خواص روغن زردآلو برای پوست و مو + طرز تهیه روغن زردآلو در خانه
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1402
نظرات

خواص روغن زردآلو

زردآلو میوه‌ای است که در بهار و تابستان به وفور یافت می‌شود و بسیار پرطرفدار است. تاکنون به این موضوع فکر کردید که خواص روغن زردآلو برای پوست و مو چیست؟ آیا از خواص روغن هسته زردآلو برای پوست صورت مطلع هستید و می‌دانید که روغن هسته زردآلو به چه صورت تهیه می‌شود؟ در این مقاله بصورت مفصل درباره خواص روغن زردآلو برای مو و پوست با شما صحبت خواهیم کرد. همچنین در آخر طرز تهیه روغن زردآلو را به شما یاد خواهیم داد.

زردآلو برای پوست و مو چه فوایدی دارد؟

زردآلو میوه‌ای شیرین و آبدار است که کمتر کسی می‌تواند از عطر و بوی هوس انگیز آن چشم پوشی کند. اگر شما هم یکی از مشتاقان میوه زرد آلو باشید باید درمورد خواص روغن زردآلو چیزهایی شنیده‌ باشید. با میوه زردآلو می‌توانید بستنی، کمپوت، آبمیوه و حتی مربا تهیه کنید، اما هسته‌اش را چکار می‌کنید؟

اگر تابحال نسبت به هسته این میوه زرد و خوشمزه بی‌مهری کردید و درباره خواص روغن هسته زردآلو چیزی نمی‌دانید، از این پس بهتر است هسته‌هایش را حفظ کنید. خواص روغن هسته زردآلو برای پوست و مو به حدی است، که شاید پس از این به یکی از آیتم‌های مراقبتی ثابت پوست و مو شما تبدیل شود.

خواص روغن زردآلو

خواص روغن هسته زردآلو برای پوست

برای اینکه از خواص روغن هسته زردآلو برای پوست بهره‌مند شوید باید روغن هسته زردآلو را استخراج کنید و یا اینکه روغن زردآلو را بصورت آماده از عطاری‌ها و داروخانه‌ها خریداری نمایید. روغن هسته زردآلو به عنوان یک روغن حامل و اغلب یک عنصر فوق موثر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای حفظ خاصیت روغن زردآلو از روش پرس سرد استفاده می‌کنند.

این روش استخراج ارزش غذایی و خواص هسته زردآلو تصفیه نشده را حفظ می‌کند و برخلاف دیگر تکنیک‌ها روغن‌گیری سبب کاهش فواید و عملکرد ترکیبات موجود در روغن نمی‌شود. متخصصین طب سنتی می‌گویند روغن هسته زردآلو مقوی پوست است و یکی از طلایی‌ترین و مهم‌ترین فواید روغن زردآلو را خاصیت نرم کنندگی آن می‌دانند.

یکی از دیگر خواص روغن زردآلو برای پوست اسیدهای چرب‌ مفیدی است که در آن نهفته است. این روغن بکر حاوی اسیدهای چرب امگا 3، امگا6 و امگا 9 است. همچنین این روغن سرشار از ویتامین A است و سبب رطوبت و درخشش پوست صورت و بدن می‌شود. در ادامه به چند مورد از بهترین خواص روغن زردآلو برای پوست اشاره خواهیم کرد.

1. روغن زردآلو پوست را تغذیه می کند

از خواص روغن زردآلو همین بس که بعنوان یکی از معدود روغن‌های مغذی و کامل معرفی می‌شود. روغن هسته زردآلو، روغنی است حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد و ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی پوست (در مقاله دیگری درباره خواص ویتامین ها برای پوست توضیح داده‌ایم). این روغن ماده‌ای است گیاهی که می‌تواند به بهترین شکل و به قدر کافی پوست را عمیقاً تغذیه کند.

بسیاری از روغن‌های درمانی تنها می‌توانند به لایه‌های سطحی نفوذ کنند و یا اینکه تنها به برخی از لایه‌های پوست صورت و بدن فایده برسانند. اما از خواص روغن زردآلو تلخ این است که می‌تواند وارد تمام لایه‌های سطحی شود و نسبت به دیگر روغن‌های درمانی تاثیر و ماندگاری چندبرابری داشته باشد.

خواص روغن زردآلو برای پوست

2. روغن زردآلو اسیدهای چرب ضروری پوست را تامین می کند

دیگر خاصیت از میان بی شمار خواص روغن زردآلو برای پوست اسیدهای چرب ضروری است که در این روغن نهفته‌اند. این روغن به لحاظ تعدد اسیدهای چرب مفید نسبت به دیگر روغن‌های گیاهی و درمانی غنی‌تر است و به همین علت است که بیش از سایر روغن‌ها برای حفظ زیبایی، سلامت و تغذیه پوست صورت توصیه می‌شود.

اسیدهای چرب امگا که در روغن زردآلو وجود دارند، می‌توانند سپرهای محافظتی و طبیعی پوست در برابر آلودگی‌ها و بیماری‌ها باشند. روغن زردآلو حاوی مقادیر قابل توجهی اسید لینولئیک است که تحت عنوان اسید چرب امگا 6 آن را می‌شناسیم. همچنین این روغن مغذی حاوی اسید اولئیک یا امگا 9 است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کند و تغذیه کننده آن نیز به شمار می‌رود.

3. روغن زردآلو مراقب پوست شما در برابر پیری است

اگر بخواهیم تمام خواص روغن زردآلو را کنار بگذاریم و تنها به یک دلیل آن را برای مراقبت از پوست توصیه کنیم، آن علت خاصیت ضدپیری این روغن درمانی و مغذی است. روغن هسته زردآلو منبع غنی از ویتامین A است و به همین علت فوق‌العاده در جلوگیری از بروز پیری پوست موثر است. ویتامین A موجود در روغن هسته زردآلو به تولید سلول‌های جدید روی پوست کمک می‌کند و سبب تازه شدن لایه‌های سطحی پوست می‌شود.

همچنین این روغن مغذی دیگر ترکیباتی دارد که آن‌ها نیز به گردش سلولی کمک کرده و به این چرخه سرعت می‌بخشند. بنابراین از خواص روغن زردآلو است که پوستتان را درخشان کند و کاری کند که ده سال جوانتر بنظر برسید. با مصرف منظم و پیوسته روغن زردآلو سلول‌های جوان سلول‌های پیر را پس میزنند و به سطح می‌آیند، در نتیجه شما همیشه در شاداب‌ترین حالت ممکن دیده می‌شوید.

از خواص روغن زردآلو و ویتامین A موجود در آن این است، که از پوستتان حمایت کند و سبب پرتر یا تپل‌تر دیده شدن پوست صورت شود. همچنین مداومت نشان دادن در مصرف روغن زردآلو باعث کاهش خطوط ریز پوست شده و چین و چروک را نیز محو می‌کند. در واقع زردآلو یکی از بهترین روغن ها برای چروک پوست است.

4. روغن زردآلو پوست را هیدراته نگه می دارد

یکی دیگر از خواص روغن زردآلو این است که رطوبت را به خود جذب کند. بنابراین زمانی که این را روغن روی پوستتان استفاده می‌کنید، فوق‌العاده نرم شده و سطح پوست را به بستری روان تبدیل می‌کند. همچنین اگر در روتین مراقبتی پوست از مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها استفاده می‌کنید، این روغن گیاهی می‌تواند به افزایش جذب و تاثیر مرطوب کنندگی آن‌ها منجر شود.

خواص روغن زردآلو

5. با روغن زردآلو درخشش پوست چند برابر می‌شود

اگر می‌خواهید گونه‌ها و پیشانی‌تان مانند شبنم صبحگاهی بدرخشد، بنابراین از خواص روغن زردآلو غافل نشوید. روغن زردآلو همانطور که گفتیم یکی از غنی‌ترین و کامل‌ترین روغن‌های حامل به شمار می‌رود، بنابراین ویتامین‌های E و C از ثابت‌ترین ترکیبات آن محسوب می‌شوند. قرار دادن ویتامین A، C و E در کنار هم و اعمال آن‌ها روی پوست به معنای خداحافظی با لکه‌های پوستی و شفافیت خارق‌العاده آن است.

از این پس می‌توانید با مصرف روغن زردآلو روی پوست صورت برای خودتان یک راز جوانی داشته باشید. این روغن طبیعی رنگ پوست را بهبود می‌بخشد و از دیده شدن پوست صورت بصورت تیره روشن جلوگیری می‌کند.

6. روغن زردآلو ضد التهاب واقعی پوست شماست

همانطور که اشاره کردیم خواص روغن زردآلو بی شمار است، چرا که منابع متعددی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری را در خود پنهان کرده. بنابراین با استفاده منظم از روغن زردآلو می‌توانید بیماری‌های پوستی ناراحت کننده و ناخوشایند را تسکین دهید. از خواص روغن هسته زردآلو تلخ می‌توان به تاثیر آن در تسکین علائم روزاسه، آکنه و پسوریازیس اشاره نمود.

هر وقتی که بیماری پوستی شما مجدداً عود می‌کند و شعله ور می‌شود، می‌توانید از محصولات حاوی روغن زردآلو یا خود روغن هسته زردآلو برای تسکین علائم استفاده کنید. روغن زردآلو با کاهش استرس‌های پوستی از عود و تشدید علائم بیماری‌های پوستی مزمن جلوگیری می‌کند.

7. با روغن زردآلو پوست مانند ساتن نرم و لطیف می شود

این تنها یک ادعا نیست و واقعا روغن زردآلو باعث می‌شود، پوستتان مانند یک ساتن نرم و مرطوب بنظر برسد. زمانی که پوست آنچه که برای تغذیه شدن نیاز دارد را دریافت کند، تمام آسیب‌هایش به تدریج بهبود یافته و پس از مدتی با یک پوست جدید و فوق‌العاده جوان و بشاش رو به رو می‌شویم. مجدداً این خاصیت ویتامین آ برای پوست است که به افزایش لطافت آن منجر می‌شود.

یکی از خواص روغن زردآلو این است که با بهره‌گیری از خاصیت ویتامین A پوست مصرف کننده را لایه‌برداری کند. این لایه‌برداری کاملاً طبیعی است و قرار نیست پوست تحریک شود. به مرور زمان مصرف کننده احساس می‌کند که پوست صورتش نسبت به سابق چقدر نرم‌تر و صاف‌تر شده است.

زرد آلو برای پوست

8. روغن زردآلو سرشار از آمیگدالین است

آیا میدانید که چرا پزشکان گاهی توصیه می‌کنند هر چند وقت یکبار یک سیب را با هسته‌هایش بخورید و هرگز فرصت خوردن مغز هسته زردآلو را از دست ندهید؟ دلیل تاکید پزشکان بر این رویه وجود ویتامین B17 یا آمیگدالین در هسته برخی از میوه‌هاست. آمیگدالین یا ویتامین B17 ترکیبی شمیایی است که علاوه‌بر هسته زردآلو در هسته خیلی از میوه‌های دیگر همچون آلو، هلو، گیلاس قرمز و سیب وجود دارد.

بدن ما انسان‌ها قادر نیست به صورت طبیعی ویتامین B17 ترشح یا تولید کند، اما برای تقویت سیستم ایمنی و ارتقا عملکرد آن به ویتامین B17 احتیاج دارد. ویتامین B17 می‌تواند در بدن ما مانند یک ضد التهاب عمل کند.

اگر بخواهید از میان خواص روغن زردآلو برای کاهش التهابات بدن تنها به یک ویژگی‌ آن بسنده کنید، باید ویتامین B17 را در صدر خواص این میوه و هسته‌اش قرار دهید. با وجود این ویتامین در روغن هسته زردآلو این میوه و روغنش به رقیبی جدی برای سایر روغن‌های موثر در حفظ سلامت پوست تبدیل می‌شود.

ویتامین B17 موجود در روغن زردآلو به مستحکم شدن پوست کمک می‌کند و خاصیت الاستینه آن را بهبود می‌بخشد. پوست انسان در طول روز بارها در برابر علل استرس‌زا قرار می‌گیرد. منظور از استرس تنها جنگ و جدل یا یک موقعیت احساسی بد نیست. آب و هوا، مواد غذایی که می‌خورید، ترکیبات شیمیایی که با آن‌ها کار می‌کنید و … می‌توانند استرسی برای پوستتان باشند. حتی گرد و غبار موجود در محیط و ترکیبات مضر لوازم آرایشی نیز استرسی بد برای پوست محسوب می‌شوند.

البته همیشه عوامل خارجی سبب آسیب پوست و کاهش خاصیت ارتجاعی آن نمی شوند. گاهی سلامت جسمانی تاثیری چشمگیر بر وضعیت پوست برجای خواهد گذاشت. بعنوان مثال هرچه سنتان افزایش پیدا کند، پوست خاصیت کشسانی‌اش را به تدریج از دست داده و بیشتر مستعد آسیب سلولی خواهد بود. ویتامین A با لایه برداری و تقویت سلول‌ها هم کلاژن سازی را افزایش می‌دهد و هم پوست را لیفت و سفت می‌کند.

9. روغن زردآلو یک لایه محافظ روی پوست شماست

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم یکی از خواص روغن زردآلو ویتامین A موجود در آن است. این ویتامین با تسریع گردش سلولی سبب مقاوم شدن پوست شده و سدی قوی در برابر آسیب‌های اکسیداتیو ایجاد می‌کند. اگر روغن هسته زردآلو را بصورت روزانه مصرف کنید، پوستتان تغذیه شده و بدرستی عمل خواهد کرد.

همچنین روغن زردآلو و محصولات مراقبتی که حاوی این روغن هستند، منبع غنی ویتامین B17 محسوب می‌شوند. این ویتامین از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت کرده و اجازه نمی‌دهد که رادیکال‌های آزاد سبب تشدید علائم پیری روی پوست شوند.

فواید روغن زردآلو برای پوست

10. روغن زردآلو دشمن باکتری‌های مولد آکنه است

اگر مبتلا و مستعد آکنه هستید، باید مجدداً از میان خواص روغن زردآلو به منبع ویتامین A آن مراجعه کنید. اگر پوستی دارید که درگیر آکنه‌های متعدد است و حتی با درمان‌های هزینه‌بر نیز نتیجه مطلوبی حاصل نشده، بهتر است از روغن هسته زردآلو استفاده کنید. ویتامین A موجود در این روغن پوست را جوانسازی می‌کند.

پس از جوانسازی و تکرار درمان پوست با این روغن منافذ بزرگ و باز به تدریج مسدود می‌شوند و پس از مدتی فرد درمان انواع جوش و آکنه و افزایش شفافیت پوستش را تجربه می‌کند. از خواص روغن زردآلو سبک بودنش است، بنابراین درباره وزن روغن روی پوستتان نگران نباشید. این روغن حامل است، پس براحتی جذب پوستتان شده و روی آن انباشته نمی‌شود.

روغن هسته زردآلو خاصیت مرطوب کنندگی عمیقی دارد، پس دیگر منافذ برای تامین رطوبت پوست بیش از حد فعالیت نمی‌کنند و در نهایت مسدود نمی‌شوند. در بیشتر مواقع تولید غیرطبیعی سبوم به علت کم آبی بافت زیرین پوست است. پوست در تلاش است که با ایجاد سبوم بیشتر و افزایش رطوبت کم آبی را تسکین دهد، اما ناخواسته چربی‌ها روی هم انباشته می‌شوند و در نهایت آکنه‌های زشت و ناخوشایند را ایجاد می‌کنند.

برای اینکه از خواص روغن زردآلو بهرمند شوید، آن را در روتین مراقبت روزانه پوستتان بگنجانید. پس از چند وقت مصرف منظم شاهد غیب شدن آکنه‌های پوستتان باشید و از داشتن یک پوست زیبا و صاف لذت ببرید.

برای مراقبت از پوست هسته زردآلو بخورید!

شما می‌توانید حتی درگیر مراحل تهیه روغن هسته زردآلو نشوید و یا برای خرید آن هزینه زیادی پرداخت نکنید. خوردن دانه‌های هسته زردآلو نیز راهی است برای بهرمندی از خواص روغن زردآلو که در هسته آن نهفته است. اگر مرتباً و در فواصل معین مغز هسته زردآلو را بخورید، پوستتان تقویت شده و آسیب‌های آن بازسازی می‌شود.

 در مطالعات نشان داده شده که غذاها نمی‌توانند تاثیری فوری بر سلامت پوست داشته باشند، اما بی‌تاثیر نیز نیستند. اگر هسته زردآلو را بخورید باید از دستگاه گوارش عبور کند، جذب روده شود و سپس خواص روغن زردآلو به پوست برسد. اما مراقبت از پوست با مغز هسته زردآلو یک کار زمانبر است. همچنین همیشه باید مقدار زیادی هسته زردآلو در منزل برای خوردن داشته باشید.

بنابراین برای اینکه سریعتر از خواص روغن زردآلو بهرمند شوید، بهتر است روغن این میوه را بصورت موضعی روی پوستتان اعمال کنید. ترکیبات روغنی که از طریق پوست جذب بدن می‌شوند سریعتر تاثیر کرده و اثربخش‌تر خواهند بود.

فیشیال پوست با روغن زردآلو

اگر بخواهید از تمام خواص روغن زردآلو در کوتاهترین زمان ممکن بهرمند شوید، توصیه می‌کنیم تکنیک فیشیال صورت با روغن زردآلو را امتحان کنید. باید به روش زیر از روغن زردآلو برای تغذیه پوستتان استفاده کنید:

  • ابتدا دوش آب گرم بگیرید و بگذارید بخار آب منافذ پوست را باز کند.
  • حین حمام کردن با استفاده از یک پاک کننده ملایم صورت تمام منافذ صورت را پاکسازی کنید و مطمئن شوید که حاوی سبوم نیستند.
  • سپس داخل مرطوب کننده مورد علاقه‌تان چند قطره از روغن زردآلو را بریزید.
  • مرطوب کننده را روی صورت بمالید و سپس حوله‌ای که از قبل با آب داغ مرطوب کردید را روی پوستتان فشار دهید.
  • 10 دقیقه در همین حالت بمانید و حوله را از روی پوست برندارید.

طرز تهیه در خانه

اسکراب روغن هسته زردآلو برای پوست

اسکراب کردن پوست یکی دیگر از روش‌های رساندن خواص روغن زردآلو به پوست به شمار می‌رود. اسکراب‌ها ضمن اینکه خواص متعددی برای پوست دارند، سبب آرامش پوست شده و استرس‌ها را از آن دور می‌کنند. به روش زیر می‌توانید از اسکراب روغن هسته زردآلو استفاده کنید:

  • ابتدا دوش آب گرم یا بخار گرم بگیرید.
  • کمی روغن هسته زردآلو، چند قطره روغن صورت و مقداری شکر را ترکیب کنید.
  • اسکراب بدست آمده را روی پوستتان به صورت دورانی بمالید.
  • پس از چند دقیقه می‌توانید اسکراب را از روی پوست بشویید.

این اسکراب همزمان پوست را لایه‌برداری کرده و خواص روغن زردآلو را نیز وارد منافذ پوست می‌کند. اگر پوستتان کدر است از این روش می‌توانید برای روشن کردن آن استفاده کنید. یادتان باشد که این اسکراب را روی پوست صورت نمالید، چراکه ممکن است دانه‌های درشت شکر به پوست آسیب وارد کنند.

خواص روغن زردآلو برای مو

روغن زردآلو، مایعی است که از هسته میوه زردآلو استخراج می‌شود. خواص روغن هسته زردآلو برای مو متعدد است. خواص روغن زردآلو تلخ آرایشی، مراقبتی و دارویی است. بنابراین با استفاده از این روغن می‌توانید به موهایتان توجه کنید و از زیبایی و سلامت آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به برخی از خواص روغن هسته زردآلو تلخ برای موها اشار خواهیم کرد.

1. روغن زردآلو بمب اسیدهای چرب برای موهاست

یکی از خواص روغن زردآلو برای موها این است که چندین ماده مغذی و معدنی را یک جا به موها و پوست سر میرساند. روغن زردآلو بمب اسیدهای چرب ضروری شناخته می‌شود. این روغن حاوی چربی امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است و خواص ضدالتهابی و تقویت کننده برای موها دارد. این روغن گیاهی به لحاظ شباهت و محتوای اسید چرب به روغن بادام شباهت زیادی دارد و رقیب سرسخت آن محسوب می‌شود.

از خواص روغن زردآلو برای حفظ سلامت و طراوت موها می‌توان به منابع ویتامین A، E و C اشاره کرد. همچنین با استفاده از این روغن طبیعی می‌توانید مواد معدنی مورد نیاز مو همچون کلسیم، مس، آهن، پتاسیم و منیزیم را تامین کنید. با وجود این مواد معدنی فولیکول‌ها و ساقه موها تقویت شده و شاید هرگز ریزش و تضعیف موهایتان را دیگر بخاطر نیاورید.

2. روغن زردآلو حاوی ویتامین C است

اگر در میان خواص روغن زردآلو دنبال یک منبع معتبر برای رشد مجدد موهایتان می‌گردید، باید به ویتامین C موجود در این روغن تکیه کنید. کمبود ویتامین C یکی از علل شایع ریزش مو در زنان و تشدید این وضعیت ناخوشایند است. بنابراین با مصرف به اندازه و منظم روغن زردآلو روی پوست سر و در ناحیه ریشه موها می‌توانید ریسک بروز ریزش مو را کاهش دهید. همچنین اگر ریزش مو دارید از این روغن برای کاهش حجم ریزش موها استفاده کنید.

خواص روغن زردآلو برای مو

3. اسید لینولئیک روغن زردآلو رشد مو را افزایش می دهد

از دیگر خواص روغن زردآلو می‌توان به اسید لینولئیک و لینولنیک موجود در آن اشاره نمود. این اسیدهای چرب راز‌های روغن زردآلو برای برگرداندن رشد موها به پوست سر شما هستند. اگر پوستتان سرتان خشک است از این روغن استفاده کنید، چراکه این چربی‌ها همزمان با تقویت پیاز موها به مرطوب شدن پوست سر نیز کمک می‌کنند.

4. منبع غنی ویتامین E است

از خواص روغن زردآلو برای مو می‌توان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد. این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی‌اش را مدیون ویتامین E است. ویتامین E موجود در روغن هسته زردآلو از تشدید ریزش مو جلوگیری نموده و همچنین به بهبود این وضعیت کمک می‌کند. ویتامین E می‌تواند استرس اکسیداتیو پوست سر را کاهش دهد. در صورتی که به موقع این وضعیت را کنترل نکنید افزایش استرس اکسیداتیو پوست سر سبب بروز آلوپسی می‌شود.

5. کمبود آهن را جبران می‌کند

شاید کمتر کسی به نقش مواد معدنی در حفظ سلامت پوست و مو دقت کند. خوب است بدانید که کمبود آهن سبب ریزش موها می‌شود. بنابراین اگر در منزل روغن زردآلو دارید، از خواص روغن زردآلو غافل نشوید و از آهن موجود در آن برای بهبود کمبود آهن استفاده کنید.

6. شوره سر را درمان می کند

اکثر افراد تلاش می‌کنند از خواص روغن زردآلو برای افزایش رشد موها و رفع مشکل ریزش مو استفاده کنند. اما باید بدانید که این روغن موثر درمان افرادی است که شوره سر دارند. با استفاده منظم و مداوم روغن هسته زردآلو می‌توانید شوره سر را برطرف کنید. بهترین راه های درمان سریع شوره سر را از مقاله دیگر ما بخوانید.

6. شوره سر را درمان می کند

7. جایگزین عالی ژل مو است

برای اینکه به موهایتان حالت بدهید، دیگر از ژل و حالت‌ دهنده‌های شیمیایی استفاده نکنید. همزمان با مصرف روغن هسته زردآلو از خواص روغن زردآلو بهرمند شوید و موهایتان را نیز حالت دهید. همچنین اگر همیشه موهایتان دچار گره می‌شود، مصرف این روغن موثر را به شما توصیه می‌کنیم.

طرز تهیه روغن زردآلو در خانه

اگر در منزل مقدار زیادی هسته زردآلو بلااستفاده دارید، حالا وقت آن رسیده از آن‌ها استفاده کنید و از خواص روغن زردآلو بهرمند شوید. به روش زیر با هم روغن زردآلو تهیه می‌کنیم:

  • ابتدا هسته‌ها ‌را بشکنید و مغز‌ها را جدا کنید.
  • مغزهای هسته زردآلو را داخل آسیاب بریزید و کاملاً پوره کنید.
  • سپس پوره بدست آمده که بسیار نرم شده را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در جایی ساکن قرار دهید.
  • پس از مدتی شاهد ته نشین شدن تفاله مغزها و بالا آمدن روغن هسته زردآلو خواهید بود.
  • حالا این ترکیب را روی یک فیلتر بسیار زیر یا پارچه تمیز بریزید و روی یک ظرف گود فشار دهید تا روغن آن از تفاله‌ها جدا شود.
  • این کار را تا جایی که تمام روغن از پارچه عبور کند و فقط تفاله هسته‌ها باقی بماند ادامه دهید.
  • روغن به دست آمده را داخل ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید و داخل یخچال نگهداری کنید.
  • هر زمان که بخواهید می‌توانید مقداری از آن را برای مراقبت از پوست و مو استفاده کنید.

 

سوالات متداول درباره خواص روغن زردآلو


روغن زردآلو خاصیت روشن کنندگی پوست دارد؟

بله یکی از خواص روغن زردآلو افزایش شفافیت پوست است. این روغن به دلیل داشتن ویتامین C و ویتامین A مانند یک لایه بردار غیرتهاجمی عمل کرده و به ازبین رفتن سلول‌های تیره شده پوست کمک می‌کند.

آیا خوردن هسته زردآلو برای درمان ریزش مو موثر است؟

مسلماً استفاده موضعی و مستقیم همیشه بهترین پاسخ را می‌دهد، اما شما می‌توانید با مصرف مقدار زیاد و منظم هسته زردآلو بصورت خوراکی نیز به هدف کاهش ریزش مو نزدیک شوید.

آیا می‌توانیم روغن هسته زردآلو را به مرطوب کننده اضافه کنیم؟

بهتر این است که از مرطوب کننده‌های حاوی روغن زردآلو استفاده کنید. ولی اگر مرطوب کننده فاقد این روغن بود می‌توانید به مقدار مرطوب کننده‌ای که هربار استفاده می‌کنید، چند قطره روغن زردآلو اضافه کنید.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 150
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود