راه های سفید شدن پوست صورت سبزه که واقعا جواب می دهند
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1402
نظرات

سفید شدن پوست صورت سبزه

پیش از هر چیز به یاد داشته باشید رنگ چهره تعیین کننده میزان زیبایی شما نیست. با این وجود اگر به دنبال راهکارهای سفید شدن پوست صورت سبزه خود هستید و در عین حال نمی خواهید به سلامت پوستتان آسیبی وارد شود، این مقاله برای شماست.

عوامل بسیاری از جمله ژنتیک، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض نور خورشید در سبزه و تیره شدن پوست صورت موثر هستند. این عوامل بیرونی باعث ایجاد رنگدانه، برنزه شدن، بروز آکنه و مسدود شدن منافذ می شوند و پوست را کدر و تیره می کند. اما چه باید کرد؟

بلیچینگ روش موثری برای کاهش لکه های تیره و روشن کردن پوست شماست. اما سفید کننده های شیمیایی تاثیر مخربی روی پوست دارند. بهترین جایگزین برای سفید شدن پوست صورت سبزه استفاده از روش های طبیعی است که آسیبی برای پوست ندارند.

در این مقاله دلایل اجتناب از روش های شیمیایی مانند کرم سفید شدن پوست صورت سبزه و لیزر را توضیح می دهیم و سپس چند روش طبیعی را که می تواند به شما کمک کند پوست خود را بدون آسیب رساندن به آن روشن کنید، معرفی می کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

سفید شدن پوست صورت سبزه در یک روز!

سفید کردن پوست فرآیندی است که طی آن افراد رنگدانه ملانین را در پوست کاهش می‌ دهند تا چهره سفیدتری داشته باشند. کسانی که رنگ پوست تیره دارند؛ ملانین بیشتری دارند و در واقع مقدار ملانین، رنگ پوست افراد را تعیین می کند. ملانین توسط سلول هایی به نام ملانوسیت ساخته می شود. مقدار ملانین پوست افراد به تجمع ژنتیکی بستگی دارد. با این حال تولید ملانین تحت تاثیر نور خورشید، درجه آسیب دیدگی پوست و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی است.

اغلب افراد برای مواردی مانند از بین بردن جای زخم و آکنه، کک و مک، لک های ناشی از افزایش سن، خال های مادرزادی و همچنین افراد سبزه ای که مایل به داشتن پوستی روشن هستند، به روش های سفید کردن پوست متوسل می شوند و از محصولات سفید کننده یا روشن کننده مانند کرم های سفید کننده، کرم های محو کننده، لایه بردارهای شیمیایی و لیزر درمانی استفاده می کنند.

سفید شدن پوست صورت سبزه

آیا سفید شدن دائمی پوست سبزه با لیزر خطری ندارد؟

طبق آمار، نوعی وسواس ناسالم نسبت به روشن بودن پوست، به ویژه در میان زنان آفریقایی و آسیایی وجود دارد. تا جایی که 40 درصد از زنان آفریقایی پوست خود را سفید می کنند. تا سال 2024، ارزش بازار محصولات روشن کننده ای که به سفید شدن پوست صورت سبزه کمک می کنند، تا 31.2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

با این حال، واقعیت این است که با استفاده از لیزرهای بلیچینگ یا سفیدکننده های شیمیایی به پوست خود آسیب می رسانید. سفید شدن پوست صورت سبزه با این روش ها ممکن است عوارض جدی پوستی ایجاد کند. بنابراین، قبل از امتحان هر ماده سفید کننده یا بلیچینگ، باید خطرات و عوارض جانبی آن را بدانید.

سفید شدن پوست در سه روز با سفید کننده های شیمیایی یا آسیب بیشتر؟!

سفید کننده های شیمیایی – از جمله صابون ها، کرم ها و لوسیون های سفید کننده – حاوی موادی مانند هیدروکینون، جیوه (Hg) و استروئیدها هستند که می توانند عوارض جانبی جدی از جمله موارد زیر ایجاد کنند:

  • مسمومیت با جیوه
  • درماتیت (التهاب پوستی مانند بثورات، خارش، قرمزی و تاول)
  • اکرونوز اگزوژن (پیگمانتاسیون آبی-سیاه)
  • آکنه استروئیدی (برجستگی های قرمز، دردناک، جوش های سرسفید و سرسیاه)
  • سندرم نفروتیک (نوعی اختلال کلیوی که در آن عروق خونی کلیه ها آسیب می بینند)

پس برای روشن شدن پوست سبزه چه باید کرد و آیا پوست سبزه سفید میشود؟و اصلا بهترین روش برای روشن شدن پوست سبزه چیست؟ پاسخ این پرسش ها را در بخش بعدی بخوانید.

سفید شدن پوست صورت سبزه با لیزر

روش های خانگی برای سفید شدن پوست صورت سبزه

قبل از اینکه هر یک از این راه حل ها را برای سفید شدن پوست صورت سبزه امتحان کنید، یک پچ تست انجام دهید تا مطمئن شوید به هیچ یک از مواد آلرژی ندارید. همچنین به خاطر داشته باشید که این موارد روش های طبیعی هستند و مانند سفید کننده های شیمیایی اثر بلیچینگ شدیدی ندارند. بنابراین برای کسب بهترین نتیجه باید در استفاده از این روش های سفید شدن پوست صورت سبزه مداومت داشته باشید. در ادامه توضیح می دهیم چگونه پوست سبزه را روشن کنیم.

روشن کردن پوست سبزه با ماست

ماست (و سایر محصولات شیر) حاوی اسید لاکتیک است که به سفید شدن پوست صورت سبزه کمک می کند. همچنین ماساژ ماست روی پوست اثر آرام بخشی دارد.

یک قاشق غذاخوری ماست را بردارید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید. خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه قبل از شستشو بماند. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

سفید شدن پوست صورت سبزه در یک هفته با لیمو

لیمو ویتامین C دارد که از تشکیل ملانین جلوگیری می کند و از طرفی رنگدانه های پوست را کاهش می دهد. با این حال، اگر پوست حساسی دارید، از این روش اجتناب کنید؛ زیرا می تواند باعث قرمزی و سوزش شود. همچنین لیمو پوست را به نور حساس می کند. بنابراین پس از استفاده از این دارو قبل از بیرون آمدن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب مقطر رقیق کنید و به عنوان تونر روی صورت خود بمالید. بعد از 10-15 دقیقه آن را بشویید.

معجزه سفید شدن پوست در یک هفته با شیر

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، شیر حاوی اسید لاکتیک است که به روشن شدن پوست صورت سبزه کمک می کند. یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شیر خام مخلوط کنید و با پنبه آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس بشویید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

شیر برای روشن شدن پوست

سفید شدن پوست صورت سبزه درمان خانگی با آرد نخودچی

آرد نخودچی یکی از رایج ترین موادی است که برای مزایای زیبایی آن استفاده می شود. این ماده باعث لایه برداری پوست صورت شده و آن را کاملا تمیز می کند تا رنگ پوست سبزه شما روشن شود. همچنین به کاهش برنزه شدن و چربی پوست کمک می کند.

برای استفاده از آرد گرم برای روشن کردن پوست صورت سبزه، یک قاشق غذاخوری آرد را با گلاب مخلوط کنید و خمیر را روی پوست خود بمالید. بگذارید قبل از شستن خشک شود. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

زردچوبه برای سفید شدن پوست صورت سبزه

زردچوبه خواص فوق العاده ای در التیام زخم و اثرات ضد عفونی کنندگی دارد؛ به همین دلیل است که معمولا در طب آیورودا برای درمان تعدادی از بیماری های پوستی استفاده می شود. زردچوبه می تواند به کاهش رنگدانه ها، لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست کمک کند تا پوستی روشن و درخشان داشته باشید.

نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با خامه شیر مخلوط کرده و روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید قبل از شستن خشک شود. این درمان را یک بار در روز انجام دهید.

چوب صندل برای سفید شدن پوست صورت سبزه

پودر چوب صندل سفید برای درمان حساسیت های پوستی استفاده می شود. همچنین اثر خنک کنندگی و تسکین دهنده ای روی پوست دارد. علاوه بر این پودر چوب صندل سفید در کاهش اسکارها و جای جوش و آکنه مفید است تا رنگ پوست روشن تری به شما بدهد.

یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل سفید را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و خمیر را روی پوست خود بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

سفید شدن پوست صورت سبزه با سیب زمینی

آب سیب زمینی یکی از رایج ترین درمان های DIY برای مشکلات پوستی است. هیچ مطالعه علمی که مزایای پوستی استفاده موضعی از سیب زمینی را ثابت کند وجود ندارد. با این حال، بسیاری از مردم از سیب زمینی استفاده کرده اند و آن را برای سیاهی دور چشم، لکه ها و حتی سفید کردن پوست صورت سبزه مفید می دانند.

در ویدیوی زیر می توانید نحوه ساخت ماسک روشن کننده پوست را با سیب زمینی بیاموزید:

گیاه شیرین بیان برای سفید کردن پوست سبزه

شیرین بیان می تواند پوست شما را شفاف و روشن کند. در واقع این گیاه تولید بیش از حد ملانین را کاهش می دهد و آن را به طور مساوی در سراسر پوست پخش می کند تا هیپرپیگمانتاسیون را کاهش دهد. همچنین از ایجاد رنگدانه های ناشی از UVB جلوگیری می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثرات آن مورد نیاز است.

به منظور سفید شدن پوست صورت سبزه می توانید پودر شیرین بیان را با پودر چوب صندل و گلاب مخلوط کنید، سپس خمیر را هفته ای دو یا سه بار روی پوست خود بمالید.

هویج برای سفید شدن صورت سبزه

هویج حاوی لیکوپن و کاروتنوئید است که می تواند به کاهش قرمزی و آفتاب سوختگی ناشی از UV کمک کند. همچنین هویج بر درمان لک صورت و یکنواخت کردن رنگ پوست هم تاثیر دارد. اگرچه هویج زمان زیادی را می طلبد و باید به طور منظم استفاده شود، اما گفته می شود هویج برای انواع پوست جوان کننده است.

برای سفید شدن پوست صورت سبزه هویج رنده شده را با ماست و چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. از این دارو یک بار در روز استفاده کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 110
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود