابزاهایی که از جنس آهن هستند، کیفیت بیشتر و بهتری داشته و آسیب خیلی کمتری را نیز به مو وارد می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که قبل بابلیس چی به مو بزنیم تا آسیب نبیند باید بگوییم محصولات زیادی برای این کار در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند مانند اسپری محافظت مو که می‌توانید آن را تهیه کرده و پیش از بابلیس روی موهای خود اسپری نمایید.

جهت افزایش ماندگاری فر موها، حتما موهای خود را خنک کنید

جهت افزایش ماندگاری فر موها، حتما موهای خود را خنک کنید

یکی از موثرترین ترفندهایی که به افراد کمک می‌کند تا فر مو ماندگاری بسیار بیشتری داشته باشد این است که حتما موها را پس از بابلیس مو خنک نمایید. پس از اینکه موها به دور بابلیس پیچیده می‌شوند، بر اثر گرما، شکل مارپیچی که به دور میله پیچیده شده را به خود می‌گیرد و پس از خنک شدن مو و بسته شدن کوتیکول مو، این حالت بر روی موها باقی می‌ماند.

بنابراین توصیه می‌شود پس از اینکه موها با بابلیس شکل گرفت موها رو رها نکرده بلکه با کمک یک گیره باریک موها را به شکل حلقه شده نگه داشته و سپس پس از خنک شدن مو این گیره رو باز نمایید و موها را رها کنید. با این ترفند ساده حالت فر موها هم بسیار جذاب شده و هم ماندگاری بالاتری خواهند داشت.

استفاده از روغن برای موهای فر

استفاده از روغن برای موهای فر

روغن آرگان یک محصول طبیعی به همراه آبرسانی بی‌نظیری است که افزون بر حفظ شادابی موها، مانع ‌از ایجاد موخوره می‌شود. شما می‌توانید پیش از استفاده از سشوار، کل موهای خود را به روغن آرگان آغشته نمایید و از آن‌ها در مقابل حرارت حفاظت کنید. موخوره دشمن صددرصدی موهای فر می‌باشد. با استفاده از روغن‌های مرغوب و درست اجازه‌ پدید آمدن موخوره روی موهای خود را ندهید.

 

 

فر دائم مو

فر دائم مو

فر دائم مو یکی از موارد عالی جهت داشتن موهای حالت‌دار و مواج است. ماندگاری فر دائم چیزی حدود ۶ ماه است ولی با رشد ریشه مو و بلند شدن آن، به مرور خاصیت فر از بین رفته و دوباره باید آن را تمدید نمود.

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 238
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1402
نظرات

رژلب یکی از پرمصرف ترین و کاربردی ترین، لوازم آرایش محسوب می شود. جذابیت و علاقه به این وسیله تا جایی پیش رفت که از اوایل قرن 19 و همراه  با شکل گرفتن جریانات فمینستی، به المانی برای این گروه از زنان تبدیل شد.

 

 خوب است که بدانید اولین رژلب با شکل ظاهر امروزی و به صورت پیچ، در سال 1923 توسط فرانسوی ها اختراع شد.که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

 

رژلب قرمز

رنگهای آن زمان آلویی، بادمجونی، گیلاسی و البته قرمز بود.

 

ترویج آرایش کلاسیک

 

از آنجا که در جنگ جهانی دوم زنان در کنار مردان مشغول به مبارزه و جنگیدن بودند، توصیه می شد که زنان برای حفظ روحیه ی خود از رژهای قرمز استفاده کنند و اینگونه بود که آرایش کلاسیک ترویج یافت.

اولین تولید صنعتی رژلب

 

اولین تولید صنعتی رژلب، در سال 1884 توسط فرانسوی ها اتفاق افتاد، که در آن زمان چربی گوزن، موم، روغن کرچک را لابلای ورقه های ابریشمی

می پیچیدند و به فروش می رساندند.

 

این محصول بعد از قرنها، ممنوعیت رژلب توسط کلیسا، به شدت مورد توجه قرار گرفت. و البته این اولین قدم حرفه ای در ساخت صنعتی این محصول پرطرفدار بود.

 

کمی قبل تر، دانشمند عربی، ابوالقاسم الزهراوی، رژلب رو اختراع کرد. در ابتدا به صورت مایع سپس جامد. البته مواد اولیه اش کمی متفاوت از آن چیزی بود که سومری ها از آن استفاده می کردند. با کمی تحقیق می توان مدعی شد که سومری ها در 3500 سال قبل از رژلب استفاده می کردند.

 

 

رژلبهایی که هم زنان و هم مردان از آن استفاده می کردند. مواد اولیه این رنگ دهندگان لب، از میوه های طبیعی، حنا، رنگ رس و حشرات بود.

 

این عادت سومری ها، کم کم سرزمینهای بسیاری را در نوردید و به گوشه گوشه دنیای اون روز رسید.

 

مصری ها از تمام قوم های هم دوران خود بیشتر به رژلب علاقه نشان دادند. و زنان برای زیباتر بنظر رسیدنشان از رنگهای بنفش، سیاه و رنگ کارمین (نوعی حشرات کوهی) استفاده می کردند.

 

آرایش غلیظ و رژلب های قرمز و پررنگ را البته ژاپنی ها کنار تمام آئین عمیق و ریشه دار دیگرشان به جهانیان نشان دادند. سبک آرایشی که هنوز بعنوان آرایش شرقی و یا ژاپنی نسل به نسل، منتقل شده است.

 

اما در یونان فرهنگ طور دیگری بود، فقط زنان روسپی از رژلب استفاده می گردند.

 

اما هیچ یک از این محدودیت ها نتوانست جلوی علاقه ی زنان به رنگهای متنوع لبانشان را بگیرد.

 

و امروز پرفروش ترین و متنوع ترین محصول آرایشی رژلب است. آرایشی که شما با کمترین زمان و تجربه می توانید از ان بهره ببرید. 

تعداد بازدید از این مطلب: 219
موضوعات مرتبط: آرایش لب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402
نظرات

 

اجازه دهید این مقاله را با سوالی پرحاشیه و آشنا شروع کنیم: «مانیکور چیست؟».اولین باری که با واژه مانیکور روبرو شدید را به یاد دارید؟ آن را روی بنرهای بزرگ سالن آرایشگاه دیدید یا تراکت‌های تبلیغاتی؟ بیشتر ما درباره این واژه خاص و نام آشنا تجربیات مشترکی داریم. اما احتمالا معنی دقیق واژگانی آن را نمی‌دانیم.
مانیکور، اصطلاحی فرانسوی به معنای مراقبت از دست است که در دهه 1920 تا 1930 در فرانسه محبوبیت خاصی پیدا کرد. طولی نکشید که این فرایند جذاب، تمام دنیا را فرا گرفت و مانیکور به اصطلاحی همه‌گیر در سالن‌های زیبایی دنیا تبدیل شد.

با این حال، امروزه مانیکور چیزی بیش از حالت دادن ناخن و اجرای فرنچ‌های کلاسیک است؛ مانیکور، فرایندی ترکیبی از خدمات مراقبتی و زیبایی برای دست و ناخن‌های شما است.

مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور، یکی از خدمات منحصر به فرد زیبایی برای تضمین زیبایی دست و ناخن‌های شما است. اما امروزه، بسیاری از کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی، تاثیر زیبایی شناختی مانیکور را با جنبه‌های درمانی و مراقبتی ترکیب کرده‌اند. به گونه‌ای که مانیکور ناخن، به فرایندی زیبایی درمانی تبدیل شده است.

مانیکور ناخن

در این پروسه، تکنسین ناخن، کار خود را با کوتاهی، سوهان کشی و فرم دهی ناخن‌هایتان شروع می‌کند. با توجه به پکیج انتخابی شما و امکانات سالن مربوطه، تکنسین احتمالا اسپای دست، ماساژ درمانی، لایه برداری و ... را روی دست و ناخن‌هایتان اجرا می‌نماید. در آخر، شما می‌توانید از میان انبوه طرح‌ها و رنگ‌ها، لاک و دیزاین مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

مراحل مانیکور ناخن در خانه

مانیکور ناخن، فرایندی آرامش بخش و درمانی است که به زیبایی هرچه بیشتر دستانتان کمک می‌کند. اما برای انجام این کار، حتما نباید به سالن‌های تخصصی بروید و هزینه هنگفتی را متحمل شوید. شما می‌توانید با یادگیری چند نکته و ترفند کاربردی، در خانه ناخن‌هایتان را مانیکور کنید.
در صورت تمایل برای این کار، از راهنمای حرفه‌ای زیر کمک بگیرید:

  • تمیز کردن ناخن

اولین و مهم‌ترین قدم برای شروع مانیکور، تمیز کردن سطح ناخن است. اگر از هرگونه لاک یا برق ناخن استفاده کرده‌اید، باید آن را کاملا تمیز نمایید. برای انجام این کار، می‌توانید از لاک پاک کن یا استون کمک بگیرید. بهترین انتخاب برای پاک کردن ناخن، پدهای لاک پاک کن آماده هستند.

این پدها به کمک مواد شیمیایی متفاوتی فرموله شده‌اند و بدون ایجاد خشکی یا آسیب ناخن، لاک را کاملا تمیز می‌نمایند. اما استون یا لاک پاک کن‌های مایع، معمولا باعث خشکی، دهیدراتاسیون، شکنندگی و زرد شدن ناخن می‌شوند؛ به همین خاطر است که استفاده از آنها چندان توصیه نمی‌شود.

پس از اینکه لاک ناخن را تمیز کردید، باید دستانتان را بشویید. برای این کار، از شوینده ملایمی استفاده نمایید. بهتر است قبل از مانیکور، از شوینده‌های صابونی خشن و قوی دوری کنید. چرا که آنها چربی طبیعی ناخن و پوست دست را جذب می‌کنند و باعث خشکی و کاهش انعطاف پوست و ناخن‌تان می‌شوند. این امر، مراحل بعدی مانیکور را با مشکل مواجه می‌نماید.

 

همچنین اگر ناخن‌هایتان بلند است، آلودگی‌های عمقی یا لک‌های زرد و سیاه زیر ناخن‌تان به چشم می‌خورد، بهتر است از براش استفاده نمایید. براش یا مسواک‌های غیر قابل استفاده، انتخاب مناسبی برای تمیز کردن نقاط دور از دسترس ناخن به شمار می‌آیند.

 

  • کوتاه کردن ناخن

در این مرحله، شما باید درباره مدل مورد نظر ناخن‌تان تصمیم بگیرید. می‌خواهید ناخن بلند و جذابی داشته باشید یا ناخن‌های شیک و کوتاه را مانیکور کنید؟ این امر کاملا سلیقه‌ای است و به خواست خودتان بستگی دارد. اگر قصد دارید ناخن‌هایتان را کوتاه کنید، می‌توانید از ناخن گیر کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که از ناخن‌گیر تیز و سالمی استفاده نمایید. اگر ناخن‌گیرتان کند یا دچار زدگی باشد باعث آسیب به ناخن و لب‌پر شدن آن می‌شود. ناخن‌هایتان را تا جای لازم کوتاه کنید و برای مرحله بعد آماده شوید.

  • سوهان کشی

بعد از اینکه اندازه ناخن‌تان را تعیین کردید، می‌توانید به سراغ حالت دهی و مرتب کردن آن بروید. برای این کار، به سوهان باکیفیت و مناسبی احتیاج دارید. مانیکور ناخن، مدل‌های مختلفی دارد و به اشکال مربع، بادامی، ساده و... حالت داده می‌شود.

چنانچه می‌خواهید ناخن‌های گرد و بادامی شکل داشته باشید، سوهان کشی را به آرامی و از گوشه ناخن شروع کنید. در صورتی که از مدل‌های مربعی ناخن خوشتان می‌آید، سوهان کشی را از قسمت بالای ناخن آغاز نمایید و سعی کنید سر ناخن‌تان را صاف و یکدست سوهان بکشید.

اگر در سوهان کشی تازه کار هستید و نمی‌توانید ناخن‌هایتان را صاف و مرتب سوهان بکشید، بهتر است به فکر نوعی تکیه گاه باشید. می‌توانید از سطح میز، کتاب یا حتی تخته سرو کمک بگیرید.
همچنین هنگام سوهان کشی ناخن، دقت داشته باشید که سوهان را به صورت عقب و جلو حرکت ندهید.بلکه این ابزار را تنها در یک جهت روی ناخن‌تان بکشید. عقب و جلو کردن سوهان، باعث تضعیف بافت ناخن و تکه تکه شدن آن از قسمت کناره‌ها می‌شود.

  • صاف کردن سطح ناخن

صاف کردن ناخن، ترفند طلایی و حرفه‌ای مانیکور است. اجرای اصولی این مرحله به شما کمک می‌کند تا مانیکوری یکدست و جذاب را برای ناخن‌تان طراحی نمایید. بافر ناخن، ابزاری است که به صورت اختصاصی برای همین کار طراحی و تولید شده است.

این بافرها، سطحی شبیه سمباده دارند و در اندازه‌های بسیار ریز تا درشت در دسترس هستند. برای شروع، درشت‌ترین سطح بافر را انتخاب کنید و به آرامی روی سطح ناخن بکشید. این کار را تا زمانی که سطح ناخن کاملا صاف شود ادامه دهید. حالا می‌توانید به تدریج از سمباده‌های ریزتر کمک بگیرید تا زمانی که ناخن‌هایتان سطحی کاملا هموار داشته باشند.

دقت کنید که هنگام کشیدن بافر، آن را روی ناخن فشار ندهید و از حرکات سریع رفت و برگشتی استفاده نکنید. این کار باعث نازک شدن ناخن، ایجاد حساسیت، مشکلات قارچی، تضعیف و شکنندگی آن می‌شود.

در انتهای این مرحله، ممکن است سطح ناخن کمی زبر، خشک و سفیدک به نظر برسد. نگران نباشید این امر کاملا طبیعی است. اما در صورت تمایل، می‌توانید از سرم کوتیکول یا روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و نارگیل کمک بگیرید و آنها را روی ناخن‌ها بمالید.

  • عقب زدن کوتیکول

کوتیکول ناخن، برجستگی‌های نوار مانند و ظریفی هستند که دور تا دور ناخن‌هایتان را می‌پوشانند. این بافت، نقش بسیار مهمی در زمینه محافظت از ناخن دارد. کوتیکول‌ها، مانع از نفوذ عوامل عفونی، قارچی و میکروارگانیسم‌ها می‌شوند. اما در برخی موارد، بیش از حد رشد می‌کنند و بستر ناخن را درگیر می‌نمایند.

عقب زدن کوتیکول

این امر به طور طبیعی مشکل ساز نیست، اما در روند مانیکور و طراحی ناخن، جلوه خوشایندی ندارد. به همین خاطر، اغلب مانیکوریست‌ها از ابزاری به نام عقب زن برای عقب بردن بافت کوتیکول از بستر ناخن استفاده می‌کنند.
اگر این مرحله اصولی و با دقت انجام نشود، در برخی موارد خونریزی و ایجاد آسیب را در پی دارد. به همین خاطر، استفاده از عقب زن به این شدت در خانه توصیه نمی‌شود.

برای اجرای اصولی این مرحله، ظرف تمیزی را با آب ولرم پر کنید و دستانتان را 5 تا 10 دقیقه داخل ظرف بگذارید. در صورت تمایل، می‌توانید از شوینده و روغن‌های معطر نیز در این مرحله استفاده نمایید. این کار، بافت کوتیکول را نرم و انعطاف پذیر می‌کند و باعث تسهیل روند مانیکور می‌شود.

مرتب کردن کوتیکول

سپس، عقب زن مناسبی را انتخاب نمایید و بافت کوتیکول را به آرامی به سمت عقب برانید و از محدوده بستر ناخن دور کنید. هنگام انجام پروسه عقب زدن، عقب زن را خیلی فشار ندهید و از ضربه زدن به کوتیکول نیز خودداری نمایید. به علاوه، توصیه می‌شود به جای عقب زن فلزی، از انواع سیلیکونی این ابزار استفاده کنید.

  • ماساژ و لایه برداری دست

اگر وقت دارید، می‌توانید از این فرصت استثنایی بهره بگیرید و خودتان را به ماساژ دست فوق‌العاده‌ای مهمان کنید. انجام این کار اصلا سخت نیست و به تجربه و مهارت خاصی هم نیاز ندارد.
با این حال، اگر احساس می‌کنید به راهنمایی احتیاج دارید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • برای شروع، اسکراب مناسبی که مخصوص دست یا بدن باشد تهیه نمایید. مقدار کافی از اسکراب را روی دستانتان بریزید و چند دقیقه ماساژ دهید. سپس دستانتان را کاملا بشویید و ذرات اسکراب را پاک کنید.
  • در ادامه، می‌توانید از روغن‌های مغذی و ارگانیک برای ماساژ دست و تقویت پوست و ناخن خود کمک بگیرید .روغن‌های نارگیل، بادام، زیتون و آووکادو گزینه‌های مناسبی هستند. کافی است چند قطره از آنها را روی دستتان بریزید و کمی ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شوند. این روغن‌ها، خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی دارند. به علاوه، بافت ناخن را تقویت می‌نمایند.
  • حالا، می‌توانید با لایه‌ای از مرطوب کننده کار را تمام کنید. مقدار کافی مرطوب کننده روی دستانتان بریزید و آن را روی دست و ناخن‌ها ماساژ دهید. مرطوب کننده، سد لیپیدی و دفاعی پوستتان را تقویت می‌کند و به حفظ رطوبت و آب مورد نیاز ناخن نیز کمک می‌نماید.
  • تاپ کات

تاپ کات، محصولی تخصصی و ویژه برای مانیکور ناخن است و ظاهری شبیه لاک‌های معمولی و برق ناخن دارد. تاپ کات، معمولا نقش محافظتی دارد و با هدف افزایش دوام لاک و ژلیش ناخن استفاده می‌شود. علاوه بر این، در خنثی کردن رنگ لاک و ایجاد سطح صاف و یکدست روی ناخن نیز موثر هستند. تاپ کات، از زرد شدن ناخن، لب پر شدن و تاثیر نور آفتاب روی لاک جلوگیری می‌نماید.

برای استفاده از تاپ کات، ابتدا تکیه گاه مناسبی برای دستانتان پیدا کنید و دستتان را ثابت بگذارید. سپس محلول تاپ کات را مانند لاک، روی تمام ناخن‌هایتان بمالید. چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید محلول تاپ کات کاملا خشک شود.

  • لاک ناخن

به مرحله هیجان انگیز مانیکور ناخن خوش آمدید. بدون اغراق می‌توان گفت بسیاری از ما مراحل پیش را با هیجان رسیدن به بخش لاک زدن پشت سر گذاشته‌ایم. اگر به رنگ‌های مورد نظر و دیزاین جذابی فکر نکرده‌اید، بهتر است عجله نمایید. لاک‌های مورد نظرتان را جلوی خودتان ردیف کنید و به سراغ اولین لاک بروید.

لاک ناخن

پیش از اینکه درب هرکدام از لاک‌ها را باز کنید، بهتر است برای 10 تا 15 ثانیه آن را در دستتان تکان دهید تا مواد لاک با هم مخلوط شوند و حباب هوای موجود در بطری لاک نیز از بین برود. اگر قصد استفاده از لاک‌های اکلیلی را دارید، بهتر است کمی بیشتر آن را تکان دهید و از پخش شدن یکدست دانه‌های شاین اطمینان حاصل نمایید.

حالا لاک را باز کنید، مقدار اضافی را با کشیدن براش روی قسمت سر لاک بگیرید. براش را به آرامی روی قسمت پایینی ناخن قرار دهید و با فشار یک‌دست، به سمت بالا هدایت کنید. در صورت نیاز، می‌توانید از دو لایه لاک برای پوشش کامل ناخن‌ها استفاده نمایید.

پخش شدن مقداری از لاک در اطراف ناخن، امری بسیار طبیعی است و لازم نیست نگران باشید. مرحله لاک زدن را با آرامش به پایان برسانید و چند دقیقه صبر کنید تا لاک کاملا خشک شود. حالا گوش پاک کن تمیزی را بردارید و به محلول پاک کننده لاک آغشته نمایید. گوش پاک کن را به آرامی دور تا دور ناخن بکشید و مقدار اضافی و پخش شده لاک را کاملا تمیز کنید.

  • تاپ کت

برای افزایش ماندگاری بیشتر لاک و ممانعت از تغییر رنگ آن، توصیه می‌شود لایه دیگری از تاپ کت را روی ناخن‌های لاک زده بمالید. تاپ کت، ظاهری براق و جذاب به ناخن‌هایتان هدیه می‌دهد. اگر تمایل دارید از اکسسوری، نگین و وسیله‌های تزئینی روی ناخن‌تان استفاده کنید، حالا وقتش است. بعد از خشک شدن تاپ کت دست به کار شوید و ظاهری چشمگیر برای مانیکورتان رقم بزنید.

چند وقت یکبار می‌توانید مانیکور ‌کنید؟

مانیکورها اغلب بین 10 تا 15 روز ماندگاری دارند و بدون هیچ تغییری روی ناخن‌ها باقی می‌مانند. اغلب لب پر نمی‌شوند و رنگ لاک نیز به خاطر استفاده از تاپ کت تغییری نمی‌کند. اما با رشد ناخن در این چند روز، بستر ناخن از پایین نیاز به ترمیم و تمدید لاک دارد.

برای این کار، می‌توانید به آرایشگاه مراجعه نمایید یا خودتان در خانه آن را انجام دهید. اگر قصد داشتید در خانه مانیکورتان را تمدید کنید، مراحل گفته شده را از بخش عقب‌زنی کوتیکول تا انتها دوباره اجرا نمایید. به عنوان راهکار دیگر، می‌توانید کل لاک و مانیکور خود را با لاک پاک کن تمیز کنید و یکبار دیگر مراحل بالا را تمام و کمال اجرا نمایید.

مانیکور کردن ناخن‌

مانیکور کردن ناخن‌ها در خانه، علاوه بر اینکه نوعی سرگرمی به حساب می‌آید، می‌تواند به آرامش شما نیز کمک کند. علاوه بر این، اجرای مراحل ماساژ، لایه برداری و ... در حفظ سلامت پوست و ناخن‌ها دخیل هستند. انجام مانیکور طی روتین‌های منظم ماهانه، می‌تواند از ابتلا به عفونت‌های قارچی و تجمع آلودگی‌ها جلوگیری نماید.
همچنین، با تقویت گردش خون در ناحیه ناخن، تغذیه این بافت را بهبود می‌بخشد و آن را تقویت می‌نماید. مانیکور، می‌تواند ناخن‌های زیبا، سالم و جذابی را به شما هدیه دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402
نظرات

 

چروک چشم

همه ما چین و چروک را نشانی از پیر پوستی می‌دانیم و دوست نداریم که به این زودی‌ها میزبان چین و چروک‌ها بشویم. به همین دلیل، باید استفاده از کرم ضدچروک را خیلی جدی بگیریم و در سن طلایی، استفاده از آنها را آغاز کنیم. اما بهترین سن استفاده از کرم ضدچروک چه زمانی است؟ چطور بهترین ضدچروک را انتخاب کنیم؟ برای رسیدن به پاسخ تمامی این سوالات، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

چرا استفاده از کرم ضدچروک اهمیت زیادی دارد؟ 

کلاژن همان پروتئینی است که در پوست وجود داشته و باعث سفت و جوان نگه داشتن آن می‌شود. اما از سن ۳٠ سالگی به بعد، روند کلاژن سازی پوست بسیار کند می‌شود و به همین دلیل، چین و چروک‌ها فرصت بیشتری برای خودنمایی پیدا می‌کنند. 
اما عوامل مهم دیگری هم در بروز چین و چروک‌ها تاثیر دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد: 

• افزایش سن
• استرس و فشارهای عصبی
• تغییرات هورمونی
• خشک و دهیدراته بودن پوست
• زندگی در آب و هوای خشک و بدون رطوبت
• سبک زندگی
• عوامل محیطی
• آلودگی
• استفاده از لوازم آرایش نامرغوب
• رادیکال‌های آزاد
• رژیم غذایی نادرست
• انقباض مکرر عضلات صورت (مثل خنده زیاد یا اخم کردن زیاد)

این عوامل می‌توانند در ایجاد چیروک‌های بین ۲٠ تا ۵٠ سالگی موثر باشند. اما چروک‌های بعد ۵٠ سالگی به علت پیر پوستی اتفاق می‌افتند. در نتیجه، نمی‌توان گفت که همه افراد باید استفاده از کرم ضد چروک را از ۳٠ سالگی شروع کنند. چون ممکن است با توجه به عوامل بالا و ژنتیک و نوع پوست، یک فرد حتی در ۲٠ سالگی هم به استفاده از کرم ضدچروک نیاز پیدا کند.

ترکیبات مناسب ضدچروک برای سنین مختلف

کرم دور چشم ویتالیر

_ ۱۸ تا ۲۵ سالگی:
استفاده از ضدآفتابی با Spf متوسط رو به بالا، ضدچروک‌های سرشار از آنتی اکسیدان

_ ۲۵ تا ۳۵ سالگی:
آبرسانی، تحریک کلاژن و جلوگیری از ایجاد لک، استفاده از رتینول

_ ۳۵ تا ۴۵ سالگی:
آبرسانی شدید، تحریک کلاژن سازی با رتینول، لایه برداری نقاط تیره

_ ۴۵ تا ۵۵ سالگی:
آبرسان‌ها، استفاده از لایه بردارهای ملایم و پاک کننده‌های مناسب پوست

_۵۵ سالگی به بالا:
ضدچروک‌های قوی و آبرسان برای پوست صورت، دور چشم، گردن، دست‌ها و ناحیه دکلته

کرم ضد چروک از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟ 

کرم‌های ضد چروک از ترکیب امولسیون‌‌های انواع روغن در آب ساخته می‌شوند و حاوی ترکیباتی مثل:

• آنتی اکسیدان‌هایی مثل کوآنزیم Q10، چای سبز یا کینتین (از بین بردن رادیکال‌های آزاد)
• اسید های آلفاهیدروکسی مانند گلیکولیک اسید (وظیفه لایه برداری پوست را برعهده دارند)
• ویتامین A و مشتقات آن مثل رتینول، رتینیل پالمیتات و رتینوییک اسید (پیشگیری و از بین بردن چین و چروک‌ها)
• کلاژن و الاستین (به سفت شدن پوست کمک می‌کنند)

انواع کرم ضد چروک

کرم‌های ضد چروک اهداف خاصی دارند و به همین دلیل، در انواع مختلفی مثل:

• کرم ضد چروک لایه بردار (سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند)
• کرم ضد چین و چروک دور چشم (رطوبت رسانی به پوست دور چشم و پیشگیری از ایجاد چروک)
• سرم‌های ضد چین و چروک صورت (افزایش رطوبت رسانی به پوست و تسریع فرایند بازسازی پوست)
• کرم ضد چین و چروک روز (حاوی ضدآفتاب و رطوبت رسان)
• کرم ضد چین و چروک شب (حاوی غلظت بالایی از رتینول، ویتامین، مواد مغذی و در مواردی لایه بردارها)

راهنمای انتخاب ضدچروک مناسب

کرم ضد چروک دور چشم ژنوبایوتیک

۱_نوع پوستتان را بررسی کنید

از آنجایی که پوست‌ها انواع مختلف و نیازهای متفاوت دارند، کرم‌های ضدچروک هم در انواع مختلف تولید می‌شوند. مثلا کرم ضد چروک پوست چرب فاقد چربی است و کرم ضدچروک پوست خشک باید قوی و غنی‌تر باشد. کرم‌های ضد چروک با بافت ژلی، سبک و فاقد چربی برای افرادی با پوست چرب و ساکن در مناطقی با آب و هوای مرطوب مناسب‌ترند. اگر نوع پوستتان را نمی‌دانید، از پزشک متخصص پوست یا مقالات آموزشی کمک بگیرید.

۲_به روزانه یا شبانه بودن کرم ضد چروک دقت کنید

پوست از ساعت ۲۳ تا ۴ صبح خود را ترمیم و بازسازی می‌کند و به همین علت، کرم‌های ضد چروک شبانه بیشترین میزان تاثیرگذاری را دارند. از طرفی دیگر، کرم‌های ضد چروک روزانه از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و رادیکال‌های آزاد هم مراقبت می‌کنند. پس حتما باید دو بار در روز از کرم ضد چروک استفاده شود. اما اگر قصد یکبار استفاده را دارید، حتما آن را به روتین شبانه موکول کنید. 

۳_کرم ضد چروکی بخرید که حاوی ضدآفتاب باشد

اگر کرم ضد چروک در کنار سایر ترکیبات خود حاوی ضدآفتاب هم باشد، علاوه بر مراقبت و جوانسازی پوست، از پوست و به خصوص ناحیه حساس دور چشم در برابر اشعه‌های مضر خورشید مراقبت خواهد کرد. چون که پوست اطراف چشم مستعد سرطان پوست است و استفاده از ضدچروک حاوی Spf30 می‌تواند در جلوگیری از این مشکل موثر باشد.

۴_به ترکیبات تشکیل دهنده ضدچروک‌ها دقت کنید

همانطور که گفتیم، ضدچروک‌ها از ترکیبات مختلفی از جمله رتینول، آنتی اکسیدان، کلاژن و... ساخته می‌شوند. علاوه بر این ترکیبات، کرم ضد چروک باید حاوی ترکیبات مهم دیگری مثل:
• سرامید
• شی باتر
• نیاسامید اسید
• پپتید
• عصاره درخت چای
• عصاره هسته انگور
• ترکیبات آنتی اکسیدانی مثل (ویتامین A، E و C یا اسکوربیک اسید)، لیکوپن، بتاکاروتن و سلنیوم هم باشد. پس در هنگام خرید کرم ضدچروک حتما از وجود این ترکیبات در آن مطمئن شوید.

۵_محدوده سنی مناسب درج شده روی بسته بندی را بررسی کنید

هر کرم ضدچروکی را نمی‌توان در هر سن و سالی استفاده کرد. مثلا یک سری از ضدچروک‌ها حاوی ترکیبات خیلی قوی و غلیظی هستند و به همین خاطر باید برای سنین بالا (مثلا بالای ۵٠ سال) استفاده شوند. در صورتی که این ترکیبات برای یک فرد ۲٠ ساله هیچ ضرورتی ندارند. پس حتما از اینکه کرم ضد چروک مناسب سن و سالتان باشد اطمینان حاصل کنید. 

۶_حتما قبل خرید ضدچروک با پزشک متخصص مشورت کنید

پزشک متخصص پوست بهتر از هر کس دیگری می‌داند که پوست شما به چه چیزی نیاز دارد. پس بهترین کار این است که برای تشخیص نوع پوست، آگاهی از ترکیبات ضروری کرم ضد چروک برای پوستتان، تشخیص میزان عمیق چروک‌ها، تشخیص بهترین روش استفاده و... به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر اینها، پزشک با توجه به مشکلات و نیازهای پوست شما، بهترین کرم ضدچروک را برایتان معرفی می‌کند. در نتیجه شما انتخاب اشتباهی نخواهید داشت و بهترین نتایج را خواهید گرفت. 

۷_کرم ضدچروک حاوی رتینوئید را در روتین شب استفاده کنید

رتینوئیدها یکی از ترکیبات مهم در ضدچروک‌ها هستند که بهتر است در روتین شبانه استفاده شوند. اما اگر مجبورید که کرم ضد چروک حاوی رتینوئید را در روز استفاده کنید، حتما قبل خروج از منزل ضدآفتاب بزنید. چون رتینوئید احتمال آفتاب سوختگی پوست را بالاتر می‌برد. 

۸_کرم ضدچروک حتما باید حاوی پپتید و مرطوب کننده‌ها باشد

یکی از مهمترین دلایل چروک افتادن پوست خشکی و کم آبی است. در نتیجه کرم ضدچروکی که می‌خرید حتما باید حاوی ترکیبات رطوبت رسان باشد. از طرفی دیگر، پپتیدها هم باعث افزایش کلاژن سازی پوست می‌شوند.

۹_به نوع بسته بندی ضدچروک دقت کنید

بسته بندی کرم ضدچروک فاکتور دیگری است که حتما باید به آن دقت کنید. چونکه ترکیباتی مثل پپتید، رتینول و ویتامین C باید در یک بسته بندی تیره و مقاوم در برابر نفوذ هوا و نور قرار بگیرند. چون در غیر این صورت اثر خود را از دست می‌دهند. از طرفی دیگر کرم‌های ضد چروک داخل تیوپ انتخاب بهتری هستند. چون محتویات این کرم‌ها در مقایسه با کرم‌های کاسه‌ای کمتر در معرض باکتری قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از فاسد شدن از کرمتان داخل یخچال نگهداری کنید. البته قبل از اینکار حتما بسته بندی کرم را مطالعه کنید. چون ممکن است رطوبت یخچال هم باعث خرابی ضدچروکتان شود.

بایدها و نبایدهای استفاده از کرم ضد چروک

باید و نبایدهای ضدچروک

نبایدها:
• نباید از کرم ضد چروک انتظار معجزه داشته باشید، چرا که این کرم‌ها بیشتر پیشگیری کننده هستند تا درمان کننده.
• نباید بر روی پوست آفتاب سوخته و آسیب دیده از کرم ضد چروک استفاده کرد.
• اگر قرار است برای طولانی مدت در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید، نباید از کرم ضدچروک استفاده کنید.
• نباید برای طولانی مدت از کرم ضدچروک استفاده کرد. چون در این صورت پوست به کرم عادت کرده و ضدچروک تاثیر خود را از دست خواهد داد.
• نباید کرم ضد چروک‌ها را فقط روی چروک‌ها بزنید. بلکه لازم است که برای تحریک کلاژن سازی کرم روی کل پوست ناحیه مورد نظر استفاده شود.

بایدها:
• باید قبل استفاده از کرم ضدچروک، حتما ابتدا آن را روی قسمت داخلی آرنج تست کنید. سپس در صورتی که پوست دچار سوزش، تاول، جوش، قرمزی و... نشد، از آن استفاده کنید.
• برای خرید کرم ضدچروک باید حتما نظرات سایر خریداران را هم از سایت‌ها یا شبکه‌های مجازی مختلف بررسی کنید.
• هر کرم ضد چروک گران قیمتی مسلما بهترین نیست. پس به جای رفتن به سراغ گران‌ترین‌ها، حتما از بااصالت و مرغوب بودن برند محصول اطمینان حاصل کنید. 
• کرم ضد چروک دور چشم باید با انگشت حلقه و به آرامی استفاده شود.
• برای رسیدن به نتایج مطلوب، باید صبور باشید تا بعد از ۵ الی ۶ ماه استفاده، کرم کم کم تاثیر خود را نشان دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 216
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402
نظرات

 

آرایش ممنوع

آرایش کردن خوب است و حس حال هر خانمی را تازه‌تر می‌کند، البته تا زمانی که در جای مناسب خودش انجام شود! چرا که اگر در زمان و موقعیت نامناسبی آرایش کنید، سلامت پوست خود را قربانی چند ساعت زیبایی بیشتر خواهید کرد! پس اگر می‌خواهید بدانید که آرایش کردن در چه مواقعی به ضرر پوست شماست، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

کجاها آرایش نکنیم؟ 

• زمانی که جوش و آکنه دارید، حتی یک جوش‌ مجلسی! 

همه ما می‌دانیم که جوش از آن دسته مشکلات سرتقی است که تا دوره بهبودی خود را طی نکند، از روی صورتمان کنار نخواهد رفت. پس استفاده از یک عالمه کرم پودر و کانسیلر بر روی جوش نه تنها آن را مخفی نخواهد کرد، بلکه باعث می‌شود که جوش بیشتر خودنمایی کرده و دیرتر خوب شود. از طرفی دیگر، اگر فونداسیون خود را با براش یا پد آرایشی بر روی جوش بزنید و آن را نشویید، باکتری‌های جوش در پد یا براش آرایشی لانه کرده و بعدها روی یک قسمت دیگر از صورتتان پیاده می‌شوند و این یعنی عمق فاجعه! از طرفی دیگر، اگر کرم پودرتان را با دست به روی صورت و جوش‌ها بزنید، تمامی آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود بر روی پوست دست‌ را به جوش منتقل کرده و همه چیز را بدتر خواهید کرد!

• زمانی که می‌خواهید به باشگاه بروید یا ورزش کنید

ورزش کردن

اگر فکرش را بکنید، متوجه خواهید شد که حتی اگر آرایش در زمان ورزش هیچ ضرری هم نداشته باشد، اصلا ظاهر خوشایندی ندارد! زمانی که ورزش می‌کنید و بدنتان گرم می‌شود، منافذ پوستی باز شده و تعریق بدن از طریق همین منافذ باز انجام می‌شود. حال فکر کنید که اگر یک آرایش سنگین بر روی پوست داشته باشید، مواد آرایشی با عرق ترکیب شده و به داخل این منافذ نفوذ کرده و باعث مسدود شدن آنها می‌شوند. مسدود شدن منافذ پوستی هم که مساوی است با بروز جوش و آکنه‌های جدید و ده‌ها مشکل دیگر! البته همانطور که گفتیم، منظور از آرایش همان میکاپ‌های سنگین و لایه لایه است که در آن از هیچ لوازم آرایشی دریغ نشده! بنابراین استفاده از کمی رژ لب یا ریمل در هنگام ورزش مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.

• قبل و بعد از شنا

قبل از هر چیزی باید بدانید که کلر موجود در آب استخر به خودی خود پوست را تحریک کرده، چربی طبیعی پوست و مو را از بین برده و باعث خشکی پوست می‌شود. اکنون چه حالی می‌شوید وقتی بشنوید که اگر در زمان شنا یا بعد از آن آرایش هم بر روی صورت داشته باشید، پوستتان را به یک التهاب و خارش جانانه دعوت خواهید کرد؟ همچنین باید بدانید که چند ساعت بعد از شنا هم زمان مناسبی برای آرایش کردن نیست. چون که بعد از شنا هم کلر و باکتری‌های موجود در آب استخر هم روی پوست قرار دارند و آرایش کردن باعث حبس این باکتری‌ها در پوست می‌شود. 

• هنگام درمان و بعد از درمان‌های پوستی و زیبایی

درمان مشکلات پوست

ممکن است که در طول لیزر یا سایر درمان‌های کلینیکی مثل میکرونیدلینگ، پوست شما دچار آسیب‌های جزئی و غیرقابل مشاهده شود که فقط خود پزشکتان از آنها خبر دارد. پس عاقلانه‌ترین کار این است که تا چند روز بعد لیزر و سایر درمان‌های پوستی، بیخیال آرایش کردن بشوید تا پوستتان مجددا خودش را ترمیم کند. اما اگر پزشکتان به شما اجازه این کار را داد، به یک آرایش ملایم اکتفا کرده و به هیچ وجه عطر یا سایر لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی الکل هستند را با پوستتان تماس ندهید. چون در این صورت پوست حساس خودتان دچار تحریک و سوزش خواهد شد. همچنین حواستان باشد که در هنگام مراجعه برای درمان‌های کلینیکی مثل لیزر، نباید هیچگونه آرایشی بر روی صورت داشته باشید. چون که آرایش مانع رسیدن اشعه لیزر به پیاز و فولیکول‌های مو شده و تاثیرگذاری آن را کمتر خواهد کرد

• آرایش در هنگام خواب، بزرگترین دشمنی در حق پوست

خب من به شما حق می‌دهم که بعد از یک روز کاری خسته کننده یا یک مراسم شبانه، اصلا تاب و توانی برای شستن آرایشتان نداشته باشید، اما حق نشستن آرایش را به شما نخواهم داد! می‌دانید چرا؟ چون که آرایش نباید بیشتر از ۵ ساعت بر روی پوستتان باقی بماند و زمانی که با آرایش به بستر خواب بروید، منافذ پوستتان مواد آرایشی را با جان و دل جذب خود کرده و صبح روز بعد شما را با یک پوست کدر و پر جوش در آینه رو به رو خواهند کرد. نکته دیگری که باید بدانید، این است که پوست از ساعت ۲۳ شب تا ۴ صبح خود را ترمیم و بازسازی می‌کند. پس اگر در این زمان با آرایش بخوابید، اجازه ترمیم و بازسازی را از پوست خود خواهید گرفت. پس اگر یک آرایش کامل دارید یا حتی اگر یک رژ لب ساده هم زده‌اید، باز هم آرایشتان را خوب بشویید تا پوستتان توانایی دریافت اکسیژن و ترمیم خود را از دست ندهد.

• حداقل یک روز در هفته را به پوستتان مرخصی بدهید

زیبایی پوست

اگر به خاطر شاغل بودن یا هر چیز دیگری مجبور به انجام آرایش روزانه هستید، سعی کنید که دست کم یک روز در هفته را به لوازم آرایشی نه بگویید و پوستتان را به نفس کشیدن دعوت کنید! شما می‌توانید در این روزها خستگی، آلودگی و باکتری‌هایی را که در طی یک هفته پرکار بر روی صورتتان نشسته‌اند را با یک اسکراب، ماسک خانگی، بخور یا هر روش موثر دیگری از بین ببرید و به لایه برداری لب‌هایتان بپردازید. همچنین اگر هیچ جوره نمی‌توانید حتی برای یک روز هم آرایش نکنید، حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که به جای استفاده از فوندیشن‌های سنگین، به جای مرطوب کننده یا ضد آفتاب معمولی، از یک مرطوب کننده یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید.

دو نکته طلایی دیگر 

همانطور که گفتیم، مواد آرایشی نباید بیشتر از ۵ ساعت بر روی پوستتان باقی بمانند. چون در غیر این صورت پوستتان توانایی نفس کشیدن را نداشته و کدر، خسته، خشک و آسیب دیده به نظر خواهد رسید. 

اگر به صورت روزانه آرایش می‌کنید، از لوازم آرایشی سبک که در عین حال چند کار را برای پوستتان انجام می‌دهند (مثل BB کرم) یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید تا میزان آسیب وارده به پوست را به حداقل برسانید.

تعداد بازدید از این مطلب: 219
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1402
نظرات


ساخت لاک خانگی یک روش عالیست برای اینکه هر رنگ لاک دلخواهی را داشته باشیم. تابحال برایتان پیش آمده که به دنبال یک رنگ و سایه ناخن خاص بوده باشید، اما در بازار پیدا نشود؟ چرا خودتان در منزل این روش را امتحان نمی‌کنید؟ در این بخش قصد داریم روش تهیه لاک خانگی را به شما آموزش دهیم.

در این قسمت علاوه‌بر یادگیری بهترین روش برای تهیه این محصول در خانه، تکنیک‌های تهیه و ساخت لاک پاکن خانگی و ساخت لاک خشک کن خانگی را نیز یاد خواهید گرفت!

ساخت لاک ناخن خانگی با کمترین هزینه

برای تمام بانوان و دختران این مشکل چندباری پیش آمده که ساعت‌ها در بازار دنبال یک سایه و رنگ خاص لاک ناخن باشند، اما آن را پیدا نکنند. همچنین لاک زدن در بارداری توصیه نمی‌شود. پیشنهاد ما به این افراد این است که این محصول را در خانه خودتان بسازید. شاید یک سایه و رنگ خاص صورتی یا لهستانی پر زرق و برق را نتوانید در بازار لوازم آرایشی خیلی راحت پیدا کنید، اما وقتی طرز ساخت لاک خانگی را یاد بگیرید دیگر سردرگم هم نمی‌شوید.

برای ساخت لاک خانگی ساده ما تنها به دو ماده نیاز داریم. یک پایه لاک آماده و رنگ‌های معدنی دو متریالی هستند که باید داشته باشید. در واقع هدف از اینکار این است که در لاک‌های رنگی که دارید سایه‌ای متفاوت ایجاد کنید و از درخشش بیشترشان لذت ببرید.

فرآیند ساخت لاک خانگی فوق‌العاده سرگرم کننده است، چراکه شما با هنر و خلاقیت خودتان یک لاک ناخن رنگی ساده یا بی‌رنگ را تبدیل به یک لاک سه بعدی می‌کنید.

ساخت لاک خانگی

کدام پایه لاک برای ساختن لاک خانگی مناسب است؟

اگر به بخش زیرین شیشه لاک یا روی بدنه آن دقت کنید در مندرجات رویش آمده که پایه آن شماره چند است. بعنوان مثال Free 3 یا Free 5. شما می‌توانید از هر یک این محصولات برای اینکار استفاده کنید و این مسئله چندان اهمیتی ندارد. البته می‌توانید به جای لاک‌های رنگی از لاک‌های شفاف هم استفاده کنید و بیشتر در ساخت لاک ناخن خانگی خلاقیت و ذوق نشان دهید.

آیا برق ناخن برای ساختن لاک ناخن مناسب است؟

یکی از سوالات متداول در مورد ترکیب سایه‌ها و پودرهای معدنی رنگی با برق ناخن این است، که آیا این محصول برای ساخت لاک خانگی مناسب است؟

شما می‌توانید از پولیش‌های بی‌رنگ برای ساختن لاک خانگی استفاده کنید، اما یادتان باشد که پولیش شفاف معمولی شاید نتواند به خوبی رنگ‌ها و پودرهای معدنی را در خود معلق نگه دارد. پس وقتی این دو ماده را با هم ترکیب کردید، هنگام استفاده حتماً کمی برق ناخن را تکان دهید تا ترکیبات مجدداً داخل آن پراکنده و معلق شوند.

آیا برق ناخن برای ساختن لاک ناخن مناسب است؟

بهترین رنگ‌های آرایشی برای ساخت لاک ناخن

برای ساخت لاک خانگی تقریباً می‌توانیم از تمام سایه‌ها و پودرهای رنگی آرایشی مبتنی بر روغن یا با قابلیت پخش شدن در روغن استفاده کنیم. این نکته را به یاد داشته باشید که حتماً رنگ‌ها و سایه‌هایی که استفاده می‌کنید مخصوص آرایش باشند و سعی نکنید از چیزهایی که نمیشناسید استفاده کنید.

برخی بانوان از رنگ‌های خوراکی و دیگر رنگ‌های غیر آرایشی جهت تهیه لاک خانگی استفاده می‌کنند. این مواد شاید موثر باشند، اما شما نمیدانید که چه واکنشی در پولیش رنگی و شفاف از خود نشان می دهند. چون این ترکیبات برای این منظور تهیه و طراحی نشدند، بنابراین بهتر است که امتحانش نکنید.

آن‌هایی که در ساخت این محصول در خانه مهارت زیادی دارند می‌توانند از میکاهای معدنی نیز استفاده کنند. میکاها تنوع رنگی زیادی دارند و حاصل ترکیب آن‌ها با پولیش شفاف رنگ‌های پودری درخشان و رنگین کمانی خواهد بود. اگر ساخت لاک خانگی را با یک لاک پایه رنگ روشن شروع می‌کنید، بهتر است از رنگ‌های با قابلیت پخش شدن در روغن همچون اولترامارین‌ها و اکسیدها استفاده کنید.

برای تهیه لاک خانگی مات از چه چیزی استفاده کنیم؟

تهیه لاک خانگی مات کمی با لاک‌های درخشان متفاوت است. شما می‌توانید برای ساخت محصول از ترکیبات بالا استفاده کنید اما یک چیزی دیگر نیز در این فهرست وجود دارد. برای اینکه لاک مات به نظر برسد لازم است به آن کمی نشاسته ذرت اضافه کنید. همچنین تبدیل لاک براق به مات کار سختی نیست.

تهیه لاک خانگی مات

برای تهیه لاک در خانه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در این بخش با مواد موردنیاز برای ساخت لاک آشنا می‌شوید:

  • پایه لاک ناخن معلق
  • بطری‌های خالی لاک ناخن همراه با درب و براش
  • توپ‌ها و گوی‌های فلزی ترکیب کننده لاک ناخن
  • قیف‌های مینیاتوری
  • میکا
  • رنگ‌های روغنی
  • سایه‌های آرایشی براق
  • چوب بستنی یا اسکوپ مینیاتوری

 

مراحل ساخت لاک ناخن خانگی

تا اینجا تقریباً متوجه شدید که برای اینکار به چه چیزهایی نیاز دارید. حالا زمان آموزش ساخت لاک خانگی با ترکیبات مختلف است. کافیست کمی دقت کنید و دستورالعمل‌ها را پی در پی اجرا کنید تا به یک فرمول ساخت لاک خانگی ساده و البته فوق‌العاده زیبا برسید.

مطابق دستورالعمل زیر عمل کنید:

مرحله اول تهیه لاک خانگی

توپ‌ها یا گوی‌های فلزی ترکیب لاک ناخن را داخل بطری‌های خالی که برای لاک ناخن تهیه کردید، بندازید. سپس یک قیف مینیاتوری را داخل گردن بطری بگذارید، چراکه دهانه لاک ناخن کوچک است و ممکن است مواد به اطراف بریزد.

مرحله دوم تهیه لاک خانگی

از نوک یک چوب بستنی یا قاشق مینیاتوری جهت اضافه کردن رنگ معدنی یا سایه آرایشی داخل قیف و سپس بطری لاک استفاده کنید. در ترکیب رنگ‌ها هیچ محدودیتی ندارید، می‌توانید از یک یا چند سایه آرایشی استفاده کنید. البته اگر در ترکیب رنگ‌ها مهارت دارید و میدانید حاصل ترکیب چند رنگ چه چیزی می‌شود از این تکنیک در ساخت لاک خانگی استفاده کنید. معمولاً از میکاها به تنهایی استفاده می‌شود، چراکه خودشان رنگ‌های درخشان و رنگین کمانی ایجاد می‌کنند.

اگر می‌خواهید رنگ لاکتان شفاف باشد رنگ کمتر اضافه کنید، اما اگر قصد ساخت لاک خانگی پر رنگ و غلیظ را دارید می‌توانید به اندازه 1.2-1.4 قاشق چایخوری رنگ به آن اضافه کنید.

مراحل ساخت لاک ناخن خانگی

مرحله سوم تهیه لاک خانگی

در مرحله سوم ساخت لاک خانگی خیلی آرام روی بطری و قیف مینیاتوری ضربه بزنید تا رنگ داخل بطری بریزد. این مراحل را با حوصله انجام دهید چراکه ریختن پودرهای رنگی روی سطح تنها کثیفی و دردسر تمیز کردن را به همراه خواهد داشت.

مرحله چهارم ساخت لاک خانگی

در این مرحله قیف را از داخل بطری بردارید و بطری را با احتیاط با پایه پولیش پر کنید. می‌توانید از لاک پایه رنگ استفاده کنید و یا اینکه تنها از برق ناخن استفاده کنید. بستگی به شما دارد که چه رنگی و چه غلظتی مدنظرتان است.

مرحله پنجم تهیه لاک خانگی

این مرحله از ساخت لاک خانگی تقریباً آسان ترین بخش است. بطری را خوب تکان دهید. برای بار اول شاید تکان دادن پولیش زمان زیادی نیاز داشته باشد. بسته به قدرت ترکیب پذیری رنگ لازم است بین 30 تا 60 ثانیه بطری را تکان دهید.

مرحله ششم تهیه لاک خانگی

ساخت لاک ناخن خانگی شما با موفقیت به پایان رسیده و حالا می‌توانید از آن روی ناخن‌هایتان استفاده کنید. حتماً پس از لاک زدن ناخن‌ها از پولیش و تاپ کت استفاده کنید تا ماندگاری لاک سفارشی شما افزایش پیدا کند.

اگر تاپ کت در خانه ندارید، ساخت لاک خشک کن خانگی را هم برای خشک شدن سریع لاک یاد بگیرید. برای ساخت لاک پاکن خانگی نیز فرمول راحتی وجود دارد که در ادامه یادتان خواهیم داد.

مرحله ششم تهیه لاک خانگی

ساخت لاک ناخن با پالت سایه

بانوان و دخترانی که عاشق لاک‌های درخشان و رنگی هستند همواره دوست دارند محصول جدیدی را امتحان کنند. تا زمانی لاک‌ ناخن DIY به بازار محصولات آرایشی عرضه نشده بود همه فکر می‌کردیم لاک‌های درخشان تنها چیزهایی هستند که در بازار میبینیم و تاکنون استفاده کردیم. اما اگر چنین محصولی را نتوانستید در بازار پیدا کنید، آن را در خانه بسازید. تهیه و ساخت لاک خانگی اصلاً دشوار نیست، تنها باید کمی دقت کنید و ذوق بخرج دهید.

همه ما حداقل یک تا دو پالت سایه آرایش چشم در منزل داریم که سالی یکبار هم سراغشان نمی رویم. این سایه‌ها را دور نریزید، امروز برای ساخت لاک خانگی به آن‌ها احتیاج دارید. امروز تقریباً هیچ چیزی دور ریختنی نیست و می‌توانیم یک راه عالی برای دوباره استفاده کردنشان پیدا کنیم. ساختن لاک خانگی DIY یک روش فوق‌العاده برای این است که هزینه خرید پالت سایه آرایش چشم پِرت نشود.

از این آموزش گام به گام نهایت استفاده را ببرید و چندین لاک ناخن خانگی بسازید. بزودی چند لاک ناخن دارید که نمونه آ‌ن‌ها در بازار موجود نیست!

ساخت لاک ناخن با پالت سایه

برای ساخت لاک ناخن خانگی به چند مواد و ابزار زیر  احتیاج دارید:

  • سایه چشم
  • لاک ناخن بی‌رنگ و شفاف
  • فشار دهنده کوتیکول
  • قیف کاغذی کوچک

ابتدا 1.6 لاک شفاف را داخل بطری خالی که برای ساخت لاک خانگی آماده کردید بریزید. در صورتی که برق ناخن از قبل استفاده شده دارید نیاز به یک بطری دیگر ندارید. سپس طبق مراحل زیر عمل کنید:

سایه چشم را پودر کنید

پالت سایه‌ای که دیگر استفاده نمی‌کنید را انتخاب کرده و از رنگ مورد نظرتان با فشار دهنده کوتیکول یا یک قاشق مینیاتوری مقداری بردارید. سپس سایه را به خوبی بکوبید تا کاملاً له و یکدست شود، دقت کنید هیچ گلوله‌ای داخل آن باقی نماند.

پودر سایه چشم را با برق ناخن ترکیب کنید

زمانیکه سایه چشم کاملاً پودر شد، از فشار دهنده کوتیکول مجدداً استفاده کرده و با آن پودر رنگ را داخل بطری بریزید. بهتر است که از یک قیف برای انتقال پودر رنگی داخل بطری استفاده کنید تا ریسک ریختن سایه به اطراف و سطح میز به حداقل برسد.

بستگی به شما دارد که دوست دارید لاک DIY چقدر درخشنده باشد. بر این اساس هر میزان سایه رنگی که دوست دارید به برق ناخن اضافه کنید. اگر از ساخت لاک خانگی هدف تهیه یک لاک شفاف و درخشان را دنبال می‌کنید کمی سایه چشم اضافه کنید. اما اگر دوست دارید یک لاک مات و پر رنگ داشته باشید به میزان بیشتری سایه چشم نیاز دارید.

ساخت لاک خانگی

بطری را خوب تکان دهید

اگر دقت کنید وقتی پودر سایه را اضافه می‌کنید روی برق ناخن یا تاپ کت باقی نمی‌ماند و ته نشین می‌شود. بنابراین پودر را مرحله‌ای اضافه کنید. کمی سایه چشم اضافه کنید، درب بطری لاک را ببندید و آن را خوب تکان دهید. سپس اگر رنگ مورد نظرتان بدست نیامد مجدداً همین مراحل را تکرار کنید. یادتان باشد که لاک‌های خانگی نسبت به لاک‌هایی که در بازار تهیه می‌کنید کمی تفاوت دارند.

در ساخت لاک خانگی بسیاری از مواد و ترکیبات یک محصول صنعتی وجود ندارد، بنابراین هنگام استفاده از آن باید کمی دقت بیشتری بخرج دهید. مثلاً لاک ناخن خانگی نسبت به نوع کارخانه‌ای آن زودتر روی ناخن پخش می‌شود، پس باید کم کم لاک را روی ناخن اضافه کنید.

تا اینجا دو روش ساخت لاک ناخن رنگی و درخشان را یاد گرفتید، حالا اگر به یک لاک پاکن یا تاپ کت خانگی نیاز دارید از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید.

ساخت لاک پاک کن خانگی

ساخت لاک پاکن خانگی اصلاً دشوار نیست و در بیشتر موارد حتی نیاز نیست چیزی را با ماده دیگری ترکیب کنید. برخی از ترکیباتی که در منزل دارید برای ساخت لاک خانگی مفید بودند، اما حتماً چیزهایی هم وجود دارند که در تهیه لاک پاکن کاربردی باشند. لاک پاکن‌هایی که از بازار تهیه می‌کنیم معمولاً ترکیبات شیمیایی دارند و بعد از چند بار استفاده اثرات سوء خود را روی ناخن‌ها و پوست دست و پا نشان می‌دهند. بسیاری از افرادی که پوست حساس دارند نمی‌توانند از لاک پاکن‌های صنعتی استفاده کنند، پس چاره چیست؟

توصیه ما این است که امروز علاوه‌بر ساخت لاک خانگی برای تهیه یک لاک پاکن نیز کمی زمان صرف کنید. نتیجه آن ارزشش را دارد و خواهید دید که واقعاً عمل می‌کند. احتمالاً بعد از استفاده این لاک پاکن‌ها دیگر سراغ نمونه‌های شیمیایی نمی‌روید.

ساخت لاک پاک کن خانگی

چرا باید لاک پاکن خانگی استفاده کنم؟

در مورد اینکه چرا ساخت لاک خانگی را باید یاد بگیریم صحبت کردیم اما نگفتیم چرا لاک پاکن خانگی بهتر است. استون‌ها و لاک پاکن‌های صنعتی حاوی حلال‌های خشن هستند. استون می‌تواند لایه ناخن را خشک کند و چربی طبیعی پوست اطراف ناخن را نیز بگیرد. بنابراین در نهایت شما ناخن‌هایی با کوتیکول‌های تحریک شده و انگشتانی پوسته پوسته خواهید داشت.

بعد از دستورالعمل ساخت لاک خانگی این فرمولاسیون‌های خانگی تهیه لاک پاکن فوق‌العاده پرطرفدار هستند. این ترکیبات لاک پاکن به اندازه حلال‌ها قوی هستند، اما در مقابل سلامت ناخن‌ها را حفظ می‌کنند:

ساخت لاک پاک کن با سرکه و آب پرتقال

افرادی که عاشق دستورالعمل‌های تکنیک DIY هستند و ساخت لاک خانگی را یاد گرفتند، می‌گویند می‌توانیم با آبمیوه‌ها و سرکه‌ها لاک را پاک کنیم. به نظر میرسد ترکیب سرکه و آب پرتقال خیلی خشن باشد، اما نترسید هیچ آسیبی به ناخن‌ها و پوست دستتان وارد نمی‌شود. ترکیب آب پرتقال و سرکه یک محلول ملایم به شما می‌دهد و می‌توانید به خوبی از پس حذف لاک ناخن از روی ناخن‌ها بربیایید.

به روش زیر این لاک پاک کن را بسازید:

  • میزان برابر سرکه سفید و آب پرتقال طبیعی را ترکیب کنید.
  • با استفاده از یک پد پنبه‌ای محلول بدست آمده را روی ناخن‌ها فشار دهید.
  • حدود 10 ثانیه محلول را روی ناخن نگهدارید تا لاک نرم شود.
  • پد پنبه‌ای را به سمت پایین بکشید تا لاک ناخن از روی ناخن جدا شود.
  • در آخر بهتر است از لوسیون دست و روغن کوتیکول استفاده کرده و ناخن‌ها را مرطوب کنید.

ساخت لاک پاک کن با سرکه و آب پرتقال

خمیر دندان و ساخت لاک پاک کن

عجیب نیست اگر پودرهای معدنی رنگی و لوازم آرایشی می‌توانند در ساخت لاک خانگی به ما کمک کنند، پس حتماً خمیر دندان هم می‌تواند کاربردی بیش از تمیز کردن دندان‌ها داشته باشد!

بطور کلی تمام خمیر دندان‌هایی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند، می‌توانند بعنوان یک پاک کننده لاک نیز مورد استفاده قرار بگیرند. حتماً میپرسید چرا و چگونه؟

خمیر دندان‌ها حاوی ماده اتیل استات هستند، پس می‌توانند ترکیبات لاک ناخن را تجزیه کنند. اتیل استات ترکیبی است که شما می‌توانید در لاک پاکن‌های صنعتی نیز پیدا کنید. برای استفاده از خمیر دندان بعنوان لاک پاکن فقط باید کمی از آن استفاده کنید. مقداری خمیر دندان روی لاک ناخن بمالید، لاک ناخن پس از چند ثانیه از روی ناخن جدا می‌شود.

ساخت لاک پاک کن با ضدعفونی کننده دست

همانطور که از دوره‌ ترند سایه چشم درخشان یک پالت رنگی برایمان جهت ساخت لاک خانگی باقی مانده، از دوره کرونا نیز حتماً یک بطری ضدعفونی کننده در خانه داریم!

حتماً میدانید که ضدعفونی‌ کننده‌های دست حاوی غلظت الکل بالایی هستند، بنابراین چه بهتر که اگر امروز لاک پاکن نداریم از آن استفاده کنیم. شما می‌توانید از این محصول استفاده کرده و یک لاک پاکن مشابه لاک پاکن‌های صنعتی تهیه کنید. اگر محلول ضدعفونی کننده شما حاوی الکل ایزوپروپیل 75 درصد باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

در صورتی که قصد دارید لاک پاکن خانگی را با محلول ضدعفونی کننده تهیه کنید، دستورالعمل زیر را بخاطر بسپارید:

  • یک قطره ضدعفونی کننده دست را به یک پد پنبه‌ای بیافزایید.
  • پنبه را روی ناخن‌هایتان مالش دهید و اینکار را تا زمانی که پولیش ناخن کاملاً جدا شود ادامه دهید.
  • برای اینکه به سلامت ناخن‌ها و پوست اطراف آن آسیب وارد نشود، بعد از پاک کردن لاک ناخن از مرطوب کننده و روغن کوتیکول استفاده کنید.

تهیه لاک پاک کن با ترکیب آب گرم و پراکسید هیدروژن

تاکنون بارها از پراکسید هیدروژن برای پاک کردن لکه‌ها از روی لباس‌ها استفاده کردید، امروز می‌توانید با آن لاک پاکن بسازید. از پراکسید هیدروژن رقیق شده با آب گرم روی ناخن‌ها استفاده کنید. وقتی لاک ناخن پاک شد، دست ‌ها را بشویید و با مرطوب کننده از خشک شدن ناخن‌ها و پوست دست جلوگیری کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود