تکنیک استروبینگ چیست و چه تفاوتی با کانتورینگ و هایلایت صورت دارد؟
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : پنج شنبه 18 خرداد 1402
نظرات

روش-انجام-استروبینگ-چیست

همانطور که می دانید، برای آرایش صورت همه روز روش های مختلفی به دنیای زیبایی معرفی می‌شود. یکی از جدیدترین این روش ها استروبینگ است. آیا می دانید، استروبینگ چیست؟ البته تعجبی ندارد که ندانید، استروبینگ چیست و چه کاربردی دارد؛ چرا که تنها چند سالی است که این تکنیک نام خود را در میان روش های آرایش صورت مطرح کرده است. ما در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم به پاسخ این پرسش که استروبینگ چهره چیست، بپردازیم و پس از آن مراحل انجام آن را شرح دهیم و به تفاوت های آن با کانتورینگ صورت هم اشاره ای بکنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

  • استروبینگ نوعی کانتورینگ صورت است که در آن فقط از سایه های روشن استفاده می‌شود
  • استروبینگ نسبت کانتورینگ نتیجه طبیعی تری دارد و یک چهره براق، مرطوب و سالم را برای شما به ارمغان می آورد.
  • شما برای انجام آرایش های روزانه خود می توانید از تکنیک استروبینگ استفاده کنید.

 

استروبینگ چیست؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید، تکنیک استروبینگ چیست، بهتر است ابتدا به طور دقیق بدانیم که این واژه به چه معناست. استروبینگ یک کلمه انگلیسی است و به معنای بارقه های روشنی است که به طور منقطع دیده می شود.

حتما با خود فکر می کنید، این که یک تکنیک آرایشی چنین نامی داشته باشد، عجیب و غریب است. در حالی که باید گفت که این نام باید برای این تکنیک انتخاب می شد. زیرا در تکنیک استروبینگ از هایلایت های منقطعی روی صورت استفاده می شود.

اکنون می خواهیم بدانیم، تکنیک استروبینگ چیست؟

استروبینگ یک نوع هایلایت در آرایش صورت محسوب می شود که شباهت های زیادی هم به کانتورینگ صورت دارد، متنها استروبینگ بسیار ملایم تر و طبیعی تر از کانتورینگ است. در این روش تنها از هایلایت ها استفاده می شود و به کمک آن درخشش خاصی در نقاط برجسته صورتتان همچون وسط پیشانی، بالای استخوان گونه و وسط لب پایینی ایجاد خواهد شد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که وقت کافی برای آرایش کردن ندارید، تکنیک استروبینگ می تواند، گزینه بسیار خوبی برای شما به حساب آید. شما به کمک این تکنیک خیلی سریع می توانید، چهره خود را به زیبایی بیارایید و در کنار آن ظاهر طبیعی چهره تان را هم حفظ کنید.

استروبینگ چیست؟

تفاوت کانتورینگ با استروبینگ چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله و در بخش استروبینگ چیست، گفته شد، این تکنیک شباهت هایی به کانتورینگ صورت دارد. در ادامه مطلب قصد داریم به پرسش این پاسخ بپردازیم که تفاوت کانتورینگ با استروبینگ صورت چیست؟ اما پیش از آن و برای این که بهتر این تفاوت ها و شباهت ها را درک کنید، به تعریف تکنیک کانتورینگ صورت می پردازیم. 

کانترینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت یک تکنیک آرایشی است که در آن بخش هایی همچون زیر چشم، گونه و پیشانی کانسیلر یا سایه های روشن تر زده می شود و قسمت هایی از صورت را که می‌خواهیم عمق بیشتری پیدا کند، مانند زیر استخوان گونه، با استفاده از برنزر یا سایه مخصوص کانتورینگ، تیره می کنیم.

اولین و مهم ترین تفاوت کانتورینگ و استروبینگ در این است که در استروبینگ فقط از سایه‌های روشن برای برجسته‌سازی و تعادل چهره شما استفاده می‌شود، به گونه ای که دست به هیچ برنزر یا پودر تیره‌ای زده نمی شود. اما در کانتورینگ از سایه های تیره و برنزر هم استفاده می شود. به طوری که بخشی را که می‌خواهید به آن عمق بدهید، مانند زیر استخوان گونه را سایه تیره می زنید.

از آن جایی که در تکنیک استروبینگ نیازی به نگرانی در مورد ترکیب سایه های روشن و تیره است، به همین خاطر در مقایسه با کانتورینگ صورت تکنیک ساده تری است و خیلی راحت می توان از آن کمک گرفت. البته این بدان معنا نیست که ترفند خاصی ندارد. درست است که این تکنیک به پیچیدگی کانتورینگ نیست، اما برای به دست آوردن یک نتیجه مناسب باید با دقت زیادی عمل کرده و تکنیک مناسب این کار را فرا گرفت. در تصویر زیر به خوبی می توانید، تفاوت استروبیگ با کانتورینگ را درک کنید.

تفاوت کانتورینگ با استروبینگ چیست؟

مراحل انجام استروبینگ چیست؟

تا اینجای مطلب دانستید که استروبینگ چیست و چگونه می تواند، باعث زیبایی صورت و چهره شما شود، بی شک مشتاق هستید تا با مراحل انجام آن هم آشنا شوید. شما برای انجام آرایش های روزانه خود می توانید از تکنیک استروبینگ استفاده کنید.

مهم ترین چیزی که برای پیاده کردن این تکنیک به آن احتیاج دارید، هایلایتر است. شما هم می توانید از هایلایترهای پودری استفاده کنید و هم هایلایترهای کرمی. هایلایت های کرمی برای پوست طبیعی و چرب مناسبند و سبب پرنور شدن پوست بدون برق زن آن می شوند. از سوی مقابل هایلایترهای پودری برای همه انواع پوست ها مناسب هستند و سبب بازتاب نور به صورت پخش از صورت می شوند.

نکته دیگری که در رابطه با انتخاب هایلایتر مناسب وجود دارد، این است که باید متناسب با رنگ پوستتان باشد. در استفاده از یک محصول یا هایلایتر مناسب رنگ پوست باید نهایت دقت را به خرج دهید تا صورتتان ظاهری غیر طبیعی به خودش نگیرد. معمولا رنگ هایلایت صورت باید دو سایه روشن تر از رنگ پوست شما باشد

در زیر مراحل استروبینگ به ترتیب ذکر شده است:

۱. زیرسازی پوست

اولین مرحله در تکنیک استروبینگ چیست؟ اولین مرحله زیرسازی آرایش صورت است. برای زیرسازی پوست باید از یک کرم مرطوب کننده ملایم کمک بگیرید و با آن پوست صورت خود را کاملا ماساژ دهید. این کار موجب می شود محصولات آرایشی بهتر بر روی صورت شما قرار بگیرند.

باور غلطی که در میان بسیاری از مردم جا افتاده این است که افرادی که پوست چرب دارند، نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده ندارند. در نظر داشته باشید که این مرحله برای تمام پوست ها، حتی پوست چرب، الزامی است. با این تفاوت که کسانی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنند. اشخاصی که دارای جوش، لکه و هر ایراد پوستی هستند نیز باید این مرحله را انجام دهند.

۱. زیرسازی پوست

2. استفاده از هایلایتر

پس از زیرسازی پوست به مهم ترین گام می رسیم. آیا می دانید، اصلی ترین مرحله در استروبینگ چیست؟ استفاده از هایلایتر دومین و مهم ترین مرحله از استروبینگ صورت است. چنانچه تمایل ندارید که چهره شما بعد از انجام استروبینگ حالتی یخ زده داشته باشد بهتر است از هایلایتری با درخشش کم استفاده کنید.

حال باید هایلایتر را بردارید و آن را به نقاطی از پوستتان  بزنید که به صورت طبیعی آن بخش ها با تابش نور روشن تر خواهند بود. شقیقه، گونه، بینی و بالای لب جزو مناطقی هستند که با تابش نور روشن تر به نظر می رسند. این نقاط را  استفاده از هایلایتر برجسته کنید. باید توجه داشته باشید در استفاده از هایلایتر نباید زیاده روی کنید زیرا صورت شما حالت چرب و روغنی پیدا می کند و نور را بیشتر بازتاب می دهد.

از آن جایی که استروبینگ جلوه ای خاص به پوست می دهد و به همین دلیل بهتر است در قسمت هایی که دچار جوش یا التهاب پوستی هستند، از هایلایتر استفاده نکنید. اگر تصور می کنید که با هایلایت کردن پیشانی ممکن است پوست شما چرب به نظر برسند، می توانید هایلایت پیشانی را حذف کنید. این کار برای طبیعی جلوه دادن چهره شما بسیار با اهمیت است.

2. استفاده از هایلایتر

3. محو کردن هایلایتر؛ مرحله مهم استروبینگ

 محو کردن خطوط و مرزهای هایلایتر هم یکی از اصلی ترین مراحل استروبینگ است. این مرحله در طبیعی جلوه دادن ظاهر آرایش شما نقش بسزایی دارد.

برای این کار باید یک پد یا یک براش ارایش به دست بگیرید و تمام نقاطی را که با هایلایتر روشن کرده‌اید، را پخش کرده و مرز ها را از بین ببرید. دقت داشته باشید که این مرحله را باید با ملایمت انجام دهید و در آن هیچ گونه فشاری به صورت وارد نکنید، زیرا این امکان وجود دارد که کل آرایش شما پاک شود. کافی است که فقط براش را خیلی آهسته بر روی خطوط ایجاد شده توسط هایلایتر بکشید.

با حرکت کوچک و دایره‌ای برس، مطمئن شوید هیچ خطی از هایلایتر بر روی صورت باقی نمی‌ماند. از آن جایی که در استروبینگ صورت از هایلایترهایی استفاده می شود که بسیار روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شماست. بنابراین اگر آن را به خوبی بر روی صورت‌تان پخش نکنید، رد روشنی از آن بر روی صورت باقی می‌ماند.

3. محو کردن هایلایتر؛ مرحله مهم استروبینگ

4. استفاده از رژگونه

مرحله چهارم و آخر در بحث استروبینگ، مربوط به استفاده از رژگونه است. در تکنیک استروبینگ باید از رژگونه ای استفاده کنید که براق نباشد. دلیل آن هم این است که استروبینگ خود یک نوع آرایش روشن و براق است. بنابراین استفاده از رژگونه براق می تواند ظاهر اغراق شده و بیش از اندازه براق را در چهره شما ایجاد کند. برای همین موضوع عموما در این تکنیک آرایشی از انواع رژگونه مات استفاده می شود. روش صحیح رژگونه زدن را از مقاله دیگر ما بخوانید.

4. استفاده از رژگونه

5. روش ماندگار کردن آرایش استروبینگ چیست؟

در آخر نیز از پودر تثبیت کننده آرایش برای ماندگاری آرایش خود استفاده کنید. پودر تثبیت کننده را به ویژه بر نواحی زیر چشم‌ها، پیشانی و گونه‌ها بزنید. این کار نه تنها ظاهر آرایش را شاداب تر می کند بلکه موجب ماندگاری و ثابت ماندن آرایش در طول روز نیز می شود. علاوه بر این می‌توانید از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. صبر کنید اسپری خشک شود و سپس بیرون بروید.

5. ماندگار کردن آرایش استروبینگ

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر علاوه بر این که دانستید گریم استروبینگ چیست ، با نحوه پیاده کردن آن برای ایجاد جذابیت بیشتر هم آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید مهارت لازم را در این زمینه بدست آورید و صورت خود را به زیبایی بیارایید. نظر شما در مورد استروبینگ چیست.

در پایان تقاضامندیم، در صورتی که باز هم سوال یا ابهامی در خصوص این تکنیک آرایشی در ذهن دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید، تا ما بتوانیم پاسخگوی سوالات شما باشیم.

سوالات مهم در خصوص استروبیگ

در پایان این مطلب به چهار مورد از رایج ترین سوالات در خصوص استروبینگ صورت پاسخ خواهیم داد.

استروبینگ و فینیشینگ چیست؟

 

فینیشینگ یک تکنیک برای تثبیت آرایش روی صورت شما و به اتمام رساندن آن است. اگر در مراحل آرایش صورت این تکنیک نادیده گرفته شود، آرایش حالت طبیعی ندارد و پوست همچنان پر از کرم پودر و ملتهب به نظر برسد. در صورتی که اگر به درستی صورت بگیرد، آرایش یکدست و ماندگاری خواهید داشت.
استروبینگ هم یک تکنیک آرایشی است که شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این تکنیک به مقاله ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.

نحوه انجام استروبینگ صورت چگونه است؟

 

اولین قدم در استروبینگ صورت این است که رنگ مناسبی برای هایلاتینگ پوست‌تان تهیه کنید و برخی قسمت‌های صورت را هایلایت کنید تا برجسته شوند. در این مقاله مفصلا به آموزش استروبینگ صورت پرداختیم.

‌استروبینگ مو چیست؟

 

یکی از مهمترین و جدیدترین تکنیک های رنگ موست که به تازگی در بین آرایشگران و خانم ها رواج یافته و به سرعت طرفدارن بسیاری را جذب خود ساخته است. تکنیک استروبینگ از بالای موها شروع شده و از پایه رنگ بلوند تیره به سمت بلوند روشن و خامه ای می رود. یعنی بالای موها رنگ بلوند تیره و پایین موها رنگ روشن دارد. همین ترکیب رنگ است که موجب پر پشت تر نشان دادن موها میشود.

استروبینگ لایت چیست؟

 

اگر می خواهید تکنیک استروبینگ لایت را روی موهای خود پیاده کنید، باید از آرایشگر خود بخواهید که بر روی زمینه طبیعی موهایتان تکه هایی لایت ایجاد کند. قسمت های بالا لایت ها نازک و قسمت های پایین لایت های بیشتری ایجاد شود. سپس با یک رنگ روشن تر رو پایه ی هایلایت ها سایه ایجاد کنید. طوری که انگار روی موها نور افتاده است.



تعداد بازدید از این مطلب: 123
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود