با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1402
نظرات

آیا شما هم به رنگ موی کهکشانی علاقه دارید؟ این رنگ ها نه تنها خیره کننده بلکه بسیار جذاب نیز به نظر می‌رسند. اگر خواب سفر به کهکشان را می‌بینید، می‌توانیم به شما کمک کنیم تا مدل رنگ مویی متناسب با خلق و خویتان داشته باشید. در این مقاله چند مدل رنگ موی کهکشانی افسانه‌ای با ترکیب رنگی متفاوت از چندین رنگ مو که به موهای شما عمق می‌دهد را معرفی کرده‌ایم. در این مقاله به رنگهای بسیار زیبایی که از ترکیب رنگ‌های آبی، بنفش و سرخابی بدست آمده تا ظاهری کهکشانی در موهای شما ایجاد کند نگاهی خواهیم داشت.

رنگ موهای کهکشانی ترکیبی از رنگ‌های الهام‌گرفته از فضا مانند آبی، سبز، بنفش و صورتی است. رنگ موی مورد پسند شما می‌تواند ترکیبی از دو رنگ یا حتی شش رنگ باشد، این به شما و آرایشگر شما بستگی دارد. در ادامه به چند مدل از ترکیب این نوع رنگ مو به دقت اشاره خواهیم کرد.

  1. رنگ موی کهکشانی آبی و صورتی

 ایده ترکیب رنگ موی آبی و صورتی همیشه ترکیبی درخشان بوده است. اگر به تصاویر کهکشان در گوگل نگاهی بیندازید، خواهید گفت که جهان با رنگ موی شما هماهنگ است. این ترکیب رنگ مو بیشتر به سمت رنگ روشن‌تر است. این نوع رنگ مو برای خانم‌هایی با رنگ پوست روشن عالی به نظر می‌رسد. کمی سفید به مخلوط رنگ مو اضافه کنید تا صورتی و آبی برجسته‌تر شود.

رنگ موی کهکشانی آبی و صورتی

  1. بنفش با کمی آبی

 بنفش با کمی رنگ آبی می‌تواند دنیای موهای شما را زیر و رو کند. چه بنفش روشن باشد، چه آمیتیستی یا خود رنگ بنفش، همه خانم‌ها تمایل دارند که این رنگ موی کهکشانی بنفش را امتحان کنند. با افزودن مقداری رنگ آبی به آن، بُعد بنفش خود را در پیچ و تاب کهکشانی موها نشان می‌دهد.

بنفش با کمی آبی

  1. رنگ موی کهکشانی بهاری

این رنگ موی بهاری ترکیبی منحصر به فرد است که هر کسی را به یاد یک چمنزار می اندازد. ترکیب سبز، زرد و صورتی زرق و برق دار است. این یک ترکیب رنگ موی درخشان است که در فصل بهار، زمانی که طبیعت در حال شکوفه دادن است، خودنمایی می‌کند.

رنگ موی کهکشانی بهاری

  1. سایه‌های پاستلی قوی

 رنگ مو با سایه‌های پاستلی صورتی و بنفش ترکیبی همیشه سبز را ایجاد می‌کند. صورتی نشان دهنده زنانگی و بنفش نشان دهنده انرژی است.

سایه‌های پاستلی قوی

  1. رنگ موی آبنباتی

آیا تا به حال رنگ مویی دیده‌اید که به رنگ آب نبات باشد؟ در حالی که همیشه تصور این است موهای کهکشانی دارای سایه‌های عمیق‌تری است ولی این ترکیب آبنباتی واقعاً جذابیت خاصی را به این رنگ مو اضافه می‌کند.

رنگ موی آبنباتی

  1. موهای کهکشان رنگین کمانی

 اگر عاشق رنگ‌ها هستید، چرا موهایتان را فقط به چند رنگ محدود کنید؟ این ترکیب رنگ موی رنگین کمانی خیره کننده را انتخاب کنید تا همه رنگ‌هایی را که دوست دارید در بر بگیرد. با این حال، قبل از انجام کار با آرایشگرتان صحبت کنید تا بفهمید کدام سایه‌ها و رنگ‌ها بیشتر به شما می‌آید.

کهکشان رنگین کمانی

  1. رنگ موهای جنگلی

تا به حال رنگ موی کهکشانی سبز دیده‌اید؟ این رنگ فوق العاده زیبا به نظر می‌رسد شما فقط می‌توانید آرامش ناشی از این ترکیب رنگ را احساس کنید. اگر روح جنگل دارید، این رنگ برای شما ایده‌آل است.

رنگ موهای جنگلی

  1. چتری رنگی رنگی

در این نوع رنگ مو قرمز، نارنجی و آبی در کنار هم قرار می‌گیرند تا ظاهری خیره کننده زیبایی شبیه کهکشان شکل دهند. تنها چیزی که نیاز دارید چند ستاره است و آماده هستید که به فضا پرتاب شوید! اگر فقط می‌خواهید یک شوک رنگی در جلوی موهای خود داشته باشید، از بین رنگ موهای معرفی شده در این مقاله به دنبال این مدل رنگ مو باشید.

چتری رنگی رنگی

  1. موهای کهکشان ساحلی

شاید شما هم وقتی بچه بودید، تصور میکردید که ابرها شبیه خرگوش، بستنی و اینچیزها هستند. در بزرگسالی شاید فکر کنید که کهکشان راه شیری چگونه به نظر می‌رسد و به دلایلی آن را شبیه ساحل تصور کنید. در رنگ موی ساحلی مقدار زیادی رنگ مو آبی وجود دارد. اگر موهای بلوندی دارید و عاشق رنگ سبز هستید، این ترکیب رنگ برای شما مناسب است!

موهای کهکشان ساحلی

  1. رنگ موی راه راه کهکشانی

اگر در مورد ترکیب رنگ‌ها در رنگ موی خود مطمئن نیستید، مدل راه راه را انتخاب کنید. شما می‌توانید از دو یا سه سایه استفاده کنید و رنگ موی تمام عیاری خلق کنید.

رنگ موی راه راه کهکشانی

  1. رنگ موی کهکشانی تک شاخ

تک شاخ‌ها خارج از این دنیا هستند. درست مثل کهکشان‌ها! جای تعجب نیست که کسی آنها را کنار هم قرار دهد تا این ترکیب رنگ موی زیبا را ایجاد کند.

رنگ موی کهکشانی تک شاخ

  1. رنگ موی چند کهکشانی

حدود 2 تریلیون کهکشان وجود دارد که ما آنها را می‌شناسیم. اگر همه آنها را با هم تصور کنید، احتمالاً شبیه به این رنگ مو هستند. این ترکیب رنگ فوق العاده رنگارنگ و پر حرارت است. مطمئناً شادابی جدیدی را به موهای کدر القا می‌کند!

رنگ موی چند کهکشانی

  1. رنگ موی کهکشانی تابستانی

این ترکیب رنگ موی کهکشانی جدید برای تابستان عالی است. رنگ‌ها ترکیبی از خاکی و روشن هستند، بنابراین به خوبی با تم تابستانی ترکیب می‌شوند. شما همچنین می‌توانید این رنگ مو را در پاییز نیز امتحان کنید. زیرا از رنگ نارنجی هم استفاده شده است.

رنگ موی کهکشانی تابستانی

  1. رنگ موی کهکشانی امسال: بلوند تا بنفش

رنگ موی ترند امسال ترکیب رنگهای بلوند تا بنفش است که با آمبره همراه است. برای اینکه بدرخشید از تکنیک آمبره استفاده کنید و بلوند، صورتی و بنفش را با هم ترکیب کنید و این موی درخشان را ایجاد کنید! در مقاله دیگری فرق آمبره و سامبره و بالیاژ را توضیح داده ایم.

رنگ موی کهکشانی امسال: بلوند تا بنفش

  1. رنگ موی کهکشانی سرد

اگر پوستی با رنگ سرد دارید، این رنگ مو برای شما مناسب است! سبز، بنفش، آبی و قرمز با هم ترکیب می‌شوند تا این ترکیب رنگ موی دلپذیر را ایجاد کنند. این یک ترکیب رنگی است که واقعاً خارج از این جهان است!

رنگ موی کهکشانی سرد

  1. رنگ موی تک شاخ روشن

آیا اغلب احساس می‌کنید که یک فرد کاملاً شاد هستید؟ آیا همیشه در تلاش برای دیدن جنبه روشن مسائل هستید؟ آیا سعی می‌کنید همه را خوشحال کنید؟ اگر اینطور است روح تک شاخ خود را با این ترکیب درخشان رنگ مو به رخ بکشید.

رنگ موی تک شاخ روشن

  1. رنگ موی ترکیبی کهکشانی

اگر به تصاویر کهکشان نگاه کنید، به احتمال زیاد کهکشان‌های صورتی و بنفش زیادی خواهید دید. آنها غیرقابل توصیف به نظر می‌رسند و ممکن است یک قدرت برتر را به شما یادآوری کنند. بنابراین، آن احساس بی‌نظیر را با رنگ مو روی موهایتان بسازید. این رنگ شما را ناامید نخواهد کرد.

رنگ موی ترکیبی کهکشانی

  1. رنگ موی کهکشانی خاموش

اگر رنگ‌های روشن مورد توجه شما نیستند، اما دوست دارید این مدل رنگ مو را امتحان کنید، این ترکیب را انتخاب کنید. نیازی نیست به اندازه‌ای که در تصویر اینجا می‌بینید سایه‌ها را امتحان کنید، اما سعی کنید کمی در انتخاب رنگها جسارت به خرج دهید.

رنگ موی کهکشانی خاموش

  1. رنگ موی کهکشانی پررنگ

سایه‌های پررنگ نسبت به سایه‌های روشن چشمگیرتر هستند. آنها کمی احساس دودی به موهای شما می‌دهند. این رنگ تکه‌ای از بهشت برروی موهای ​​شماست! با این ترکیب رنگ مو چشم همه را به خود جلب کنید!

رنگ موی کهکشانی پررنگ

  1. رنگ موی کهکشانی صورتی و نارنجی

اگر تا به حال آسمان گرگ و میش را با ستاره‌های در حال درخشش دیده‌اید، احتمالاً با تماشای این تصویر در آن صحنه‌ها برای شما یادآوری میشود. خلاقیت با ترکیب رنگ موی نارنجی و صورتی دست به دست هم می‌دهند و شما را شگفت‌زده می‌کنند.

رنگ موی کهکشانی صورتی و نارنجی

  1. رنگ موی گرم کهکشانی

اگر پوستی با رنگ گرم دارید، این ترکیب رنگ برای شما مناسب است. این رنگ مو برای تابستان نیز مناسب است. جای تعجب نیست که چرا این رنگ مویی پرطرفدار است. رنگ‌ها فوق‌العاده گرم و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند و برای هر کسی که آن را می‌بیند جذاب است!

رنگ موی گرم کهکشانی

  1. رنگ موی کهکشانی تکه تکه

در کنار رنگ موی راه راه، می‌توانید تکه‌های رنگی را نیز مشاهده کنید که به سرتاسر موهای این مدل پاشیده شده‌اند. اگر واقعاً می‌خواهید ریسک کنید و تمام تلاش خود را انجام دهید، این ترکیب رنگ موی تکه تکه برای شما مناسب است!

رنگ موی کهکشانی تکه تکه

  1. سایه‌هایی از پرهای سیمرغ

از میان خاکستر، ققنوس دیگری برمی‌خیزد! ققنوس موجودی اساطیری و ماورایی است. یک ققنوس و یک کهکشان را با هم ترکیب کنید تا این ترکیب رنگ مو را ایجاد و حسی فوقالعاده را تجربه کنید.

سایه‌هایی از پرهای سیمرغ

  1. کهکشان گرم روشن

رنگ موی روشن گرم بهترین گزینه برای موهای شماست! سبز، صورتی، قرمز و زرد گرد هم می‌آیند تا این ترکیب کهکشانی سورئال را به ما بدهند.

کهکشان گرم روشن

  1. رنگ موی کهکشانی اقیانوسی

آیا تا به حال اقیانوس را در گرگ و میش دیده‌اید؟ آبی، صورتی و بنفش با نور خورشید ادغام می‌شوند تا ترکیبی دقیقاً مانند این ترکیب رنگ مو نشان دهند. آنقدر آرام و زیبا است که تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید خیره شدن به آن است. در میان همه هرج و مرج جهان، با این ترکیب رنگ موی آبی کهکشانی هر کجا که می‌روید، کمی آرامش را با خود همراه کنید.

رنگ موی کهکشانی اقیانوسی

  1. رنگ موی کهکشانی گرانگی

خطاب به همه خانم‌هایی که عاشق سبک راک اند رول هستند، فکر نکنید که شما را فراموش کرده‌ایم! این ترکیب رنگ مو برای شما عالی است. روشن و پانک است. هنگام امتحان کردن این ترکیب باید رنگ پوست خود را در نظر داشته باشید.

رنگ موی کهکشانی گرانگی

  1. رنگ موی کهکشانی آتشین

اگر کل کهکشان را یک زن کشیده بود کهکشان‌ها چیزی شبیه به این رنگ مو می‌شدند! در این رنگ ترکیب قرمز، نارنجی و صورتی گرد هم آمده‌اند تا این ترکیب زنانه را به عنوان رنگ موهای جذاب آموزش دهد.

رنگ موی کهکشانی آتشین

  1. رنگ موی طاووسی

طاووس واقعاً موجودی باشکوه است. با این ترکیب رنگ‌ها ظاهری شگفت انگیز را به موهای خود هدیه دهید! بهترین چیز در مورد این ترکیب رنگی این است که برای تمام فصول مناسب است!

رنگ موی طاووسی

  1. رنگ موی ترکیبی

آبی و قرمز رایج ترین رنگ‌های کهکشان هستند. آنها همچنین به خوبی با هم ترکیب می‌شوند. ترکیبی از این دو سایه را انتخاب کنید تا روی موهای شما طبیعی‌تر به نظر برسند. این رنگ مو شگفت انگیز به نظر می‌رسد و راهی عالی برای به رخ کشیدن استایل شماست.

سخن پایانی

در اینجا چند ایده رنگ موی کهکشانی را معرفی کردیم که می‌تواند ظاهری خیره کننده به شما بدهد و موهای شما را زیباتر کند. شما می‌توانید با ترکیب این رنگ موها یک ظاهر جدید برای خود خلق کنید. رنگی را انتخاب کنید که برای به رخ کشیدن استایل شما مناسب است. این مدل‌های رنگ مو شما را ملزم به ترکیب رنگ‌های الهام گرفته از فضا می‌کند که می‌تواند ظاهری آینده نگرانه به شما بدهد. در میان رنگ‌هایی مانند بنفش، صورتی و سبز، رایج‌ترین رنگ‌ها برای ایجاد یک مدل رنگ مو، قرمز و آبی هستند. شما می‌توانید به سلیقه خود تنها دو رنگ یا بیشتر از آن را با هم ترکیب کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 150
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 14 خرداد 1402
نظرات

سلامت پوست و مو اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل خانم‌ها و آقایان باید مراقبت‌های لازم را از پوست خود به عمل‌آورند. این مراقبت‌های پوستی سبب می‌شود که شما به بیماری‌های گوناگون دچار نشوید. گاهی اوقات افراد پوست بسیار حساسی دارند، به همین دلیل التهاب و قرمزی زیادی را تجربه می‌کنند. در چنین مواردی پوست به سوزش‌های زیادی نیز دچار می‌شود. واکنش‌پذیری زیادی که پوست دارد، سبب می‌شود تا درمان آن بسیار کند پیش برود. اکنون می‌خواهیم به چند سؤال اساسی پاسخ بدهیم. اولین سؤال این است که روزاسه چیست؟ آیا این بیماری درمان‌پذیر است؟

یکی از بیماری‌های پوستی که به دلیل التهاب بالای پوست و مختل شدن عملکرد عروق‌های بدن رخ می‌دهد، روزاسه است. در واقع، این بیماری مویرگ‌های صورت شما را بزرگ می‌کند. این موضوع سبب می‌شود که سرخی و قرمزی زیادی در بخش‌های پیشانی، گونه‌ها و بینی افراد دیده شود. بنابراین بیش از هر چیزی بخش‌های مرکزی صورت بیمار را درگیر می‌کند. کنترل کردن این بیماری چالش‌های بسیار زیادی دارد. زیرا ممکن است در برخی از افراد بیماری سبب قرمزی و التهاب شود، اما در فرد دیگر مویرگ‌های پوستی تحریک نشوند.

تشخیص بیماری نیز با قرمزی‌هایی که به‌صورت پیوسته روی صورت دیده می‌شود، انجام می‌پذیرد. گاهی اوقات سایر مشکلات پوستی ممکن است به‌عنوان روزاسه تشخیص داده شوند، در حالی که فرد به این بیماری مبتلا نیست. این تشخیص اشتباه موجب می‌شود، روش‌های درمانی کارآمد نباشند. اگر به بیماری روزاسه دچار هستید، لازم نیست در این باره نگران باشید، زیرا روش‌های زیادی برای کنترل بیماری وجود دارد.

روزاسه پوست چیست؟

یکی از بیماری‌های مزمن پوستی که تاکنون صورت بیش از 16 میلیون آمریکایی را درگیر خود کرده است روزاسه است. در مورد این موضوع که علت بیماری روزاسه چیست؟ همچنان جواب مشخصی وجود ندارد. پژوهش‌های فراوانی که در مورد این بیماری انجام شده است، به پزشکان کمک می‌کند تا علائم بیماری را به حداقل برسانند و راهکارها را برای درمان بیماری پیش ببرند. بیماری روزاسه 4 نوع مختلف دارد. هر کدام از این بیماری‌ها علائم خاص خود را دارند.

این امکان وجود دارد که برخی از افراد به طور هم‌زمان به چند نوع از بیماری روزاسه دچار شوند. از علائم بیماری می‌توان به قرمزی و التهاب پوست، همچنین برجستگی‌های چرکین در بخش‌های مرکزی چهره اشاره نمود. این بیماری پیشانی، بینی و گونه افراد را بیش از هر چیزی درگیر می‌کند. علائم شدید بیماری معمولاً به‌صورت چرخه‌ای روی پوست افراد ظاهر می‌شوند. ممکن است یک فرد هفته‌ها و یا ماه‌ها یک سری از علائم را مشاهده کند. این علائم بعد از مدتی ناپدید می‌شوند و سپس دوباره روی پوست فرد دیده می‌شوند.

روزاسه پوست چیست؟

انواع اکنه روزاسه چیست؟

در بخش قبلی نیز در این باره صحبت کردیم که بیماری روزاسه انواع گوناگونی دارد. این بیماری به 4 نوع تقسیم می‌شود که به شرح زیر هستند: (البته، در این بخش نمی‌توانیم به‌صورت کامل توضیح دهیم که هر یک از انواع روزاسه چیست؟ اما ما به شرح مختصری از آن‌ها می‌پردازیم.)

  • روزاسه اریتماتوتلانژکتاتیک (ETR): این بیماری علائم خود را با برافروخته شدن پوست صورت در اثر تورم رگ‌های خونی، همچنین قرمزی آن نشان می‌دهد.
  • روزاسه پاپولوپوستولار (آکنه): این نوع از بیماری روزاسه خود را با انواع جوش‌ های آکنه‌ای نشان می‌دهد. این مدل اغلب در چهره خانم‌های میانسال رخ می‌دهد.
  • رینوفیما: این بیماری کمی نادر است. ابتلا به این نوع روزاسه سبب می‌شود، پوست بینی فرد کم‌کم ضخیم شود. این بیماری بیشتر در آقایان بروز می‌کند و اغلب فرد را به نوع دیگری از روزاسه نیز دچار می‌کند.
  • روزاسه چشمی: علائم این نوع در چشم‌های افراد و اطراف آن دیده می‌شود.

 

علائم روزاسه چیست؟

روزاسه علائم گوناگونی از خود بر روی پوست صورت به جا می‌گذارد. اما لازم است اشاره کنم که در هر یک از انواع آن، شما علائم متفاوتی را مشاهده می‌کنید. علائم روزاسه ETR شامل موارد زیر می‌شود.

  • مرکز صورت افراد دچار قرمزی و برافروختگی زیادی می‌شود
  • می‌توان در نواحی آسیب‌دیده، شکسته شدن رگ‌های خونی را مشاهده کرد
  • پوست بیمار دچار تورم زیادی می‌شود و حساسیت فراوانی دارد
  • بیمار احساس سوزش پوست خود را دارد
  • پوست دچار خشکی می‌شود و به حالت پوسته‌پوسته در می‌آید

علائم روزاسه چیست؟

سایر علائم آکنه روزاسه چیست؟

  • پوست افراد چربی زیادی دارد
  • روی پوست جوش‌های آکنه مانند ایجاد می‌شود که قرمز است
  • پوست بیمار حساس است
  • رگ‌های خونی دچار شکستگی می‌شوند
  • روی پوست صورت برجستگی‌هایی دیده می‌شود

علائم آکنه‌ای که پوست را ضخیم می‌کند:

  • بافت پوست دچار ناهمواری می‌شود
  • پوست روی بینی به‌مرور ضخیم می‌شود
  • گونه‌ها، چانه، گوش و پیشانی کم‌کم ضخیم می‌شوند
  • منافذ پوست بزرگ می‌شود
  • رگ‌های خونی فرد شکسته می‌شوند

علائم مربوط به روزاسه چشمی چیست؟

  • چشم‌ها به حالت اشک‌آلود و خون‌آلود در می‌آیند
  • بیمار احساس می‌کند که در چشم‌های او ریگ وجود دارد
  • چشم افراد دچار سوزش می‌شود
  • خشکی چشم افزایش می‌یابد و با خارش همراه می‌شود
  • چشم‌ها در برابر نور حساس می‌شوند
  • روی چشم‌ها کیست‌هایی دیده می‌شود
  • دید بیمار کاهش می‌یابد
  • مویرگ‌های خونی روی پلک‌ها می‌شکنند

علائم روزاسه چیست؟

دلایل ایجاد روزاسه چیست؟

هنوز علت مشخصی برای بیماری روزاسه یافت نشده است. این امکان وجود دارد که بیماری در اثر ترکیب عوامل محیطی و ژنتیکی پدید آید. برخی از عوامل سبب می‌شوند، علائم بیماری شدیدتر شوند. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده بیش از اندازه از غذاهای تند سبب بیماری روزاسه می‌شود
  • استفاده از موادی که درون خود دارچین، گوجه‌فرنگی، سینامالدئید، مرکبات و شکلات دارند
  • افرادی که چای یا قهوه داغ می‌نوشند
  • کسانی که در روده خود باکتری هلیکوباکترپیلوری دارند
  • افرادی که به کنه پوستی دمودکس و باکتری باسیلوس اولرونیوس که آن را حمل می‌کند، دچار هستند
  • وجود پروتئین کاتلسیدین که از پوست در مقابل عفونت‌ها محافظت می‌کند

 

چه عواملی خطر ابتلا به روزاسه را تشدید می‌کنند؟

برخی از فاکتورها خطر ابتلا به بیماری روزاسه را در افراد تشدید می‌کنند. این بیماری معمولاً برای افرادی که بین 30 تا 50 سال سن دارند، رخ می‌دهد. افرادی که پوست روشن همراه با چشم‌های آبی و موی بلوند دارند، بیشتر از سایرین به این بیماری مبتلا می‌شوند. روزاسه ممکن است به‌صورت ژنتیکی نیز انتقال یابد. اگر افراد خانواده شما سابقه این بیماری را دارند، بیشتر در معرض ابتلا به روزاسه هستید. سؤال مهم این جاست که عامل اصلی روزاسه چیست؟ برای این سؤال نمی‌توان جواب دقیقی پیدا نمود. در زنان بیشتر از مردان شایع است، اما مردانی که دچار این بیماری می‌شوند، اغلب نسبت به زنان علائم شدیدتری دارند.

از کجا بدانیم که به بیماری روزاسه دچار شده ایم؟

پزشکان در زمان بسیار کمی بعد از انجام معاینه فیزیکی، می‌توانند این بیماری را تشخیص دهند. البته برخی از پزشکان برای اطمینان بیشتر توصیه می‌کنند که به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا شما را معاینه کند. بیماری‌های پوستی دیگری نیز وجود دارند که علائمی شبیه به روزاسه دارند.

راه های کنترل و درمان روزاسه صورت چیست؟

برخی از افراد کنجکاوند تا بدانند که درمان روزاسه چیست؟ اما همان‌طور که اشاره کردیم، این بیماری درمان خاصی ندارد. صرفاً با انجام برخی از راهکارها، می‌توانید علائم مربوط به آن را تا حد زیادی کنترل کنید. برخی از روش‌هایی که شما باید برای کنترل روزاسه انجام دهید، عبارتند از:

  • افرادی که بیماری روزاسه دارند، باید پوست خود را با بهترین پاک‌ کننده‌ برای صورت به ویژه پاک کننده‌های ملایم بشورند و با استفاده از محصولات بهداشتی بدون چربی و بر مبنای آب از پوست محافظت کنند
  • از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌هایی استفاده کنید که بدون روغن هستند
  • البته باید شما باید کاملاً به این موضوع آگاه باشید که روزاسه چیست تا بتوانید با روش‌های خاص از پیشرفت آن جلوگیری کنید
  • از مصرف محصولاتی که حاوی، عوامل لایه بردار، منتول و الکل هستند، خودداری نمایید. زیرا سبب تحریک علائم پوستی شما می‌شوند
  • باید برنامه درمانی که پزشک در اختیار شما قرار می‌دهد را به طور کامل انجام دهید. برنامه درمانی معمولاً شامل آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و کرم‌های آنتی‌بیوتیک می‌شود
  • یک لیست کامل از لوازم آرایشی که استفاده می‌کنید، همچنین غذاهایی که می‌خورید تهیه کنید. این موضوع سبب می‌شود خیلی سریع عواملی که علائم شما را تحریک می‌کنند را شناسایی کنید
  • سعی کنید خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و به‌صورت مرتب از ضدآفتاب استفاده کنید
  • از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز نمایید
  • می‌توانید در مواردی که علائم شما شدید است، از لیزردرمانی کمک بگیرید
  • برای کمتر نمودن ضخامت پوست، می‌توانید از آبریژن و میکرودرم استفاده نمایید
  • اگر به روزاسه چشمی مبتلا هستید، باید از آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان کمک بگیرید.

راهکار مقابله با مریضی روزاسه چیست؟

راهکار مقابله با مریضی روزاسه چیست؟

این بیماری پوستی مزمن است و به همین دلیل باید بدانید که چگونه آن را مدیریت کنید. قبول کردن و کنار آمدن با این‌گونه بیماری‌ها کمی سخت است، اما شما باید قوی باشید. سؤالی که پیش می‌آید این است که روش مقابله با روزاسه چیست؟ افرادی که درگیر این بیماری هستند، باید بیش از هر چیزی سعی کنند در مورد آن اطلاعات به دست آورند. همچنین اگر این افراد سعی کنند، با سایر مبتلایان به این بیماری ارتباط برقرار کنند، احساس بهتری خواهند داشت.

شما باید این واقعیت را بپذیرید که بیماری روزاسه درمان ندارد، اما قابل‌کنترل است. تأثیر بیماری بر روی افراد بسیار متفاوت است. به همین دلیل زمان می‌برد تا شما بدانید که چطور موقعیت پیش‌آمده را مدیریت کنید. بهترین روش این است که جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری، با یک پزشک مشورت کنید. پزشک یک برنامه درمانی به شما می‌دهد که سبب می‌شود، از محرک‌های این بیماری پرهیز کنید.

درمان‌های پزشک برای بیماری پوستی روزاسه چیست؟

داروهای گوناگونی وجود دارند که پزشکان با تجویز کردن آن‌ها قصد دارند، درد و علائم بیماران را تسکین دهند. بهتر است که افراد مبتلا به بیماری، درمان خود را هر چه سریع آغاز کنند. زیرا انجام ندادن درمان، علائم و اثر بیماری را شدیدتر از قبل می‌کند. استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک، همچنین تغییر سبک زندگی می‌تواند در نتیجه گرفتن بسیار مؤثر واقع شود. در بخش زیر قصد داریم، بگوییم که داروهای لازم  برای بهبود علائم بیماری روزاسه چیست؟ برخی از داروها عبارتند از:

درمان‌های پزشک برای بیماری پوستی روزاسه چیست؟

استفاده از کرم‌های پوستی برای روزاسته

استفاده مداوم از کرم‌های پوستی که پزشک برای شما تجویز کرده است، سبب می‌شود التهاب‌های شما کاهش یابد و رنگ پوست شما عوض شود. ممکن است پزشک به بیمار توصیه کند که از کرم‌ها 2 بار در روز استفاده نماید. از کرم‌هایی که معمولاً برای استفاده روی پوست تجویز می‌شود، می‌توان ترتینوئین، آزلائیک، آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و بنزوئیل پراکسید را نام برد. در برخی از مواقع نیز پزشک کرم‌هایی را به شما معرفی می‌کند تا لکه‌هایی که روی پوست شما وجود دارند را با آن بپوشانید.

استفاده از قطره‌های چشمی

با استفاده از قطره‌های چشمی که تجویز می‌شوند، می‌توان علائمی که در نوع چشمی روزاسه رخ می‌دهد را کاهش داد. گاهی اوقات پزشک قطره‌های چشمی بلفامید که استروئیدی است را به افراد توصیه می‌کند. این قطره‌ها ممکن است برای استفاده کوتاه‌مدت به مدت یک هفته یا چند روز به بیماران توصیه نمایند. البته پزشکان ممکن است از شما بخواهند که آن را به‌صورت دوره‌ای مصرف نمایید.

مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها طبق توصیه پزشک

آنتی‌بیوتیک‌هایی که به‌صورت خوراکی وجود دارند، می‌توانند ضدالتهاب عمل کنند. نتیجه حاصل از این آنتی‌بیوتیک‌ها، نسبت به داروهای موضعی بیشتر است. اما آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده برای بیماری روزاسه چیست؟ اریترومایسین، تتراسایکلین و مینوسیکلین از داروهای آنتی‌بیوتیکی هستند که در این موارد به افراد توصیه می‌شوند. مصرف داروی تتراسایکلین کمک می‌کند که علائم چشم افراد بسیار بهتر شود. تاری دید، خشکی، خارش چشم و حساسیت نسبت به نور با مصرف تتراسایکلین در افراد کاهش می‌یابد.

لیزر برای روزاسه

استفاده از ایزوترتینوئین

داروی ایزوترتینوئین معمولاً برای افرادی تجویز می‌شود که به نوع شدید بیماری روزاسه دچار هستند. این دارو خوراکی است. این دارو در حالی توصیه می‌شود که سایر داروهای درمانی جواب ندهد. مصرف ایزوترتینوئین سبب می‌شود، فرایند چربی سازی در پوست به میزان زیادی کاهش یابد. به همین دلیل عوارض جانبی که دارد، ممکن است نسبت به سایر داروها کمی شدیدتر باشد. بیمارانی که به روزاسه ریتماتوتلانژکتاتیک دچار هستند، نباید این دارو را مصرف کنند.

استفاده از دستگاه‌های لیزر برای روزاسه

برای به‌حداقل‌رساندن میزان رگ‌های خونی که قابل‌مشاهده هستند، متخصصان معمولاً لیزردرمانی را نیز توصیه می‌کنند. از نور پالسی بسیار شدیدی برای کوچک کردن لکه‌ها استفاده می‌شود. در این درمان گاهی بیماران درد کمی را احساس می‌کنند، اما معمولاً اغلب افراد نیازی ندارند که در حین لیزر از بی‌حسی استفاده کنند. گاهی اوقات نیز استفاده از لیزر سبب تورم، کبودی، عفونت، پوسته‌پوسته شدن و حساسیت می‌شود. در این بخش سعی کردیم کامل توضیح دهیم که روش‌های درمانی برای بهبود بیماری روزاسه چیست؟ افرادی که به دلیل بیماری روزاسه پوست بینی آن‌ها ضخیم شده است، می‌توانند برای درمان از جراح زیبایی کمک بگیرند. جراحی اسکالپل و لیزردرمانی سبب می‌شود، پوست اضافی که روی صورت وجود دارد از بین برود. بافت‌های ضخیم شده با استفاده از لیزر دی‌اکسیدکربن، می‌توانند کوچک‌تر شوند.

عوامل تشدید روزاسه پوست صورت چیست؟

برخی از عوامل محرک سبب می‌شوند بیماری روزاسه تشدید شود و علائم مربوط به آن ماندگارتر شوند. برخی از این عوامل را در این بخش بررسی می‌کنیم. رژیم غذایی که افراد دارند تأثیر بسیار زیادی بر علائم بیماری آن‌ها می‌گذارد. غذاها و نوشیدنی‌هایی که سبب می‌شوند این بیماری بیش‌ازپیش تشدید شوند به شرح زیر است:

  • نوشیدنی‌ها و غذاهای گرم یکی از عوامل پیشرفت بیماری روزاسه به شمار می‌روند
  • کافئین یکی از موادی است که می‌تواند بر علائم بیمار اثر بگذارد
  • محصولات لبنی نقش زیادی در بروز علائم بیماری دارند
  • چاشنی‌ها و ادویه‌های تند که در خود کپسایسین دارند می‌توانند بیماری را تشدید کنند
  • استفاده از مشروبات الکلی باید کاملاً کنار گذاشته شود

اگر بتوانید از خوردن چند نوع از این غذاها پرهیز کنید خطر شعله‌ور شدن بیماری تا حد زیادی کاهش می‌یابد و سبب کنترل آن می‌شود. مواردی که جریان خود را در پوست افراد افزایش می‌دهند می‌توانند باعث تشدید بیماری شوند. اما عوامل تشدید روزاسه چیست؟

  • دمای بسیار بالا
  • وجود رطوبت نور مستقیم آفتاب همچنین وزش باد
  • وجود عصبانیت، استرس، خجالت و اضطراب در افراد
  • انجام ورزش‌های سنگین و شدید
  • گرفتن حمام گرم و استفاده از سونا
  • داروهای تجویز شده برای درمان فشارخون بالا مانند کورتیکواستروئیدها
  • ابتلا به سرماخوردگی شدید، تب کردن یا سرفه‌های مداوم
  • ابتلا به فشارخون بالا

عوامل تشدید رزاسه

درمان‌های خانگی برای بیماری پوستی روزاسه چیست؟

با استفاده از روش‌های درمانی طبیعی نیز می‌توان شدت بیماری روزاسه را کاهش داد. باید برخورد با محرک‌های روزاسه را به حداقل برسانید تا علائم آن کاهش یابند. استفاده از روش‌های مراقبت پوستی مناسب نیز می‌تواند به خاموشی بیماری کمک کند. در کنار استفاده از درمان‌های پزشکی، باید سبک زندگی خود را نیز تغییر دهید. اما سوال مهم اینجاست که روش‌های درمان خانگی روزاسه چیست:

  • هرگز صورت خود را مالش ندهید و آن را لمس نکنید
  • صورت خود را با محصولاتی که حاوی الکل هستند، نشویید
  • استفاده از محصولاتی که کمدوژنیک هستند را کنار بگذارید، زیرا سبب بسته‌شدن غدد عرق و روغن می‌شوند
  • باید به طور مرتب از طریق مرطوب‌کننده‌ها پوست خود را هیدراته کنید. پیش از این که صورت خود را مرطوب کنید، باید مدتی صبر نمایید تا داروهای موضعی روی پوست خشک شوند
  • هنگامی که قصد بیرون رفتن از منزل خود را دارید، از ضدآفتاب استفاده کنید
  • هنگام سرمای هوا، سعی کنید صورت خود را با ماسک اسکی یا روسری بپوشانید
  • خود را در معرض دمای زیاد قرار ندهید
  • هرگز از کرم‌های استروئیدی که نسخه ندارند، استفاده نکنید. در صورتی مجاز به استفاده از آن‌ها هستید که پزشک توصیه کند، زیرا مصرف این داروها می‌تواند علائم را تشدید کند
  • زمانی که قصد دارید صورت خود را اصلاح کنید، به‌جای تیغ زدن صورت از ریش‌تراش استفاده کنید
  • به‌وسیله کرم‌ها و پودرهای مختلف، می‌توانید تغییرات رنگ پوست خود را کاور کنید

این روزها سبک زندگی افراد به‌گونه‌ای پیش می‌رود که استرس زیادی را متحمل می‌شوند. بیماران مبتلا به روزاسه باید در جهت کاهش استرس اقداماتی را انجام دهند. اگر مشتاق هستید بدانید که روش‌های کاهش استرس در بیماری روزاسه چیست؟ روش‌های زیر را به خاطر بسپارید:

  • به‌صورت حرفه‌ای و منظم ورزش را دنبال کنید
  • کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید
  • مواد غذایی مغذی را در رژیم غذایی خود قرار دهید
  • می‌توانید ورزش‌هایی مانند مدیتیشن، تای چی یا یوگا را انجام دهید

بیماران مبتلا به روزاسه استرس زیادی دارند، زیرا این افراد در اغلب موارد احساس خجالت می‌کنند. کاهش اعتمادبه‌نفس، ناامیدی و اضطراب در بین افراد مبتلا به این بیماری بسیار شایع است. چنانچه آگاهی خوبی از این که بیماری روزاسه چیست علائم آن چگونه است، داشته باشید، بهتر می‌توانید احساسات خود را کنترل نمایید. این افراد می‌توانند آمادگی خود را برای عود ناگهانی بیماری یا عارضه‌های گوناگون آن بالا ببرند. انجام درمان‌های مؤثر و مشورت با پزشک نیز می‌تواند به افراد کمک زیادی کند.

درمان‌های خانگی برای بیماری پوستی رزاسه

بیماری‌های مشابه با روزاسه

بیماری روزاسه یکی از بیماری‌هایی است که بروز آن به‌صورت متفاوت است. به همین دلیل تشخیص بیماری برای پزشک کمی مشکل است. برخی از بیماری‌هایی که اغلب با روزاسه اشتباه گرفته می‌شوند، عبارتند از:

  • بیماری آکنه ولگاریس
  • چربی‌های ناهنجار پوست یا سبوره
  • ضایعات آکنه شکل در اثر مصرف داروهای استروئیدی
  • پوست مرغی یا کراتوز پیلاریس
  • درماتیت دور دهان
  • ابتلا به نوعی انگل پوستی به نام دمودکس
  • پیودرما فاسیال
  • درماتیت سبوره‌ای

 

نکات مهم در مواجهه با بیماری روزاسه چیست؟

گاهی اوقات بیماری روزاسه ضایعاتی را که به‌صورت گرانولوماتو هستند را روی پوست پدید می‌آورد. در چنین مواردی بیماری را با نام روزاسه گرانولوماتو می‌شناسند. این بیماری اغلب با لوپوس یا سارکوئیدوز اشتباه گرفته می‌شود. بیماران مبتلا به این نوع روزاسه، در صورت خود دچار علائمی مانند ورم بسیار طولانی مواجه می‌شوند. به این ورم‌ها ادم توپر یا جامد گفته می‌شود.

برای درمان این نوع بیماری، معمولاً از فوتو تراپی و ژل کروموفور استفاده می‌کنند. چنانچه بیماران به مدت طولانی از داروهای حاوی استروئید موضعی برای درمان خود استفاده کنند و سپس مصرف آن را کنار بگذارند، دچار ضایعات پوستی می‌شوند. به این ضایعه‌های پوستی روزاسه استروئیدی نیز می‌گویند. بر این اساس، ممکن است پوست افراد دچار التهاب‌های شدیدی شود. بیمار نیز بدون اطلاع از علت این موضوع، دارویی که مسبب این التهاب شده است را دوباره استفاده می‌کند و در نهایت این چرخه ناقص مجدداً ادامه می‌یابد.

جمع‌بندی

در مقاله امروز سعی کردیم، بررسی کنیم که بیماری روزاسه چیست. اگر علائم این بیماری را در خود مشاهده کردید، خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید. زیرا هرچه بیماری زودتر تشخیص داده شود، می‌توان خطرات ناشی از پیشرفت آن را به میزان زیادی کاهش داد. برخی اوقات که پزشک مشکوک می‌شود، ممکن است بیمار به لوپوس مبتلا شده باشد. در چنین مواردی پزشک معمولاً برای بیماران آزمایش خون می‌نویسد تا از تشخیص خود مطمئن شود.

همچنین فرد را نزد متخصص پوست می‌فرستد. معمولاً این بیماری در افرادی که از نژاد اروپای شمالی و سلتیک هستند، بیشتر دیده می‌شود. گاهی اوقات تشخیص بیماری از طریق علائم کلیدی در افراد رنگین‌پوست بسیار دشوارتر است. زیرا این عوامل در بیماران رنگین‌پوست بسیار کمتر شناخته شده است. به همین دلیل تشخیص بیماری روزاسه در این بیماران بسیار کمتر است.

این بیماری هرگز خطر مرگ ندارد، اما جزو بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود. شما برای فروکش کردن علائم و از بین بردن آن‌ها، باید به مدت طولانی بیماری را مدیریت کنید و توصیه‌های پزشک را موبه‌مو انجام دهید. انجام این روش‌ها سبب می‌شود، مدت‌زمان عود کردن دوباره علائم طولانی‌تر شود. رعایت کردن این موارد، کیفیت زندگی بیماران را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 117
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1402
نظرات

خواص روغن زردآلو

زردآلو میوه‌ای است که در بهار و تابستان به وفور یافت می‌شود و بسیار پرطرفدار است. تاکنون به این موضوع فکر کردید که خواص روغن زردآلو برای پوست و مو چیست؟ آیا از خواص روغن هسته زردآلو برای پوست صورت مطلع هستید و می‌دانید که روغن هسته زردآلو به چه صورت تهیه می‌شود؟ در این مقاله بصورت مفصل درباره خواص روغن زردآلو برای مو و پوست با شما صحبت خواهیم کرد. همچنین در آخر طرز تهیه روغن زردآلو را به شما یاد خواهیم داد.

زردآلو برای پوست و مو چه فوایدی دارد؟

زردآلو میوه‌ای شیرین و آبدار است که کمتر کسی می‌تواند از عطر و بوی هوس انگیز آن چشم پوشی کند. اگر شما هم یکی از مشتاقان میوه زرد آلو باشید باید درمورد خواص روغن زردآلو چیزهایی شنیده‌ باشید. با میوه زردآلو می‌توانید بستنی، کمپوت، آبمیوه و حتی مربا تهیه کنید، اما هسته‌اش را چکار می‌کنید؟

اگر تابحال نسبت به هسته این میوه زرد و خوشمزه بی‌مهری کردید و درباره خواص روغن هسته زردآلو چیزی نمی‌دانید، از این پس بهتر است هسته‌هایش را حفظ کنید. خواص روغن هسته زردآلو برای پوست و مو به حدی است، که شاید پس از این به یکی از آیتم‌های مراقبتی ثابت پوست و مو شما تبدیل شود.

خواص روغن زردآلو

خواص روغن هسته زردآلو برای پوست

برای اینکه از خواص روغن هسته زردآلو برای پوست بهره‌مند شوید باید روغن هسته زردآلو را استخراج کنید و یا اینکه روغن زردآلو را بصورت آماده از عطاری‌ها و داروخانه‌ها خریداری نمایید. روغن هسته زردآلو به عنوان یک روغن حامل و اغلب یک عنصر فوق موثر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای حفظ خاصیت روغن زردآلو از روش پرس سرد استفاده می‌کنند.

این روش استخراج ارزش غذایی و خواص هسته زردآلو تصفیه نشده را حفظ می‌کند و برخلاف دیگر تکنیک‌ها روغن‌گیری سبب کاهش فواید و عملکرد ترکیبات موجود در روغن نمی‌شود. متخصصین طب سنتی می‌گویند روغن هسته زردآلو مقوی پوست است و یکی از طلایی‌ترین و مهم‌ترین فواید روغن زردآلو را خاصیت نرم کنندگی آن می‌دانند.

یکی از دیگر خواص روغن زردآلو برای پوست اسیدهای چرب‌ مفیدی است که در آن نهفته است. این روغن بکر حاوی اسیدهای چرب امگا 3، امگا6 و امگا 9 است. همچنین این روغن سرشار از ویتامین A است و سبب رطوبت و درخشش پوست صورت و بدن می‌شود. در ادامه به چند مورد از بهترین خواص روغن زردآلو برای پوست اشاره خواهیم کرد.

1. روغن زردآلو پوست را تغذیه می کند

از خواص روغن زردآلو همین بس که بعنوان یکی از معدود روغن‌های مغذی و کامل معرفی می‌شود. روغن هسته زردآلو، روغنی است حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد و ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی پوست (در مقاله دیگری درباره خواص ویتامین ها برای پوست توضیح داده‌ایم). این روغن ماده‌ای است گیاهی که می‌تواند به بهترین شکل و به قدر کافی پوست را عمیقاً تغذیه کند.

بسیاری از روغن‌های درمانی تنها می‌توانند به لایه‌های سطحی نفوذ کنند و یا اینکه تنها به برخی از لایه‌های پوست صورت و بدن فایده برسانند. اما از خواص روغن زردآلو تلخ این است که می‌تواند وارد تمام لایه‌های سطحی شود و نسبت به دیگر روغن‌های درمانی تاثیر و ماندگاری چندبرابری داشته باشد.

خواص روغن زردآلو برای پوست

2. روغن زردآلو اسیدهای چرب ضروری پوست را تامین می کند

دیگر خاصیت از میان بی شمار خواص روغن زردآلو برای پوست اسیدهای چرب ضروری است که در این روغن نهفته‌اند. این روغن به لحاظ تعدد اسیدهای چرب مفید نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی و درمانی غنی‌تر است و به همین علت است که بیش از سایر روغن‌ها برای حفظ زیبایی، سلامت و تغذیه پوست صورت توصیه می‌شود.

اسیدهای چرب امگا که در روغن زردآلو وجود دارند، می‌توانند سپرهای محافظتی و طبیعی پوست در برابر آلودگی‌ها و بیماری‌ها باشند. روغن زردآلو حاوی مقادیر قابل توجهی اسید لینولئیک است که تحت عنوان اسید چرب امگا 6 آن را می‌شناسیم. همچنین این روغن مغذی حاوی اسید اولئیک یا امگا 9 است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کند و تغذیه کننده آن نیز به شمار می‌رود.

3. روغن زردآلو مراقب پوست شما در برابر پیری است

اگر بخواهیم تمام خواص روغن زردآلو را کنار بگذاریم و تنها به یک دلیل آن را برای مراقبت از پوست توصیه کنیم، آن علت خاصیت ضدپیری این روغن درمانی و مغذی است. روغن هسته زردآلو منبع غنی از ویتامین A است و به همین علت فوق‌العاده در جلوگیری از بروز پیری پوست موثر است. ویتامین A موجود در روغن هسته زردآلو به تولید سلول‌های جدید روی پوست کمک می‌کند و سبب تازه شدن لایه‌های سطحی پوست می‌شود.

همچنین این روغن مغذی دیگر ترکیباتی دارد که آن‌ها نیز به گردش سلولی کمک کرده و به این چرخه سرعت می‌بخشند. بنابراین از خواص روغن زردآلو است که پوستتان را درخشان کند و کاری کند که ده سال جوانتر بنظر برسید. با مصرف منظم و پیوسته روغن زردآلو سلول‌های جوان سلول‌های پیر را پس میزنند و به سطح می‌آیند، در نتیجه شما همیشه در شاداب‌ترین حالت ممکن دیده می‌شوید.

از خواص روغن زردآلو و ویتامین A موجود در آن این است، که از پوستتان حمایت کند و سبب پرتر یا تپل‌تر دیده شدن پوست صورت شود. همچنین مداومت نشان دادن در مصرف روغن زردآلو باعث کاهش خطوط ریز پوست شده و چین و چروک را نیز محو می‌کند. در واقع زردآلو یکی از بهترین روغن ها برای چروک پوست است.

4. روغن زردآلو پوست را هیدراته نگه می دارد

یکی دیگر از خواص روغن زردآلو این است که رطوبت را به خود جذب کند. بنابراین زمانی که این را روغن روی پوستتان استفاده می‌کنید، فوق‌العاده نرم شده و سطح پوست را به بستری روان تبدیل می‌کند. همچنین اگر در روتین مراقبتی پوست از مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها استفاده می‌کنید، این روغن گیاهی می‌تواند به افزایش جذب و تاثیر مرطوب کنندگی آن‌ها منجر شود.

خواص روغن زردآلو

5. با روغن زردآلو درخشش پوست چند برابر می‌شود

اگر می‌خواهید گونه‌ها و پیشانی‌تان مانند شبنم صبحگاهی بدرخشد، بنابراین از خواص روغن زردآلو غافل نشوید. روغن زردآلو همانطور که گفتیم یکی از غنی‌ترین و کامل‌ترین روغن‌های حامل به شمار می‌رود، بنابراین ویتامین‌های E و C از ثابت‌ترین ترکیبات آن محسوب می‌شوند. قرار دادن ویتامین A، C و E در کنار هم و اعمال آن‌ها روی پوست به معنای خداحافظی با لکه‌های پوستی و شفافیت خارق‌العاده آن است.

از این پس می‌توانید با مصرف روغن زردآلو روی پوست صورت برای خودتان یک راز جوانی داشته باشید. این روغن طبیعی رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و از دیده شدن پوست صورت بصورت تیره روشن جلوگیری می‌کند.

6. روغن زردآلو ضد التهاب واقعی پوست شماست

همانطور که اشاره کردیم خواص روغن زردآلو بی شمار است، چرا که منابع متعددی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری را در خود پنهان کرده. بنابراین با استفاده منظم از روغن زردآلو می‌توانید بیماری‌های پوستی ناراحت کننده و ناخوشایند را تسکین دهید. از خواص روغن هسته زردآلو تلخ می‌توان به تاثیر آن در تسکین علائم روزاسه، آکنه و پسوریازیس اشاره نمود.

هر وقتی که بیماری پوستی شما مجدداً عود می‌کند و شعله ور می‌شود، می‌توانید از محصولات حاوی روغن زردآلو یا خود روغن هسته زردآلو برای تسکین علائم استفاده کنید. روغن زردآلو با کاهش استرس‌های پوستی از عود و تشدید علائم بیماری‌های پوستی مزمن جلوگیری می‌کند.

7. با روغن زردآلو پوست مانند ساتن نرم و لطیف می شود

این تنها یک ادعا نیست و واقعا روغن زردآلو باعث می‌شود، پوستتان مانند یک ساتن نرم و مرطوب بنظر برسد. زمانی که پوست آنچه که برای تغذیه شدن نیاز دارد را دریافت کند، تمام آسیب‌هایش به تدریج بهبود یافته و پس از مدتی با یک پوست جدید و فوق‌العاده جوان و بشاش رو به رو می‌شویم. مجدداً این خاصیت ویتامین آ برای پوست است که به افزایش لطافت آن منجر می‌شود.

یکی از خواص روغن زردآلو این است که با بهره‌گیری از خاصیت ویتامین A پوست مصرف کننده را لایه‌برداری کند. این لایه‌برداری کاملاً طبیعی است و قرار نیست پوست تحریک شود. به مرور زمان مصرف کننده احساس می‌کند که پوست صورتش نسبت به سابق چقدر نرم‌تر و صاف‌تر شده است.

زرد آلو برای پوست

8. روغن زردآلو سرشار از آمیگدالین است

آیا میدانید که چرا پزشکان گاهی توصیه می‌کنند هر چند وقت یکبار یک سیب را با هسته‌هایش بخورید و هرگز فرصت خوردن مغز هسته زردآلو را از دست ندهید؟ دلیل تاکید پزشکان بر این رویه وجود ویتامین B17 یا آمیگدالین در هسته برخی از میوه‌هاست. آمیگدالین یا ویتامین B17 ترکیبی شمیایی است که علاوه‌بر هسته زردآلو در هسته خیلی از میوه‌های دیگر همچون آلو، هلو، گیلاس قرمز و سیب وجود دارد.

بدن ما انسان‌ها قادر نیست به صورت طبیعی ویتامین B17 ترشح یا تولید کند، اما برای تقویت سیستم ایمنی و ارتقا عملکرد آن به ویتامین B17 احتیاج دارد. ویتامین B17 می‌تواند در بدن ما مانند یک ضد التهاب عمل کند.

اگر بخواهید از میان خواص روغن زردآلو برای کاهش التهابات بدن تنها به یک ویژگی‌ آن بسنده کنید، باید ویتامین B17 را در صدر خواص این میوه و هسته‌اش قرار دهید. با وجود این ویتامین در روغن هسته زردآلو این میوه و روغنش به رقیبی جدی برای سایر روغن‌های موثر در حفظ سلامت پوست تبدیل می‌شود.

ویتامین B17 موجود در روغن زردآلو به مستحکم شدن پوست کمک می‌کند و خاصیت الاستینه آن را بهبود می‌بخشد. پوست انسان در طول روز بارها در برابر علل استرس‌زا قرار می‌گیرد. منظور از استرس تنها جنگ و جدل یا یک موقعیت احساسی بد نیست. آب و هوا، مواد غذایی که می‌خورید، ترکیبات شیمیایی که با آن‌ها کار می‌کنید و … می‌توانند استرسی برای پوستتان باشند. حتی گرد و غبار موجود در محیط و ترکیبات مضر لوازم آرایشی نیز استرسی بد برای پوست محسوب می‌شوند.

البته همیشه عوامل خارجی سبب آسیب پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی آن نمی شوند. گاهی سلامت جسمانی تاثیری چشمگیر بر وضعیت پوست برجای خواهد گذاشت. بعنوان مثال هرچه سنتان افزایش پیدا کند، پوست خاصیت کشسانی‌اش را به تدریج از دست داده و بیشتر مستعد آسیب سلولی خواهد بود. ویتامین A با لایه برداری و تقویت سلول‌ها هم کلاژن سازی را افزایش می‌دهد و هم پوست را لیفت و سفت می‌کند.

9. روغن زردآلو یک لایه محافظ روی پوست شماست

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم یکی از خواص روغن زردآلو ویتامین A موجود در آن است. این ویتامین با تسریع گردش سلولی سبب مقاوم شدن پوست شده و سدی قوی در برابر آسیب‌های اکسیداتیو ایجاد می‌کند. اگر روغن هسته زردآلو را بصورت روزانه مصرف کنید، پوستتان تغذیه شده و بدرستی عمل خواهد کرد.

همچنین روغن زردآلو و محصولات مراقبتی که حاوی این روغن هستند، منبع غنی ویتامین B17 محسوب می‌شوند. این ویتامین از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت کرده و اجازه نمی‌دهد که رادیکال‌های آزاد سبب تشدید علائم پیری روی پوست شوند.

فواید روغن زردآلو برای پوست

10. روغن زردآلو دشمن باکتری‌های مولد آکنه است

اگر مبتلا و مستعد آکنه هستید، باید مجدداً از میان خواص روغن زردآلو به منبع ویتامین A آن مراجعه کنید. اگر پوستی دارید که درگیر آکنه‌های متعدد است و حتی با درمان‌های هزینه‌بر نیز نتیجه مطلوبی حاصل نشده، بهتر است از روغن هسته زردآلو استفاده کنید. ویتامین A موجود در این روغن پوست را جوانسازی می‌کند.

پس از جوانسازی و تکرار درمان پوست با این روغن منافذ بزرگ و باز به تدریج مسدود می‌شوند و پس از مدتی فرد درمان انواع جوش و آکنه و افزایش شفافیت پوستش را تجربه می‌کند. از خواص روغن زردآلو سبک بودنش است، بنابراین درباره وزن روغن روی پوستتان نگران نباشید. این روغن حامل است، پس براحتی جذب پوستتان شده و روی آن انباشته نمی‌شود.

روغن هسته زردآلو خاصیت مرطوب کنندگی عمیقی دارد، پس دیگر منافذ برای تامین رطوبت پوست بیش از حد فعالیت نمی‌کنند و در نهایت مسدود نمی‌شوند. در بیشتر مواقع تولید غیرطبیعی سبوم به علت کم آبی بافت زیرین پوست است. پوست در تلاش است که با ایجاد سبوم بیشتر و افزایش رطوبت کم آبی را تسکین دهد، اما ناخواسته چربی‌ها روی هم انباشته می‌شوند و در نهایت آکنه‌های زشت و ناخوشایند را ایجاد می‌کنند.

برای اینکه از خواص روغن زردآلو بهرمند شوید، آن را در روتین مراقبت روزانه پوستتان بگنجانید. پس از چند وقت مصرف منظم شاهد غیب شدن آکنه‌های پوستتان باشید و از داشتن یک پوست زیبا و صاف لذت ببرید.

برای مراقبت از پوست هسته زردآلو بخورید!

شما می‌توانید حتی درگیر مراحل تهیه روغن هسته زردآلو نشوید و یا برای خرید آن هزینه زیادی پرداخت نکنید. خوردن دانه‌های هسته زردآلو نیز راهی است برای بهرمندی از خواص روغن زردآلو که در هسته آن نهفته است. اگر مرتباً و در فواصل معین مغز هسته زردآلو را بخورید، پوستتان تقویت شده و آسیب‌های آن بازسازی می‌شود.

 در مطالعات نشان داده شده که غذاها نمی‌توانند تاثیری فوری بر سلامت پوست داشته باشند، اما بی‌تاثیر نیز نیستند. اگر هسته زردآلو را بخورید باید از دستگاه گوارش عبور کند، جذب روده شود و سپس خواص روغن زردآلو به پوست برسد. اما مراقبت از پوست با مغز هسته زردآلو یک کار زمانبر است. همچنین همیشه باید مقدار زیادی هسته زردآلو در منزل برای خوردن داشته باشید.

بنابراین برای اینکه سریعتر از خواص روغن زردآلو بهرمند شوید، بهتر است روغن این میوه را بصورت موضعی روی پوستتان اعمال کنید. ترکیبات روغنی که از طریق پوست جذب بدن می‌شوند سریعتر تاثیر کرده و اثربخش‌تر خواهند بود.

فیشیال پوست با روغن زردآلو

اگر بخواهید از تمام خواص روغن زردآلو در کوتاهترین زمان ممکن بهرمند شوید، توصیه می‌کنیم تکنیک فیشیال صورت با روغن زردآلو را امتحان کنید. باید به روش زیر از روغن زردآلو برای تغذیه پوستتان استفاده کنید:

  • ابتدا دوش آب گرم بگیرید و بگذارید بخار آب منافذ پوست را باز کند.
  • حین حمام کردن با استفاده از یک پاک کننده ملایم صورت تمام منافذ صورت را پاکسازی کنید و مطمئن شوید که حاوی سبوم نیستند.
  • سپس داخل مرطوب کننده مورد علاقه‌تان چند قطره از روغن زردآلو را بریزید.
  • مرطوب کننده را روی صورت بمالید و سپس حوله‌ای که از قبل با آب داغ مرطوب کردید را روی پوستتان فشار دهید.
  • 10 دقیقه در همین حالت بمانید و حوله را از روی پوست برندارید.

طرز تهیه در خانه

اسکراب روغن هسته زردآلو برای پوست

اسکراب کردن پوست یکی دیگر از روش‌های رساندن خواص روغن زردآلو به پوست به شمار می‌رود. اسکراب‌ها ضمن اینکه خواص متعددی برای پوست دارند، سبب آرامش پوست شده و استرس‌ها را از آن دور می‌کنند. به روش زیر می‌توانید از اسکراب روغن هسته زردآلو استفاده کنید:

  • ابتدا دوش آب گرم یا بخار گرم بگیرید.
  • کمی روغن هسته زردآلو، چند قطره روغن صورت و مقداری شکر را ترکیب کنید.
  • اسکراب بدست آمده را روی پوستتان به صورت دورانی بمالید.
  • پس از چند دقیقه می‌توانید اسکراب را از روی پوست بشویید.

این اسکراب همزمان پوست را لایه‌برداری کرده و خواص روغن زردآلو را نیز وارد منافذ پوست می‌کند. اگر پوستتان کدر است از این روش می‌توانید برای روشن کردن آن استفاده کنید. یادتان باشد که این اسکراب را روی پوست صورت نمالید، چراکه ممکن است دانه‌های درشت شکر به پوست آسیب وارد کنند.

خواص روغن زردآلو برای مو

روغن زردآلو، مایعی است که از هسته میوه زردآلو استخراج می‌شود. خواص روغن هسته زردآلو برای مو متعدد است. خواص روغن زردآلو تلخ آرایشی، مراقبتی و دارویی است. بنابراین با استفاده از این روغن می‌توانید به موهایتان توجه کنید و از زیبایی و سلامت آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به برخی از خواص روغن هسته زردآلو تلخ برای موها اشار خواهیم کرد.

1. روغن زردآلو بمب اسیدهای چرب برای موهاست

یکی از خواص روغن زردآلو برای موها این است که چندین ماده مغذی و معدنی را یک جا به موها و پوست سر میرساند. روغن زردآلو بمب اسیدهای چرب ضروری شناخته می‌شود. این روغن حاوی چربی امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است و خواص ضدالتهابی و تقویت کننده برای موها دارد. این روغن گیاهی به لحاظ شباهت و محتوای اسید چرب به روغن بادام شباهت زیادی دارد و رقیب سرسخت آن محسوب می‌شود.

از خواص روغن زردآلو برای حفظ سلامت و طراوت موها می‌توان به منابع ویتامین A، E و C اشاره کرد. همچنین با استفاده از این روغن طبیعی می‌توانید مواد معدنی مورد نیاز مو همچون کلسیم، مس، آهن، پتاسیم و منیزیم را تامین کنید. با وجود این مواد معدنی فولیکول‌ها و ساقه موها تقویت شده و شاید هرگز ریزش و تضعیف موهایتان را دیگر بخاطر نیاورید.

2. روغن زردآلو حاوی ویتامین C است

اگر در میان خواص روغن زردآلو دنبال یک منبع معتبر برای رشد مجدد موهایتان می‌گردید، باید به ویتامین C موجود در این روغن تکیه کنید. کمبود ویتامین C یکی از علل شایع ریزش مو در زنان و تشدید این وضعیت ناخوشایند است. بنابراین با مصرف به اندازه و منظم روغن زردآلو روی پوست سر و در ناحیه ریشه موها می‌توانید ریسک بروز ریزش مو را کاهش دهید. همچنین اگر ریزش مو دارید از این روغن برای کاهش حجم ریزش موها استفاده کنید.

خواص روغن زردآلو برای مو

3. اسید لینولئیک روغن زردآلو رشد مو را افزایش می دهد

از دیگر خواص روغن زردآلو می‌توان به اسید لینولئیک و لینولنیک موجود در آن اشاره نمود. این اسیدهای چرب راز‌های روغن زردآلو برای برگرداندن رشد موها به پوست سر شما هستند. اگر پوستتان سرتان خشک است از این روغن استفاده کنید، چراکه این چربی‌ها همزمان با تقویت پیاز موها به مرطوب شدن پوست سر نیز کمک می‌کنند.

4. منبع غنی ویتامین E است

از خواص روغن زردآلو برای مو می‌توان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد. این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی‌اش را مدیون ویتامین E است. ویتامین E موجود در روغن هسته زردآلو از تشدید ریزش مو جلوگیری نموده و همچنین به بهبود این وضعیت کمک می‌کند. ویتامین E می‌تواند استرس اکسیداتیو پوست سر را کاهش دهد. در صورتی که به موقع این وضعیت را کنترل نکنید افزایش استرس اکسیداتیو پوست سر سبب بروز آلوپسی می‌شود.

5. کمبود آهن را جبران می‌کند

شاید کمتر کسی به نقش مواد معدنی در حفظ سلامت پوست و مو دقت کند. خوب است بدانید که کمبود آهن سبب ریزش موها می‌شود. بنابراین اگر در منزل روغن زردآلو دارید، از خواص روغن زردآلو غافل نشوید و از آهن موجود در آن برای بهبود کمبود آهن استفاده کنید.

6. شوره سر را درمان می کند

اکثر افراد تلاش می‌کنند از خواص روغن زردآلو برای افزایش رشد موها و رفع مشکل ریزش مو استفاده کنند. اما باید بدانید که این روغن موثر درمان افرادی است که شوره سر دارند. با استفاده منظم و مداوم روغن هسته زردآلو می‌توانید شوره سر را برطرف کنید. بهترین راه های درمان سریع شوره سر را از مقاله دیگر ما بخوانید.

6. شوره سر را درمان می کند

7. جایگزین عالی ژل مو است

برای اینکه به موهایتان حالت بدهید، دیگر از ژل و حالت‌ دهنده‌های شیمیایی استفاده نکنید. همزمان با مصرف روغن هسته زردآلو از خواص روغن زردآلو بهرمند شوید و موهایتان را نیز حالت دهید. همچنین اگر همیشه موهایتان دچار گره می‌شود، مصرف این روغن موثر را به شما توصیه می‌کنیم.

طرز تهیه روغن زردآلو در خانه

اگر در منزل مقدار زیادی هسته زردآلو بلااستفاده دارید، حالا وقت آن رسیده از آن‌ها استفاده کنید و از خواص روغن زردآلو بهرمند شوید. به روش زیر با هم روغن زردآلو تهیه می‌کنیم:

  • ابتدا هسته‌ها ‌را بشکنید و مغز‌ها را جدا کنید.
  • مغزهای هسته زردآلو را داخل آسیاب بریزید و کاملاً پوره کنید.
  • سپس پوره بدست آمده که بسیار نرم شده را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در جایی ساکن قرار دهید.
  • پس از مدتی شاهد ته نشین شدن تفاله مغزها و بالا آمدن روغن هسته زردآلو خواهید بود.
  • حالا این ترکیب را روی یک فیلتر بسیار زیر یا پارچه تمیز بریزید و روی یک ظرف گود فشار دهید تا روغن آن از تفاله‌ها جدا شود.
  • این کار را تا جایی که تمام روغن از پارچه عبور کند و فقط تفاله هسته‌ها باقی بماند ادامه دهید.
  • روغن به دست آمده را داخل ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.
  • هر زمان که بخواهید می‌توانید مقداری از آن را برای مراقبت از پوست و مو استفاده کنید.

 

سوالات متداول درباره خواص روغن زردآلو


روغن زردآلو خاصیت روشن کنندگی پوست دارد؟

بله یکی از خواص روغن زردآلو افزایش شفافیت پوست است. این روغن به دلیل داشتن ویتامین C و ویتامین A مانند یک لایه بردار غیرتهاجمی عمل کرده و به ازبین رفتن سلول‌های تیره شده پوست کمک می‌کند.

آیا خوردن هسته زردآلو برای درمان ریزش مو موثر است؟

مسلماً استفاده موضعی و مستقیم همیشه بهترین پاسخ را می‌دهد، اما شما می‌توانید با مصرف مقدار زیاد و منظم هسته زردآلو بصورت خوراکی نیز به هدف کاهش ریزش مو نزدیک شوید.

آیا می‌توانیم روغن هسته زردآلو را به مرطوب کننده اضافه کنیم؟

بهتر این است که از مرطوب کننده‌های حاوی روغن زردآلو استفاده کنید. ولی اگر مرطوب کننده فاقد این روغن بود می‌توانید به مقدار مرطوب کننده‌ای که هربار استفاده می‌کنید، چند قطره روغن زردآلو اضافه کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 149
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1402
نظرات

آرایش مو با روسری امروز یکی از ترندهای آرایش مو به شمار می‌رود. حتی گره زدن ساده یک روسری کوچک به جای کش مو به موها می‌تواند جذابیت آرایش مو را افزایش دهد. اگر شما هم به تزئین مو با روسری علاقمندید، اما این کار را به خوبی بلد نیستید در این قسمت همراه ما باشید. در اینجا آرایش مو با شال و روسری را به شما یاد می‌دهیم.

بستن موها با روسری؛ ترند جدید آرایش مو

حتماً اگر شما هم فیلم معروف صبحانه در تیفانی را دیده باشید، عاشق مدل آرایش مو با روسری آدری هپبورن شدید! اما ما نیز می‌توانیم از شال و روسری که در منزل داریم نهایت بهره را ببریم و آرایش مو با روسری را یاد بگیریم. ولی چطور موهایمان را با روسری ببندیم و در عین حال جذاب بنظر برسیم؟

روسری چیزی است که هم می‌تواند نقش یک پوشش را برای بانوان داشته باشد و هم در قالب یک اکسسوری کاربردی ظاهر شود. استفاده از روسری بعنوان یک اکسسوری محدود به اعتقادات نیست و در گذشته نیز بانوان برای باکلاس دیده شدن حتماً از یک روسری برای بستن سرشان استفاده می‌کردند.

شما می‌توانید امروز از آرایش مو با روسری سود بیشتری ببرید و آن را وارد ابزار و وسایل تزئین موهایتان کنید. شما می‌توانید برای آرایش مو با روسری از روش‌ها و سبک‌های متفاوتی استفاده کنید و حتی مدل خاص خودتان را داشته باشید. مثلا می‌توانید روسری را دور موهایتان برای فرم دادن موها بصورت دم اسبی ببندید.

بستن موها با روسری؛ ترند جدید آرایش مو

برخی از آرایش مو با روسری جهت گیس کردن موهایشان استفاده می‌کنند، که یک ایده عالیست. همچنین گروهی از بانوان برای آرایش مو با روسری از تکنیک بستن آن دور سر و گره زدن در بخش بالای سر پیروی می‌کنند. شما می‌توانید با یادگیری تکنیک‌های آرایش مو با روسری در هر ساعت از شبانه روز مدلی خاص را اجرا کنید و ببینید که چه تاثیری فوق‌العاده‌ای در استایلتان برجای می‌گذارد.

چند سبک آرایش مو با روسری

در ادامه همراه ما باشید تا با چند سبک راحت و کاربردی برای تزئین مو با روسری آشنا شوید.

گره نیمه بالا مو با روسری

آرایش مو با روسری به این سبک یکی از راحت‌ترین تکنیک‌های استفاده از روسری است. مدل‌های نیمه تاپ یکی از مدل‌های ترند امروز هستند و خیلی از دختران نیز به آن‌ها علاقه فراوانی دارند. این روش بستن موها با روسری خیلی به مدل‌های تزئین مو بوهو نزدیک است. برای بستن موها در این مدل به یک روسری و یک کش مو لاستیکی احتیاج دارید.

  • کمی مو را از دو سمت سر جمع کنید.
  • شبیه به نیم دم اسبی آن را در یک دست نگهدارید.
  • با کمک دست دیگر کش را از روی این بخش رد کنید.
  • کش را چندبار دور آن بچرخانید.
  • در آخر روسری را در پایه گره نیمه بالا محکم کنید تا کش زیر آن پنهان شود.

 

آرایش مو تاپ گره با روسری

این سبک یکی از مدل‌های همه کاره محسوب می‌شود. شما می‌توانید از این روش تزئین مو با روسری برای حضور در هر محیط و موقعیتی استفاده کنید. حتی اگر می‌خواهید در خانه حسابی کار کنید، این مدل بستن مو با روسری برایتان کاربردی خواهد بود. انجام آن خیلی راحت است و کمترین زمان را از شما می‌گیرد.

  • برای آرایش به سبک تاپ گره با روسری و کش مو و روسری احتیاج دارید.
  • ابتدا موهایتان را شانه بزنید و بصورت دم اسبی وسط سر ببندید.
  • سپس موهایتان را مثل کش بپیچید تا جمع شوند.
  • در آخر روسری را دور کپی که وسط سر ایجاد کردید بپیچید و گره بزنید.

 

دم اسبی بستن موها با روسری‎

آرایش مو با روسری زمانیکه موهایتان را دم اسبی می‌بندید آسان‌ترین مدل ممکن است. اگر دم اسبی شما خیلی کم پشت است این مدل بستن با روسری به پرتر دیده شدن آن نیز کمک می‌کند. برای اجرای این مدل آرایش مو با شال و روسری تنها به یک روسری، کش مو و اتو مو نیاز دارید.

  • ابتدا موهایتان را به هر فرمی که دوست دارید اتو بزنید.
  • سپس موها را با کش بصورت دم اسبی پایین یا وسط سر ببندید و محکم کنید.
  • در آخر روسری را مانند روبان یک بار دور موها بچرخانید و سپس گره بزنید.

دم اسبی بستن موها با روسری‎

نیم دم اسبی و بستن باندانا دور سر

اگر برای آرایش مو با روسری فرصت چندانی ندارید و نمی‌توانید سراغ مدهای سختتر بروید، این مدل زیبا را امتحان کنید. با یک کش مو و یک باندانا می‌توانید قشنگ‌ترین مدل آرایش مو با روسری را اجرا کنید. برای انجام این مدل مو نیاز به یک باندانا یا روسری و کش مو دارید. این راه را برای مدل موی خیس هم می‌توانید امتحان کنید.

  • ابتدا موهایتان را برس بکشید و صاف کنید.
  • سپس موهایتان را به سمت پشت جمع کنید و به صورت دم اسبی نیمه ببندید.
  • در آخر باندانا را مانند یک نوار دور سر ببندید و جلوی آن را روی قسمت تاج سر تنظیم کنید.

 

مدل آرایش گل رز مو با روسری

اگر قرار است کنار ساحل قدم بزنید یا اینکه به یک گردش سرگرم کننده بروید این مدل مو بدرد استایل پیک نیکی شما می‌خورد. بستن روسری شبیه به گل رز یکی از خلاقانه‌ترین مدل‌های آرایش مو به شمار می‌رود.

  • برای انجام این مدل آرایش مو با روسری نیاز به یک روسری و چند سنجاق مو دارید.
  • مقداری از موهای جلو را جدا کنید و سپس به سه بخش تقسیم کنید.
  • سه قسمت بافت را با یک دست بگیرید و با دست دیگر روسری را در مرکز بافت قرار دهید و زیر بخش میانی مو نگه دارید.
  • سپس هر طرف روسری را با یکی از قسمت‌های کنار اتصال دهید.
  • حالا یک بافت معمولی بزنید و حین بافت این سه قسمت موهای کنار سر را به بخش‌ها کناری که روسری دارند اضافه کنید.
  • بافت را با کش ببندید و بپیچید تا شبیه به یک گل رز شود.
  • در آخر با سنجاق گل مویی که درست کردید را با سنجاق فیکس کنید.

مدل آرایش گل رز مو با روسری

پوشش کامل سر و موها با روسری

آرایش مو با روسری به صورتی که تمام سر پوشیده شود، یکی از روش‌های رایج تزئین مو در بین بانوان رنگین پوست است. البته این مدل آرایش مو با روسری را بارها در فیلم‌های هالیوودی نیز دیده‌ایم. این مدل بستن روسری هم برای استراحت دادن به موها خوب است و هم می‌تواند یک مدل آرایش مو باشد.

  • برای بستن موها به این روش سنجاق مو، کش مو و روسری مربعی را آماده کنید.
  • اگر موهایتان بلند هستند، آن‌ها را با کش جمع کنید و اگر کوتاهند با سنجاق‌ موها را روی سر جمع کنید.
  • روسری را بصورت مثلثی تا کنید.
  • روسری را برخلاف همیشه نگه دارید، بصورتی که مرکز مثلث به سمت گردن باشد.
  • نوک روسری در این روش باید روی بالای سرتان قرار بگیرد و جلوی صورت بیافتد.
  • دو طرف روسری که در دست دارید را روی هم در بالا و قسمت پیشانی گره بزنید.
  • بعد از گره زدن، پهلوهای باقی مانده را به پشت برگردانید و گره دیگری بزنید و انتهای آن را داخل روسری پنهان کنید.
  • انتهای مثلث روسری را روی گره جلوی برگردانید و زیر آن پنهان کنید.

پوشش کامل سر و موها با روسری

مدل موی Rosie The Riveter

آرایش مو با روسری که بخواهید در کمتر از 1 دقیقه انجام شود، همین مدل مو است. Rosie The Riveter نماد زنانی بود که در طول جنگ جهانی دوم در کارخانه‌های کشتی سازی مشغول به کار بودند. این آرایش نوع مو امروز در سراسر دنیا توسط زنان مورد استقبال قرار می‌گیرد و هرگز از مد نمی‌افتد.

  • برای تزئین مو با روی به سبک Rosie The Riveter نیاز به شانه، روسری و کش مو دارید.
  • ابتدا موهایتان را شانه بزنید تا گره‌ها باز شوند.
  • موها را به صورت دم اسبی ببندید و بالای سر جمع کنید.
  • روسری را روی میز قرار دهید و بغلتانید تا شبیه یک نوار شود.
  • نوار را از پشت دور سرتان و در قسمت وسط سر ببندید، به صورتی که انتهای دو سر روسری بالای سر گره بخورد.
  • اضافه آن را پنهان نکنید، زیبایی این مدل همین ظاهر متفاوتش است.

 

تاپ گره قدیمی با روسری

اگر عجله دارید و نمی‌توانید جلوی آینه برای بستن موهایتان وقت بگذارید، نگران نباشید فقط به یک روسری احتیاج دارید. سبک‌های وینتیج همیشه طرفداران خاص خود را دارد و هرگز قدیمی نمی‌شود. مدل موهای قدیمی واقعاً بی‌عیب و نقص هستند و حیف است که از آن‌ها استفاده نکنید.

  • برای آرایش به این سبک به کش مو، روسری و شانه احتیاج دارید.
  • موهایتان را در یک کش بصورت بهم ریخته ببندید و محکم کنید.
  • روسری را از یک سر نوک تیز انتهای دیگر بغلتانید تا شبیه به یک نوار شود.
  • پهنای این نوار از یک و نیم اینچ بیشتر نشود.
  • روسری را به صورتی که وسط آن پشت و زیر سرتان قرار بگیرد نگه دارید و انتهای آن را به سمت جلو بیاورید.
  • انتهای روسری را روی هم بگذارید و بچرخانید تا یک سری حلقه ایجاد شود.
  • با یک سر روسری که تابیدید، یک حلقه درست کنید و سر دیگر را از آن عبور دهید و تا کنید.
  • در آخر گره را بکشید تا محکم شود.

آرایش مو با روسری

آرایش مو قیطان با روسری

روش دیگر آرایش مو با روسری، مدل قیطان با روسری است. قیطان‌ها از قدیم و الایام برای دختران جوان یک اکسسوری دوست داشتنی جهت آرایش مو به شمار می‌روند. حالا می‌توانید از روسریتان به عنوان قیطان استفاده کنید. این مدل آرایش مو برای زمانی که لباس‌های تابستانی و سبک می‌پوشید عالیست.

  • برای اجرای این مدل به سنجاق، روسری و کش مو احتیاج دارید.
  • قسمتی از موهای بالای سر را جدا کنید.
  • این بخش را به سه قسمت تقسیم کنید و ببافید.
  • انتهای بافت را با کش مو محکم کنید.
  • بافت را با دست شل کنید.
  • انتهای بافت را با روسری ببندید.

 

مدل موهای دم اسبی با چند قیطان

یکی از قشنگ‌ترین مدل های آرایش مو با روسری بستن آن با چند قیطان یا روسری کوچک است. برای انجام این مدل آرایش مو نیاز به کش مو و چند نوار قیطان یا روسری کوچک دارید.

  • ابتدا موهایتان را از بالا و پشت سر مقداری جدا کنید و با کش بصورت دم اسبی ببندید.
  • سپس دستانتان را پایین تر بیاورید و مجدداً دسته دیگری از موها را از دو طرف جمع کنید و با کش ببندید.
  • اینکار را برحسب بلند موهایتان در فواصل مشخص می‌توانید چندبار دیگر تکرار کنید.
  • در آخر روی محل‌هایی که با کش بستید را با روسری‌های کوچک یا نوار قیطان ببندید.

مدل موهای دم اسبی با چند قیطان آرایش مو با روسری

مدل موی نیمه دم اسبی پیچ خورده با روسری

اگر قصد دارید در یک مراسم عروسی با سبک بوهو شرکت کنید، این آرایش مو را به شما توصیه می‌کنیم. اصلاً کار سختی نیست و فقط چند دقیقه زمانتان را می‌گیرد. برای بستن موهایتان به این مدل به روسری و سنجاق نیاز دارید.

  • موهایتان را از وسط جدا کنید.
  • مقداری از مو را از یک طرف جدا کنید و تا انتها بچرخانید.
  • این ریسه را در پشت سر سنجاق کنید.
  • همین کار را مجدداً در طرف مخالف انجام دهید.
  • پیچ‌ها را با دست شل کنید تا شل و حجیم بنظر برسند.
  • روسری را در محلی که دو ریسه نزدیک هم سنجاق شدند، دورشان بپیچید و گره بزنید.

آرایش مو با روسری

آرایش مو با قیطان روسری

این مدل آرایش مو با روسری برای خانه، مهمانی و گردش کاربرد دارد و خیلی زیبا بنظر می‌رسد. اگر می‌خواهید موهایتان حجیم‌تر بنظر برسد از قیطان‌ها کمک بگیرید. موهایتان را با یک روسری ببافید تا مدل موی حجیم رویاهای خود را روی سرتان ببینید. برای بستن موهایتان در این مدل به روسری، کش مو و سنجاق نیاز دارید.

  • موهایتان را با انگشتان شانه بزنید و مرتب کنید.
  • موها را به سه قسمت تقسیم کنید.
  • روسری را یک بار دور قسمت میانی بپیچید و هر طرف روسری را به قسمت‌ کناری وصل کنید.
  • حالا سه قسمت را بصورت گیس ببافید.
  • انتهای قیطان را با کش محکم ببندید.
  • انتهای روسری را به بافت گره بزنید و یا با یک سنجاق محکم کنید.

 

مدل موی Top Scarf

خیلی از دختران نوجوان امروز این مدل آرایش مو با روسری را بیشتر می‌پسندند. نه زمانی می‌برد و نه به کش و سنجاق نیاز دارد. برای انجام این مدل آرایش مو به روسری و سوزن روسری احتیاج دارید.

  • روسری را بصورت مثلثی تا کنید.
  • قسمت پهن روسری را روی سر و پیشانی بگذارید و بگذارید بخش نوک تیز از پشت سر آویزان شود.
  • کنارهای روسری که در دستتان هستند را به پشت ببرید و روی هم گره بزنید.
  • اگر فکر می‌کنید ممکن است روسری از روی سرتان سر بخورد، از سنجاق برای محکم کردن آن روی موها کمک بگیرید.

 

بستن روسری دور دم اسبی

برای آرایش مو با روسری به این روش شاید کمترین وقت ممکن را نیاز داشته باشید. در خیلی از فیلم‌ها میبینیم که بازیگران زن موهایشان را به این روش می‌بندند. برای اجرای این مدل آرایش مو با روسری به کش مو، شانه و روسری نازک احتیاج دارید.

  • موهایتان را به صورت دم اسبی در پایین سر ببندید.
  • روسری نازک را تاب دهید یا تا کنید تا شبیه نوار شود.
  • نوار بدست آمده را دور سر و زیر دم اسبی بپیچید.
  • انتهای نوار را زیر دم اسبی گره بزنید.
  • انتهای نوار را رها کنید و اجازه دهید زیر دم اسبی باقی بماند.

آرایش مو با روسری

آرایش مو هاله بافته با روسری

یکی دیگر از روش‌های آسان آرایش مو با روسری انواع تکنیک های بافت مو است. برای انجام این آرایش به روسری، سنجاق، کش مو و شانه احتیاج دارید.

  • ابتدا موهایتان را شانه بزنید و مرتب کنید.
  • سپس از پشت موها را به سه قسمت جدا کنید و وسط روسری را زیر بخش میانی قرار دهید.
  • در مرحله بعد هر طرف روسری را با بخش‌های بغلی فیکس کنید.
  • سه بخش را ببافید و انتهای گیس را با کش محکم کنید.
  • بافت را دور سر بچرخانید و انتهای آن را زیر سر سنجاق کنید تا محکم بماند.

 

نکته مهم آرایش مو با روسری‌

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای اینکه موهای شما در آرایش مو با روسری زیبا دیده شود نباید وز باشد. اگر شما جزو افرادی هستید که موهای وزی دارید می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که وزی و نامرتبی مو را برطرف می‌کند. یکی از بهترین محصولات برای رفع وز مو سرم نرم ‌کننده و برطرف کننده وز موی سریتا است. این محصول حاوی عصاره سویا، عصاره آلوئه ورا، سدیم پی سی ای است و با اغلب جنس مو سازگاری دارد. 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 119
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1402
نظرات

یکی از محصولات آرایشی پرکاربرد پرایمر است که اگر قبل از انجام آرایش از آن استفاده کنید، دوام و ماندگاری آرایشتان افزایش می یابد و لازم نیست در طول روز چندین بار آرایشتان را تجدید کنید. پرایمرها معمولا منافذ باز پوست و خطوط ریز پوستی را تا حدی می پوشانند و در مجموع پوست را صاف و یکدست می کنند تا مواد آرایشی بهتر روی پوست قرار بگیرند. خیلی از خانم ها به دنبال محصولات خانگی هستند تا آن را جایگزین لوازم آرایشی شرکتی کنند. خوب است بدانید روش های متعددی برای ساخت پرایمر خانگی وجود دارد که در این مقاله طرز ساخت و استفاده از آن ها را به شما آموزش می دهیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از پرایمر آرایشی

پرایمر برای زیرسازی آرایش صورت است که باید قبل از شروع میکاپ از آن استفاده کنید و از مزایای آن شامل:

  • صاف و یکدست کردن پوست
  • آماده سازی پوست برای میکاپ
  • بستن و پوشاندن منافذ باز پوست
  • پوشاندن چروک‌های عمیق و سطحی پوست
  • مات کردن پوست
  • جلوگیری از برق زدن پوست
  • محو کردن جای جوش، لک، تیرگی اطراف چشم و …
  • افزایش دوام و ماندگاری میکاپ
  • کنترل چربی پوست
  • خاصیت نرم کنندگی

بهره مند شوید.

چگونه پرایمر خانگی بسازیم؟

در این بخش طرز تهیه بهترین و موثرترین انواع پرایمر خانگی و طرز استفاده از آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

چگونه پرایمر خانگی بسازیم؟

پرایمر خانگی برای پوست خشک

روغن نارگیل یکی از ترکیبات طبیعی بسیار مهم است که علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست می تواند التهاب، قرمزی ها و چین و چروک پوست را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای ساخت این پرایمر خانگی باید یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با یک سوم پیمانه ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و مقداری پودر آرایشی معدنی به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. پرایمر شما آماده است، این پرایمر برای هر نوع پوستی مناسب است؛ به خصوص برای کسانی که پوست خشک یا پیر و فرسوده دارند. این محصول نقش مرطوب کننده را ایفا کرده و تاثیر بسیاری در زیبایی، نرمی و لطافت پوست آن ها خواهد داشت.

نحوه استفاده از این پرایمر به این صورت است که قبل از آرایش کردن باید با کمک انگشتان یا برس تمیز آرایشی آن را روی پوستتان پخش کنید.

پرایمر خانگی با گلیسیرین

یکی از ساده ترین و موثرترین روش های ساخت پرایمر خانگی استفاده از گلیسیرین است. گلیسیرین برای پوست عالیست، چون به عنوان یک مرطوب کننده آبرسان عمل می کند. در واقع گلیسیرین به پوست در حفظ آب کمک می کند و از این طریق ظاهری سالم، جوان و شفاف به پوست شما می بخشد. علاوه بر این بافت گلیسیرین کمی چسبناک است و همین باعث می شود آرایش شما مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.

برای بهره مندی از خواص گلیسیرین برای پوست باید گلیسیرین و آب را به نسبت 1 به 10 با هم مخلوط کنید و داخل یک ظرف خالی اسپری بریزید. برای استفاده از این پرایمر، اسپری را در فاصله 30 سانتی متری از صورت خود نگه دارید و اسپری کنید؛ با این کار علاوه بر هیدراته شدن پوست تان، پوست کمی درخشان می شود. این اسپری پرایمر حتی در روزهای گرم تابستان هم دوام خوبی روی پوست خواهد داشت.

توجه داشته باشید که نباید از این پرایمر برای مدت طولانی روی پوست استفاده کنید، چون می تواند محل تجمع باکتری ها باشد.

پرایمر خانگی با کالامین برای پوست چرب

پماد کالامین یک پماد درمانی است که از آن جهت درمان و بهبود جوش های آبله مرغان استفاده می شود. این پماد خاصیت خشک کنندگی دارد؛ یعنی چربی اضافه پوست شما را جذب کرده و به همین دلیل است که بعضی افراد برای درمان جوش صورت هم از آن استفاده می کنند.

اگر پوستتان چرب است و به دنبال یک پرایمر خانگی خوب هستید تا آرایشتان به خوبی روی پوست بنشیند و براق به نظر نرسد پیشنهاد می کنیم حتما از پماد کالامین به عنوان پرایمر استفاده کنید. با کالامین یک لایه گچ مانند روی پوستتان ایجاد می شود و شما می توانید کرم پودر، رژگونه، سایه و … را بدون نگرانی از پاک شدن روی پوستتان بزنید، آرایشتان را کامل کنید و از جلوه نهایی ماتی که روی پوستتان ایجاد می کند نهایت لذت را ببرید‌.

پرایمر خانگی با کالامین برای پوست چرب

توصیه می کنیم قبل از استفاده از پماد کالامین مقداری مرطوب کننده روی پوستتان بزنید چون لوسیون کالامین خشک بوده و پوست را هم خشک می کند. بعد از استفاده از کرم مرطوب کننده مقداری از کالامین را روی یک سطح تمیز بریزید و یک لایه نازک از آن را با قلم مو تمیز بردارید و روی کل سطح پوست صورتتان بکشید.

نکته: اگر دفعه اولتان است که از لوسیون کالامین استفاده می کنید حتما یک تست حساسیت انجام دهید تا خیالتان راحت شود که به آن حساسیت ندارید.

ساخت پرایمر خانگی با آلوئه ورا

آلوئه‌ورا، یکی از ترکیبات جدایی ناپذیر در لوازم آرایشی و بهداشتی باکیفیت است. آلوئه ورا مرطوب کننده عمیق پوست است و از این طریق از خشکی پوست جلوگیری کرده و به راحتی التهاب ایجاد شده روی پوست را برطرف می کند. علاوه بر این غنی از ویتامین A و E است که سبب جوانسازی، شادابی، درخشش، لطافت و نرمی پوست می گردد و خطوط ریز پوست را می پوشاند و آرایش شما را یکنواخت می کند. ژل آلوئه ورا بافتی بسیار سبک و نرم دارد که حالتی مخملی به پوست می بخشد. خلاصه اینکه خواص آلوئه ورا برای پوست بی شمار است.

روش ساخت پرایمر خانگی با آلوئه ورا

برای ساخت این پرایمر به یک قسمت ژل آلوئه ورا و یک قسمت کرم مرطوب کننده (حاوی ضدآفتاب) نیاز دارید. ژل آلوئه ورا و کرم مرطوب کننده را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید به همین راحتی پرایمر شما آماده شد. افراد با پوست های گوناگون می توانند از این پرایمر استفاده کنند.

پرایمر با استفاده از آلوئه ورا و فندوق افسونگر

برای تهیه این پرایمر خانگی به سه نوع ماده احتیاج دارید. این سه نوع ماده عبارتند از ژل آلوئه ورا، کرم مرطوب کننده (ترجیحا دارای ترکیب ضدآفتاب) و فندق افسونگر. برای ساخت این پرایمر ژل آلوئه ورا و کرم مرطوب کننده را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و سپس چند قطره فندق افسونگر به آن اضافه کنید. مقدار دقیق قطره ها بستگی به میزان پرایمر و قوام موردنظر شما دارد. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و برای داشتن آرایشی بادوام و بی عیب و نقص از آن استفاده کنید.

در قسمت قبل در مورد خواص آلوئه ورا توضیح دادیم اکنون به بررسی خواص فندوق افسونگر می پردازیم. فندوق افسونگر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از التهاب پوست کمک می کند. استفاده موضعی از آن قرمزی ناشی از آسیب یا تحریک را کاهش می دهد. بنابراین اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید افزودن فندق افسونگر در پرایمر برای پوست شما بسیار مفید است. به علاوه این پرایمر یک محصول عالی برای تمیزکردن پوست و ایجاد شادابی و حس طراوت در آن است.

پرایمر با استفاده از آلوئه ورا و فندوق افسونگر

 

پرایمر خانگی برای بستن منافذ پوست

برای ساخت این پرایمر به ژل آلوئه ورا، روغن بادام شیرین، آب، ظرف اسپری خالی نیاز دارید‌‌. در ادامه قدم‌به‌قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه پرایمر خود را با این مواد تهیه کنید.

برای تهیه این پرایمر ابتدا آب و ژل آلوئه ورا را به نسبت 3 به 1 با هم مخلوط کنید. در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن روغن بادام شیرین می رسد. پس از اضافه کردن روغن بادام شیرین مواد را به خوبی با هم مخلوط کنیم و تا جایی هم بزنید که حالت ژله ای بگیرد. سپس داخل ظرف اسپری ریخته و قبل از آرایش به صورت خود اسپری کنید و با انگشت ماساژ دهید. هر موقع خشک شد می توانید آرایش را آغاز کنید.

این پرایمر منافذ پوست را پوشانده و باعث یک دست شدن کرم پودر روی پوست شما می‌شود.

ساخت پرایمر چشم خانگی

از کانسیلر، فوندیشن و یا BBکرم در صورتی که خاصیت پرایمر را داشته باشند می توان به عنوان یک پرایمر خانگی استفاده کرد؛ در غیر این صورت باید از یک پرایمر جداگانه استفاده کنید. یکی از انواع پرایمر آرایشی پرایمر چشم است. برای ساخت پرایمر چشم خانگی به روش زیر عمل کنید.

مواد لازم:

  • مقداری کرم پودر و کانسیلر به اندازه مساوی
  • مقداری مرطوب کننده صورت
  • مقداری ژل آلوئه‌ ورا

برای ساخت این پرایمر چشم ابتدا لازم است کانسیلر و کرم پودر را به نسبت مساوی در یک ظرف بریزید و با هم ترکیب کنید. سپس کمی کرم مرطوب کننده به ترکیب بیفزایید و دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید. در آخر به مقدار خیلی کم ژل آلوئه ورا به ترکیب اضافه کرده و به عنوان پرایمر چشم از آن استفاده کنید تا آرایش چشمتان زیبا و بادوام شود.

نحوه استفاده:

مقداری از ترکیب به دست آمده را با یک براش آرایشی تمیز یا یکی از انگشتانتان به پلک خود بزنید و به خوبی پخش کنید. بعد از اینکه پرایمر خشک شد می توانید شروع به آرایش کردن کنید.

نکات مهم برای ساخت پرایمر چشم خانگی:

  • مخلوط این‌مواد باید یکدست باشد و برجستگی و توده نداشته باشد.
  • رنگ کانسیلر و کرم پودر را هم باید متناسب با رنگ پوستتان باشد.

ساخت پرایمر چشم خانگی

پرایمر چشم خانگی با پودر بچه و کرم پودر

برای تهیه پرایمر چشم خانگی به پودر بچه، فوندیشن و کرم مرطوب کننده نیاز دارید. ابتدا درون یک ظرف تمیز مقداری فوندیشن، کمی کرم مرطوب کننده و مقداری پودر بچه را با هم مخلوط کنید. مقدار دقیق مواد ترکیبی به نوع پوست شما بستگی دارد. اگر پوست چربی دارید پودر بچه و اگر پوست خشکی دارید کرم مرطوب کننده را افزایش دهید. در صورتی که پوستتان خشک است، می توانید چند قطره روغن ویتامین E هم به ترکیب اضافه کنید.

نحوه استفاده:

مقداری از پرایمر را با استفاده از یک براش یا یکی از انگشتانتان بردارید و به آرامی آن را پشت پلک خود بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. حالا پلک شما برای آرایش و زدن سایه و مداد آماده است.

 این پرایمر خانگی با بافت سبکش یک لایه نازک روی پلک شما ایجاد کرده و پلک شما را برای سایه زدن آماده می کند. استفاده از آن به افزایش ماندگاری سایه چشم کمک کرده و آرایش چشم را زیباترمی کند.

ساخت پرایمر سایه برای پلک‌ها با آلوئه‌ ورا

همانطور که در قسمت های قبل اشاره نمودیم آلوئه ورا خاصیت های بسیاری برای پوست دارد؛ ازجمله: خاصیت ضدالتهابی، آنتی اکسیدانی، ضدخارش و ضد باکتری. ژل آلوئه ورا سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و آمینواسید و دیگر مواد ضروری برای سلامت پوست است. برای ساخت این پرایمر خانگی با آلوئه ورا به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم:

  • یک قاشق چای خوری رس بنتونیت
  • نصف قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • دوقاشق چای خوری نشاسته ذرت

ابتدا رس بنتونیت را درون یک ظرف تمیز بریزید و بعد نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید. سپش ژل آلوئه ورا را به مخلوط اضافه کرده و همه مواد را به خوبی هم بزنبد تا پرایمر آماده شود.

نحوه استفاده از پرایمر چشم:

با یک براش یا یکی از انگشتانتان کمی از پرایمر را برداشته و به پشت پلکتان بزنید، صبر کنید تا خشک شود. سپس آرایش چشم مرحله به مرحله را انجام دهید.

نکات مهم:

  • این پرایمر را داخل یخچال نگهداری کنید.
  • این پرایمر حدودا تا دو هفته قابل استفاده است و بعد از آن دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید و باید پرایمر جدید بسازید.

ساخت پرایمرچشم برای پلک‌ها با آلوئه‌ ورا

پرایمر خانگی با گلاب

اگر به دنبال یک راهکار برای تثبیت و افزایش دوام آرایش خود هستید و از طرفی هم نمی خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم با مقداری گلیسیرین، آب، گلاب و آلویه ورا یک پرایمر خانگی بسازید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید.

برای تهیه این پرایمر ابتدا یک بطری اسپری خالی را به صورت بصری یا با استفاده از ماژیک به پنج قسمت مساوی تقسیم کنید. دو قسمت از بطری را با آب پر کنید، دو قسمت دیگر را هم با گلاب و قسمت آخر را هم گلیسرین و آلوئه ورا. درب بطری را بسته و آن را تکان دهید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شود. اگر پوست خشکی دارید می توانید تمام قسمت آخر را با گلیسیرین پر کنید. (مقدار گلیسیرین را مطابق با ظرف خود استفاده کنید چون اگر مقدار گلیسیرین زیاد شود پرایمر شما چسبناک می شود و ظاهر غیرطبیعی به آرایشتان می دهد).

استفاده از آلوئه ورا در این ترکیب یک اثر خنک کنندگی به آن اضافه می کند که برای آب و هوای گرم و مرطوب عالی است. از این محلول می توانید قبل و بعد از آرایش استفاده کنید چون هم خاصیت فیکساتور دارد و هم پرایمر چشم است. این محلول تا ماه ها در یخچال قابل نگهداری است.

گلاب

کلام آخر

پرایمر یک محصول برای زیرسازی آرایش است که اگر قبل از میکاپ از آن استفاده کنید، دوام و ماندگاری آرایش شما بالا می رود و آرایش شما جلوه طبیعی و زیباتری پیدا می کند‌. همانطور که متوجه شدید، برای تهیه پرایمر خانگی روش های متعدد و متنوع بسیاری وجود دارند. شما می توانید با کمک مواد طبیعی مغذی که در خانه دارید به راحتی یک پرایمر تهیه کنید و از آن استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 141
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1402
نظرات

در این مقاله با بیست مدل آرایش چشم آشنا خواهید شد. آرایش چشم چشمانی گیراتر و جذاب‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما اینکه این کار را به‌درستی انجام دهید و آرایش مناسبی برای چشمان خود را انتخاب کرده باشید، در زیبایی چشمان شما تأثیر بسزایی دارد. ازاین‌رو،‌ لازم است که از سبک‌های مختلف آگاهی داشته باشید،‌ آن‌ها را بر روی چشمان خود امتحان کنید و سبک مناسب را انتخاب نمایید.

به این منظور،‌ ما تعدادی از زیباترین و پرطرف‌دارترین سبک‌های آرایش چشم را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار داده‌ایم. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید بهترین مدل آرایش چشم را که مناسب صورت و شخصیت شماست، انتخاب نمایید. برای آشنایی با آن‌ها به مطالعه ادامه دهید.

مدل آرایش چشم صورتی طلایی

اگر همواره به فرهنگ کشور خود افتخار می‌کنید و زیبایی‌های آداب‌ورسوم گذشته را دریافته‌اید، قطعاً از لباس‌های سنتی به‌راحتی نمی‌گذرید. لباس‌های سنتی زیبایی منحصربه‌فردی دارند و اغلب از پارچه‌هایی با رنگ‌های شاد دوخته می‌شوند. آرایش چشم صورتی طلایی می‌تواند با لباس سنتی هماهنگی عالی داشته باشد و چشمان شما را درخشان کند.

آرایش چشم صورتی طلایی

مدل آرایش چشم اسموکی صورتی غلیظ

آرایش چشم اسموکی صورتی غلیظ همراه با سایه‌هایی از رنگ طلایی ترکیب بسیار زیبایی خواهد ساخت. خط چشم‌های غلیظ و واضح این آرایش را به اوج خود رسانده و از آن یک مدل آرایش چشم بی‌نظیر می‌سازند. این نوع آرایش چشم،‌ چشم‌های شما را به طرز حیرت‌انگیزی زیباتر می‌کند.

مدل آرایش چشم اسموکی صورتی غلیظ

مدل آرایش چشم عربی

قطعاً بارها اسم آرایش عربی به گوش شما خورده است و یا نمونه‌هایی از آن را دیده‌اید. پس احتمالاً می‌دانید که آرایش چشم عربی، غلیظ است. این سبک آرایشی ظاهر شما را به نحو مطلوبی تغییر می‌دهد و چشمان شما را گیرا و جذاب می‌کند.

مدل آرایش چشم عربی

مدل آرایش چشم زرد و سبز

اگر به دنبال آرایش چشم شادتر و سبک‌تری نسبت به آرایش چشم عربی می‌گردید، ما به شما آرایش چشم زرد و سبز را پیشنهاد می‌‌کنیم. این مدل آرایش چشم، جذابیت چشم‌های شما را به میزان زیادی افزایش بالا می‌برد و درعین‌حال، شما را شاداب و پرنشاط نشان می‌دهد.

مدل آرایش چشم زرد و سبز

میکاپ طاووسی

آرایش چشم طاووس،‌ آرایشی غلیظ است که چشم‌های شما را در مرکز توجه قرار می‌دهد. همان‌طور که از نام آن پیداست، در این سبک از آرایش چشم، چشم‌های شما همانند یک پر طاووس آرایش می‌شوند. این مدل برای آنهایی مناسب است که عاشق رنگ هستند و از پررنگ بودن رنگ‌ها نمی‌ترسند.

میکاپ طاووسی

مدل آرایش چشم پلنگی

درصورتی‌که به دنبال مدل آرایش چشم جدیدی می‌گردید که تمام توجهات را به سمت شما جلب کند، لازم است کمی نترس باشید و آرایش چشم پلنگی را امتحان کنید. این آرایش چشم نشان از علاقه فرد به حیوانات و حیات‌وحش دارد. آرایش چشم پلنگی عالی برای ابراز عشق شما به حیوانات است.

مدل آرایش چشم پلنگی

مدل آرایش چشم سبز براق

این آرایش چشم نیز استفاده بی‌مهابا از رنگ سبز را می‌طلبد. آرایش چشم سبز براق با یک سایه سبز شاین زیبایی چشم‌های شما را چندین برابر کرده و آن‌ها جذاب‌تر از همیشه نشان می‌دهد. این سبک آرایش چشم غلیظ است و می‌تواند پاسخگوی مناسبی برای کسانی باشد که به رنگ‌های غلیظ علاقه دارند.

مدل آرایش چشم سبز براق

میکاپ به سبک راکر

اگر به نبال آرایش مناسبی برای یک شب خاص می‌گردید،‌ آرایش چشم راکر انتخاب بسیار مناسبی است. این آرایش چشم‌های شما را گیراتر و اغواگر کرده و به جذابیت شما می‌افزاید. برای داشتن ظاهری مسحورکننده می‌توانید این آرایش را با یک لباس سنتی اعمال نمایید.

میکاپ به سبک راکر

مدل آرایش چشم سبز تیره و بنفش

مدل آرایش چشم رنگارنگ می‌تواند شادابی، شور و نشاط شما را به نمایش بگذارد. آرایش چشم سبز تیره و بنفش با خط چشم ضخیم شما زمان به عقب برده و شما را جوان‌تر نشان می‌دهد. برای داشتن این ظاهر از سایه‌های سبز تیره، صورتی بنفش و نقره‌ای بهره ببرید.

مدل آرایش چشم سبز تیره و بنفش

مدل آرایش چشم صورتی روشن

اگر در پی یافتن یک مدل آرایش چشم پف دار هستید،‌ می‌توانید این سبک آرایش چشم را انتخاب کنید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. یک سایه صورتی روشن و با یک خط چشم نازک آرایش مناسبی برای یک قرار عاشقانه یا یک رویداد سنتی به نظر می‌رسد.

مدل آرایش چشم صورتی روشن

آرایش چشم رز طلایی و قهوه‌ای

آرایش چشم رز طلایی و قهوه‌ای، آرایش چشم ساده‌ای است که ظاهر شما را به طرز مطلوبی دگرگون می‌کند. برای داشتن این نوع آرایش،‌ مطابق تصویر،‌ سایه‌های رز طلایی و قهوه‌ای را به میزان کمی بر روی پشت پلک خود بکشید. این مدل ارایش چشم ملایم دخترانه زیبایی خیره‌کننده‌ای را به شما می‌بخشد و برای استفاده روزانه مناسب است.

آرایش چشم رز طلایی و قهوه‌ای

مدل آرایش چشم مشکی و برنزی

آرایش چشم مشکی و برنزی،‌ یک مدل آرایش چشم عروس پرطرف‌دار است؛ اما درعین‌حال می‌تواند زیبایی مسحور‌کننده‌ای را به شما ببخشد. سایه سایه‌های مشکی و برنزی شما را در هر نوع پوششی فوق‌العاده جلوه خواهند داد. حتی می‌توانید این آرایش ساده را با لباس‌های سنتی خود امتحان کنید.

مدل آرایش چشم مشکی و برنزی

مدل آرایش اسموکی خنثی

شما می‌توانید خود را از این آرایش چشم اسموکی با اعمال سایه‌های سیاه و خنثی بهره‌مند کنید. این آرایش را زمانی بر روی چشم خود پیاده کنید که به سرکار می‌روید. این مدل آرایش چشم لایت یک آرایش معمولی و روزانه عالی است.

مدل آرایش اسموکی خنثی

مدل آرایش چشم مشکی

نوعی دیگری از آرایش‌های اسموکی چشم، آرایش چشم مشکی نام دارد. انجام‌دادن این آرایش بر روی چشم خود بسیار ساده و راحت است. اما این سبک آرایش در عین سادگی زیبایی نفس‌گیری به شما هدیه می‌دهد. ازاین‌رو،‌ می‌توانید در موقعیت‌های خاص و در فضای باز از آن بهره ببرید.

مدل آرایش چشم مشکی

میکاپ به سبک گرادیان

اگر چشمانی به رنگ دریا دارید و نمی‌دانید که چه مدل آرایش چشمی می‌تواند زیبایی چشمان شما را به نمایش بگذارد، آرایش چشم گرادیان را امتحان کنید. این نوع آرایش رنگ چشمان یا لنز‌های آبی شما را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد و زیبایی خاصی به آن‌ها می‌بخشد.

میکاپ به سبک گرادیان

میکاپ براق

سایه‌های شاین می‌توانند چشمان شما را خیره‌کننده‌تر از هر زمان دیگری نشان دهند. اگر برای یک قرار عاشقانه آماده می‌شوید،‌ انتخاب این نوع آرایش می‌تواند به چشمان شما جادو ببخشد. چشمان براق شما می‌تواند نظر هرکسی را به خود جلب کند.

میکاپ براق

میکاپ تابستانی

تابستان پر است از حس گرمای لذت‌بخش خورشید و رنگ زرد بی‌بدیل آن. در تابستان خورشید انرژی فراوانی را به زمین می‌بخشد. اگر شما هم در تابستان پرانرژی شاداب هستید،‌ می‌توانید با مدل آرایش چشم روشن و تابستانی خود آن را به نمایش بگذارید.

میکاپ تابستانی

مدل آرایش چشم تیلور سوئیفت

آرایش چشم‌های ساده و درعین‌حال بسیار زیبا،‌ امروزه طرف‌داران بسیاری دارد. آرایش تیلور سوئیفت نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند منبع الهام مناسبی برای شما باشد. اعمال آرایش چشم‌های او کار بسیار ساده‌ای است. این آرایش که شما را بسیار زیبا‌تر نشان می‌دهد،‌ انتخاب مناسبی برای یک مراسم غیررسمی است.

مدل خط بال‌دار

به‌منظور داشتن یک آرایش چشم منحصر‌به‌فرد می‌توانید آرایش چشم بال‌دار را برگزینید. این نوع آرایش چشم با یک سایه خنثی و یک خط چشم بال‌دار ایجاد می‌شود. اعمال این مدل آرایش چشم ساده بسیار راحت است و انتخاب فوق‌العاده‌ای برای آرایش روزمره شما محسوب می‌شود.

مدل خط بال‌دار

مدل آرایش چشم اسموکی آمبره

آرایش چشم اسموکی آمبره یک مدل ارایش چشم ملایم است که می‌تواند چشمان شما را در مرکز توجه قرار دهد. این مدل آرایش نیز همچون نمونه‌های قبلی برای آرایش روزانه مناسب است. اعمال این سبک آرایش چشم نیز به سبب نداشتن خط چشم، بسیار ساده است.

مدل آرایش چشم اسموکی آمبره

معرفی محصول: پالت سایه شون مدل Dramatic

یکی از اصول اولیه آرایش کردن بهره‌مندی از موادی مناسب و باکیفیت است. کیفیت مواد تأثیر زیادی در زیبایی شما پس از آرایش دارد. در آرایش چشم یکی از مهم‌ترین مواد مورداستفاده سایه چشم است. اگر سایه چشم شما به‌خوبی بر روی پوست پلک بنشیند و فرو نریزد، زیبایی مدل آرایش چشم شما برای مدت زیادی تضمین می‌شود. ما قصد داریم به شما یک پالت سایه عالی را معرفی کنیم که هرگز از خرید آن پشیمان نمی‌شوید. این پالت، پالت سایه چشم شون مدل Dramatic است.

پالت سایه چشم شون مدل Dramatic تنوع رنگ مناسبی دارد و بیشتر برای بانوانی مناسب است که علاقه‌ای به سایه‌های رنگارنگ ندارند. این پالت چهار رنگ سایه دارد که براق و مات هستند. سایه‌های موجود در این پالت همگی لطیف و مخملی هستند و برای پوست‌های حساس پیشنهاد می‌شوند. این سایه‌ها بافت سبکی را بر روی پوست شما تشکیل می‌دهند و تا مدت‌زمان زیادی بدون تغییر باقی می‌مانند. این سایه می‌تواند به شما در اعمال یک آرایش طبیعی کمک کند.

معرفی محصول: پالت سایه شون مدل Dramatic

 

تعداد بازدید از این مطلب: 153
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1402
نظرات

چطور میکاپ آرتیست شویم؟ معرفی دوره آموزشی میکاپ

از نظر شما بهترین جذابیت‌های کار میکاپ آرتیست چیست و چطور میکاپ آرتیست شویم؟ شاید پرسه‌زدن در بین پالت‌های رنگ مختلف و دنیای رنگین‌کمانی آن بسیاری را وسوسه کند. برای گروهی دیگر این کار فقط در حکم هنریست که روحشان را تغذیه می‌کند. البته افرادی هم هستند که با روح‌بخشیدن به زیبایی‌های طبیعی افراد، از آفرینش الهه‌های زیبایی لذت می‌برند. دیگرانی را نیز سراغ داریم که خلاقانه از پهنه چهره افراد، معجزه می‌آفرینند.

شما در کدام گروه قرار دارید؟ در هر گروه و با هر عقیده‌ای که در چنین مسیری قدم گذاشته‌اید، قطعا می‌دانید که برای رسیدن به بهترین نتیجه، بهترین راه را نیز باید انتخاب کنید. شاید شرکت در دوره‌های هر مؤسسه‌ای نتواند تمام آنچه را که می‌خواهید به شما بدهد!

اگر دغدغه امروز شما نیز همین بایدها و شایدهاست، در این مطلب با ما همراه شوید تا به پاسخ پرسش‌های خود برسید. در این نوشته با هم بررسی می‌کنیم که مفهوم کار چنین شخصی چیست و چطور میکاپ آرتیست شویم.

میکاپ آرتیست چه کسی است؟

با شناخت مفهوم کار میکاپ آرتیست، بهتر می‌توانیم تشخیص دهیم که چطور میکاپ آرتیست شویم. چنین فردی از استعدادها و ابزارهای خود برای تغییر شکل، دگرگونی و بهبود چهره افراد استفاده می‌کند.

او کسی است که با استفاده از لوازم آرایشی سعی در زیباسازی چهره‌ها دارد. شناخت اصول زیبایی، پنهان‌کردن عیب‌ها و جلوه‌دادن زیبایی افراد نیز در لیست کارهای چنین متخصصی هستند. واقعیت این است که همه هنرمندان بوم مورد علاقه خود را دارند و بوم هنرمندان میکاپ نیز چهره‌هاست.

میکاپ آرتیست چطور کسب درآمد می‌کند؟

شاید بعد از تسلط به این قضیه که چطور میکاپ آرتیست شویم باید به اهمیت کسب درآمد برسیم؛ ولی در هر کاری علم به میزان درآمد، در میزان پشتکار افراد نیز تأثیر دارد. پس باید بگوییم که بهترین میکاپ آرتیست‌ها نه‌تنها دستمزدهای بالایی دارند؛ بلکه مشتریانشان به آن‌ها وفادار هستند.

کار آن‌ها نیاز به نگرش کمال‌گرا، دستی ثابت، نگاهی دقیق به جزئیات، دقت در کاربرد، درک خوب از رنگ، سایه و ترکیب آن‌ها دارد. چنین ویژگی‌هایی را هر آرایشگری نمی‌تواند کسب کند و هر میکاپ آرتیستی به این حد از کمال نمی‌رسد. این دلایل به‌اندازه کافی نیاز افراد به چنین تخصص و مهارتی را بیان می‌کند و از طرف دیگر ارزش نخبگان ماهر در این حوزه را به رخ می‌کشد.

چرا و چطور میکاپ آرتیست شویم؟

 

اگر در درون خود جستجو کنید، دلایل انتخاب راهتان را کشف می‌کنید. البته بدیهی است که صنعت زیبایی موقعیتی عالی برای شروع حرکت در مسیر خلاقیت و ایجاد حس زیبایی در دیگران است؛ اما برخی دلایل به شما برای داشتن پشتکار بیشتر کمک می‌دهند:

  • فرصت‌های بی‌پایان
  • نیاز همیشگی به این تخصص
  • پیشرفت دائمی
  • شور و پویایی بدون پایان
  • رشد خلاقیت‌ها
  • تعیین دلخواه اولویت‌ها
  • کنترل بر زندگی هنری و کاری

راهکاری کارآمد برای رسیدن به تخصص میکاپ آرتیست

بهترین پاسخ به سؤال چطور میکاپ آرتیست شویم این است که آموزش ببینید و تجربه کنید. بدون آموزش صحیح، زمان مدیدی را باید برای کسب تجربه اختصاص دهید. در این میان مؤسسه‌های فراوانی وجود دارند که به کمکتان می‌آیند؛ اما نتیجهِ بهتر همواره از آنِ بهترین آموزش‌هاست.

بهترین آموزش‌ها در چه آموزشگاه‌هایی است؟

آموزشگاه‌هایی که شما را به نتیجه دلخواه می‌رسانند، ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شود هزینه و زمانتان هدر نرود. از آن جمله موارد زیر هستند:

۱. اطلاعات ضروری: این مراکز تمام اطلاعات لازم را به شما می‌دهند و در آموزش صرفه‌جویی نمی‌کنند.

۲. آموزش علمی: آموزش‌ها بر اساس اصول و دانش روز دنیا پیش می‌رود و مفاهیم به‌طور عملی و کاربردی آموزش داده می‌شود.

۳. آموزش‌های کامل در تمام زمینه‌های کاری: آموزش میکاپ، میکاپ عروس و خودآرایی از جمله مواردی است که همواره باید در نظر گرفته شود.

۴. کمک به هنرجو: آموزشگاه‌های معتبر به هنرجویان خود برای کسب مهارت و تجربه بیشتر کمک می‌کنند.

۵. اعطای مدارک معتبر: چنین مدارکی می‌تواند باعث اعتماد مخاطبانتان شود.

۶. ایجاد شرایطی برای کسب‌وکار: چنین مراکزی نه‌تنها در حین آموزش بلکه پس از آن نیز در کنار هنرجویان خود هستند.

البته که از چنین مراکزی ویژگی های بسیار دیگری می‌توانیم نام ببریم که در این مطلب نمی‌گنجد؛ اما اگر قصد دارید بدون اتلاف وقت، با قدرت و مؤثر آموزش ببینید، پیشنهاد ما «مدرسه زیبایی مونا بهرام» است. مونا بهرام که بنیان‌گذار اولین مدرسه زیبایی در ایران است، با ایجاد فضایی مجهز و برگرفته از مهارت اساتید مجرب به آموزش اصول کار یک میکاپ آرتیست می‌پردازد.

دوره‌های آموزشی مدرسه زیبایی مونا بهرام

دوره‌های آموزشی مدرسه زیبایی مونا بهرام

مدرسه زیبایی مونا بهرام با ارائه دوره‌های مختلف در چهارچوب زیر، همواره در بین مخاطبان خود محبوبیت داشته است:

  • آموزش میکاپ و گریم
  • دوره آموزش کوتاهی مو
  • دوره آموزش ابرو و مژه
  • دوره کاشت ناخن
  • دوره فیشیال
  • دوره آرایش دائم

سخن آخر

یادگیری گریم و میکاپ دنیای وسیعی دارد و برای تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست ابتدا باید مهارت‌های زیادی یا بیاموزیم و سپس در آن‌ها کسب تجربه کنیم. دوره‌های آموزشی معرفی شده که توسط مدرسه زیبایی مونا بهرام از مبتدی تا حرفه‌ای به صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود می‌تواند شروعی عالی برای یادگیری این مهارت‌ها باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 162
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1402
نظرات

جوش پیشانی یکی از مشکلات پوستی رایج است که ممکن است باعث ناخوشایندی افراد برای نمایش چهره خود باشد. بسیاری از افراد با این مشکل روبرو هستند و برای درمان آن ممکن است به محصولات آرایشی و بهداشتی، درمان های خانگی یا درمان های پزشکی مراجعه کنند.

علت اصلی جوش پیشانی، افزایش تولید چربی در پوست است. پوست چرب، پوستی است که در آن تولید چربی بیش از حدی از غده های چربی پوست انجام می شود. این چربی می تواند در نواحی مختلف پوست به ویژه در ناحیه پیشانی تجمع یابد و باعث جوش پیشانی شود.

بیشترین عواملی که می تواند باعث افزایش تولید چربی در پوست شود، عبارتند از:

  • تغذیه نامناسب و بیش از حد مصرف غذاهای چرب
  • تنظیم ناصحیح هورمونی
  • استفاده از محصولات آرایشی نامناسب
  • فعالیت بدنی نامناسب و نبود تمرین
  • استرس ناشی از شرایط زندگی نامناسب و فشار روانی
  • به عنوان راهکار برای پیشگیری از جوش پیشانی می توان به این نکات توجه کرد:
  • استفاده از محصولات آرایشی نیمه زیستی و بدون روغن
  • رعایت تغذیه سالم و متوازن و کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین
  • تمرین و ورزش منظم
  • کنترل استرس و فشار روانی با روش های مختلف از جمله مدیتیشن و یوگا.

چرا جوش بر روی پیشانی ظاهر می شود؟

 

چرا جوش بر روی پیشانی ظاهر می شود؟

علت اصلی جوش پیشانی

 

جوش‌های پیشانی عمدتا به دلیل افزایش تولید چربی در پوست و انسداد بافت‌های پوستی که باعث تراکم چربی در پوست می‌شود، ظاهر می‌شوند. ناحیه پیشانی یکی از مناطق پوستی است که دارای غده‌های چربی فعال است و به همین دلیل، افزایش تولید چربی در این ناحیه احتمال جوش زدن را افزایش می‌دهد.

عوامل مختلفی می‌توانند به افزایش تولید چربی در پوست و در نتیجه جوش‌زدن پیشانی کمک کنند، از جمله:

  • تغذیه نامناسب و مصرف غذاهای چرب و شیرین
  • استفاده از محصولات آرایشی نامناسب که باعث انسداد بافت‌های پوستی می‌شوند
  • تماس مستقیم پوست با مواد شیمیایی
  • نبود مراقبت‌های لازم از پوست به طور مثال، شستشوی روزانه و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده

برای کاهش احتمال جوش‌زدن پیشانی، می‌توانید به مراقبت‌های پوستی منظم توجه کنید، از استفاده از محصولات آرایشی نیمه زیستی و بدون روغن استفاده کنید، مصرف غذاهایی با پایین‌ترین میزان چربی و شکر را ترجیح دهید و به شستشوی پوست و استفاده از محصولات مرطوب کننده بعد از شستشو توجه کنید.

چگونگی از بین بردن جوش های پیشانی

 

چگونگی از بین بردن جوش های پیشانی

علت اصلی جوش پیشانی

 

جوش‌های پیشانی معمولا باعث عدم راضی‌کنندگی افراد می‌شوند ولی خوشبختانه با رعایت مراقبت‌های پوستی مناسب و استفاده از روش‌های مناسب می‌توان این مشکل را حل کرد. در ادامه به چند روش کلی برای از بین بردن جوش‌های پیشانی می‌پردازیم:

شستشوی منظم پوست: شستشوی منظم پوست صورت با استفاده از محصولات مناسب می‌تواند به کاهش جوش‌های پیشانی کمک کند. اما بهتر است از محصولات طبیعی و آرایشی نیمه زیستی استفاده کنید و از محصولاتی که حاوی الکل هستند و پوست را خشک می‌کنند، خودداری کنید.

استفاده از محصولات ضد جوش: استفاده از محصولاتی مانند کرم‌ها و ژل‌های حاوی اسید سالیسیلیک، پروکسید بنزویل و روغن چای درختی می‌تواند به کاهش جوش‌های پیشانی کمک کند. اما بهتر است قبل از استفاده از هر محصولی، راهنمایی پزشک را دنبال کنید.

عدم لمس و فشار به پوست: لمس و فشار به پوست باعث انتقال باکتری‌ها و چربی‌های اضافی به پوست می‌شود و می‌تواند به افزایش جوش‌های پیشانی منجر شود. بنابراین، پوست خود را به خودی خود با دستان تمیز نگه دارید و تلاش کنید تا جوش‌های پیشانی را با لمس نکردن پوستتان مدیریت کنید.

رعایت تغذیه صحیح: تغذیه صحیح و متنوع می‌تواند به کاهش جوش‌های پیشانی کمک کند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات، محصولات غنی از آنتی اکسیدان ها نیز می تواند در درمان این مشکلات کمک کننده باشد.

 

 

 

روش های طبیعی از بین بردن جوش پیشانی

 

روش های طبیعی از بین بردن جوش پیشانی

علت اصلی جوش پیشانی

 

روش‌های طبیعی زیادی برای از بین بردن جوش‌های پیشانی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه، به برخی از این روش‌ها اشاره خواهیم کرد:

استفاده از عصاره آلوئه‌ورا: عصاره آلوئه‌ورا دارای خواص ضدباکتری و ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش جوش‌های پیشانی کمک کند. برای استفاده از این روش، عصاره آلوئه‌ورا را روی جوش‌های پیشانی خود بمالید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید، سپس با آب ولرم بشویید.

استفاده از روغن درخت چای: روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش جوش‌های پیشانی کمک کند. برای استفاده از این روش، چند قطره روغن چای درختی را روی یک پنبه بمالید و روی جوش‌های پیشانی خود بگذارید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید، سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک گیاهی: برخی از گیاهان دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری هستند که می‌توانند به کاهش جوش‌های پیشانی کمک کنند. برای تهیه ماسک گیاهی، می‌توانید از گیاهانی مانند نعناع، چای سبز و آووکادو استفاده کنید. ماسک را روی پوست خود قرار دهید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید، سپس با آب ولرم بشویید.

استفاده از عسل: عسل دارای خواص ضدباکتری و ضد التهابی است که می‌تواند التهابات روی پوست را تا حدود بسیاری کاهش دهد.

 

 

 

آکنه روی پیشانی خود را از نزدیک بررسی کنید

 

آکنه روی پیشانی خود را از نزدیک بررسی کنید

علت اصلی جوش پیشانی

 

برای بررسی آکنه‌های پیشانی، بهتر است از آینه استفاده کنید و پوست پیشانی خود را با دقت بررسی کنید. به دنبال ظاهر شدن هر گونه جوش، سر سیاه، سفید یا قرمز باشید. همچنین به اندازه و شکل آکنه‌ها توجه کنید و در صورت وجود هر گونه علائم تورم، درد، خارش، قرمزی و یا ترشح مایع، بهتر است به دکتر پوست‌پزشک مراجعه کنید.

در هر صورت، اگر شما درگیر مشکل جوش‌های پیشانی هستید، بهتر است که با توجه به نوع آکنه، روش‌های مناسب درمان را پیشنهاد می‌دهیم. به یاد داشته باشید که همیشه بهتر است با دکتر پوست‌پزشک مشورت کنید تا راه حل مناسب را برای درمان آکنه‌های پیشانی خود پیدا کنید.

نتیجه گیری

آکنه‌های پیشانی می‌توانند ناخوشایند و آزار دهنده باشند. برای از بین بردن جوش پیشانی، می‌توانید از روش‌های طبیعی مانند استفاده از ماسک‌های خانگی، گریس کردن پوست با محصولات طبیعی و تغذیه سالم استفاده کنید. همچنین برای درمان آکنه‌های شدیدتر، بهتر است به دکتر پوست‌پزشک مراجعه کنید تا راهکار مناسبی را برای درمان آن‌ها پیدا کنید. در هر صورت، حفظ بهداشت پوست و رعایت رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش ظاهر آکنه‌های پیشانی شما کمک کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 156
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : جمعه 5 خرداد 1402
نظرات

اگر شما هم عاشق آرایش و رسیدگی به پوست خود هستید، می‌دانید که تلاش کردن برای محدود کردن تعداد محصولات آرایشی و بهداشتی برای سفر به چند محصول، چقدر سخت و البته ناراحت کننده است. این مخصوصاً زمانی اتفاق می‌افتد که شما برای مدت طولانی در سفر هستید و ممکن است بخواهید در طول سفر ظاهر خود را به بهترین شکل آماده کنید و مدام آن را با محصولات مختلف تغیر دهید.

هنگام بسته بندی کیف لوازم آرایش سفر، به احتمال زیاد فضای محدودی خواهید داشت. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید روال زیبایی خود را در سفر محدود و یا کلا فراموش کنید! با ما همراه باشید تا برخی از محصولات ضروری را با شما به اشتراک بگذاریم تا در سفر با خود همراه داشته باشید تا بتوانید بهترین ظاهر و احساس را از ظاهر خود داشته باشید.

ضد آفتاب

در حالی که ضد آفتاب به عنوان یک محصول آرایشی به شمار نمی‌آید، اما داشتن یک ضد آفتاب خوب هنگام سفر بسیار مهم است. بسته به سفری که می‌روید، نوع کرم ضد آفتاب نیز باید متفاوت باشد.

به عنوان مثال، اگر زمان زیادی را در ساحل می‌گذرانید، به یک کرم ضد آفتاب مقاوم در برابر آب با SPF بالا نیاز خواهید داشت. اگر به سفری می‌روید که در آن زمان زیادی را بیرون زیر نور خورشید نمی‌گذرانید، یک مرطوب کننده با SPF 30 مانند مرطوب کننده روزانه بیشتر به کار شما می‌آید.

محصولات روتین پوستی

لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر

سفر رفتن به این معنا نیست که باید از روتین پوستی خود دست بردارید و به پوست خود نرسید. در سفر باید مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست را همراه داشته باشید. این محصولات شامل شوینده صورت، مرطوب کننده، آبرسان، سرم‌های پوستی، کرم دور چشم و کرم‌های روز و شب خواهند شد. اگر به پوست خود خیلی بیشتر اهمیت می‌دهید و دوست دارید تا سفر نیز پوستی شفاف و سالم داشته باشید، می‌توانید ماسک‌ها و لایه‌بردارهای مناسب پوست خود را نیز درون کیف محصولات آرایشی و بهداشتی خود قرار دهید.

مرطوب کننده رنگی

مرطوب کننده رنگی محصولی عالی برای مصرف در سفر است. یک لایه شفاف از مرطوب کننده رنگی، پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و در عین حال کمی پوشش کرم پودر را دارد و با زدن آن روی پوست، به هیچ عنوان احساس سنگینی نمی‌کنید. به‌علاوه، بیشتر مرطوب کننده‌های رنگی را می‌توان با دست نیز روی صورت زد، به این ترتیب نیاز به براش کمتری در سفر دارید و فضای کمتری را با این وسایل اشغال می‌کنید.

برای کسانی که در سفر کمتر زیر نور خورشید هستند، مرطوب کننده‌های رنگی حاوی SPF می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

کانسیلر

وقتی صحبت از کانسیلر به میان می‌آید، باید محصولی را انتخاب کرد که در طول روز مجبور نباشید آن را دوباره تمدید کنید. سراغ کانسیلرهایی بروید که پوشش خوبی زیر چشم دارند، سبک هستند و وقتی روی پوست اعمال می‌شوند، یک اثر روشن کنندگی بسیار کمی دارند.

اگر محصولی را انتخاب کنید که اپلیکاتور آن برسی باشد، به راحتی می‌توانید آن را با اپلیکاتور زیر چشم بزنید و با دست نیز آن را پخش کنید. از کانسیلر حتی می‌توانید، اطراف بینی و روی نقاط بلند صورت استفاده کنید تا کمی آنها را برجسته نشان دهید.

پودر

لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر

یک پودر صورت خوب یک محصول ضروری برای همراه داشتن در سفر است، به خصوص اگر قصد سفر به منطقه‌ای با آب و هوای گرم و مرطوب را دارید. پودر مناسب صورت خود را خریداری کنید که به آنها پودرفیکس نیز می‌گویند! این پودرها آرایش شما را در تمام طول روز ثابت نگه می‌دارند و بدون اینکه پوست شما را خشک کنند، از چرب شدن پوست شما جلوگیری می‌کنند.

برنزر

برنزر واقعا می‌تواند رنگ پوست صورت را گرم‌تر کند و شادابی را به پوست هدیه کند. برنزرهای زیادی در بازار وجود دارد که در رنگ‌های مختلف و متناسب با رنگ‌های مختلف پوست به فروش می‌رسند. خوب است سراغ مدلی بروید که به پوستتان نزدیک باشد و خیلی اثر براق کنندگی روی پوست باقی نگذارد. با استفاده از یک برس، برنزر را روی پیشانی، استخوان گونه و خط فک بکشید.

رژگونه

رژگونه‌های کرمی برای مسافرت عالی هستند، زیرا می‌توان از آنها به عنوان رژلب نیز استفاده کرد! رژگونه‌های مایع و کرمی بسیاری در بازار است که در رنگ‌های مختلف، از صورتی سرد گرفته تا سایه‌های برنزی عرضه می‌شوند. برای اعمال این رژگونه‌ها روی صورت، به سادگی محصول را روی گونه‌های خود بکشید و با نوک انگشتان خود آن را محو و پخش کنید. بهترین بخش در مورد این رژگونه‌های کرمی و مایع این است که قیمت آنها به صرفه‌تر از رژگونه‌های پودری است و حالتی طبیعی به پوست می‌دهند.

سایه یا مداد ابرو

لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر

هنگامی که در سفر هستید، به احتمال زیاد زمان زیادی برای آرایش کامل نخواهید داشت. محصولات عالی که به شما کمک می‌کنند که خیلی سریع کار آرایش ابرو را انجام دهید، مدادهای ابرو روان و همچنین ریمل‌های ابروی رنگی هستند.

این مدادها و ریمل‌ها در رنگ‌های مختلف هستند و بسیاری از آنها قیمت نسبتا خوبی دارند! می‌توانید مدل‌هایی را بخرید که در انتهای آنها برس ابرو نیز وجود دارد و شما بعد از زدن مداد می‌توانید با آن خطوط را محو و مرتب کنید و نیاز به برسی اضافی برای ابرو نخواهید داشت. ریمل‌های ابرو نیز می‌توانند حالت و فرم ابروهای شما را بهتر کنند و به آنها رنگ بدهند.

یک پالت سایه چشم ساده

اگر شما فردی هستید که معمولاً از سایه چشم استفاده می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید که چندین پالت با خود به سفر ببرید. با این حال، این کار می‌تواند فضای زیادی را در کیف شما اشغال کند! به جای این کار می‌توانید، پالت کوچک‌تری را انتخاب کنید که دارای سایه‌های پراستفاده باشد که برای ایجاد ظاهری متنوع به آنها نیاز دارید.

خوب است سراغ پالتی بروید که رنگ‌های خنثی در آن وجود دارد. سایه قهوه‌ای تیره‌تر را می‌توان به‌عنوان رنگ ترنزیشن استفاده کرد و روشن‌ترین سایه نیز برای برجسته‌کننده صورت استفاده می‌شود. همچنین، خوب است سراغ پالتی بروید که خیلی جمع و جور باشد تا فضای کمی را در کیف شما اشغال کند.

ریمل مژه

لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر

ریمل می‌تواند هر آرایشی را متحول کند. هنگام مسافرت، حتما ریملی انتخاب کنید که پوسته پوسته نمی‌شود و ریزش ندارد، به خصوص اگر قصد دارید زمان زیادی را در خارج از منزل بگذرانید. ریمل‌های حجم دهنده و بلندکننده معمولا بهترین گزینه برای استفاده هستند که در سفر هم می‌توانید آن را با خود ببرید.

بالم لب رنگی

بالم لب رنگی برای مسافرت عالی است، زیرا می‌توانید آن را در کیف خود بیندازید و در حین حرکت مجددا استفاده کنید. همچنین لب‌های شما را مرطوب نگه می‌دارد! بالم لب‌ها در رنگ‌های مختلف هستند که یک رنگ طبیعی و در عین حال شاداب به لب‌های شما می‌دهند.

اسپری آب

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین، اسپری آب است که باید در سفر با خود ببرید. راه‌های مختلفی برای استفاده از این اسپری وجود دارد—شما می‌توانید آن را در شب یا صبح به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید، از آن به عنوان محصولی برای زیرسازی آرایش استفاده کنید، یا حتی زمانی که بیرون از منزل هستید آن را با خود ببرید. اگر نیاز دارید پوست خود را در طول روز شاداب کنید، می‌توانی از اسپری آب استفاده کنید. این محصول در اندازه مسافرتی نیز عرضه می‌شود، بنابراین در کیف شما جای زیاد را اشغال نمی‌کند.

به این ترتیب لیست لوازم ضروری آرایشی بهداشتی برای سفر به پایان می‌رسد! امیدواریم در سفر بعدی خود از ظاهر زیبا و همچنین مناظر زیبا لذت ببرید. هنگام سفر چه وسایلی را با خود می‌برید که در این لیست نیست؟ در قسمت نظرات ما را آگاه کنید!

تعداد بازدید از این مطلب: 169
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 4 خرداد 1402
نظرات

بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

شاید برای شما هم پرسش پیش آمده باشد که بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست چه ویژگی هایی دارد؟ ترکیبات موثر این کرم ها چیست؟ برای چه نوع پوستی مناسب می باشند؟ و … ! در این مقاله قصد دارید علاوه بر پاسخ به این سوالات برخی از این محصولات نیز معرفی نماییم پس با ما همراه باشید.

ویژگی ها و ترکیبات کرم آبرسان و روشن کننده پوست چیست؟

همان طور که می دانید و بارها و بارها هم شنیده اید تفاوتی ندارد که نوع پوست شما چیست؟ پوست لازم است که روزانه و به خصوص بعد از استفاده از محصولات شوینده، آبرسانی گردد و نیاز است که شما یک آبرسان مناسب خریداری نمایید. اما گاهی ممکن است روی پوست لک باشد و یا این که پوست کدر باشد و یا حتی نخواهید از یک کرم روشن کننده به صورت جداگانه استفاده نمایید. در این مواقع استفاده از کرم های آبرسان و روشن کننده گزینه ای مناسب می باشند.

مهم ترین ویژگی این محصولات روشن کنندگی در کنار آبرسانی می باشد. که وجود برخی ترکیبات این دو مهم را محقق می سازد. در ادامه قصد داریم برخی از مهم ترین و رایج ترین ترکیبات آبرسان و ترکیبات روشن کننده را معرفی نماییم تا هنگام خرید بتوانید انتخابی صحیح داشته باشید.

بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

ترکیبات رطوبت رسان

هیالورونیک اسید: یک درشت مولکول است که می تواند بیش از هزار برابر وزن خود آب جذب پوست نماید. این ترکیب آبرسان فوق العاده ای برای پوست می باشد.

آلوئه ورا: گیاهی با خواص فوق العاده! آلوئه هم آبرسان بسیار خوبی برای پوست می باشد و هم خاصیت ترمیم کننده و التیام بخشی دارد و پوست را تسکین می بخشد.

سرامید : نوعی چربی است که بیش از ۵۰ درصد بافت پوست را تشکیل می دهد. وجود این ترکیب در فرمولاسیون محصولات مراقبتی، قدرت رطوبت رسانی بی نظیری به آن ها می بخشد.

شی باتر : علاوه بر این که آبرسان پوست است، به حفظ رطوبت درون پوست نیز کمک می نماید و باعث نرمی و لطافت پوست می گردد.

ترکیبات روشن کننده

ویتامین سی: ترکیبی فوق العاده که هم سنتز ملانین را در پوست کاهش می دهد و هم به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می نماید. علاوه بر این دارای خواص آنتی اکسیدانی بی نظیری نیز می باشد.

شیرین بیان: یک ترکیب گیاهی که مانع از افزایش تولید رنگدانه های پوستی می گردد. به رفع لک و روشن و شفاف شدن رنگ پوست نیز کمک کرده و عوارضی نیز به دنبال ندارد.

رتینیل پالمیتات: ترکیبی مشتق شده از رتینول یا ویتامین A! این ترکیب علاوه بر این باعث رفع لک ها و روشن شدن پوست می گردد، یک ضد چروک بسیار قوی نیز می باشد.

آلفا آربوتین: ترکیبی به دست آمده از گیاه علف خرس که پای ثابت همه روشن کننده های گیاهی می باشد. این ترکیب سنتز ملانین را کاهش می دهد و روشن کننده و شفاف کننده رنگ پوست است.

معرفی بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

کرم روشن کننده لایف توبی

بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

این کرم حاوی ویتامین سی و رتینول می باشد که باعث شده است که علاوه بر روشن کنندگی، خاصیت ضد چروک نیز داشته باشد و از پیری پوست جلوگیری کند. کرم روشن کننده لایف توبی برای انواع پوست قابل استفاده می باشد.

اما و جود ترکیبات آبرسان در فرمولاسیون این کرم، باعث شده است که رطوبت رسان فوق العاده ای بوده و پوست را به طور موثر آبرسانی کند. همچنین این کرم تغذیه کننده پوست نیز می باشد. و به طور کلی می توان گفت که یک کرم شب همه کاره است.

آبرسان واتر بمب ویتامین C کامان

بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

همان طور که از نامش نیز پیداست آبرسان بوده و با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، از خشکی و دهیدراته شدن پوست و ایجاد احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می کند. این آبرسان بافتی سبک داشته و به سرعت جذب پوست می گردد.

آبرسان کامان به علت دارا بودن ویتامین سی روشن کننده و شفاف کننده پوست نیز می باشد. سنتز ملانین را در پوست کاهش می دهد و همچنین به افزایش تولید کلاژن در پوست نیز کمک می کند. این کرم دارای ماندگاری بسیار خوبی بوده و قادر است رطوبت پوست را تا ۷۲ ساعت تامین کند.

کرم روشن کننده راکوتن

بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

این کرم هم روشن کننده پوست است و هم آبرسان آن و برای انواع پوست نیز مناسب است. این محصول حاوی ترکیباتی چون ویتامین سی، آلفا هیدروکسی اسید و رتینیل پالمیتات است که همگی ترکیبات روشن کننده و شفاف کننده پوست بوده و باعث رفع لک های پوستی می گردند.

از طرف دیگر کرم روشن کننده راکوتن حاوی شی باتر بوده که یک رطوبت رسان فوق العاده است و با تامین رطوبت مورد نیاز پوست از خشکی و دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند. این محصول رطوبت را درون پوست حفظ کرده و باعث نرمی و لطافت پوست می گردد.

کرم مرطوب کننده ویتامین C مدیلن

بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

کرم مدیلن حاوی ویتامین سی می باشد و همان طور که گفته شد، ویتامین سی هم سنتز ملانین را در پوست کاهش می دهد و باعث روشن شدن پوست می گردد. و هم خاصیت ضد چروک داشته و مانع از پیری پوست می گردد.

این کرم همچنین حاوی سدیم هیالورونات نیز می باشد که یک آبرسان فوق العاده بوده و رطوبت مورد نیاز پوست را به طور کامل تامین می کند.

کرم مرطوب کننده ویتامین C مدیلن نرم کننده و لطافت بخش پوست است. این کرم خاصیت ضد التهابی داشته و حاوی آنتی اکسیدان هایی بسیار قوی است.

کرم ژل روشن کننده آنژسل

بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

وجود ترکیبات روشن کننده گیاهی در فرمولاسیون این محصول، باعث شده که ضد لک قوی برای انواع پوست باشد که باعث بروز التهاب و حساسیت های پوستی نیز نگردد.

کرم ژل روشن کننده آنژسل حاوی ترکیبات رطوبت رسان نیز می باشد که پوست را آبرسانی کرده و از دهیدراته شدن آن جلوگیری می کند. این مصحول شاداب کننده و شفاف کننده پوست بوده و در فرمولاسیون آن از ترکیبات مضر و حساسیت زا نیز استفاده نشده است.

کلام آخر...

در مقاله بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست، سعی کردیم فاکتورهای مهم در انتخاب کرم آبرسان و روشن کننده را بیان کردیم. اما توصیه می شود در صورت داشتن لک های جدی، از کرم ضد لک به صورت جداگانه استفاده نمایید و یا این که به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 183
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود