با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
نظرات


خاص ترین عطر

طبیعی است که هر فردی فارغ از سن و جنس دوست دارد، بوی خوشی بدهد. به دنبال آن نیز تلاش می ‌کند تا با کمک انواع ادکلن و عطر لاکچری و خاص تاثیر مثبتی روی دیگران بگذارد. امروزه با گسترش کمپانی های متعدد تولید عطر، دنیای عطر و ادکلن دنیای وسیع و گسترده ای پیدا کرده است و همین امر نیز دست شما را برای پیدا کردن عطری خاص و مطابق سلیقه تان باز می گذارد. 

قبل از معرفی خاص ترین عطر و ادکلن های موجود در بازار لازم است بدانید، که انتخاب و خرید یک عطر خاص تنها به انتخاب آن از روی بسته بندی یا نام برند آن ختم نمی‌ شود، بلکه در گام اول باید سلیقه خود را در نظر بگیرید. امید است در ادامه و با آشنا شدن با خاص ترین عطر بازار بتوانید عطری مطابق با سلیقه خود پیدا کنید.

خاص ترین عطر: ادکلن زنانه کریستال نویر برند ورساچه

اولین عطری که قصد داریم در این مطلب آن را به عنوان خاص ترین عطر معرفی کنیم، عطر زنانه کریستال نویر برند ورساچه Versace Crystal Noir EDP است. مهم ترین دلیل در انتخاب این عطر ماندگاری بسیار بالایی است که این عطر نسبت به سایر عطرهای زنانه دارد. با خرید و استفاده از عطر کریستال نویر که از بهترین و خاص ترین عطر زنانه موجود در بازار است، دیگر مجبور نیستید، در مهمانی ها مدام سراغ کیفتان رفته و عطر اسپری کنید، چرا که این عطر با ماندگاری بالای خود شما را در طول یک مهمانی بی نیاز از استفاده مجدد آن می کند.

همین یک دلیل کافی است تا این عطر تولیدی برند ورساچه خاص ترین عطر زنانه نام بگیرد. این عطر گرم و شیرین توسط تولید کننده ایتالیایی عطر و ادکلن ساخته شده است، که عصاره ای نادر، حساس و ظریف دارد. نت های پایه کریستال نویر شامل انجیر و انگور سیاه است که با تکنولوژی سرپوش تولید شده اند.

عطر کریستال نویز ورساچه بهترین عطر زنانه با پخش بوی بالا در جهان است.

خاص ترین عطر: ادکلن زنانه کریستال نویر برند ورساچه

معرفی عطر خاص کارون پویور Caron Poivre

یکی دیگر از عطرهایی که می توان به آن لقب خاص ترین عطر جهان را داد، عطر کارون پویور است. این عطر توسط کمپانی کارون پارفومز که یکی از قدیمی ‌ترین خانه‌ های عطرسازی در فرانسه است، تولید شده است. یکی از دلایلی که این عطر را در میان نمونه های مشابهش خاص و متمایز کرده، رایحه تند و فلفلی آن است. دیگر دلایلی که عطر کارون پویر را به گران قیمت ترین و خاص ترین عطر جهان تبدیل کرده، طراحی خیره کننده و شگفت انگیز بطری آن است.

این عطر در یک بطری کریستالی باکارا با یقه طلای سفید تزئین شده با کریستال عرضه شده که در یک جعبه ابریشمی زیبا با دری که برای نمایان شدن عطر روی پایه نمایشگر کوچک باز می شود، وجود دارد. جالب است بدانید، عطر کارون پویور ۳۰ میلی لیتری به ارزش 1000 دلار در هر اونس یکی از گران قیمت ترین عطرهای دنیا است و آن قدر بی نقص و خاص است که فقط در فروشگاه‌های منتخبی از سراسر جهان به فروش می ‌رسد.

عطر خاص کارون پویور Caron Poivre

خاص ترین عطر مردانه: عطر تام فورد عود وود

عطر مردانه تام فورد عود وود Tom Ford Oud Wood را به جرات می توان بهترین، پرطرفدارترین و خاص ترین عطر مردانه در دنیا نامید. این عطر یک عطر فوق العاده لوکس بوده که جزو عطرهای تحت حفاظت و بایگانی شده برند سلطنتی و بسیار لوکس تام فورد است. عطر تام فورد عود همانطور که از نامش هم پیداست، حاوی عنصر عود است. عود گران قیمت ترین ماده ای است که می تواند در یک عطر به کار گرفته شود. بی جهت نیست که این عطر گران قیمت ترین و خاص ترین عطر مردانه جهان لقب گرفته است.

ادوپرفیوم تام فورد عود وود به واسطه وجود همین ماده اعجاز انگیز رایحه ای تند، تلخ و چوبی دارد که آن را به یک انتخاب فوق العاده برای شب های سرد و برفی زمستانی تبدیل نموده است. این عطر برای آن دسته از کسانی که متفاوت و منحصر به فرد بودن را دوست دارند، طراحی شده است، چرا که به کمک رایحه بسیار سنگین، ماندگار، خاص و بی نظیر آن می توانند ردی ماندگار و جادویی را از خود به یادگار بگذارد.

خاص ترین عطر مردانه: عطر تام فورد عود وود

عطر خاص بولگاری آکوا پور هوم Aqva Pour Homme

ادکلن آکوا بولگاری پور هوم نیز می تواند در میان لیست خاص ترین ترین عطر های جهان جای بگیرد. این عطر خنک مردانه که توسط برند فوق العاده محبوب بولگاری در سال 2005 رونمایی شده به جهت رایحه بی نظیرش توانسته خود را به عنوان خاص ترین عطر مطرح کند. اگر بخواهیم رایحه خارق العاده آکوا پور هوم را توصیف کنیم، باید لحظات آرامش بخشی را تصور کنید که کنار اقیانوس قدم می زنید و بوی خوش دریا مشامتان را پر می کند و نسیمی خنک پوستتان را نوازش می کند.

جالب است بدانید این عطر به قدری خاص و بوی لطیف و اعجاب انگیزی دارد که تبدیل به الگویی تازه در ساخت عطرهای هم سبک خود گردیده است. بولگاری آکوا ضمن جای داشتن در میان خاص ترین عطرهای جهان سال هاست که به عنوان یکی از پرفروش ترین و بهترین عطر های مردانه هم از آن یاد می شود.

اگر به دنبال خرید یک عطر خاص هستید، باید در گام اول سلیقه و رایحه‌ های مورد علاقه خود را در نظر بگیرید.

عطر بولگاری آکوا پور هوم Aqva Pour Homme

عطر شوموخ SHUMUKH؛ خاص ترین عطر دنیا

عطر دیگری که می توان آن را خاص ترین عطر جهان نامید، ادکلن شوموخ است. جالب است بدانید قیمت عطر شوموخ 1.29 میلیون دلار است و به عنوان گران قیمت ترین عطر در دنیا شناخته می شود. روی بطری عطر شوموخ به قدری الماس به کار رفته که نام آن در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت رسیده است. البته قدرت بالای پخش بو و همچنین ماندگاری بسیار بالا هم در ثبت چنین رکوردی بی تاثیر نبوده است. چنین عطر اعجاب انگیزی توسط اصغر آدم علی رئیس گروه عطر نبیل طراحی شده است.

چوب آگار هندی، چوب صندل، مشک، گل رز ترکی مواد تشکیل دهنده گران قیمت ترین و خاص ترین عطر دنیاست. البته عطر شوموخ از چندین ماده دیگر هم تشکیل شده است، اما راز آن توسط شرکت سازنده برای عموم فاش نشده است. اگر این عطر کمیاب و استثنایی را روی پوستتان اسپری کنید، رایحه آن بیش از 12 ساعت و اگر آن را روی لباستان بزنید، حدود 30 روز باقی می ماند. با این وجود آیا چیزی می تواند مانع خرید عطر شوموخ به عنوان خاص ترین عطر جهان شود؟

جالب تر آن که در حال حاضر فقط یک بطری از عطر شوموخ موجود است و همین مسئله آن را به خاص ترین عطر دنیا تبدیل نموده است.

عطر شوموخ SHUMUKH

خاص ترین عطر زنانه: کوکو مادمازل از برند شانل

آیا عطری که سه سال پیاپی توانسته لقب بهترین عطر و ادکلن زنانه در جهان را به خود اختصاص دهد، نمی تواند خاص ترین عطر زنانه جهان باشد؟ عطری که از آن صحبت می کنیم عطر کوکو مادمازل است. این عطر استثنائی و خوشبو که در سال ۲۰۰۱ به بازار آمد و خیلی زود توانست با رایحه شگفت انگیز و ماندگاری رویایی خانم های زیادی را به سمت خود بکشاند، اکنون جزو پرفروش ترین عطرهای زنانه در سراسر جهان نیز هست.

کوکو مادمازل را از این جهت هم می توان خاص ترین عطر زنانه موجود در بازار معرفی کرد، که با همان نخستین اسپری شما را مسحور خود می کند. رایحه شیرین نت های آغازین با آمیزه ای از عصاره پرتقال، پرتقال ماندارین، شکوفه درخت پرتقال و نارنج شما را شیفته این عطر بی نظیر می کند. حال نوبت به رایحه شادی بخشی است که حس اعتماد به نفس و انرژی مثبت را به شما القا کند. چنین حسی به کمک عصاره درخت گل ابریشم، گل یاسمن و گل رز امکان پذیر است.

نت های پایه کوکو مادمازل با مخلوطی از رایحه دانه های تونکا، گیاه پچولی، اپوپوناکس، وانیل، اوکسموس و مشک آخرین رایحه هایی است که از شاهکار برند شانل به مشامتان می رسد. عطر Coco Mademoiselle خاص ترین عطر زنانه موجود در بازار است که تنها با یک بار تجربه آن هرگز سحر و جادوی به یاد ماندنی آن را از یاد نخواهید برد.

عطر خاص کوکو مادمازل از برند شانل

 دیور جادور ادو پرفیوم (ژادور)

عطر دیور جادور (ژادور) دیگر عطری است که آن به عنوان خاص ترین عطر زنانه جهان معرفی می کنیم. این عطر که توسط برند سلطنتی کریستین دیور تولید شده از آن جایی که ترکیبات فوق العاده ای دارد و اسانس های استفاده شده در آن هم بالاترین کیفیت را دارد، از پخش بو و ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است. جالب است بدانید که با این که 21 سال از ساخت این عطر می گذرد اما همچنان به عنوان عطری مدرن و سحر انگیز آن یاد می شود. همین یک دلیل کافی نیست تا عطر دیور جادرو خاص ترین عطر زنانه جهان نام بگیرد؟

چنین عطر سحر انگیز و جادویی باید بطری زیبا و درخشنده ای هم داشته باشد. درب بطری آن با گردنی طلایی با قوسی چشم نواز که بر روی آن کریستالی شفاف و زیبا خود نمایی می کند به خاص تر شدن این اثر با شکوه و ماندگار افزوده است. این عطر در سال 1999، جایگاه بهترین مارک و ماندگارترین عطر زنانه را از آن خود کرد. ماندگاری این عطر به قدری زیاد است که بعد از گذشت ساعت ها بعد از زدن یک اسپری از این عطر روی لباس هنوز نت پایه این عطر به مشام می رسد.

 دیور جادور ادو پرفیوم (ژادور)

ناسوماتو بلاماژ با رایحه ای سحرآمیز

 یکی دیگر از عطرهایی که نام خود را در میان لیست خاص ترین عطر جهان باز کرده، عطر ناسوماتو بلاماژ است. این عطر تند، لوکس، ماندگار و تلخ بلاماژ از برند هلندی ناسوماتو در سال ۲۰۱۴ و توسط عطرساز معروف، هنرمند و ساختارشکن دنیا، یعنی آلساندرو گوالتیری (Alessandro Gualtieri) طراحی شده است. یکی از دلایلی که این عطر توانسته به خاص ترین عطر جهان تبدیل شود رایحه سحرآمیز آن است.

ناسوماتو بلامانژ رایحه بی نظیر خود را مدیون وجود چرم و انواع چوب‌ هاست. درست است که رایحه این عطر بیشتر مردانه است، اما در واقع به عنوان عطری زنانه و مردانه تولید و عرضه شده است. نکته جالب دیگری که در مورد این عطر وجود دارد و آن را خاص کرده، ظاهر آن است که مانند رایحه‌اش، چوبی و بسیار شگفت انگیز است. این بطری چوبی عطر، یادآور رایحه چوبی روزهای خاطره انگیز و نوستالژیک شماست. رایحه تلخ این پرفیوم هلندی لوکس ماندگاری بالایی دارد و آن قدر دلچسب و اعتیاد آور است که به شما اجازه استفاده از هیچ عطر دیگری را نمی دهد.

عطر خاص ناسوماتو بلاماژ

مورئال پاریس له موند سور میژر

آخرین عطری که قصد داریم در این مطلب به عنوان خاص ترین عطر جهان معرفی کنیم، عطر مورئال پاریس له موند است که با قیمت ۱.۸ میلیون دلار گران قیمت ترین عطر زنانه جهان است. جالب است بدانید روی بطری این عطر جادویی دو کیلوگرم طلای خالص به کار رفته و ۱۰۰۰ قطعه الماس هم دور تا دور آن را در بر گرفته است. بی شک داشتن چنین بطری باارزشی می تواند عطر آن را به خاص ترین عطر جهان تبدیل نماید.

یکی دیگر از نکات جالبی که برای طراحی بطری این عطر منحصر به فرد لازم است بدانید این است که برای تولید هر بطری از این عطر باید ۳۵ نفر به مدت یک سال روی آن کار کنند. عطر مورئال پاریس له موند برای اولین بار در سال 2018 به بازار عرضه شد. ترنج، پرتقال، لیمو ترش، بهار نارنج، اسطوخودوس، نعناع، ریحان، گریپ فروت، رزماری، لیمو ترش سبز، لیمو ترش، رز، یاس، هل، دارچین، جوز، ادویه گل میخک، گل یلانگ، درخت نراد، فلفل جزو اسانس هایی است که در این عطر مسحور کننده به کار رفته و می تواند هر کسی را شیفته خود کند.

عطر مورئال پاریس له موند سور میژر

 

تعداد بازدید از این مطلب: 100
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : چهار شنبه 24 خرداد 1402
نظرات

کوکتل مزوتراپی لیفت SLIM LIFT‌ فیوژن چیست؟

کوکتل تخصصی لیفتینگ صورت برند فیوژن ساخت کشور اسپانیا است. این کوکتل چربی اضافه‌ی صورت را کاهش می‌دهد و باعث سفتی و شادابی پوست می‌شود. همچنین فیوژن SLIM LIFT  چین و چروک‌های داینامیک و استاتیک را کاهش می‌دهد و متابولیسم طبیعی پوست را بهبود می‌بخشد و در عین حال حجم پوست را افزایش می‌دهد که این امر به عدم افتادگی پوست در اثر کاهش چربی‌های اضافه کمک می‌کند. کوکتل سفت کننده پوست فیوژن F-SILORG 10ML  را مشاهده کنید.

عملکرد کوکتل فیوژن SLIM LIFT

این کوکتل تقویت کننده پوست با بیش از ۶۵ ماده فعال که بر پایه کوکتل F-XFC تولید شده و با افزودن کافئین و اسید هیالورونیک به نوعی تکامل یافته و راندمان عملکرد آن افزایش یافته. عملکرد اصلی این ترکیبات این است که متابولیت‌هایی را به سلول‌ها برای تحریک متابولیسم آنها (تولید انرژی، پروتئین و رشد سلولی) و کاهش رسوبات چربی صورت به طور ایمن می‌افزاید.

این ترکیب منحصر به فرد حاوی تمام مواد مغذی و مولکول‌های دخیل در چرخه متابولیسم سلولی است. این مواد مغذی برای تولید سوخت سلولی (ATP) و تقویت عملکرد طبیعی پوست نظیر چرخه سلولی ضروری هستند. از آنجایی که رگ‌های خونی در اپیدرم وجود ندارد، سلول ها منحصراً از طریق انتشار غیرفعال پلاسما از درم تغذیه می‌شوند. با افزایش سن، پوست با کمبود مواد مغذی و اکسیژن به دلیل عملکرد کمتر سیستم گردش خون مواجه است.

کافئین در ترکیبات این کوکتل تخصصی، برای تحریک سلول‌های چربی برای آزاد کردن محتوای چربی خود، اضافه شده است تا جلوه‌ای برای پیکرتراشی و فرم‌دهی صورت و ظاهر ظریف‌تر ایجاد کند. پیشهاد میکنیم کوکتل لیفت صورت فیوژن F-LIFT+FACE را مشاهده نمایید.

فرم‌دهی صورت چگونه با این کوکتل انجام می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، ترکیبات این کوکتل های فیوژن باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز سلولی می‌شوند. افزایش سوخت و ساز سلولی نیز منجر به سوزاندن انرژی و استفاده از سوخت ذخیره شده یه شکل چربی می‌شود. این روش، در واقع ایمن ترین روش چربی سوزی و فرم‌دهی در بدن است. سایر مواد چربی سوز مستقیما بر غشاء بافت چربی در پوست اثر می‌گذارند. این امر باعث تحلیل بافت چربی و از بین رفتن آن می‌شود. یکی از خطرات این روش ریسک رسوب چربی در عروق در مسیر دفع و نیز ریسک اختلالات متابولیسمی در بدن است.

مواد تشکیل دهنده:

  • اسید هیالورونیک
  • کافئین
  • ۶ ماده معدنی طبیعی
  • ۲۳ اسید آمینه
  • ۱۸ گروه از خانواده‌ی ویتامین‌ها
  • کوآنزیم ۶
  • ۵ اسید نوکلئیک
  • ۲ عوامل کاهنده
  • تورین
  • گلوتاتیون

 

سایر موارد ضروری قابل ذکر:

  • محصول استریل
  • اگر بسته بندی آسیب دیده است از آن استفاده نکنید.
  • در محیط خشک و دور از نور خورشید نگهداری شود.
  • در دمای اتاق نگهداری شود.
  • برای استفاده طبق دستورالعمل استفاده کنید.
  • محلول مزوتراپی دارویی آرایشی و زیبایی
  • این محصول وگان فرندلی (در آن از هیچ ترکیب حیوانی استفاده نشده است)، کرولتی فری (تست حیوانی ندارد) است

منبع : فروشگاه محصولات فیوژن 

تعداد بازدید از این مطلب: 155
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : دو شنبه 22 خرداد 1402
نظرات

کوکتل جوانساز پوست فیوژن F-XFC+FACE، یکی از راه های موثر برای کاهش چروک و حجم دهی به پوست است. این محصول بهترین درمان برای ضد پیری پوست می باشد و فاقد مواد نگهدارنده یا سایر مواد شیمیایی است. فرمول محصول به عنوان عامل ضد پیری در مزوتراپی برای جوانسازی بکار می رود. سلیکون ارگانیک یکی از اجزای اصلی این کوکتل است. که منجر به خاصیت ضد پیری، سفت کنندگی ، سنتز کلاژن و ضد التهابی می شود. همچنین این روش درمانی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست می باشد که با تزریق ویتامین ها , گردش خون بهبود می یابد و همچنین رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

پیشنهاد میکنم کوکتل تقویت و تفکیک عضلات فیوژن F-MUSCLE FIT را هم مشاهده فرمایید.

 

کوکتل جوانساز فیوژن مدل F-XFC+FACE یکی از پرفروش ترین کوکتل های برند فیوژن است. یکی از ماده های اصلی کوکتل جوانسازی فیوژن، سیلیسیم ارگانیک است؛ که با تحریک سلولی باعث مسدود کردن رادیکال های آزاد می شود، ضد چین و چروک صورت است و با تولید کلاژن باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین سفت و لیفت شدن پوست می شود. و همچنین حاوی DMAE است که دارای خاصیت ضد التهابی است و باعث تحریک عضلات برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست می شود.

قیمت کوکتل جوانساز پوست فیوژن F-XFC+FACE

ویژگی های کوکتل مزوتراپی فیوژن F-XFC+FACE

از آنجا که کوکتل فیوژن متعددی در بازار موجود است. در اینجا به بررسی ویژگی های مهم کوکتل جوان سازی پوست F-XFC+FACE می پردازیم که بدین صورت می باشد:

  • حجم ویال :‌۱۰ میلی لیتر
  • آبرسانی پوست
  • اجتناب از پیری پوست
  • کاهش چروک
  • سفت شدن پوست
  • ترمیم ساختار پوست
  • بهبود نرمی پوست
  • ساخت اسپانیا

 

مزایای استفاده از کوکتل جوانساز فیوژن مدل F-XFC+FACE

  • محکم شدن پوست
  • خنثی سازی رادیکال های آزاد
  • بازیابی ساختار پوست
  • کاهش فرایند اکسیداسیون
  • آبرسانی به پوست
  • کاهش چروک و خطوط ریز
  • بهبود نرمی پوست
  • تحریک سنتز کلاژن
  • کاهش قرمزی

خرید قیمت کوکتل جوانسازی پوست فیوژن

نحوه استفاده از فیوژن F-XFC+FACE

در اینجا نحوه استفاده از کوکتل مزوتراپی F-XFC+FACE fusion فیوژن را بیان می کنیم، که با توجه به نوع پوست تان می توانید از یکی از روش های درمانی پیشنهادی زیر نظر پزشک متخصص استفاده کنید.

  • عمق ۱ تا ۴ میلی متر
  • مقدار استفاده در هر نقطه از درمان ۰٫۰۳ تا ۰٫۱۰ سی سی
  • تکنیک های مورد استفاده پرکننده , پاپل و ناپاژ
  • سوزن مورد استفاده ۲۷ تا ۳۰ جی
  • تعداد جلسات مورد استفاده ۳ جلسه ماهی یک بار است

مواد تشکیل دهنده ویال جوانساز F-XFC+FACE فیوژن

  • سیلیس آلی : ماده فوق العاده قوی ضدپیری و (کلاژن ساز)
  • اسیدهیالورونیک : افزایش حجم پوست و آبرسانی به پوست
  • دی متیل اتانول : ار بین برنده چین و چروک هایی که در اثر انقباض عضلانی به وجود آمده است

قیمت کوکتل جوانسازی فیوژن F-XFC+FACE

قیمت کوکتل جوانسازی فیوژن F-XFC+FACE

از آنجا که کوکتل های جوانسازی بسیاری در بازار موجود است برند فیوژن یکی از پرطرفدارترین برندها در بین مشتریان است زیرا دارای اثر بخشی سریع می باشد و زودتر به نتیجه دلخواه می رسیم. این کوکتل ساخت کشور اسپانیا است، و با توجه به کارایی که دارد، قیمت کوکتل جوانساز F-XFC+FACE فیوژن نیز بسیار مناسب است.

از کوکتل جوانسازی فیوژن F-XFC+FACE  می‌توان به عنوان سفت کننده تخصصی نام برد که باعث از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط ریز و لیفت مختصر در پوست می شود و همچنین آبرسانی و حجم دهی پوست را به دنبال دارد.
شروع درمان با xfc یا +xfc  در ۳ جلسه به عنوان پیش نیاز می تواند اثرات درمان را ماندگارتر کند. 

منبع : فروشگاه تخصصی محصولات فیوژن

تعداد بازدید از این مطلب: 142
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
نظرات

تفاوت کاشت و اکستنشن مژه

مژه‌های بلند و پرپشت نقش بسزایی در زیبایی چشم‌ها و چهره دارند. روش هایی مانند کاشت مژه و اکستنشن متدهای جدیدی هستند که به کمک آن می توان مژه های بلند و پرپشتی داشت. حال این سوال مطرح می‌شود که فرق کاشت مژه و اکستنشن چیست؟ با دانستن تفاوت کاشت مژه و اکستنشن می توانید انتخاب بهتر و مناسب تری را در این زمینه داشته باشید.

  • مهم ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این است که کاشت مژه خییلی طبیعی‌تر از اکستنشن مژه به نظر می‌آید.
  • کاشت مژه و اکستنشن از روش های مدرن پرپشت کردن مژه ها هستند و اگر به دنبال یک تغییر شگرف و زیبا در مژه هایتان هستید، پیشنهاد می کنیم حتما یکی از آن ها را امتحان کنید.
  • با دانستن تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این امکان را دارید که با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید.
  • اگر به دنبال روشی با قیمت به صرفه و کم دردسر هستید، اکستنشن مژه برای شما بهترین راه است.

 

فرق کاشت مژه با اکستنشن چیست؟

درست است که به کمک هر کدام از روش های اکستنشن و کاشت مژه می توان مژه ها را پرتر و بلندتر نشان داد، اما بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو با هم کاملا متفاوت هستند. برای دانستن این که تفاوت کاشت مژه و اکستنشن چیست، پیش از هر کاری باید از ماهیت هر دو تکنیک اطلاع پیدا کنید. به همین منظور ما در ادامه شما را با هر کدام از این روش ها بیشتر آشنا می کنیم تا بتوانید، تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را راحت تر متوجه شوید.

فرق کاشت مژه با اکستنشن چیست؟

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه با تار‌هایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو ساخته می شود. مژه هایی که در این روش ساخته می شود، دارای اندازه های مختلفی هستند. کوچکترین آن ۶ میلی متر و بزرگ ترین آن ۱۸ میلی متر است. با این که اندازه های متفاوتی دارند، اما دارای یک انحنا و خمیدگی می باشند. در اکستنشن، مژه های اضافه تک به تک لابه لای مژه‌های پلک بالا با چسب قرار می گیرند. به همین راحتی مژه های بلند و پری خواهید داشت، بدون آن که  نیازی به استفاده از انواع مژه مصنوعی یا ریمل داشته باشید.

کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه با موهایی انجام می شود که نزدیک ترین جنس را به جنس مژه های طبیعی دارد. پزشک متخصص در این روش برای هر چشم چیزی در حدود ۵۰ فولیکول مو را بر می دارد و با ایجاد برش‌هایی بسیار ریز در نواحی مشخصی از پلک‌های بالایی و پایینی مژه ها را می کارند. کاشت مژه نیازمند بیهوشی موضعی و گاه کامل دارد که با توجه به حجم کار و خواسته ی بیمار انجام می شود. جراحی ممکن است بین 2 تا 3 ساعت به طول بیانجامد. توجه داشته باشید تمامی مراحل باید زیر نظر کادری مجرب و با تجربه طی شود؛ وگرنه عوارض جبران ناپذیری به بار خواهد آمد.

اکنون که با ماهیت این دو روش آشنا شدید، بهتر می توانید تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را درک نمایید. با ادامه این مطلب همراه باشید تا با ده مورد از مهم ترین تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه آشنا شوید.

کاشت مژه چیست؟

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در چیست؟

اکنون که دانستید، هر کدام از تکنیک های کاشت و اکستنشن مژه چیست، وقت آن است تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن هم آشنا شوید. حال به خوبی می توانید، درک کنید که فرق کاشت مژه و اکستنشن در نکات بسیار ریزی است که به جرات می توان گفت، بسیاری از افراد نمی توانند این نکات را درک کنند. با ادامه این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا با تفاوت کاشت مژه و اکستنشن آشنا شوید.

1. کاشت مژه طبیعی تر از اکستنشن مژه است

اولین و مهم ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در نمای ظاهری آن هاست و این را زمانی می توانید متوجه شوید که هر دو مدل را در کنار هم مشاهده کنید. اگر تنها چیزی که برایتان اهمیت دارد، طبیعی بودن ظاهر مژه‌ها است؛پیشنهاد ما به شما این است که سراغ کاشت مژه بروید. چون در این روش موها صد در صد ارگانیک هستند. ولی موهای به کار رفته در اکستنشن، در بهترین حالت از موی طبیعی انسان یا حیوان تهیه می‌شوند. در کاشت مژه بیشتر حس طبیعی دارید ولی در اکستنش مژه به دلیل استفاده از چسب و مژه‌های مصنوعی کمتر حس و حالت مژگان طبیعی خود را دارید.

در عکس زیر که هر دو تکنیک در کنار همدیگر قرار گرفته اند، به خوبی می توانید، فرق تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را درک کنید.

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در چیست؟

2. کاشت مژه فرآیندی پیچیده تری نسبت به اکستنشن دارد

تفاوت دیگر کاشت مژه و اکستنشن این است که هم کاشت مژه هم فرایند پیچیده تری نسبت به اکستنشن دارد و هم دردسرهای بیشتری. کاشت مژه به صورت جراحی و پیوند در نزدیک چشم انجام می گیرد، بنابراین حساسیت بالایی دارد.  این کار که توسط پزشک متخصص انجام می گیرد، حدود ۲ ساعت زمان می برد، ضمن این که روی فرد باید بیهوشی موضعی انجام می شود.

در طرف مقابل اکستنشن در سالن ها و کیلینیک های زیبایی انجام می شود، کاملا بدون درد است و انجام آن حدود یک تا دو ساعت و نیم به طول می انجامد. فرایند پیچیده و دردسرهایی که کاشت مژه دارد، می تواند شما را از انتخاب آن باز دارد و رو به سوی اکستنشن آورد.

3. نحوه انجام کاشت و اکستنشن متفاوت است

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن تنها به نمای ظاهری آن ها ختم نمی شود و فرق بین کاشت مژه و اکستنشن را در نحوه انجام آن هم قابل مشاهده است. در ادامه این بخش، روش های گذاشتن هر کدام از این تکنیک ها به طور کامل توضیح داده شده است.

3. نحوه انجام کاشت و اکستنشن متفاوت است

طریقه اکستنشن کردن مژه ها

در اکستنشن مژه فرد باید دراز بکشد و چشم هایش را ببندد. پس از آن کسی که قرار است، اکستنشن را انجام دهد، زیر مژه هایش پارچه تمیزی می اندازد. سپس نوک مژه ها را به اندازه یک میلی متر به چسب آغشته می کند و آن را در گوشه خارجی چشم که لازم است مژه ها متراکم تر و بلندتر باشند، قرار می دهد. وقتی کار او تمام شد، به کمک برس، مژه ها را شانه می کند و با بهترین پاک کننده صورت خود و پنبه روی پلک و مژه ها را می شوید و در پایان نیز به آرامی چسب ها را جدا می کند.

نحوه کاشت مژه

روش های کاشت مژه به سه صورت زیر انجام می‌گیرد:

کاشت مژه با کمک عمل جراحی

پزشک متخصص در این عمل برش‌های ظریفی ایجاد می کند و با استفاده از آن اقدام به کاشت مژه می‌نماید. این روش برای افرادی که بر اثر حادثه‌ای مژه‌های خود را از دست داده اند، مناسب است.

کاشت مژه با روش میکروسرجری

در این روش پزشک بی حسی موضعی انجام می دهد و پس از آن نوار باریکی از پوست سر را جدا  می کند و فولیکول‌های موجود در این نوار را به صورت تکی به مژه‌ها پیوند می‌زنند. در این روش بیمار می‌تواند طول مژه‌ها را تعیین کند. این عمل حدود یک تا سه ساعت به طول می‌انجامد.

کاشت مژه به وسیله پیوند مژه طبیعی

در این روش هم که بیهوشی موضعی لازم است، پزشک متخصص چیزی در حدود ۵۰ عدد از فولیکول‌های موی سر را با برش دادن پوست سر برمی دارو و آن را به وسیله ایجاد برش‌های کوچک در پلک بیمار پیوند می زند. در پایان نیز با انجام بخیه، این مو‌های پیوند زده را محکم می نماید. این عمل حدود دو ساعت طول می‌کشد.

نحوه کاشت مژه

4. اکستنشن مژه به مراقبت بیشتری نیاز دارد

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در مراقبت ها و ترمیم هایی است که بعد از اجرای آن باید انجام داد. اگر اکستنشن را برای زیبایی مژه‌ها انتخاب می‌کنید، باید هر ۶ تا ۸ هفته سری به آرایشگاه بزنید تا آنها را برایتان ترمیم کند. دلیل آن هم این است که چرخه طبیعی رشد موها معمولا بین 6 تا 8 هفته است، بنابراین طبیعی است، اکستنشن هم بعد از این مدت بریزد. ترمیم اکستنشن می تواند جبران مژه های ریخته شده را بکند.

لازم است بدانید که ترمیم اکستنشن مژه از کاشت اولیه آن سخت تر است و مهارت بیشتری لازم دارد، چرا که مژه ها بلند هستند و بخش های مختلفی از پلک نیاز به اکستنشن دارند. بنابراین ایجاد تقارن در این شرایط کار سخت تری است. برای اینکه همیشه مژه ها پر و بلند به نظر برسند، توصیه می شود هر دو یا سه هفته ترمیم انجام شود.

از سوی مقابل در کاشت مژه به جز مراقبت هایی که لازم است انجام دهید، نیازی به مراجعه های مکرر به کلینیک را ندارد. بعد از کاشت مژه تنها لازم است، چند روز در منزل استراحت کنید. چندین روز تا چندین هفته ممکن است در اطراف چشم‌ها، کبودی و التهاب داشته باشید. همچنین تا چند روز پس از کاشت مژه از شست و شوی صورت خود اجتناب کنید. بی شک اطلاع از این تفاوت کاشت مژه با اکستنشن شما را ترغیب به کاشت مژه به جای اکستنشن خواهد کرد.

5. نتیجه اکستنشن در کوتاه مدت قابل مشاهده است

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن این است که نتیجه اکستنشن مژه در کوتاه مدت قابل مشاهده است. یعنی به محض این که اکستنشن انجام می دهید و از سالن زیبایی بیرون می‌آیید، می توانید، زیبایی خیره کننده‌ای را در چشمانتان مشاهده کنید.

در صورتی که پس از کاشت مژه تا مدت‌ها خبری از آن ظاهری که شما دنبالش بودید نیست و شما مدت‌زمانی با ریزش مژه و ظاهر نامطلوب آن درگیر خواهید بود. درست است که نتایج کاشت مژه در بلند مدت بروز پیدا می‌کند اما داشتن مژه‌هایی بلند و ضخیم و پرپشت به صورت طبیعی، ارزش صبر کردن را دارد.

نحوه کاشت مژهها

6. در کاشت، مژه ها رشد می کنند

از اساسی ترین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن می توان به این مسئله اشاره کرد که در کاشت مژه، مژه ها رشد می کنند، اما در اکستنشن مژه به هیچ عنوان رشدی ندارد.

در روش کاشت مژه موهای کاشته شده روی مژه‌ها طبیعی هستند، یعنی هم بلند می‌شوند و هم در جهات مختلف رشد می‌کنند. اما در اکستنشن، رشد مژه‌های طبیعی متوقف می‌شود.

7. کاشت و اکستنشن مناسب چه کسانی است؟

دیگر تقاوت کاشت مژه و اکستنشن در این است که چه کسانی می توانند، هر کدام از این تکنیک ها را روی مژه های خود پیاده کنند.

برای افرادی که مژه های آنها کمتر از یک سانت و یا بطور مادرزادی مژه کوتاه دارند، اشخاصی که به دلیل بروز حادثه‌هایی مانند سوختگی، تتو و بیماری، مژه‌های خود را از دست داده‌اند، می توانند با کاشت مژه به حسرت خود پایان دهند و برای همیشه  مژه‌هایی بلند، زیبا و پرپشت داشته باشند.

البته توجه داشته باشید که بیماران آلوپسی نمی توانند، کاشت مژه انجام دهند، چرا که مژه‌ها پس از کاشت نیز به علت بیماری می‌ریزند. اکستنشن مژه بیشتر برای افرادی است که مژه های بی حالت و کوتاهی دارند و یا اینکه فرصت کافی برای آرایش ندارند.

مژه های پرپشت

8. کاشت مژه نسبت به اکستنشن ماندگاری بیشتری دارد

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در مدت ماندگاری آن است. بی شک متدی که ماندگاری بیشتری داشته باشد، در میان افراد طرفداران زیادی پیدا می کند. ماندگاری اکستنشن کمتر از کاشت مژه است و معمولا بین دو تا سه هفته بیشتر ماندگاری ندارد. البته با مراقبت های درست از اکستنشن مژه می توان تا 6 هفته ماندگاری آن را افزایش داد. در سوی مقابل ماندگاری کاشت مژه دائمی است و مسلما برای همین دائمی بودن باید هزینه‌ بیشتری هم بابت آن بپردازید.

9. عوارض کاشت مژه با اکستنشن متفاوت است

تفاوت دیگر کاشت مژه و اکستنشن در میزان آسیبی است که هر کدام به فرد استفاده کننده وارد می کند. در اکستنشن از آن جایی که از موی مصنوعی یا موی حیوانات استفاده می شود، ممکن است باعث بروز حساسیت در چشم یا پلک‌ها شود. همچنین احتمال دارد فردی به چسب‌های مخصوص این روش آلرژی داشته باشد و شاهد ایجاد عفونت یا گل مژه در لایه نازک بالای چشم شود. 

در کاشت مژه از آن جایی که جراحی انجام می شود، طبیعی است که عوارضی همچون احساس درد، ورم و کبودی را پس از جراحی و پیوند در پی داشته باشد. همچنین در بدترین حالت ممکن اگر جراحی توسط افراد غیر متخصص انجام شود یا کوچک ترین خطایی طی آن رخ دهد، ممکن است صدمات جبران ناپذیری به چشم وارد شود.

با وجود تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در میزان آسیب، توجه داشته باشید که فرقی نمی کند، کدام روش را برای زیبایی مژه هایتان انتخاب می کنید، فقط باید برای انجام آن حتما سراغ کلینیک‌های زیبایی و افراد متخصص بروید.

عوارض کاشت

10. هزینه کاشت مژه از اکستنشن بیشتر است

آخرین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن که قصد داریم، در این مطلب به معرفی آن بپرداریم، مقدار هزینه ای است که برای اجرای هر کدام از این متدها باید پرداخت کنید.

هزینه های هر کدام از این روش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در کاشت مژه عواملی همچون تعداد تار مژه هایی که پیوند زده می شود، شرایط مژه ها، پزشک مربوطه، محل کلینیک زیبایی، حساسیت و آلرژی فرد نسبت به داروهای مورد استفاده و … در تعیین هزینه آن نقش دارند.

در اکستنشن عواملی مانند جنس مژه ها (از موی سمور، ابریشم، مصنوعی و …) ، تعداد مژه های استفاده شده، محل سالن آرایشی، مهارت اکستنشن کار، نوع چسب مورد استفاده و … در قیمت اکستنشن مژه تاثیر دارد. درست است که برای اطلاع دقیق از هزینه هر کدام از این تکنیک ها باید به کلینیک مورد نظر مراجعه کنید، اما واضح است که هزینه کاشت مژه که از شیوه های جراحی زیبایی است و باید در کلینیک زیبایی و توسط یک تیم پزشکی حرفه ای انجام شود، هزینه بیشتری نسبت به اکستنشن مژه دارد.

اطلاع از این تفاوت کاشت مژه و اکستنشن کمک زیادی به انتخاب هر روش برای داشتن مژه هایی زیبا و پرپشت می کند، خصوصا برای آن دسته از افرادی که در شرایط بد اقتصادی به دنبال ارزان ترین روش ها برای زیبایی خود هستند. البته توصیه می کنیم به جای کاشت و این روش های زیبایی، روش های پرپشت شدن مژه و ابرو در خانه را امتحان کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 182
موضوعات مرتبط: آرایش چشم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
نظرات

از بین بردن زردی مو کار سختی است، بخصوص زمانی که بخواهید به رنگ موی بلوند، خاکستری و سفید برسید. معمولاً بیشتر افرادی که دکلره می‌کنند، متوجه زردی موهایشان می‌شوند و به دنبال راهی برای از بین بردن زردی موی دکلره شده هستند. به دست آوردن رنگ موی بلوند، خاکستری و سفید کمی دشوار است و در اغلب مواقع حتی آرایشگرها هم نمی‌توانند چندان در انجام آن موفق باشند، مگر اینکه کار را به یک آرایشگر ماهر بسپارید.

حال اگر موهایمان پس از رنگ و دکلره دچار زردی شد چکار کنیم؟ آیا می‌دانید که برای از بین بردن زردی مو دکلره شده و رنگ شده روش‌های طبیعی نیز وجود دارد؟

از بین بردن زردی موی رنگ شده

حتماً برای شما هم بارها پیش آمده که موهایتان را رنگ کردید، در روز اول فوق العاده زیبا و جذاب بنظر می‌رسد، اما فردای آن روز متوجه می‌شوید موهایتان دچار زردی شده است. البته جز زردی مو گاهی موی رنگ شده دچار تناژ نارنجی و قرمز می‌شود و به مراتب تحمل این رنگ‌ها دشوارتر است.

علت اصلی بروز چنین حالت ناخوشایندی استفاده زیاد از دکلره و رنگ مو است. هر بار که از ترکیبات دکلره روی موهایتان می‌زنید، فیبر موها محوتر می‌شود و زردی مو بروز می‌کند. به همین دلیل ما رنگ مو بدون دکلره را پیشنهاد می کنیم. البته هیچ مشکلی بدون راه حل نیست و برای از بین بردن زردی مو نیز روش‌ها و تکنیک‌های خوبی وجود دارد.

از بین بردن زردی موی رنگ شده

از بین بردن زردی موی دکلره شده

خوشبختانه شما می‌توانید به طور طبیعی از شر زردی موهای خود خلاص شوید. اگر موهایتان بلوند است، سعی کنید موهایتان را با آب لیمو روشن کنید. اگر موهای شما بلوند، خاکستری یا سفید است، از آبکشی با سرکه سیب یا خمیر جوش شیرین- پراکسید هیدروژن استفاده کنید. پس از، از بین بردن زردی مو می‌توانید با ایجاد چند تغییر در روال مراقبت از موهای رنگ شده از برگشت زردی مو جلوگیری کنید.

اگر قصد از بین بردن زردی مو دکلره شده را دارید و یا اینکه برای از بین بردن زردی موی رنگ شده راه حل خوبی تاکنون پیدا نکردید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

از بین بردن زردی مو رنگ شده و دکلره شده

برای از بین بردن زردی مو رنگ شده و دکلره شده چند روش طبیعی وجود دارد، که امتحان کردنشان ضرری ندارد.

روشن کردن موهای بلوند طبیعی با آب لیمو

آب 2 عدد لیمو را بگیرید و در یک بطری اسپری بریزید. 2 عدد لیمو را از وسط نصف کنید، سپس آب آن را در یک پیمانه تمیز فشار دهید. سپس آب لیمو را در یک بطری اسپری بریزید. در مرحله بعد به ازای مقدار آبلیمویی که دارید، نصف آب گرم اضافه کنید. بطری را خوب تکان دهید تا آبلیمو و آب ترکیب شوند.

آب لیمو را روی موهای خود اسپری کنید. موهایتان را با آب لیمو بپوشانید تا مرطوب شود. بیشتر این ترکیب را روی ناحیه‌های دچار زردی اسپری کنید. از این محلول روی ریشه موها نیز اسپری کنید. حداقل 1 ساعت زیر آفتاب بنشینید. سعی کنید مکانی را پیدا کنید که در معرض نور مستقیم خورشید باشد.

پس از 1 ساعت موهایتان را بشویید و از نرم کننده هم استفاده کنید. برای شستن موها ابتدا موهایتان را مرطوب کنید و سپس شامپو بزنید تا آب لیمو به خوبی از روی ریشه و ساقه موهای پاک شود. برای اینکه ترکیبات آبلیمو سبب خشک شدن مو نشود، اجازه دهید نرم کننده 3 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب خنک آبکشی کنید.

این درمان را هر 1 تا 2 روز یکبار برای از بین بردن زردی مو تکرار کنید. البته دقت کنید که آب لیمو اثرات خیلی قوی در از بین بردن زردی مو رنگ شده ندارد و تنها مقداری از زردی آن را کاهش می‌دهد.

روشن کردن موهای بلوند طبیعی با آب لیمو

 از بین بردن زردی موی رنگ دکلره شده با سرکه سیب

برای از بین بردن زردی موی دکلره شده با سرکه سیب به 1 فنجان سرکه سیب احتیاج دارید. سرکه سیب را داخل یک بطری اسپری بریزید. سپس از سرکه سیب روی موهایتان به خصوص بخش‌هایی که زردی دارد، اسپری کنید. برای اسپری کردن سرکه روی موها از ریشه شروع کنید و سپس کل موهایتان را مرطوب کنید.

برای از بین بردن زردی مو با سرکه سیب باید اجازه دهید، سرکه به مدت 2 تا 3 دقیقه روی موها و پوست سر باقی بماند. در این مدت پوست سر را ماساژ دهید، تا ترکیبات سرکه جذب آن شود. برای شستن موها از آب گرم استفاده کنید. زیر آب بایستید تا سرکه به سمت نوک موها پایین برود. حداقل 1 تا 2 دقیقه زیر دوش آب گرم بمانید تا موهایتان به خوبی شسته شوند و ترکیبات سرکه از بین برود.

سپس از یک نرم کننده روی موهای مرطوب استفاده کنید و بطور یکنواخت ساقه موها را با آن ماساژ دهید. بگذارید نرم کننده 3 دقیقه روی موهایتان بماند، سپس از آب خنک برای شستشو موها استفاده کنید.

 از بین بردن زردی موی رنگ دکلره شده با سرکه سیب

از بین بردن زردی مو با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

برای از بین بردن زردی مو رنگ شده و دکلره شده 45 گرم جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن 3 درصد مخلوط کنید. این ترکیب را داخل یک کاسه بریزید. جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را هم بزنید تا به شکل خمیر درآیند. از یک قاشق پلاستیک یا چوبی برای مخلوط کردن جوش شیرین و پراکسید هیدروژن استفاده کنید. ترکیب کردن مواد را تا جایی ادامه دهید که به یک بافت یکنواخت برسید.

از انگشتان خود یا یک اپلیکاتور رنگ برای زدن خمیر به موهای خود استفاده کنید. مطمئن شوید که خمیر را به صورت یکنواخت روی موها به خصوص نواحی دچار زردی زده‌اید. اجازه دهید خمیر به مدت 15 دقیقه روی موهایتان بماند، سپس با آب گرم موهایتان را بشویید.

موهای خود را با آب گرم و شامپو بشویید. شامپو را از ریشه تا انتها روی موهای خود بمالید و سپس موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید. سپس از یک نرم کننده استفاده کنید و ساقه موهایتان را با نرم کننده بپوشانید. 3 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب خنک بشویید.

از بین بردن زردی مو با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

جلوگیری از زرد شدن موی رنگ شده با شامپو بنفش

برای از بین زردی مو ناشی از دکلره و رنگ مو هر هفته از یک شامپو رنگ بنفش استفاده کنید. این شامپو ضمن تقویت موهایتان، رسوبات ریز رنگی را روی موهای شما برجای می‌گذارد. این رسوبات رنگی از زرد و نارنجی شده موهای رنگ شده جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید این محصول را هفته‌ای یکبار به جای شامپوی شستشوی موهایتان استفاده کنید.

اگر موهایتان را بلوند کرده‌اید، برای از بین بردن زردی مو از شامپو بنفش تیره‌تر استفاده کنید. اگر موهایتان را نقره‌ای یا سفید کرده‌‌اید از شامپو بنفش روشن‌تر استفاده کنید. موهایتان را ماهی یکبار با شامپوی شفاف کننده بشویید. آبی که با آن موها را شستشو می‌دهید، ممکن است حاوی مواد معدنی باشد که روی موها رسوب می‌کنند. این مواد معدنی می‌توانند به گرمای اتو واکنش نشان دهند و سبب زردی مو شوند.

برای جلوگیری از سوختن موهایتان در اثر استفاده از ابزارهای حرارتی از یک محافظ حرارتی استفاده کنید. متاسفانه آسیب گرما می‌تواند موهای بور، دلکره شده و رنگ شده یا خاکستری و سفید را زرد کند. از آنجایی که مو آسیب دیده است، نمی‌توانید بدون کوتاه کردن موهای خود برای از بین بردن زردی مو اقدام موثری بکنید. بنابراین محافظت از مو در برابر حرارت را جدی بگیرید و همیشه از یک اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید. قبل از اینکه موهایتان را سشوار بکشید یا اتو بزنید، مقدار کافی اسپری محافظ حرارتی روی موهایتان بزنید و سپس از محصول حرارتی حالت دهنده استفاده کنید.

استفاده از محافظ حرارتی مو

قبل از استفاده ابزار حرارتی مطمئن شوید که تمیز است. اتو کثیف ناخواسته رسوباتی را روی موهای شما برجای می‌گذارد و ممکن است سبب سوختن موهایتان شود. حتماً برای جلوگیری و از بین بردن زردی مو هفته‌ای یکبار ابزار حرارتی و حالت دهنده مو را با دستمال پاک کنید تا تمیز بماند.

اگر به شنا کردن در استخر علاقه دارید و به تازگی متوجه شدید که موهایتان پس از رنگ کردن زرد شده، احتمالاً موهای خود را به خوبی در برابر کلر موجود در آب استخر محافظت نکردید. هنگام شنا از کلاه شنا استفاده کنید.کلر می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و سبب زردی مو می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های از بین بردن زردی مو پیشگیری از تماس موهای رنگ شده با آب استخر است.

از بین بردن زردی مو با رنگ دودی

یکی از روش‌های موثر از بین بردن زردی مو استفاده از رنگ دودی است. بسیاری از بانوان درحالیکه سعی می‌کنند موهای خود را به رنگ بلوند خاکستری یا بلوند پلاتینه درآورند، با زرد و یا نارنجی شدن موهایشان مواجه می‌شوند. این زردی بسیار ناخوشایند است و کاملاً آن رنگ مو مطلوبی که در نظر داشتیم را از بین می برد.

از بین بردن زردی مو با رنگ دودی یک روش عالی برای این است که این فاجعه را جبران کنیم و زردی مو را برطرف نماییم. برای از بین بردن زردی مو با رنگ دودی همانطور که مشخص است، به رنگ دودی احتیاج دارید. همچنین در این تکنیک از بین بردن زردی مو باید مقداری رنگ زیتونی نیز با رنگ دودی ترکیب کنید.

از بین بردن زردی مو با رنگ دودی

نحوه جلوگیری از زردی مو رنگ شده با رنگ دودی

برخی میپرسند آیا می‌توانیم پیش از اینکه موهایمان را به رنگ بلوند خاکستری یا بلوند پلاتینه رنگ کنیم، جلوی زردی مو را بگیریم؟

بله شما می‌توانید رنگ موی دودی روشن سری M را به رنگ موی مورد نظرتان اضافه کنید و سپس موهایتان را رنگ کنید. البته این زمانی توصیه می‌شود که شما زردی مو را گرفتید و قصد دارید مجدداً موها را به همان رنگ، رنگ کنید. پس از اینکه رنگ را به مو زدید 5 تا 15 دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را بشویید.

از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره‌ای

از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره‌ای یکی از کاربردی‌ترین و موثرترین روش‌های از بین بردن زردی مو به شمار می‌رود. اگر موهایتان در اثر دکلره یا رنگ مو دچار زردی شده می‌توانید با استفاده از این محصول جذابیت رنگ مو را حفظ کنید و همچنین حالت ناخوشایند زردی را برطرف کنید. جهت از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره‌ای مقدار کافی اکسیدان 12% را با دو بند انگشت واریاسیون نقره‌ای ترکیب کنید و روی موهایتان، بخصوص نواحی دچار زردی بزنید.

از بین بردن تناژ نارنجی با واریاسیون خاکستری و آبی

اغلب افراد می‌گویند موها پس از رنگ شدن و دکلره شدن دچار زردی می‌شوند، حال آنکه برخی از قرمزی و نارنجی شدن موها شکایت می‌کنند. آیا این گروه نیز می‌توانند از واریاسیون نقره‌ای برای برطرف کردن تناژ نارنجی کمک بگیرند؟

بهتر است که چنین کاری نکنید. اگر موهایتان در اثر رنگ کردن تناژ نارنجی پیدا کرد از واریاسیون آبی و خاکستری استفاده کنید. این دو واریاسیون را مانند رنگساژ روی موها بزنید، میبینید که تناژ نارنجی و زردی موها را کاملاً برطرف می‌کند.

از بین بردن تناژ نارنجی با واریاسیون خاکستری و آبی

از بین بردن زردی با رنگساژ

کمتر کسی است که بگوید بعد از چندبار رنگ کردن و دکلره کردن موها گرفتار زردی مو نشده است. حال اگر موهایتان دچار زردی شد می‌توانید از روش‌های گوناگونی استفاده کنید و این تناژ ناخوشایند را برطرف کنید. از بین بردن زردی با رنگساژ کردن مو یکی از روش‌های درمان موهای رنگ شده و دکلره شده درگیر به زردی است. بهترین رنگساژی که می‌توانید برای از بین بردن زردی مو استفاده کنید، رنگساژ آبی است.

حتماً می دانید که رنگ زرد و آبی مکمل یکدیگر هستند. بنابراین اگر از رنگساژ آبی استفاده کنید، اثر زردی از روی موها رنگ شده و دکلره شده از بین می‌رود. برای استفاده از تکنیک رنگساژ در درمان زردی مو به ترتیب زیر عمل کنید:

اکسیدان 6%، 1 لیوان آب و 15 گرم واریاسیون آبی را با هم ترکیب کنید. دقت کنید مقدار اکسیدان و واریاسیون برابر باشد.

در روش دوم می‌توانید 2 قاشق رنگ آبی و به همان میزان رنگ بنفش را با نسبت برابر اکسیدان 6% ترکیب کنید. این مواد را با 1 لیوان آب ترکیب کرده و به موهایتان به خصوص بخش‌های درگیر به زردی بمالید.

از بین بردن زردی مو دکلره شده با رنگ تیره

یکی از راه‌های از بین بردن زردی مو دکلره شده، تیره کردن آن است. در واقع تیره کردن موها یکی از راحتترین روش‌های از بین بردن زردی مو است. در این حالت شما دیگر مجبور نیستید مجدداً از رنگ مو یا ترکیبات دکلره استفاده کنید.

همچنین توصیه می‌کنیم گاهی از ماسک ضد زردی مو استفاده کنید. شما می‌توانید این محصول را به تنها یا در کنار شامپو ضد زردی مو به کار ببرید و از اثرات آن بهرمند شوید.

از بین بردن زردی مو دکلره شده با رنگ تیره

از بین بردن زردی مو رنگ شده با فوم رنگساژ مو

یکی از روش‌های راحت و موثر برای از بین بردن زردی مو استفاده از فوم رنگساژ مو است. فوم رنگساژ مو یکی از جدیدترین و موثرترین محصولات درمان زردی مو پس از رنگ کردن محسوب می‌شود. انواع فوم‌های رنگساژ مو، محصولاتی هستند که مانند شامپو کف می‌کنند اما حاوی رنگدانه هستند. مزیت استفاده از این محصول این است که دیگر نیاز به ترکیب چند محصول برای برطرف کردن زردی مو نخواهید داشت .

اگر موهای شما زردی ندارد و تناژ قرمز و نارنجی به خود گرفته باز هم می‌توانید از این محصول کمک بگیرید. این فوم را می‌توانید با شامپو ضد زردی مو ترکیب کنید و به موهای دکلره یا رنگ شده با تناژ نارنجی و قرمز بزنید. به طور کلی فوم رنگساژ و شامپو با تناژ بنفش مکمل یکدیگر هستند و می‌توانید از آن برای از بین بردن زردی مو، تقویت موها و همچنین جلوگیری از خشکی ساقه مو‌ها پس از رنگ و دکلره استفاده کنید.

از بین بردن زردی موی رنگ شده با ماسک مو

حتماً دیده‌اید که پس از دکلره کردن چقد موها از حالت طبیعی و کشسانی خود فاصله می‌گیرند و تقریباً خشک می‌شوند. در واقع یکی از دلایل شایع خشکی موها، دکلره کردن است. اما ممکن است بپرسید که خشکی مو چه ارتباطی با زردی مو دارد؟ خشکی حاصل از دکلره کردن سبب بروز زردی مو نیز می‌شود.

از بین بردن زردی موی رنگ شده با ماسک مو

یکی از محصولاتی که می‌تواند در از بین بردن زردی مو پس از دکلره و رنگ به شما کمک کند، ماسک مو است. برای درمان خشکی و جلوگیری از زردی مو پس از دکلره و رنگ از ماسک مو حاوی ترکیبات نرم کننده استفاده کنید. این گروه ماسک موها می‌توانند رطوبت مو را افزایش دهند و خاصیت کشسانی آن را نیز حفظ کنند.

حتماً محصول ماسک موی مناسب موهای رنگ شده را خریداری کنید. همچنین بهتر است ماسک مویی را انتخاب کنید که حاوی رنگدانه‌های بنفش است؛ چراکه رنگدانه‌های بنفش می‌توانند رنگ زردی مو را خنثی کنند. یکی از بهترین محصولات، ماسک مو رنگ شده زی موی است که کیفیت بالایی داشته و البته قیمت مناسبی هم دارد.

از بین بردن زردی مو با دکلره دوباره

یکی از موثرترین اما سخت‌ترین روش‌های از بین بردن زردی مو استفاده مجدد از دکلره است. این روش خیلی موثر است، اما اصلاً توصیه نمی‌کنیم که خودتان چنین کاری را در منزل انجام دهید. برای از بین بردن زردی مو با دکلره به آرایشگاه مراجعه کنید تا آسیب موها بیشتر نشود. این روش تقریباً قطعی‌ ترین راه برطرف کردن یا از بین بردن زردی مو است، اما چون به مهارت بالایی نیاز دارد هرکسی نمی‌تواند آن را انجام دهد و ممکن است به موها بیشتر آسیب وارد کند.

دلایل زرد شدن موها پس از رنگ و دکلره

احتمالاً اگر زردی و نارنجی و قرمزی در موهای تازه رنگ شده خود ببینید به آرایشگر گله می‌کنید. اما خوب است بدانید که همیشه زردی مو به معنای کار غیر حرفه‌ای آرایشگر نیست و گاهی خود ما نیز در بروز این حالت ناخوشایند مقصر هستیم. در ادامه به دلایل شایع بروز زردی مو پس از رنگ و دکلره اشاره می‌کنیم. با دانستن این موارد می‌توانید برای از بین بردن زردی مو خیلی بهتر تصمیم بگیرید.

دلایل زرد شدن موها پس از رنگ و دکلره

مصرف شامپو حاوی سولفات

بیشتر بانوانی که به دنبال یافتن راه حلی برای از بین بردن زردی مو هستند، از شامپوهای حاوی سولفات استفاده می‌کنند و اصلاً خبر ندارند که این محصولات می‌تواند چه تاثیری بر مو و رنگ مو داشته باشند. شامپویی که برای شستشوی موهای رنگ شده و دکلره شده استفاده می‌کنید، باید کمتر از 2 درصد سولفات داشته باشد و یا اینکه کاملاً فاقد سولفات باشد.

سولفات یک ترکیب بی‌اثر نیست و با ایجاد واکنشی که در شامپو ایجاد می‌کند سبب کف زایی بیشتر شامپو می‌شود. از سولفات برای افزایش اثرات تمیز کنندگی در شامپو‌ها استفاده می‌کنند، اما این ماده برای موهای دکلره و رنگ شده مناسب نیست. اگر می‌خواهید در فرایند از بین بردن زردی مو موفق باشید و دیگر چنین تجربه ناخوشایندی نداشته باشید، به محصول شوینده موی خود دقت کنید.

برای شستن موهای رنگ شده و دکلره شده توصیه می‌کنیم از شامپو بچه که فرمولاسیون ملایمی دارد استفاده کنید. البته در بازار بهترین شامپو بدون سولفات نیز وجود دارد که می‌توانید برای شستشو و تمیز کردن موهای رنگ شده بکار بگیرید.

زردی موها به خاطر سیلیکون

این مورد تقصیر شما نیست و حتی ممکن است در خلال فرآیند درمان و از بین بردن زردی مو نیز متوجه آن نشده باشید. شامپو حاوی ترکیبات مختلفی است که یکی از آن‌ها سیلیکون است. سیلیکون می‌تواند منجر به کدر و زرد شدن موهای رنگ شده و دکلره شده شود. بهترین کاری که شما می‌توانید بکنید دقت به برچسب محصول در هنگام خرید است. حتماً محصول شوینده‌ای را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده باشد و همچنین ترکیبات سیلیکونی در تهیه آن بکار گرفته نشده باشد.

زردی موها در اثر نور خورشید

احتمالاً تاکنون کسی به شما نگفته یا حتی آرایشگر هم اشاره نکرده که موهای شما چقدر پس از دکلره کردن آسیب پذیر می‌شود و باید بیشتر مراقبش باشید. بعد از دکلره کردن برای اینکه جلوی بروز زردی مو را بگیرید و دیگر دنبال روش از بین بردن زردی مو نباشید، موهایتان از نور مستقیم خورشید محافظت کنید.

اگر پس از دکلره کردن موهایتان در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، موهایتان بزودی با یک تناژ زرد و نارنجی خودنمایی خواهد کرد. همچنین باید بدانید که اشعه‌های ماورا بنفش خورشید سبب خشکی موهایتان می‌شود و در نتیجه تکه‌های نامنظم زردی را روی موهایتان به وجود می‌آورد.

برای رفع زردی مو و بهتر بگوییم جلوگیری از بروز آن پس از دکلره کردن موهایتان را با کلاه یا روسری بپوشانید. البته فکر نکنید این آسیب تنها متوجه موهایی است که با رنگ روشن، رنگ شدند، حتی اگر رنگ موی جدید شما تیره هم باشد نور آفتاب می‌تواند در کمرنگ شدن و کدر شدن آن نقش داشته باشد.

زرد شدن موها با کلر

اگر بخاطر ریزش مو یا آسیب‌های مرتبط با مو به پزشک پوست و مو مراجعه کنید، یکی از توصیه‌هایش به شما این است که دیگر موهایتان را با آب شهر نشویید. آب شهر و آب استخر حاوی مقادیری از کلر هستند. کلر می‌تواند در زرد شدن و کدر شدن رنگ مو موثر باشد. همچنین کلر رطوبت طبیعی موهایتان را از بین میبرد و سبب شکنندگی و آسیب پذیری موها می‌شود. بنابراین یکی از روش‌های از بین بردن زردی مو و جلوگیری از بروز آن این است که ترجیحاً اجازه ندهید در استخر موهایتان مرطوب شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 114
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1402
نظرات
دلایل و درمان ریزش ابرو

ابروها صورت را قاب می کنند. اگر ابروهای زیبای خود را از دست بدهید، کل ظاهر شما می تواند تغییر کند. آیا می دانستید شرایط مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به از دست دادن موقت یا دائمی ابروها شود؟ اگر از داروهایی استفاده کنید که رشد مو را متوقف می کند، مانند شیمی درمانی، ممکن است موها و تارهای ابرو و مژه تان را از دست بدهید. یا اگر یک بیماری پوستی دارید که باعث التهاب قابل توجهی در آن ناحیه می شود، موها در پاسخ به آن مشکل دچار ریزش می شوند. برخی از شرایط هورمونی یا غدد درون ریز نیز می توانند فولیکول های مو در این ناحیه را تخریب کنند. عفونت ها و برخی بیماری های خودایمنی نیز ممکن است منجر به ریزش مو و ابرو شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم انواع ریزش ابرو و راهکارهای درمان آن را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع دلایل ریزش ابرو

ریزش ابرو انواع مختلفی دارد. در زیر لیستی از شناخته شده ترین شرایطی که ممکن است منجر به از دست دادن ابروها شود، آورده شده است. اگر در این وضعیت گرفتار شدید، با متخصص پوست خود مشورت کنید. ممکن است راهکاری وجود داشته باشد که بتوانید در خصوص درمان ریزش ابرو انجام دهید.

ریزش ابرو بر اثر بیماری غدد درون ریز

یکی از بارزترین مقوله ها در خصوص ریزش ابرو، شرایطی است که بر تعادل هورمونی ما تأثیر می گذارد و مطمئناً ممکن است منجر به ریزش مو در ناحیه ابرو شود. این ممکن است به دلیل شرایط داخلی مانند بارداری و بیماری تیروئید یا استفاده از داروهایی مانند قرص های ضد بارداری باشد. خوشبختانه، رسیدگی به این وضعیت و مراجعه به پزشک اغلب منجر به رشد مجدد مو می شود.

ریزش ابرو بر اثر بیماری غدد درون ریز

ریزش ابرو بعد از کاشت

ریزش ابروی کاشته شده می تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از این علت ها، ضعف ابروهای کاشته شده است. ممکن است متخصص در حین کاشت از بانک مویی استفاده کند که ضعیف است و قدرت رشد و افزایش ندارد. در نهایت چند روز بعد از کاشت دچار ریزش می شود. البته گفته می شود که این ریزش ممکن است طبیعی باشد و نتیجه واقعی عمل کاشت ابرو بعد از حدود یک سال نمایان می شود.

یک دلیل دیگر ریزش ابرو بعد از کاشت، عدم مراقبت های لازم بعد از عمل است. کاشت ابرو یک نوع عمل جراحی است که دوران نقاهت و نیاز به رسیدگی دارد. در نتیجه اگر توصیه های پزشک خود مبنی بر مراقبت های بعد از آن را به خوبی عمل نکنید، ممکن است نتیجه لازم را دریافت نکنید.

در آخر، انجام کاشت ابرو در کلینیک نامعتبر و توسط افراد غیر حرفه ای نیز ممکن است عامل دیگر ریزش ابرو بعد از کاشت باشد. سعی کنید قبل از عمل درباره مهارت و تخصص پزشک مورد نظرتان اطلاعات لازم را کسب کنید تا بهترین نتیجه به دست بیاید.

ریزش ابرو می تواند دلایل مختلفی داشته باشید که یکی از آنها کاشت است. برخی افراد برای پرپشت شدن ابروها و خوش حالت تر شدن آن اقدام به کاشت ابرو می کنند ولی با ریزش مواجه می شود. در بسیاری موارد ریزش ابرو بعد از کاشت، طبیعی بوده و نتیجه واقعی بعد از یک سال مشخص می شود.

ریزش ابرو بعد از میکروبلیدینگ

انجام میکروبلیدینگ به خودی خود باعث ریزش ابرو نمی شود. مگر این که برای انجام آن به مراکز نامعتبر و اشخاص مبتدی مراجعه کنید. از جمله مهمترین عللی که ممکن است ریزش ابرو بعد از هاشور را تجربه کنید، می توان به فشار دست بیش از حد پیگمنت آرتیست اشاره کرد که منجر به آسیب فولیکول ها و توقف رشد آن ها می شود. همچنین ممکن است از مواد و رنگ تاتوی بی کیفیت استفاده شود که به مرور زمان ریشه ابروها را سست کرده و باعث ریزش ابرو می شود.

ریزش ابرو بعد از میکروبلیدینگ

ریزش ابرو عصبی

مسائل روحی و روانی به ریزش موی ابرو دامن می زند. اگر اخیراً یک رویداد آسیب زا مثل استرس و اضطراب شدید یا تغییر سبک زندگی را تجربه کرده اید، ممکن است علت اصلی ریزش موی ابروهای شما باشد.

ریزش ابرو و مژه

ریزش ابرو و مژه به طور همزمان می تواند علل مختلفی داشته باشد. برخلاف ریزش مو طبیعی، ریزش ابرو و مژه خیلی مرتبط با ژنتیک نیست. این عارضه می تواند به دلیل ابتلای فرد به بیماری آلوپسی آرئاتا یا ریزش موی سکه ای باشد. در این بیماری ممکن است فرد هم دچار ریزش موی سکه ای شود و هم بخشی از تارهای مژه و ابروهایش را از دست بدهد. یا حتی ممکن است فقط ابروها و مژه ها دچار ریزش شوند.

عوامل دیگری نیز روی ریزش ابرو و مژه تاثیرگذارند که از جمله آنها می توان به استرس، کم خونی، تغذیه نامناسب، مصرف دارو، اختلالات تیروئید و … اشاره کرد. استفاده بی رویه از لوازم آرایشی یا مصرف محصولات تاریخ گذشته نیز منجر به ریزش تارهای این ناحیه می شود.

ریزش ابرو و مژه

ریزش ابرو در شیمی درمانی

 شیمی درمانی بر تولید بسیاری از انواع سلول تأثیر می گذارد و این فقط شامل سلول های سرطانی نیست. به همین دلیل است که بسیاری از این درمان ها منجر به ریزش موی موقت می شود. از جمله رایج ترین عوامل شیمی درمانی که می توانند باعث ریزش مو شوند، می توان به سیکلوفسفامید، بلئومایسین، داونوروبیسین، متوترکسات و … اشاره کرد.

ریزش ابرو بر اثر سرطان

سرطان چه به صورت موضعی رشد کند و چه در پوست گسترش یابد، ممکن است منجر به ریزش مو شود. گاهی اوقات این به صورت یک رشد سطحی آشکار ظاهر می شود (مخصوصاً در مورد سرطان پوست)، و گاهی اوقات ممکن است به شکل یک توده ضخیم بروز یابد، مانند زمانی که سلول های لنفوم یا لوسمی به بافت عمیق تر نفوذ می کنند. از جمله سرطان هایی که منجر به ریزش مو می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوسمی کوتیس (حالتی که در آن لوسمی از جریان خون به پوست سرایت می کند)، سرطان پوست موضعی، سارکوم کاپوزی و میکوسیس فانگویدز از سلول های سرطانی هستند که منجر به ریزش مو و ابروها می شوند.

سرطان و شیمی درمانی دو عامل مهم ریزش ابرو هستند. در اغلب مواقع ریزش ابروی ناشی از این موارد بعد از گذشت چند وقت بهبود یافته و رشد آن به حالت عادی بر می گردد.

ریزش ابرو بر اثر عفونت

شرایط عفونی می توانند مستقیماً بر فولیکول مو یا ساقه مو تأثیر بگذارند یا چنان التهابی در ناحیه ایجاد کنند که به معنای واقعی کلمه، موها نابود شوند. ریزش موی تکه تکه نشانه واضحی از مشکلاتی مانند سیفلیس است. نفوذ عفونت در عمق پوست، مانند آنچه در بیماری هانسن رخ می دهد، می تواند فولیکول های مو را از مسیر خارج کند و منجر به ریزش شود. شایع ترین عفونت هایی که باعث ریزش مو می شوند شامل موارد زیر هستند:

  • عفونت های قارچی: این نوع عفونت می تواند در نواحی صورت بروز یابد و معمولا منجر به ریزش موی موقت می شود.
  • شپش: خارش ناشی از شپش مو، ابرو و مژه می تواند باعث ریزش آن ها شود.
  • بیماری هانسن معروف به جذام: این بیماری نیز به ناحیه ابرو نفوذ کرده و باعث ریزش و نازک شدن تارهای ابرو می شود.
  • سیفلیس: این بیماری مقاربتی در مراحل پیشرفته تر می تواند منجر به ریزش مو شود.

ریزش ابرو بر اثر عفونت

تاثیر اختلالات خودایمنی

تعریف بیماری خودایمنی این است که بدن به اشتباه بافت متعلق به خود را از بین می برد. به عبارت دیگر، بدن اساساً فکر می کند که یک میکروب وجود دارد و برای خلاص شدن از شر آن شروع به آسیب رساندن به خود می کند. بیماری های خودایمنی در دسته وسیعی هستند و تشخیص های زیادی را در بر می گیرند. در اینجا به چند موردی که می توانند منجر به ریزش مو شوند اشاره می کنیم.

  • لوپوس اریتماتوز: همه بیماری های خودایمنی می توانند مو را در معرض خطر قرار دهند. التهاب پوست به دلیل انواع شرایط شبه لوپوس ممکن است منجر به ریزش موی تکه‌ ای شود.
  • آلوپسی آرئاتا: در این حالت، مو به طور خاص توسط بدن برای تخریب هدف قرار می گیرد. یک وضعیت تصادفی که در آن هر مو به طور بالقوه در معرض خطر است.
  • ویتیلیگو: این بیماری که در آن سلول ‌های رنگ‌ ساز پوست از بین می ‌روند، ممکن است به اندازه ‌ای التهاب ایجاد کند که به طور تصادفی باعث ریزش مو نیز شود.

 

تاثیر اختلالات نفوذی بر ریزش ابرو

این مجموعه ای از شرایط است که همگی یک ویژگی مشترک دارند. همه آنها محیطی را در درم (بخش پایینی پوست) ایجاد می کنند که توانایی فولیکول مو را برای رشد کاهش می دهد.

  • آلوپسی موسینوزیس: اختلالی که در آن ماده چسبناکی به نام موسین به نواحی عمیق ‌تر پوست نفوذ می‌ کند و منجر به ریزش مو می ‌شود.
  • اختلالات اسکلروزان: اسکلرودرمی، مورفیا و لوپوس اریتماتوز دیسکوئید از جمله این اختلالات هستند که منجر به ریزش مو و ابرو می شوند.
  • اسکارها: به خصوص کلوئیدهای بزرگ که راه را برای رشد فولیکول های مو می بندند.

تاثیر اختلالات نفوذی بر ریزش ابرو

ریزش ابرو بر اثر مصرف دارو

برخی افراد نسبت به مصرف بعضی داروها واکنش های غیرعادی نشان می دهند که ریزش مو جزئی از آن است. اگر دارویی باعث ریزش مو شود، ابروها نیز مانند هر موی دیگری تحت تأثیر قرار می گیرند. در اینجا برخی از دسته بندی های کلی داروهایی که منجر به ریزش مو می شوند آورده شده است:

  • داروهای ضد فشار خون: پروپرانولول، آتنولول، کاپتوپریل، کلونیدین
  • داروهای ضد افسردگی/ روان پریشی/ تثبیت کننده های عاطفی: پروزاک، لیتیوم، هالدول، آمی تریپتیلن، سینکوان (دوکسپین)، ایمی پرامین
  • داروهای تشنج: فنی توئین (دیلانتین)، فنوباربیتال، والپروئیک اسید

در کنار برخی بیماری ها، مصرف برخی داروها نیز منجر به ریزش ابرو می شود. داروهای مربوط به ضد فشار خون، تشنج و ضد افسردگی از جمله این موارد هستند. در صورت مشاهده هر گونه ریزش ابرو ناشی از مصرف این داروها، به پزشک خود اطلاع دهید.

تاثیر مصرف بیش از حد ویتامین

مصرف بیش از حد هر چیز منجر به بروز صدماتی در بدن می شود. مصرف بیش از حد ویتامین های خوراکی می تواند یک مشکل واقعی در پوست یا ریزش مو ایجاد کند. در ادامه به برخی از ویتامین هایی که مصرف بیش از حد آن ها منجر به ریزش مو و ابرو می شوند اشاره می کنیم

  • اسید نیکوتینیک: ویتامین  B
  • ویتامین  A: این امر در مورد مشتقات آن مانند آکوتان، آسیترتین، سوریاتان و غیره نیز صدق می کند.

همچنین مصرف بیش از حد برخی داروهای ضد التهابی باعث ریزش ابرو می شود. از جمله این داروها عبارتند از:

  • ناپروکسین: مانند  Naprosyn، Alleve  و غیره.
  • ایبوپروفن: مانند موترین، ادویل و غیره.
  • استامینوفن: مانند تیلنول.

تاثیر مصرف بیش از حد ویتامین

کمبود تغذیه ای

بدن شما به مصرف انواع مواد مغذی و سالم مثل کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. از آنجایی که برخی از این مواد مغذی رشد سریع مو را حفظ کرده و بر آن تأثیر می‌گذارند، کمبود هر یک از آنها می ‌تواند منجر به ریزش مو شود. به عنوان مثال، کمبود ویتامین های C، E، B-12، D، آهن، سیستئین و یا اسیدهای چرب امگا 3 می تواند باعث ریزش مو، از جمله ابروها شود.

درماتیت و ریزش ابرو

بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس، می توانند در رشد مو اختلال ایجاد کنند. هر نوع درماتیت می تواند فولیکول های مو را از رشد طبیعی متوقف کند یا منجر به ریزش شود.

بیماری تیروئید

غده تیروئید که در جلوی گلو قرار دارد، هورمون هایی تولید کرده که متابولیسم شما را تنظیم می کند. هنگامی که هورمون بیش از حد یا خیلی کم تولید شود، فرآیندهای طبیعی بدن شما از جمله رشد مو دچار اختلال می شود.

تاثیر کندن بیش از حد موها در ریزش ابرو

این عمل باعث آسیب جزئی به فولیکول می شود که می تواند منجر به عدم رشد مو در آن نقطه شود. یعنی اگر شما زیر ابروهایتان را با موچین بردارید، احتمال این که در آینده رشد آن ناحیه از موها متوقف شود بسیار زیاد است.

تاثیر افزایش سن

معمولاً از دهه 40 زندگی، توقف رشد موهای ما شروع می شود. زیرا سطح استروژن در زنان و تستوسترون در مردان کاهش می یابد و در هر دو صورت ممکن است شروع به نازک شدن مو در پوست سر و ابرو کنند.

تاثیر افزایش سن

ریزش ابرو در بارداری

برخی از زنان ممکن است به دلیل استرس یا شوک، نازک شدن و ریزش مو را تجربه کنند. این وضعیت تلوژن افلوویوم نامیده می شود و تعداد کمی از زنان را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار می دهد.

سه ماهه اول بارداری ممکن است بدن تحت فشار باشد؛ زیرا تعادل هورمون ها به طور چشمگیری تغییر می کند تا از کودک در حال رشد حمایت کند. استرس ممکن است تعداد بیشتری از موهای سر شما را وارد فاز تلوژن یا «استراحت» چرخه رشد مو کند. بنابراین، به جای ریزش متوسط ​​100 تار مو در روز، ممکن است 300 تار مو در روز از دست بدهید.

ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است بلافاصله اتفاق نیفتد. در عوض، ممکن است دو تا چهار ماه طول بکشد تا متوجه نازک شدن موهای خود شوید. این وضعیت معمولا بیش از شش ماه طول نمی کشد و منجر به ریزش موی دائمی نمی شود.

ریزش ابرو ممکن است در برخی خانم های باردار بروز پیدا کند. معمولا این عارضه با وجود بیماری زمینه ای دیگر شیوع بیشتری پیدا می کند. مثلا اگر شخص باردار به کم کاری تیروئید یا کم خونی دچار باشد، احتمال ریزش تارهای ابرو در او بیشتر است.

ریزش ابرو در بارداری

علاوه بر این، اگر شما حین بارداری بیماری زمینه ای نیز داشته باشید، ممکن است ریزش ابرو شدیدتری را تجربه کنید. این بیماری ها شامل موارد زیر هستند:

اختلالات تیروئید

تشخیص اختلالات تیروئید، مانند پرکاری تیروئید یا کم کاری تیروئید، ممکن است در دوران بارداری دشوار باشد. از بین این دو بیماری، کم کاری تیروئید شایع تر است و برخی را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از علائم کم کاری تیروئید، ریزش مو همراه با گرفتگی عضلات، یبوست و خستگی مزمن است. حدود 1 نفر از هر 20 زن ممکن است پس از تولد نوزاد دچار مشکلات تیروئیدی (تیروئیدیت پس از زایمان) شود. در همه موارد، مشکلات تیروئید معمولاً با آزمایش خون تشخیص داده می شود.

کمبود آهن

کمبود آهن زمانی اتفاق می افتد که شما گلبول های قرمز کافی برای رساندن اکسیژن به بافت های مختلف بدن ندارید. این می تواند باعث نازک شدن موها به همراه علائم دیگری مانند خستگی، ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس و سردرد شود.

زنان باردار در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن هستند، به خصوص اگر حاملگی آنها نزدیک به هم باشد، چندقلو باردار باشند یا تهوع صبحگاهی شدید داشته باشند. این وضعیت با آزمایش خون نیز قابل تشخیص است.

در حالی که ریزش مو با این شرایط دائمی نیست، ممکن است تا زمانی که سطح هورمون یا ویتامین به محدوده طبیعی بازگردد، موهای شما به ضخامت طبیعی خود برنگردند.

درمان ریزش ابرو و مو در زمان بارداری

ریزش مو در دوران بارداری و بعد از آن ممکن است نیاز به درمان خاصی نداشته باشد. معمولاً با گذشت زمان خود به خود برطرف می شود. پزشکان گاهی اوقات ماینوکسیدیل (روگین) را در صورتی که رشد مو به سطوح قبلی بازنگردد تجویز می کنند. اما این دارو برای استفاده در دوران بارداری بی خطر نیست و ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. پس هرگز این دارو را خودسرانه مصرف نکنید. در مورد شرایطی مانند کم ‌کاری تیروئید یا کم‌ خونی فقر آهن، مراجعه به پزشک می تواند رشد موهای سر و ابرو را به شرایط نرمال بازگرداند.

راهکارهای کلی برای درمان ریزش ابرو

ماینوکسیدیل (Rogaine) یک داروی بدون نسخه و موضعی است که برای مردان و زنان مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این دارو طی چند ماه می تواند رویش موهای شما را به حالت عادی بازگرداند. همچنین کورتیکواستروئیدها به صورت موضعی، تزریقی یا قرصی می توانند برای درمان آلوپسی آره آتا، اگزما، درماتیت یا پسوریازیس با کاهش التهاب و پاسخ ایمنی استفاده شوند.

طب سوزنی ممکن است برای تسکین آلوپسی آره آتا، احتمالاً با کاهش حملات به پیاز فولیکول مو و تحریک گردش خون، عمل کند. به علاوه روغن کرچک یک درمان خانگی طولانی مدت برای رشد مو است. ممکن است فولیکول های مو را تحریک کند و باعث رشد مجدد آن شود.

آنترالین که معمولا برای درمان پسوریازیس استفاده می شود، یک ضد التهاب و مشتق طبیعی آنتراکینون است. اغلب برای کسانی که ریزش موی ابرو ناشی از یک فرآیند التهابی دارند، تجویز می شود. همچنین مکمل های غذایی با آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 در برابر ریزش مو در زنان و احتمالاً در مردان نیز موثر است.

دلیل ریزش ابروها چیست

روش های پیشگیری از ریزش ابرو

گاهی اوقات می توان از ریزش ابرو قبل از شروع آن جلوگیری کرد. در مورد انجام آزمایش خون با پزشک خود صحبت کنید تا مشخص شود اگر کمبودهایی دارید برطرف شوند.

مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، میوه ها و سبزیجات مصرف کنید. راه هایی برای آرامش و کاهش استرس پیدا کنید. ماساژ و مدیتیشن بهترین گزینه ها برای رهایی از استرس و افزایش گردش خون هستند.

اگر دچار ریزش ابرو هستید، از برداشتن بیش از حد آنها با موچین خودداری کنید. همچنین سعی کنید از مواد شیمیایی مثل رنگ و دکلره روی ابروها استفاده نکنید. در صورتی که تمایل به رنگ کردن ابروها دارید، قبل آن از وازلین استفاده کنید.

برای درمان خانگی ریزش موهای ابرو از روغن کرچک استفاده کنید. همچنین مصرف مواد مغذی و غذاهای آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب را افزایش دهید. برای درمان بدون نسخه این عارضه نیز می توانید از ماینوکسیدیل استفاده کنید. مصرف رنگ و دکلره روی ابروها را کنار بگذارید و هر سال آزمایش دهید تا کمبودهای بدن شما مشخص و درمان شوند.

پیشگیری از ریختن ابروها

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر ریزش ابرو دارید، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن را مشخص کند. ریزش ابرو می تواند علائم دیگری را مشخص کند و پزشک آزمایش‌های مناسب را برای تشخیص بیماری زمینه‌ ای تجویز خواهد کرد. پس از مشخص شدن نوع بیماری، درمان مورد نظر شروع می شود تا ریزش ابرو برطرف شود.

سخن آخر

ریزش ابرو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مطلب به شایع ترین آنها پرداختیم. برای این که درمان ریزش ابرو بهترین نتیجه را بدهد، باید ابتدا نوع آن تشخیص داده شود. اما برای این که از ریزش موهای ابرو در امان بمانید، راهکارهای پیشگیری مثل عدم مصرف غذاهای فرآوری شده، مصرف مواد غذایی مغذی، عدم برداشتن بیش از حد ابروها و همچنین رنگ و دکلره نکردن ابروها وجود دارد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 101
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 18 خرداد 1402
نظرات

روش-انجام-استروبینگ-چیست

همانطور که می دانید، برای آرایش صورت همه روز روش های مختلفی به دنیای زیبایی معرفی می‌شود. یکی از جدیدترین این روش ها استروبینگ است. آیا می دانید، استروبینگ چیست؟ البته تعجبی ندارد که ندانید، استروبینگ چیست و چه کاربردی دارد؛ چرا که تنها چند سالی است که این تکنیک نام خود را در میان روش های آرایش صورت مطرح کرده است. ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم به پاسخ این پرسش که استروبینگ چهره چیست، بپردازیم و پس از آن مراحل انجام آن را شرح دهیم و به تفاوت های آن با کانتورینگ صورت هم اشاره ای بکنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

  • استروبینگ نوعی کانتورینگ صورت است که در آن فقط از سایه های روشن استفاده می‌شود
  • استروبینگ نسبت کانتورینگ نتیجه طبیعی تری دارد و یک چهره براق، مرطوب و سالم را برای شما به ارمغان می آورد.
  • شما برای انجام آرایش های روزانه خود می توانید از تکنیک استروبینگ استفاده کنید.

 

استروبینگ چیست؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید، تکنیک استروبینگ چیست، بهتر است ابتدا به طور دقیق بدانیم که این واژه به چه معناست. استروبینگ یک کلمه انگلیسی است و به معنای بارقه های روشنی است که به طور منقطع دیده می شود.

حتما با خود فکر می کنید، این که یک تکنیک آرایشی چنین نامی داشته باشد، عجیب و غریب است. در حالی که باید گفت که این نام باید برای این تکنیک انتخاب می شد. زیرا در تکنیک استروبینگ از هایلایت های منقطعی روی صورت استفاده می شود.

اکنون می خواهیم بدانیم، تکنیک استروبینگ چیست؟

استروبینگ یک نوع هایلایت در آرایش صورت محسوب می شود که شباهت های زیادی هم به کانتورینگ صورت دارد، متنها استروبینگ بسیار ملایم تر و طبیعی تر از کانتورینگ است. در این روش تنها از هایلایت ها استفاده می شود و به کمک آن درخشش خاصی در نقاط برجسته صورتتان همچون وسط پیشانی، بالای استخوان گونه و وسط لب پایینی ایجاد خواهد شد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که وقت کافی برای آرایش کردن ندارید، تکنیک استروبینگ می تواند، گزینه بسیار خوبی برای شما به حساب آید. شما به کمک این تکنیک خیلی سریع می توانید، چهره خود را به زیبایی بیارایید و در کنار آن ظاهر طبیعی چهره تان را هم حفظ کنید.

استروبینگ چیست؟

تفاوت کانتورینگ با استروبینگ چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله و در بخش استروبینگ چیست، گفته شد، این تکنیک شباهت هایی به کانتورینگ صورت دارد. در ادامه مطلب قصد داریم به پرسش این پاسخ بپردازیم که تفاوت کانتورینگ با استروبینگ صورت چیست؟ اما پیش از آن و برای این که بهتر این تفاوت ها و شباهت ها را درک کنید، به تعریف تکنیک کانتورینگ صورت می پردازیم. 

کانترینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت یک تکنیک آرایشی است که در آن بخش هایی همچون زیر چشم، گونه و پیشانی کانسیلر یا سایه های روشن تر زده می شود و قسمت هایی از صورت را که می‌خواهیم عمق بیشتری پیدا کند، مانند زیر استخوان گونه، با استفاده از برنزر یا سایه مخصوص کانتورینگ، تیره می کنیم.

اولین و مهم ترین تفاوت کانتورینگ و استروبینگ در این است که در استروبینگ فقط از سایه‌های روشن برای برجسته‌سازی و تعادل چهره شما استفاده می‌شود، به گونه ای که دست به هیچ برنزر یا پودر تیره‌ای زده نمی شود. اما در کانتورینگ از سایه های تیره و برنزر هم استفاده می شود. به طوری که بخشی را که می‌خواهید به آن عمق بدهید، مانند زیر استخوان گونه را سایه تیره می زنید.

از آن جایی که در تکنیک استروبینگ نیازی به نگرانی در مورد ترکیب سایه های روشن و تیره است، به همین خاطر در مقایسه با کانتورینگ صورت تکنیک ساده تری است و خیلی راحت می توان از آن کمک گرفت. البته این بدان معنا نیست که ترفند خاصی ندارد. درست است که این تکنیک به پیچیدگی کانتورینگ نیست، اما برای به دست آوردن یک نتیجه مناسب باید با دقت زیادی عمل کرده و تکنیک مناسب این کار را فرا گرفت. در تصویر زیر به خوبی می توانید، تفاوت استروبیگ با کانتورینگ را درک کنید.

تفاوت کانتورینگ با استروبینگ چیست؟

مراحل انجام استروبینگ چیست؟

تا اینجای مطلب دانستید که استروبینگ چیست و چگونه می تواند، باعث زیبایی صورت و چهره شما شود، بی شک مشتاق هستید تا با مراحل انجام آن هم آشنا شوید. شما برای انجام آرایش های روزانه خود می توانید از تکنیک استروبینگ استفاده کنید.

مهم ترین چیزی که برای پیاده کردن این تکنیک به آن احتیاج دارید، هایلایتر است. شما هم می توانید از هایلایترهای پودری استفاده کنید و هم هایلایترهای کرمی. هایلایت های کرمی برای پوست طبیعی و چرب مناسبند و سبب پرنور شدن پوست بدون برق زن آن می شوند. از سوی مقابل هایلایترهای پودری برای همه انواع پوست ها مناسب هستند و سبب بازتاب نور به صورت پخش از صورت می شوند.

نکته دیگری که در رابطه با انتخاب هایلایتر مناسب وجود دارد، این است که باید متناسب با رنگ پوستتان باشد. در استفاده از یک محصول یا هایلایتر مناسب رنگ پوست باید نهایت دقت را به خرج دهید تا صورتتان ظاهری غیر طبیعی به خودش نگیرد. معمولا رنگ هایلایت صورت باید دو سایه روشن تر از رنگ پوست شما باشد

در زیر مراحل استروبینگ به ترتیب ذکر شده است:

۱. زیرسازی پوست

اولین مرحله در تکنیک استروبینگ چیست؟ اولین مرحله زیرسازی آرایش صورت است. برای زیرسازی پوست باید از یک کرم مرطوب کننده ملایم کمک بگیرید و با آن پوست صورت خود را کاملا ماساژ دهید. این کار موجب می شود محصولات آرایشی بهتر بر روی صورت شما قرار بگیرند.

باور غلطی که در میان بسیاری از مردم جا افتاده این است که افرادی که پوست چرب دارند، نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده ندارند. در نظر داشته باشید که این مرحله برای تمام پوست ها، حتی پوست چرب، الزامی است. با این تفاوت که کسانی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنند. اشخاصی که دارای جوش، لکه و هر ایراد پوستی هستند نیز باید این مرحله را انجام دهند.

۱. زیرسازی پوست

2. استفاده از هایلایتر

پس از زیرسازی پوست به مهم ترین گام می رسیم. آیا می دانید، اصلی ترین مرحله در استروبینگ چیست؟ استفاده از هایلایتر دومین و مهم ترین مرحله از استروبینگ صورت است. چنانچه تمایل ندارید که چهره شما بعد از انجام استروبینگ حالتی یخ زده داشته باشد بهتر است از هایلایتری با درخشش کم استفاده کنید.

حال باید هایلایتر را بردارید و آن را به نقاطی از پوستتان  بزنید که به صورت طبیعی آن بخش ها با تابش نور روشن تر خواهند بود. شقیقه، گونه، بینی و بالای لب جزو مناطقی هستند که با تابش نور روشن تر به نظر می رسند. این نقاط را  استفاده از هایلایتر برجسته کنید. باید توجه داشته باشید در استفاده از هایلایتر نباید زیاده روی کنید زیرا صورت شما حالت چرب و روغنی پیدا می کند و نور را بیشتر بازتاب می دهد.

از آن جایی که استروبینگ جلوه ای خاص به پوست می دهد و به همین دلیل بهتر است در قسمت هایی که دچار جوش یا التهاب پوستی هستند، از هایلایتر استفاده نکنید. اگر تصور می کنید که با هایلایت کردن پیشانی ممکن است پوست شما چرب به نظر برسند، می توانید هایلایت پیشانی را حذف کنید. این کار برای طبیعی جلوه دادن چهره شما بسیار با اهمیت است.

2. استفاده از هایلایتر

3. محو کردن هایلایتر؛ مرحله مهم استروبینگ

 محو کردن خطوط و مرزهای هایلایتر هم یکی از اصلی ترین مراحل استروبینگ است. این مرحله در طبیعی جلوه دادن ظاهر آرایش شما نقش بسزایی دارد.

برای این کار باید یک پد یا یک براش ارایش به دست بگیرید و تمام نقاطی را که با هایلایتر روشن کرده‌اید، را پخش کرده و مرز ها را از بین ببرید. دقت داشته باشید که این مرحله را باید با ملایمت انجام دهید و در آن هیچ گونه فشاری به صورت وارد نکنید، زیرا این امکان وجود دارد که کل آرایش شما پاک شود. کافی است که فقط براش را خیلی آهسته بر روی خطوط ایجاد شده توسط هایلایتر بکشید.

با حرکت کوچک و دایره‌ای برس، مطمئن شوید هیچ خطی از هایلایتر بر روی صورت باقی نمی‌ماند. از آن جایی که در استروبینگ صورت از هایلایترهایی استفاده می شود که بسیار روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شماست. بنابراین اگر آن را به خوبی بر روی صورت‌تان پخش نکنید، رد روشنی از آن بر روی صورت باقی می‌ماند.

3. محو کردن هایلایتر؛ مرحله مهم استروبینگ

4. استفاده از رژگونه

مرحله چهارم و آخر در بحث استروبینگ، مربوط به استفاده از رژگونه است. در تکنیک استروبینگ باید از رژگونه ای استفاده کنید که براق نباشد. دلیل آن هم این است که استروبینگ خود یک نوع آرایش روشن و براق است. بنابراین استفاده از رژگونه براق می تواند ظاهر اغراق شده و بیش از اندازه براق را در چهره شما ایجاد کند. برای همین موضوع عموما در این تکنیک آرایشی از انواع رژگونه مات استفاده می شود. روش صحیح رژگونه زدن را از مقاله دیگر ما بخوانید.

4. استفاده از رژگونه

5. روش ماندگار کردن آرایش استروبینگ چیست؟

در آخر نیز از پودر تثبیت کننده آرایش برای ماندگاری آرایش خود استفاده کنید. پودر تثبیت کننده را به ویژه بر نواحی زیر چشم‌ها، پیشانی و گونه‌ها بزنید. این کار نه تنها ظاهر آرایش را شاداب تر می کند بلکه موجب ماندگاری و ثابت ماندن آرایش در طول روز نیز می شود. علاوه بر این می‌توانید از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. صبر کنید اسپری خشک شود و سپس بیرون بروید.

5. ماندگار کردن آرایش استروبینگ

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر علاوه بر این که دانستید گریم استروبینگ چیست ، با نحوه پیاده کردن آن برای ایجاد جذابیت بیشتر هم آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید و صورت خود را به زیبایی بیارایید. نظر شما در مورد استروبینگ چیست.

در پایان تقاضامندیم، در صورتی که باز هم سوال یا ابهامی در خصوص این تکنیک آرایشی در ذهن دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید، تا ما بتوانیم پاسخگوی سوالات شما باشیم.

سوالات مهم در خصوص استروبیگ

در پایان این مطلب به چهار مورد از رایج ترین سوالات در خصوص استروبینگ صورت پاسخ خواهیم داد.

استروبینگ و فینیشینگ چیست؟

 

فینیشینگ یک تکنیک برای تثبیت آرایش روی صورت شما و به اتمام رساندن آن است. اگر در مراحل آرایش صورت این تکنیک نادیده گرفته شود، آرایش حالت طبیعی ندارد و پوست همچنان پر از کرم پودر و ملتهب به نظر برسد. در صورتی که اگر به درستی صورت بگیرد، آرایش یکدست و ماندگاری خواهید داشت.
استروبینگ هم یک تکنیک آرایشی است که شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این تکنیک به مقاله ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.

نحوه انجام استروبینگ صورت چگونه است؟

 

اولین قدم در استروبینگ صورت این است که رنگ مناسبی برای هایلاتینگ پوست‌تان تهیه کنید و برخی قسمت‌های صورت را هایلایت کنید تا برجسته شوند. در این مقاله مفصلا به آموزش استروبینگ صورت پرداختیم.

‌استروبینگ مو چیست؟

 

یکی از مهمترین و جدیدترین تکنیک های رنگ موست که به تازگی در بین آرایشگران و خانم ها رواج یافته و به سرعت طرفدارن بسیاری را جذب خود ساخته است. تکنیک استروبینگ از بالای موها شروع شده و از پایه رنگ بلوند تیره به سمت بلوند روشن و خامه ای می رود. یعنی بالای موها رنگ بلوند تیره و پایین موها رنگ روشن دارد. همین ترکیب رنگ است که موجب پر پشت تر نشان دادن موها میشود.

استروبینگ لایت چیست؟

 

اگر می خواهید تکنیک استروبینگ لایت را روی موهای خود پیاده کنید، باید از آرایشگر خود بخواهید که بر روی زمینه طبیعی موهایتان تکه هایی لایت ایجاد کند. قسمت های بالا لایت ها نازک و قسمت های پایین لایت های بیشتری ایجاد شود. سپس با یک رنگ روشن تر رو پایه ی هایلایت ها سایه ایجاد کنید. طوری که انگار روی موها نور افتاده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 122
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 18 خرداد 1402
نظرات

همه ما عاشق ناخن های زیبا هستیم، اما مواد موجود در لاک ناخن می تواند به سلامت ناخن ها آسیب برساند. خوشبختانه، راهی وجود دارد که افراد، صاحبان سالن ها و تکنسین های ناخن می توانند به مشتریان خود برای دستیابی به ناخن های زیبا و سالم کمک کنند. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توان از روغن آرگان برای ناخن هایی سالم و درخشان استفاده کرد. روغن آرگان هم می تواند آسیب های ناشی از مواد شیمیایی خشن مثل لاک و لاک پاک کن را برطرف کند و هم به جبران آسیب هایی که قبلاً ایجاد شده است کمک کند.

آشنایی با آناتومی ناخن

ناخن از سه قسمت مختلف تشکیل شده است:

  1. بستر ناخن: این قسمتی است که به دلیل گردش خون در ناخن شما به رنگ صورتی روشن است.
  2. ریشه ناخن: هلال روشن در پایه ناخن شما ریشه ناخن است که از عفونت محافظت می کند.
  3. کوتیکول: کوتیکول چین پوست اطراف ناخن شما بوده و از سلول های مرده پوست تشکیل شده است. کوتیکول شما وظیفه دارد از قسمت زنده ناخن شما محافظت کند.

 

چه چیزی به کوتیکول آسیب می رساند؟

کوتیکول های شما بیشتر از کم آبی ناشی از سرما، آفتاب، شستشوی دست با آب داغ یا مواد شوینده تهاجمی رنج می برند. این باعث می شود که کوتیکول ها روغن طبیعی خود را از دست بدهند. در نتیجه کوتیکول های شما انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. آنها سخت می شوند، به راحتی شکافته می شوند و لبه های آنها ترک خورده می شود که به راحتی می توانند ملتهب شوند.

وضعیت کوتیکول ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • کوتیکول سالم که الاستیک و جدا از ناخن است
  • کوتیکول خشک (نشکیل شده از ذرات پوست مرده)
  • کوتیکول گیر کرده (بر روی ناخن گیر می کند، رشد ناخن را مهار می کند، باعث برجستگی می شود)

روغن آرگان برای ناخن

چگونه ناخن آسیب می بیند؟

از آنجایی که کوتیکول های خشک روی ناخن رشد می کنند، با رشد ناخن، کوتیکول را با خود می کشد. کوتیکول واقعا نمی تواند همراه با ناخن رشد کند و بنابراین بیش از حد کشیده شده و شروع به ترک خوردن می کند. به دلیل کشش روی قسمت نرم و زنده ناخن، تغییر شکل هایی روی ناخن ایجاد می شود. این می تواند باعث تغییر شکل کل ناخن شود.

به راحتی می توان فهمید که چرا مراقبت از کوتیکول مهمترین بخش درمان ناخن است. آبرسانی صحیح به کوتیکول ها “کلید” داشتن ناخن های زیبا، قوی و سالم است. ناخن ها توسط کوتیکول ها محافظت می شوند. وقتی کوتیکول ها کم آب می شوند، خشک می شوند و ترک می خورند. این باعث می شود بقیه ناخن شما در معرض التهاب قرار گیرد.

روغن آرگان چه تاثیری برای ناخن ها دارد؟

روغن آرگان به دلیل تراکم مواد مغذی بالا، ناخن ها را هیدراته، ترمیم، محافظت و تغذیه می کند. با استفاده از روغن آرگان کوتیکول ها به شدت هیدراته می شوند. شکافتن، شکستن و پاره شدن ناخن ها در نهایت با قوی تر و سفت شدن ناخن ها کاهش می یابد.

علاوه بر این، روغن آرگان خاصیت ضد قارچی نیز دارد که می تواند از مشکلات آزاردهنده ناخن ها جلوگیری کند. بنابراین اگر می خواهید به صورت صفر تا صد از ناخن های خود مراقبت کنید، این روغن یک محصول عالی است.

روغن ارگان برای ناخن خوبه؟

اگر ناخن های شما بر اثر مصرف بیش از اندازه لاک، یا عدم نوشیدن آب به میزان کافی خشک و شکننده شده است، چاره کار شما استفاده از یک محصول آبرسان و درخشان کننده ناخن، یعنی روغن آرگان است.

روغن آرگان حاوی چندین ترکیب است که برای سلامت ناخن‌ها ضروری است.

استفاده منظم به موارد زیر کمک می کند:

مرطوب کردن ناخن ها

ماده اصلی روغن که وظیفه مرطوب کردن ناخن ها را بر عهده دارد ویتامین E است. یک آنتی اکسیدان، ویتامین E همچنین به جوان سازی سلول های سازنده ناخن کمک می کند. این باعث می شود ناخن ها مرطوب و سالم باشند که در پیشگیری از بیماری های مربوط به آن ها عالی است.

تقویت ناخن

ویتامین E و چندین ترکیب دیگر موجود در این روغن برای تقویت ناخن ها بسیار مفید است. این کار با حالت دادن به کوتیکول‌ ها و جلوگیری از ترک خوردن میسر می شود. آنها همچنین از تشکیل پوست قرمز در اطراف کوتیکول جلوگیری می کنند.

بازسازی و ترمیم ناخن ها

همان ترکیباتی که به حفظ سلامت ناخن ها کمک می کند، در بازسازی آن ها نیز تاثیرگذار است. روغن آرگان منجر به تعمیر نواحی آسیب دیده ناخن می شود و به آنها کمک می کند تا به حالت طبیعی خود برگردند.

بازسازی و ترمیم ناخن ها

سالم نگه داشتن ناخن ها

از آنجایی که روغن آرگان ناخن ها را سالم و تغذیه می کند، همیشه سالم و شاداب به نظر می رسند. ناخن ها درخشان و صاف خواهند بود زیرا مواد مغذی روغن آرگان سلول ها را جوان و تغذیه می کند.

مزایای مرطوب کنندگی ویتامین E همچنین ممکن است با جلوگیری از ترک خوردگی کوتیکول ها و خشکی پوست اطراف بستر ناخن، از سلامت ناخن ها نیز حمایت کند.

روغن ارگان برای ناخن خوبه؟

در پاسخ به این که ایا روغن ارگان برای ناخن خوب است باید بگوییم: آرگان یک روغن گیاهی خالص، طبیعی و غنی از مواد مغذی است که هزاران سال است که توسط قبیله آمازیغ در مراکش استفاده می شود. روغن آرگان که از هسته درخت آرگان استخراج می شود، برای مصارف آشپزی، دارویی و آرایشی استفاده می شود.

در صنعت زیبایی، روغن آرگان به دلیل فواید زیادی که برای مو، پوست و ناخن دارد مورد احترام است. سالن های ناخن می توانند از روغن آرگان برای التیام آسیب به ناخن و همچنین کوتیکول اطراف ناخن استفاده کنند.

روغن ارگان برای ناخن خوبه؟

روغن آرگان دارای خواص مرطوب کنندگی، انرژی زا و ضد التهابی بسیاری می باشد که برای سلامت انسان حیاتی است. هنگامی که روی ناخن ها استفاده می شود، ویتامین های موجود در روغن آرگان جذب بدن می شود تا درخشندگی کاملا طبیعی و سالمی ایجاد کند.

برخی از مواد مغذی موجود در روغن آرگان عبارتند از:

  • ویتامین E
  • اسید چرب امگا 6
  • اسید چرب لینولئیک
  • آنتی اکسیدان ها
  • CoQ10

به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید چگونه این ویتامین ها و مواد مغذی باعث بهبود سلامت ناخن ها و ظاهر لاک ناخن می شوند.

خواص روغن آرگان برای ناخن

فواید روغن آرگان برای ناخن بسیار زیاد است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

روغن آرگان را می توان قبل از جلا دادن ناخن استفاده کرد

مالیدن چند قطره روغن آرگان به ناخن، آن ها را مرطوب می کند و شروع به التیام بخش های ضعیف یا آسیب دیده روی ناخن می کند. پس از جذب روغن، ناخن ها بسیار صاف تر می شوند که استفاده از لاک ناخن را آسان تر می کند. استفاده از این روغن در ترکیب با لاک نیز بعد از زدن لاک باعث زیباتر جلوه دادن آن می شود.

استفاده از روغن آرگان می تواند آسیب های ناشی از پاک کننده لاک ناخن را نیز التیام بخشد. پاک کننده لاک ناخن با مواد شیمیایی خشن ساخته شده است که ناخن ها و پوست اطراف آن را خشک می کند. استفاده از روغن آرگان بعد از پاک کننده لاک می تواند ناخن ها را دوباره مرطوب کرده و از آسیب ماندگار جلوگیری کند.

با التیام بخشیدن به ناخن ها بعد از پاک کردن لاک می توانید از ضعیف شدن و شکستن ناخن ها جلوگیری کنید. لاک ناخن ماندگاری بیشتری خواهد داشت و مشتریان شما از مانیکور خود راضی تر خواهند بود.

ترمیم کوتیکول ها

روغن آرگان می تواند کوتیکول های اطراف ناخن را درمان کند

زیبایی پوستی که اطراف ناخن ها را احاطه کرده است می تواند کیفیت مانیکور را به شدت بهبود بخشد. از روغن آرگان می ‌توان برای تسریع بهبودی ناخن ‌ها و مرطوب ‌کردن کوتیکول ‌ها استفاده کرد تا انگشتان ظاهر خشکی نداشته باشند.

روغن آرگان حاوی ویتامین E است که نوعی آنتی اکسیدان قوی بوده و از ناخن در برابر عوامل زیست محیطی محافظت می کند. همچنین در درمان آسیب هایی که به ناخن وارد شده نیز موثر واقع می شود.

نکات مصرف روغن ارگان برای رشد ناخن

اگر ناخن‌ هایتان ضعیف یا شکننده هستند، می ‌توانید از روغن ارگان برای ناخن هایی قوی تر و مستحکم تر استفاده کنید. فقط مقدار مساوی روغن آرگان و آب لیمو را به یک کاسه کوچک اضافه کنید. سپس ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید.

دلایل مختلفی برای کاهش برجستگی ناخن وجود دارد، اما پیری شایع ترین آنها است. اگر می خواهید از روغن آرگان استفاده کنید، ممکن است متوجه شوید که به بهبود استحکام و وضعیت ناخن های شما نیز کمک زیادی می کند.

مقایسه روغن آرگان و جوجوبا

روغن آرگان بسیار مرطوب ‌کننده‌ تر از روغن جوجوبا است، بنابراین اگر واقعاً به دنبال مرطوب کردن کوتیکول ‌های خشک، زبر یا ناخن ‌های آسیب ‌دیده هستید، قبل از استفاده از روغن جوجوبا، روغن آرگان را انتخاب و مصرف کنید.

لاک ناخن حاوی روغن آرگان

بله، در واقع لاکی حاوی روغن آرگان وجود دارد که می توانید به طور مرتب برای داشتن ناخن های قوی تر از آن استفاده کنید. این لاک حاوی روغن آرگان و همچنین کراتین است که به قوی تر و سالم تر شدن ناخن های شما کمک می کند.

لاک ناخن حاوی روغن آرگان

طرز استفاده روغن آرگان برای ناخن

استفاده از روغن آرگان بسیار ساده است. شما فقط کمی به این محصول نیاز دارید و چیزی به نام استفاده بیش از حد وجود ندارد. وقتی روغن آرگان را به ناخن ها می زنید، می توانید از قطره چکان یا بطری خالی لاک ناخن و برس استفاده کنید. این ترتیب را رعایت کنید:

  • لاک ناخن قدیمی را پاک کنید.
  • ناخن ها را کوتاه کنید و سوهان بکشید.
  • روغن آرگان را با قطره چکان یا برس بمالید (حدود سه قطره در هر ناخن).
  • روغن را روی ناخن ها و کوتیکول ها ماساژ دهید.
  • روغن اضافی را به مناطق خشک مخصوصاً اطراف نیز اضافه کنید.
  • کار ماساژ اطراف ناخن را ادامه دهید.
  • روغن باقی مانده را روی ناخن ها و کوتیکول ها نیز ماساژ دهید.
  • بعد از اینکه روغن جذب ناخن ها شد، لاک بزنید.

به مشتریانی که ناخن‌ های خشک و شکننده دارند، ممکن است قبل از مصرف لاک ناخن، درمان شدیدتری با روغن آرگان داده شود. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که این درمان را به عنوان یک سرویس اضافی در سالن خود ارائه دهید.

جهت مصرف روغن آرگان برای ناخن های خیلی خشک، موارد زیر را انجام دهید:

  • لاک قدیمی را پاک کنید.
  • مقدار مساوی روغن آرگان و آب لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید.
  • اجازه دهید مشتری ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در محلول قرار دهد.
  • روغن آرگان را روی ناخن ها و کوتیکول ها ماساژ دهید.
  • روغن آرگان اضافی را ماساژ دهید.
  • لاک ناخن بزنید.

این مراحل ساده تجربه مشتریان شما را بهبود می بخشد و به کسب و کار شما کمک می کند.

طرز استفاده روغن آرگان برای ناخن

چگونه روغن آرگان می تواند به کسب و کار ناخن کارها کمک کند؟

استفاده از روغن آرگان در ترکیب با لاک می تواند به متمایز کردن سالن شما از رقبا کمک کند. مشتریان احساس بهتری از مراجعه به شما خواهند داشت؛ زیرا شما تجربه ای طبیعی و جامع تری به آنها می دهید. ناخن‌ های سالم، ناخن‌ های زیبایی هستند و شما می ‌توانید این مفهوم را با ارائه درمان با روغن آرگان به هر مشتری توضیح دهید. مشتریان دوست دارند بشنوند که چگونه روغن آرگان ناخن هایشان را تغذیه و التیام می بخشد و در عین حال ناخن هایشان را زیبا می کند.

استفاده از روغن آرگان یک سرویس بسیار ساده، کم هزینه و بدون ریسک است که می توان آن را به هر آرایشگاهی اضافه کرد. استفاده از روغن آسان است و فقط باید کمی از آن استفاده کنید. در حین صحبت با مشتریان خود در مورد روغن آرگان، همچنین می توانید به آنها اطلاع دهید که روغن آرگان چگونه به زیبایی بیشتر دست های آنها کمک می کند.

نحوه مصرف روغن آرگان بسیار ساده است. ابتدا باید لاک قبلی را از روی ناخن پاک کنید و روغن را با قطره چکان روی ناخن ها بریزید. سپس شروع به ماساژ دادن کرده و چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود. در نهایت می توانید روی ناخن را لاک بزنید و با این کار ناخن های شما درخشان تر و شاداب تر از همیشه خواهد بود.

ناخنکار

سخن آخر

روغن آرگان مراکشی برای مرطوب نگه داشتن ناخن ها و کوتیکول ها و قوی تر کردن آن ها عالی است. روغن آرگان سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی و یک مرطوب کننده عالی محسوب می شود. با مصرف روغن آرگان می توان سلامت بستر و کوتیکول ناخن ها را تضمین کرد. همچنین در سالن های زیبایی می توان از این روغن مفید برای بهبود وضعیت ناخن های مراجعه کنندگان استفاده کرد. در این مطلب به بررسی خواص و نحوه مصرف روغن آرگان پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 114
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1402
نظرات

مراقبت های بعد از تاتو

دنیای خالکوبی یک قلمرو پیچیده است. چیزی که اکثر مردم متوجه نمی شوند این است که تاتو آمیزه ای از هنر، سلامت، قدرت بدن، تکنیک، حکاکی، سایه زدن و زیبایی است. اما نکته ای که از همه چیز بیشتر اهمیت دارد، مراقبت های بعد از تاتو است. اگر می‌ خواهید تاتو جدیدتان از بالاترین میزان ماندگاری برخوردار شود، باید مراقبت ‌های بعد از تاتو را به خوبی انجام دهید. چه اولین بار باشد که تاتو می کنید و چه بیستمین بار، ما بهترین نکات کوتاه مدت و بلندمدت برای مراقبت از تاتو و خالکوبی را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند تا سالیان طولانی تاتوی خود را مثل روز اول ببینید.

چرا مراقبت های بعد از تاتو مهم است؟

خالکوبی به سیستم ایمنی بدن شما فشار وارد می کند. به همین دلیل آماده سازی اولیه پوست به همان اندازه مراقبت های بعد از تاتو حائز اهمیت است. از آنجایی که خالکوبی یک عمل زیبایی تهاجمی است، سیستم ایمنی و لنفاوی شما برای بهبود یک تاتو تازه سخت کار می ‌کند. بنابراین فعالیت های بیش از حد توصیه نمی ‌شود. به عبارت دیگر سعی کنید بعد از انجام تاتو آرام باشید و فعالیت های سنگین نکنید.

چرا مراقبت های بعد از تاتو مهم است؟

نکات کوتاه مدت مراقبت های بعد از تاتو

در ادامه هر آنچه برای مراقبت های کوتاه مدت بعد از انجام تاتو نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

تاتو را فقط با دست های تمیز لمس کنید

اکثر هنرمندان و تاتو آرتیست ها، مجموعه ای از دستورالعمل های مراقبت های بعد از تاتو خود را دارند. اما یک توصیه مشترک همه آنها این است که تاتو خود را فقط با دستان تمیز لمس کنید. مهم ‌ترین قدم این است که قبل از لمس تاتو یا خالکوبی، دست‌های خود را خوب بشویید. همچنین در نظر داشته باشید که شستن دست ها نباید یک شستشوی سریع سه ثانیه ای باشد. با صابون یا مایع دستشویی، کف دست های خود را تا حداقل به مدت ۲۰ ثانیه به هم بمالید و خوب لابلای انگشتان را نیز بشویید.

باند را بردارید و فقط با صابون آنتی باکتریال بشویید

بانداژ اصلی که تاتوکار شما برای بستن تاتو یا خالکوبی از آن استفاده می کند را می توان در عرض دو تا سه ساعت پس از اتمام کار بردارید و محل را شستشو دهید. آن را دوباره بانداژ نکنید. ممکن است در چند ساعت اول بعد از انجام تاتو، پلاسما یا خون مردگی در سطح پوست ظاهر شود. این فرآیند عادی بوده و بعد از برداشتن باند و تمیز کردن آن با صابون آنتی باکتریال، فرصت تنفس و بهبود پوست فراهم می شود.

یکی دیگر از نکات مراقبت ‌های بعد از تاتو این است که برای تمیز کردن تاتو، از صابون ضد باکتری یا هر مایع ضد باکتری بدون عطر استفاده کنید. از مصرف هر نوع پارچه ای برای تمیز کردن خالکوبی خودداری کنید؛ زیرا باعث لایه برداری پوست صورت در این ناحیه می شود و از آنجایی که هنوز سطح پوست زخم است، باعث آسیب خواهد شد. سپس محل را با آب گرم به صورت ملایم بشویید و با حوله خشک کنید. قبل از ادامه پروسه مراقبت های بعد از تاتو، اجازه دهید حداقل 10 دقیقه به حال خود بماند.

در شب اول، این احتمال وجود دارد که خالکوبی شما خونریزی کند. خون می تواند یک شبه خشک شود و به لباس یا ملافه شما بچسبد. اگر این اتفاق افتاد، پارچه یا باند را به آرامی بردارید. به زور آن را برندارید یا با آن خشن نباشید. اگر باز هم جدا نشد، محل را با آب ولرم خیس کنید و به آرامی آن را بکشید.

نکات کوتاه مدت مراقبت های بعد از تاتو

خالکوبی های تازه گاهی در چند روز اول مایعاتی از خود ترشح می کنند. به این معنی که پلاسما و جوهر یک پوشش نازک مرطوب روی پوست ایجاد می کنند. این را می توان با یک دستمال کاغذی تمیز پاک کرد. دستمال کاغذی را روی پوست فشار دهید و بردارید. خالکوبی را پاک نکنید و با آن خشن نباشید. هنگامی که رنگ خالکوبی را روی دستمال کاغذی یا روی دستان خود هنگام تمیز کردن آن می بینید، وحشت نکنید. این جوهر اضافی است که از سطح پوست ترشح می شود. برای جلوگیری از لک، از حوله ها و ملحفه هایی با رنگ های تیره تر استفاده کنید و لباس های تیره بپوشید.

تعویض به موقع باند و شستشوی مرتب پوست به بهبود سریع زخم تاتو کمک زیادی می کند. معمولا توصیه می شود چند ساعت بعد از انجام تاتو باند را بردارید و ناحیه را با صابون ضد باکتری بشویید. نیازی نیست دوباره روی تاتو را با باند بپوشانید تا زخم ها در معرض هوای آزاد سریع تر بهبود یابند.

نحوه صحیح برداشتن و تعویض باند تاتو

قبل از شروع، مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند و برای این کار از صابون ضد باکتری بدون عطر استفاده کنید. از به کار بردن صابون حاوی عطر، محصولات مرطوب کننده عطری یا اسکراب خودداری کنید.

  1. باند و نوار را با دقت بردارید. اگر احساس کردید بانداژ به خالکوبی چسبیده، آن را با آب ولرم خیس کنید و به آرامی آن را بردارید.
  2. با آب گرم و صابون در دستان خود کف ایجاد کنید.روی تاتو تازه از پارچه، حوله حمام یا اسفنج استفاده نکنید.
  3. تاتو را با حرکات دایره ای به آرامی تمیز کنید تا تمام پماد و پلاسما پاک شود.
  4. تاتو را به آرامی بشویید تا پوست تمیز شود.
  5. با یک حوله تمیز یا حوله کاغذی پوست را خشک کنید سپس اجازه دهید حداقل 10 دقیقه در معرض هوای آزاد کاملاً خشک شود. هرگز اسکراب نکنید.
  6. پس از خشک شدن خالکوبی، مقدار بسیار کمی آکوافور یا باسیتراسین بمالید.به آرامی پماد را به خالکوبی خود بمالید. هر مقدار اضافی را با یک دستمال کاغذی تمیز پاک کنید.

استفاده بیش از حد از پماد می تواند باعث “خفگی” تاتو شود. فقط یک لایه بسیار نازک بزنید تا خالکوبی شما بتواند نفس بکشد.

خالکوبی خود را به این روش یک بار در روز زیر دوش برای 2-3 روز اول تمیز کنید.

نیازی به بانداژ مجدد خالکوبی نیست، اما لطفاً توجه داشته باشید که خالکوبی شما یک زخم است و هنگامی که بسته بندی نشده باشد، مستعد آلودگی و باکتری است که ممکن است باعث عفونت شود. پس از تماس مستقیم با هر سطحی خودداری کنید.

نحوه صحیح برداشتن و تعویض باند تاتو

پماد مخصوص بعد از تاتو بمالید

همیشه از پمادی استفاده کنید که تاتو آرتیست آن را به شما توصیه کرده است. هر هنرمندی پماد مراقبت پس از خود را دارد و این موارد شامل کره شی، پماد ویتامین آ، لوسیون و غیره هستند. اطمینان حاصل کنید که با استفاده از پماد بیش از حد روی خالکوبی زیاده روی نکنید، زیرا این امر می تواند منافذ را مسدود کند و جوش هایی ایجاد کند که قطعا روند بهبود را مختل می کند. حتی برخی از متخصصان تاتو پیشنهاد می‌ کنند که پس از اولین پاک ‌سازی یا استفاده از یک لایه بسیار نازک پماد، این ناحیه را بدون پماد رها کنید تا خود به خود بهبود یابد.

می توانید برای دو تا سه روز اول بهبودی از پماد Aquaphor  استفاده کنید. این محصول مقدار مناسبی از رطوبت را بدون احساس سنگینی یا خفگی ارائه می دهد و همچنین لایه برداری و پوسته پوسته شدن را به حداقل می رساند. البته یک نکته قابل توجه Aquaphor این است که حاوی نفت می باشد. بنابراین اگر به دنبال جایگزین های گیاهی هستید، محصولHustle Butter Deluxe Tattoo توصیه می شود. این کرم یک گزینه عالی برای مراقبت های بعد از تاتو و ساخته شده از کره شی، انبه و آلوئه ورا، با روغن نارگیل و ویتامین Eاست. این کرم برای استفاده قبل، در طول و بعد از فرآیند بهبودی تاتو عالی است. هنگامی که تاتو شما شروع به بهبود کرد، می توانید به لوسیون های بدون عطر، مانند  Eucerin روی بیاورید یا کره شی را روی پوست بمالید تا زمانی که تاتوی شما به طور کامل بهبود یابد، مرطوب و هیدراته بماند.

اجازه دهید پوست تان نفس بکشد

در طول سه تا چهار روز اول پس از تاتو، روند شستن پوست را حدود دو تا پنج بار در روز تکرار می ‌کنید، سپس از یک لایه پماد ملایم استفاده می کنید. توجه داشته باشید که مقدار مناسبی از جریان هوا برای تاتو در طول فرآیند بهبودی عالی است. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید پوست می تواند نفس بکشد. در شب اول، طبیعی است که محل مورد نظر را در پلاستیک بپیچید تا به رختخواب شما نچسبد، اما پس از آن مطمئن شوید که هوای کافی به تاتوی شما برسد.

پماد مخصوص بعد از تاتو بمالید

نکات بلند مدت برای مراقبت های بعد از تاتو

یک سری مراقبت های بعد از تاتو وجود دارند که باید در دراز مدت انجام دهید. این موارد شامل نکات زیر است:

محل را دستمالی یا خارش نکنید

مدت زمانی که طول می کشد تا تاتو شما به طور کامل بهبود یابد به اندازه و نحوه اجرای آن بستگی دارد، اما به طور میانگین حدود ۶ هفته طول می کشد. افرادی که دارای اختلالات ایمنی هستند ممکن است قبل از انجام خالکوبی و تاتو نیاز به مشورت با پزشک یا متخصص پوست داشته باشند. همچنین توجه داشته باشید که خالکوبی با جوهر رنگی نسبت به خالکوبی های غیر رنگی و تیره به زمان بیشتری برای التیام نیاز دارند، به خصوص اگر بزرگ و پر کار باشد.

در روز سوم یا چهارم بعد از انجام تاتو، پوست شروع به کنده شدن می کند، که ممکن است ناراحت کننده یا خارش آور باشد. اما شما باید از مالیدن و خراشیدن تاتو خودداری کنید. این ناحیه حتی پس از مرحله لایه برداری همچنان بسیار حساس خواهد بود، بنابراین توصیه می شود به روال مصرف مرطوب کننده خود ادامه دهید. به استفاده از صابون و لوسیون بدون بو، رنگ و عطر ادامه دهید.

بعد از انجام تاتو سعی کنید از دست زدن و خاراندن نواحی تاتو خودداری کنید. این کار باعث کنده شدن زخم ها شده و حتی ممکن است جای آن تا مدت ها روی پوست باقی بماند.

از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید

با گذشت زمان، طبیعی است که یک خالکوبی با تغییراتی از جمله محو شدن روبرو شود. طبق تحقیقات جدید، جوهر خالکوبی در لایه درم پوست معلق می ‌ماند و توسط نوع خاصی از گلبول‌ های سفید خون به نام ماکروفاژ نگهداری می‌شود. فیبروبلاست نوع دیگری از سلول است که ذرات جوهر را جذب می کند، بنابراین ماکروفاژ و فیبروبلاست به اندازه کافی ذرات جوهر را به هم متصل می کنند تا تصویر خالکوبی در جای خود بماند و روی پوست ظاهر شود.این سلول‌ ها سال‌ ها در اطراف معلق می ‌مانند و در نهایت وقتی می ‌میرند، مولکول‌ های جوهر توسط یک ماکروفاژ جدید دوباره جذب می ‌شوند.

خالکوبی شما بخشی از ارگانیسم شما می شود که شامل ریختن و تغییر است و درست همانطور که مهم است لایه اپیدرم پوست خود را از مواد شیمیایی خشن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در امان نگه دارید، باید از خالکوبی خود نیز مراقبت کنید و همیشه از بهترین ضد آفتاب مناسب پوست خود با SPF 35 استفاده کنید. به یاد داشته باشید: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید به آن آسیب می رساند. پس سعی کنید در برابر برنزه شدن مقاومت کنید تا خالکوبی خود را تازه و زیبا نگه دارید.

نکات بلند مدت برای مراقبت های بعد از تاتو

مراقبت های بعد از تاتو ابرو

علاوه بر خالکوبی و تاتو بدن، تاتو ابرو یکی از پرطرفدارترین انواع تاتو میان افراد است. معمولا تاتو آرتیست از فرد می خواهد برای مراقبت های بعد از تاتو ابرو از پماد ویتامین آ یا پماد چشمی استفاده کند که تهیه آن بدون نسخه از داروخانه ها امکان پذیر است.

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از انجام تاتو ابرو، ممکن است رنگ جوهر کمی تیره تر از آنچه خواسته بودید به نظر برسد. این موقعیت موقتی بوده و بعد از چند روز که لایه نازک پوست روی تاتو بریزد، مقدار زیادی از رنگ نیز با آن از بین می رود. در این مرحله ممکن است تاتو را روشن تر از حد ببینید. باز هم این موقعیت موقتی بوده و در نهایت بعد از دو هفته رنگ اصلی تاتوی ابرو شما نمایان می شود.

مراقبت های بعد از تاتو ابرو

مراقبت های بعد از تاتو لب

لب یکی از ارگان های حساس بدن محسوب می شود و باید مراقبت های بعد از تاتو رژ لب را به درستی انجام دهیم تا بهترین نتیجه حاصل شود. معمولا توصیه می شود بعد از انجام تاتو لب از فعالیت های شدید بدنی و تعریق بیش از حد خودداری نمایید. همچنین نباید از هیچ گونه لوازم آرایشی روی پوست نواحی تاتو استفاده کنید. یکی دیگر از مراقبت های بعد از تاتوی لب این است که روزی چند بار از پماد استفاده کنید تا پوست این نواحی خشک و دهیدراته نشود.

مراقبت های بعد از تاتو لب

مراقبت های بعد از تاتو بن مژه

بن مژه و خط چشم نیز یکی دیگر از انواع تاتو و آرایش دائمی صورت محسوب می شوند که نیاز به نگهداری و توجه زیادی دارند. مراقبت های بعد از تاتوی خط چشم شامل عدم فعالیت های سنگین ورزشی و جلوگیری از تعریق فراوان است. همچنین در صورتی که قصد دارید چند ساعتی را بیرون از منزل بگذرانید، بهتر است از عینک آفتابی استفاده کنید.

تا چند روز نباید هیچ گونه محصول آرایشی و بهداشتی در اطراف چشم استفاده کنید. مراقبت های بعد از تاتو خط چشم بسیار حائز اهمیت بوده و باعث می شود بالاترین ماندگاری را داشته باشد.

بایدها و نبایدهای مهم مراقبت های بعد از تاتو

علاوه بر موارد فوق، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • حوله، ملافه و لباس تمیز در طول فرآیند بهبودی بسیار توصیه می شود.
  • دوش گرفتن خوب است؛ با این حال، لطفا تاتو خود را حداقل به مدت 2 هفته خیس نکنید. این بدان معناست که از شنا کردن، حمام کردن یا غوطه ور کردن خالکوبی خود در آب برای مدت طولانی خودداری کنید.
  • حداقل به مدت 2 هفته از تابش مستقیم نور خورشید روی تاتو خودداری کنید تا تاتو شما کاملاً بهبود یابد.پس از آن، توصیه می کنیم هر زمان که تا پایان عمر زیر نور مستقیم خورشید قرار گرفتید، یک ضد آفتاب حداقل SPF 50 روی خالکوبی خود قرار دهید. خورشید بدون شک باعث آسیب می شود و طول عمر خالکوبی شما را به خطر می اندازد.
  • لباس های گشاد (ترجیحاً نخی) بپوشید و از لوازم جانبی منقبض مانند بند سوتین و کمربندهای تنگ روی تاتو تازه خودداری کنید. از پوشیدن لباس‌ های کثیف، عرق ‌دار یا پشمی و خارش ‌دار خودداری کنید زیرا می ‌توانند مشکلات پوستی ایجاد کنند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

عفونت های خالکوبی نادر هستند، اما بهتر است بدانیم چه علائمی دارد تا سریعا برای درمان آن اقدام کنیم. اگر احساس تب دارید، تراوش یا دلمه در محل خالکوبی تجربه می کنید، یا تورمی دارید که بیش از یک هفته طول می کشد، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین، اگر در ناحیه خالکوبی شده احساس سفتی، برآمدگی بافت دارید یا ضایعات قرمز رنگ مشاهده می کنید، از پزشک خود کمک بگیرید.

سخن آخر

اگر مراقبت های بعد از تاتو که در بالا به آنها اشاره کردیم را به خوبی انجام دهید، مدت زمان بهبود پوست خود را کاهش خواهید داد. اما پس از بهبودی، فقط چند نکته وجود دارد که باید در ذهن خود نگه دارید: جلوگیری از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، خارش، و مالیدن سطح پوست. زمانی متوجه خواهید شد که تاتو شما در مسیر درستی برای بهبود قرار گرفته است که پوسته پوسته ها کم شده و پوست سطح خالکوبی مانند بقیه پوست شما یکنواخت باشد. به یاد داشته باشید، در صورت طولانی شدن مدت زمان بهبود یا شک نسبت به بروز عفونت های پوستی، سریعا به پزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید تاتوی جدید شما به درستی بهبود می یابد.

تعداد بازدید از این مطلب: 144
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1402
نظرات

روز بزرگ نزدیک است و شما در حال برنامه‌ریزی برای تدارکات عروسی هستید؛ از جمله محل برگزاری عروسی، تهیه لباس عروس و انتخاب عطر برای عروس . آیا به این فکر کرده‌اید که برای روز عروسی چه عطری بزنید؟ در روزی که همه چیز باید عالی، زیبا و به یاد ماندنی باشد، منطقی است که از عطر همیشگی خود استفاده نکنید و به دنبال یک چیز خاص به عنوان بهترین عطر برای عروس بروید. از آنجایی که بوی عطر و خاطرات به هم مرتبط هستند، بنابراین یک عطر خاص که همیشه از آن استفاده نمی‌کنید، می‌تواند زمانی که دوباره آن را استشمام می‌کنید، روز عروسی‌تان را به شما یادآوری کند. این عطر تا آخر عمر شما را به یاد آن روز می‌اندازد. پس بهترین روش برای انتخاب عطر عروس چیست؟

بین عطر گل، عطر یاس، عطر وانیل، و بسیاری دیگر، ممکن است به کمک نیاز داشته باشید تا تصمیم بگیرید که کدام رایحه عاشقانه را بدون دور شدن بیش از حد از سلیقه خود به عنوان عطر برای عروس انتخاب کنید. در این مقاله بهترین عطرهای عروسی را گردآوری کرده‌ایم که بوی خاصی در لحظه دارند و برای همیشه روز بزرگ زندگی‌تان را به شما یادآوری می‌کند.

روش انتخاب عطر برای عروس

متخصصین طراحی عطر معتقدند که در انتخاب عطر برای عروس بهترین راه این است که نشانه‌های بینی خود را شناسایی کنید، آنچه را که دوست دارید و شخصاً جذب آن می‌شوید را دنبال کنید. به عبارت دیگر، اگر دختری هستید که رایحه گل ها را زیاد نمی‌پسندید، اصلا به سراغ عطرهای گل رز نروید، زیرا به طور سنتی رایحه‌ای رمانتیک دارند. به ترجیحات شخصی خود بیشتر از توصیه‌های فروشندگان یا تبلیغات بازاریابی اهمیت دهید. البته نظر داماد را هم فراموش نکنید، که ممکن است ترجیح دهد عطر برای عروس ملایمتر باشد یا جذاب‌تر و قوی‌تر.

استفاده از این توصیه‌ها خوب است، اما قدم زدن در فروشگاه عطر و بمباران شدن توسط انبوهی از رایحه‌های مختلف ممکن است شما را بیشتر گیج کند. یک راه بهتر جهت پیدا کردن عطر برای عروس که ایده آل شما باشد این است که با یک طراح عطر مشاوره کنید. اغلب این افراد یک مشاوره رایگان برای انتخاب عطر برای عروس براساس سلیقه شما ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانند طبق ذائقه شما عطری طراحی کنند. اما این روش ممکن است زمان‌بر و پرهزینه باشد. پس بهترین روش برای انتخاب ایده‌آل ترین عطر روز عروسی استفاده از لیستی از پرفروش ترین عطرهای عروسی است.

روش انتخاب عطر برای عروس

بهترین عطر برای عروس چیست؟

با توجه به این واقعیت که در روز عروسی همه چیز در بهترین حالت خود است – از موها و آرایشتان گرفته تا کفش‌ها و لباس‌هایتان – منطقی است که عطری که استفاده می‌کنید هم بصورت ویژه انتخاب کنید. حس بویایی ما فوق‌العاده قدرتمند است و اغلب عطرهای خاص به خاطرات خوش پیوند می‌خورند. از آنجایی که روز عروسی برای هر کسی منحصربفرد است، در انتخاب عطر برای عروس باید چیزی متفاوت و منحصربه‌فرد انتخاب کنید. برای کمک به شما ما لیستی از پرفروش ترین عطر زنانه که در دنیا برای عروسی انتخاب شده است را معرفی می‌کنیم. می‌توانید از بین آنها موردی که مناسب شماست انتخاب کنید.

ادو پرفیوم شانل کوکو مادمازل برای عروس

دلیلی وجود دارد که ادو پرفیوم کوکو مادمازل Chanel’s Coco Mademoiselle در لیست بهترین عطر برای عروس قرار دارد. این عطر به لطف رایحه گرم، کمی شیرین و گلی خود، زنانگی را فریاد می‌زند. ترکیب دانه تونکا و وانیل ماداگاسکار برای زنان در تمام سنین جذاب است و زمان ورود عروس به مراسم یک رایحه دل‌انگیز همراه با نشانه‌ای از  اعتماد به نفس در فضا می‌پیچد.

ادو پرفیوم شانل کوکو مادمازل برای عروس

دیور جوی (Dior Joy by Dior) برای عروس

Joy by Dior یک عطر مینیمال است. این عطر دارای رایحه‌ای تازه و گلی با نت‌های بالایی ترنج و پرتقال ماندارین و نت پایه مُشک سفید است. یکی از بهترین گزینه‌ها در انتخاب عطر برای عروس است زیرا در عین اینکه شیک است ولی رایحه آن زیاد از حد معمولی نیست و بویی عالی برای شادترین روزتان به یادگار می‌گذارد.

ادو تویلت Diptyque L’Eau Des Hespérides برای عروسی در تابستان

اگر عروسی شما در تابستان برگزار شود، L’Eau Des Hesperides از Diypque بهترین عطر برای عروس است. این یک عطر با حسی مرکباتی، سبک و مطبوع است و کاملاً با خورشید درخشان جفت می‌شود. نت‌های ابتدایی آن شامل پرتقال، پرتقال ماندارین، رزماری، لیمو، زیره و فلفل است. بدون پرکردن اتاق، حضور خود را نشان می‌دهد.

عطر Byredo Flower head برای عروسی در بهار

این عطر برای عروس بهاری است. رایحه آن از عروسی‌های سنتی هند الهام گرفته شده است که در آن عروس صورت خود را با حلقه‌های گل می‌پوشاند و حول نت‌های گل رز، یاس و گل سرخ می‌باشد. اگر عروسی شما در بهار است یا خودتان علاقه‌ای به رایحه‌های بهار دارید حتما آن را امتحان کنید.

عطر ادو پرفیوم Viktor & Rolf Flower bomb Nectar

چه عروسیِ رویایی شما در مقیاس بزرگ باشد و چه یک جشن صمیمی، عطر تمیز و خوشبوی Viktor & Rolf اینروز را بسیار ارزشمند خواهد کرد. رایحه‌ای از گل یاس، گل رز و کتلیا با نعناع هندی و وانیل مخلوط شده و بویی کلاسیک زنانه دارد. قدرت ماندگاری این عطر برای عروس بدون هیچ نگرانی در پیست رقص از بعدازظهر تا ساعات انتهایی شب خواهد بود.

عطر ادو پرفیوم Viktor & Rolf Flower bomb Nectar

عطر Le Labo Santal33

مطمئناً عطر سانتال 33 Le Labo یکی از محبوب‌ترین عطرهای موجود در لیست بهترین عطر برای عروس است. این عطر دارای نت هایی از بنفشه، هل و زنبق است که با چوب سدر، چرم و چوب صندل نمادین پایه‌گذاری شده است.

ادو پرفیوم YSL Black Opium برای عروس

بلک اپیوم یکی از عطرهای YSL است که جهان را به طوفان می‌کشاند. رایحه‌ای تند با نت‌های قهوه و وانیل دارد که حواس شما را با حس شادابی بیدار می‌کند. بطری این عطر با زرق و برق پوشیده شده است. رایحه‌ی خاص این عطر یادآور روز عروسی شما خواهد بود.

عطر باکلاس برای عروس: گوچی بلوم (Gucci Bloom Nettare di Fiori)

عطر Nettare di Fiori عطری است با حس گرم که شما را به باغی پر از گل‌های سفید تازه منتقل می‌کند. این رایحه‌ی زیبا، باکلاس، دلچسب در کنار لباس سفید عروس فوقالعاده است. گوچی بلوم شادابی، اصالت و زیبایی را در این عطر برای عروس جا داده است.

ادو پرفیوم تیفانی (Tiffany & Co Tiffany Eau de Parfum)

ادو پرفیوم تیفانی اند کو تیفانی این رایحه پودری و لطیف Tiffany & Co دارای نت‌هایی از گل رز، یاسمن و کهربا است که برای عروس‌های هر سنی مناسب است. دانیلا آندریر، استاد عطرساز مشهور جهان، این عطر را با الهام از خوش بینی، قدرت و شادی خلق کرد – دقیقاً احساساتی که می‌خواهید در روز عروسی داشته باشید.

ادو پرفیوم تیفانی (Tiffany & Co Tiffany Eau de Parfum)

ادو پرفیوم Tom Ford Tubereuse Nue

اگر قصد دارید یک عطری برای عروسی خود انتخاب کنید که همه را شگفت‌زده کند، عطر Tubereuse تام فورد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این عطر در یک بطری براق عرضه می‌شود و رایحه‌ای تازه، روشن و سفید دارد. از آنجایی که این عطر تک جنسیتی است، عروس و داماد هر دو می‌توانند آن را امتحان کنند.

جو مالون گل صد تومانی (Jo Malone Peony & Blush Suede Cologne)

این عطر یک عطر نمادین برای عروسی است. این عطر توسط بسیاری از عروس‌ها انتخاب می‌شود، زیرا گل صد تومانی نشانه‌ی خوشبختی تاریخی است و رایحه‌ای ظالمانه از خود پخش نمی‌کند. انتخاب این عطر برای عروس آرامش‌بخش و عشوه‌گر است و در عین حال حسی از شکوه و شهوت را به آن اضافه می‌کند.

لاو استوری کلوئه (Chloé Love Story)

عطر لاو استوری کلوئه Chloé’s Love Story بخش قابل توجهی از داستان عشق شما خواهد بود. رایحه‌ای گلی به همراه رایحه‌هایی از یاس و نرولی بهترین عطر برای عروس است که سبک و جذاب است. اگر حسی عاشقانه و زنانه دارید و علاقمند به امتحان چیزی متفاوت از رایحه‌های کلاسیک گل‌های سفید هستید، این عطر عروسی مخصوص شماست.

ادوپرفیوم سوپریم کارولینا هرا گود گرل؛ برای عروسی در فصل سرد

این عطر با طراحی پاشنه بلند یک مورد منحصر به فرد است، به خصوص اگر قصد دارید بطری را برای قشنگی بر روی میز خود نگهدارید. این عطر دارای بوی عمیقی است که برای عروسی در ماه‌های پاییز یا زمستان عالی است. در حالی که دارای رایحه‌های گل سرخ، یاس و دانه تونکا است، با پایه پاتچولی به خوبی مخلوط شده است.

ادوپرفیوم سوپریم کارولینا هرا گود گرل؛ برای عروسی در فصل سرد

عطر فلوریس لندن برگاموتو دی پوزیتانو

برای کسانی که قصد یک عروسی غیرسنتی و مدرن را دارند – چه مراسم عروسی در کنار ساحل باشد یا یک چمنزار پشت یک ویلا – برگاموتوی پوزیتانو فلوریس لندن را به عنوان عطر عروس انتخاب کنید. این عطر لطیف زیبایی طبیعی محیط را با نت‌های ترنج، شکوفه پرتقال و وانیل به تصویر می‌کشد. یک واقعیت جالب این است که این عطر سفارشی برای روز عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل است.

عطر پویزن دیور (Dior Hypnotic Poison)

این عطر دیور مورد علاقه عروس‌های امروزه است. حتی ادل آن را برای عروسی خود انتخاب کرد. از نام عطر نترسید، زیرا رایحه‌ی شیرین به همراه وانیل و عنبر دارد که هاله‌ای آرامش بخش را به نمایش می‌گذارد، به خصوص زمانی که با رایحه بادام تازه و ترد ترکیب شود می‌تواند یک مورد خاص برای عروس باشد.

ادو پرفیوم ژیوانژی (Givenchy L’Interdit)

عطر Givenchy’s L’Intedit برای یک عروسی رسمی است که می‌خواهد همه چیز در مورد عروسی‌اش کلاسیک باشد. در ابتدای استفاده از عطر، رایحه‌ی آلبالو را حس می‌کنید، اما پس از خشک شدن، رایحه‌ای گلی و چوبی با طعم قدیمی را استشمام می‌کنید. این عطر یک انتخاب فوق العاده همه کاره است.

ادو پرفیوم Houbigant Paris Quelques Fleurs L’Original

اگر انتخاب گل نقطه برجسته برنامه‌ریزی عروسی شماست، این عطر هم می‌تواند در کنار این تزئینات سالن بهترین عطر زنانه دنیا برای عروس باشد. همه متوجه می‌شوند که بوی آن شبیه یک دسته گل است. رایحه‌ای از شکوفه پرتقال، ترخون، ترنج و لیمو در بالای دسته‌ای از شکوفه‌ها از جمله یاس، گل سرخ، زنبق دره، بنفشه، رز و یلانگ یلانگ برای رایحه‌ای غنی که در تمام طول روز ماندگار است، دارد.

ادو پرفیوم Houbigant Paris Quelques Fleurs L'Original برای عروس

آیا هر عطری را می‌توان در عروسی زد؟

با اینکه شما عطری را خریداری می‌کنید که به عنوان عطر برای عروس بزنید اما درنظر داشته باشید برای اینکه نتیجه بهتر بگیرید پیشنهاد می‌شود که عروس چند روز یا حتی هفته‌ها قبل از روز عروسی از این عطر استفاده کند تا از سازگاری با شیمی بدن خود اطمینان حاصل کند. با اینکار می‌توانید از نظر اینکه بدنتان نسبت به آن حساسیت ندهد یا با شیمی بدنتان سازگار است اطمینان حاصل کنید.

در انتخاب عطر عروس چه مواردی مهم هستند؟

عطر نقشی تداعی کننده در خاطرات ما ایفا می‌کند و استفاده از آن برای مشخص کردن لحظات خاص زندگی ما می‌تواند آن را تاثیرگذارتر کند. حس بویایی ما عاشق نوستالژی است. شما برای انتخاب گل های دسته گل عروسی خود زمان زیادی می‌گذارید. پس باید در انتخاب عطر عروس نیز دقت کنید. تصور کنید که عروس در هر میزی با هر مهمان بنشیند رایحه‌ای خاص به جا بگذارد چقدر جذاب است. امروز روز شماست، بنابراین باید چیزی استفاده کنید که به شما احساس دیده‌تر شدن بدهد. دقت کنید تا تحت تأثیر رایحه یا عطر فصلی قرار نگیرید. این چیزی خواهد بود که برای همیشه به یاد خواهید آورد، بنابراین باید چیزی را انتخاب کنید که شخصیت شما را برجسته کند. پیشنهاد می‌شود که عطر عروس را روی پارچه لباس عروستان یا دنباله‌ی آن امتحان کنید.

در انتخاب عطر عروس چه مواردی مهم هستند؟

نکات مهم خرید عطر برای عروس

موارد زیر را هنگام خرید عطر عروسی در نظر داشته باشید:

  • هر آنچه که خودتان دوست دارید انتخاب کنید.
  • معنی و تداعی‌های عطر را در نظر بگیرید.
  • به فصل عروسی و محیط سالن دقت کنید.
  • عطری انتخاب کنید که با شیمی بدن و محیط اطراف شما مطابقت داشته باشد. به یاد داشته باشید که رایحه در بدن شما بوی متفاوتی خواهد داد. هیچ عطری را در مغازه انتخاب نکنید. ابتدا آن را روی پوست خود تست کنید. نه تنها ممکن است به برخی از عطرها آلرژی داشته باشید، بلکه عطری که برای یک نفر بوی خوبی دارد، ممکن است بوی مشابهی روی شما نداشته باشد.
  • قبل از خرید عطر عروس آن را روی پوست خود امتحان کنید که به آن حساسیت نداشته باشید.
  • نظر داماد را بپرسید.
  • عطری را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد.
  • با نت اولیه خرید نکنید. زیرا نت‌های دیگر بیشتر در مراسم عروسی به مشام می‌آیند تا نت اولیه. نت عطر چیزی است که باعث ایجاد تنوع در بین عطرها می‌شود. به آن آکورد نیز گفته می‌شود و بستگی به پایه‌ای دارد که عطر بر اساس آن فرموله می‌شود. چهار پایه رایج در فرمولاسیون عطر عروس استفاده می‌شود.

بوی مرکبات: از میوه های غنی از اسید سیتریک مانند پرتقال، ترنج و لیمو، همیشه سبک و خوشبو به وجود می آید.

بوی خاک: هوای اسرارآمیز را به کاربر می بخشد که از مواد معدنی یا گیاهان غیر گلدار مانند دارچین، وانیل، عسل و چوب صندل تهیه شده است.

بوی مشک: همیشه جذاب و جذاب در نظر گرفته می‌شود و اگرچه قبلاً از کیسه‌های حیواناتی مانند آهو و آهوی مشک آسیایی ساخته می‌شد، اما اکنون به صورت مصنوعی ساخته می‌شوند.

بوی گلی: رایج ترین تم در میان عطرها. همانطور که از نام آن پیداست، آنها از جوهر گل ساخته شده اند و اغلب قوی، چسبنده و شیرین هستند.

نت‌های یک عطر چیست؟

منظور از نت عطر تاثیراتی است که با زدن عطر حس می‌کنید. بویی ماندگار است که از عطر در هنگام تبخیر از پوست باقی می‌ماند. همه رایحه‌ها دارای سه نت هستند.

  • نت اولیه : تاثیر فوری ایجاد شده توسط عطر. قرار است مردم را به عطر جذب کند، اما به سرعت از بین می‌رود.
  • نت وسط : بدنه عطر، اسانس عطر نیز نامیده می‌شود. این عطر می‌گوید که عطر باید در مورد چه چیزی باشد.
  • نت انتهایی : رایحه‌ای که بعد از نت بالایی باقی می‌ماند و نت قلبی تبخیر می‌شود. این بو و پیام اصلی عطر است.

 

چه نت‌هایی در عطر برای عروس مهم هستند؟

نت‌های ابتدایی رایحه‌های اولیه را نشان می‌دهند. در واقع این نت اولیه است که شما را جذب یک عطر می‌کند و باعث می‌شود اولین برداشت خود را از عطر داشته باشید. نت‌های اولیه معمولی عطر شامل عناصر مرکبات (ترنج، لیمو، پوست پرتقال) ، میوه‌های سبک (انیسون، انواع توت ها، گریپ فروت) و گیاهان تازه (ریحان، مریم گلی، اسطوخودوس) است. پس قبل از خرید عطر برای عروس دقت داشته باشید علاوه بر نت اولیه عطر نتهای بعدی را هم استشمام کنید.

کدام نوع عطر ماندگاری بیشتری دارد؟

عطری که حاوی روغن بیشتری باشد ماندگاری بالاتری دارد. عطرها دارای پسوند eau de parfum  یا  eau de toilette هستند که هر کدام مناسب یک زمان و کاربرد است. هر دو مزایا و معایب منحصر به فردی دارند. اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه هستید، اودو توالت بهترین گزینه برای شماست. اما اگر چیزی می‌خواهید که ماندگاری بیشتری داشته باشد و به عنوان عطر برای عروس استفاده کنید یا پوست حساسی دارید، احتمالاً اودو پرفیوم مناسب شماست.

تعداد بازدید از این مطلب: 115
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود