دستگاه میکرودرم خانگی چیست و بهترین مدل های آن کدام است؟
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
نظرات

میکرودرم خانگی چیست

میکرودرم یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار و رایج برای رفع مشکلات پوستی است و نتایج آن در همان مرحله اول قابل رویت است. میکرودرم برای از بین بردن لکه‌های پوستی، منافذ و چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه‌های میکرودرم باعث شده تا بسیاری از افراد به میکرودم خانگی روی بیاورند. میکرودرم خانگی چیست؟ چه فوایدی دارد؟ بهتریین دستگاه‌های میکرودرم خانگی چیست؟ در این مقاله به تمامی پرسش‌ها در مورد میکرودرم خانگی پاسخ داده خواهد شد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • میکرودرم خانگی چیست؟
  • فواید میکرودرم خانگی برای پوست چیست؟
  • بهترین برندهای میکرودرم خانگی
  • مراقبت های بعد از میکرودرم در خانه

میکرودرم خانگی چیست؟

پیش از پاسخ دادن به سوال میکرودرم خانگی چیست، باید بدانیم میکرودرم چیست؟

میکرودرم یک روش تهاجمی برای رفع آسیب‌های پوستی است. در این روش با تحریک لایه اپیدرم پوست، کلاژنسازی افزایش پیدا می‌کند. در این روش از نوعی اسپری که دارای میکروکریستال است، برای از بین بردن لایه اول پوست که مرده و خشک است استفاده می‌شود.

میکرودرم خانگی دستگاهی است که به کمک آن می‌توانید هر هفته سلول‌های مرده پوست خود را  لایه برداری کنید

دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

دستگاه میکرودرم خانگی، محفظه‌ای، حاوی کریستال پودری است که با قرار گرفتن دستگاه روی پوست، نوعی حالت خلا و بی‌هوایی ایجاد می‌شود. کرندوم که پس از الماس سخت‌ترین ماده کره زمین است. در نوک دستگاه میکرودرم خانگی قرار دارد. نقش کروندوم در دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟ در واقع باید بدانید  نقش اصلی در خراشیدن پوست بر عهده این ماده است. این ماده با کشیده شدن روی سطح پوست، باعث جدا شدن لایه شاخی و در ادامه کوچک و بسته شدن منافذ می‌شود.

میکرودرم خانگی

انواع دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

به طور کلی دو نوع دستگاه میکرودرم خانگی وجود دارد:

دستگاه کریستالی

این دستگاه کریستال‌هایی از جنس سدیم کلراید و اکسید آلومینیوم را روی پوست اسپری می کند. کار با این دستگاه بسیار سخت و دشوار است زیرا باید کریستال‌ها را پس از ریختن روی پوست مجدد از روی پوست جمع کنید.

دستگاه الماسی

استفاده آسان‌تری دارند.از اولین دستگاه‌های میکرودرمی که وارد بازار شد و چون نوک این دستگاه‌ها، نسبت به کریستالی نرم تر است، مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

بهترین سری در دستگه میکرودرم خانگی چیست؟

دستگاه های میکرودرم بنا براستفاده دارای سری های متفاوتی هستند و هر سر برای  موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه به سوال: تفاوت سری های مختلف دستگاه میکرودرم خانگی در چیست؟ پاسخ خواهیم داد.

سری میکروکریستالی

این سریدارای میکرو کریستال‌های نسبتا بزرگ است این موضوع در سایش پوست و از بین بردن لایه‌های شاخی نقش مهمی دارد. استفاده روزانه از این سری معمولا توضیه نمی شود و بهتر است برای پوست های ضخیم هر هفته و برای پوست‌های نازک به صورت ماهانه مورد استفاده قرار گیرد. تحریک کلاژن‌سازی و همین‌طور جوانسازی پوست در این سری بسیار بیشتر از سری‌های دیگر است.

استفاده از میکرودرم خانگی نقش مهمی در بهبود و افزایش گردش خون در صورت دارد

سری با سوراخ‌های نسبتا بزرگ

این سری دارای سوراخ های بزرگ است و باعث مکش قوی می شود. معمولا از این سری برای مواردی مثل خالی کردن جوش‌های سری سیاه بزرگ و همین طور خالی کردن منافذ پوست در نواحی غیر حساس استفاده می شود. از این سری برای نواحی مثل زیر چشم که دارای پوست نازک است استفاده نمی شود.

دستگاه میکودرم خانگی

سری بیضی شکل

سری بیضی شکل برای استفاده روزانه است. این سری برای نواحی مثل خطور لبخند و پیشانی و خطوط اطراف بینی مورد استفاده قرار می گیرد. دقت کنید برای زیر چشم نیز مناسب است اما نباید استفاده به صورت روزانه باشد و پس از برخورد با پوست سریعا باید جدا شود.

سری صاف

این سری برای پاکسازی نهایی و عملکرد میکروب زدایی انجام می شود. اهمیت سری صاف در میکرودرم خانگی در چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت محیط خانه بر خلاف محیط های پزشکی استریل نیست و امکان ایجاد قارچ پوستی و حتی جوش پس از تخلیه و استفاده از سری های قبلی وجود دارد. بنابراین استفاده از این سری باعث می شود تا مشکلاتی نظیر جوش و دانه دانه شدن پوست رخ ندههد. برای استفاده از این سری باید دستگاه را در حالت نور آبی قرار دهید و روی پوست بکشید.

لازم به ذکر است که همه دستگاه‌ها، تمام سری ها را ندارند و با توجه به کاربر آن، یک تا چند سری دارند. بنابراین در حین خرید دستگاه حتما باید به این نکته توجه کنید.

انواع سطوح کار با میکرودرم

پوست سه لایه اصلی دارد. بنابراین استفاده از میکرودم هم بنابر نوع درمان در سطوح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت.

لایه برداری در سطح خفیف

این روش بیشتر برای از بین بردن لکه های پوستی و شفاف کردن سطح پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش پوست زخمی شدن پوست وجود ندارد و بعد از چند روز از انجام میکرودرم اندکی پوست لایه لایه می شود و لایه جدید به جای پوست قبلی ایجاد می شود.

دستگاه میکرودرم خانگی معمولا در سطح خفیف کار می کند

لایه برداری در سطح متوسط

این نوع لایه برداری در دستگاه های قوی خانگی و همینطور در مطب پزشکان انجام می شود. نفوز مفدرای عمیق تر است و تمام سطح پوست برداشته می شود. پوست قرمز می شود و حتی در بعضی موارد امکان دارد پوست زخم شود. معملا برای اسکار های سطحی و جوش های سر سیاه از این روش استفاده می شود.

لایه برداری عمیق

این روش صرفا در مطب انجام می شود و نیازمند دستور پزشک و مراقبت های بسیار است چون ممکن است باعث عفونت شود. در این روش تمامی پوست زخم شده و لایه برداری عمیق انجام می شود. این کار به جهت افزایش کلاژن سازی سطح پوست انجام می شود و نتیجه ان صاف شدن پوست و از بین رفتن جای زخم و اسکار و بخیه است. دقت کنید که پس از انجام لایه برداری عمیق لازم است تا مدت ها از پوست در مقابل آفتاب محافظت کنید.

 

فواید میکرودرم خانگی برای پوست چیست؟

میکرودرم دارای خواص بیشماری برای پوست است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

افزایش کلاژنسازی

مناسب برای هر نوع از پوست با هر رنگی

تنظیم چربی پوست

مشاهده فوری نتیجه

صاف شدن پوست و از بین رفتن چروک

ازبین بردن جوش‌های زیرپوستی

سفت‌تر شدن پوست

از بین بردن زخم‌های سطحی و اسکارهای حاصل از آکنه.

پوست صاف

تفاوت عملکرد دستگاه میکرودرم خانگی با پزشکی در چیست؟

مهمترین تفاوت دستگاه میکرودرم خانگی با دستگاه های پزشکی در چیست؟ در ابتدا باید به این موضوضع اشاره کرد که دستگاه های موجود در مطب‌های پزشکی از اندازه بزرگتری نسبت به دستگاه‌های خانگی برخوردار هستند. مدل خانگی کوچتر است و می توان ان را در کیف حمل کرد در حالیکه اندازه دستگاه‌های پزشکی بسیار بزرگتر است.

تفاوت بعدی که بسیار مهم تر است در توانایی مکش این دو دستگاه است. دستگاه پزشکی به نسبت خانگی از قدرت مکش بسیار بالاتری برخوردار است و این موضوع باعث افزایش تاثیر گذاری آن می شود

دستگاه‌های میکرودرم پزشکی به نسبت خانگی از قیمت بالاتری برخوردار هستند

نکته مهمتر میزان رطوبت محیط است، محیط‌های پزشکی در مقایسه با منازل به دلیل شستشوی روزانه و اسفاده از مواد بهداشتی و ضدعفونی، دارای رطوبت بالاتری هستند و این موضوع به خصوص در دستگاه های دارای اکسید آلومینیوم باعث آسیب به دستگاه و کند شدن سری آنها می شود.

به عبارت دیگر، قدرت موتور دستگاه‌های پزشکی با دستگاه خانگی متفاوت است، بنابراین دستگاه‌های پزشکب به عمق بیشتری نفوذ می کنند و این موضوع باعث لایه‌برداری عمیق‌تر می‌شود.

مراحل کار با دستگاه میکرودرم خانگی چیست؟

پیش از استفاده از دستگاه میکرودرم خانگی، باید در ابتدا باید پوست خود را از هر نوع آلودگی پاک کنید، بنابراین با آب و صابون (بهتر است به جای صابون از ژل‌های شست و شو مناسب صورت استفاده کنید) پوست خود را بشورید. بهتر است برای خشک کردن پوست از حوله استفاده نکنید و اجازه دهید صورتتان در هوای آزاد خشک شود.

سر دستگاه را ضدعفونی کنید، دکمه استارت را بزنید و زمان و شدت کار دستگاه را تنظیم کنید.

روش کار

دستگاه را روی پوست خود قرار دهید و به ارامی حرکت دهید.

برای بهتر نتیجه گرفتن از این دستگاه، بهتر است 6 تا 10 جلسه میکرودرم انجام دهید. اما دقت کنید فاصله بین هر جلسه بهتر از یک الی 2 هفته باشد. اگر پوست نازکی دارید، بهتر است دو هفته صبر کنید.

در پایان می توان از مرطوب کننده‌ برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کرد.

مراقبت‌های پس از میکرودرم

پس از استفاده از دستگاه میکرودرم خانگی، بهتر است صورت خود را با آب سرد بشورید تا از التهابات بعدی جلوگیری شود. در ادامه می توانید از ژل‌های سرد کننده یا کمپرس سرد برای جلوگیری از کوفتگی و التهاب و ورم استفاده کنید. دقت کنید که در نواحی حساس مثل زیر چشم باید با احتیاط خیلی زیاد از یخ استفاده کنید. مایعات به خصوص آب زیادی مصرف کنید تا رطوبت رسانی به پوست انجام شود.

استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت پس از میکرودرم دارد.

بهترین دستگاه های میکرودرم خانگی

در ادامه این مطلب به معرفی پرفروش ترین و بهترین دستگاه‌های میکرودرم خانگی موجود در بازارهای ایران می پردازیم:

1-دستگاه میکرودم خانگی کیوت اسکین:

دستگاه کیوت اسکین یکی از پرطرفدارترین دستگاه های موجود در ایران است. این دستگاه دارای چهار سری مختلف است و سه سرعت متفاوت برای استفاده روی پوست‌های مختلف دارد. مهم ترین مزیت این دستگاه میکرودرم خانگی کیوت اسکین در مقایسه با سایر دستگاه ها چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، طراحی بسیار زیبای آن است که باعث می‌شود با فیزیک دست بسیار  همراه باشد و این قضیه باعث می شود تا استفاده از این دستگاه اصلا خسته کننده نباشد. این دستگاه می تواند جوش‌های سرسیاه را به طور کامل از بین ببرد و همینطور باعث  از بین بردن چروک‌های ریز پوستی نیز می‌شود. در قسمت‌های قبل در مورد استفاده از نور آبی برای استریل کردن پوست صحبت شد. این دستگاه با داشتن نور آبی می تواند پس از انجام میکرودرم، نسبت به محافظت و استریل کردن پوست واکنش خوبی داشته باشد.

برخی دستگاه های خانگی قابلیت تخلیه چربی زیر پوست را نیز دارند.

2- میکرودرم دکتر درم

این دستگاه دارای سه سریی مختلف است. اولین نکته در مورد این ستگاه عدم وجود سری آبی است این موضوع در نهایت باعث می شود تا  مرحله آخر پوست که اقدام به پاکسازی و ضد عفونی کردن پوست با دستگاه میکرودرم خانگی  است به طور کامل انجا نشود. اما این دستگاه دارای تنظیمات 5 سرعت متفاوت است که این ویژگی باعث می شود تا این دستگاه برای هر پوستی مناسب باشد.  همچنین دستگاه دکتر درم برای استفاده در زیر چشم نیز مناسب است.

این دستگاه به نوعی چربی‌ اضافی موجود در پوست شما را نیز از بین می برد و این امر باعث افزایش کاربرد آن می شود.

3-دستگاه میکرودرم خانگی ترانس دار

اولین ویژگی مهم در این دستگاه قدرت مکش بالای ان است. قدرت مکش این دستگاه از تمامی دستگاه‌های هم رده خود بالاتر است. این موضوع باعث می شود تا این دستگاه قدرت بالاتری در تخلیه جوش های سرسیاه داشته باشد. این دستگاه دارای سری با بلورهای اکسید آلومینیوم است و می تواند با عمل سایش روی سطح پوست، همچنین این دستگاه ضدآلرژی و ضدعفونی کننده پوست است .

 

بهترین دستگاه میکرودرم خانگی

4- دستگاه بای بابلیس

این دستگاه میکرودرم خانگی که به طور کامل با باتری کار می کند، دارای 3 سرعت و 3 سری متفاوت است. تفاوت اصلی این دستگاه با سایر دستگاه های مشابه ان است که دستگاه بای بلیس، علاوه بر ویژگی های معمول موجود در دستگاه‌های مختلف، دارای بخور سر همزمان است. یعنی در حین کار با سرد کردن پوست و صورت باعث کاهش التهاب آن می شود. این دستگاه دارای سری همراه با بلورهای اکسید الومینیوم است و این باعث استفاده راحت‌تر از دستگاه می شود. ویژگی دیگر دستگاه بای بلیس، وجود سری بیضی شکل است که باعث می شود چربی‌های موجود  در نواحی مثل اطراف بینی که دسترسی دشواری دارند به راحتی پاک و تمیز شوند. این دستگاه با هر بار شارژ قابلیت استفاده به مدت 2 ساعت را دارد.

5- دستگاه میکرودرم فلیپس

اخرین دستگاه میکرودرم خانگی پرطرفدار، دستگاه فیلیپس است. فیلیپس یکی از برترین مارک های موجود درر بازار است و دستگاه میکرودرم خانگی ان از کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار برخوردار است. یکی از جالب ترین ویژگی های این دستگاه، کاهش موهای زائد پوست و همچنین کاهش چربی پوست در نواحی مثل غبغب است. در واقع این دستگاه مانند یک دستگاه لیپوماتیک نیز عمل می کند. مدل های مختلفی از این دستگاه ساخته شده است که به دلیل اطتفاده از قطعات باکیفیت دارای قیمت بالاتری نیز نسبت به مدل های با کاربرد مشابه هستند.



تعداد بازدید از این مطلب: 96
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود