با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 14 تير 1402
نظرات

نقد و بررسی : شامپو بدن انار تراست با کمترین قیمت

گاهی‌اوقات خیلی از ما به‌دنبال محصولی هستیم که همزمان کار چند محصول را انجام دهد. مثلاً شوینده‌ای که ضمن شستشوی بدن، آن را آبرسانی و روشن سازد. یا شامپویی که میزان تعرق بدن را نیز کاهش دهد.

شامپو بدن انار تراست، با دارا بودن عصاره انار در ترکیباتش، از پوست در برابر پرتوهای UV خورشید مراقبت کرده و ساختار آن را حفظ می‌کند. وجود کلاژن در این محصول، باعث جوان‌شدن پوست و افزایش استحکام و سفت شدن آن می‌شود.

این محصول برای انواع پوست مناسب است.

روش مصرف: پوست بدن را به‌مقدار کافی از شامپو آغشته کرده و پس از 2 تا 3 دقیقه آبکشی نمایید.

هشدارها:

  • درب محصول پس از هر بار استفاده بسته گردد.
  • دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.
  • دور از دسترس اطفال نگهداری شود.
ویژگیتوضیحات
حجم 250 میل
فرم محصول شامپو
جنسیت مصرف کننده عمومی
نوع پوست انواع پوست
کاربرد سفت‌کننده و جوان‌کننده پوست، افزایش‌دهنده استحکام و حفظ‌کننده ساختار پوست
نحوه مصرف پوست بدن را به مقدار کافی از شامپو آغشته کرده و پس از 2 تا 3 دقیقه آبکشی نمایید.
مواد موثره عصاره انار، کلاژن، آمونیوم لورت سولفات، دی سدیم کوکوآمفودی استات، کوکامیدوپروپیل بتائین، پانتنول، لوریل گلوکوزید، رایحه، گلیسیرین، پلی کواترنیوم-7، زایلیتول، سدیم پی سی ای، عصاره کاملیا، عصاره بابونه، آلانتوئین، آب دیونیزه
شرایط نگهداری دور از دسترس اطفال و نور مستقیم خورشید
نوع بسته بندی محفظه فشاری
مدت انقضا 41 ماه
تاییدیه Swiss Fine Cosmetic
شماره تاییدیه 1905
شماره پروانه بهداشت 48/10831
تعداد بازدید از این مطلب: 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 14 تير 1402
نظرات

قرمزی رنگ مو

تا کنون چندبار پس از شست‌وشوی موهای خود متوجه تغییر رنگ آن، به مو با تناژ قرمز شده‌اید؟ عدم تطابق رنگ مو با رنگ‌های موجود در کاتالوگ رنگ و تغییر آن به سمت قرمزی یکی از مشکلات بزرگ خانم‌های ایرانی است و رفع آن یک چالش اساسی به خصوص در موهای بلوند است، اما چه راه‌هایی برای رفع قرمزی رنگ مو وجود دارد؟ 
امروز در این مقاله به موارد زیر می‌پردازیم:

  • دلایل ایجاد قرمزی مو
  • روش‌های برطرف کردن قرمزی مو.
  • معرفی رنگ‌موهای بدون قرمزی
  • راز ایجاد رنگ مو قهوه‌ای بدون قرمزی

چرا قرمزی رنگ مو ایجاد می‌شود؟

قبل از اینکه به رفع قرمزی رنگ مو بپردازیم باید دلایل ایجاد این مشکل را بدانیم.  رنگ‌موی زنان ایرانی بیشتر رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای و خرمایی است. این رنگ موها دارای رنگدانه‌ قرمز هستند، بنابراین وقتی موهای خود را رنگ می‌کنید، بازتاب رنگ قرمز روی آن بیشتر می‌شود. اما عوامل شایع دیگر:

1-زمان نامناسب و قرمزی رنگ مو

روی هر رنگ‌مو زمان مناسب برای ماندن بر روی مو مشخص شده است، بنابراین قراردادن مو بیش از زمان مورد نظر علاوه بر اینکه باعث آسیب به ساقه مو می‌شود، باعث افزایش رنگدانه قرمز نیز می‌شود.

 قرمزی رنگ مو

2-اکسیدان نامناسب

ترکیب اکسیدان با رنگ مو اهمیت بسیاری در رفع قرمزی مو دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از اکسیدان زیاد باعث روشن شدن رنگ موها می‌شود اما استفاده از اکسیدان زیاد باعث افزایش تناژ رنگ قرمز می‌شود. پس بهتر است از اکسیدان‌هایی با درصد 6-9 و 12 استفاده کنید.

3-رنگ‌های دارای تناژ زردی و قرمزی

رنگ‌هایی نظیر بلوطی، شرابی، ماهگونی و… به دلیل داشتن پیگمنت‌های قرمز، در نهایت هاله‌ای از رنگ قررمز بر روی موهای شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از رنگ‌های سری M برای کمتر شدن تنالیته رنگ قرمز استفاده کنید اما اگر علاقمند به رنگ‌هایی نظیر مسی و ماهگونی و رنگ مو قهوه‌ای بدون قرمزی دارید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

4-نقش گیاهان در قرمزی رنگ مو

رنگ کردن مو با مواد طبیعی اما دو مورد از بزرگترین مشکلات این رنگ‌ها، پاکسازی خیلی سخت از روی مو و وجود رنگ با تنالیته قرمزی بالا است. رفع قرمزی این رنگ‌ها بسیار دشوار و نیازمند به دکلره است. پس بهتر است تا حد امکان از این نوع رنگ استفاده نکنید تا مشکلی مثل از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ نداشته باشید‌.

استفاده از حنا و حنا هندی باعث افزایش قرمزی مو در رنگ‌های بعدی می‌شود

5-پودرهای رنگ مو

برای رنگ موهای فانتزی و شرابی معمولا از پودرهای رنگ مو استفاده می‌شود که تنالیته قرمزی و نارنجی بالا دارندو بنابراین لازم است نسبت به از بین بردن قرمزی و نارنجی رنگ مو اقدام کنید. بنابراین بهتر است برای رنگ‌موهای فانتزی هم از این پودرها استفاده نکنید.

روش‌های رفع قرمزی رنگ مو

برای رفع این مشکل، روش‌های گوناگونی در آرایشگاه‌ها و در خانه به کار می‌رود که مطرح‌ترین آن استفاده از واریاسیون ضد قرمزی است. در ادامه به توضیح این روش‌ها می‌پردازیم

1-رفع قرمزی رنگ مو با واریاسیون

چه واریاسیونی قرمزی مو را می‌گیرد؟ پاسخ به این سوال می‌تواند به شما در برطرف کردن رفع قرمزی مو کمک بسیاری کند. استفاده از واریاسیون بجای رنگ مو یکی از روش‌های از بین بردن قرمزی مو است،بهتر است برای جلوگیری از قرمزی موها  از رنگ‌های گروه M یا N استفاده کنید. اگر رنگ مورد نظر شما از گروه M  است، مقداری واریاسیون سبز به آن اضافه کنید. مقدار این واریاسیون نباید بیشتر از یک بند انگشت باشد. اگر موهای شما تنالیته رنگ زرد دارد بهتر است از واریاسیون نقره‌ای یا بنفش استفاده کنید.

واریاسیون ضد قرمزی

2- اکسیدان چگونه به رفع قرمزی رنگ مو کمک می‌کند؟

اکسیدان فعال‌کننده رنگ مو است و بدون آن، پروسه رنگ‌کردن مو  ممکن بود تا 24 ساعت هم طول بکشد. . مواد سازنده اکسیدان هیدرژن پراکسید، آب و ستیل الکل است.  تفاوت اکسیدان ضدقرمزی با اکسیدان‌های معمولی در  میزان هیدروژن‌پراکسید آنها و درصدهای متفاوت آن است. اکسیدان‌های 9 و 12 درصد معمولا برای ایجاد  رنگ‌های روشن روی مو استفاده می‌شوند  اما دقت  کنید اکسیدان 12 درصد بسیار قوی است و بهتر است زیر نظر آرایشگر حرفه‌ای از آن استفاده شود. از اکسیدان 3 درصد معمولا برای از بین بردن این مشکل استفاده نمی‌شود.

3-استفاده از رنگ های ترکیبی

اگر ترکیب مناسب برای ساخت رنگ‌مو خود به کار ببرید، نیاز به از بین بردن قرمزی مو بعد از رنگ بسیار کمتر می‌شود. برای اینکار سعی کنید تاحد امکان رنگ‌های دارای تنالیته قرمز استفاده نکنید اما اگر به رنگ‌هایی نظیر مسی علاقه‌‌مندین، از  خنثی‌کننده رنگ قرمز مثل زیتونی یا واریاسیون سبز استفاده کنید. ترکیب رنگ‌موها مختلف برای رنگ‌های ژورنالی متفاوت است و یک آرایشگر حرفه‌ای می‌تواند در این مورد به شما راهنمایی‌های مفیدی بدهد.

اگر موهای شما رنگساژ شده است، بهتر است از ترکیب واریاسیون نقره‌ای و خاکستری هر کدام به اندازه یک بندانگشت به عنوان واریاسیون ضد قرمزی استفاده کنید. ترکیب این دو ماده با اکسیدان 12 درصد که  به عنوان اکسیدان ضدقرمزی استفاده می‌شود، تناژ همه رنگ‌های اضافه مثل قرمز، زرد و نارنجی را حذف می‌کند. دقت کنید که اگرموها دکلره شده باشد، کافیست مواد و کف رنگساژ را به مدت 1تا2 دقیقه برای رفع قرمزی بر روی مو قرار دهید. اما اگر موهای شما دکلره شده نیست، مواد باید 15 تا 20 دقیقه روی مو قرار بگیرد.

4-رنگ موهای ضد قرمزی

کدام رنگ مو قرمزی ندارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت همه رنگ موها تنالیته‌ای از رنگ قرمز را دارند اما با توجه به درصد استفاده از آنها و ترکیب با واریاسیون و اکسیدان می‌توان از قرمزی آنها کاست. اما باید دقت کرد مثلا اگر شما قبلا رنگ موی از شماره N استفاده کرده‌اید، باید قبل از رنگ مجدد، نسبت به پاک کردن قرمزی حاصل از رنگ‌های قبلی اقدام کنید. برای این‌کار، می‌توانید از رنگساژ با اکسیدان رقیق استفاده کنید، سپس به موها ویتامین بوناول بزنید.

5- تونرضدقرمزی

این تونرها نیز بعد از دکلره کردن برای ایجاد رنگ موی تیره بدون قرمزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماده برای از بین بردن قرمزی و نارنجی رنگ مو بسیار مفید است و مو را تا حدودی به رنگ‌های خاکستری و یا پلاتینی نزدیک می‌کند و باعث جلوه طبیعی‌تر مو می‌شود.

6-ویتامین بوناول

این ویتامین را می توان از داروخانه تهیه کرد و به صورت سرم روی مو قرارداد، علاوه بر تقویت موها، باعث کاهش قرمزی مو نیز می‌شود.

رفع قرمزی رنگ مو

7-رنگ‌های تیره

در نهایت اگر مایل به استفاده از هیچ یک از روش‌های گفته شده نیستید، می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید تا قرمزی مو مشخص نباشد اما اگر به موهای روشن علاقه دارید از یکی از روش‌های بالا استفاده کنید.

نکته مهم در رفع قرمزی مو، به پایه رساندن مو در حین دکلره است. هرچه مو از رنگ پایه اصله بیشتری داشته باشد، در ابتدا تنالیته رنگ قرمز و قرمز مایل به نارنجی دیده می‌شود. اما اگر به هر دلیل پس از رنگ زدن مو یا چند هفته پس از ان احساس کردید رنگ موهای شما متمایل به قرمز است، می‌توانید از فرمول زیر برای رفع آن استفاده کنید.
برایرفع قرمزی مو در موهای با رنگ قرمز پایه6، از اکسیدان 9 درصد استفاده می‌شود، سپس به آن، نصف تیوپ رنگ زیتونی پایه 6 و نصف تیوپ رنگ زیتونی پایه 5 را با 1/4 تیوپ رنگ کنفی اضافه می‌شود، به مخلوط حاصل 2 بند انگشت واریاسیون سبز اضافه کنید و برای 5 دقیقه روی مو قرار دهید. دقت کنید که با توجه به میزان قرمزی و حجم مو ممکن است زمان تغییر کند.

رنگ موی قهوه‌ای بدون قرمزی

اما یکی از پرتکرارترین سوالات در زمینه ازبین بردن قرمزی مو و رفع آن، داشتن رنگ موی قهوه‌ای بدون قرمزی است. برای شروع بهتر است با رنگ‌های قهوه‌ای تیره و سرد شروع کنید، این نوع قهوه‌ای تناژ دودی- زیتونی دارد. بهتر است در ابتدای کار از رنگ‌های قهوه‌ای که تنالیته قرمز دارند، مثل فندقی، شاه‌بلوطی و دارچینی پرهیز کنید. اما اگر تمایل به استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای دیگر دارید باید از فرمول‌های رنگ ترکیبی ایتفاده کنید. برای مثال اگر تمایل به رنگ نسکافه‌ای با ترکیب شکلاتی،زیتونی و دودی دارید بهترین فرمول عبارت است از:

1-پایه رنگ 4یا7 یا مویی که کلا رنگ نشده است

2-ترکیب رنگ‌های تنباکویی، دودی و زیتونی پایه 7 هر کدام به اندازه نصف تیوپ

3-واریاسیون بنفش و نقره‌ای هر کدام یک بند انگشت

4- اکسیدان 9 درصد

برای سایر رنگ‌موها هم ترکیباتی به همین ترتیب وجود دارد.

 

اگر تاکنون موهای خود را رنگ نکرده‌اید، بهتر است از رنگ‌های ضد قرمزی استفاده کنید. در این صورت بدون دکلره تناژهای بسیار زیبایی روی موی شما ایجاد می‌شود. اما دقت کنید در این مورد هم باید از رنگ‌های مرواریدی، خاکستری، دودی و یا زیتونی برای شروع استفاده کنید

 

کدام رنگ مو قرمزی ندارد؟

اگر به دنبال رنگ‌موهایی با حداقل میزان قرمزی هستید، توصیه ما به شما رنگ‌های زیر است:

1-سری رنگ‌های زیتونی یا رنگ‌موهای ترکیبی با درصد زیتونی بالا

2-هایلایت‌های دودی و یا نقره‌ای

3-رنگ‌ تنباکویی

اگر به دنبال رنگ‌موی بژ هستید باید دقت کنید که در برندهای مختلف تنالیته رنگ متفاوت است مثلا یک نوع بژ توناژ قرمز کمرنگ و مایل به صورتی دارد درحالی‌که رنگ دیگر این تونالیته را ندارد

سخن اخر

در این مقاله دلایل ایجاد قرمزی مو و همین‌طور روش‌های رفع قرمزی مو مورد بررسی قرار گرفت. یکی از دغدغه‌های خانم‌های ایرانی داشتن رنگ‌موی قهوه‌ای بدون قرمزی است که در این مقاله فرمولاسیون و ترکیب یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های این خانواده معرفی شد. امیدواریم این مقاله در رفع مشکلات شما در این زمینه مفید باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 119
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1402
نظرات

بهترین رنگ لاک برای پوست سفید چه رنگی است ؟

بدون شک لاک زدن ناخن یکی از اهرم های زیبایی خانم ها به حساب می آید. اما برای این که رنگ لاک جذابیت بیشتری پیدا کند، لازم است تا با رنگ پوست متناسب باشد. اگر شما هم پوست سفیدی دارید، باید به شما تبریک گفت، چرا که در انتخاب رنگ لاک کار سختی را پیش رو ندارید و به راحتی می توانید طیف وسیعی از رنگ ها را برای خود انتخاب نمایید. با این حال شما باید چه رنگ لاکی در کنار پوست سفیدتان جلوه بیشتری دارد. از همین رو ما در مقاله به معرفی بهترین رنگ لاک برای پوست سفید پرداخته ایم و پیشنهادمان این است که مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بهترین رنگ لاک برای پوست سفید چه رنگ هایی هستند؟

در ادامه 15 رنگ لاک ناخن مناسب پوست سفید، معرفی شده اند، که با خیال راحت می توانید هر کدام از آن ها را برای ناخن خود انتخاب کنید.

لاک قرمز

لاک قرمز جزو پر طرفدار ترین رنگ لاک می باشد، به گونه ای که هر خانمی با هر سلیقه ای قطعا لاکی با رنگ قرمز دارد. لاک قرمز برای خانم هایی که پوست روشن و سفیدی دارند، گزینه فوق العاده ای است، چرا که تلفیق رنگ قرمز با سفیدی پوست زیبایی خیره ای کننده را خلق می کند. اگر شما هم پوست روشنی دارید و به دنبال این هستید در یک مهمانی بدرخشید، بدون شک لاک قرمز بهترین رنگ برای شما خواهد بود.

لاک قرمز

لاک قرمز جیگری

یکی از محبوب ترین رنگ لاک در میان خانم های خوش سلیقه رنگ قرمز جیگری می باشد، که در کنار هر رنگی قرار بگیرد، می تواند جلوه ای نظیری را به وجود آورد. حال تصور کنید اگر در کنار رنگ سفید پوست قرار بگیرد، چه درخششی را به دنبال خواهد داشت. به همین خاطر است که رنگ قرمز جیگری از زیباترین رنگ لاک برای پوست سفید به شمار می رود و با استقبال بی نظیری هم مواجه می شود.

لاک قرمز جیگری

لاک صورتی

صورتی جز آن دسته رنگ هایی است، که با هر سلیقه ای در هر سن و سالی جور در می آید و به جرئت می توان گفت اکثر خانم ها به این رنگ زیبا علاقه مند هستند. صورتی یک رنگ لاک ایده آل برای پوست های روشن است و از آن دسته رنگ هایی است که از آن می توان در هر فصل سال و در هر مکانی از اداره گرفته تا مهمانی ها استفاده کرد. هارمونی عجیب رنگ سفید پوست و صورتی لاک باعث می شود، تا با این رنگ لاک در مهمانی ها کانون توجه باشید.

بهترین رنگ لاک برای پوست سفید

لاک آبی کلاسیک

آبی کلاسیک رنگی است که در سال 2020 به عنوان رنگ سال معرفی شد و به دنبال آن لاک هایی با این رنگ خاص توسط تولید کنندگان در بازار عرضه شدند. اگر می خواهید رنگ لاک ناخنتان متناسب با رنگ سال باشد، رنگ آبی کلاسیک گزینه ایده آلی برای شما است. این رنگ هم مانند سایر رنگ ها با رنگ پوست سفید هم خوانی بی نظیری دارد و جزو خوش رنگ ترین رنگ لاک برای پوست سفید به حساب می آید، به همین خاطر با توجه ویژه ای از سوی خانم های خوش سلیقه و اهل مد همراه می باشد.

بهترین رنگ لاک برای پوست سفید

لاک سرخابی

در حال حاضر یکی از خوش رنگ ترین لاک ها که از طرفداران زیادی هم در میان خانم های خوش سلیقه دارد، لاک سرخابی می باشد. کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که رنگ سرخابی را دوست نداشته باشد. لاک سرخابی یکی از جذاب ترین رنگ لاک برای پوست سفید است و روی دست های سفید جلوه بی نظیری دارد. شما هم اگر پوست سفیدی دارید، به هیچ عنوان نباید تجربه استفاده از لاک سرخابی را از دست ندهید.

لاک سرخابی

لاک آبی فیلی

آبی فیلی یکی از رنگ لاک هایی است، که به نسبت سایر رنگ ها از طرفداران کمتری برخوردار است، در حالی این رنگ خاص و زیبا بر روی پوست روشن بسیار عالی به چشم می آید. بنابراین اگر پوست روشنی دارید و به دنبال رنگ لاک برای پوست سفید خود هستید، می توانید برای رنگ لاک روی رنگ فیلی حساب ویژه ای باز نمایید. استفاده از این رنگ لاک در مهمانی ها باعث می شود، تا زیبایی دست ها و ناخن های شما بارز تر گردد.

لاک آبی فیلی

لاک بنفش

بنفش رنگی است که نماد سلطنت است و از قدیم همواره رنگ مورد علاقه شاهزادگان و ملکه ها بوده است. علاقه مندان این رنگ زیبا همگی خانم های خوش سلیقه ای هستند. بنفش جزو رنگ های گرم به حساب می آید و از زیباترین رنگ لاک برای پوست سفید می باشد. آن هم به این خاطر است که کنار هم قرار گرفتن رنگ بنفش و سفیدی پوست درخشش و زیبایی رنگ پوست را دو چندان می کند.

رنگ لاک برای پوست سفید

لاک یاسی

اگر به دنبال یافتن رنگ لاک برای پوست سفید باشید، کمتر به رنگ یاسی برخورد کرده اید، اما باید بدانید رنگ یاسی هم می تواند در کنار سفیدی پوستتان زیبایی بی نظیری را بیافریند. به علاوه با استفاده از این رنگ لاک می توانید در محل کار یا مهمانی ها بدون این که توجهی را به خود جلب کرده باشید، ظاهر شیک و دلربای خود را هم داشته باشید. این مسئله برای لاک یاسی یک نکته مثبت شناخته می شود و خانم های نکته سنج از آن غافل نمی شوند.

لاک یاسی

لاک خاکستری؛ شیک ترین رنگ لاک برای پوست سفید

خاکستری نیز از دیگر رنگ های لاکی است که در میان خانم هایی که پوست سفیدی دارند، با بی میلی مواجه شده است. نکته ای که در رابطه با این رنگ لاک حائز اهمیت می باشد، این است که این رنگ لاک باعث می شود زیبایی طبیعی دست ها چندین برابر گردد. با این وجود می تواند یکی از گزینه های مطلوب رنگ لاک برای پوست سفید باشد و پیشنهاد می شود خانم های نکته سنج به هارمونی رنگ خاکستری با سفیدی پوست دست پی ببرند و استقبال بیشتری از این رنگ لاک نمایند.

لاک خاکستری

لاک مشکی

لاک مشکی یکی از لاک های جذاب می باشد، که طرفداران خاص خود را دارد و برای آن دسته از بانوانی که پوست سفید دارند، از بهترین گزینه ها می باشد. ترکیب رنگ مشکی با رنگ سفید پوست، زیبایی خیره کننده ای را به وجود می آورد، به خصوص برای استفاده در مجالس رسمی و مهمانی های شبانه. قطعا ست کردن لاک مشکی با لباس شب جذابیت شما در مهمانی ها چندین برابر می کند.

لاک مشکی

لاک نارنجی

نارنجی از رنگ های دوست داشتنی و گرم می باشد، که لاک آن جزو ایده آل ترین رنگ لاک برای پوست سفید می باشد. رنگ نارنجی دقیقا نقطه مقابل رنگ سفید پوست می باشد و به همین خاطر استفاده از آن نگاه های زیادی را به سمت شما می کشاند. با این که لاک نارنجی برای موقعیت ها و مکان های مختلف مناسب است، اما به سبب آن که نارنجی جزو رنگ های گرم و پاییزی به شمار می رود، انتخاب آن برای فصل پاییز بسیار هوشمندانه می باشد.

لاک نارنجی، بهترین رنگ لاک برای پوست سفید

لاک سرمه ای

سرمه ای یکی از منحصر به فرد ترین رنگ ها می باشد و برای آن دسته از بانوانی که به رنگ های تیره علاقه مند هستند، سرمه ای رنگ خاص و ویژه ای می باشد. درست است که هر فردی با هر رنگ پوستی که داشته باشد می تواند از لاک سرمه ای استفاده کند، اما قطعا لاک سرمه ای در کنار پوست سفید بیشترین جذابیت را دارد. بنابراین به جرئت می توان سرمه ای را زیباترین رنگ لاک برای پوست سفید دانست.

لاک سرمه ای

لاک سبز تیره

تحقیقات نشان می دهد، استفاده از طیف رنگ های سبز در استایل خود می تواند به رفع استرس و اضطراب درونی کمک کند و در نهایت منجر به آرامش گردد. یکی از رنگ هایی که برای خانم هایی که رنگ پوست سفیدی دارند، مناسب است، سبز تیره است. این رنگ زیبا به این علت زیباترین رنگ لاک برای پوست سفید است، که در کنار سفیدی پوست دست، به درخشش و زیبایی هر چه بیشتر ناخن ها کمک می کند. سبز تیره جزو آن دسته رنگ هایی است که می توان از آن در فصل پاییز استفاده نمود.

لاک سبز تیره

لاک کروم

درست است، که فقط چند سالی از معرفی لاک کروم توسط افراد مطرح در دنیای مد و فشن می گذرد، اما در همین مدت کم توانسته با زیبایی منحصر به فرد خود محبوبیت زیادی را در میان بانوان به دست آورد. افرادی که پوست‌سفیدی دارند، نسبت به دیگر افراد با رنگ پوست تیره تر بهتر می توانند درخشش چشم گیر این رنگ لاک را به رخ بکشند، چرا که ترکیب این رنگ لاک با رنگ پوست سفید هارمونی بی نظیری را خلق می کند. همین ویژگی آن را به خاص ترین رنگ لاک برای پوست‌سفید تبدیل کرده است. از این لاک زیبا عمدتا برای محافل و قرار های عاشقانه استفاده می شود.

رنگ لاک برای پوست سفید

لاک گلبهی

گلبهی یکی دیگر از رنگ های محبوب در میان خانم های ایرانی است، به خصوص از سال 2019 که به عنوان رنگ سال نیز معرفی شد.

این رنگ بهترین رنگ لاک برای پوست سفید به حساب می آید، چرا که قرار گیری رنگ گلبهی و رنگ سفید در کنار یکدیگر زیبایی چشم نوازی را می آفریند. لاک گلبهی رنگ ملایم و خاصی دارد که می توان آن را هم برای مراسمات رسمی و هم مجالس غیر رسمی و مهمانی ها استفاده نمود.

 

لاک گلبهی، بهترین رنگ لاک برای پوست سفید

 

تعداد بازدید از این مطلب: 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1402
نظرات

نقد و بررسی : صابون ذغال بامبو و نارگیل تراست

کوچک و منقبض کننده منافذ پوست
مراقبت از پوست چرب
لایه برداری سلول‌های مرده پوست
روشن کننده

تا حالا صورت‌تون رو سم‌پاشی کردین؟

مراقبت از پوست چرب

چربی بیش از حد پوست برای بسیاری از افراد مشکلی آزار دهنده است. خصوصا در تابستان و به دلیل جذب ذرات گرد و خاک و آلودگی هوا، آزار دهندگی این مسئله دو چندان می‌شود. استفاده از صابون ذغال برای شست‌وشوی روزانه پوست، راهی ساده و در عین حال کاربردی برای رفع این مشکل است. صابون ذغال با جذب مواد زائد و آلودگی‌های محیطی، تاثیر شگفت آوری در رفع چربی بیش از حد و سلامت پوست دارد.

ذغال فعال سبب ایجاد تعادل در چربی پوست شده و از ایجاد جوش در پوست صورت جلوگیری می‌کند. بنابراین دو بار شست‌وشوی پوست در روز برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مفید خواهد بود.

صابون ذغال برای درمان آکنه

درمان جوش صورت، حذف سموم پوستی و پاک کردن آثار جوش و آکنه یکی از خواص صابون ذغال خالص است. این صابون نه تنها سموم را از منافذ پوست شما پاک کرده، بلکه با از بین بردن آلودگی‌ها به درمان آکنه کمک به سزایی می‌کند.

صابون ذغال پوستتان را سفت و محکم می‌کند

صابون ذغال انتخاب مناسبی جهت مقاوم کردن پوست است و جالب اینکه این صابون برای انواع پوست (پوست‌های چرب، خشک و حساس) مناسب است. زیرا این محصول از طرفی باعث پاک کردن چربی‌های پوست می‌شود و از طرف دیگر خاصیت مرطوب کنندگی و آب‌رسانی را برای پوست به ارمغان می‌آورد.

کوچک و منقبض کردن منافذ پوست

دود ناشی از سوخت خودروها، گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی در افرادی که غالب اوقات خود را در محیط باز سپری می‌کنند باعث می‌شود که این آلودگی‌ها کم کم حفره‌های پوست را پر کرده و این حفره‌ها به مرور روی پوست نمایان شوند. صابون ذغال راه حلی مناسب برای رفع این مشکل است.

رفع آلودگی و پاکیزگی پوست بدون آسیب رساندن به لایه‌های آن از دیگر مزایای این محصول است. استفاده روزانه از این محصول از پیری پوست، شکسته شدن پوست و ایجاد ترک و آسیب پوست جلوگیری می‌کند. هم‌چنین این محصول گزینه‌ای مناسب برای پوست‌های دارای آلرژی و ملتهب است.

لایه برداری سلول‌های مرده پوست

پاک سازی پوست از سلول‌های آسیب دیده و مرده و تنفس بهتر پوست هم یکی دیگر از خواص شگفت انگیز صابون ذغال است.

صابون ذغال با لایه برداری سلول‌های مرده پوست، باعث شادابی بیشتر آن می‌شود. هم‌چنین این محصول با لایه برداری از پوست، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و موجب روشن‌تر شدن آن می‌شود.

جلوگیری از پیری زود‌رس

مصرف صابون ذغال یک روش موثر در جلوگیری از پیری زودرس پوست محسوب می‌شود. این صابون با ممانعت از ایجاد چین‌ و چروک‌ها و خطوط ریز روی صورت، از پیری پوست و ایجاد ظاهری خسته جلوگیری می‌کند.

پوست بی‌عیب و نقص

از بین ‌بردن چربی‌های اضافه صورت، پاک‌کنندگی منافذ پوست از ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها، از جمله ویژگی‌های بارز صابون ذغال محسوب می‌شود. علاوه بر این، صابون ذغال سلول‌های مرده روی پوست را از بین برده و به صورتتان ظاهری درخشان و بی‌عیب و نقص می‌بخشد.
.
خیلی از ما درگیر منافذ باز پوستیم و نمی‌دونیم چجوری می‌تونیم از دست این مشکل خلاص شیم. خب، تقریباً راه حلی برای از بین بردنشون وجود نداره؛ اما میشه ‌اون‌ها رو جمع‌تر و کوچک‌تر کرد. ما امروز یه محصول خیلی واسه این مشکل می‌خوایم بهتون معرفی کنیم:
.
.
صابون ذغال بامبو و نارگیل تراست!
این صابون شوینده ملایم پوست هست و اون رو از تمام آلودگی‌ها پاک می‌کنه. منافذ باز پوست رو کوچیک و منقبض کرده و با این کار از تجمع چربی تو منافذ و به وجود اومدن جوش پیش‌گیری می‌کنه.
.
.
این صابون معتدل‌کننده چربی پوست هست، از سلول‌های مرده اون لایه‌برداری کرده و با این کار به روشن‌تر شدن پوست کمک میکنه.
.
.
این صابون در کنار از بین بردن چربی اضافی پوست، اون رو آبرسانی کرده و همچنین از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنه.
.
.

ویژگیتوضیحات
حجم 75 گرم
فرم محصول صابون
جنسیت مصرف کننده عمومی
نوع پوست انواع پوست
کاربرد متعادل کردن چربی پوست – درمان جوش صورت و حذف سموم پوستی – پاک کننده آثار جوش‌ها و آکنه – ضد آلودگی – لایه برداری سلول‌های مرده پوست – کوچک و منقبض کننده منافذ پوست – جلوگیری از پیری زود‌رس
زمان مصرف هنگام شست‌وشو
نحوه مصرف صابون را روی پوست مرطوب مالیده تا کف غلیظ تولید شده و پس از یک دقیقه با آب ولرم شسته شود
نوع عصاره کربن اکتیو (نارگیل، بامبو)، آووکادو، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن جوانه گندم، روغن کاندولا، شی باتر
ویتامین E, B5, B6, F
شرایط نگهداری دور از دسترس کودکان و نور آفتاب، جای خشک و خنک
نوع بسته بندی جعبه، کاغذی
مدت انقضا 3 سال
تاییدیه Swiss Fine Cosmetic
شماره ی تاییدیه 1904
شماره پروانه بهداشت 48/11145
تعداد بازدید از این مطلب: 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1402
نظرات

ترفندهای کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم باعث برجسته و درشت شدن چشمان شما می شود و حتی می تواند شکل چشم شما را تغییر دهد. حتی اگر تا به حال از خط چشم استفاده نکرده اید، با کمی تمرین می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و آرایش خود را حرفه ای تر کنید. قبل از اینکه ترفندهای کشیدن خط چشم را بگوییم، باید با انواع لوازم مورد نیاز برای این کار آشنا باشیم.

انواع لوازم خط چشم کشیدن

در حالت کلی سه نوع وسیله برای خط چشم وجود دارد:

خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع، خطوطی صاف و مشخص ایجاد می کنند و ظاهری بسیار زیبا به چشمان شما می دهند. برای استفاده از این ابزار خط چشم می توانید خطوط دور خط چشم مورد نظر را بکشید و سپس داخل آن را پر کنید. با این ابزار می توانید انواع خط ها از نازک، طبیعی و پهن را بکشید.

خط چشم‌های مایع که به شکل ماژیک هستند، استفاده آسانی دارند اما اگر می خواهید از نوع دیگر آن که به شکل مخزنی به همراه قلمو است استفاده کنید، باید کمی تمرین داشته باشید. 

خط چشم مایع

خط چشم ژلی

از ژل ها برای خط چشم‌های گیرا استفاده کنید. ژل های خط چشم گاهی به صورت یک مخزن و یک قلموی کوچک هستند. برای آموزش خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن معمولا از مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می کنند.

شما می توانید از قلموهای دیگر هم استفاده کنید. مثلا یک قلمو با سری زاویه دار می تواند برای کشیدن برخی از خط چشم‌ها مفید باشد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای جلوگیری از عفونت چشم، حتما قلمو را به طور مرتب تمیز کنید.

خط چشم ژلی

خط چشم مدادی

از مداد می توانید برای کشیدن خط چشم‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده از مداد آسان است زیرا که همه ما تجربه کار با مداد را در کودکی داشتیم. با مداد هم می توانید خط چشمی ملایم و طبیعی و هم خط چشمی دودی و چشمگیر بکشید. همچنین خط چشم‌هایی که با مداد کشیده می شوند همانند خط چشم‌های مایع پخش نمی شوند.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از مداد با توجه به خط چشم مد نظر خود، نیاز به تیز یا پهن کردن سر مداد دارید.

خط چشم مدادی

حال که با ابزار خط چشم آشنا شدید، زمان استفاده از آن ها رسیده است. در ابتدا ترفندهای کشیدن خط چشم به شما می گوییم که برای انواع ابزار خط چشم کارایی دارد. سپس در ادامه روش استفاده از سه نوع ابزار را به صورت مفصل تر توضیح می دهیم.

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم حرفه ای

در این بخش آموزش خط چشم تصویری را به صورت چند ترفند ساده و کاربردی آورده ایم. هر کدام از این ترفندهای کشیدن خط چشم سعی در برطرف کردن یکی از مشکلات شما در زمان آرایش دارد. این راه ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است و خط چشم شما را زیباتر و حرفه ای تر می کند.

1. لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

لرزیدن دست در هنگام آرایش چشم عادی است اما راه حل ساده سه مرحله ای برای آن وجود دارد. این مراحل را به ترتیب اجرا کنید تا لرزیدن دست تان قطع شود:

  • بنشینید.
  • سپس آرنج خود را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  • حال انگشت کوچک خود را روی گونه قرار دهید و شروع به طراحی خط چشم کنید.

با این راه به راحتی لرزش دست شما از بین می رود و تسلط بیشتری در زمان خط چشم کشیدن پیدا می کنید.

لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

2. استفاده از روش نقطه گذاری

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط چشم برای شما مشکل است، آن را به صورت نقطه نقطه بکشید، سپس نقاط را به هم وصل کرده و خط چشم خود را پر کنید. به تصاویر زیر دقت کنید تا این روش را به خوبی یاد بگیرید.

3. روش خط چین گذاری

همچنین می توانید به جای نقطه گذاری، خط چشم خود را به صورت خط های کوتاه بکشید، سپس آن ها را به وصل کنید. تصاویر زیر را ببینید. این راه هم کشیدن خط چشم را برای شما آسان تر می کند و احتمال خطای شما پایین تر می آورد.

4. استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

کشیدن دنباله خط چشم یکی از بخش های سخت آرایش چشم است. دنباله داشتن خط چشم باعث می شود چشمان شما کشیده تر و زیباتر به نظر آید. بنابراین دانستن راهی برای دنباله دار کردن خط چشم حتما به کار شما می آید.

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای کشیدن خط چشم دنباله دار می توانید از وسایلی همچون لبه یک کارت استفاده کنید و آن را در لبه بیرونی پلک خود در زاویه دلخواه قرار دهید و خط چشم را بکشید.

کارت ویزیت را همانطور که در تصویر می بینید کنار چشم خود قرار دهید. سپس خطی بالای کارت بکشید. این خط باعث می شود خط چشم شما دنباله دار شود. همانطور که می بینید در این روش خط چشمی نازک با دنباله ای کوتاه کشیده می شود که برای آرایش چشم ریز بسیار مناسب است.

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

5. استفاده از نوار چسب برای کشیدن دنباله خط چشم

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن دنباله خط چشم استفاده از نوار چسب در گوشه چشم است. این روش بسیار رایج و ساده است. همانطور که در تصویر می بینید ابتدا باید یک نوار چسب گوشه چشم بچسبانید سپس دنباله خط چشم خود را بکشید. برای ضخیم کردن آن نیز می توانید طبق تصویر زیر پیش بروید و خط چشمی زیبا بکشید. این مدل خط چشم ضخیم برای آرایش چشم درشت بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به آن ها می بخشد.

رفع ایرادهای خط چشم

یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که بلد باشید ایرادات آن را اصلاح کنید. اما برای رفع ایرادات خط چشم چه باید کرد؟

1. استفاده از گوش پاک کن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، رفع ایرادهای خط چشم است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده که خط چشمی کشیدید و به دلیل لغزش دست یا دلایل دیگر بخشی از خط چشم خراب شده است. در این زمان چه می کنید؟ همه خط چشم را پاک می کنید و دوباره از اول می کشید؟ اگر جواب شما آری است، حتما این کار باعث به هم ریختن اعصابتان می شود و اگر این اشتباه بیش از دو بار تکرار شود بیخیال خط چشم کشیدن می شوید.

اما راه حل بسیار ساده است. از این به بعد اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. یک گوش پاک کن را آغشته به پرایمر، کانسیلر یا آرایش پاک کن کنید (یا هر ماده ای که از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید) و سپس خطای پیش آمده در کشیدن خط چشم را پاک کنید. به همین راحتی بدون پاک کردن همه خط چشم خطای ایجاد شده را پاک کرده و آن را اصلاح کنید.

تصویر زیر را ببینید تا به صورت مرحله به مرحله با این کار آشنا شوید.

استفاده از گوش پاک کن

2. استفاده از سایه چشم همرنگ پوست

به جز روش استفاده از گوش پاک کن، می توانید برای رفع ایرادات خط چشم خود از سایه چشم همرنگ با پوست استفاده کنید. یک براش کوچک را به سایه چشم همرنگ با پوست یا آرایش تان آغشته کنید و خط چشم را مرتب نمایید.

نکات تکمیلی برای کشیدن خط چشمی زیبا

در زمان کشیدن خط چشم، سعی کنید پوست خود را نکشید. این کار باعث می شود خط چشم شما یکدست و زیبا نباشد. همچنین در صورت خطا می توانید از گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده استفاده کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

اگر نقطه ای کشیدن خط چشم برای تان مشکل است، یک خط چشم نامرتب بکشید و سپس به همان روش گوش پاک کن آن را مرتب کنید.

روش کشیدن خط چشم با ابزارهای مختلف

حال که با ترفندهای کشیدن خط چشم آشنا شدیم بهتر است به طور مفصل با روش کشیدن خط چشم توسط ابزار مداد، مایع و ژل آشنا شویم.

استفاده از مداد چشم به صورت مرحله به مرحله

1. در صورت نیاز مداد چشم را تیز کنید. تیزی مداد شما بر خط چشم تاثیر می گذارد. با یک مداد تیز می توانید خطی دقیق و نازک بکشید. و اگر می خواهید خطی پهن بکشید، سر مداد را گرد یا خیس کنید. برای تیز کردن مداد، حتما از تراش مداد چشم استفاده کنید.

برای گرد کردن سر مداد، آن را به آرامی روی یک دستمال کاغذی بزنید تا به اندازه مورد نظرتان گرد شود.

2. می توانید برای نرم تر شدن سر مداد، آن را با سشوار گرم کنید. هرچه سر مداد نرم تر باشد، رنگ تیره تری به خط چشم می دهد. همچنین اگر سر مداد بیش از اندازه نرم است، می توانید چند دقیقه ای آن را در فریزر قرار دهید تا خنک و سفت شود.

3. گوشه بیرونی پلک خود را نگه دارید تا کشیده و محکم شود. این کار به صاف کشیدن خط چشم کمک می کند. از طرفی همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، قرار دادن آرنج می تواند به تکان نخوردن دست شما کمک کند.

4. حال از گوشه بیرونی چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا خطی صاف داشته باشید. همچنین می توانید خطی نازک در یک سوم انتهایی پایین چشم خود بکشید تا ظاهر خط چشم شما زیباتر شود.

5. برای داشتن ظاهری طبیعی، سعی کنید فضای بین خط چشم و خط مژه خود را پر کنید تا چشم شما بدون نیاز به خط چشمی پهن و شلوغ، برجسته به نظر آید.

6. طرز کشیدن خط چشم پایین به این صورت است که باید یکی از انگشتان خود را روی گونه قرار دهید سپس همانطور که خط بالای چشم را کشیدید، آرام آرام خط پایین چشم را هم بکشید. برای ظاهری ساده، فقط بخش بیرونی پایین چشم را بکشید اما اگر می خواهید خط چشمی برجسته داشته باشید، تمام خط پایین را بکشید. البته این کار باعث کوچکتر نشان دادن چشم شما می شود.

 

طرز کشیدن خط چشم ماژیکی

1. در ابتدا نوک و لبه قلمو را داخل مخزن ببرید و برای گرفتن مقدار اضافه، آن را به کناره مخزن بکشید. مراقب باشید که ژل به سرعت خشک می شود؛ بنابراین به محض استفاده از آن، درب را ببندید. اگر احساس کردید که ژل کمی خشک یا سفت شده است، مخزن را در با گرمای دستان خود گرم کنید تا استفاده از آن آسان تر شود.

2. با کشیدن گوشه داخلی و خارجی چشم خود شروع کنید. ابتدا از گوشه داخلی چشم و سپس از گوشه بیرونی به وسط بکشید.

3. حال مرکز را پر کنید. از نقطه گذاری و ایجاد فواصل کوتاه و سپس پر کردن آن ها برای کشیدن خطی صاف استفاده کنید. برای یکنواخت بودن خط شاید بهتر باشد چند بار روی آن را بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم مایع برای تازه کارها

1. در ابتدا حتما خط چشم مایع خود را تکان دهید تا مطمئن باشید که جزء مایع و جامد آن به خوبی مخلوط شده اند. (البته در صورتی که از نوع مخزن دار خط چشم مایع استفاده می کنید.)

اگر پس از باز کردن، احساس کردید که مقدار زیادی از مایع خط چشم روی قلموی آن وجود دارد، قلمو را به لبه مخزن بکشید تا مقدار اضافی به داخل مخزن بریزد.

2. حال از وسط چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. قلمو را در بالای مژه خود قرار دهید و به سمت لبه خارجی چشم، خط را بکشید.

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط با خط چشم مایع برای شما مشکل است، می توانید ابتدا با یک مداد چشم خطی بکشید و سپس با خط چشم مایع روی آن را پر کنید.

3. حال از گوشه چشم به خط کشیده شده در مرحله قبل وصل کنید. اگر کشیدن خط برای شما مشکل است، همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، ابتدا خط چشم را نقطه نقطه یا خط های با فاصله بکشید و سپس به هم وصل کنید تا خط چشمی کامل و صاف به دست آید.

اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. از ترفند گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده یا محو کننده که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

4. دنباله خط چشم خود را بکشید. دنباله خط چشم اختیاری است اما به زیبایی خط چشم شما کمک می کند. برای این کار کافی است منحنی خط چشم بیرونی خود را به سمت بالا بکشید. اگر نمی خواهید خط چشم شلوغی داشته باشید، طراحی دنباله ای کوچک کافی است. برای داشتن دنباله ای زیبا می توانید به ترفندهای کشیدن خط چشم که در بالا گفته شد، نگاهی اندازید و از روش کارت یا نوار چسب استفاده کنید.

 

کشیدن خط چشم با آکوا

آکوا یکی از ابزار خط چشم است که کارایی شبیه به خط چشم مایع دارد و خط چشمی ملایم و زیبا برای شما ایجاد می کند. البته از این محصول برای کشیدن سایه چشم هم می توان استفاده کرد. ابزار خط چشم آکوا شبیه به آبرنگ است و به همان طریقی که در آموزش ترفندهای کشیدن خط چشم مایع گفته شد، به کمک یک قلموی مرطوب می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آکوا

در انتها

اگر به آرایش چشم علاقه داشته باشید حتما بارها به دنبال آموزش آرایش چشم مرحله به مرحله رفته اید و می دانید که کشیدن خط چشمی زیبا و تمیز یکی از بخش های مهم و کلیدی در آرایش چشم است. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم که به صورت کامل و با جزئیات به آموزش و ترفندهای ساده و کاربردی کشیدن خط چشم بپردازیم. با وجودی که آموزش های ما بسیار پایه ای و شاید از نظر برخی افراد ساده بود اما یاد گرفتن صحیح و کامل پایه هر کاری باعث می شود که شما به مرور از پس هر آرایش حرفه ای بر بیایید.

برای داشتن یک آرایش چشم زیبا ابتدا به سراغ ریمل زدن بروید و آموزش ترفندهای ریمل زدن مژه را دنبال کنید تا در زمان کم هم بتوانید آرایش چشم زیبایی داشته باشید. سپس روش کشیدن خط چشم‌های مختلف را به خوبی تمرین کنید. خط چشم در زیبایی چشم‌های شما و تغییر حالت آن تاثیر بسیاری دارد. حال نوبت کار کردن روی سایه چشم است. شاید به نظر شما سایه چشم کار چندان ساده ای نباشد اما ترفندهای مختلفی برای سایه زدن از جمله کشیدن سایه چشم با قاشق وجود دارد که کار شما را آسان می کند. در نهایت با کمی زمان و تمرین شما نیازی به آرایشگر یا میکاپ آرتیست نداشته و به راحتی می توانید آرایش چشمی مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 165
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 12 تير 1402
نظرات

ترفندهای کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم باعث برجسته و درشت شدن چشمان شما می شود و حتی می تواند شکل چشم شما را تغییر دهد. حتی اگر تا به حال از خط چشم استفاده نکرده اید، با کمی تمرین می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و آرایش خود را حرفه ای تر کنید. قبل از اینکه ترفندهای کشیدن خط چشم را بگوییم، باید با انواع لوازم مورد نیاز برای این کار آشنا باشیم.

انواع لوازم خط چشم کشیدن

در حالت کلی سه نوع وسیله برای خط چشم وجود دارد:

خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع، خطوطی صاف و مشخص ایجاد می کنند و ظاهری بسیار زیبا به چشمان شما می دهند. برای استفاده از این ابزار خط چشم می توانید خطوط دور خط چشم مورد نظر را بکشید و سپس داخل آن را پر کنید. با این ابزار می توانید انواع خط ها از نازک، طبیعی و پهن را بکشید.

خط چشم‌های مایع که به شکل ماژیک هستند، استفاده آسانی دارند اما اگر می خواهید از نوع دیگر آن که به شکل مخزنی به همراه قلمو است استفاده کنید، باید کمی تمرین داشته باشید. 

خط چشم مایع

خط چشم ژلی

از ژل ها برای خط چشم‌های گیرا استفاده کنید. ژل های خط چشم گاهی به صورت یک مخزن و یک قلموی کوچک هستند. برای آموزش خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن معمولا از مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می کنند.

شما می توانید از قلموهای دیگر هم استفاده کنید. مثلا یک قلمو با سری زاویه دار می تواند برای کشیدن برخی از خط چشم‌ها مفید باشد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای جلوگیری از عفونت چشم، حتما قلمو را به طور مرتب تمیز کنید.

خط چشم ژلی

خط چشم مدادی

از مداد می توانید برای کشیدن خط چشم‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده از مداد آسان است زیرا که همه ما تجربه کار با مداد را در کودکی داشتیم. با مداد هم می توانید خط چشمی ملایم و طبیعی و هم خط چشمی دودی و چشمگیر بکشید. همچنین خط چشم‌هایی که با مداد کشیده می شوند همانند خط چشم‌های مایع پخش نمی شوند.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از مداد با توجه به خط چشم مد نظر خود، نیاز به تیز یا پهن کردن سر مداد دارید.

خط چشم مدادی

حال که با ابزار خط چشم آشنا شدید، زمان استفاده از آن ها رسیده است. در ابتدا ترفندهای کشیدن خط چشم به شما می گوییم که برای انواع ابزار خط چشم کارایی دارد. سپس در ادامه روش استفاده از سه نوع ابزار را به صورت مفصل تر توضیح می دهیم.

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم حرفه ای

در این بخش آموزش خط چشم تصویری را به صورت چند ترفند ساده و کاربردی آورده ایم. هر کدام از این ترفندهای کشیدن خط چشم سعی در برطرف کردن یکی از مشکلات شما در زمان آرایش دارد. این راه ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است و خط چشم شما را زیباتر و حرفه ای تر می کند.

1. لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

لرزیدن دست در هنگام آرایش چشم عادی است اما راه حل ساده سه مرحله ای برای آن وجود دارد. این مراحل را به ترتیب اجرا کنید تا لرزیدن دست تان قطع شود:

  • بنشینید.
  • سپس آرنج خود را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  • حال انگشت کوچک خود را روی گونه قرار دهید و شروع به طراحی خط چشم کنید.

با این راه به راحتی لرزش دست شما از بین می رود و تسلط بیشتری در زمان خط چشم کشیدن پیدا می کنید.

لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

2. استفاده از روش نقطه گذاری

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط چشم برای شما مشکل است، آن را به صورت نقطه نقطه بکشید، سپس نقاط را به هم وصل کرده و خط چشم خود را پر کنید. به تصاویر زیر دقت کنید تا این روش را به خوبی یاد بگیرید.

3. روش خط چین گذاری

همچنین می توانید به جای نقطه گذاری، خط چشم خود را به صورت خط های کوتاه بکشید، سپس آن ها را به وصل کنید. تصاویر زیر را ببینید. این راه هم کشیدن خط چشم را برای شما آسان تر می کند و احتمال خطای شما پایین تر می آورد.

4. استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

کشیدن دنباله خط چشم یکی از بخش های سخت آرایش چشم است. دنباله داشتن خط چشم باعث می شود چشمان شما کشیده تر و زیباتر به نظر آید. بنابراین دانستن راهی برای دنباله دار کردن خط چشم حتما به کار شما می آید.

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای کشیدن خط چشم دنباله دار می توانید از وسایلی همچون لبه یک کارت استفاده کنید و آن را در لبه بیرونی پلک خود در زاویه دلخواه قرار دهید و خط چشم را بکشید.

کارت ویزیت را همانطور که در تصویر می بینید کنار چشم خود قرار دهید. سپس خطی بالای کارت بکشید. این خط باعث می شود خط چشم شما دنباله دار شود. همانطور که می بینید در این روش خط چشمی نازک با دنباله ای کوتاه کشیده می شود که برای آرایش چشم ریز بسیار مناسب است.

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

5. استفاده از نوار چسب برای کشیدن دنباله خط چشم

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن دنباله خط چشم استفاده از نوار چسب در گوشه چشم است. این روش بسیار رایج و ساده است. همانطور که در تصویر می بینید ابتدا باید یک نوار چسب گوشه چشم بچسبانید سپس دنباله خط چشم خود را بکشید. برای ضخیم کردن آن نیز می توانید طبق تصویر زیر پیش بروید و خط چشمی زیبا بکشید. این مدل خط چشم ضخیم برای آرایش چشم درشت بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به آن ها می بخشد.

رفع ایرادهای خط چشم

یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که بلد باشید ایرادات آن را اصلاح کنید. اما برای رفع ایرادات خط چشم چه باید کرد؟

1. استفاده از گوش پاک کن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، رفع ایرادهای خط چشم است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده که خط چشمی کشیدید و به دلیل لغزش دست یا دلایل دیگر بخشی از خط چشم خراب شده است. در این زمان چه می کنید؟ همه خط چشم را پاک می کنید و دوباره از اول می کشید؟ اگر جواب شما آری است، حتما این کار باعث به هم ریختن اعصابتان می شود و اگر این اشتباه بیش از دو بار تکرار شود بیخیال خط چشم کشیدن می شوید.

اما راه حل بسیار ساده است. از این به بعد اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. یک گوش پاک کن را آغشته به پرایمر، کانسیلر یا آرایش پاک کن کنید (یا هر ماده ای که از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید) و سپس خطای پیش آمده در کشیدن خط چشم را پاک کنید. به همین راحتی بدون پاک کردن همه خط چشم خطای ایجاد شده را پاک کرده و آن را اصلاح کنید.

تصویر زیر را ببینید تا به صورت مرحله به مرحله با این کار آشنا شوید.

استفاده از گوش پاک کن

2. استفاده از سایه چشم همرنگ پوست

به جز روش استفاده از گوش پاک کن، می توانید برای رفع ایرادات خط چشم خود از سایه چشم همرنگ با پوست استفاده کنید. یک براش کوچک را به سایه چشم همرنگ با پوست یا آرایش تان آغشته کنید و خط چشم را مرتب نمایید.

نکات تکمیلی برای کشیدن خط چشمی زیبا

در زمان کشیدن خط چشم، سعی کنید پوست خود را نکشید. این کار باعث می شود خط چشم شما یکدست و زیبا نباشد. همچنین در صورت خطا می توانید از گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده استفاده کنید

ترفندهای کشیدن خط چشم

اگر نقطه ای کشیدن خط چشم برای تان مشکل است، یک خط چشم نامرتب بکشید و سپس به همان روش گوش پاک کن آن را مرتب کنید.

روش کشیدن خط چشم با ابزارهای مختلف

حال که با ترفندهای کشیدن خط چشم آشنا شدیم بهتر است به طور مفصل با روش کشیدن خط چشم توسط ابزار مداد، مایع و ژل آشنا شویم.

استفاده از مداد چشم به صورت مرحله به مرحله

1. در صورت نیاز مداد چشم را تیز کنید. تیزی مداد شما بر خط چشم تاثیر می گذارد. با یک مداد تیز می توانید خطی دقیق و نازک بکشید. و اگر می خواهید خطی پهن بکشید، سر مداد را گرد یا خیس کنید. برای تیز کردن مداد، حتما از تراش مداد چشم استفاده کنید.

برای گرد کردن سر مداد، آن را به آرامی روی یک دستمال کاغذی بزنید تا به اندازه مورد نظرتان گرد شود.

2. می توانید برای نرم تر شدن سر مداد، آن را با سشوار گرم کنید. هرچه سر مداد نرم تر باشد، رنگ تیره تری به خط چشم می دهد. همچنین اگر سر مداد بیش از اندازه نرم است، می توانید چند دقیقه ای آن را در فریزر قرار دهید تا خنک و سفت شود.

3. گوشه بیرونی پلک خود را نگه دارید تا کشیده و محکم شود. این کار به صاف کشیدن خط چشم کمک می کند. از طرفی همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، قرار دادن آرنج می تواند به تکان نخوردن دست شما کمک کند.

4. حال از گوشه بیرونی چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا خطی صاف داشته باشید. همچنین می توانید خطی نازک در یک سوم انتهایی پایین چشم خود بکشید تا ظاهر خط چشم شما زیباتر شود.

5. برای داشتن ظاهری طبیعی، سعی کنید فضای بین خط چشم و خط مژه خود را پر کنید تا چشم شما بدون نیاز به خط چشمی پهن و شلوغ، برجسته به نظر آید.

6. طرز کشیدن خط چشم پایین به این صورت است که باید یکی از انگشتان خود را روی گونه قرار دهید سپس همانطور که خط بالای چشم را کشیدید، آرام آرام خط پایین چشم را هم بکشید. برای ظاهری ساده، فقط بخش بیرونی پایین چشم را بکشید اما اگر می خواهید خط چشمی برجسته داشته باشید، تمام خط پایین را بکشید. البته این کار باعث کوچکتر نشان دادن چشم شما می شود.

 

طرز کشیدن خط چشم ماژیکی

1. در ابتدا نوک و لبه قلمو را داخل مخزن ببرید و برای گرفتن مقدار اضافه، آن را به کناره مخزن بکشید. مراقب باشید که ژل به سرعت خشک می شود؛ بنابراین به محض استفاده از آن، درب را ببندید. اگر احساس کردید که ژل کمی خشک یا سفت شده است، مخزن را در با گرمای دستان خود گرم کنید تا استفاده از آن آسان تر شود.

2. با کشیدن گوشه داخلی و خارجی چشم خود شروع کنید. ابتدا از گوشه داخلی چشم و سپس از گوشه بیرونی به وسط بکشید.

3. حال مرکز را پر کنید. از نقطه گذاری و ایجاد فواصل کوتاه و سپس پر کردن آن ها برای کشیدن خطی صاف استفاده کنید. برای یکنواخت بودن خط شاید بهتر باشد چند بار روی آن را بکشید.

آموزش کشیدن خط چشم مایع برای تازه کارها

1. در ابتدا حتما خط چشم مایع خود را تکان دهید تا مطمئن باشید که جزء مایع و جامد آن به خوبی مخلوط شده اند. (البته در صورتی که از نوع مخزن دار خط چشم مایع استفاده می کنید.)

اگر پس از باز کردن، احساس کردید که مقدار زیادی از مایع خط چشم روی قلموی آن وجود دارد، قلمو را به لبه مخزن بکشید تا مقدار اضافی به داخل مخزن بریزد.

2. حال از وسط چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. قلمو را در بالای مژه خود قرار دهید و به سمت لبه خارجی چشم، خط را بکشید.

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط با خط چشم مایع برای شما مشکل است، می توانید ابتدا با یک مداد چشم خطی بکشید و سپس با خط چشم مایع روی آن را پر کنید.

3. حال از گوشه چشم به خط کشیده شده در مرحله قبل وصل کنید. اگر کشیدن خط برای شما مشکل است، همانطور که در ترفندهای کشیدن خط چشم گفته شد، ابتدا خط چشم را نقطه نقطه یا خط های با فاصله بکشید و سپس به هم وصل کنید تا خط چشمی کامل و صاف به دست آید.

اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. از ترفند گوش پاک کن آغشته به مواد پاک کننده یا محو کننده که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

4. دنباله خط چشم خود را بکشید. دنباله خط چشم اختیاری است اما به زیبایی خط چشم شما کمک می کند. برای این کار کافی است منحنی خط چشم بیرونی خود را به سمت بالا بکشید. اگر نمی خواهید خط چشم شلوغی داشته باشید، طراحی دنباله ای کوچک کافی است. برای داشتن دنباله ای زیبا می توانید به ترفندهای کشیدن خط چشم که در بالا گفته شد، نگاهی اندازید و از روش کارت یا نوار چسب استفاده کنید.

 

کشیدن خط چشم با آکوا

آکوا یکی از ابزار خط چشم است که کارایی شبیه به خط چشم مایع دارد و خط چشمی ملایم و زیبا برای شما ایجاد می کند. البته از این محصول برای کشیدن سایه چشم هم می توان استفاده کرد. ابزار خط چشم آکوا شبیه به آبرنگ است و به همان طریقی که در آموزش ترفندهای کشیدن خط چشم مایع گفته شد، به کمک یک قلموی مرطوب می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

آکوا

در انتها

اگر به آرایش چشم علاقه داشته باشید حتما بارها به دنبال آموزش آرایش چشم مرحله به مرحله رفته اید و می دانید که کشیدن خط چشمی زیبا و تمیز یکی از بخش های مهم و کلیدی در آرایش چشم است. به همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم که به صورت کامل و با جزئیات به آموزش و ترفندهای ساده و کاربردی کشیدن خط چشم بپردازیم. با وجودی که آموزش های ما بسیار پایه ای و شاید از نظر برخی افراد ساده بود اما یاد گرفتن صحیح و کامل پایه هر کاری باعث می شود که شما به مرور از پس هر آرایش حرفه ای بر بیایید.

برای داشتن یک آرایش چشم زیبا ابتدا به سراغ ریمل زدن بروید و آموزش ترفندهای ریمل زدن مژه را دنبال کنید تا در زمان کم هم بتوانید آرایش چشم زیبایی داشته باشید. سپس روش کشیدن خط چشم‌های مختلف را به خوبی تمرین کنید. خط چشم در زیبایی چشم‌های شما و تغییر حالت آن تاثیر بسیاری دارد. حال نوبت کار کردن روی سایه چشم است. شاید به نظر شما سایه چشم کار چندان ساده ای نباشد اما ترفندهای مختلفی برای سایه زدن از جمله کشیدن سایه چشم با قاشق وجود دارد که کار شما را آسان می کند. در نهایت با کمی زمان و تمرین شما نیازی به آرایشگر یا میکاپ آرتیست نداشته و به راحتی می توانید آرایش چشمی مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 170
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
نظرات

توضیحات کاربردی این محصول :

اگر دوست دارید پوستی با نشاط و جوان داشته باشید از کوکتل جوانساز استفاده کنید. چرا که این کوکتل باعث حفظ بافت پوست و سلامت آن می‌شود. امروزه کوکتل های زیادی وجود دارند. کوکتل جوانساز یکی از انواع کوکتل مزوتراپی است که توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است. اگر مشکلات پوستی مانند ایجاد لکه یا جوش دارید، می‌توانید با استفاده ازکوکتل جوانساز bcn  آن را حل کنید.

معرفی محصول

اگر پوستی پیر و پر از چین و چروک دارید از کوکتل جوانساز استفاده کنید. کوکتل جوانساز می‌تواند از شل شدن و پیری پوست شما جلوگیری کند و پوستی جوان و بانشاط را به شما هدیه دهد. شاید برای شما سوال باشد که از چه کوکتل جوانسازی استفاده کنید که مورد اعتماد باشد. در این مقاله میخواهیم درباره‌ی یکی از محصولات خوب از جمله کوکتل جوانساز صحبت کنیم و با ویژگی های آن آشنا شویم.

کوکتل جوانساز bcn علاوه بر جلوگیری از پیری پوست و جوانسازی آن باعث مرطوب شدن پوست نیز می‌شود. از پنج ماده کاملا مخلوط ساخته شده که ترکیبات آن باعث کاهش چین و چروک و خطوط ها، کم کردن لکه های پیری و سفت شدن پوست می‌شود. کوکتل جوانساز bcn توانسته نیازهای زیادی از مشکلات پوستی را برطرف کند. یکی از خواص این کوکتل این است که می‌تواند کهولت پوست که به دلیل عواملی مانند نور خورشید، تغذیه نامناسب و یا عوامل وراثتی به وجود آماده را برطرف کند و به سلامت پوست شما کمک کند. یکی از قدرت های کوکتل جوانساز این است که در آن ویتامین هایی به کار رفته که باعث روشن تر شدن پوست شما می‌شود.

ویژگی های ازکوکتل جوانساز bcn

کوکتل جوانساز با حجم ۱۰ میل وارد بازار شد که هر ویال آن ۵ الی ۱۰ است.البته تاثیرات آن به پوستی که تحت درمان هست هم بستگی دارد. 

ترکیبات موجود در کوکتل جوانساز bcn

در کوکتل جوانسازbcn  ترکیباتی از جمله انواع ویتامین ها و مواد معدنی لازم به کار رفته که  باعث کمک به تنظیم کارکرد پوست و عروق صورت می‌شود. یکی از بهترین روش های درمانی در صنعت زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، خستگی مزمن و هدف های دیگر کوکتل جوانساز است‌. در کوکتل جوانساز کلاژن، الاستین و کوآنزیم ۱۰ وجود دارد که خاصیت آنتی اکسیدان دارد و باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود.

 

امروزه خیلی از متخصصان زیبایی برای درمان مراجعه کنندگان خود از تزریق کوکتل استفاده می‌کنند.

شیوه صحیح مصرف کوکتل جوانساز bcn

کسانی که از کوکتل جوانساز برای برطرف کردن مشکلات پوستی خود استفاده کرده اند بعد از مدتی نتایج شگفت انگیزی را دریافت کرده اند.برای استفاده از کوکتل به یک سرنگ با حجم مصرفی مورد نظر نیاز دارید. بعد از تهیه کوکتل، پلمپ آن را باز کنید و با سرنگ‌ به اندازه حجمی که پزشک تجویز کرده است از کوکتل به داخل سرنگ‌ بریزید و بر روی قسمتی از پوست که می‌خواهید بریزید و آرام ماساژ دهید تا جذب پوست شود. توجه کنید که برای ماساژ دادن حتما انگشتتان تمیز باشد تا آلودگی به همراه کوکتل جذب پوستتان نشود.

برای کسانی که تزریق می‌کنند بعد از هر ۱۰ بار تزریق سر سوزن را عوض می‌کنند تا فرد درد کمتری را احساس کند. دلیل این تعویض این است که بعد از چندین بار تزریق سر سوزن کند می‌شود و باعث می‌شود که فرد درد زیادی را تحمل کند و حتی گاهی باعث ایجاد کبودی نیز می‌شود. سوزنی که برای تزریق استفاده می‌شود بسیار نازک و باریک و ظریف است و پزشک در نواحی مورد نظر بیمار تزریق را انجام می‌دهد. از طریق این تزریق مقداری از ترکیبات دارای هیالورونیک اسید، ویتامین و مواد معدنی وارد پوست شما می‌شود.

 مزایای استفاده از کوکتل جوانساز

در این بخش میخواهیم بدانیم که کوکتل جوانساز bcn چه خوبی هایی دارد و استفاده از آن چه کمکی به ما می‌کند. مهمترین فایده های استفاده کردن از کوکتل جوانساز مراقبت پوستی، رفع کردن مشکلاتی مانند عوارض پیرس پوست و چین و چروک های به جا مانده بر روی نواحی گوناگون پوست و برطرف کردن جای جوش و لکه در مناطق مختلف پوست و به درمان زخم ها نیز کمک می‌کند.

همچنین از کوکتل جوانساز bcn برای لیفت کردن پوست و برطرف کردن حالت شل و افتادگی بافت پوستی استفاده می‌شود و تاثیرات زیادی در جوانسازی پوست دارد. از کوکتل جوانسازبرای خشک کردن جوش های صورت و کوچک کردن بینی و رهایی از دو رنگی پوست نیز استفاده می‌شود.

 

کوکتل جوانساز  bcnمناسب چه نوع پوست هایی است؟

کوکتل جوانساز bcn مناسب همه‌ی پوست ها از جمله پوست های چرب، خشک، نرمال و حساس مورد استفاده قرار میگیرد و  به هیچ عنوان باعث به وجود آمدن آلرژی یا حساسیت نمی‌شود. این از نکات خیلی خوب این محصول است که باعث شده طرفداران زیادی را جذب کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 140
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
نظرات

بهترین شامپو ضد ریزش

داشتن موهای پرپشت و بلند یکی از عواملی هستند که معمولا باعث افزایش اعتماد به نفس افراد می شوند. بر خلاف آن نیز ریزش شدید موها، کم پشت شدن آن ها و در نهایت خالی شدن سر از مو، از دلایل کم شدن اعتماد به نفس و افسردگی برخی از افراد است. به همین دلیل است که با بروز اولین نشانه های ریزش شدید مو، بسیاری به دنبال درمان آن از طریق انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش مو یا افزایش رشد مو هستند.

بر خلاف باور عمومی فقط مردان دچار ریزش مو نمی شوند؛ بلکه بیش از 30 درصد خانم ها هم قبل از رسیدن به سن چهل سالگی دچار ریزش مو محسوس می شوند.

از این رو در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از بهترین شامپو ضد ریزش مو بپردازیم اما قبل از آن باید چند مطلب مهم را ذکر کنیم.

  1. دلایل ریزش مو خود را بشناسیم تا انتخابی صحیح داشته باشیم.
  2. با موادی که در جلوگیری از ریزش مو یا رشد مجدد مو موثر هستند، آشنا شویم.
  3. مواد خوراکی و طبیعی موثر در تقویت مو را بشناسیم.
  4. از ترکیبات ضروری مورد نیاز برای انتخاب بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو آگاه باشیم.

 

مهم ترین دلایل ریزش مو

شناخت دلایل ریزش مو قبل از اقدام به درمان بسیار مهم است زیرا هر درمانی مناسب دلیل خاصی است و در صورتی که درمان مناسب ریزش موی خود را انتخاب نکنید قطعا نتیجه مناسبی هم نخواهید گرفت. در ادامه به صورت خلاصه به دلایل اصلی ریزش مو می پردازیم.

مهم ترین دلایل ریزش مو

1. ریزش مو ارثی

یکی از دلایل شایع ریزش مو به خصوص در آقایان ژنتیک یا وراثت است. اگر در خانواده ای بزرگ شده اید که ریزش مو در آن ها شایع بوده و اکثر افراد خانواده شما از سن خاصی شروع به از دست دادن موهای خود می کنند، احتمال اینکه شما نیز دچار این عارضه شوید، بسیار است.

با وجود اینکه بسیاری بر این باورند که درمان ریزش مو ارثی امکان پذیر نیست اما کند کردن روند آن و به تعویق انداختن این مشکل قطعا امکان پذیر است. فقط کافی است برخی از مواد مورد نیاز برای تقویت مو را از نوجوانی در رژیم غذایی خود داشته باشید و استفاده از بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو را جزئی از روتین زندگی خود کنید.

2. ریزش مو در اثر استرس

یکی دیگر از دلایل شایع در ریزش مو استرس است. داشتن استرس زیاد اثرات مخربی بر بدن دارد که ریزش مو تنها یکی از این موارد است. اگر جزء افراد پر استرس هستید از همین الان سعی کنید با آن مقابله کنید. مطمئن باشید به محض اینکه استرس را از خود دور کنید، رشد موها مجدد آغاز شده و به مرور پرپشتی موهای خود را به دست می آورید.

3. کم خونی

یکی از دلایلی که می تواند در خانم ها باعث ریزش مو شود، کم خونی است. مصرف مکمل هایی همچون آهن می تواند این مشکل را رفع کرده و ریزش مو را نیز متوقف نماید.

4. هورمون ها

به هم ریختن تعادل هورمون ها و افزایش برخی از آن ها می تواند باعث ریزش مو هم در خانم ها و هم آقایان باشد. مشکلاتی همچون اختلالات تیروئیدی، دیابت، به هم ریختن تعادل هورمون های جنسی و همچنین استفاده از داروهای هورمونی می تواند از دلایل این اتفاق باشد که باید تحت نظر پزشک متخصص به درمان پرداخته شود.

ریزش مو در اثر تغییر هورمونی

5. رژیم غذایی

کمبود برخی مواد در بدن می تواند منجر به ریزش مو شود. بنابراین افرادی که دچار اضافه وزن هستند و یکباره تصمیم به گرفتن رژیم های غیر اصولی می گیرند، خود را در معرض ریزش مو شدید قرار می دهند.

برای جلوگیری یا درمان این مشکل، حتما به میزان لازم پروتئین مصرف کنید زیرا پروتئین باعث افزایش استحکام ریشه مو می شود. میوه و سبزیجات به میزان لازم در رژیم غذایی خود داشته باشید، از مواد غذایی حاوی امگا 3 همچون روغن زیتون، ماهی، مغز بادام و پسته به اندازه کافی استفاده کنید و مصرف لبنیات را فراموش نکنید. وجود این مواد در رژیم غذایی شما از ریزش مو و کم شدن حجم موها جلوگیری می کند.

البته در صورتی که می خواهید وزن خود را به میزان زیادی کاهش دهید تحت نظر پزشک و به همراه استفاده از مکمل های ضروری این کار را انجام دهید.

6. آرایش مو

استفاده بیش از حد از سشوار، اتو مو و دیگر وسایل گرمایشی مرتبط با مو به آن آسیب رسانده و باعث ریزش موها می شود. همچنین بستن بسیار سفت موها، استفاده زیاد از حالت دهنده ها و رنگ کردن زیاد موها به کمک مواد قوی، قطعا موهای شما را از بین می برد.

سعی کنید با موهای خود به ملایمت رفتار کنید و در صورتی که از مواد شیمیایی و حرارت برای آرایش موها استفاده می کنید، حتما به تقویت موها به کمک بهترین شامپو برای تقویت و ریزش مو و همچنین ماسک موهای مختلف اهمیت دهید.

7. عادت های رفتاری نادرست

برخی از عادات رفتاری نیز می تواند در ریزش مو تاثیر داشته باشد. این عادات شامل مصرف کم آب در طول روز، سیگار کشیدن، خواب نامنظم و کم و همچنین ورزش نکردن می شوند.

نور خورشید نیز یکی دیگر از عوامل ریزش مو است که دریافت کم یا بیش از حد زیاد آن می تواند به موها آسیب برساند.

حال که دلایل اصلی ریزش مو را شناختیم، در زمان انتخاب بهترین شامپو و محصولات برای جلوگیری و درمان ریزش مو، می توانیم انتخاب مناسب تری داشته باشیم.

مواد موثر ضد ریزش مو برای درمان و جلوگیری از آن

برخی مواد و ترکیبات برای جلوگیری و درمان ریزش مو موثر هستند. این ترکیبات به روش های مختلف بر مو تاثیر گذاشته و باعث افزایش رشد یا استحکام آن می شوند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

مواد موثر ضد ریزش مو

ویتامین های گروه ب

B6 ، B7 (بیوتین) و B2 (ریبوفلاوین) ویتامین هایی هستند که باعث توقف ریزش مو می شوند. کمبود این مواد در بدن می تواند باعث ریزش مو شود بنابراین در تولید بهترین محصولات برای جلوگیری و درمان ریزش مو همچون شامپو ها از این ویتامین های خانواده B حتما استفاده می شود.

ویتامین E

از دیگر ویتامین های موثر در جلوگیری از ریزش مو، ویتامین E است. این ماده یک آنتی اکسیدان است که می تواند بافت مو را ترمیم و بازسازی کرده و شرایطی مناسب برای رشد مجدد موها فراهم می کند.

کافئین

یکی دیگر از موادی که وجود آن در زمان انتخاب بهترین شامپو برای درمان و جلوگیری از ریزش مو ضروری است، کافئین است. این ماده با اثرات منفی هورمون تستوسترون بر مو مقابله کرده و ریزش مو را کاهش می دهد. از طرف دیگر با افزایش جریان خون در سر و تحریک تار مو، رشد و ضخامت موها را افزایش می دهد.

عصاره های گیاهی ضد ریزش

تا اینجا چند ترکیب اصلی برای جلوگیری از ریزش مو را بررسی کردیم اما برخی از عصاره های گیاهی نیز تاثیر بسیاری در درمان ریزش مو دارند به طوریکه در بسیاری از بهترین شامپو هایی که برای درمان و جلوگیری از ریزش مو وجود دارند، این عصاره ها دیده می شوند. برخی از عصاره های گیاهی موثر در درمان ریزش مو بدین شرح هستند:

عصاره گیاه رزماری

زمانی که علت ریزش مو هورمون تستوسترون باشد، عصاره گیاه رزماری در درمان آن موثر است. وجود ترکیبی به نام اسید کارنوسیک در این گیاه، باعث درمان آسیب های وارده به بافت و عصب مو شده و به رشد مجدد مو کمک می کند.

عصاره چای سبز

هورمون های تستوسترون و دی هیدرو تستوسترون می توانند باعث افزایش ریزش مو شوند اما در عصاره چای سبز آنتی اکسیدان هایی یافت می شود که می توانند تاثیر این هورمون ها روی مو را کم کرده و سرعت ریزش مو را کاهش دهند.

عصاره آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که خواص بسیاری دارد. عصاره این گیاه فوق العاده حاوی مواد معدنی مختلف، ویتامین های خانواده B، A، C و E و همچنین آنتی اکسیدان است که می تواند محرک رویش مجدد موی سر بوده و با رطوبت رسانی به پوست سر، شوره را نیز از بین ببرد.

همچنین آلوئین موجود در عصاره آلوئه ورا باعث تحریک آنزیم های موثر در رشد مو می شود و در نهایت علاوه بر اینکه رشد مو را افزایش می دهد، ضخامت آن ها را نیز بیشتر می کند.

 

عصاره گیاه جینسینگ

عصاره این گیاه جریان خون را در سر افزایش داده و با رساندن مواد مغذی به پوست سر باعث افزایش رشد مو می شود. همچنین با افزایش سلامت فولیکول های مو، باعث کاهش ریزش مو می شود.

راهنمای خرید بهترین شامپو ضد ریزش مو

افرادی که دچار ریزش مو هستند، علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده از موادی که از ریزش مو جلوگیری می کنند، باید از محصولات ضد ریزش مو نیز استفاده کنند. یکی از متداول ترین محصولات درمانی شامپو ضد ریزش است اما هر شامپویی نمی تواند برای این کار مناسب باشد. برای انتخاب بهترین شامپو ضد ریزش مو مردانه و زنانه باید نکاتی را در نظر بگیرید.

ترکیبات مهم شامپو ضد ریزش مو

  • به دنبال ترکیباتی باشید که در قسمت قبل اشاره کردیم. ویتامین های گروه B و E و همچنین آمینو اسیدها برای تقویت مو و افزایش استحکام آن بسیار مهم هستند.
  • همچنین موادی که با حساسیت دی هیدروتستوسترون (DHT) مبارزه می کنند همانند ماده کتوکونازول در جلوگیری از ریزش مو اهمیت زیادی دارند.
  • استفاده از اسانس های روغنی، مواد معدنی و ویتامین ها ترکیبات طبیعی و مفیدی هستند که اثرات مثبتی در موهای شما خواهند داشت.
  • ریزش موها می تواند باعث حساس شدن پوست سر شود. بنابراین بهتر است از بهترین شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

ترکیبات مهم شامپو ضد ریزش مو

 

1. شناسایی مشکل ریزش مو

در زمان خرید بهترین شامپو برای جلوگیری از ریزش مو، در نظر گرفتن دلیل ریزش مو بسیار مهم است. برای این کار بهتر است با پزشک نیز مشورت نمایید اما اگر از دلیل ریزش موی خود خبر دارید، حتما شامپوی مناسب آن را خریداری کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

به طور مثال اگر دلیل ریزش موهای شما کمبود مواد مغذی است، بهترین شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو را انتخاب نمایید تا با رساندن مواد مغذی لازم به موی شما، از ریزش آن نیز جلوگیری نماید. همچنین استفاده از شامپوهایی که گردش خون را در سر افزایش می دهند نیز بدین منظور مفید هستند زیرا جذب مواد مغذی را بالا می برند.

یا اگر به همراه ریزش مو، دچار شوره سر هم هستید، حتما بهترین شامپو ضد شوره و ریزش مو را انتخاب کنید تا هر دو مشکل خود را رفع نمایید.

همچنین در زمان خرید شامپوی مورد نظر خود، در صورتی که به ماده خاصی حساسیت دارید حتما عدم وجود آن در ترکیبات شامپو را بررسی کنید.

2. بررسی کامل شامپو ضد ریزش در زمان خرید

مراقب باشید که صرفا به تبلیغات برای انتخاب محصول مورد نظر خود بسنده نکنید بلکه تمام موارد بالا را در نظر بگیرید. همچنین می توانید از نظرات افراد دیگر که از آن استفاه کرده اند نیز استفاده کنید.

در نهایت هنگامی که بهترین شامپو برای ریزش مو مخصوص موهای خود را انتخاب کردید، به صورت مرتب و طبق دستورالعمل استفاده کنید تا نتیجه مناسب را به دست آورید. همچنین اگر از نتیجه آن راضی بودید تا حد امکان به فکر تعویض و امتحان محصولات دیگر نباشید و با همان محصول ادامه دهید.

معرفی بهترین شامپوها ضد ریزش مو

یکی از پرکاربردترین محصولات ضد ریزش مو، شامپوهای مخصوص آن هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در این قسمت به معرفی و بررسی برخی از بهترین شامپوها برای ریزش مو می پردازیم تا شما با اطلاعات کامل بتوانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید زیرا استفاده از شامپوی نامناسب می تواند باعث آسیب بیشتر به موهای شما شود.

توجه داشته باشید که از دید برخی افراد فقط بهترین شامپو خارجی برای ریزش مو می تواند موفق عمل کند اما نمونه های موفق ایرانی این شامپوها نیز هستند که در ادامه به معرفی برخی از این موارد می پردازیم.

از آنجایی که ریزش مو تنها به مربوط به آقایان نیست، بنابراین در این مطلب تنها به معرفی بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان بسنده نکرده و به شامپوهای مناسب خانم ها نیز می پردازیم.

بهترین شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

یکی از بهترین و پرفروش ترین شامپوها برای ریزش مو، شامپو ضد ریزش مو فولیکا است. این شامپو مخصوص موهای آسیب دیده و نازک بوده و با داشتن ویتامین های B6 و B7 علاوه بر اینکه باعث تقویت ریشه مو می شود، از ریزش آن نیز جلوگیری می نماید. علاوه بر این، در شامپو فولیکا از عصاره گیاه آرنیکا نیز استفاده شده است که گیاهی بسیار مفید برای تقویت مو است.

عصاره گیاه آرنیکا علاوه بر تقویت پیاز مو، باعث رشد مجدد موها شده و با افزایش جریان خون در پوست سر، ضخامت و استحکام تارهای مو را هم بیشتر می کند. از این رو، بسیاری از افراد شامپو ضد ریزش و تقویت کننده فولیکا را بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو می دانند که برای خانم ها و آقایان قابل مصرف است و قیمت مناسبی نیز دارد.

بهترین شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

بهترین شامپو ضد ریزش و ضد شوره لورآل

شوره سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد در کنار ریزش مو با آن درگیر هستند. بنابراین برای این افراد قطعا بهترین شامپو برای ریزش مو، شامپویی خواهد بود که چند کاربرده بوده و شوره سر آن ها را نیز از بین ببرد.

شامپو ضد شوره و ضد ریزش لورآل که مخصوص پوست سر چرب و حساس تولید شده است را می توان بهترین شامپو ضد ریزش مو خارجی در نظر گرفت. این محصول فوق العاده و چند کاربرده جهت رفع ریزش مو، از بین بردن شوره سر و همچنین چربی مو و پوست سر بسیار مناسب است. علاوه بر این موارد، شامپوی لورآل درخشندگی زیبایی هم به موها می دهد. این ویژگی های منحصر به فرد همگی به دلیل وجود سه روغن طبیعی از درخت چای، سدر و نعناع در ترکیبات شامپوی ضد شوره و ضد ریزش لورآل است. بنابراین اگر به دنبال بهترین شامپو برای ریزش موهای چرب هستید، حتما شامپو ضد ریزش مو لورآل را امتحان کنید.

بهترین شامپو ضد ریزش و ضد شوره لورآل

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سینره مخصوص خانم ها

برند معتبر و نام آشنای سینره دو محصول متفاوت برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو تولید کرده است که هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند. این محصولات می توانند بهترین شامپو ضد ریزش ایرانی باشند که مخصوص خانم ها تولید شده اند و نتیجه مطلوبی نیز نشان داده اند.

یکی از این شامپوها حاوی عصاره نوعی نخل آمریکایی است که به عنوان مواد آنتی آندروژنیک شناخته می شود. این عصاره در در ترکیب با عنصر روی و ویتامین B6 از ریزش مو جلوگیری کرده، موها را تقویت نموده و باعث تحریک رشد موهای جدید می شود 

شامپوی دیگر سینره مخصوص موهای خانم هایی است که به دلیل شرایطی همچون بارداری یا عادت های ماهانه دچار کمبود مواد مغذی از جلمه آهن و دیگر ریز مغذی ها شده اند. این شامپوی تقویت کننده مواد مغذی را در اختیار فولیکول مو قرار داده و با افزایش گردش خون در پوست سر، منجر به کاهش ریزش مو و رشد مجدد آن می شود.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سینره مخصوص خانم ها

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سریتا

سریتا یکی از برندهایی است که محصولات تقویتی و درمانی معتبر و موفقی دارد. این برند برای درمان ریزش مو نیز محصولات متنوع بسیاری تولید کرده است تا افراد مختلف را پوشش دهد. شامپوهای ضد ریزش مو سریتا برای موهای خشک، چرب و حساس به صورت جداگانه تولید شده اند. همچنین برخی از محصولات آن برای انواع موها مناسب است که همه می توانند مورد استفاده قرار دهند.

عصاره های مختلف موجود در شامپوهای سریتا می توانند خواص مختلفی را در اختیار شما قرار دهند تا مورد مناسب موی خود را انتخاب کرده و استفاده نمایید. سریتا به دلیل تنوع بالا در انتخاب می تواند بهترین برند شامپو برای ریزش مو باشد.

سریتا در کنار تولید شامپوهای ضد ریزش مو، چند مدل تونیک ضد ریزش مو نیز تولید کرده است که استفاده آن ها در کنار شامپوهای ضد ریزش قطعا سرعت درمان را بالاتر برده و نتیجه بهتری را در زمان کمتر به شما می دهد.

با وجود تنوع محصولی بالای سریتا شما به راحتی می توانید با توجه به نیاز خود، بهترین شامپو برای ریزش مو مردانه و همچنین زنانه را انتخاب کرده و مورد مصرف قرار دهید.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سریتا

بهترین شامپو ضد ریزش مو آیس کریم مخصوص موهای رنگ شده

برند آیس کریم یکی از بهترین برندهای ایتالیایی تولید کننده شامپو برای ریزش مو است که با خیال راحت می توانید از محصولات آن استفاده کرده و نتیجه مناسب را به دست آورید.

زمانی که موهای خود را رنگ کرده یا بیش از حد به آن حرارت می دهید، باعث شکنندگی موها و کاهش استحکام آن ها می شوید که در صورت عدم رسیدگی و احیاء موها، در نهایت ریزش مو را شاهد خواهید بود. شامپو ضد ریزش مو آیس کریم به دلیل داشتن روغن آرگان، برای تقویت موها در این شرایط انتخاب مناسبی خواهد بود. این محصول می تواند بهترین شامپو ضد ریزش و حجم دهنده مو باشد که افراد با موهای آسیب دیده مورد استفاده قرار دهند. 

بهترین شامپو ضد ریزش مو آیس کریم مخصوص موهای رنگ شده

محصولات دارویی ضد ریزش مو

در کنار استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو، ترکیبات دارویی مختلفی همچون ماینوکسیدیل و فیناستراید می توانند سرعت درمان ریزش موی شما را افزایش دهند. البته بهتر است این داروها تحت نظر پزشک متخصص مورد استفاده قرار گیرد تا دوز و روش استفاده آن ها را به صورت صحیح به کار ببرید.

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل برای کسانی که به ریزش مو مبتلا هستند نامی بسیار آشناست. ماینوکسیدیل با تاثیر بر چرخه رشد مو، فاز رشد مو (آناژن) را طولانی تر کرده و در نهایت به افزایش ضخامت و حجم موها منجر می شود اما برای دیدن نتیجه مثبت استفاده از این دارو باید صبور بوده و بعد از استفاده مداوم در مدت زمانی بین 4 تا 6 ماه اثرات آن را به مرور مشاهده می کنید. البته برای نتیجه باید در حدود یکسال به صورت مرتب مصرف نمایید.

البته اگر ترجیح می دهید محصول درمانی شما به صورت شامپو باشد، می توانید بهترین شامپوی حاوی ماینوکسیدیل موجود در بازار را خریداری کرده و استفاده نمایید اما فراموش نکنید که دوره 6 ماه تا یکسال گفته شده را صبر نمایید تا نتیجه لازم را ببینید.

فیناستراید

هورمون دی هیدروتستوسترون که بارها در این مطلب به آن اشاره شد، یکی از دلایل اصلی ریزش مو در آقایان است. قرص فیناستراید می تواند تولید این هورمون را متوقف نماید که باعث کاهش ریزش مو نیز می شود اما این دارو هم همانند ماینوکسیدیل مصرف مداومی در حدود یک سال می خواهد تا نتیجه مناسب خود را نشان دهد.

اما استفاده از این داروها عوارضی دارند که باید حتما مورد توجه قرار گیرند:

  1. این داروها در دوران بارداری و حتی قبل از آن می توانند مضر باشند. به خصوص فیناستراید که ممکن است باعث از بین رفتن جنین شود. بنابراین به هیچ وجه در این دوران نباید استفاده شود.
  2. چند هفته قبل و چند هفته بعد از کاشت مو نباید از این داروها استفاده نمایید.
  3. توقف مصرف این داروها می تواند ریزش مو را مجددا برگرداند.
تعداد بازدید از این مطلب: 126
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
نظرات

توضیحات کاربردی این محصول :

گاهی افراد دچار بیماری‌های پوستی می‌شودع. این بیماری های پوستی عبارتند از جای زخم، شلی پوست، چین و چروک، لکه ها، تغییر رنگ پوست و سلولیت که هر کدام از آنها به یک درمان تخصصی نیاز دارند. امروزه علم پزشکی بر روی زیبایی بسیار متمرکز است و کاربردهای متنوعی به کار برده تا بتواند علائم پیری و همچنین ایجاد چین و چروک ها را به حداقل برساند. در این بازه برخی از بیماری‌ها با جراحی و برخی بدون جراحی قابل بهبود هستند؛ اما در این میان با پیشرفت علم بسیاری از بیماری هایی که تا قبل از پیشرفت به جراحی نیاز داشتند با روش های غیر تهاجمی و بدون  نیاز به جراحی بهبود می یابند. حتی دوره نقاهتی به وجود نمی آوردند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از راهکارهای جلوگیری از علائم پیری مانند کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor از سری کوکتل مزوتراپی   آن صحبت کنیم.

 

یکی از مشکلات رایج پوستی که بر روی زیبایی تاثیر گذار است، داشتن پوست غیر یکنواخت است. در این مشکل به دلیل از بین رفتن رنگدانه لکه ایجاد می شود. قسمت هایی از پوست دچار تغییر رنگ خواهند شد؛ در نتیجه درخشندگی و شفافیت خود را از دست خواهند داد. عوامل موثری در ایجاد چنین مشکلاتی وجود دارند. از جمله این عوامل می توان به اشعه مضر خورشید، تغییرات هورمونی، شرایط زیست محیطی، ارث و ژنتیک اشاره کرد.

معرفی کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor

کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor یک درمان نهایی برای از بین بردن پف، سیاهی، خشکی و چین و چروک دور چشم است. دارای ترکیبات فعال خاص می باشد و هیچگونه مواد نگهدارنده و شیمیایی درون آن به کار نرفته است. این محصول برای ناحیه حساس دور چشم مناسب است. هرگونه هاله، تیرگی، چروک، شلی، خشکی و پف زیر چشم را از بین خواهد برد. برای تهیه این کوکتل بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا آنها را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید. 

ترکیبات موجود در کوکتل دور چشم

اگر بخواهیم در مورد ترکیبات کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor صحبت کنیم باید بگوییم که در ترکیبات آن از گلوتاتیون، ویتامین c و pyrovic acid استفاده شده است. ترکیب ضد اکسیدان قوی است و برای داشتن پوستی براق، شاداب، صاف و یکدست به شما کمک خواهد کرد. همچنین بیماری هایی که منشا آنها ملانین است را از بین می‌برد و پوستی روشن را به شما هدیه می دهد. این کوکتل برای بیماری‌هایی از جمله هایپرپیگمیتشن، لکه های پوستی و جلوگیری از عوامل پیری کمک می کند و باعث میشود شما پوست شفاف، درخشنده و یکنواخت داشته باشید. 

طرز استفاده

اگر این کوکتل را تهیه کرده اید دذ این قسمت می خواهیم در مورد چگونگی استفاده از آن صحبت کنیم. ابتدا محصول را در محل تحت درمان مورد نظر خود بریزید و به صورت دورانی آن را ماساژ دهید. می توانید آن را به کرم و ماسک خود اضافه کنید و با سایر روش‌های مزوتراپی مانند سونوگرافی، الکتروتراپی و دیگر درمان ها استفاده کنید. سفید کننده پوست است. یک ترکیب قدرتمند از آربوتین، اسید سیتریک، اسید لاکتیک، اسید کوجیک و اسید سالیسیلیک است که مناطقی که رنگدانه ها آسیب دیده اند را درمان خواهند کرد و لکه های ناشی از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و بارداری را از بین خواهد برد. این محصول برای از بین بردن انواع آکنه نیز توصیه می‌شود.

مزایای استفاده

یکی از مهمترین مزایایی که کوکتل ها نسبت به جراحی دارند این است که یک روش مطمئن برای افزایش زیبایی چشم محسوب می‌شود. در این کار جای زخم باقی نمی ماند. هیچگونه عوارض جانبی شما را تهدید نخواهد کرد و می‌توانید بدون هیچ نگرانی مواد مغذی مورد نیاز برای پوست خود را تامین کنید. با استفاده از کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor می توانید نقایص موجود در پوست خود را بهبود ببخشید و از داشتن پوستی جوان، شاداب و لذت ببرید.

هر گونه بیماری مانند لکه های تیره و ملاسما را برطرف کنید. به تنظیم شدن آنتی اکسیدان نیز کمک می‌کند و سنتز ملانین در پوست را مهار خواهد کرد؛ در نتیجه از پیری جلوگیری می کند. کلاژن سازی را در پوست افزایش می دهد. این محصول را به صورت دایره ای باید ماساژ دهید. همچنین می توانید از مزونیدلینگ با عمق کم نیز برای اثر بخشی بهتر آن استفاده نمایید.

بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم شامل مواد فعال، آمینو اسید، چندین ویتامین و سیلیسیوم ارگانیک است که عملکرد های بسیار مناسبی دارند. عوامل پیری به مختلف داخلی و خارجی بستگی دارد. اگر سیگار می‌کشید، رژیم غذایی نامناسبی دارید، در برابر استرس قرار دارید در معرض پیری قرار می‌گیرید اما با استفاده از این کوکتل می توانید این مشکلات را برطرف نمایید.

کوکتل دور چشم ام سی سی ام برای چه کسانی مناسب نیست؟

کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor تنها برای استعمال خارجی مناسب است. در نواحی زخم شده یا آسیب دیده پوست از آن استفاده نکنید. در صورت استفاده اگر متوجه شدید که نسبت به آن حساسیت دارید دیگر آن را استفاده نکنید و از پزشک خود مشورت بخواهید. از ورود این کوکتل به درون چشم خودداری کنید. کودکان زیر شش ماه بهتر است استفاده نکنند اما در صورت نیاز می توانید از پزشک سوال بفرمایید.

کاربرد

کاربرد کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor این است که برای از بین بردن چین و چروک، افتادگی ها، دایره های سیاهی که دور چشم ایجاد می‌شوند و پف دور چشم مناسب است. از روش مزوتراپی نیز میتوانید استفاده کنید تا ویتامین ها، هورمون ها و آنزیم های موجود را به پوست برسانید و می توانید پوستی سفت و محکم داشته باشید. مزوتراپی تیرگی دور چشم را به شدت کاهش میدهد و برخی از ساختار ها را در در اطراف چشم به وجود می‌آورد که اندازه کیسه های چربی را کاهش خواهند داد. برای خرید انواع کوکتل ها به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید تا هیچگونه عوارضی شما را به دردسر نیندازد.

تعداد بازدید از این مطلب: 164
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
نظرات

توضیحات کاربردی این محصول :

گاهی افراد دچار بیماری‌های پوستی می‌شودع. این بیماری های پوستی عبارتند از جای زخم، شلی پوست، چین و چروک، لکه ها، تغییر رنگ پوست و سلولیت که هر کدام از آنها به یک درمان تخصصی نیاز دارند. امروزه علم پزشکی بر روی زیبایی بسیار متمرکز است و کاربردهای متنوعی به کار برده تا بتواند علائم پیری و همچنین ایجاد چین و چروک ها را به حداقل برساند. در این بازه برخی از بیماری‌ها با جراحی و برخی بدون جراحی قابل بهبود هستند؛ اما در این میان با پیشرفت علم بسیاری از بیماری هایی که تا قبل از پیشرفت به جراحی نیاز داشتند با روش های غیر تهاجمی و بدون  نیاز به جراحی بهبود می یابند. حتی دوره نقاهتی به وجود نمی آوردند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از راهکارهای جلوگیری از علائم پیری مانند کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor از سری کوکتل مزوتراپی   آن صحبت کنیم.

 

یکی از مشکلات رایج پوستی که بر روی زیبایی تاثیر گذار است، داشتن پوست غیر یکنواخت است. در این مشکل به دلیل از بین رفتن رنگدانه لکه ایجاد می شود. قسمت هایی از پوست دچار تغییر رنگ خواهند شد؛ در نتیجه درخشندگی و شفافیت خود را از دست خواهند داد. عوامل موثری در ایجاد چنین مشکلاتی وجود دارند. از جمله این عوامل می توان به اشعه مضر خورشید، تغییرات هورمونی، شرایط زیست محیطی، ارث و ژنتیک اشاره کرد.

معرفی کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor

کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor یک درمان نهایی برای از بین بردن پف، سیاهی، خشکی و چین و چروک دور چشم است. دارای ترکیبات فعال خاص می باشد و هیچگونه مواد نگهدارنده و شیمیایی درون آن به کار نرفته است. این محصول برای ناحیه حساس دور چشم مناسب است. هرگونه هاله، تیرگی، چروک، شلی، خشکی و پف زیر چشم را از بین خواهد برد. برای تهیه این کوکتل بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا آنها را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید. 

ترکیبات موجود در کوکتل دور چشم

اگر بخواهیم در مورد ترکیبات کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor صحبت کنیم باید بگوییم که در ترکیبات آن از گلوتاتیون، ویتامین c و pyrovic acid استفاده شده است. ترکیب ضد اکسیدان قوی است و برای داشتن پوستی براق، شاداب، صاف و یکدست به شما کمک خواهد کرد. همچنین بیماری هایی که منشا آنها ملانین است را از بین می‌برد و پوستی روشن را به شما هدیه می دهد. این کوکتل برای بیماری‌هایی از جمله هایپرپیگمیتشن، لکه های پوستی و جلوگیری از عوامل پیری کمک می کند و باعث میشود شما پوست شفاف، درخشنده و یکنواخت داشته باشید. 

طرز استفاده

اگر این کوکتل را تهیه کرده اید دذ این قسمت می خواهیم در مورد چگونگی استفاده از آن صحبت کنیم. ابتدا محصول را در محل تحت درمان مورد نظر خود بریزید و به صورت دورانی آن را ماساژ دهید. می توانید آن را به کرم و ماسک خود اضافه کنید و با سایر روش‌های مزوتراپی مانند سونوگرافی، الکتروتراپی و دیگر درمان ها استفاده کنید. سفید کننده پوست است. یک ترکیب قدرتمند از آربوتین، اسید سیتریک، اسید لاکتیک، اسید کوجیک و اسید سالیسیلیک است که مناطقی که رنگدانه ها آسیب دیده اند را درمان خواهند کرد و لکه های ناشی از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و بارداری را از بین خواهد برد. این محصول برای از بین بردن انواع آکنه نیز توصیه می‌شود.

مزایای استفاده

یکی از مهمترین مزایایی که کوکتل ها نسبت به جراحی دارند این است که یک روش مطمئن برای افزایش زیبایی چشم محسوب می‌شود. در این کار جای زخم باقی نمی ماند. هیچگونه عوارض جانبی شما را تهدید نخواهد کرد و می‌توانید بدون هیچ نگرانی مواد مغذی مورد نیاز برای پوست خود را تامین کنید. با استفاده از کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor می توانید نقایص موجود در پوست خود را بهبود ببخشید و از داشتن پوستی جوان، شاداب و لذت ببرید.

هر گونه بیماری مانند لکه های تیره و ملاسما را برطرف کنید. به تنظیم شدن آنتی اکسیدان نیز کمک می‌کند و سنتز ملانین در پوست را مهار خواهد کرد؛ در نتیجه از پیری جلوگیری می کند. کلاژن سازی را در پوست افزایش می دهد. این محصول را به صورت دایره ای باید ماساژ دهید. همچنین می توانید از مزونیدلینگ با عمق کم نیز برای اثر بخشی بهتر آن استفاده نمایید.

بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم شامل مواد فعال، آمینو اسید، چندین ویتامین و سیلیسیوم ارگانیک است که عملکرد های بسیار مناسبی دارند. عوامل پیری به مختلف داخلی و خارجی بستگی دارد. اگر سیگار می‌کشید، رژیم غذایی نامناسبی دارید، در برابر استرس قرار دارید در معرض پیری قرار می‌گیرید اما با استفاده از این کوکتل می توانید این مشکلات را برطرف نمایید.

کوکتل دور چشم ام سی سی ام برای چه کسانی مناسب نیست؟

کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor تنها برای استعمال خارجی مناسب است. در نواحی زخم شده یا آسیب دیده پوست از آن استفاده نکنید. در صورت استفاده اگر متوجه شدید که نسبت به آن حساسیت دارید دیگر آن را استفاده نکنید و از پزشک خود مشورت بخواهید. از ورود این کوکتل به درون چشم خودداری کنید. کودکان زیر شش ماه بهتر است استفاده نکنند اما در صورت نیاز می توانید از پزشک سوال بفرمایید.

کاربرد

کاربرد کوکتل دور چشم ام سی سی ام out countor این است که برای از بین بردن چین و چروک، افتادگی ها، دایره های سیاهی که دور چشم ایجاد می‌شوند و پف دور چشم مناسب است. از روش مزوتراپی نیز میتوانید استفاده کنید تا ویتامین ها، هورمون ها و آنزیم های موجود را به پوست برسانید و می توانید پوستی سفت و محکم داشته باشید. مزوتراپی تیرگی دور چشم را به شدت کاهش میدهد و برخی از ساختار ها را در در اطراف چشم به وجود می‌آورد که اندازه کیسه های چربی را کاهش خواهند داد. برای خرید انواع کوکتل ها به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید تا هیچگونه عوارضی شما را به دردسر نیندازد.

تعداد بازدید از این مطلب: 163
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
نظرات

چسباندن ناخن مصنوعی

اولین ناخن مصنوعی به شکل امروزی در آمریکا و توسط یک دندان ‌پزشک ابداع شد. همان روش، امروزه همچنان محبوب ‌ترین روش بوده و استفاده از وسایل دندان پزشکی، هنوز در کار کاشت ناخن ضروری هستند. برای استفاده و چسباندن ناخن مصنوعی باید ظرافت یک دندان ‌پزشک را داشته باشید و به ریزترین نکات و نقاط توجه کنید. ناخن‌های مصنوعی آماده، هر روز کیفیت بهتری پیدا می‌کنند و بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

اغلب دختران، به چسباندن ناخن مصنوعی تمایل دارند و این خواسته بی‌ دلیل نیست. خانم‌ها بین ناخن مصنوعی و کاشت ناخن، معمولاً ناخن مصنوعی را انتخاب می‌کنند و این انتخاب درست ‌تری است. اما چسباندن ناخن مصنوعی چگونه انجام می‌شود؟

تفاوت ناخن مصنوعی و کاشت ناخن

ضررهای چسباندن انواع ناخن مصنوعی به مراتب کمتر از انواع کاشت ناخن است. همچنین طریقه چسباندن ناخن مصنوعی آسان‌ تر از نحوه کاشت ناخن است. اگر خانم ‌ها به درستی از ناخن مصنوعی استفاده کنند و نحوه چسباندن ناخن مصنوعی را بدانند، دچار هیچ مشکلی نمی ‌شوند ولی کاشت ناخن به‌هیچ ‌وجه روش بدون آسیبی نیست. به همین دلیل چسباندن ناخن مصنوعی و تشویق خانم‌ها به استفاده از آن می‌تواند کار درست و حرفه‌ای تری باشد.

مواد به کار رفته در روش کاشت ناخن هم برای ناخن کار و هم برای مشتری بسیار خطرناک هستند. همچنین قرار داشتن طولانی در معرض اشعه uv نیز برای هر دو خطرناک و مضر است. هر چند کاشت ناخن به دلیل زیبایی و ظاهر طبیعی که به ناخن می‌دهد، بسیار محبوب است ولی کاشت ناخن استاندارد با بهترین مواد اولیه و در شرایط بسیار متفاوت، با چیزی که در ایران شاهد آن هستیم، انجام می‌شود. در چنین وضعی بهتر است که چسباندن ناخن مصنوعی را به هر روش دیگری ترجیح دهید.

چسباندن ناخن مصنوعی

انواع ناخن مصنوعی

ناخن مصنوعی طرح دار اکریلیکی یکی از پرفروش‌ترین انواع ناخن‌های مصنوعی است.

دیگر ناخن مصنوعی پرطرفدار بازار ناخن، سولار است که اکریلیکی است ولی مقاوم‌تر از اکریلیک معمولی است. ناخن سولار شبیه به مانیکور فرنچ است که می‌توان یک لایه ناخن الانزا نیز روی آن استفاده کرد تا ظاهر طبیعی‌تری پیدا کند. این ناخن‌ها بی‌رنگ نیستند و به همین دلیل، برای بسیاری از مواقع بهترین انتخاب‌اند و چسب و رنگ زیر آن‌ها دیده نمی‌شود.

ناخن مصنوعی ابریشمی، از فایبرگلاس و ابریشم ساخته می‌شود و حالت طبیعی و باکیفیتی دارد.

ناخن مصنوعی بی‌رنگ نیز، گزینه دیگری است که هنگام خرید دارید. ناخن‌های بی‌رنگ، کیفیتی شبیه به ژل و ناخن طبیعی دارند. البته اگر بتوانید چسب را به خوبی بین ناخن طبیعی و مصنوعی بزنید. ناخن‌های مصنوعی بی‌رنگ، از مواد مختلف مانند سیلیکون، ژله و پلاستیک ساخته می‌شوند که قیمت متفاوتی دارند. ناخن‌های مصنوعی بی‌رنگ را می‌توان با لاک کامل کرد. با استفاده از ناخن‌های مصنوعی نیازی به روش کاشت ناخن نیست. ناخن‌های کاشته شده و چسبیده شده با اشعه به راحتی جدا نمی‌شوند ولی ناخن‌های مصنوعی موقتی به راحتی و هر وقت بخواهید جدا می‌شوند. با کمی استون و نخ می‌توان ناخن مصنوعی را جدا کرد.

انواع ناخن مصنوعی

ناخن مصنوعی ژله ای

آخرین نوع ناخن مصنوعی ژله ای است. دو نوع ناخن مصنوعی ژله ای وجود دارد. طریقه چسباندن ناخن مصنوعی ژله ای که به آن کاشت می گویند، به کمک اشعه است. ناخن ژله ای یکی از روش‌های کاشت ناخن به حساب می آید و نمی‌شود در خانه آن را انجام داد. در این روش با زدن ژل لایه لایه و خشک کردن با دستگاه، ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی شکل گرفته و اضافه می‌شود. عمر مواد پس از خشک شدن زیاد است ولی با بلند شدن ناخن طبیعی، ناخن مصنوعی نیز بالا آمده و شکل بدی پیدا می‌کند که پس از دو هفته نیاز به کاشت دوباره ژل و ترمیم ناخن هست.

به این دلایل، روش قدیمی چسباندن ناخن مصنوعی، همچنان بهترین و سالم‌ترین روش برای بهبود شکل و فرم ناخن است. ناخن مصنوعی را می‌توان با کیفیت، رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف و آماده، خریداری کرد. در ادامه تعدادی از باکیفیت‌ترین مارک‌های ناخن مصنوعی معرفی شده که می‌توان از آن‌ها بهترین ناخن‌ها را خرید.

ناخن مصنوعی ژله ای

بهترین مارک‌ ناخن مصنوعی موجود در بازار

هر چند در بازار ایران ممکن است، بسیاری از ناخن‌های مصنوعی معروف پیدا نشوند اما دانستن نام آن‌ها خالی از لطف نیست.

ناخن مصنوعی STATIC NAILS

STATIC NAILS ناخن مصنوعی کلاسیک و کوتاه که برای دست و پا، در سایزهای مختلف در بازار موجود بوده و کار چسباندن ناخن را بسیار آسان کرده است.

ناخن مصنوعی کیس (Kiss)

Kiss نام شرکت دیگری است که ناخن‌های مصنوعی ساخته و عرضه می‌کند. می‌توانید در بین محصولات کیس همه نوع و همه سایز ناخن مصنوعی پیدا کنید. کیفیت بالا و رنگ طبیعی و فرم عالی ناخن‌های کیس باعث شده که این شرکت جزو پرفروش‌ترین سازندگان ناخن مصنوعی و چسب‌های ناخن در دنیا شود. پکیج Kis شامل چسب مایع و چسب کاغذی با کیفیت است که می‌تواند در زمان چسباندن ناخن مصنوعی صرفه‌جویی کرده و کیفیت پایانی بهتری به خانم‌ها بدهد.

شرکت Kiss-im press

Kiss-im press یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Kiss است ولی محصولات متفاوتی دارد. شرکت کیس ایم پرس ناخن‌هایی تولید کرده است که نیاز به استفاده از چسب نداشته و حتی در تاکسی و بیرون از خانه می‌توان آن‌ها را روی انگشتان نصب کرد. البته این ناخن‌ها برای یک روز مناسب هستند ولی کیفیت بسیار خوبی داشته و پایه ناخن اصلی را خراب و آغشته به مواد شیمیایی نمی‌کنند.

شرکت Magic Press – Press On

ناخن‌های مصنوعی شرکت dashing diva جزو بهترین ناخن‌های مصنوعی بازار رده بندی می‌شوند. این مارک ناخن درخشش و براقیتی را بدون نیاز به دستگاه uv به ناخن‌ها می‌دهد. ضد آب بودن ناخن مجیک پرس، از ویژگی‌های مهم ناخن این شرکت است و کیفیت بسیار خوبی دارد. ناخن‌های مجیک پرس را می‌توان تا 7 روز استفاده کرد و در آن از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده است.

بهترین مارک‌ ناخن مصنوعی

وسایل مورد نیاز برای چسباندن ناخن مصنوعی

پکیج مخصوص چسباندن ناخن مصنوعی شامل چسب، ناخن و بافر است ولی وسایل معمول کیف آرایش و اصلاح خانم‌ها نیز ممکن است لازمتان شود. بنابراین بهتر است قبل از شروع چسباندن ناخن مصنوعی در خانه این وسایل را تهیه کرده باشید.

  • ابزار مانیکور ناخن
  • لاک پاک‌کن
  • پنبه یا پد کتانی
  • ناخن‌گیر، کاتر ناخن
  • انواع سوهان
  • چند بافر ناخن
  • چسب ناخن
  • گوش پاک‌کن
  • قیچی

برای چسباندن ناخن مصنوعی بهتر است از چسب مخصوص ناخن مصنوعی که تاریخ نگذشته و سالم باشد، استفاده شود. همچنین بهتر است حدود 24 ساعت، از مانیکور کردن ناخن‌ها گذشته باشد.

چسباندن ناخنها

آموزش چسباندن ناخن مصنوعی در 5 گام

با هر ناخن مصنوعی که در اختیار دارید، حداقل باید 5 کار را برای چسباندن ناخن مصنوعی انجام دهید تا به کیفیت مطلوب برسید.

1- مرتب کردن ناخن‌های طبیعی

برای مرتب کردن ناخن‌ها، بهتر است با استفاده از قلم مانیکور شروع به تمیز کردن گوشت و پوسته اضافی دور ناخن یا کوتیکول‌ها کنید. این کار امکان دارد دردناک باشد. می‌توانید کمی اسپری بی‌حس کننده به اطراف ناخن بزنید و یا دست و پا را چند دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس شروع به کوتیکول برداری کنید.

پس از تمیز کردن اطراف ناخن، سعی کنید با پنبه، لاک پاک‌کن و بافر، سطح ناخن را کاملاً تمیز و درخشان کنید.

پس از اطمینان از تمیز شدن سطح ناخن‌ها، با کمک ناخن‌گیر و سوهان، شروع به حذف قسمت‌های اضافه ناخن و مرتب کردن نوک ناخن کنید. 

2- خشک کردن ناخن

پس از تمیز کردن کامل سطح ناخن و گرفتن کوتیکول ها و سوهان زدن، باید ناخن‌ها را شسته و کاملاً خشک کنید. خشک شدن ناخن‌ها قبل از چسب مهم‌ترین مرحله در چسباندن ناخن مصنوعی است. حتی کمی رطوبت می‌تواند تمام زحمات شما را خراب کند. افتادن ناخن‌های مصنوعی در اداره یا مهمانی بدترین اتفاقی است که نباید هیچ‌وقت خانم‌ها آن را تجربه کنند.

3- انتخاب ناخن مصنوعی

از بین ناخن‌هایی که خریدید، باید هر کدام که می‌خواهید را انتخاب کرده و آن‌ها را مرتب روی میزتان قرار دهید. میز کارتان نباید در معرض باد و یا نور شدید باشد.

4- چسباندن ناخن مصنوعی با چسب قطره‌ای

مقداری چسب بر روی سطح ناخن بریزید و بلافاصله ناخن مصنوعی را روی انگشت مورد نظر قرار داده و 30 ثانیه آن را فشار دهید. چسب قطره‌ای مخصوص ناخن بهترین چسب برای چسباندن ناخن مصنوعی است.

5- فینیشینگ

در آخرین مرحله از چسباندن ناخن مصنوعی نوبت به چک کردن همه چیز و تمیز کردن چسب اضافی یا لک‌هاست. یک گوش پاک‌کن برداشته و با آن، رشته‌های چسب را از لابه‌لای ناخن‌ها تمیز کنید. با قیچی ناخن‌ها را اصلاح کرده و به شکل و اندازه طبیعی و مورد علاقه‌تان درآورید. سپس با سوهان و بافر لبه‌های ناخن‌ها را با کمترین فشار صیقل داده و تمیز کنید. مراقب باشید که ناخن‌ها را با فشار خراب نکنید و مجبور به تکرار مراحل نشوید. برای رسیدن به بهترین کیفیت، از چسب به اندازه کافی استفاده کنید. اگر چسب کمی بیشتر یا کمتر از حد درست باشد، به مشکل برمی‌خورید. یک قطره چسب با کیفیت، برای هر ناخن کافی است.

عوارض ناخن مصنوعی و چسب ناخن

مراحل مختلف چسباندن ناخن مصنوعی به خصوص اگر با رعایت بهداشت انجام نشود، کمی خطرناک است. توصیه می‌شود که برای کارهای ناخن از وسایل شخصی و اختصاصی خودتان استفاده کنید. استفاده از وسایل دوستان و همکاران یا استفاده از وسایل آلوده در سالن‌ها، می‌تواند به عفونت و درد منتهی شود. شایع‌ترین خطرات روش‌های نادرست چسباندن ناخن شامل عفونت‌های قارچی، اگزمای پوستی، بروز ترک و شکاف، تغییر رنگ ناخن، التهاب اطراف ناخن، شل شدن ناخن‌های طبیعی و خارش و سوزش دور ناخن‌هاست.

به یاد داشته باشید که ناخن مصنوعی را با لاک هم می‌توان چسباند. در بعضی از مواقع با توجه به شرایط موجود می‌توان از لاک استفاده کرد. پس از زدن کمی لاک، ناخن مصنوعی را روی ناخنتان فشار دهید و نگه دارید تا لاک ناخن کمی خشک شود. پاک کردن و کندن ناخن، پس از استفاده با لاک، راحت‌تر از چسب است. البته مهم است که از بهترین مارک لاک ناخن استفاده کرده باشید.

به‌هیچ‌وجه از چسب قطره‌ای صنعتی و فوری همه‌کاره برای چسباندن ناخن استفاده نکنید. چسب‌هایی که مخصوص ناخن نیستند امکان دارد باعث آسیب به بافت ناخن شوند یا پوست اطراف ناخن را خراب کنند. همچنین چسب می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شدید و عفونت شود. چسب‌های صنعتی ناخن‌ها را نازک کرده و مواد معدنی ناخن را می‌سوزانند. چسب‌های خیلی قوی مواد طبیعی و بافت ناخن را خشک کرده و ناخن‌ها را از بین می‌برند. بخارات چسب‌های نامناسب به لایه‌های زیرین ناخن نفوذ کرده و باعث بروز عوارض خطرناکی می‌شوند.

چسب مخصوص

طریقه چسباندن ناخن مصنوعی ژله ای

ناخن‌های ژله ای دو نوع هستند. یک نوع از ناخن‌های ژله ای فقط با اشعه uv  چسبیده می‌شوند. برای استفاده از این ناخن‌ها باید دستگاه رومیزی اشعه را داشت.

نوع دیگری از ناخن‌های ژله ای که با تازگی به بازار آمده‌اند، با گرما قسمت ژله ای پشت ناخن کمی ذوب شده و می‌توانید آن را بارها بچسبانید و جدا کنید. این ناخن‌ها بسیار عالی بوده و مقرون به صرفه هستند.

در واقع این گروه از ناخن‌های مصنوعی در قسمت پشتی حاوی ژل هستند که مثل چسب عمل می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها باید با سشوار ناخن را گرم کرده و روی انگشت و ناخن قرار داده و کمی آن را فشار دهید. پس از چند ثانیه ژله خشک شده و ناخن مصنوعی به ناخن طبیعی می‌چسبد.

روش جدا کردن ناخن‌های ژله ای نیز با سشوار است. با کمی گرم کردن، ژل گرم و شل شده و می‌توان ناخن‌ها را جدا کرد. ناخن‌های جدید ژله ای بسته به کیفیتی که دارند می‌توانند بارها استفاده شوند. می‌توان برای کار با این نوع ناخن، از سشوار و گرم‌کننده کوچک‌تر که مخصوص ناخن است، استفاده کرد.

نحوه چسباندن ناخن مصنوعی ژله ای در هر صورت با گرماست. مراقب باشید که حرارت به ناخن‌ها و پوست دست آسیب نزند. اگر برای بار اول از ناخن ژله ای استفاده می‌کنید ابتدا با گرمای کم سشوار آغاز کنید که با درجه حرارت ذوب ژل کاملاً آشنا شوید. کار کردن با ناخن‌های ژله ای بسیار آسان است.

نتیجه‌ گیری

ناخن مصنوعی موقتی و فوری، هزینه کمی داشته و بسیار ارزان است. سایر روش‌های کاشت ناخن، بسیار گران هستند. اگر می‌خواهید در خانه، ناخن‌های خود را تزئین کنید، بهترین روش چسباندن ناخن مصنوعی است. کاشت ناخن در خانه بدون روش‌های سالنی و تجهیزات امکان‌پذیر نیست و بهتر است به استفاده از ناخن‌های مصنوعی و چسب ناخن ادامه دهید. در طول ماه، چند هفته اجازه دهید ناخن‌ها حالت طبیعی داشته باشند و هوا بخورند. ناخن‌ها نیاز به تغذیه دارند و می‌توانند از نور و مواد معدنی استفاده کنند. استفاده از ناخن‌های مصنوعی برای یک یا دو هفته در ماه، بهترین روش استفاده از ناخن مصنوعی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 123
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 10 تير 1402
نظرات

چسباندن ناخن مصنوعی

اولین ناخن مصنوعی به شکل امروزی در آمریکا و توسط یک دندان ‌پزشک ابداع شد. همان روش، امروزه همچنان محبوب ‌ترین روش بوده و استفاده از وسایل دندان پزشکی، هنوز در کار کاشت ناخن ضروری هستند. برای استفاده و چسباندن ناخن مصنوعی باید ظرافت یک دندان ‌پزشک را داشته باشید و به ریزترین نکات و نقاط توجه کنید. ناخن‌های مصنوعی آماده، هر روز کیفیت بهتری پیدا می‌کنند و بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

اغلب دختران، به چسباندن ناخن مصنوعی تمایل دارند و این خواسته بی‌ دلیل نیست. خانم‌ها بین ناخن مصنوعی و کاشت ناخن، معمولاً ناخن مصنوعی را انتخاب می‌کنند و این انتخاب درست ‌تری است. اما چسباندن ناخن مصنوعی چگونه انجام می‌شود؟

تفاوت ناخن مصنوعی و کاشت ناخن

ضررهای چسباندن انواع ناخن مصنوعی به مراتب کمتر از انواع کاشت ناخن است. همچنین طریقه چسباندن ناخن مصنوعی آسان‌ تر از نحوه کاشت ناخن است. اگر خانم ‌ها به درستی از ناخن مصنوعی استفاده کنند و نحوه چسباندن ناخن مصنوعی را بدانند، دچار هیچ مشکلی نمی ‌شوند ولی کاشت ناخن به‌هیچ ‌وجه روش بدون آسیبی نیست. به همین دلیل چسباندن ناخن مصنوعی و تشویق خانم‌ها به استفاده از آن می‌تواند کار درست و حرفه‌ای تری باشد.

مواد به کار رفته در روش کاشت ناخن هم برای ناخن کار و هم برای مشتری بسیار خطرناک هستند. همچنین قرار داشتن طولانی در معرض اشعه uv نیز برای هر دو خطرناک و مضر است. هر چند کاشت ناخن به دلیل زیبایی و ظاهر طبیعی که به ناخن می‌دهد، بسیار محبوب است ولی کاشت ناخن استاندارد با بهترین مواد اولیه و در شرایط بسیار متفاوت، با چیزی که در ایران شاهد آن هستیم، انجام می‌شود. در چنین وضعی بهتر است که چسباندن ناخن مصنوعی را به هر روش دیگری ترجیح دهید.

چسباندن ناخن مصنوعی

انواع ناخن مصنوعی

ناخن مصنوعی طرح دار اکریلیکی یکی از پرفروش‌ترین انواع ناخن‌های مصنوعی است.

دیگر ناخن مصنوعی پرطرفدار بازار ناخن، سولار است که اکریلیکی است ولی مقاوم‌تر از اکریلیک معمولی است. ناخن سولار شبیه به مانیکور فرنچ است که می‌توان یک لایه ناخن الانزا نیز روی آن استفاده کرد تا ظاهر طبیعی‌تری پیدا کند. این ناخن‌ها بی‌رنگ نیستند و به همین دلیل، برای بسیاری از مواقع بهترین انتخاب‌اند و چسب و رنگ زیر آن‌ها دیده نمی‌شود.

ناخن مصنوعی ابریشمی، از فایبرگلاس و ابریشم ساخته می‌شود و حالت طبیعی و باکیفیتی دارد.

ناخن مصنوعی بی‌رنگ نیز، گزینه دیگری است که هنگام خرید دارید. ناخن‌های بی‌رنگ، کیفیتی شبیه به ژل و ناخن طبیعی دارند. البته اگر بتوانید چسب را به خوبی بین ناخن طبیعی و مصنوعی بزنید. ناخن‌های مصنوعی بی‌رنگ، از مواد مختلف مانند سیلیکون، ژله و پلاستیک ساخته می‌شوند که قیمت متفاوتی دارند. ناخن‌های مصنوعی بی‌رنگ را می‌توان با لاک کامل کرد. با استفاده از ناخن‌های مصنوعی نیازی به روش کاشت ناخن نیست. ناخن‌های کاشته شده و چسبیده شده با اشعه به راحتی جدا نمی‌شوند ولی ناخن‌های مصنوعی موقتی به راحتی و هر وقت بخواهید جدا می‌شوند. با کمی استون و نخ می‌توان ناخن مصنوعی را جدا کرد.

انواع ناخن مصنوعی

ناخن مصنوعی ژله ای

آخرین نوع ناخن مصنوعی ژله ای است. دو نوع ناخن مصنوعی ژله ای وجود دارد. طریقه چسباندن ناخن مصنوعی ژله ای که به آن کاشت می گویند، به کمک اشعه است. ناخن ژله ای یکی از روش‌های کاشت ناخن به حساب می آید و نمی‌شود در خانه آن را انجام داد. در این روش با زدن ژل لایه لایه و خشک کردن با دستگاه، ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی شکل گرفته و اضافه می‌شود. عمر مواد پس از خشک شدن زیاد است ولی با بلند شدن ناخن طبیعی، ناخن مصنوعی نیز بالا آمده و شکل بدی پیدا می‌کند که پس از دو هفته نیاز به کاشت دوباره ژل و ترمیم ناخن هست.

به این دلایل، روش قدیمی چسباندن ناخن مصنوعی، همچنان بهترین و سالم‌ترین روش برای بهبود شکل و فرم ناخن است. ناخن مصنوعی را می‌توان با کیفیت، رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف و آماده، خریداری کرد. در ادامه تعدادی از باکیفیت‌ترین مارک‌های ناخن مصنوعی معرفی شده که می‌توان از آن‌ها بهترین ناخن‌ها را خرید.

ناخن مصنوعی ژله ای

بهترین مارک‌ ناخن مصنوعی موجود در بازار

هر چند در بازار ایران ممکن است، بسیاری از ناخن‌های مصنوعی معروف پیدا نشوند اما دانستن نام آن‌ها خالی از لطف نیست.

ناخن مصنوعی STATIC NAILS

STATIC NAILS ناخن مصنوعی کلاسیک و کوتاه که برای دست و پا، در سایزهای مختلف در بازار موجود بوده و کار چسباندن ناخن را بسیار آسان کرده است.

ناخن مصنوعی کیس (Kiss)

Kiss نام شرکت دیگری است که ناخن‌های مصنوعی ساخته و عرضه می‌کند. می‌توانید در بین محصولات کیس همه نوع و همه سایز ناخن مصنوعی پیدا کنید. کیفیت بالا و رنگ طبیعی و فرم عالی ناخن‌های کیس باعث شده که این شرکت جزو پرفروش‌ترین سازندگان ناخن مصنوعی و چسب‌های ناخن در دنیا شود. پکیج Kis شامل چسب مایع و چسب کاغذی با کیفیت است که می‌تواند در زمان چسباندن ناخن مصنوعی صرفه‌جویی کرده و کیفیت پایانی بهتری به خانم‌ها بدهد.

شرکت Kiss-im press

Kiss-im press یکی از زیرمجموعه‌های شرکت Kiss است ولی محصولات متفاوتی دارد. شرکت کیس ایم پرس ناخن‌هایی تولید کرده است که نیاز به استفاده از چسب نداشته و حتی در تاکسی و بیرون از خانه می‌توان آن‌ها را روی انگشتان نصب کرد. البته این ناخن‌ها برای یک روز مناسب هستند ولی کیفیت بسیار خوبی داشته و پایه ناخن اصلی را خراب و آغشته به مواد شیمیایی نمی‌کنند.

شرکت Magic Press – Press On

ناخن‌های مصنوعی شرکت dashing diva جزو بهترین ناخن‌های مصنوعی بازار رده بندی می‌شوند. این مارک ناخن درخشش و براقیتی را بدون نیاز به دستگاه uv به ناخن‌ها می‌دهد. ضد آب بودن ناخن مجیک پرس، از ویژگی‌های مهم ناخن این شرکت است و کیفیت بسیار خوبی دارد. ناخن‌های مجیک پرس را می‌توان تا 7 روز استفاده کرد و در آن از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شده است.

بهترین مارک‌ ناخن مصنوعی

وسایل مورد نیاز برای چسباندن ناخن مصنوعی

پکیج مخصوص چسباندن ناخن مصنوعی شامل چسب، ناخن و بافر است ولی وسایل معمول کیف آرایش و اصلاح خانم‌ها نیز ممکن است لازمتان شود. بنابراین بهتر است قبل از شروع چسباندن ناخن مصنوعی در خانه این وسایل را تهیه کرده باشید.

  • ابزار مانیکور ناخن
  • لاک پاک‌کن
  • پنبه یا پد کتانی
  • ناخن‌گیر، کاتر ناخن
  • انواع سوهان
  • چند بافر ناخن
  • چسب ناخن
  • گوش پاک‌کن
  • قیچی

برای چسباندن ناخن مصنوعی بهتر است از چسب مخصوص ناخن مصنوعی که تاریخ نگذشته و سالم باشد، استفاده شود. همچنین بهتر است حدود 24 ساعت، از مانیکور کردن ناخن‌ها گذشته باشد.

چسباندن ناخنها

آموزش چسباندن ناخن مصنوعی در 5 گام

با هر ناخن مصنوعی که در اختیار دارید، حداقل باید 5 کار را برای چسباندن ناخن مصنوعی انجام دهید تا به کیفیت مطلوب برسید.

1- مرتب کردن ناخن‌های طبیعی

برای مرتب کردن ناخن‌ها، بهتر است با استفاده از قلم مانیکور شروع به تمیز کردن گوشت و پوسته اضافی دور ناخن یا کوتیکول‌ها کنید. این کار امکان دارد دردناک باشد. می‌توانید کمی اسپری بی‌حس کننده به اطراف ناخن بزنید و یا دست و پا را چند دقیقه در آب گرم قرار دهید و سپس شروع به کوتیکول برداری کنید.

پس از تمیز کردن اطراف ناخن، سعی کنید با پنبه، لاک پاک‌کن و بافر، سطح ناخن را کاملاً تمیز و درخشان کنید.

پس از اطمینان از تمیز شدن سطح ناخن‌ها، با کمک ناخن‌گیر و سوهان، شروع به حذف قسمت‌های اضافه ناخن و مرتب کردن نوک ناخن کنید. 

2- خشک کردن ناخن

پس از تمیز کردن کامل سطح ناخن و گرفتن کوتیکول ها و سوهان زدن، باید ناخن‌ها را شسته و کاملاً خشک کنید. خشک شدن ناخن‌ها قبل از چسب مهم‌ترین مرحله در چسباندن ناخن مصنوعی است. حتی کمی رطوبت می‌تواند تمام زحمات شما را خراب کند. افتادن ناخن‌های مصنوعی در اداره یا مهمانی بدترین اتفاقی است که نباید هیچ‌وقت خانم‌ها آن را تجربه کنند.

3- انتخاب ناخن مصنوعی

از بین ناخن‌هایی که خریدید، باید هر کدام که می‌خواهید را انتخاب کرده و آن‌ها را مرتب روی میزتان قرار دهید. میز کارتان نباید در معرض باد و یا نور شدید باشد.

4- چسباندن ناخن مصنوعی با چسب قطره‌ای

مقداری چسب بر روی سطح ناخن بریزید و بلافاصله ناخن مصنوعی را روی انگشت مورد نظر قرار داده و 30 ثانیه آن را فشار دهید. چسب قطره‌ای مخصوص ناخن بهترین چسب برای چسباندن ناخن مصنوعی است.

5- فینیشینگ

در آخرین مرحله از چسباندن ناخن مصنوعی نوبت به چک کردن همه چیز و تمیز کردن چسب اضافی یا لک‌هاست. یک گوش پاک‌کن برداشته و با آن، رشته‌های چسب را از لابه‌لای ناخن‌ها تمیز کنید. با قیچی ناخن‌ها را اصلاح کرده و به شکل و اندازه طبیعی و مورد علاقه‌تان درآورید. سپس با سوهان و بافر لبه‌های ناخن‌ها را با کمترین فشار صیقل داده و تمیز کنید. مراقب باشید که ناخن‌ها را با فشار خراب نکنید و مجبور به تکرار مراحل نشوید. برای رسیدن به بهترین کیفیت، از چسب به اندازه کافی استفاده کنید. اگر چسب کمی بیشتر یا کمتر از حد درست باشد، به مشکل برمی‌خورید. یک قطره چسب با کیفیت، برای هر ناخن کافی است.

عوارض ناخن مصنوعی و چسب ناخن

مراحل مختلف چسباندن ناخن مصنوعی به خصوص اگر با رعایت بهداشت انجام نشود، کمی خطرناک است. توصیه می‌شود که برای کارهای ناخن از وسایل شخصی و اختصاصی خودتان استفاده کنید. استفاده از وسایل دوستان و همکاران یا استفاده از وسایل آلوده در سالن‌ها، می‌تواند به عفونت و درد منتهی شود. شایع‌ترین خطرات روش‌های نادرست چسباندن ناخن شامل عفونت‌های قارچی، اگزمای پوستی، بروز ترک و شکاف، تغییر رنگ ناخن، التهاب اطراف ناخن، شل شدن ناخن‌های طبیعی و خارش و سوزش دور ناخن‌هاست.

به یاد داشته باشید که ناخن مصنوعی را با لاک هم می‌توان چسباند. در بعضی از مواقع با توجه به شرایط موجود می‌توان از لاک استفاده کرد. پس از زدن کمی لاک، ناخن مصنوعی را روی ناخنتان فشار دهید و نگه دارید تا لاک ناخن کمی خشک شود. پاک کردن و کندن ناخن، پس از استفاده با لاک، راحت‌تر از چسب است. البته مهم است که از بهترین مارک لاک ناخن استفاده کرده باشید.

به‌هیچ‌وجه از چسب قطره‌ای صنعتی و فوری همه‌کاره برای چسباندن ناخن استفاده نکنید. چسب‌هایی که مخصوص ناخن نیستند امکان دارد باعث آسیب به بافت ناخن شوند یا پوست اطراف ناخن را خراب کنند. همچنین چسب می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شدید و عفونت شود. چسب‌های صنعتی ناخن‌ها را نازک کرده و مواد معدنی ناخن را می‌سوزانند. چسب‌های خیلی قوی مواد طبیعی و بافت ناخن را خشک کرده و ناخن‌ها را از بین می‌برند. بخارات چسب‌های نامناسب به لایه‌های زیرین ناخن نفوذ کرده و باعث بروز عوارض خطرناکی می‌شوند.

چسب مخصوص

طریقه چسباندن ناخن مصنوعی ژله ای

ناخن‌های ژله ای دو نوع هستند. یک نوع از ناخن‌های ژله ای فقط با اشعه uv  چسبیده می‌شوند. برای استفاده از این ناخن‌ها باید دستگاه رومیزی اشعه را داشت.

نوع دیگری از ناخن‌های ژله ای که با تازگی به بازار آمده‌اند، با گرما قسمت ژله ای پشت ناخن کمی ذوب شده و می‌توانید آن را بارها بچسبانید و جدا کنید. این ناخن‌ها بسیار عالی بوده و مقرون به صرفه هستند.

در واقع این گروه از ناخن‌های مصنوعی در قسمت پشتی حاوی ژل هستند که مثل چسب عمل می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها باید با سشوار ناخن را گرم کرده و روی انگشت و ناخن قرار داده و کمی آن را فشار دهید. پس از چند ثانیه ژله خشک شده و ناخن مصنوعی به ناخن طبیعی می‌چسبد.

روش جدا کردن ناخن‌های ژله ای نیز با سشوار است. با کمی گرم کردن، ژل گرم و شل شده و می‌توان ناخن‌ها را جدا کرد. ناخن‌های جدید ژله ای بسته به کیفیتی که دارند می‌توانند بارها استفاده شوند. می‌توان برای کار با این نوع ناخن، از سشوار و گرم‌کننده کوچک‌تر که مخصوص ناخن است، استفاده کرد.

نحوه چسباندن ناخن مصنوعی ژله ای در هر صورت با گرماست. مراقب باشید که حرارت به ناخن‌ها و پوست دست آسیب نزند. اگر برای بار اول از ناخن ژله ای استفاده می‌کنید ابتدا با گرمای کم سشوار آغاز کنید که با درجه حرارت ذوب ژل کاملاً آشنا شوید. کار کردن با ناخن‌های ژله ای بسیار آسان است.

نتیجه‌ گیری

ناخن مصنوعی موقتی و فوری، هزینه کمی داشته و بسیار ارزان است. سایر روش‌های کاشت ناخن، بسیار گران هستند. اگر می‌خواهید در خانه، ناخن‌های خود را تزئین کنید، بهترین روش چسباندن ناخن مصنوعی است. کاشت ناخن در خانه بدون روش‌های سالنی و تجهیزات امکان‌پذیر نیست و بهتر است به استفاده از ناخن‌های مصنوعی و چسب ناخن ادامه دهید. در طول ماه، چند هفته اجازه دهید ناخن‌ها حالت طبیعی داشته باشند و هوا بخورند. ناخن‌ها نیاز به تغذیه دارند و می‌توانند از نور و مواد معدنی استفاده کنند. استفاده از ناخن‌های مصنوعی برای یک یا دو هفته در ماه، بهترین روش استفاده از ناخن مصنوعی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 138
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
نظرات

بررسی بهترین آبرسان های پوست خشک ایرانی و خارجی

هر یک از ما پوست متفاوت با ویژگی های مخصوص به خود را داریم، پوست خشک به ویژه در فصل های سرد سال می تواند بسیار آزار دهنده باشد و گاهی شاهد ترک خوردن و خونریزی در سطح پوستمان باشیم. عوامل خارجی مانند هوای سرد، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب، گذراندن زمان زیاد در هواپیما و … می توانند موجب بروز خشکی پوست یا پوسته پوسته شدن آن شود. برای درمان و مراقبت از پوست خشک پیشنهاد می کنیم به سراغ استفاده از بهترین آبرسان پوست خشک بروید.

بهترین آبرسان پوست خشک

چرا پوستمان خشک می شود؟

داشتن پوست خشک  اغلب مربوط به نوع پوست (برخی افراد به طور طبیعی و ژنتیکی پوست خشک تری دارند)، اختلالات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس، کلر موجود در استخرها و بالاتر رفتن سن می شود. هرچه سن بیشتر می شود پوست نازک تر شد و رطوبت بیشتری را از دست می دهد.

حتی افرادی که پوست چرب دارند نیز هر از گاهی احساس می کنند که پوستشان خشک شده است. اگر پیشانی، بینی و چانه شما چرب است و براق می شود باز هم ممکن است پوست روی گونه هایتان خشک باشد. یورام هارت متخصص پوست و مو  می گوید: غده های مختلف چربی (که وظیفه تولید چربی پوست را بر عهده دارند) در بخش های مختلف صورت وجود دارد.

چگونه بهترین آبرسان پوست خشک را انتخاب کنیم؟

باید بهترین کرم آبرسان پوست خشک را که مناسب و سازگار با پوستتان است را انتخاب کنید. در هنگام خرید باید سه پارامتر اصلی زیر را در نظر داشته باشید.

  • مراقب محرک ها باشید: مونا گوهرا استادیار بالینی پوست در دانشكده پزشکی ییل می گوید: الكل می تواند پوست شما را خشك كند. سولفات ها، رنگ ها و رایحه ها همچنین می توانند خشن و تحریک کننده باشند و باعث ایجاد دردسر بیشتری نسبت به منفعتشان شوند. به عنوان یک قاعده کلی در مورد آبرسان ها اگر بعد از استفاده از مرطوب کننده خود متوجه هرگونه قرمزی، خارش یا سایر واکنش های ناخوشایند شده اید، کالای ساده تری را انتخاب کنید.
  • از عناصر آبرسان استفاده کنید: تعداد زیادی از عناصر تشکیل دهنده در کرم ها و لوسیون ها وجود دارد که ضمن نرم کردن پوست، رطوبت زیادی به آن می دهند. ممکن است برای پیدا کردن مواردی که پوست شما به آنها بیشترین پاسخ را به آن ها می دهد نیاز به انجام آزمایش و خطا داشته باشید. برخی از این عناصر عبارتند از: اسید هیالورونیک، سرامیدها، اوره، روغن های گیاهی، آلوئه ورا، کره شی، گلیسیرین، اسکالن، سویا، جو دوسر کلوئیدی . ویتامین های گروه B.
  • پوستتان را بشناسید: اگر پوستتان خیلی خشک و حساس (یا با مشکل پوستی خاصی مواجه هستید) است، انتخاب کرم ها و لوسیون هایی که ریچ تر هستند احتمالا تاثیر بهتر و بیشتری برایتان خواهد داشت. افرادی که پوست چرب یا آکنه ای دارند نیز باید از فرمول های ملایم تر استفاده کنند.

چگونه بهترین آبرسان پوست خشک را انتخاب کنیم

معرفی بهترین کرم آبرسان برای پوست خشک

حال که با پایه و اساس انتخاب بهترین آبرسان برای پوست خشک آشنا شدید برخی از بهترین برندهای داخلی و خارجی موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

دقت کنید که همواره باید از کرم های آبرسان سازگار با پوستتان استفاده کنید تا شاهد بهبود شرایط پوستی خود باشید.

کرم آبرسان الارو

محصولات برند فرانسوی الارو در ایران طرفداران زادی دارد. برندی برای مراقبت های پوستی و آرایشی که در تمام دنیا فعالیت می کند و در کنار آن قیمت هایش نیز مناسب است.

آبرسان الارو برای افراد زیر ۳۵ سال مناسب است. این کرم خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد و با کاهش خط اخم و چین و چروک های دور لب به جوانسازی پوست کمک می کند. آبرسان الارو برای پوست های متنوع مناسب است و می توانید در هر زمان از شبانه روز از آن استفاده کنید.

کرم آبرسان الارو

کرم آبرسان شون؛ یکی از بهترین آبرسان های پوست خشک داخلی

شون از برندهای با کیفیت و محبوب ایرانی است که قیمت های بسیار مناسبی نیز دارد. کرم آبرسان شون برای پوست های نرمال تا خشک تولید شده و عنصر اصلی آبرسانی آن اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک می ‌تواند (در مقایسه با حجم خود) مقدار بسیار زیادی آب را جذب کرده و تمرکز دهد. هیالورونیک به صورت طبیعی نیز در بافت پوست وجود دارد و برای حفظ رطوبت، انعطاف پذیری، ترمیم بافت ها و حفظ عناصری چون کلاژن و الاستین استفاده می شود.

کرم آبرسان شون؛ یکی از بهترین آبرسان های پوست خشک داخلی

بمب آبرسان کامان

محصولات کامان به سرعت پرفروش شدند و اکنون از محبوبیت بالایی در میان مشتریان ایرانی برخوردار هستند. آبرسان کامان نیز در فهرست بهترین آبرسان برای پوست خشک قرار می گیرد. محصولی که می توان آن را بر روی پوست های مختلف استفاده کرد.

می توانید بمب آبرسان کامان را در هر ساعتی از شبانه روز بر روی صورت استفاده کنید و نتیجه آن بر روی جوانسازی پوست با رفع چین و چروک های صورت و جلوگیری از پیری کاملا مشهود خواهد بود. آبرسان کامان حاوی عنواع ویتامین های B، A‌ و عصاره آناناس است.

بمب آبرسان کامان

 

امولسیون مرطوب کننده لویی ویدمر؛ بهترین آبرسان پوست خشک خارجی

شرکت سوئیسی لویی ویدمر کار خود را از سال ۱۹۶۰ آغاز کرده است و از جدیدترین یافته های علمی برای تولید محصولات با کیفیت در زمینه مراقبت و درمان پوست بهره می برد. امولوسیون مرطوب کننده هیدرو اکتیو لویی ویدمر در گروه مرطوب کننده های قوی یا به اصطلاح ریچ قرار می گیرد و پوست را کاملا نرم می کنند. از طرفی خاصیت انعطاف پذیری و الاستیکی آن را افزایش داده و مانع از ایجاد پیری زود رس می شود.

محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی و داشتن ویتامین E، پانتنول، شی باتر، کراتین و هیالورونیک اسید از دیگر مزایای آن است.

امولسیون مرطوب کننده لویی ویدمر؛ بهترین آبرسان پوست خشک خارجی

کرم مرطوب کننده بی یلندا؛ یکی از بهترین آبرسان های پوست خشک

بی یلندا محصولات خوبی در فهرست بهترین کرم آبرسان برای پوست خشک دارد که شامل عنوان سرم، مرطوب کننده، پاک کننده های آرایشی و آبرسان می شود. یکی از منتخب های آن سری Rose Care ‌ است که محصولی سبک برای پوست ها ظریف و حساس به حساب می آید. کرمی حاوی مواد مغذی و ملایم که در آن از عصاره میوه گل رز، مرطوب کننده اسیدهیالورونیک و ویتامین‌های E و C استفاده شده است. می توان صبح و شب برای جوانسازی، حفاظت از آلودگی های محیطی، حفظ رطوبت پوست و جبران آب ازدست رفته آن،  بهود کیفیت پوست، روشن کنندگی ملایم و نرمی و لطافت صورت از آن استفاده کرد.

کرم مرطوب کننده بی یلندا

سرم مرطوب کننده ویشی

ویشی در فهرست بهترین آبرسان پوست خشک جایگاه خوبی کسب می کند. این محصول فرانسوی فاقد الکل، پارابن، عطر و رنگ است. می توان آن را برای تمامی پوست ها از جمله چرب و خشک یا حساس استفاده کرد. سرم مرطوب کننده دارای مواد معدنی و هیلارونیک اسید است که علاوه بر آبرسانی به تقویت پوست و مقابله با آثار آلودگی و خستگی نیز کمک می کند.

سرم مرطوب کننده ویشی

کرم مرطوب کننده قوی سی گل

کرم مرطوب کننده قوی سی گل برای افرادی که پوست های فوق العاده حساسی دارند، مناسب است. این کرم سرشار از ویتامین های A، E و B5، روغن گیاهی و معدنی امگا 3 و امگا 6، سدیم PCA و سدیم لاکتات است. کرمی فاقد اسانس و پارابت که در درمان اگزما و درماتیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. محصولی ضد التهاب، ضد قرمزی و ضد خارش که برای درمان پوست های آسیب دیده، پوسته پوسته شده و ترک خورده مورد استفاده قرار می گیرد.

کرم مرطوب کننده قوی سی گل

 

تعداد بازدید از این مطلب: 146
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
نظرات

توضیحات کاربردی این محصول :

کوکتل مزوتراپی  anti ox فیوژن یکی از کوکتل های جدید برند فیوژن می باشد که ساخت کشور اسپانیا می باشد و بیار قوی می باشد طور که رادیکال های آزاد فتو ایجینگ و هیپرپیگمنتاسیون را هدف قرار می دهد.کوکتل anti ox فیوژن یک کوکتل چند کاره می باشد که برای جوانسازی ، ضد لک ، روشن کننده ی رنگ پوست و همچنین در آبرسانی پوست نیز نقش دارد. عبارت anti ox به معنای تقویت کننده دفاع از آنتی اکسیدان می باشد که به طور موثر در مقابل فشار اکسیداتیو محافظت می شود. توجه داشته باشید که این محصول بر پایه ی سوپراکسید دیسموتاز که یک آنزیم موجود در تمام سلول های زنده می باشد ساخته شده است ، این مولکول علاوه بر بازسازی بافت و التهابات پوستی سدی نیز در برابر چین و چروک های پوستی نیز می باشد و لازم به ذکر می باشد که این آنزیم ماده ای می باشد که واکنش های شیمیایی بدن را تسریع می بخشد. وجود ویتامین C و گلوتاتیون در کوکتل anti ox فیوژن که هر دو آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشند موجب کاهش پیگمنت و افزایش سطح کلاژن می شود.

همچنین لازم به ذکر می باشد که وجود پیروات سدیم در ترکیبات این محصول سبب منبع انرژی برای متابولیم سلولی می شود و همچنین در سنتز کلاژن نیز نقش دارد.

 

جوانسازی پوست صورت با فرایند مزوتراپی

فرایند مزوتراپی یکی از روش هایی می باشد که با استفاده از این فرایند می توانید در ترمیم و مراقبت از پوست خود نقش داشته باشید.توجه داشته باشید که تمامی مواد های موجود در کوکتل های مزوتراپی مواد موارد نیاز برای پوست می باشد و به دلیل اینکه این مواد به پوست تزریق می شوند و وارد خون شخص بیمار نمی شود هیچ گونه عوارضی برای شخص بیمار ندارد.

و در انتها توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین مزایای مزوتراپی نسبت به جراحی غیر تهاجمی بودن این روش می باشد و توجه داشته باشید که در فرایند مزوتراپی هیچ گونه جای زخمی باقی نمی ماند پس عملا هیچ گونه عوارضی برای شخص بیمار ندارد و با استفاده از مزوتراپی فیوژن می توانید بدون عوارض حانبی مواد مورد مغذی مورد نیاز پوست خود را تامین نمایید.

روش ها و نحوه ی استفاده از کوکتل anti ox فیوژن

برای استفاده از این محصول می توانید از روش ها و راه های : الکتروپریشن، فرکشنال مزو، مزو و مزونیدلینگ استفاده نمایید.

 

کاربرد کوکتل فیوژن برای پوست صورت چیست؟

از کاربرد و ویژگی های این محصول برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جوان‌ سازی پوست
  • کاهش چین ‌و‌ چروک های پوست
  • بازسازی بافت پوست
  • جلوگیری از التهابات پوستی

 

مواد فعال تشکیل دهنده ی کوکتل فیوژن چیست؟

  • Superoxide dismutase
  • ویتامین سی
  • گلوتاتیون
  • Sodium pyruvate

 

گلوتاتیون چیست؟

گلوتاتیون مهم ترین پروتئین هایی می باشد که برای سالم ماندن بدن بسیار حائز اهمیت است و وجود آن سبب جلوگیری از انواع بیماری ها در بدن می شود ، همچنین راز جلوگیری از پیری استفاده از این پروتئین می باشد و توجه داشته باشید که گلوتاتیون می تواند سیستم دفاعی بدن را بهبود ببخشد و از بروز بیماری هایی نظیر : سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری کند.همچنین این ماده بیشتر برای اینکه در کاهش ملانین پوست نقش دارد و سبب سفید تر شدن رنگ پوست می باشد معروف شده است و بیشتر مردم گلوتاتیون را به عنوان ماده ای برای کاهش ملانین میشناسند که در انتها منجر به سفیدی رنگ پوست می شود.

در انتها توجه داشته باشید که از گلوتاتیون در ساخت کرم ها و قرص های سفید کننده ی پوست استفاده می شود.

 

کاربرد گلوتاتیون برای پوست چیست؟

محققان و دانشمندان دریافته اند که گلوتاتیون علاوه بر اینکه سبب روشن شدن رنگ پوست می شود در بهبود زخم ها ، جوش ها و جراحات سطحی نیز کاربرد دارد. همچنین لازم به ذکر می باشد که این ماده به دلیل اینکه رنگ پوست را یکسان و یک دست می کند سبب محو کردن لک های پوستی و چین و چروک های پوستی نیز می شود. ( البته توجه داشته باشید که این ماده به تنهایی نمی تواند تمامی لک های پوستی را از بین ببرد اما مصرف طولانی مدت از گلوتاتیون سبب می شود که وضوح لک های پوستی به شکل چشم گیری کاهش پیدا کند )

در انتها توجه داشته باشید که استفاده ی مدام از گلوتاتیون سبب روشن سازی و سالم سازی پوست می شود اما نکته ی قابل توجه این است که استفاده از گلوتاتیون به گذشت زمان و استفاده ی مداوم نیاز دارد .

خواص ویتامین C برای پوست

ویتامین C برای پوست و سلامت انسان بسیار کاربرد دارد ، توجه داشته باشید که از این ویتامین می توانید علاوه بر استفاده ی خوراکی استفاده ی موضعی نیز کنید ( در خیلی از محصولات آرایشی و بهداشتی ویتامین سی وجود دارد ). همچنین ویتامین C سبب تحریک کلاژن پوست می شود که در انتها منجر به  محافظت پوست از عوامل بیماری زا و آسیب زا می شود.

 

·         بهبود جای زخم و سوختگی ها با ویتامین C :

ویتامین C سبب تسریع زخم می شود و آنتی اکسیدان های موجود در این ویتامین در درمان جای سوختگی نیز کاربرد دارد.

 

·         درمان آفتاب سوختگی با ویتامین C :

ویتامین C به صورت موضعی در محصولات آرایشی موجود می باشد و دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که سبب کلاژن سازی پوست می شود و در درمان آفتاب سوختگی نیز نقش دارد.

 

·         کلاژن سازی پوست توسط ویتامین C :

ویتامین C یکی از مهم ترین ماده برای ساخت هیدوکسیپرولین و هیدروکسی‌ لایزین می باشد و لازم به ذکر می باشد که بدن ما برای تولید کلاژن به این دو ماده نیاز دارد ، همچنین این دو ماده موجب سفت شدن و ارتجاعی شدن پوست صورت می شود.

 

·         ویتامین C و محافظت آن از رنگ پوست :

ویتامین C سبب کمرنگ شدن کک و مک های صورت می شود و در کمرنگ و بهبود نشانه های پیری پوست نقش دارد پس در انتها منجر به لطافت ، روشنی و جوانسازی پوست می شود.

·         بهبود بافت پوست با ویتامین C :

استفاده از ویتامین C در محصولات آرایشی و بهداشتی باعث افزایش ساخت الاستین می‌ شود و الاستین موجب ایجاد ضخامت، خاصیت ارتجاعی، محافظت و ترمیم سلول‌ های پوستی می‌ شود.

 

کلام آخر

در انتها قابل ذکر می باشد که کوکتل anti ox فیوژن یکی از محصولات فوق العاده برای جوانسازی پوست ، کاهش التهابات پوستی و کاهش چین و چروک های پوستی می باشد بطور کلی میتوان اشاره کرد که یکی از مواردی که سبب چین و چروک های پوستی می شود کم آبی و کمبود رطوبت پوست می باشد که در همه ی افراد در سن بالا اتفاق می افتد و با استفاده از این محصول خارق العاده می توانید به حفظ رطوبت پوست خود کمک  کنید.همچنین در انتها توجه داشته باشید که وجود گلوتاتیون در این محصول سبب سفید شدن پوست و از بین رفتن لک های پوستی می شود همچنین در بهبود سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری های قلبی و سرطان نقش دارد و شایان ذکر می باشد که وجود ویتامین سی نیز سبب کلاژن سازی و بهبود رنگ پوست صورت نیز می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 121
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 6 تير 1402
نظرات

رشد سریع مو

در این مقاله می‌خواهیم راه‌های رشد سریع مو را به شما معرفی کنیم. از انواع مواد غذایی که برای سلامت و رشد مو مناسب است، صحبت خواهیم کرد. چه شامپوهایی برای رشد مو مناسب هستند و چه شامپویی به عنوان بهترین شامپو می‌تواند استفاده شود. انواع روغن‌ها و ماسک‌های مفید برای رشد مو را بیان می‌کنیم و در نهایت بهترین راه برای رشد سریع مو را برمی‌گزینیم.

محصولات تقویت مو

در بازار محصولات و سرم‌های تقویتی خوبی پیدا خواهید کرد که برای رشد سریع مو مفیدند. بسیاری از برندهای مختلف سرم ریشه مو روانه بازار کرده‌اند که به رشد و تقویت ریشه مو کمک کرده و از طرفی، سهولت در استفاده را به کاربرانشان هدیه می‌دهند. با خرید این محصولات، دیگر لازم نیست به سراغ درست کردن ماسک‌های خانگی، وقت گذاشتن طولانی و کثیف کردن لبا‌س‌ها و اطراف باشید.

به غیر از سرم‌های رشد مو، ماسک مو، شامپوی تقویتی ریشه مو، ویتامینه مو و بسیاری دیگر از چنین محصولاتی هستند که ممکن است هنگام خرید، شما را به دشواری بیندازند. برای انتخاب بهترین محصول برای رشد سریع مو، به سراغ بلاگرها، افرادی که از این محصولات استفاده کرده‌اند و تجربه دیگر افراد بروید.

محصولات تقویت مو

بهترین شامپو برای رشد سریع مو

بیشتر متخصصین زیبایی، روشی برای رشد سریع مو نمی‌شناسند و این درمان را طولانی‌مدت در نظر می‌گیرند. اما تکنولوژی و علم پیشرفت کرده و می‌توان به بلند کردن سریع مو در این زمانه ایمان داشت. چه چیزی باعث رشد سریع مو می‌شود و چه باید کرد؟ در ادامه چند شامپو برای رشد سریع مو می‌توان معرفی می‌کنیم که کیفیت جهانی دارند. هنگامی که به دنبال اسم بهترین شامپو برای رشد سریع مو می‌گردید، به سه نام برخواهید خورد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

معرفی بهترین شامپو برای تقویت رشد مو

شامپوهای تقویت‌کننده رشد مو جادوی خود را با تحریک غدد تولید کراتین آغاز می‌کنند. وجود بیوتین در شامپو می‌تواند میزان رشد فولیکول را افزایش دهد و باعث رشد سریع‌تر موها شود. REVITA را می‌توان بهترین شامپو موفق در زمینه تحریک و رشد مو عنوان کرد. مواد کلیدی این شامپو عبارت‌اند از اسید مالیک، کافئین، آلوئه ورا و کتوکونازول.

این شامپو را نمی‌توان به راحتی در هر فروشگاهی پیدا کرد ولی اگر در جستجوی بهترین‌ها هستید، آن را در سایت ما خواهید یافت. REVITA یک سیستم اختصاصی نانو تکنولوژی دارد که تضمین می‌کند مؤثرترین راه برای رشد مو را ارائه داده است. همچنین بطری‌های شامپوی رویتا از پلاستیک 100 درصد تجدید پذیر اکسو ساخته شده‌اند.

معرفی بهترین شامپو برای تقویت رشد مو

محبوب‌ترین برندهای شامپوهای ضد ریزش مو

ULTRAX نیز در میان ده شامپوی برتر، برای رشد مو جای دارد. مواد کلیدی این شامپو کافئین، منتول، روغن نعناع و ketoconazole است. مقدار کمی از این شامپو در هر بار استفاده کافی است و غلظت و تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. کافئین برای تحریک رشد مو در این شامپو به کار رفته است. روغن نعناع برای درمان التهاب و منتول برای تحریک جریان خون در پوست سر به شامپو اضافه شده است. هر چند بسیاری قبل از استفاده این شامپو را گران تصور می‌کردند ولی برخلاف تصور عموم شامپوی آلتراکس را می‌توان به دفعات زیادی مصرف و تاثیر بسیار خوبی مشاهده کرد.

در رتبه سوم شامپوی Alpecin C1 (caffeine shampo) قرار دارد. برند آلمانی و بسیار معروف آلپسین از سال 1905 مشغول تولید شامپو در مقیاس جهانی است و امروزه یکی از محبوب‌ترین برندهای شامپوهای ضد ریزش مو در بازار است. این محصول با قاطعیت بر ایده استفاده از کافئین با هدف کاهش ریزش مو استوار است.

شامپو Alpecin C1 را می‌توان در ایران یافت. بطری شامپو رنگ طوسی داشته و درب آن قرمز و 250 ml است و قیمت این شامپو مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر گزینه‌های مشابه است.

برای رشد سریع مو چه باید کرد؟

بسیاری از افراد از متخصصین زیبایی می‌پرسند برای رشد سریع مو چه کنیم و جواب‌های مختلفی می‌شوند. چند نکته مهم برای کمک به رشد سریع مو هست که باید آن‌ها را به خاطر سپرد و رعایت کرد. دستیابی به رشد سریع موی سر مردان آسان‌تر از موی خانم‌هاست. پس بهتر است که خانم‌ها در رعایت نکات مهم سلامت مو، تلاش بیشتری داشته باشند. هر چند رشد سریع موی سر در مردان بیشتر بوده اما این گروه از افراد، بیشتر در معرض بیماری کچلی قرار دارند. در مجموع تمام افراد برای رشد سریع مو در یک ماه می‌بایست نکات زیر را انجام دهند.

  • از رژیم غذایی محدودکننده اجتناب کنید.
  • دریافت پروتئین بدنتان را بررسی کنید.
  • از روغن‌های مفید برای پوست سر و مو استفاده کنید.
  • مواد مغذی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.
  • ماساژ پوست سر را جدی گرفته و در مواقع بیکاری پوست سرتان را ماساژ دهید.
  • رسیدن گرما به پوست و موی سر مهم است. در زمستان از کلاه‌های گرم استفاده کنید و در تابستان از در نزدیکی کولرهای خیلی سرد به مدت طولانی و هر روز قرار نگیرید.

 

تغذیه مناسب برای رشد سریع مو

برای رشد سریع مو چه بخوریم و چه چیزی برای رشد سریع مو خوب است؟ این سؤال بسیار مهم بوده و قطعا آنچه که شما می‌خورید، روی پوست و موی شما اثر مستقیم می‌گذارد. برای رشد سریع مو بهتر است غذاهایی را که معرفی می‌کنیم بیشتر در رژیم غذایی خود قرار دهید.

تخم مرغ برای رشد موها

تخم‌مرغ مهم‌ترین منبع تامین پروتئین و بیوتین است که هر دو برای رشد مو ضروری هستند. جالب است بدانید که مصرف زیاد تخم‌مرغ نمی‌تواند مشکلی برای بدن انسان ایجاد کند؛ بلکه خوردن تخم‌مرغ ضروری است. مهم‌ترین چیز در مورد تخم‌مرغ، کیفیت آن است. در نیم قرن اخیر تولید تخم‌مرغ با روش‌های غیرطبیعی و غیراستاندارد افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است. اگر می‌توانید از تخم‌مرغ‌های بومی و مطمئن استفاده کنید.

میوه‌ های مقوی برای رشد مو

مصرف میوه‌های خانواده توت، یعنی توت‌فرنگی، شاتوت و توت سفید برای رشد مو مفید هستند. توت‌ها دارای ویتامین‌های مهم برای رشد مو هستند. آووکادو هر چند میوه سنتی ایرانی نیست ولی به تازگی می‌توان آن را در بعضی از بازارهای میوه یافت. این میوه مغذی برای رشد مو و سلامت پوست سر و فولیکول‌ها بسیار مفید بوده و مصرف خوراکی و موضعی آن مؤثر است.

غذاهای دریایی برای رشد مو

ماهی و روغن ماهی را وارد برنامه غذایی روزانه، هفتگی و ماهانه خود کنید. اگر می‌توانید هر روز از غذاهای دریایی استفاده کنید این برنامه می‌تواند مفیدترین برنامه تغذیه‌ای برای سلامتی همه بدن بوده و همچنین باعث رشد بیشتر مو می‌شود.

دانه‌ های مغذی برای رشد مو

دانه‌های مغذی مثل کنجد و بادام‌زمینی را می‌توانید به شکل ارده و کره بادام‌زمینی در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. دانه‌های روغنی منبع غنی پروتئین، ویتامین و بیوتین هستند. مصرف مرتب گردو، بادام و پسته را فراموش نکنید.

دانه‌ های مغذی برای رشد مو

درمان خانگی رشد سریع مو

در ادامه می‌خواهیم چند روش خانگی برای رشد سریع مو و در واقع چند ماسک مو خانگی را معرفی کنیم که در دراز مدت به شما در این باره کمک خواهد کرد و  نتیجه و اثربخشی مثبتی در رشد سریع مو خواهند داشت.

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر اولین و مهم‌ترین توصیه‌ای است که برای رشد مو توصیه می‌شود و می‌تواند همراه با روغن‌های مو باشد که نتیجه‌ای بهتر دارد. ماساژ مو به طور مستقیم باعث تحریک پوست و فولیکول‌های مو شده و رشد مو را تسریع می‌کند. ماساژ روزانه علاوه بر اینکه می‌تواند از استرس و تنش‌های روزمره کم کند، دارای فواید رشد مو و سلامتی نیز هست. نیروی کششی در طول ماساژ پوست سر، می‌تواند خیلی سریع باعث رشد و ضخیم‌تر شدن موهای سر شوند.

روغن نارگیل برای رشد سریع مو

روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب است که می‌توانند داخل شفت مو نفوذ کرده و ریزش پروتئین‌های مو را کاهش می‌دهند. روغن نارگیل را می‌توان قبل یا بعد از شستشو استفاده کرد و در هر صورت مفید است. اگر موهای چربی دارید و در طول روز نمی‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید، از ساعات استراحت بهره گرفته و چند ساعت در شب موهایتان را با روغن نارگیل چرب کنید. روغن نارگیل پس از قرن‌هایی که توسط بشر مورد استفاده قرار گرفته، نشان داده که در سلامت و ضخامت مو مؤثر بوده است.

روغن نارگیل برای رشد سریع مو

مصرف روغن ماهی برای رشد سریع مو

روغن ماهی از مواد مغذی و پروتئین‌ها پر شده است و غنی‌ترین منبع مواد مفید برای موهای سر است. مصرف خوراکی مرتب اسیدهای چرب می‌تواند به بهبود موهای شما از داخل کمک کند. ثابت شده است که مصرف مکمل‌های امگا همراه با آنتی‌اکسیدان‌ها باعث بهبود تراکم و قطر مو می‌شود و ریزش مو را کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب امگا با کمک به کارکرد درست سلول‌ها علاوه بر رشد مو به افزایش ایمنی همه اعضای بدن کمک می‌کنند.

آب لیموی ترش تازه

گفته می‌شود که آب لیموی ترش تازه و روغن پوست لیمو ترش، می‌تواند کیفیت مو را بهبود بخشیده و رشد مو را تقویت کند.

آب لیموی ترش تازه

جنسینگ برای رشد سریع مو

جنسینگ را می‌توان در همه کشورها یافت. این ماده طبیعی جزو مواد محبوب شرقی است که در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکمل‌های جینسنگ امکان دارد که بتوانند به تحریک فولیکول‌های مو کمک کنند. توصیه می‌شود قبل از مصرف مکمل‌های جینسینگ، از عوارض جانبی آن مطمئن شوید.

رشد سریع مو با آب پیاز تازه

اگر بتوانید بوی آب پیاز تازه را تحمل کنید می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. آب پیاز در چندین مطالعه مورد آزمایش قرار گرفته است. محققان با مطالعه دقیق استفاده موضعی و مالیدن آب پیاز روی پوست سر، شاهد رشد کراتین و جریان خون به سمت کوتیکول‌ها بوده اند. برای رسیدن به نتیجه بهتر بهتر است حداقل 15 دقیقه آب پیاز روی پوست سر بماند. همچنین می‌توانید با اضافه کردن آن به شامپو یک شامپو خانگی و تقویتی بسازید.

گیاه رزماری برای رشد سریع مو

گیاه زیبا و معطر رزماری قرن‌هاست که به عنوان گیاهی مقدس و مفید مورد ستایش قرار گرفته است. روغن رزماری نیز دارای خواص متعددی است و یکی از ضروری‌ترین روغن‌هایی است که برای رشد و از آن استفاده می‌شود. اگر به دنبال رشد سریع موهای سرتان هستید بدون معطلی چند قطره روغن رزماری تهیه کنید و آن را به پوست سر ماساژ داده و مقداری از آن را به شامپویتان اضافه کنید. رزماری می‌تواند همان درمانی باشد که در جستجوی آن هستید.

گیاه رزماری برای رشد سریع مو

رشد موها با روغن شمعدانی

شاید ندانید که روغن شمعدانی از باارزش‌ترین و مطمئن‌ترین روغن‌های گیاهی است که برای تسریع رشد موی سر و افزایش گردش خون استفاده می‌شود. ترکیب روغن شمعدانی با کمی روغن‌های دیگر که به آن‌ها علاقه دارید و با موی سرتان سازگار هستند، می‌تواند یک تقویت‌کننده رشد موی سر باشد. روغن شمعدانی می‌تواند موها را آب‌رسانی کرده و در ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده هم به شما کمک کند.

معرفی روغن گیاهی برای رشد سریع مو

بهترین روغن برای رشد سریع مو را می‌توان از بین روغن آووکادو، روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و روغن زیتون خالص انتخاب کرد.

روغن نارگیل برای رشد سریع مو، بیشتر از سایر روغن‌ها توصیه شده است. روغن نارگیل از گوشت میوه نارگیل تهیه می‌شود و در صنایع آرایشی بهداشتی به خصوص ساخت صابون و شامپو استفاده زیادی دارد. روغن نارگیل سریع‌تر از هر روغن دیگری می‌تواند ریزش و خشکی مو را درمان کند و همچنین روغن معطری هم هست. روغن نارگیل جزو روغن‌هایی است که باعث آب‌رسانی به موها شده و از شکنندگی و آسیب دیدن مو جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم رشد سریع مو با روغن زیتون را امتحان کنید. این روغن پرکاربردترین روغن طبیعی است. پیشینیان از روغن زیتون برای ماساژ پوست سر و بهبود حالت موهای سر استفاده می‌کردند و هنوز این روغن ارزش باستانی خود را حفظ کرده است. وجود آنتی‌اکسیدان و پروتئین فراوان در روغن زیتون برای رشد سریع مو بسیار مفید بوده و از نازک شدن و خشکی موها جلوگیری می‌کند. روغن‌های گیاهی که می‌توان آن‌ها را برای تسریع رشد موی سر استفاده کرد، باید کیفیت دارویی داشته و با روش‌های متفاوتی به دست آمده باشند. کیفیت روغن برای رشد سریع مو مهم‌ترین چیز است و روغن‌های خوراکی به هیچ وجه  مناسب برای استفاده روی مو و پوست سر نیستند.

معرفی روغن گیاهی برای رشد سریع مو

انتخاب چند ماسک خانگی برای رشد سریع مو

عسل و ترکیب عسل با مواد مختلف می‌تواند پایه ماسک‌های ترمیم‌کننده موی سر قرار گیرند.

ماسک عسل برای رشد مو

رشد سریع مو با عسل و روغن نارگیل، می‌تواند شما را متحیر کند. این دو ماده مغذی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت فولیکول‌های مو است که باعث رشد و تقویت مو می‌شود. برای ساخت ماسک عسل و نارگیل، به نصف فنجان عسل و روغن نارگیل نیاز دارید. مخلوط عسل و روغن نارگیل را روی موها مالیده و 20 دقیقه به ماسک استراحت دهید. ماسک مفید عسل و روغن نارگیل، می‌تواند برای آب‌رسانی پوست سر، ترمیم شوره، شکستگی موی سر و خارش‌های غیرمعمول درمانی مناسب و فوری باشد.

استفاده از گیاه معجزه‌آسای آلوئه ورا

درباره رشد سریع مو با آلوئه ورا مقاله‌ها و مطالعات زیادی انجام شده است. اما برای تهیه یک ماسک نیاز به کمی عسل نیز دارید. عسل، می‌تواند آلوئه ورا را به موهای سر چسبانده و باعث تقویت سریع و آب‌رسانی به موها شود. همچنین پروتئین‌های عسل به تنهایی شروع به مرمت فولیکول‌های مو می‌کنند ولی در کنار آلوئه ورا این کارکرد بیشتر می‌شود. این ماسک می‌تواند شوره را بهتر از هر داروی دیگری برطرف کند. خشکی و فر زیاد موها یا وز موها نیز با این ماسک قابل بهبود است.

عسل و آلوئه ورا باعث تحریک رشد مو و پرپشتی موها می‌شوند و خارش و التهاب پوست سر را برطرف می‌کنند. هنگام استفاده از ماسک‌های طبیعی مراقب حساسیت باشید. اگر پس از یک بار استفاده از ماسک، قرمزی یا خارش و کهیر در پوست سر مشاهده کردید. یعنی به یکی از مواد ماسک حساسیت دارید. در صورت مشاهده رشد سریع مو با آلوورا و عسل می‌توانید هر ماه این کار را ادامه دهید.

آلوئه ورا مدت‌هاست که برای جلوگیری از ریزش مو در کشورهای استرالیایی و سایر جهان استفاده می‌شود. آلوئه ورا که امروزه محبوبیت زیادی در جهان دارد، می‌تواند پوست سر را تسکین داده و همچنین ترشح سبوم پوست سر را متعادل می‌کند.

استفاده از گیاه معجزه‌آسای آلوئه ورا

سبوس برنج برای رشد مو

سبوس برنج برای رشد سریع مو در مشرق زمین مهم‌ترین ماده است. راز زیبایی پوست مردم قسمت‌هایی از زمین که به کشت برنج شهرت دارند، احتمالا در استفاده از سبوس نهفته است. سبوس برنج سرشار از ویتامین‌های B ,E و ریزمغذی‌های فراوانی است که همگی برای سلامت پوست و مو ضرورت دارند. جالب است بدانید که عصاره سبوس برنج، برای پوست‌های حساس عالی است. خاصیت ضد پیری سبوس برنج، مهم‌ترین مزیت سبوس است و به خصوص در سفید نشدن موها اهمیت دارد. اگر می‌خواهید موهایتان زود سفید نشوند و رنگ‌دانه‌ی خود را از دست ندهند، استفاده از سبوس برنج به هر شکل را جدی بگیرید.

برای به کار گیری خواص سبوس برنج برای رشد سریع مو بهتر است، روش ساخت چندین ماسک با سبوس را یاد بگیرید. ماسک سبوس و چای سبز، ماسک سبوس و عسل، ماسک سبوس و شیر، ماسک سبوس و لیمو، ماسک سبوس و تخم‌مرغ، ماسک سبوس و ماست، ماسک سبوس و ژل شستشو، ماسک سبوس و گوجه‌فرنگی، ماسک سبوس و شامپو، ماسک سبوس و روغن زیتون، ماسک سبوس و زردچوبه، ماسک سبوس و گلاب، ماسک سبوس و آووکادو بهترین ماسک‌هایی هستند که با کمی سبوس می‌توانید در خانه درست کنید. ماسک‌های سبوس برای رشد مو و ترمیم پوست بی‌نظیر هستند.

برای ساخت ماسک سبوس ابتدا سه قاشق غذاخوری سبوس کاملا خشک را آسیاب کنید. پودر سبوس پایه ماسک‌های شماست و با هر افزودنی مرطوبی به خمیر تبدیل می‌شود. خمیر سبوس بهتر از هر ماسکی روی پوست سر و صورت قرار می‌گیرد و پس از 10 تا 20 دقیقه شروع به خشک شدن و ترک خوردن می‌کند که زمان شستن آن است.

ماسک سبوس و شیر و عسل علاوه بر مو می‌تواند بهترین سفیدکننده و تمیزکننده رنگ پوست باشد. ماسک سبوس و گوجه برای از بین بردن جوش‌های پوست سر و شوره و جوش‌های صورت مناسب است. ماسک سبوس و شامپو را می‌توانید با شامپوی معمولی یا شامپوی مخصوص موهایتان مخلوط کرده و یک شامپوی جادویی بسازید. استفاده از پودر سبوس را در خوراکی ها، نان، کیک و انواع دسر و سوپ جدی بگیرید تا عمر طولانی داشته و موهایتان سفید و شکسته نشود.

سبوس برنج برای رشد مو

رشد سریع مو با تخم مرغ

حالا بهتر است رشد سریع مو با تخم مرغ را نیز امتحان کرده و نتیجه را ببینید. ماسک عسل و تخم‌مرغ، بهترین روش برای استفاده از موهبت‌های درمانی تخم‌مرغ است. این ماسک باعث تغذیه سریع مو، درمان دائمی شوره سر و کاهش ریزش مو و تحریک رشد مو می‌شود. برای ساخت ماسک، دو قاشق عسل و دو عدد تخم‌مرغ را با هم زده و خمیر نهایی را روی پوست سر بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و 20 دقیقه به موها استراحت دهید. استفاده حداقل 3 بار در ماه از این ماسک می‌تواند به روند رشد موها کمک کند و پوست سر را برای رویش موهای جدید تقویت کند.

درمان کم‌پشتی موهای سر با آب سیب‌زمینی زیاد توصیه و تجربه شده است. بهتر است خودتان رشد سریع مو با آب سیب‌زمینی را ببینید تا متوجه قدرت این ترکیب بشوید. برای گرفتن آب سیب‌زمینی به چند عدد سیب‌زمینی پوست کنده و رنده شده احتیاج دارید. سه قاشق آب سیب‌زمینی را با این روش تهیه کنید و آن را با یک زرده تخم‌مرغ یا دو قاشق عسل مخلوط کنید. خمیر آب سیب‌زمینی و عسل را روی موها و پوست سر مالیده و کلاه رنگ را سر کنید. یک ساعت استراحت برای تأثیر اولین بار کافی است. برای دریافت نتیجه مطلوب هفته‌ای یک یا دو بار از این مخلوط استفاده کنید.

این درمان برای درمان رشد مجدد مو و پرپشتی موها عالی است. با این ماسک می‌توانید موهای آسیب دیده را نیز تقویت کنید. ماسک آب سیب‌زمینی برای زمان‌هایی که هیچ ماده طبیعی در دسترس ندارید، می‌تواند معجزه‌گر باشد و موهای وز را نیز کمی صاف‌تر می‌کند.

رشد سریع مو با تخم مرغ

رشد سریع مو با زغال

شیوه رشد سریع مو با زغال به روش هندی‌ها امروزه در بسیاری از شامپوها و ماسک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. رشد سریع موهای هندیان و رنگ موهای آن‌ها بهترین تبلیغ برای درمان‌های مو است. به راستی چه چیزی باعث کیفیت موی هندی‌ها شده است. آن‌ها چند عادت خوب دارند که هیچ‌وقت آن را ترک نمی‌کنند. شانه زدن موها در هر شرایطی اولین عادت صبحگاهی و عصرگاهی در هندوستان است.

کربن فعال چیست؟

زغال استفاده شده در صنایع آرایشی، همان زغال چوب نیست. کربن فعال با روش‌های مختلفی استخراج و تهیه می‌شود. کربن فعال یا Activated carbon یا کربن اکتیو، به گروهی از مواد کربنی با پوکی و سطح داخلی بالا اطلاق می‌شود که به دلیل مساحت داخلی قابل توجه، ساختار پوک و منفذی، ظرفیت جذب بالا، قابلیت فعال‌سازی مجدد سطح و البته قیمت پایین ماده منحصربه‌فردی است. این ماده چند سالی است که به طور هنگفت در ساخت مواد بهبوددهنده و لایه‌بردار پوست استفاده شده و به تازگی رشد سریع مو با زغال فعال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

زغال فعال پیش از مصرف در صنایع آرایشی به عنوان ماده پاک‌کننده مسمومیت و سموم خارجی از بدن در پزشکی، مورد استفاده قرار می‌گرفت. کربن فعال با داشتن خلل و فرج با اتصال به داروها و سموم موجود در لوله گوارش، جذب آن‌ها را مختل می‌کند.

رشد سریع مو با زغال

درمان ریزش مو با زغال

در مورد درمان ریزش مو از همین خاصیت کربن فعال برای جدا کردن ناخالصی و آلودگی‌ها از سطح پوست سر و صورت استفاده می‌شود. مقداری زغال فعال خریداری کرده و یا پودر زغال چوب را چندین بار از صافی‌های کاغذی یا پارچه‌ای رد کنید. پودر نرم و دودی رنگ نهایی، نزدیک‌ترین چیز به زغال فعال است. یک فنجان آب گرم، یک قاشق غذاخوری نوشابه گازدار و یک چهارم قاشق چای‌خوری زغال فعال را با هم ترکیب کنید و روی موها بمالید. می‌توانید تا یک ساعت برای تأثیر بهتر صبر کنید و سپس آن را با آب و شامپوی سبک بشورید.

استفاده از تکنیک روغن برای رشد سریع مو در هندی‌ ها

چرب کردن موها با انواع روغن‌ها، دومین عادت هندی‌هاست. آن‌ها از تکنیک روغن داغ استفاده می‌کنند. یعنی روغن نارگیل را کمی گرم کرده و سپس آن را به موهای سرشان می‌زنند.

همچنین شیرین بیان در شرق برای درمان ریزش مو بسیار استفاده می‌شود. برای استفاده از شیرین بیان ابتدا ریشه شیرین آن را با روغن کرچک مخلوط کرده و می‌کوبند یا آسیاب می‌کنند. سپس از خمیر به دست آمده به عنوان ماسک مو استفاده می‌کنند. همچنین شیرین بیان را با شیر می‌توان مخلوط کرد و با آن پوست سر را ماساژ داد.

در کشورهای مختلف تغذیه، مهم‌ترین دلیل کیفیت خوب مو و پوست است. کنجد، ماست، شیر، نان‌ها و شیرینی‌های سبوس‌دار، آجیل و دانه‌های روغنی مهم‌ترین منابع مهم برای رشد مو هستند. همچنین روغن‌های حاوی ویتامین E نیز در رشد و کیفیت موی سر و جلوگیری از خشک شدن پوست و موی سر مهم هستند.

استفاده از تکنیک روغن برای مو در هندی‌ها

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید موهای خود را بهبود ببخشید، برنامه‌ای داشته باشید و ثابت قدم باشید. به یاد داشته باشید که درمان‌های مو ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج قابل توجهی را به همراه داشته باشد. سعی کنید به روش درستی از شامپوهای روزانه استفاده کنید. گاهی لازم است موها را هر روز نشویید تا از ریزش مو جلوگیری کنید. در استفاده از روغن‌های گیاهی و مواد غذایی، خلاق باشید و آن‌ها را با بهترین روش، در برنامه تغذیه و شستشوی روزانه خود وارد کنید.

مهم است که هر روز زمانی را صرف تمرکز بر تغذیه موهای سر کنید تا کیفیت دلپذیری را که می‌خواهید به دست آورید. اگر ریزش موهای سر مرتبط با مسائل احساسی و استرس‌زا بوده، انجام توجه روزانه و برنامه‌های خلاقانه می‌تواند بسیار مفید و نتیجه‌بخش باشد. در نهایت برای رشد سریع مو، مثبت بمانید و تمام تلاش خود را برای حفظ یک شیوه زندگی سالم که مکمل برنامه درمان موهای شما باشد، انجام دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 153
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
نظرات

علت ایجاد جوش پشت کمر و موثرترین روش های درمان آن چیست؟

درمان جوش پشت کمر می تواند چالش برانگیز باشد. متاسفانه ایجاد جوش به سال های نوجوانی شما برنمی گردد؛ بلکه آکنه می تواند در هر سنی بنا به دلایل مختلف ایجاد شود. جوش ها می توانند در هر قسمتی از بدن از جمله پشت کمر ظاهر شوند. این عارضه قابل درمان است و روش های مختلفی برای از بین بردن جوش های کمر وجود دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

جوش کمر نشانه چیست ؟

جوش پشت کمر می تواند نشانه های متعددی داشته باشد که از جمله آنها می توان به بلوغ نوجوانان اشاره کرد. در صورتی که سن فرد از دوران بلوغ گذشته باشد و همچنان با جوش پشت کمر مواجه شود، باید علت آن از طریق معاینه یا آزمایش مشخص گردد. به طور مثال برخی زنان هنگام تغییرات هورمونی مثل عادت ماهیانه یا دوران بارداری، جوش پشت کمر را تجربه می کنند. جوش پشت کمر می تواند نشانه ابتلا به برخی بیماری های کبدی مثل کبد چرب باشد.

 

علت جوش پشت کمر چیست

علت جوش پشت کمر چیست ؟

دلایل زیادی وجود دارد که افراد دچار آکنه می شوند، بنابراین مهم است که بدانید چرا و چگونه جوش ها ایجاد می شوند.

بدن شما چربی به نام سبوم تولید می کند. این چربی در غدد متصل به فولیکول های مو شما وجود دارد. سبوم فولیکول های مو را به سمت بالا حرکت می دهد تا به پوست و موی شما رطوبت بدهد.

جوش ها زمانی ایجاد می شوند که سبوم اضافی و سلول های مرده پوست در کنار هم قرار بگیرند. این تجمع چربی باعث مسدود شدن منافذ پوست و افزایش باکتری ها می شود. هنگامی که دیواره فولیکول مو متورم شود، یک جوش سرسفید ایجاد شده و هنگامی که منافذ مسدود شده در معرض هوا قرار بگیرند، جوش سرسیاه ایجاد می شود.

اما سوال اصلی اینجاست که علت جوش کمر چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از جمله رایج ترین علت جوش کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژنتیک: مشکل آکنه می تواند در خانواده شما وجود داشته باشد.

داروها: آکنه می تواند به عنوان نوعی عارضه جانبی برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ایجاد شود.

هورمون: در سنین نوجوانی اغلب تغییرات هورمونی علت ایجاد آکنه هستند اما در رابطه با بانوان پس از سن بلوغ باید بگوییم که علت جوش کمر در زنان می تواند با تغییرات هورمونی مرتبط باشد که در دوران قاعدگی و بارداری اتفاق می افتد.

تعریق: عرق، به خصوص اگر زیر لباس های تنگ گیر کرده باشد، می تواند آکنه را بدتر کند.

استرس: استرس دلیل مستقیم آکنه نیست، اما می تواند یک عامل موثر در آن باشد.

مواد غذایی: برخی تحقیقات نشان می دهند، مواد غذایی مصرفی در طول روز، می توانند با آکنه مرتبط باشند. با توجه به مطالعات آکادمی پوست آمریکا، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کربوهیدرات‌ های خاصی (مانند نان سفید، چیپس سیب‌زمینی) که سطح قند خون شما را افزایش می ‌دهند، می ‌توانند به افزایش آکنه کمک کنند. برای برخی افراد، محصولات لبنی نیز ممکن است محرک و علت جوش های کمر باشد.

تاثیر استرس بر پوست

قبل از اقدام برای درمان جوش کمر باید از علت دقیق ایجاد آن مطلع شوید.

درمان جوش پشت کمر

در بیشتر موارد، می‌ توانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و استفاده از درمان ‌های خانگی، جوش های پشت کمر را از بین ببرید. در اینجا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر جوش پشت کمر انجام دهید:

بعد از تمرین دوش بگیرید

ماندن عرق و کثیفی روی پوست شما بعد از تمرین می تواند نقش مهمی در ایجاد جوش پشت کمر داشته باشد. بعد از تمرین در اسرع وقت دوش بگیرید. شما همچنین باید لباس های ورزشی کثیف خود را بعد از هر بار تمرین بشویید.

درمان جوش پشت کمر

لایه برداری کنید

برای درمان جوش های کمر از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید. اسکراب لایه بردار با موادی مانند اسید سالیسیلیک برای از بین بردن آلودگی و چربی اضافی از روی پوست شما موثر واقع می شود. این کار می تواند به کاهش میزان سلول های مرده که در مسدود شدن منافذ پوست موثر هستند، کمک کند.

لباس های گشاد بپوشید

عادات تمرینی شما می تواند جوش پشت کمر را تحریک کند. به عنوان مثال، لباس های تنگ می توانند کثیفی و عرق را به دام بیندازند و آن را وارد منافذ پوست کنند. ورزش کردن بدون پیراهن روی دستگاه بدنسازی و کف زمین کثیف نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. پس برای درمان جوش کمر به دنبال لباس های گشاد بروید که به پوست شما اجازه تنفس داده و به دفع عرق کمک می کنند.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای از برگ های نوعی درخت در استرالیا تهیه می شود. استرالیایی ها سال هاست که از این گیاه برای درمان انواع مشکلات پوستی استفاده می کنند. امروزه می ‌توانید لوسیون‌ها، پاک‌ کننده‌ ها و کرم ‌های زیادی را با استفاده از این ترکیب پیدا کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن درخت چای ممکن است با از بین بردن باکتری ها به درمان آکنه کمک کند. به همین دلیل هم درمان جوش های پشت کمر با استفاده از روغن درخت چای رواج پیدا کرده است.

استفاده از روغن درخت چای

موهای سرتان را ببندید

موهای سر بلند ممکن است به پوست پشت شما برخورد کند و در صورت چرب یا آلوده بودن باعث شیوع آکنه شود. موهای خود را به طور منظم بشویید و در طول ساعات ورزش، آن را با کش به صورت دم اسبی ببندید. همچنین اجازه ندهید نرم کننده یا شامپو با پوست پشت شما تماس پیدا کند؛ چراکه مواد تشکیل دهنده این محصولات می توانند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شوند.

استفاده از ضد آفتاب مناسب

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار مهم است، به خصوص اگر پشت خود را به صورت برهنه در معرض آفتاب قرار می دهید. این در حالی است که یک کرم ضد آفتاب چرب هم می تواند به مسدود شدن منافذ کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که محصولاتی را انتخاب کنید که بدون چربی و سبک بوده و باعث ایجاد جوش پشت کمر نمی شوند. این نوع محصولات در درمان جوش کمر و شانه موثر هستند.

تغذیه سالم داشته باشید

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “شما همان چیزی هستید که می خورید؟ ”یک رژیم غذایی ناسالم می تواند بدن ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. اگر مستعد آکنه هستید، باید بدانید که برخی غذاها می توانند محرک ایجاد جوش باشند.

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای با شاخص گلیسمی (GI) بالا، به این معنی که باعث افزایش سریع قند خون می شوند، ممکن است آکنه را بدتر کنند. این غذاها شامل نان سفید، ماکارونی، برنج سفید و سیب زمینی سفید می شوند.

به جای مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سعی کنید برای درمان جوشهای پشت کمر موارد زیر را مصرف نمایید:

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • پروتئین بدون چربی
  • غلات کامل

تغذیه سالم

پوشیدن لباس های تنگ هنگام ورزش کردن باعث ایجاد جوش روی کمر می شود.

از بین بردن جوش کمر با دارو

درمان جوش های آکنه دردناک، عمیق کیستیک و ندولار به تنهایی دشوار است. برای استفاده از دارو برای درمان جوش پشت کمر به نسخه پزشک نیاز دارید. به گفته پزشکان، داروهای موضعی ممکن است کیست و ندول را درمان نکنند. آکنه ندولوسیستیک آنقدر عمیق رخ می دهد که داروهای موضعی نمی توانند تا این حد به پوست نفوذ کنند.

آنتی بیوتیک ها به توقف یا کاهش رشد آکنه شدید و کم شدن التهاب کمک می کنند. برخی آنتی ‌بیوتیک‌ ها مانند ترتینوئین، آداپالن، ایزوترتینوئین آکوتان می‌توانند به جلوگیری از ایجاد ضایعات جدید آکنه، از بین بردن جوش پشت کمر و کاهش احتمال بروز آکنه کمک نمایند.

سایر داروهایی که برای درمان آکنه متوسط ​​تا شدید استفاده می‌ شوند و ممکن است مورد استفاده قرار گیرند را در ادامه به شما معرفی می کنیم. اگرچه ممکن است پزشک شما نظر متفاوتی در مورد تأثیر آن ها روی جوش‌ های پشت کمر داشته باشد. این داروها شامل موارد زیر هستند:

  • داکسی سایکلین
  • اریترومایسین
  • تتراسایکلین

علاوه بر ناراحتی جسمی، جوش های عمیق روی پشت شما می توانند روی روان و روابط اجتماعی تأثیر بگذارند و منجر به استرس شوند. از آنجایی که استرس ممکن است آکنه را بدتر کند، توصیه می شود قبل از انجام هر اقدام دیگری در مورد وضعیت خود با پزشک مشورت کنید. اگر در مورد آکنه پشت خود مضطرب هستید، از یک مشاور کمک بگیرید.

یکی از این داروها یعنی ایزوترتینوئین، دارای عوارض جانبی عمده ای از جمله سردرد، خستگی، خشکی پوست، بینی و چشم است.به همین علت، مهم است که قبل از استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین باید بدانید که برای از بین بردن جای جوش کمر می توان از انواع کرم ها و پمادها با تجویز پزشک استفاده کرد.

درمان جوش کمر بعد از اپیلاسیون

یکی دیگر از علل بروز جوش پشت کمر، انجام اپیلاسیون است. برای جلوگیری از شدت و افزایش این نوع جوش می توانید راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

  • مناطق آسیب دیده پوست را بیش از دو بار در روز نشویید؛ زیرا می تواند باعث تحریک پوست و بدتر شدن علائم آن شود.
  • از یک صابون ملایم یا پاک کننده و آب ولرم استفاده کنید زیرا آب سرد یا گرم می تواند آکنه را بدتر کند.
  • از محصولات مبتنی بر آب استفاده کنید که به عنوان غیر کومدون زا توصیف می شوند. به دنبال محصولی باشید که روی بسته ‌بندی آن نوشته شده است: «غیر کومدون زا»، «غیر آکنه‌زا»، «منافذ پوست را مسدود نمی‌کند» یا «بدون روغن».
  • از چیزی که به پشت شما ساییده می شود، مانند کوله پشتی استفاده نکنید. هر چیزی که به پشت شما ساییده شود، می تواند پوست شما را تحریک کند.
  • لباس ‌های تمیز بپوشید؛ زیرا لباس ‌های کثیف می ‌توانند عرق، چربی و کثیفی را منتقل کرده و با تحریک بیشتر پوست به ایجاد آکنه کمک کنند.
  • توصیه می شود همیشه در حین ورزش، لباس های گشاد بپوشید و بعد از تمرین لباس ها را عوض کنید.

روش های خانگی برای درمان جوش پشت کمر

در صورتی که جوش پشت کمر خیلی عمیق نبوده و سطحی باشد، می توان از ماسک های خانگی برای درمان آن استفاده کرد.

استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن جوش پشت کمر

سرکه سیب حاوی اسید لاکتیک و اسید مالیک است که استفاده از آن باعث لایه برداری سطحی و ملایم سطح پوست شده و آلودگی ها و چربی های اضافه سطح آن را برطرف می کند. این ماده همچنین منجر به متعادل سازی سطح ph پوست نیز می شود و از شدت آکنه می کاهد.

سرکه سیب یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی است که برای پیشگیری از بروز جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. برای مصرف این ماده مفید کافی است سرکه سیب را با آب به نسبت یک به سه با هم ترکیب کرده و با پنبه تمیز روی سطح پوست ماساژ دهید. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس پوست را شستشو دهید.

استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن جوش پشت کمر

استفاده از کمپرس گرم برای از بین بردن جوش پشت کمر

کمپرس گرم باعث می شود باکتری ها و آلودگی ها که در منافذ باز پوست گیر افتاده اند، خارج شوند. این کار منجر به تسریع روند بهبود جوش پشت کمر می شود. علاوه بر این، درد و التهاب ناشی از آکنه را نیز کاهش می دهد. برای قرار دادن کمپرس گرم می توانید یک قاشق چایخوری نمک را درون یک فنجان آب گرم حل کرده و روی حوله بریزید. آب اضافی حوله را گرفته و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. برای این کار می توانید از کیسه آب گرم نیز کمک بگیرید که کاربرد راحت تری دارد.

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان جوش کمر استفاده از سرکه سیب است.

استفاده از جو دو سر برای درمان جوش پشت کمر

یکی دیگر از راهکارهای خانگی درمان جوش پشت کمر، لایه برداری ملایم و طبیعی پوست با استفاده از جو دو سر است. این محصول منجر به از بین بردن سلول های مرده پوست شده و رفته رفته آکنه را بهبود می بخشد. برای این کار کافی است یک فنجان پودر جو دو سر را درون وان حمام بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آن دراز بکشید.

همچنین می توانید جو دو سر را با مقداری عسل و آبلیمو طبیعی ترکیب کرده و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید این ترکیب روی پوست خشک شود و سپس آن را بردارید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

خواص جو دو سر

درمان جوش پشت کمر با زردچوبه

زردچوبه یک آنتی اکسیدان و ضد باکتری قوی است که مصرف آن منجر به از بین رفتن باکتری ها و آلودگی های سطح پوست می شود. برای تهیه این داروی خانگی باید زردچوبه را با ماست یا روغن نارگیل ترکیب کرده و روی کمر بمالید. اجازه دهید این مواد به مدت یک ساعت روی پوست پشت کمر بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را می توانید دو بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش پشت کمر با آلوئه ورا

خواص آلوورا برای درمان مشکلات پوستی اعم از جوش و آکنه به اثبات رسیده است. یکی از مهمترین این درمان ها، از بین بردن جوش پشت کمر است. آلوئه ورا خاصیت خشک کنندگی جوش را دارد و استفاده از آن باعث می شود روند بهبود آکنه سرعت یابد. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که از شدت جوش ها می کاهد.

طرز استفاده از آلوئه ورا بسیار راحت است. ابتدا یک برگ از این گیاه را برش داده و ژل آن را استخراج نمایید. سپس ژل را روی پوست کمر قرار داده و ماساژ دهید. این درمان خانگی را می توانید دو یا سه بار در طول روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش پشت کمر با آلوئه ورا

درمان جوش پشت کمر با سیر

سیر از خواص آنتی باکتریال و ضد قارچ قوی برخوردار است. علت این خواص وجود ماده ای به نام آلیسین در سیر است. آلیسین منجر به افزایش گردش خون در زیر پوست شده و التهاب را کاهش می دهد. علاوه بر این، روند تسریع جوش و آکنه را هم افزایش می دهد. البته هنگام مصرف سیر باید دقت کنید که ممکن است این ماده باعث تحریک و سوزش سطح پوست شود. به همین دلیل توصیه می شود که این ماسک نهایتا ۱۰ دقیقه روی پوست قرار گیرد. برای تهیه ماسک سیر ابتدا یک یا چند عدد سیر را بسته به میزان جوش ها رنده کرده و آن را روی پوست ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

تعداد بازدید از این مطلب: 140
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
نظرات

توضیحات کاربردی این محصول :
مزوژل رویتاکر 532 یکی از بهترین کوکتل های مزوتراپی ساخت کشور فرانسه می باشد که برای استحکام و زیبایی پوست بسیار موثر می باشد.به طور کلی پوست عضو بسیار حساسی می باشد و نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد . بسیاری از افراد به پوست صورتشان توجه نمی کنند و همین امر سبب می شود که در طول زمان پوست صورتشان دچار مشکلاتی اعم از : پیری زود رس ، افتادگی پوست ، چین و چروک ، لک و آکنه و دیگر موارد … شود.متداول ترین مشکلات پوستی که در صورت عدم رسیدگی به پوست با گذر زمان به به وجود می آید ، لک های پوستی ، پیری زود رس پوست ، خشکی پوست و چین و چروک ها پوستی می باشد .

خبر خوشحال کننده این است که با پیشرفت علم این امکان فراهم شده است که با استفاده از فرایند مزوتراپی بتوانید زیبایی پوست صورت خود را با استفاده از کوکتل مزوتراپی رویتاکربه طور مجدد بازگردانید. استفاده از کوکتل مزوتراپی مزوژل رویتاکر 532 در فرایند مزوتراپی سبب درمان چین و چروک های پوستی ، درمان خشکی پوست و آبرسانی پوست می شود و در انتها در شادابی و زیبایی پوست صورت و گردن بسیار موثر می باشد.

به طور کلی بخش عمده ی کوکتل مزوتراپی رویتاکر 532 از هیالورونیک اسید و کمپلکس جوانسازی تشکیل شده است که با تزریق به درم های پوستی در نواحی خطوط اطراف مداری و خطوط عمودی لب قابل استفاده و تزریق می باشد.

مزوژل رویتاکر 532
در ادامه بیشتر راجع به مزوژل رویتاکر 532 و فرایند مزوتراپی صحبت خواهیم کرد ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فرایند مزوتراپی چیست؟
به طور کلی فرایند مزوتراپی یکی از روش های درمانی و زیبایی پوستی که در دسته ی تزریقی قرار دارد فرایند مزوتراپی می باشد. با پیشرفت علم این امکان فراهم شده است که با فرایند مزوتراپی که یک فرایند غیر تهاجمی می باشد تمامی مشکلات پوستی درمان شوند. فرایند مزوتراپی با استفاده از کوکتل های مزوتراپی انجام می شود که در واقع این کوکتل های مزوتراپی حاوی : ویتامین ها ، آنزیم ها ، آمنیو اسید ها ، عصاره های گیاهی ، هورمون ها و دیگر موارد … می باشد. کوکتل های مزوتراپی تمامی مواد های مغذی ای که پوست نیاز دارد را دارا می باشد و با توجه به مشکل درمان که می خواهد درمان شود متفاوت می باشد.

واژه ی مزوتراپی از دو کلمه ی مجزای مزو و تراپی تشکیل شده است. کلمه ی مزو Meso در زبان لاتین به معنای میانی می باشد و کلمه ی تراپی Therapy به معنای درمان می باشد . با توجه به تعریف واژه ی مزوتراپی در می یابیم که فرایند مزوتراپی در واقع لایه ی میانی پوست را درمان می کند.

کوکتل مزوتراپی چیست؟
کوکتل های مزوتراپی در واقع کوکتل های درمانی ای می باشد که دارای مواد مغذی هستند و برای پوست ، بدن ، مو و دیگر موارد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. کوکتل های مزوتراپی تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی ، درخشش ، سفتی پوست و دیگر موارد … دارد و برخلاف کرم ها و سرم ها به شکل محلول می باشند.

محلول بودن کوکتل های مزوتراپی سبب می شود که افرادی که از آن استفاده می کنند نتیجه ای بهتر دریافت کنند و سریعتر و عمیق تر وارد پوست شود و نتیجه ای سریع تر به ارمغان آورد.

 

کاربرد تزریق مزوژل رویتاکر 532 برای پوست
از کاربرد و ویژگی های کوکتل مزوتراپی رویتاکر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

جلوگیری و درمان چین و چروک های ریز پوستی
جلوگیری و درمان پیری زودرس پوست
قابلیت آبرسانی برای پوست های کم آب و کم تراکم
در مورد آخر استفاده از این کوکتل منجر به درخشندگی و شادابی پوست می شود.
به طور کلی کوکتل مزوتراپی رویتاکر 532 یکی از کوکتل های کارآمد برای درمان چین و چروک های پوستی و در عین حال استحکام و کشش پوست می باشد.

عوارض استفاده مزوژل رویتاکر
از عوارض استفاده از کوکتل مزوتراپی مزوژل رویتاکر می توان به قرمزی ، تورم و ناراحتی در ناحیه ی تزریق اشاره کرد که امری طبیعی می باشد و بین 2 الی 3 روز از بین خواهد رفت.

 

کوکتل مزوتراپی مزوژل رویتاکر در چه نواحی تزریق می شود؟
این محصول باید در لایه ی درم میانی یا درم سطحی پوست صورت یا گردن تزریق شود.

توجه داشته باشید که از تزریق کوکتل مزوتارپی رویتاکر 532 به دور چشم و لب اجتناب کنید.

 

استفاده از کوکتل مزوتراپی مزوژل رویتاکر برای چه افرادی توصیه نمی شود؟
به طور کلی کوکتل مزوتراپی مزوژل رویتاکر 532 برای دو دسته افراد توصیح نمی شود که به شرح زیر می باشد :

بانوانی که باردار یا شیر ده هستند نباید از کوکتل مزوتراپی رویتاکر 532 استفاده نمایند.
همچنین به دلیل وجود هیالورونیک اسید در این کوکتل مزوتراپی ، افرادی که به هیالورونیک اسید حساسیت دارند از استفاده ی رویتاکر 532 اجتناب کنند.
نتیجه گیری
در انتها لازم به ذکر می باشد که کوکتل مزوتراپی مزوژل رویتاکر 532 یکی از کوکتل های منحصر به فرد و خارق العاده می باشد که برای جوانسازی و جلوگیری از فرایند پیری زودرس پوست بسیار کاربرد دارد.همچنین لازم به ذکر می باشد که فرایند مزوتراپی یکی از فرایند ها و روش هایی می باشد که فرد می تواند با استفاده از این فرایند پوست خود را ترمیم نماید و موجب سلامتی و شادابی پوست خود شود. توجه داشته باشید که فرایند مزوتراپی یکی از رو های غیر تهاجمی می باشد که توانایی درمان تمامی مشکلات پوستی اعم از : چین و چروک های پوستی ، لک و آکنه های پوستی ، جوش و جای جوش و دیگر موارد … را دارد.

این محصول دارای کمپلس جوانسازی گروه CT 50 می باشد که در واقع شامل آمینو اسیدها و دیگر مواد مغذی مناسب برای پوست می باشد .با استفاده از این کوکتل می توانید پوست خشک خود را درمان و هیدراته کنید زیرا هیالورونیک اسید موجود در این محصول دارای خاصیت آبرسانی بسیار بالایی می باشد .توجه داشته باشید که این محصول برای چروک های زیر چشم و خطوط گردن بسیار توصیه می شود .همچنین برند رویتاکر یکی از معتبرترین برندهای داروهای مزوتراپی دنیا می باشد که در فرانسه نیز تولید می شود. با استفاده از کوکتل مزوتراپی رویتاکر می توانید درم پوست خود را بازسازی نمایید و لازم به ذکر می باشد که این محصول دارای غلظت بالایی از هیالورونیک اسید می باشد که همین ماده سبب آبرسانی بالای پوست صورت می شود ، همچنین با استفاده از هیالورونیک اسید موجود در این محصول می توانید از خشکی پوست خود جلوگیری کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 106
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
نظرات

میکرودرم خانگی چیست

میکرودرم یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار و رایج برای رفع مشکلات پوستی است و نتایج آن در همان مرحله اول قابل رویت است. میکرودرم برای از بین بردن لکه‌های پوستی، منافذ و چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه‌های میکرودرم باعث شده تا بسیاری از افراد به میکرودم خانگی روی بیاورند. میکرودرم خانگی چیست؟ چه فوایدی دارد؟ بهتریین دستگاه‌های میکرودرم خانگی چیست؟ در این مقاله به تمامی پرسش‌ها در مورد میکرودرم خانگی پاسخ داده خواهد شد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • میکرودرم خانگی چیست؟
  • فواید میکرودرم خانگی برای پوست چیست؟
  • بهترین برندهای میکرودرم خانگی
  • مراقبت های بعد از میکرودرم در خانه

میکرودرم خانگی چیست؟

پیش از پاسخ دادن به سوال میکرودرم خانگی چیست، باید بدانیم میکرودرم چیست؟

میکرودرم یک روش تهاجمی برای رفع آسیب‌های پوستی است. در این روش با تحریک لایه اپیدرم پوست، کلاژنسازی افزایش پیدا می‌کند. در این روش از نوعی اسپری که دارای میکروکریستال است، برای از بین بردن لایه اول پوست که مرده و خشک است استفاده می‌شود.

میکرودرم خانگی دستگاهی است که به کمک آن می‌توانید هر هفته سلول‌های مرده پوست خود را  لایه برداری کنید

دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

دستگاه میکرودرم خانگی، محفظه‌ای، حاوی کریستال پودری است که با قرار گرفتن دستگاه روی پوست، نوعی حالت خلا و بی‌هوایی ایجاد می‌شود. کرندوم که پس از الماس سخت‌ترین ماده کره زمین است. در نوک دستگاه میکرودرم خانگی قرار دارد. نقش کروندوم در دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟ در واقع باید بدانید  نقش اصلی در خراشیدن پوست بر عهده این ماده است. این ماده با کشیده شدن روی سطح پوست، باعث جدا شدن لایه شاخی و در ادامه کوچک و بسته شدن منافذ می‌شود.

میکرودرم خانگی

انواع دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

به طور کلی دو نوع دستگاه میکرودرم خانگی وجود دارد:

دستگاه کریستالی

این دستگاه کریستال‌هایی از جنس سدیم کلراید و اکسید آلومینیوم را روی پوست اسپری می کند. کار با این دستگاه بسیار سخت و دشوار است زیرا باید کریستال‌ها را پس از ریختن روی پوست مجدد از روی پوست جمع کنید.

دستگاه الماسی

استفاده آسان‌تری دارند.از اولین دستگاه‌های میکرودرمی که وارد بازار شد و چون نوک این دستگاه‌ها، نسبت به کریستالی نرم تر است، مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

بهترین سری در دستگه میکرودرم خانگی چیست؟

دستگاه های میکرودرم بنا براستفاده دارای سری های متفاوتی هستند و هر سر برای  موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه به سوال: تفاوت سری های مختلف دستگاه میکرودرم خانگی در چیست؟ پاسخ خواهیم داد.

سری میکروکریستالی

این سریدارای میکرو کریستال‌های نسبتا بزرگ است این موضوع در سایش پوست و از بین بردن لایه‌های شاخی نقش مهمی دارد. استفاده روزانه از این سری معمولا توضیه نمی شود و بهتر است برای پوست های ضخیم هر هفته و برای پوست‌های نازک به صورت ماهانه مورد استفاده قرار گیرد. تحریک کلاژن‌سازی و همین‌طور جوانسازی پوست در این سری بسیار بیشتر از سری‌های دیگر است.

استفاده از میکرودرم خانگی نقش مهمی در بهبود و افزایش گردش خون در صورت دارد

سری با سوراخ‌های نسبتا بزرگ

این سری دارای سوراخ های بزرگ است و باعث مکش قوی می شود. معمولا از این سری برای مواردی مثل خالی کردن جوش‌های سری سیاه بزرگ و همین طور خالی کردن منافذ پوست در نواحی غیر حساس استفاده می شود. از این سری برای نواحی مثل زیر چشم که دارای پوست نازک است استفاده نمی شود.

دستگاه میکودرم خانگی

سری بیضی شکل

سری بیضی شکل برای استفاده روزانه است. این سری برای نواحی مثل خطور لبخند و پیشانی و خطوط اطراف بینی مورد استفاده قرار می گیرد. دقت کنید برای زیر چشم نیز مناسب است اما نباید استفاده به صورت روزانه باشد و پس از برخورد با پوست سریعا باید جدا شود.

سری صاف

این سری برای پاکسازی نهایی و عملکرد میکروب زدایی انجام می شود. اهمیت سری صاف در میکرودرم خانگی در چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت محیط خانه بر خلاف محیط های پزشکی استریل نیست و امکان ایجاد قارچ پوستی و حتی جوش پس از تخلیه و استفاده از سری های قبلی وجود دارد. بنابراین استفاده از این سری باعث می شود تا مشکلاتی نظیر جوش و دانه دانه شدن پوست رخ ندههد. برای استفاده از این سری باید دستگاه را در حالت نور آبی قرار دهید و روی پوست بکشید.

لازم به ذکر است که همه دستگاه‌ها، تمام سری ها را ندارند و با توجه به کاربر آن، یک تا چند سری دارند. بنابراین در حین خرید دستگاه حتما باید به این نکته توجه کنید.

انواع سطوح کار با میکرودرم

پوست سه لایه اصلی دارد. بنابراین استفاده از میکرودم هم بنابر نوع درمان در سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت.

لایه برداری در سطح خفیف

این روش بیشتر برای از بین بردن لکه های پوستی و شفاف کردن سطح پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش پوست زخمی شدن پوست وجود ندارد و بعد از چند روز از انجام میکرودرم اندکی پوست لایه لایه می شود و لایه جدید به جای پوست قبلی ایجاد می شود.

دستگاه میکرودرم خانگی معمولا در سطح خفیف کار می کند

لایه برداری در سطح متوسط

این نوع لایه برداری در دستگاه های قوی خانگی و همینطور در مطب پزشکان انجام می شود. نفوز مفدرای عمیق تر است و تمام سطح پوست برداشته می شود. پوست قرمز می شود و حتی در بعضی موارد امکان دارد پوست زخم شود. معملا برای اسکار های سطحی و جوش های سر سیاه از این روش استفاده می شود.

لایه برداری عمیق

این روش صرفا در مطب انجام می شود و نیازمند دستور پزشک و مراقبت های بسیار است چون ممکن است باعث عفونت شود. در این روش تمامی پوست زخم شده و لایه برداری عمیق انجام می شود. این کار به جهت افزایش کلاژن سازی سطح پوست انجام می شود و نتیجه ان صاف شدن پوست و از بین رفتن جای زخم و اسکار و بخیه است. دقت کنید که پس از انجام لایه برداری عمیق لازم است تا مدت ها از پوست در مقابل آفتاب محافظت کنید.

 

فواید میکرودرم خانگی برای پوست چیست؟

میکرودرم دارای خواص بیشماری برای پوست است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

افزایش کلاژنسازی

مناسب برای هر نوع از پوست با هر رنگی

تنظیم چربی پوست

مشاهده فوری نتیجه

صاف شدن پوست و از بین رفتن چروک

ازبین بردن جوش‌های زیرپوستی

سفت‌تر شدن پوست

از بین بردن زخم‌های سطحی و اسکارهای حاصل از آکنه.

پوست صاف

تفاوت عملکرد دستگاه میکرودرم خانگی با پزشکی در چیست؟

مهمترین تفاوت دستگاه میکرودرم خانگی با دستگاه های پزشکی در چیست؟ در ابتدا باید به این موضوضع اشاره کرد که دستگاه های موجود در مطب‌های پزشکی از اندازه بزرگتری نسبت به دستگاه‌های خانگی برخوردار هستند. مدل خانگی کوچتر است و می توان ان را در کیف حمل کرد در حالیکه اندازه دستگاه‌های پزشکی بسیار بزرگتر است.

تفاوت بعدی که بسیار مهم تر است در توانایی مکش این دو دستگاه است. دستگاه پزشکی به نسبت خانگی از قدرت مکش بسیار بالاتری برخوردار است و این موضوع باعث افزایش تاثیر گذاری آن می شود

دستگاه‌های میکرودرم پزشکی به نسبت خانگی از قیمت بالاتری برخوردار هستند

نکته مهمتر میزان رطوبت محیط است، محیط‌های پزشکی در مقایسه با منازل به دلیل شستشوی روزانه و اسفاده از مواد بهداشتی و ضدعفونی، دارای رطوبت بالاتری هستند و این موضوع به خصوص در دستگاه های دارای اکسید آلومینیوم باعث آسیب به دستگاه و کند شدن سری آنها می شود.

به عبارت دیگر، قدرت موتور دستگاه‌های پزشکی با دستگاه خانگی متفاوت است، بنابراین دستگاه‌های پزشکب به عمق بیشتری نفوذ می کنند و این موضوع باعث لایه‌برداری عمیق‌تر می‌شود.

مراحل کار با دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

پیش از استفاده از دستگاه میکرودرم خانگی، باید در ابتدا باید پوست خود را از هر نوع آلودگی پاک کنید، بنابراین با آب و صابون (بهتر است به جای صابون از ژل‌های شست و شو مناسب صورت استفاده کنید) پوست خود را بشورید. بهتر است برای خشک کردن پوست از حوله استفاده نکنید و اجازه دهید صورتتان در هوای آزاد خشک شود.

سر دستگاه را ضدعفونی کنید، دکمه استارت را بزنید و زمان و شدت کار دستگاه را تنظیم کنید.

روش کار

دستگاه را روی پوست خود قرار دهید و به ارامی حرکت دهید.

برای بهتر نتیجه گرفتن از این دستگاه، بهتر است 6 تا 10 جلسه میکرودرم انجام دهید. اما دقت کنید فاصله بین هر جلسه بهتر از یک الی 2 هفته باشد. اگر پوست نازکی دارید، بهتر است دو هفته صبر کنید.

در پایان می توان از مرطوب کننده‌ برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کرد.

مراقبت‌های پس از میکرودرم

پس از استفاده از دستگاه میکرودرم خانگی، بهتر است صورت خود را با آب سرد بشورید تا از التهابات بعدی جلوگیری شود. در ادامه می توانید از ژل‌های سرد کننده یا کمپرس سرد برای جلوگیری از کوفتگی و التهاب و ورم استفاده کنید. دقت کنید که در نواحی حساس مثل زیر چشم باید با احتیاط خیلی زیاد از یخ استفاده کنید. مایعات به خصوص آب زیادی مصرف کنید تا رطوبت رسانی به پوست انجام شود.

استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت پس از میکرودرم دارد.

بهترین دستگاه های میکرودرم خانگی

در ادامه این مطلب به معرفی پرفروش ترین و بهترین دستگاه‌های میکرودرم خانگی موجود در بازارهای ایران می پردازیم:

1-دستگاه میکرودم خانگی کیوت اسکین:

دستگاه کیوت اسکین یکی از پرطرفدارترین دستگاه های موجود در ایران است. این دستگاه دارای چهار سری مختلف است و سه سرعت متفاوت برای استفاده روی پوست‌های مختلف دارد. مهم ترین مزیت این دستگاه میکرودرم خانگی کیوت اسکین در مقایسه با سایر دستگاه ها چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، طراحی بسیار زیبای آن است که باعث می‌شود با فیزیک دست بسیار  همراه باشد و این قضیه باعث می شود تا استفاده از این دستگاه اصلا خسته کننده نباشد. این دستگاه می تواند جوش‌های سرسیاه را به طور کامل از بین ببرد و همینطور باعث  از بین بردن چروک‌های ریز پوستی نیز می‌شود. در قسمت‌های قبل در مورد استفاده از نور آبی برای استریل کردن پوست صحبت شد. این دستگاه با داشتن نور آبی می تواند پس از انجام میکرودرم، نسبت به محافظت و استریل کردن پوست واکنش خوبی داشته باشد.

برخی دستگاه های خانگی قابلیت تخلیه چربی زیر پوست را نیز دارند.

2- میکرودرم دکتر درم

این دستگاه دارای سه سریی مختلف است. اولین نکته در مورد این ستگاه عدم وجود سری آبی است این موضوع در نهایت باعث می شود تا  مرحله آخر پوست که اقدام به پاکسازی و ضد عفونی کردن پوست با دستگاه میکرودرم خانگی  است به طور کامل انجا نشود. اما این دستگاه دارای تنظیمات 5 سرعت متفاوت است که این ویژگی باعث می شود تا این دستگاه برای هر پوستی مناسب باشد.  همچنین دستگاه دکتر درم برای استفاده در زیر چشم نیز مناسب است.

این دستگاه به نوعی چربی‌ اضافی موجود در پوست شما را نیز از بین می برد و این امر باعث افزایش کاربرد آن می شود.

3-دستگاه میکرودرم خانگی ترانس دار

اولین ویژگی مهم در این دستگاه قدرت مکش بالای ان است. قدرت مکش این دستگاه از تمامی دستگاه‌های هم رده خود بالاتر است. این موضوع باعث می شود تا این دستگاه قدرت بالاتری در تخلیه جوش های سرسیاه داشته باشد. این دستگاه دارای سری با بلورهای اکسید آلومینیوم است و می تواند با عمل سایش روی سطح پوست، همچنین این دستگاه ضدآلرژی و ضدعفونی کننده پوست است .

 

بهترین دستگاه میکرودرم خانگی

4- دستگاه بای بابلیس

این دستگاه میکرودرم خانگی که به طور کامل با باتری کار می کند، دارای 3 سرعت و 3 سری متفاوت است. تفاوت اصلی این دستگاه با سایر دستگاه های مشابه ان است که دستگاه بای بلیس، علاوه بر ویژگی های معمول موجود در دستگاه‌های مختلف، دارای بخور سر همزمان است. یعنی در حین کار با سرد کردن پوست و صورت باعث کاهش التهاب آن می شود. این دستگاه دارای سری همراه با بلورهای اکسید الومینیوم است و این باعث استفاده راحت‌تر از دستگاه می شود. ویژگی دیگر دستگاه بای بلیس، وجود سری بیضی شکل است که باعث می شود چربی‌های موجود  در نواحی مثل اطراف بینی که دسترسی دشواری دارند به راحتی پاک و تمیز شوند. این دستگاه با هر بار شارژ قابلیت استفاده به مدت 2 ساعت را دارد.

5- دستگاه میکرودرم فلیپس

اخرین دستگاه میکرودرم خانگی پرطرفدار، دستگاه فیلیپس است. فیلیپس یکی از برترین مارک های موجود درر بازار است و دستگاه میکرودرم خانگی ان از کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار برخوردار است. یکی از جالب ترین ویژگی های این دستگاه، کاهش موهای زائد پوست و همچنین کاهش چربی پوست در نواحی مثل غبغب است. در واقع این دستگاه مانند یک دستگاه لیپوماتیک نیز عمل می کند. مدل های مختلفی از این دستگاه ساخته شده است که به دلیل اطتفاده از قطعات باکیفیت دارای قیمت بالاتری نیز نسبت به مدل های با کاربرد مشابه هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 88
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود